LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS rESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. gruodžio 22 D. ĮSAKYMO Nr. 3-507 „DĖL LEIDIMŲ PRADĖTI NAUDOTI LIETUVOS RESPUBLIKOJE TRANSEUROPINĖS GELEŽINKELIŲ SISTEMOS STRUKTŪRINIUS POSISTEMIUS IR GELEŽINKELIŲ RIEDMENIS išdavimo TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

2010 m. rugpjūčio 20 d. Nr. 3-520

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymą Nr. 3-507 „Dėl Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 1-39):

1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2006, Nr. 42-1505; 2010, Nr. 12-557) 9 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindamas 2008 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos bendrijoje (nauja redakcija) (OL 2008 L 191, p. 1) ir 2009 m. spalio 16 d. Komisijos direktyvą 2009/131/EB, kuria iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje VII priedas (OL 2009 L 273, p. 12),“.

2. Nurodytu įsakymu patvirtintose Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklėse:

2.1. Išdėstau 2 punktą taip:

2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bandomieji važiavimai – geležinkelių riedmenų bandomieji važiavimai Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūroje, atliekami Inspekcijos sprendimu, siekiant įsitikinti, kad geležinkelių riedmenys atitinka geležinkelių infrastruktūros techninius ir naudojimo ypatumus.

Esami geležinkelių riedmenys – geležinkelių riedmenys, kurie buvo ir yra naudojami Lietuvos Respublikoje ar kitose valstybėse.

Geležinkelių riedmenų projektas – naujų geležinkelių riedmenų įsigijimo arba esamų geležinkelių riedmenų esminio pakeitimo (rekonstravimo, modernizavimo) siekiant juos naudoti Lietuvos Respublikoje projektas, apimantis geležinkelių riedmenų konstrukcijos, veikimo, gamybos ir (ar) statybos, atitikties įvertinimo (sertifikavimo, bandymų, testų), įdiegimo, naudojimo ir techninės priežiūros, taip pat darbuotojų, kurie naudos Lietuvos Respublikoje šį posistemį, kvalifikacijos, sveikatos ir saugos darbe sąlygų reikalavimus.

Gerokai pažengęs projektas – projektuojamas, statomas ar įdiegiamas projektas, kuriam pagrįstas techninių specifikacijų pakeitimas gali turėti neigiamą teisinio, sutartinio, ekonominio, finansinio, socialinio ar aplinkosauginio pobūdžio poveikį.

Inspektavimas – Inspekcijos ir (arba) jos sudaromų komisijų atliekami posistemių, geležinkelių riedmenų patikrinimai, kurių metu pagal pareiškėjų pateiktus dokumentus, bendraujant su pareiškėjais ir lankantis atitinkamuose geležinkelių transporto objektuose nustatoma, ar geležinkelių riedmenų projektas ir (ar) posistemio projektas buvo vykdomas pagal suderintus reikalavimus, ar šio (-šių) projekto (-ų) įgyvendinimo rezultatai atitinka posistemiui ar geležinkelių riedmenims keliamus reikalavimus, ar esami geležinkelių riedmenys atitinka jiems keliamus reikalavimus, ar posistemis tinkamai integruojamas į geležinkelių sistemą, ar geležinkelių riedmenys tinkami naudoti Lietuvos Respublikos geležinkelių sistemos dalyje, kuri buvo nurodyta pareiškėjo prašyme, ar galės posistemis ir geležinkelių riedmenys visą jų naudojimo laiką atitikti jiems keliamus esminius reikalavimus esant normalioms veiklos (kai posistemis ir geležinkelių riedmenys tinkamai naudojami pagal paskirtį ir techniškai prižiūrimi) ir rizikos (kai faktiniai rizikos veiksniai neviršija planuotų) sąlygoms.

Leidimai – leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis ir leidimas pradėti naudoti posistemį.

Leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis – dokumentas, suteikiantis teisę pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje geležinkelių riedmenis, kuriems visai ar iš dalies netaikomos ar nepritaikytos TSS ir kuriems išduotas leidimas kitose Europos Sąjungos valstybėse, vadovaujantis šių valstybių teisės aktais, arba trečiosiose valstybėse, vadovaujantis tarptautinėmis sutartimis ir (ar) tarptautiniais susitarimais.

