LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2005 M. BIRŽELIO 7 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-1041 „DĖL ŠVIETIMO KONSULTANTŲ RENGIMO, VEIKLOS IR ATSKAITOMYBĖS NUOSTATŲ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. birželio 20 d. Nr. ISAK-1866

Vilnius

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. birželio 7 d. įsakymą Nr. ISAK-1041 „Dėl Švietimo konsultantų rengimo, veiklos ir atskaitomybės nuostatų tvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 73-2666):

1.1. Išdėstau antraštę taip:

„DĖL ŠVIETIMO KONSULTANTŲ VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“.

1.2. Išdėstau 1 punktą taip:

„1. Tvirtinu Švietimo konsultantų veiklos nuostatus (pridedama).“

1.3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintus Švietimo konsultantų rengimo, veiklos ir atskaitomybės nuostatus išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Šis įsakymas įsigalioja nuo 2009 m. sausio 1 d.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                  ALGIRDAS MONKEVIČIUS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. birželio 7 d.

įsakymu Nr. ISAK-1041

(Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2008 m. birželio 20 d. įsakymo Nr. ISAK-1866 redakcija)

 

ŠVIETIMO KONSULTANTŲ VEIKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Švietimo konsultantų veiklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja švietimo konsultantų veiklos tikslus ir uždavinius, rengimą, veiklos organizavimą, kvalifikacijos tobulinimą, teises, pareigas, atsakomybę, veiklos tęstinumą, finansavimą.

2. Nuostatuose vartojamos sąvoka:

Švietimo konsultantas (toliau – Konsultantas) – asmuo, kuris vertina ir konsultuoja mokyklų vadovus, jų pavaduotojus ugdymui, ugdymą organizuojančius skyrių vedėjus, mokytojus, pagalbos mokyklai, mokiniui ir mokytojui specialistus ir kitus mokyklų bendruomenių narius (toliau – mokyklų vadovai ir mokytojai) prioritetiniais valstybinės švietimo politikos, ugdymo turinio įgyvendinimo, ugdymo proceso organizavimo ir mokyklų valdymo, tobulinimo bei kitais švietimo klausimais.

Kitos šiame dokumente vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.

 

II. KONSULTANTŲ VEIKLOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

3. Konsultantų veiklos tikslas – padėti mokyklų vadovams ir mokytojams užtikrinti kokybišką mokyklos veiklą ir ugdymo kokybę.

4. Konsultantų veiklos uždaviniai:

4.1. konsultuoti mokyklų vadovus ir mokytojus valstybinės švietimo politikos, ugdymo turinio įgyvendinimo, ugdymo proceso organizavimo ir mokyklų valdymo, tobulinimo ir kitais švietimo klausimais;

4.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Konsultantus rengiančios institucijos, apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų užsakymu (pagal Konsultanto veiklos sritį) vertinti mokyklų vadovų ir mokytojų vykdomų priemonių poveikį mokyklos veiklai ir ugdymo kokybei;

4.3. siūlyti ar teikti rekomendacijas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai, Konsultantus rengiančiai institucijai, apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijoms, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijoms dėl Konsultanto veiklos srities tobulinimo krypčių ir būdų.

 

III. KONSULTANTŲ RENGIMAS

 

5. Konsultantus gali rengti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įgaliota institucija (toliau – Rengianti institucija).

6. Asmenų, siekiančių tapti Konsultantais, atranką vykdo Rengianti institucija.

7. Asmuo, siekiantis tapti Konsultantu, Rengiančiai institucijai turi pateikti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos arba apskrities viršininko administracijos ar savivaldybės administracijos ar mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijos ir įstaigos, kurioje dirba, rekomendacijas.

8. Jei Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras nėra nustatęs kitaip, Konsultantų rengimo programą, kvalifikacinius reikalavimus asmenims, siekiantiems tapti Konsultantais, ir atrankos tvarką, suderinusi su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, nustato ir tvirtina Rengianti institucija.

9. Konsultantų rengimo programos reikalavimai:

9.1. programos trukmė turi būti ne mažesnė kaip 80 akademinių valandų;

9.2. programa turi apimti teorinį ir praktinį rengimą (praktinei veiklai ir savarankiškam Konsultantų tobulinimuisi skiriama ne mažiau kaip pusė programos apimties);

9.3. programa baigiama kandidato į Konsultantus teorinio ir praktinio pasirengimo vertinimu.

10. Kandidatų į Konsultantus teorinio ir praktinio pasirengimo vertinimą atlieka komisija, sudaryta iš ne mažiau kaip 5 narių. Komisiją tvirtina Rengiančios institucijos vadovas.

