LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

N U T A R I M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINĖS KOVOS SU KORUPCIJA 2011–2014 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

2013 m. gruodžio 3 d. Nr. XII-634

Vilnius

 

(Žin., 2002, Nr. 10-355; 2011, Nr. 77-3727)

 

Lietuvos Respublikos Seimas  n u t a r i a:

 

1 straipsnis.

Pakeisti ir papildyti Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“, priedą „Nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių planas“:

 

1)  I dalies „Korupcijos prevencija“ I skyriaus „Teisėkūra“ 10 punktą išdėstyti taip:

„10.

Į politiką ir valstybės tarnybą ateinantiems asmenims, kuriems turtas priklauso nuosavybės teise, iškyla viešųjų ir privačių interesų konfliktas.

1.18. Išanalizuoti teisės aktus, reglamentuojančius valstybės politikų viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje principo laikymąsi, prireikus parengti ir priimti atitinkamų teisės aktų pakeitimus.

 

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (atsakinga už parengimą)

 

Seimas (atsakingas už priėmimą)

2014 m.

II ketv.

 

 

 

 

 

2014 m.

IV ketv.

Prireikus parengti ir priimti teisės aktai, užtikrinantys, kad politikoje dalyvaujantys asmenys, valdydami nuosavybės teise jiems priklausantį turtą, išvengtų aplinkybių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.“

 

2) I dalies „Korupcijos prevencija“ II skyriaus „Teismų ir teisėsaugos institucijų veikla“  12 punkto 2.5 priemonę išdėstyti taip:

 

 

„2.5. Parengti ir priimti Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymą, pagal kurį atitinkami baudžiamojo proceso elementai būtų perkelti į elektroninę erdvę.

Teisingumo ministerija (atsakinga už parengimą)

 

Seimas (atsakingas už priėmimą)

2014 m.

III ketv.

 

 

 

2014 m.

IV ketv.

Įdiegta elektroninė sistema, proceso šalims sudarytos geresnės galimybės įgyvendinti savo teises baudžiamajame procese, užtikrintas skaidresnis, ekonomiškesnis ir efektyvesnis baudžiamasis procesas.“

 

3) I dalies „Korupcijos prevencija“ II skyriaus „Teismų ir teisėsaugos institucijų veikla“  18 punktą išdėstyti taip:

 

„18.

Nors Lietuva yra prisiėmusi tarptautinius įsipareigojimus pranešėjų apsaugos srityje pagal Jungtinių Tautų konvencijos prieš korupciją (Žin., 2006, Nr. 136-5145) 33 straipsnį („Informatorių apsauga“) bei Civilinės teisės konvencijos dėl korupcijos (Žin., 2002, Nr. 126-5733) 9 straipsnį („Darbuotojų apsauga“), tačiau esamas nacionalinis reglamentavimas nėra pakankamai efektyvus.

2.15. Įvertinti teisės aktų, reglamentuojančių pranešėjų, pranešusių apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, apsaugą, taikymo problemas ir esant būtinumui pateikti konkrečius pasiūlymus dėl apsaugos reglamentavimo.

Specialiųjų tyrimų tarnyba, Teisingumo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

(atsakingos už parengimą)

2012 m.

II ketv.

Atlikta analizė ir prireikus parengti ir priimti teisės aktai, užtikrinantys pranešėjų apsaugą.“

Seimas (atsakingas už priėmimą)

2014 m.

IV ketv.

 

4) I dalies „Korupcijos prevencija“ III skyriaus „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“ 19 punktą išdėstyti taip:

 

„19.

Ūkio subjektų priežiūrą atlieka daug institucijų (80 centrinių priežiūros institucijų, dešimtys regioninių institucijų ir kita), kurių funkcijos iš esmės dubliuojasi. Institucijos tarpusavyje nepakankamai koordinuoja veiksmus, atlieka daug patikrinimų, todėl prižiūrimi ūkio subjektai patiria didelę priežiūros naštą ir siekia jos išvengti nelegaliais mokėjimais.

3.1. Parengti ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklos konsolidavimo planą, kurio pagrindu būtų parengti ir priimti teisės aktai,  panaikinantys netikslingas, dubliuojamas ar panašaus pobūdžio funkcijas.

Ūkio ministerija ir kitos ministerijos, atsakingos už atitinkamos ūkio subjektų veiklos priežiūros srities politikos formavimą (atsakingos už parengimą)

2013 m.

IV ketv.

Parengtas ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklos konsolidavimo planas, sudarantis prielaidas parengti ir priimti teisės aktus, kuriais siekiama priežiūros institucijų konsolidavimo, priežiūros naštos ūkio subjektams ir prielaidų nelegaliems mokėjimams mažinimo, ir skatinantis glaudesnį institucijų bendradarbiavimą ir keitimąsi informacija, didinant ūkio subjektų pasitikėjimą priežiūros institucijomis.“ 

 

5) I dalies „Korupcijos prevencija“ III skyriaus „Ūkio subjektų veiklos priežiūra“ 21 punktą išdėstyti taip:

„21.

Didelė teisinio reglamentavimo našta ūkio subjektams, ypač smulkiajam ir vidutiniam verslui. Verslas, nepajėgdamas įgyvendinti visų nustatytų reikalavimų, siekia jų išvengti nelegaliais mokėjimais.