Leidimas pradėti naudoti posistemį – dokumentas, suteikiantis teisę pradėti naudoti posistemį Lietuvos Respublikoje.

Nepriklausomi geležinkelių transporto ekspertai – tai specialistai, kurie nesusiję darbo ar sutartiniais santykiais su pareiškėju, įstaigomis, atliekančiomis posistemio, geležinkelių riedmenų Europos bendrijos patikrą arba kitaip vertinančiomis jų atitiktį, arba organizacijomis, besiverčiančiomis veikla, kuri yra tapati veiklai, kuriai bus (yra) naudojamas posistemis, geležinkelių riedmenys.

Papildomas leidimas – leidimas Lietuvos Respublikoje naudoti geležinkelių riedmenis, kuriam anksčiau leidimas buvo išduotas kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse.

Pareiškėjas, kai prašoma išduoti leidimą pradėti naudoti geležinkelių riedmenis – geležinkelio įmonė (vežėjas), ketinanti gauti Lietuvos Respublikoje saugos sertifikato B dalį.

Pareiškėjas, kai prašoma išduoti leidimą pradėti naudoti posistemį – viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, geležinkelio įmonės (vežėjai), Lietuvos Respublikos asmenys: geležinkelių riedmenų, skirtų naudoti Lietuvos Respublikos teritorijoje esančioje transeuropinės geležinkelių sistemos dalyje, savininkai (jų įgalioti geležinkelių riedmenų valdytojai ir (ar) naudotojai). Kai atitinkamo posistemio TSS taikymo sritis išplečiama visai paprastųjų geležinkelių sistemai, pareiškėju laikomas taip pat kitas geležinkelių infrastruktūros valdytojas, kuriam nuosavybės teise priklauso privažiuojamieji geležinkelio keliai, vedantys prie terminalų ir pagrindinės uostų infrastruktūros, aptarnaujančių arba galinčių aptarnauti daugiau negu vieną naudotoją (jų įgalioti privažiuojamųjų geležinkelio kelių valdytojai ir (ar) naudotojai).

Posistemio projektas – naujo, rekonstruojamo ar modernizuojamo geležinkelių infrastruktūros (energetikos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos) ar geležinkelių riedmenų posistemio projektas, apimantis posistemio konstrukcijos, veikimo, gamybos ir (ar) statybos, atitikties įvertinimo (sertifikavimo, bandymų, testų), įdiegimo, naudojimo ir techninės priežiūros, taip pat darbuotojų, kurie eksploatuos Lietuvos Respublikos teritorijoje šį posistemį, kvalifikacijos, sveikatos ir saugos darbe sąlygų reikalavimus.

Projektas – posistemių projektas ir geležinkelių riedmenų projektas.

Serija – keletas identiškos konstrukcijos geležinkelių riedmenų.

Suderinti standartai – Europos standartizacijos komiteto (CEN), Europos elektrotechnikos standartizacijos komiteto (Cenelec) arba Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) nustatyti Europos standartai, kurie vienas arba kartu su kitais standartais yra teisės nuostatų laikymąsi užtikrinantys sprendimo būdai.

Tipas – geležinkelių riedmens tipas, pagal kurį nustatomos pagrindinės geležinkelių riedmens konstrukcijos charakteristikos, pateikiamos bendrajame tipo tyrimo sertifikate, kaip tai yra numatyta Europos Tarybos 1993 m. liepos 22 d. sprendimo 93/465/EEB dėl modulių, taikomų įvairiuose atitikties įvertinimo procedūrų etapuose, ir atitikties ženklo „CE“ žymėjimo ir naudojimo taisyklių, skirtų naudoti techninio derinimo direktyvose (OL 1993 L 220, p. 23) B modulio aprašyme.

