VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2006 M. SPALIO 31 D. ĮSAKYMO Nr. 2B-318 „DĖL TRANSPORTO PRIEMONIŲ PAKARTOTINIO NAUDOJIMO, PERDIRBIMO IR ATNAUJINIMO TIPO PATVIRTINIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2010 m. sausio 11 d. Nr. 2B-14

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 17 d. nutarimo Nr. 44 „Dėl transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo“ (Žin., 2001, Nr. 7-194; 2004, Nr. 143-5231) 3.1 punktu bei įgyvendindamas 2009 m. sausio 7 d. Komisijos direktyvą 2009/1/EB, kuria iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2005/64/EB dėl motorinių transporto priemonių tipų patvirtinimo, atsižvelgiant į galimybę jas pakartotinai naudoti, perdirbti ir atnaujinti, siekiant ją suderinti su technikos pažanga (OL 2009 L 9, p. 31):

1. Pakeičiu Transporto priemonių pakartotinio naudojimo, perdirbimo ir atnaujinimo tipo patvirtinimo taisykles, patvirtintas Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2006 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 2B-318 „Dėl Transporto priemonių pakartotinio naudojimo, perdirbimo ir atnaujinimo tipo patvirtinimo taisyklių“ (Žin., 2006, Nr. 123-4663):

1.1. išdėstau 2 punktą taip:

2. Taisyklės parengtos įgyvendinant 2005 m. spalio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2005/64/EB dėl motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo, atsižvelgiant į galimybę jas pakartotinai naudoti, perdirbti ir atnaujinti, bei iš dalies keičiančią Tarybos direktyvą 70/156/EEB (OL 2005 L 310, p. 10) (toliau – direktyva 2005/64/EB), ir 2009 m. sausio 7 d. Komisijos direktyvą 2009/1/EB, kuria iš dalies keičiama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2005/64/EB dėl motorinių transporto priemonių tipų patvirtinimo, atsižvelgiant į galimybę jas pakartotinai naudoti, perdirbti ir atnaujinti, siekiant ją suderinti su technikos pažanga (OL 2009 L 9, p. 31) (toliau – direktyva 2009/1/EB).“;

1.2. išdėstau 4.1 punktą taip:

4.1. specialios paskirties transporto priemonėms, kaip nustatyta Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169 (Žin., 2009, Nr. 49-1997), 7 punkte;“;

1.3. išdėstau 5.6–5.9 punktus taip:

5.6. kompetentinga įstaiga – Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) arba kitas ūkio subjektas ar įstaiga, turinti Inspekcijos leidimą ir galinti atlikti pirminį gamintojo įvertinimą bei išduoti atitikties sertifikatą laikydamasi šių Taisyklių reikalavimų; kompetentinga įstaiga turi atitikti EN 45012:1989 standarto arba ISO/IEC 62:1996 bendrųjų sertifikavimo įstaigų, dirbančių su kokybės sistemos sertifikatais, kriterijų vadovo (šis reikalavimas Inspekcijai netaikomas) reikalavimus;

5.7. masė – paruoštos eksploatuoti transporto priemonės masė, kaip apibrėžta 1970 m. vasario 6 d. Tarybos direktyvos 70/156/EEB dėl valstybių narių teisės aktų, reglamentuojančių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų tipo patvirtinimo, suderinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 1 tomas, p. 44) (toliau – direktyva 70/156/EEB) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. birželio 21 d. Komisijos direktyva 2007/37/EB (OL 2007 L 161, p. 60) I priedo 2.6 punkte, bet neįskaičiuojant vairuotojo masės, kuri sudaro apie 75 kg;

5.8. nacionalinis tipo patvirtinimas – transporto priemonės ar jos sudėtinės dalies tipo patvirtinimo procedūra, atliekama pagal Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169, XV skyriaus reikalavimus;

5.9. naudojimas – bet kuris taikytinas veiksmas, nurodytas 2006 m. balandžio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/12/EB dėl atliekų (OL 2006 L 114, p. 9) II B priede;“;

1.4. išdėstau 6 punktą taip:

6. Kitos sąvokos, kurios vartojamos šiose Taisyklėse, suprantamos kaip Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169.“;

1.5. išdėstau 8 punktą taip:

8. Inspekcija, gavusi paraišką ir atitikties sertifikatą, jei transporto priemonės pakartotinio naudojimo, perdirbimo ir atnaujinimo tipas atitinka šių Taisyklių reikalavimus, kiekvienam transporto priemonės pakartotinio naudojimo, perdirbimo ir atnaujinimo tipui suteikia EB tipo patvirtinimą, jo numerį ir išduoda EB tipo patvirtinimo sertifikatą (šių Taisyklių 4 priedas) arba suteikia nacionalinį tipo patvirtinimą, jo numerį ir išduoda nacionalinį tipo patvirtinimo sertifikatą, kaip numatyta Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 3-169, 3 priede.“;

1.6. išdėstau 11–15 punktus taip:

11. Gamintojo pirminį vertinimą atlieka kompetentinga įstaiga.

12. Atliekant gamintojo pirminį vertinimą:

12.1. kompetentinga įstaiga turi užtikrinti, kad transporto priemonės tipui pagaminti naudotos medžiagos atitiktų Lietuvos higienos normą HN 36:2009 „Draudžiamos ir ribojamos medžiagos“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. V-510 (Žin., 2009, Nr. 83-3451);

12.2. gamintojas turi pateikti kompetentingai įstaigai išmontavimo, sudėtinių dalių pakartotinio naudojimo, medžiagų perdirbimo ir atnaujinimo strategiją; strategijoje atsižvelgiama į patvirtintas technologijas, kurias jau galima naudoti arba kurios yra kuriamos tuo metu, kai kreipiamasi dėl transporto priemonės tipo patvirtinimo.