3.3. Atlikti teisės aktuose įtvirtintų ūkinės komercinės veiklos leidimų (licencijų) peržiūrą, jų išdavimo sąlygų analizę, nustatyti nepagrįstus, neproporcin-gus ir perteklinius leidimus (licencijas) ir jų išdavimo sąlygas bei reikalavimus ir parengti būtinus teisės aktų pakeitimų projektus.

 

Ūkio ministerija ir kitos ministerijos, atsakingos už politikos formavimą atitinkamoje reglamentavimo srityje, vadovaujantis Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 937 „Dėl Licencijavimo pagrindų aprašo patvirtinimo“,  pagal planą:

 

Diskriminaciniai, nebūtini ir neproporcingi leidimai (licencijos) panaikinti arba pakeisti kitomis mažiau ribojančiomis priemonėmis, parengiant atitinkamus teisės aktų pakeitimų projektus.

Sumažintas teisės aktuose nustatytų reikalavimų skaičius ir (ar) apimtis.

Parengtos Ūkio ministerijos išvados ir pasiūlymai dėl teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakingos ministerijos, įvertinant Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, 2012 m. liepos 18 d. Vyriausybės nutarimo Nr. 937 „Dėl Licencijavimo pagrindų aprašo patvirtinimo“ nuostatas, geresnio reglamentavimo principus, Europos Teisingumo Teismo ir nacionalinių teismų praktiką. Nustatyti aiškesni ir skaidresni procedūrų terminai, mažesnis tiesioginių kontaktų su sprendimus priimančiais valstybės tarnautojais ir reikalaujamų pateikti dokumentų skaičius. Daugiau paslaugų teikiama elektroninėmis priemonėmis per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą arba su kompetentinga institucija bendraujant per atstumą.“

Ūkio ministerija

2013 m.

IV ketv.

(vertinant Aplinkos ministerijos, Kultūros ministerijos, Energetikos ministerijos, Finansų ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, Susisiekimo ministerijos, Žemės ūkio ministerijos, Švietimo ir mokslo ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Ūkio ministerijos, Teisingumo ministerijos 2012 m.

IV ketvirtį pateiktą informaciją, atlikta ūkinės komercinės veiklos leidimų (licencijų) peržiūra, parengtos ir Vyriausybei pateiktos išvados ir pasiūlymai)

Aplinkos ministerija, Kultūros ministerija, Energetikos ministerija, Finansų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Susisiekimo ministerija, Žemės ūkio ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Ūkio ministerija, Teisingumo ministerija.

 

Ūkio ministerija

2014 m.

II ketv.

(atsižvelgus į Ūkio ministerijos išvadas ir pasiūlymus, kuriems pritarė Vyriausybė, parengti ir Vyriausybei pateikti reikiamų teisės aktų pakeitimų projektus)

 

 

2014 m.

IV ketv.

(parengta ataskaita apie atlikus ūkinės komercinės veiklos leidimų (licencijų) peržiūrą pasiektus rezultatus)

 

6) I dalies „Korupcijos prevencija“ IV skyriaus „Viešieji pirkimai“ uždavinį „Didinti viešųjų pirkimų organizavimo ir atitikimo viešumą, skaidrumą ir kontrolę“ išdėstyti taip:

UŽDAVINYS

DIDINTI VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR ATLIKIMO VIEŠUMĄ, SKAIDRUMĄ IR KONTROLĘ

Eil. Nr.

Problemos

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato kriterijai

25.

Viešųjų pirkimų tarnyboje nėra suformuota visapusė rizikos vertinimo sistema, kuri leistų reaguoti į padėties viešųjų pirkimų rinkoje pokyčius. Sprendimai dėl kontrolės objektų parinkimo labai priklauso nuo žmogiškųjų veiksnių – nuo vadovų ar specialistų, kurie vertina gaunamą informaciją.

4.1. CVPIS pagrindu sukurti rizikos valdymo ir kontrolės sistemą, kuri leistų nustatyti pažeidimų riziką keliančius veiksnius.

Viešųjų pirkimų tarnyba

2014 m.

I ketv.

Sudarytos palankesnės sąlygos Viešųjų pirkimų tarnybai tiksliau išsirinkti kontrolės objektus ir padidintas Viešųjų pirkimų tarnybos atliekamos kontrolės efektyvumas:

– ne mažiau kaip 50 proc. per rizikos valdymo ir kontrolės sistemą atrinktų pirkimų įvertinimų išvadose nustatyti pažeidimai;

– ne mažiau kaip 90 proc. per rizikos valdymo ir kontrolės sistemą atrinktų perkančiųjų organizacijų tikrinimo ataskaitose nustatyti viešųjų pirkimų atlikimo pažeidimai.

 

 

4.2. Sukurti pavyzdinį bandomąjį pasirinkto objekto  kainų palyginimo modelį, kuris leistų atliekant viešuosius pirkimus palyginti pirkimų kainas su privataus sektoriaus pirkimų kainomis.

Viešųjų pirkimų tarnyba

2013 m.  IV ketv.