Už techninę priežiūrą atsakingas subjektas – už geležinkelių riedmenį atsakingas subjektas, įregistruotas tokiu statusu Lietuvos Respublikos geležinkelių riedmenų ir konteinerių registre.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (Žin., 2004, Nr. 72-2489), Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2006, Nr. 42-1505; 2010, Nr. 12-557), Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3-586 (Žin., 2005, Nr. 6-165), ir kituose teisės aktuose.“

2.2. Papildau 31 punktu:

31. Lietuvos Respublikoje galioja leidimai pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, išduoti kitose Europos Sąjungos valstybėse, išskyrus atvejus, nurodytus šių taisyklių 341 punkte.“

2.3. Papildau 171 punktu:

171. Inspekcija, gavusi pareiškėjo prašymą išduoti papildomą leidimą, privalo priimti sprendimą:

171.1. dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, atitinkančius TSS, ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jeigu prašoma pateikti papildomą informaciją, sprendimas dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, atitinkančius TSS, priimamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo dienos. Jeigu organizuojami bandomieji važiavimai šių taisyklių XII skyriuje nustatyta tvarka, sprendimas dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, atitinkančius TSS, priimamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo bandomųjų važiavimų rezultatų pateikimo Inspekcijai;

171.2. dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, neatitinkančius TSS, ne vėliau kaip per 120 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jeigu prašoma pateikti papildomą informaciją, sprendimas dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, neatitinkančius TSS, priimamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo ar rizikos vertinimo atlikimo dienos. Jeigu organizuojami bandomieji važiavimai šių taisyklių XII skyriuje nustatyta tvarka, sprendimas dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, neatitinkančius TSS, priimamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo bandomųjų važiavimų rezultatų pateikimo Inspekcijai.“

2.4. Išdėstau 31 punktą taip:

31. Tais atvejais, kai visiems TSS atitinkančio geležinkelių riedmens struktūriniams posistemiams suteiktas leidimas naudoti, leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenį suteikiamas be papildomų patikrinimų.

Išduodant leidimus Europos bendrijų patikros deklaraciją turintiems geležinkelių riedmenims, Inspekcija gali tikrinti tik techninį atitinkamų geležinkelių riedmens posistemių ir jų saugios integracijos suderinamumą ir techninį geležinkelių riedmenų ir atitinkamo geležinkelių tinklo suderinamumą. Taip pat gali būti tikrinama pagal reikalavimus, nustatytus neišspręstiems klausimams arba atitinkamose TSS tinkamai nustatytiems specifiniams atvejams, kuriems taikomos nacionalinės eismo saugos taisyklės ir posistemių technines taisykles.“

2.5. Papildau 311 punktu:

311. Leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, neatitinkantį TSS, tiek, kiek tai susiję su techniniais aspektais, kuriuos apima TSS, išduodamas taikant Europos bendrijos patikros procedūrą, nustatytą Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklėse. Visų kitų techninių aspektų atveju taikomi teisės aktai, įtraukti į nacionalinių eismo saugos taisyklių sąrašą ir posistemių techninių taisyklių sąrašą bei atsižvelgiama į parametrus, nustatytus šių taisyklių 2 priede. Šis leidimas galioja tik Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle.

Išduodama leidimą, Inspekcija negali abejoti pateiktų dokumentų, įrodančių, kad kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje išduotas leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, ir techninių duomenų, techninės priežiūros informacijos bei naudojimo charakteristikų tikrumu, išskyrus atvejus, kai gali įrodyti, kad kyla grėsmė geležinkelių transporto eismo saugai.

Europos Komisijai priėmus informacinį dokumentą, Inspekcija, išduodama leidimą naudoti geležinkelių riedmenį, negali vadovautis nacionalinėmis eismo saugos taisyklėmis ir posistemių techninėmis taisyklėmis, patenkančiomis į šio dokumento A grupę.“

2.6. Išdėstau 34 punktą taip:

34. Pageidaujant naudoti geležinkelių riedmenis, visiškai atitinkančius TSS, kurios apima visus atitinkamų posistemių aspektus nenurodant specifinių atvejų ir neišspręstų klausimų, susijusių tik su techniniu geležinkelių riedmens ir geležinkelių tinklo suderinamumu, nereikia papildomo leidimo, jeigu jie važinėja TSS atitinkančiais geležinkelių tinklais kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse arba pagal atitinkamose TSS nurodytas sąlygas.“