 

IV. KONSULTANTŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

11. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija:

11.1. nustato Konsultantų poreikį, neviršijantį 10 proc. tikslinės grupės dydžio, ir numato jų veiklos trukmę atitinkamoje švietimo srityje;

11.2. užsako (paveda) Rengiančiai institucijai parengti atskirų švietimo sričių Konsultantus, užsako parengti ir įgyvendinti Konsultantų rengimo programą;

11.3. skiria finansavimą Konsultantų rengimui ir jų veiklos organizavimui;

11.4. nustato atskirų švietimo sričių Konsultantų veiklos trukmę (3 ar 5 metai);

11.5. teikia užsakymus Rengiančioms institucijoms dėl atskirų švietimo sričių Konsultantų veiklos tęstinumo;

11.6. asmenims iš institucijų, kurių steigėja ji yra, teikia rekomendacijas dėl dalyvavimo Konsultantų rengimo programose ir veiklos tęstinumo.

12. Rengiančios institucijos:

12.1. jei Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras nėra nustatęs kitaip, suderinusios su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, nustato kvalifikacinius reikalavimus asmenims, siekiantiems tapti Konsultantais, Konsultantų rengimo programą ir atrankos tvarką;

12.2. pagal patvirtintas programas rengia Konsultantus ir organizuoja jų kvalifikacijos tobulinimą;

12.3. išduoda Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatytos formos Švietimo konsultanto pažymėjimą, įrašydama Konsultanto veiklos atitinkamos švietimo srities pavadinimą;

12.4. teikia Konsultantams metodinę, organizacinę, techninę pagalbą jų veiklai vykdyti;

12.5. kaupia ir skleidžia Konsultantų parengtą metodinę ir mokomąją medžiagą;

12.6. tiria Konsultantų rengimo programos įgyvendinimo veiksmingumą bei jos poveikį švietimo kokybei;

12.7. organizuoja Konsultantų veiklos atskaitomybę;

12.8. organizuoja Konsultantų veiklos tęstinumą, gavusios užsakymus iš Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos dėl atskirų švietimo sričių Konsultantų veiklos tęstinumo.

13. Apskrities viršininko ar savivaldybės administracijos, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijos:

13.1. teikia rekomendacijas asmenims, norintiems tapti Konsultantais, dėl dalyvavimo Konsultantų veikloje ir jos tęstinumo;

13.2. teikia jiems metodinę, organizacinę, techninę pagalbą jų veiklai vykdyti;

13.3. teikia informaciją apie konsultantų veiklą regionuose;

13.4. bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Rengiančiomis institucijomis, teikia joms siūlymus ir pageidavimus dėl Konsultantų rengimo ir jų veiklos organizavimo.

14. Mokyklos ar įstaigos, kurioje dirba Konsultantas:

14.1. teikia rekomendacijas asmenims, norintiems tapti Konsultantais, dėl dalyvavimo Konsultantų veikloje ir jos tęstinumo;

14.2. sudaro sąlygas Konsultantui dalyvauti Konsultantų rengimo bei kvalifikacijos tobulinimo programose, vykdyti Konsultanto veiklą;

14.3. bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Rengiančiomis institucijomis, teikia joms siūlymų ir pageidavimų dėl konsultantų rengimo ir jų veiklos organizavimo.

 

V. KONSULTANTŲ KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS

 

15. Rengiančios institucijos parengtų Konsultantų veiklos laikotarpiui rengia jų kvalifikacijos tobulinimo programas, skirtas Konsultantų kompetencijoms plėtoti ir žinioms tobulinti. Kvalifikacijos tobulinimo programa turi būti suderinta su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

16. Konsultantų kvalifikacijos tobulinimo programos rengiamos ir akredituojamos Mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo programų akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. ISAK-2275 (Žin., 2007, Nr. 125-5124), nustatyta tvarka.

 

VI. KONSULTANTO TEISĖS IR PAREIGOS

 

17. Konsultanto teisės:

17.1. konsultuoti pagal Konsultanto pažymėjime nurodytą švietimo sritį (kompetenciją) mokyklų vadovus ir mokytojus;

17.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Rengiančios institucijos, apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo institucijų užsakymu tirti ir vertinti mokyklų ar atskirų ugdymo proceso subjektų veiklą, teikti rekomendacijas dėl jos tobulinimo bei grįžtamąją informaciją paslaugas užsakančiai institucijai;

17.3. nuspręsti, ar, pasibaigus konsultavimo veiklos laikotarpiui, tęsti šią veiklą;

17.4. teisės aktų nustatyta tvarka gauti atlyginimą už Konsultanto atliekamą darbą;

17.5. konsultuojamai mokyklai leidus, susipažinti su jos dokumentacija, kuri susijusi su konsultacinės veiklos sritimi, ir gauti reikalingą informaciją.