Sukurtas pavyzdinis bandomasis pasirinkto objekto kainų palyginimo modelis, sudarantis prielaidas išsiaiškinti priežastis,  kodėl skiriasi (jeigu skiriasi) viešojo ir privataus sektorių pasirinkto objekto pirkimų kainos, numatyti priemones Viešųjų pirkimų tarnybai imtis veiksmų, užtikrinančių racionalų disponavimą valstybės biudžeto lėšomis tam tikroje srityje.

 

 

4.21. Parengti teisės aktus, užkertančius kelią galimybėms piktnaudžiauti perkant interneto ir internetines paslaugas.

Viešųjų pirkimų tarnyba

2014 m.

II ketv.

Parengti ir patvirtinti teisės aktai, aiškiai reglamentuojantys interneto ir internetinių paslaugų pirkimą ir tokių pirkimų kontrolę.

 

 

4.22. Peržiūrėti teisės aktus, reglamentuojančius informavimo ir viešinimo paslaugų viešojo pirkimo sąlygas, parengti bendrą informavimo ir viešinimo paslaugų standartų sistemą.

Viešųjų pirkimų tarnyba

 

Viešoji įstaiga CPO LT

2014 m.

III ketv.

Sukurta bendra informavimo ir viešinimo paslaugų standartų sistema.

26.

Nemaža dalis viešųjų pirkimų atliekama ne elektroniniu būdu, tai sudaro visas prielaidas neskaidriems viešiesiems pirkimams ir korupcijai pasireikšti. Neturint specialių CVPIS administratorių veiksmų stebėsenos priemonių, sudaromos prielaidos neskaidriems viešiesiems pirkimams ir korupcijai.

4.3. Didinant CVPIS patrauklumą, patikimumą ir funkcionalumą, plėsti viešųjų pirkimų, atliekamų elektroniniu būdu, mastą, užtikrinant skaidrumą ir sąžiningą konkurenciją.

Viešųjų pirkimų tarnyba

2014 m.

II ketv.

Pasiekta: 2011 metais elektroninių pirkimų būtų ne mažiau kaip 60 proc. nuo visų skelbiamų pirkimų skaičiaus; 2012 metais elektroninių pirkimų būtų ne mažiau kaip 70 proc. nuo visų skelbiamų pirkimų skaičiaus;

2014 metais elektroninių pirkimų būtų ne mažiau kaip 80 proc. nuo

visų skelbiamų pirkimų skaičiaus.

 

CVPIS duomenų centre įdiegtos specialios CVPIS administratorių veiksmų stebėsenos ir kontrolės priemonės.

27.

Viešųjų pirkimų centralizavimas leidžia efektyviau panaudoti viešiesiems pirkimams skirtas lėšas, tačiau šiuo metu centralizuotų viešųjų pirkimų atliekama nepakankamai.

4.4. Atlikti analizę ir priimti organizacinius sprendimus, skatinančius centralizuotų viešųjų pirkimų plėtrą.

 

Atlikus analizę sudaryti rekomenduojamą viešojo sektoriaus tipinių prekių ir paslaugų, įsigyjamų per CPO LT, sąrašą.

Ūkio ministerija (atsakinga už analizės atlikimą ir sprendimų priėmimą)

 

 

Viešoji įstaiga CPO LT

2014 m.

II ketv.

Sudarytas rekomenduojamas viešojo sektoriaus tipinių prekių ir paslaugų, įsigyjamų per CPO LT, sąrašas.

28.

Asmens sveikatos priežiūros įstaigų atliekami viešieji vaistinių preparatų, medicinos pagalbos ir kitų priemonių pirkimai sudaro prielaidas neracionaliai naudoti PSDF biudžeto lėšas.

4.5. Parengti išsamų visų vaistinių preparatų, kuriuos būtų galima pirkti per CPO LT, sąrašą ir visas pirkimui reikiamas specifikacijas.

Sveikatos apsaugos ministerija

2013 m.

IV ketv.

Parengtas išsamus visų vaistinių preparatų, kuriuos galima pirkti per CPO LT, sąrašas ir reikiamos specifikacijos (matavimo vienetai, stiprumas ir kita). Užtikrintas visų vaistinių preparatų pirkimo per CPO LT skaidrumas.

 

 

4.51. Užtikrinti vaistinių preparatų, kurie būtų perkami per CPO LT, viešojo pirkimo procedūrų atlikimą ir modulio elektroniniame kataloge funkcionavimą.

Viešoji įstaiga CPO LT

2014 m.

II ketv.

Vaistiniai preparatai, nurodyti Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintame vaistinių preparatų, kuriuos galima pirkti per CPO LT, sąraše, įsigyjami per CPO LT elektroninį katalogą.

 

 

4.6. Parengti ir patvirtinti sąnarių endoprotezų, centralizuotai perkamų PSDF biudžeto lėšomis, sąrašą ir specifikacijas, nustatant, kad kiekvieną specifikaciją atitiktų ne mažiau kaip kelių gamintojų (tiekėjų) gaminiai, galintys konkuruoti tarpusavyje.

Sveikatos apsaugos ministerija

(atsakinga už parengimą)

2013 m.

IV ketv.

