LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL IKIMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMŲ KRITERIJŲ APRAŠO

 

2005 m. balandžio 18 d. Nr. ISAK-627

Vilnius

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 37 straipsnio 4 dalį:

1. Tvirtinu Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašą (pridedama).

2. Įpareigoju Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamentą (direktorius – Arūnas Plikšnys) ir Pedagogų profesinės raidos centrą (direktorius – Gintautas Rudzinskas) parengti švietimo teikėjų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, 2005 – 2007 metų mokymų veiksmų planą ir vadovaujantis juo organizuoti švietimo teikėjų mokymus rengti programas pagal Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašą.

3. Nustatau, kad nuo 2007 m. rugsėjo 1 d. švietimo teikėjai vykdo ikimokyklinio ugdymo programas, parengtas pagal Ikimokyklinio ugdymo kriterijų aprašą.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                       REMIGIJUS MOTUZAS

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2005 m. balandžio 18 d.

įsakymu Nr. ISAK-627

 

IKIMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMŲ KRITERIJŲ APRAŠAS

 

1. Ikimokyklinio amžiaus vaikai ugdomi šeimoje, o tėvams (globėjams) pageidaujant ar atsakingoms už vaiko teisių apsaugą institucijoms rekomendavus – pagal ikimokyklinio ugdymo programą (toliau – Programa).

2. Švietimo teikėjai, remdamiesi Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu (toliau – Kriterijai), rengia ir sistemingai atnaujina Ikimokyklinio ugdymo programą.

3. Švietimo teikėjų, kurie vykdo ikimokyklinio ugdymo programą, steigėjas ar/ir visuotinis dalininkų susirinkimas, įvertinęs šeimų, auginančių ikimokyklinio amžiaus vaikus, švietimo poreikius, teikia pritarimą programai. Programa ne vėliau kaip prieš mėnesį iki jos įgyvendinimo pradžios tvirtinama švietimo teikėjo.

4. Kriterijuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.

5. Programą sudaro tokios dalys: bendrosios nuostatos; ikimokyklinio ugdymo principai; tikslai ir uždaviniai; turinys, metodai ir priemonės; ugdymo pasiekimai ir jų vertinimas; naudota literatūra ir šaltiniai.

6. Bendrosiose nuostatose nurodomas švietimo teikėjo pavadinimas, teisinė forma, grupė, tipas, adresas (jeigu švietimo teikėjas yra laisvasis mokytojas – jo vardas, pavardė, adresas); aprašomi vaikai ir jų poreikiai; mokytojų ir kitų specialistų pasirengimas; švietimo teikėjo savitumas; tėvų (globėjų) ir vietos bendruomenės poreikiai. Atskleidžiamas požiūris į vaiką ir jo ugdymą remiantis Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, ratifikuota 1995 m. liepos 3 d. Lietuvos Respublikos įstatymu Nr. I-983 (Žin., 1995, Nr. 60-1501), Vaiko gerovės valstybės politikos koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. IX-1569 (Žin., 2003, Nr. 52-2316), atsižvelgiama į Ikimokyklinio ugdymo ekspertų komisijos rekomenduotas ikimokyklinio ugdymo programas bei regiono savitumą.

7. Dalyje „Ikimokyklinio ugdymo principai“ aprašomi pedagoginiai principai (ugdymo integralumas, individualizavimas ir kt.), kurių laikomasi planuojant ugdymo turinį, metodus, parenkant priemones, kuriant ugdymo aplinką, organizuojant ugdymo procesą, numatant pedagoginės sąveikos būdus, bendradarbiavimo su tėvais (globėjais), vietos bendruomene ir socialiniais partneriais formas.

8. Dalyje „Tikslai ir uždaviniai“ nurodomi konkretaus švietimo teikėjo vaikų ugdymo tikslai, kurie grindžiami bendražmogiškomis vertybinėmis nuostatomis (tautiškumo, pilietiškumo, demokratiškumo ir kt.). Uždaviniai turi būti aiškūs, konkretūs, įgyvendinami, atitikti vaikų amžių, individualias jų ypatybes, tenkinti vaikų ir tėvų (globėjų) lūkesčius, atitikti realias švietimo teikėjo galimybes bei neprieštarauti šiuolaikinės pedagogikos nuostatoms.

9. Dalyje „Ugdymo turinys, metodai, priemonės“ nurodomi ugdymo turinys, metodai ir priemonės, kurie turi padėti įgyvendinti išsikeltus uždavinius ir aprėpti visų vaikui reikalingų kompetencijų (socialinės, komunikavimo, pažinimo, sveikatos saugojimo, meninės) ugdymą. Ugdymo turinys išdėstomas pagal kompetencijas arba pasirinktą pedagoginę sistemą, projektus arba temas ir pan. Numatomi ugdymo metodai bei pagrindinės ugdymo priemonės planuojamam ugdymo turiniui įgyvendinti.

10. Dalyje „Ugdymo pasiekimai ir jų vertinimas“ aprašomi vaikų ugdymo pasiekimų vertinimo metodai, vertinimo dažnumas, taip pat pasiekimų fiksavimo ir pateikimo formos.

11. Dalyje „Naudota literatūra ir informacijos šaltiniai“ išvardijami literatūra ir šaltiniai, kuriais remiantis rengta programa.

______________