18. Konsultanto pareigos:

18.1. vadovautis švietimą reglamentuojančiais teisės aktais;

18.2. užtikrinti konsultacijų, tyrimo ar vertinimo ir mokymų kokybę, teikiamos informacijos patikimumą;

18.3. tobulinti savo kvalifikaciją, dalyvauti Konsultantų kvalifikacijos tobulinimo renginiuose;

18.4. kaupti Konsultanto veiklos vykdymą įrodančius dokumentus, metodinę ir mokomąją medžiagą;

18.5. pasibaigus nustatytam veiklos laikotarpiui, atsiskaityti Rengiančiai institucijai šių Nuostatų nustatyta tvarka.

 

VII. KONSULTANTŲ ATSKAITOMYBĖ IR VEIKLOS TĘSTINUMAS

 

19. Jei Konsultantų rengimo programoje ar atskiru Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos užsakymu (pavedimu) numatytas Konsultantų veiklos tęstinumas, Rengiančios institucijos prieš metus iki baigiantis Švietimo konsultantų pažymėjimų galiojimo terminui apie tai raštu informuoja Konsultantus.

20. Konsultantai atsiskaito už savo veiklą Rengiančiai institucijai pildydami Konsultanto veiklos ataskaitą, pagal Švietimo konsultanto veiklos ataskaitos formą (priedas). Švietimo konsultanto veiklos ataskaitoje Konsultanto veiklą įvertina Rengianti institucija arba institucija, kurioje konsultantas atliko veiklą.

21. Konsultantai, neketinantys tęsti veiklos, atsiskaito už savo veiklą ir raštu informuoja Rengiančią instituciją. Informaciją apie neketinančius tęsti veiklos konsultantus Rengiančios institucijos pateikia Mokytojų kompetencijos centrui.

 

VIII. FINANSAVIMO TVARKA

 

22. Konsultantų rengimas, kvalifikacijos tobulinimas gali būti finansuojamas iš:

22.1. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų;

22.2. kitų lėšų.

23. Konsultantų veikla (konsultavimas, tyrimas, vertinimas, ekspertavimas) apmokama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Konsultantai, baigę rengimo Konsultantų rengimo programas, gauna Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatytos formos švietimo konsultanto pažymėjimą, kurio galiojimo laikas sutampa su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta atitinkamos švietimo srities veiklos trukme.

25. Konsultantų apskaitą, informacijos apie parengtus ir savo veiklą tęsti teisę įgijusius konsultantus sklaidą vykdo Mokytojų kompetencijos centras.

 

_________________

 

 


 

Švietimo konsultantų rengimo ir

veiklos nuostatų

priedas

 

(Švietimo konsultanto veiklos ataskaitos forma)

 

ŠVIETIMO KONSULTANTO VEIKLOS ATASKAITA

 

............................ Nr. ...............

(data)

................................................

(vieta)

 

Švietimo konsultanto vardas ir pavardė..............................................................................

Švietimo konsultanto pažymėjimo numeris.........................................................................

Konsultacinės veiklos sritis (pagal švietimo konsultanto pažymėjimą)...............................

Konsultacinės veiklos laikotarpis nuo ................ iki ..................

Darbovietė ........................................................... pareigos.................................................

 

1. ŠVIETIMO KONSULTANTO VEIKLOS SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Veiklos turinys

Data

Trukmė

Dokumentai, patvirtinantys veiklos vykdymą

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. SAVO VEIKLOS ANALIZĖ (Pasirengimas, medžiagos rengimas ar adaptavimas, taikyti metodai, laiko sąnaudos, veiklos tęstinumo nuostatos, išryškėjusios konsultacinės veiklos problemos, jų sprendimo būdai, siūlymai, pageidavimai dėl Konsultantų kvalifikacijos tobulinimo)

 

................ metai ..................................................................................................................

.............................................................................................................................................

................ metai ..................................................................................................................

.............................................................................................................................................

 

...............................................

(konsultanto parašas)

 

3. VEIKLOS KOKYBĖS ĮVERTINIMAS IR REKOMENDACIJA DĖL VEIKLOS TĘSTINUMO (Konsultavimo, mokymo, tyrimų kokybę, veiksmingumą ir padarytą poveikį regiono pedagoginei bendruomenei aprašo Rengianti institucija, Institucija, kurioje konsultantas atliko veiklą)

.............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................

.............................................................................................................................................

 

..............................................         .       ................................      .       .............................

(Institucijos pavadinimas, pareigų pavadinimas)                     (parašas)                                        (vardas ir pavardė)

 

A. V

 

_________________