Parengtas ir patvirtintas sąnarių endoprotezų, centralizuotai perkamų PSDF biudžeto lėšomis, sąrašas.

Patvirtinus atitinkamas sąnarių endoprotezų specifikacijas, parengti CPO LT elektroninį katalogą ir pradėti sąnarių endoprotezų centralizuotą pirkimą.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos

(atsakinga už specifikacijų parengimą)

CPO LT (atsakinga už elektroninio katalogo parengimą ir centralizuoto pirkimo organizavimą)

2014 m.

III ketv.

Medicininės įrangos (sąnarių endoprotezų) centralizuotas pirkimas per CPO LT užtikrintų pirkimo skaidrumą.

29.

Atliekant viešuosius pirkimus viešajame sektoriuje, informacija apie viešųjų pirkimų metu pateiktus pasiūlymus ir rezultatus paprastai neviešinama.

4.7. Parengti ir priimti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymą, kuriame būtų įtvirtinta pareiga visoms valstybės ir savivaldybių institucijoms viešai skelbti informaciją, susijusią su viešųjų pirkimų metu pateiktais pasiūlymais ir rezultatais (viešinant viešųjų pirkimų konkursus laimėjusių tiekėjų pasiūlymus, visas viešųjų pirkimų sutartis, kai tam panaudoti valstybės biudžeto asignavimai).

Ūkio ministerija

(atsakinga už parengimą)

2014 m.

II ketv.

Parengtas ir patvirtintas teisės aktas, didinantis valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų viešumą ir skaidrumą viešųjų pirkimų srityje.

Seimas (atsakingas už priėmimą)

2014 m.

IV ketv.

 

 

4.8.* Parengti ir patvirtinti medicininių prietaisų, kurie turi būti įtraukti į CPO LT elektroninius katalogus, sąrašą, nurodant specifikacijų rengimo 2014–2016 metais grafiką. 

Sveikatos apsaugos ministerija (atsakinga už parengimą)

2013 m.

IV ketv.

Parengtas ir patvirtintas teisės aktas, kuriame nurodytas medicininių prietaisų, kurie turi būti  įtraukti į CPO LT elektroninius katalogus, sąrašas ir specifikacijų rengimo grafikas.

Parengti medicininių prietaisų specifikacijas pagal nustatytą specifikacijų rengimo grafiką, kad būtų galima sudaryti CPO LT medicininių prietaisų elektroninius katalogus.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

II ketv.

Parengtos CPO LT medicininių prietaisų specifikacijos.

Parengti CPO LT medicininių prietaisų elektroninius katalogus.

Viešoji įstaiga CPO LT

2014 m.

III ketv.

Sukurti CPO LT medicininių prietaisų elektroniniai katalogai.

 

 

4.9. Modifikuoti viešųjų pirkimų informacines sistemas (CVPIS ir CVPP), sudarant galimybes visoms perkančiosioms organizacijoms viešai skelbti informaciją, susijusią su viešųjų pirkimų metu pateiktais pasiūlymais ir rezultatais (viešinant konkursą laimėjusių tiekėjų pasiūlymus, visas viešųjų pirkimų sutartis, kai tam panaudoti valstybės biudžeto asignavimai, išskyrus viešuosius pirkimus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu).

Viešųjų pirkimų tarnyba

(atsakinga už parengimą)

2014 m.

III ketv.

Modifikuotos viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVPIS ir CVPP), viešai skelbiama informacija, susijusi su viešųjų pirkimų metu pateiktais pasiūlymais ir rezultatais.“

 

7) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyriaus „Sveikatos priežiūra“ tikslo rezultato kriterijus papildyti 4 punktu:

„4) patentu nesaugomų kompensuojamųjų vaistų receptuose nurodomos vidutinės kainos mažėjimas ne mažiau kaip 2 proc. per metus: 2012 m. – iki 29,6 Lt, 2014 m. – iki 28,4 Lt;“;

8) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyriaus „Sveikatos priežiūra“ tikslo rezultato kriterijus papildyti 5 punktu:

„5) objektyvesnis ir skaidresnis darbingumo ir neįgalumo lygio bei specialiųjų poreikių nustatymas.“;

9) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyriaus „Sveikatos priežiūra“  31 punktą išdėstyti taip:

„31.

Sveikatos priežiūros įstaigos nepagrįstai verčia pacientus įsigyti farmacijos bendrovių proteguojamus vaistinius preparatus, medicinos pagalbos ir kitas priemones, kurios ir taip apmokamos PSDF biudžeto lėšomis.

5.2. Parengti ir priimti teisės aktą, aiškiai nustatantį iš PSDF apmokamų paslaugų apimtį ir struktūrą, nurodant, kad valstybės laiduojama asmens sveikatos priežiūra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigose teikiama nemokamai ir už šios priežiūros paslaugas iš paciento negali būti reikalaujama papildomų mokėjimų.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

III ketv.

Parengtas ir patvirtintas teisės aktas, nustatantis valstybės laiduojamos sveikatos priežiūros paslaugų apimtį ir struktūrą ir pašalinantis sveikatos priežiūros įstaigų galimybę versti pacientus papildomai mokėti už sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas PSDF biudžeto lėšomis.“

 

10) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyriaus „Sveikatos priežiūra“ 32 punktą išdėstyti taip:

 

„32.