13. Atlikus pirminį vertinimą, kompetentinga įstaiga gamintojui išduoda atitikties sertifikatą, kuris galioja dvejus metus nuo jo išdavimo dienos iki naujos patikros; prie atitikties sertifikato pridedami atitinkami dokumentai ir gamintojo siūlomos strategijos aprašas.

14. Gamintojas turi pranešti kompetentingai įstaigai apie bet kokį žymų pakeitimą, kuris galėtų turėti įtakos atitikties sertifikato galiojimui; kompetentinga įstaiga, pasikonsultavusi su gamintoju, nusprendžia, ar reikia atlikti naują patikrą.

15. Pasibaigus atitikties sertifikato galiojimui, kompetentinga įstaiga išduoda naują atitikties sertifikatą arba pratęsia galiojimo laiką dar dvejiems metams; tuo atveju, jei kompetentingai įstaigai pranešta apie padarytus žymius pakeitimus, išduodamas naujas atitikties sertifikatas.“;

1.7. papildau nauju 20 punktu:

20. Jei transporto priemonės, atsižvelgiant į galimybę jas pakartotinai naudoti, perdirbti ir atnaujinti, neatitinka šių Taisyklių 5 priedo 4 punkto arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių direktyvą 2009/1/EB, reikalavimų, nuo 2012 m. sausio 1 d. šioms transporto priemonėms tipo patvirtinimas nesuteikiamas.“;

1.8. išdėstau 5 priedą nauja redakcija (pridedama).

2. Pavedu Technikos skyriui šį įsakymą nustatyta tvarka teikti skelbti „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Inspekcijos viršininkas                                                Vidmantas Žukauskas

_________________

 


 

Transporto priemonių pakartotinio

naudojimo, perdirbimo ir atnaujinimo

tipo patvirtinimo taisyklių

5 priedas

(Valstybinės kelių transporto inspekcijos

prie Susisiekimo ministerijos viršininko

2010 m. sausio 11 d. įsakymo Nr. 2B-14

redakcija)

 

GAMINTOJO PIRMINIS ĮVERTINIMAS

 

1. Šiame priede pateikiamas kompetentingos įstaigos atliekamas gamintojo pirminis vertinimas, kad būtų patvirtinta, jog gamintojas laikosi tinkamos tvarkos ir procedūrų.

2. Kompetentinga įstaiga, atlikdama vertinimą, turi užtikrinti, kad gamintojas:

2.1. turi reikalingą informaciją visos tiekimo grandinės metu, ypač apie visų transporto priemonės konstrukcijoje naudojamų medžiagų pobūdį ir masę, kad būtų galima atlikti šiose Taisyklėse numatytus skaičiavimus;

2.2. turi informaciją apie transporto priemonę, kurios reikės atliekant skaičiavimus, pvz., skysčių kiekius ir t. t.;

2.3. deramai patikrino iš tiekėjų gautą informaciją;

2.4. tvarko medžiagų suskirstymą;

2.5. sugeba atlikti transporto priemonės tinkamumo perdirbti ar atnaujinti laipsnio skaičiavimus pagal ISO 22628:2002 standartą;

2.6. pažymėjo iš polimero arba elastomero pagamintas sudėtines dalis pagal 2003 m. vasario 27 d. Komisijos sprendimą 2003/138/EB, nustatantį transporto priemonių sudėtinių dalių ir medžiagų kodavimo standartus pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2000/53/EB dėl eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 7 tomas, p. 403);

2.7. patikrino, kad šių Taisyklių 6 priede išvardytos sudėtinės dalys nėra dar kartą panaudotos gaminant naujas transporto priemones.

3. Visą reikalingą informaciją, įformintą dokumentuose, gamintojas pateikia kompetentingai įstaigai. Dokumentai ir apskaita apie perdirbamas ir dar kartą panaudojamas medžiagas turi būti tinkamai tvarkomi.

4. Gamintojas turi įrodyti kompetentingai įstaigai, kad savo sutartimis su tiekėjais užtikrina, jog laikomasi 2000 m. rugsėjo 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2000/53/EB dėl eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 5 tomas, p. 224) (toliau – direktyva 2000/53/EB) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2008/112/EB (OL 2008 L 345, p. 68), 4 straipsnio 2 dalies a punkto nuostatos.

5. Kompetentinga įstaiga, atlikdama gamintojo pirminį vertinimą, turi užtikrinti, kad gamintojas nustatytų tinkamą tvarką:

5.1. darbuotojai ir visi tiekėjai žinotų jiems taikomus gamintojo pirminio vertinimo reikalavimus;

5.2. būtų stebima ir užtikrinama, kad tiekėjai laikosi šių gamintojo pirminio vertinimo reikalavimų;

5.3. visoje tiekimo grandyje būtų renkami būtini duomenys;

5.4. būtų tikrinama iš tiekėjų gauta informacija;

5.5. gavus tiekėjų informaciją, kad nesilaikoma direktyvos 2000/53/EB 4 straipsnio 2 dalies a punkto nuostatos, būtų reaguojama tinkamai.

6. Įgyvendindamas šio priedo 4 ir 5 punktų nuostatas, gamintojas turi taikyti ISO 9000/14000 arba kitą su kompetentinga institucija suderintą standartizuotą kokybės užtikrinimo programą.

_________________