Nepakankamas visuomenės informavimas apie teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas ir jų kainas.

5.3. Organizuoti socialinės reklamos kampaniją tiksline tema.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

III ketv.

Organizuotų socialinės reklamos kampanijų skaičius.“

 

11) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyriaus „Sveikatos priežiūra“ 34 punktą išdėstyti taip:

 

„34.

Esamas sveikatos priežiūros įstaigų finansavimas dabar vykdomas remiantis tik praėjusių laikotarpių duomenimis. Toks sveikatos priežiūros įstaigų finansavimo mechanizmas stabdo kokybiškų paslaugų plėtrą. Dėl tokio finansavimo mechanizmo netobulumo kai kurios sveikatos priežiūros įstaigos šiuo metu veikia išskirtinėmis sąlygomis, t. y. jų finansavimas tiesiogiai nepriklauso nuo įstaigos veiklos efektyvumo, tai riboja paciento teisę gauti kokybišką paslaugą, apmokamą iš PSDF, pasirinktoje sveikatos priežiūros įstaigoje.

5.5. Įvertinti esamą sveikatos priežiūros įstaigų finansavimo teisinį reglamentavimą, parengti ir pateikti teisės aktų pakeitimus arba priimti naują teisės aktą, kuris nustatytų aiškius ir skaidrius sveikatos priežiūros įstaigų finansavimo iš PSDF kriterijus.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

II ketv.

Parengti ir patvirtinti esamo teisinio reglamentavimo pakeitimai arba priimtas naujas teisės aktas, nustatantis aiškius ir skaidrius sveikatos priežiūros įstaigų finansavimo iš PSDF kriterijus.

Nustačius sveikatos priežiūros įstaigų finansavimo iš PSDF kriterijus, parengti teritorinių ligonių kasų PSDF biudžeto lėšų, skiriamų asmens sveikatos priežiūros įstaigoms už teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, paskirstymo ir sutartinių sumų planavimo pagal atskiras paslaugų rūšis tvarkos aprašą.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (atsakinga už parengimą)

 

Sveikatos apsaugos ministerija (atsakinga už patvirtinimą)

2014 m.

III ketv.

Nustatytų priežiūros įstaigų finansavimo iš PSDF kriterijų pagrindu parengtas PSDF biudžeto lėšų, teritorinių ligonių kasų skiriamų asmens sveikatos priežiūros įstaigoms už teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, paskirstymo ir sutartinių sumų planavimo pagal atskiras paslaugų rūšis tvarkos aprašas.“

 

12) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyriaus „Sveikatos priežiūra“ 38 punktą išdėstyti taip:

 

„38.

Nesudarytos prielaidos efektyviai veikti papildomajam (savanoriškajam) sveikatos draudimui, kuris leistų sumažinti nelegalius mokėjimus.

5.9. Išnagrinėti ir apibendrinti pagrindines problemas, trukdančias papildomojo (savanoriškojo) sveikatos draudimo plėtrai ir tuo remiantis parengti konkrečius pasiūlymus.

Sveikatos apsaugos ministerija

 

Ūkio ministerija

2014 m.

III ketv.

Parengti ir įgyvendinti konkretūs pasiūlymai, skatinantys papildomojo (savanoriškojo) sveikatos draudimo plėtrą Lietuvoje.

 

 

 

5.10. Informuoti visuomenę apie valstybės lėšomis apmokamų sveikatos priežiūros paslaugų kainas.

Sveikatos apsaugos ministerija

2013 m.

IV ketv.

Sveikatos apsaugos ministerijos ir teritorinių ligonių kasų interneto svetainėse pateikta informacija apie valstybės lėšomis apmokamų sveikatos priežiūros paslaugų kainas.

 

 

5.11. Įdiegti pacientų informavimo sistemą, kuri leistų kiekvienam pacientui, suteikus atitinkamas stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas, pateikti informaciją apie valstybės lėšomis apmokėtų paslaugų kainą.

Sveikatos apsaugos ministerija

2013 m.

IV ketv.

Parengtas ir patvirtintas teisės aktas, įtvirtinantis prievolę informuoti pacientus apie tai, kiek lėšų sumokėjo valstybė už jam suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas, taip siekiant sumažinti ketinimus nelegaliai mokėti gydytojui.

 

 

5.111. Įdiegti pacientų informavimo sistemą, kuri leistų elektroninėje erdvėje pateikti informaciją apie praėjusiais kalendoriniais metais

kiekvienam pacientui

suteiktas specializuotas ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas, jų apmokėjimą PSDF biudžeto  lėšomis ir praėjusiais kalendoriniais metais apmokėtų paslaugų kainą.

Sveikatos apsaugos ministerija

 

2014 m.

II ketv.

Parengta, pateikta elektroninėje erdvėje ir pacientams prieinama informacija apie praėjusiais kalendoriniais metais jiems suteiktas specializuotas ambulatorines paslaugas ir jų apmokėjimą PSDF biudžeto lėšomis, taip siekiant sumažinti ketinimus nelegaliai mokėti gydytojui.

 

 

5.12. Nustatyti valstybės lėšomis apmokamų sveikatos priežiūros paslaugų kompensavimo lygius.

Sveikatos apsaugos ministerija (atsakinga už parengimą)

2014 m.

III ketv.

Parengtas ir patvirtintas teisės aktas, aiškiau apibrėžiantis valstybės lėšomis apmokamų sveikatos priežiūros paslaugų dalis.“

Seimas (atsakingas už priėmimą)

2014 m.

IV ketv.

 

13) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyrių „Sveikatos priežiūra“ papildyti 4 uždaviniu „Vaistinių preparatų prieinamumo gerinimas ir jų kainų mažinimas“:

 

4 UŽDAVINYS

VAISTINIŲ PREPARATŲ PRIEINAMUMO GERINIMAS IR JŲ KAINŲ MAŽINIMAS

Eil.

Nr.

Problemos

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato kriterijai

381.

Nepakankamai mažėja  patentu nesaugomų vaistinių preparatų kainos, todėl išlieka santykiškai didelės priemokos ir nepakankamai mažėja PSDF išlaidos vaistams kompensuoti.

5.13. Siekiant mažinti vaistų kainas ir didinti konkurenciją tarp gamintojų, sumažinti kainų skirtumą tarp pigiausio ir brangiausio vaisto grupėje, nustatyti griežtesnes privalomo vaistinių preparatų kainos mažinimo sąlygas naujai į valstybinę sveikatos draudimo sistemą įtraukiamiems generiniams vaistams.

Sveikatos apsaugos ministerija (atsakinga už parengimą)

 

Vyriausybė (atsakinga už priėmimą)

2014 m.

I ketv.

Patvirtintas pakeistas Ambulatoriniam gydymui skiriamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš PSDF biudžeto lėšų, bazinių kainų apskaičiavimo tvarkos aprašas.“

 

14) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyrių „Sveikatos priežiūra“ papildyti 5 uždaviniu „Šalinti korupcijos prielaidas neįgalumo nustatymo procedūrose“:

 

5 UŽDAVINYS

ŠALINTI KORUPCIJOS PRIELAIDAS NEĮGALUMO NUSTATYMO PROCEDŪROSE

Eil.

Nr.

Problemos

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato kriterijai

382.

Dėl nepakankamos medicininių dokumentų, gaunamų iš asmens sveikatos priežiūros įstaigų, kokybės ir jų tikslumo sudėtinga užtikrinti skaidrų ir objektyvų darbingumo lygio, neįgalumo lygio ir specialiųjų poreikių nustatymą.

5.14. Išanalizuoti poreikį ir galimybes diegti Tarptautinę funkcionavimo, neįgalumo ir sveikatos klasifikaciją nustatant darbingumo lygį, neįgalumo lygį ir specialiuosius poreikius.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

II ketv.

Parengta analizė ir nustatytas Tarptautinės funkcionavimo, neįgalumo ir sveikatos klasifikacijos diegimo poreikis ir mastas. Sudarytos galimybės pereiti prie efektyvesnio ir kokybiškesnio neįgalumo įvertinimo, panaikinta subjektyvaus vertinimo galimybė.

 

 

5.15.* Parengti teisės aktų pakeitimų projektus ir įdiegti bei naudoti Tarptautinę funkcionavimo, neįgalumo ir sveikatos klasifikaciją darbingumo, neįgalumo lygių ir specialiųjų poreikių nustatymo procedūroms ir reabilitacijos specialistų praktiniam darbui.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

III ketv.

Įdiegta ir naudojama Tarptautinė funkcionavimo, neįgalumo ir sveikatos klasifikacija specialistams nustatant asmenų neįgalumo ir darbingumo lygį. Užtikrinta objektyvesnė kompleksinė asmens vertinimo procedūra, kurios metu vertinami ne tik medicininiai veiksniai, bet ir asmens veiklą ribojantys socialiniai veiksniai: socialiniai ryšiai ir aplinkybės.

 

 

5.16. Parengti ir priimti teisės aktus, užtikrinančius galimybes Neįgalumo  ir darbingumo nustatymo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos gauti darbingumo lygiui, neįgalumo lygiui ir specialiesiems poreikiams nustatyti būtiną informaciją iš Valstybinės ligonių kasos duomenų bazės.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

 

Sveikatos apsaugos ministerija

 

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos

2014 m.

I ketv.

Parengti ir priimti teisės aktai, užtikrinantys korupcijos galimybės mažėjimą vertinant neįgalumą. Užkirstas kelias neteisingų, netikslių medicininių dokumentų pateikimui, užtikrintas efektyviau veikiantis kontrolės mechanizmas.

 

 

5.17. Užtikrinti keitimąsi duomenimis, reikalingais darbingumo lygiui, neįgalumo lygiui ir specialiųjų poreikių lygiui nustatyti, tarp asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos per elektroninę  sveikatos sistemą.

Sveikatos apsaugos ministerija

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

2014 m.

III ketv.

Elektroninė  sveikatos sistema papildyta duomenimis darbingumo lygiui, neįgalumo lygiui ir specialiųjų poreikių lygiui nustatyti ir apsikeisti. Užtikrintas visapusiškos medicininės informacijos gavimas Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyboje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.“

 

15) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyrių „Sveikatos priežiūra“ papildyti 6 uždaviniu „Sumažinti korupcijos prielaidų galimybes išduodant licencijas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros veiklai vykdyti ir užtikrinti efektyvią sveikatos priežiūros paslaugų kokybės priežiūrą“:

 

6 UŽDAVINYS

SUMAŽINTI KORUPCIJOS PRIELAIDŲ GALIMYBES IŠDUODANT LICENCIJAS ASMENS IR VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI VYKDYTI IR UŽTIKRINTI EFEKTYVIĄ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS PRIEŽIŪRĄ

Eil.

Nr.

Problemos

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato kriterijai

383.

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos, išduodama asmenims licencijas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros veiklai vykdyti, šių asmenų atitiktį keliamiems reikalavimams vertina formaliai, t. y. tik pagal pateiktus dokumentus, tačiau neįsitikinusi, ar šie asmenys realiai pajėgūs vykdyti tokią veiklą (t. y. ar turi dokumentuose nurodomą veikiančią įrangą, darbuotojus, patalpas ir pan.). Nėra efektyvios asmens ir visuomenės sveikatos priežiūrą vykdančių įstaigų veiklos priežiūros ir kontrolės.

5.18. Parengti teisės aktų pakeitimų projektus, nustatant prievolę Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos, priimant sprendimus dėl licencijų asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros veiklai vykdyti išdavimo, įvertinti licencijos prašančio asmens realias galimybes vykdyti tokią veiklą.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

II ketv.

Parengti ir patvirtinti teisės aktai, įtvirtinantys Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos prievolę išduodant licencijas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros veiklai vykdyti įvertinti realias licencijos prašančio asmens galimybes vykdyti tokią veiklą.

 

 

5.19. Nustatyti akredituotų sveikatos priežiūros įstaigų veiklos skaidrumo rizikos vertinimo kriterijus ir nuolatinės šių įstaigų veiklos priežiūros tvarką.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

III ketv.

Parengti ir patvirtinti teisės aktai, nustatantys sveikatos priežiūros įstaigų veiklos skaidrumo rizikos vertinimo kriterijus ir nuolatinės šių įstaigų veiklos priežiūros tvarką.

384.

Nėra aiškiai apibrėžta tarnautojų, priimančių sprendimus dėl licencijų išdavimo ar neišdavimo, licencijų prašančių asmenų teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybės vertinimo, atsakomybė.

5.20. Nustatyti tarnautojų, priimančių sprendimus dėl licencijos asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros veiklai vykdyti išdavimo arba neišdavimo,  asmeninę atsakomybę.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

II ketv.

Parengti ir patvirtinti teisės aktai, nustatantys tarnautojų, priimančių sprendimus dėl licencijos asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros veiklai vykdyti išdavimo arba neišdavimo, asmeninę atsakomybę.“

 

16) I dalies „Korupcijos prevencija“ V skyrių „Sveikatos priežiūra“ papildyti 7 uždaviniu „Skatinti savanorišką neatlygintiną kraujo donorystę ir visuomenės pasitikėjimą kraujo donorystės įstaigomis. Užtikrinti efektyvią kraujo komponentų kokybės priežiūrą“:

 

7 UŽDAVINYS

SKATINTI SAVANORIŠKĄ NEATLYGINTINĄ KRAUJO DONORYTĘ IR VISUOMENĖS PASITIKĖJIMĄ KRAUJO DONORYSTĖS ĮSTAIGOMIS. UŽTIKRINTI EFEKTYVIĄ KRAUJO KOMPONENTŲ KOKYBĖS PRIEŽIŪRĄ

Eil.

Nr.

Problemos

Priemonė

Vykdytojai

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato kriterijai

385.

Dėl nepakankamai skaidrios ir aiškios kraujo donorystės įstaigų veiklos mažėja galimų neatlygintinų kraujo donorų. Nepakankamai efektyvi ir aiški kraujo komponentų kokybės priežiūra ir kontrolė mažina pacientų pasitikėjimą sveikatos priežiūros įstaigose pacientams vykdoma transfuzijos (kraujo ar jo komponentų perpylimo) procedūra.

5.21. Įvertinti esamą padėtį ir priimti strateginius sprendimus dėl valstybės politikos kraujo donorystės srityje.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

III ketv.

Priimti sprendimai dėl valstybės politikos kraujo donorystės srityje.

 

 

5.22. Parengti teisės aktų pakeitimų projektus, nustatant efektyvią kraujo komponentų kokybės išorinės kontrolės tvarką.

Sveikatos apsaugos ministerija

2014 m.

II ketv.

Parengti ir patvirtinti teisės aktai, nustatantys efektyvią kraujo komponentų kokybės išorinės kontrolės tvarką.“

 

17) I dalies „Korupcijos prevencija“ VII skyriaus „Viešasis administravimas ir valstybės tarnyba“ 52 punktą išdėstyti taip:

 

„52.

 

Nėra veiksmingų ir realių asmenų, vykdančių viešojo administravimo funkcijas, patikimumo ir sąžiningumo patikrinimo priemonių.

7.9. Išnagrinėti užsienio valstybių patirtį ir parengti valstybės tarnautojų atsparumo korupcijai patikrinimo teisinio reguliavimo koncepciją.

Teisingumo ministerija

(atsakinga už parengimą)

 

Specialiųjų tyrimų tarnyba

(atsakinga už parengimą)

2014 m.

III ketv.

Parengta valstybės tarnautojų atsparumo korupcijai patikrinimo teisinio reguliavimo koncepcija sudarys prielaidas įtvirtinti teisinį mechanizmą, leidžiantį objektyviai įvertinti asmenų, atliekančių viešojo administravimo funkcijas, patikimumą ir sąžiningumą.“

 

18) I dalies „Korupcijos prevencija“ VII skyriaus „Viešasis administravimas ir valstybės tarnyba“ 55 punktą išdėstyti taip:

 

„55.

Nevykdoma sisteminga statutinių valstybės tarnautojų, prokurorų ir teisėjų rotacija.

7.12. Parengti ir priimti teisės aktus, kuriuose būtų įtvirtinta aiški statutinių valstybės tarnautojų, prokurorų ir teisėjų rotacija, atsižvelgus į atliekamų funkcijų pobūdį.

Vidaus reikalų ministerija

(atsakinga už parengimą)

 

Generalinė prokuratūra

(atsakinga už parengimą)

 

Specialiųjų tyrimų tarnyba

(atsakinga už parengimą)

 

Finansų

ministerija

(atsakinga už parengimą)

 

Krašto apsaugos ministerija

(atsakinga už parengimą)

 

Teisingumo ministerija

(atsakinga už parengimą)

2014 m.

III ketv.

Parengti ir patvirtinti teisės aktai, sumažinantys galimybes korupciniams ryšiams plisti ir padidinantys korupcinių ir kitų bylų tyrimo efektyvumą.“

 

19) I dalies „Korupcijos prevencija“ VII skyriaus „Viešasis administravimas ir valstybės tarnyba“ 56 punktą išdėstyti taip:

 

„56.

 

Valstybės tarnautojai vengia pranešti apie jų institucijoje galimai vykdomas korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, nes baiminasi, kad jiems bus kerštaujama.

7.13. Parengti ir priimti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo pakeitimus, siekiant užtikrinti valstybės tarnautojų duomenų konfidencialumą, kai asmuo praneša apie kitų valstybės tarnautojų šiurkščius pažeidimus.

Teisingumo ministerija

(atsakinga už parengimą)

 

 

Specialiųjų tyrimų tarnyba

(atsakinga už parengimą)

2014 m.

III ketv.

Parengti ir patvirtinti teisės aktai, sudarantys galimybes pranešti apie kitų valstybės tarnautojų šiurkščius pažeidimus, užtikrinant pranešėjų duomenų apsaugą.“

Seimas

(atsakingas už priėmimą)

2014 m.

IV ketv.

 

20) II dalies „Atsakomybė už korupciją“ IX skyrių „Teisės pažeidimų tyrimas“ papildyti 661 punktu:

 

„661.

Esamas teisinis reguliavimas neužtikrina efektyvios juridinių asmenų daromų pažeidimų prevencijos.

9.31. Parengti ir patvirtinti Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo ir kitų su juo susijusių įstatymų pakeitimus ir papildymus, numatančius juridinių asmenų administracinę atsakomybę už aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus.

Aplinkos ministerija ir kitos ministerijos (atsakingos už parengimą)

 

Seimas (atsakingas už priėmimą)

2013 m. IV ketv.

Aiškiai diferencijuotos veikos, susijusios su aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimais. Minimaliai sumažinta aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno diskrecija taikant administracinę atsakomybę. Ūkio subjektai aiškiai žino sankcijas už veikas, susijusias su aplinkos apsaugos įstatymų pažeidimais, todėl imasi šių pažeidimų prevencijos. Užtikrintas didesnis juridinių asmenų vadovų ar kitų juridinio asmens atsakingų darbuotojų sprendimų dėl naudos suteikimo tretiesiems asmenims skaidrumas ir teisėtumas, užtikrinta didesnė juridinio asmens atsakingų darbuotojų sprendimų teisėtumo kontrolė pasitelkiant efektyvesnį juridinio asmens vidaus valdymą, sumažintas privačių subjektų korupcijos lygis.“

 

21) papildyti Nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos įgyvendinimo priemonių plano lentelę išnaša:

„* Tęstinė, kompleksinė priemonė, kurios įgyvendinimo laikotarpis, atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes, numatytas ilgesnis negu Nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos laikotarpis. Priemonės nespėjus visiškai įgyvendinti per Nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos laikotarpį, ši priemonė ar neįgyvendinta jos dalis bus perkelta į naujo laikotarpio Nacionalinės kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių planą.“


2 straipsnis.

Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei 2014 metų biudžete numatyti lėšų, reikalingų Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos priemonėms įgyvendinti, ir įpareigoti už šios programos priemonių įgyvendinimą atsakingas institucijas įtraukti jas į suplanuotus savo asignavimus.

 

 

SEIMO PIRMININKĖ                                                                    LORETA GRAUŽINIENĖ

 

_________________