2.7. Papildau 341 punktu:

341. Kitų, nei nurodyta šių taisyklių 34 punkte, geležinkelių riedmenų ar jų posistemių, kuriems anksčiau buvo išduotas leidimas kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, atveju Inspekcija turi teisę priimti sprendimą dėl papildomo leidimo reikalingumo. Pirmiausia analizuojama, ar šie geležinkelių riedmenys bei jų posistemiai buvo naudojami analogiškoje geležinkelių infrastruktūroje analogiškomis sąlygomis. Pareiškėjas Inspekcijai pateikia dokumentus apie geležinkelių riedmenį ar jo tipą ir informaciją apie numatomą naudojimą geležinkelių tinkle. Inspekcija tvirtina dokumentų, kurie turi būti teikiami išduodant papildomą leidimą, sąrašą.“

2.8. Išdėstau 36 punktą taip:

36. Jeigu pateikiami įrodymai, kad kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse geležinkelių riedmenys buvo naudojami analogiškoje geležinkelių infrastruktūroje analogiškomis sąlygomis, Inspekcija pripažįsta tų valstybių eismo saugos institucijų leidimus, išduotus tokiems geležinkelių riedmenims ir jų posistemiams vadovaujantis TSS, ir papildomai tikrina tik tuos aspektus, kurie susiję su:

36.1. TSS nustatytiems specifiniams atvejams taikomomis taisyklėmis;

36.2. techniniu geležinkelių riedmenų ir atitinkamo geležinkelių tinklo suderinamumu, įskaitant nacionalinių eismo saugos taisyklių ir posistemių techninių taisyklių, taikomų neišspręstų klausimų atveju, reikalavimus, kuriais siekiama užtikrinti tokį suderinamumą.“

2.9. Papildau 361 punktu:

361. Inspekcija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomą informaciją arba atlikti rizikos analizę pagal bendruosius saugos būdus. Tokiu atveju Inspekcija, pasikonsultavusi su pareiškėju, apibrėžia papildomos informacijos ar rizikos analizę turinį ir apimtį.

Europos Komisijai priėmus informacinį dokumentą, Inspekcija gali vadovautis tik nacionalinėmis eismo saugos taisyklėmis ir posistemių techninėmis taisyklėmis, patenkančiomis į šio dokumento B ir C grupes.“

2.10. Papildau 421 punktu:

421. Inspekcija, išduodama leidimą pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, tvirtina geležinkelių riedmens tipą. Jeigu išduodamas leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, kuris atitinka Europos Sąjungos valstybės narės patvirtintą tipą, Inspekcija, atsižvelgdama į pareiškėjo pateiktą atitikties tam tipui deklaraciją, papildomų patikrinimų neatlieka.“

2.11. Papildau 422 punktu:

422. Jeigu pasikeičia TSS ir teisės aktų, kurių pagrindu suteiktas geležinkelių riedmens tipo patvirtinimas, nuostatos, Inspekcija priima sprendimą dėl tipo patvirtinimo tolesnio galiojimo ar jo atnaujinimo.“

2.12. Papildau 423 punktu:

423. Inspekcija, priėmusi sprendimą atnaujinti tipo patvirtinimą, tikrina tik pagal naujus reikalavimus, nustatytus pasikeitusiuose teisės aktuose. Inspekcijos sprendimas atnaujinti tipo patvirtinimą neturi įtakos leidimams pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, suteiktiems remiantis ankstesniais tipų patvirtinimais.“

2.13. Papildau 424 punktu:

424. jeigu pareiškėjas pateikia prašymą dėl geležinkelių riedmens tipo patvirtinimo keliose Europos Sąjungos valstybėse narėse, eismo saugos institucijos bendradarbiauja siekdamos supaprastinti administracines procedūras ir sumažinti administracines kliūtis.“

2.14. Pakeičiu VII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

ATSISAKYMAS IŠDUOTI LEIDIMUS IR JŲ PANAIKINIMAS“.

2.15. Papildau 431 punktu:

431. Inspekcija priima sprendimą panaikinti leidimą pradėti naudoti geležinkelių riedmenį vadovaudamasi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymo Nr. 3-37 „Dėl Geležinkelio įmonių (vežėjų) ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 13-520; 2006, Nr. 107-4074) XIV skyriaus nuostatomis.“

2.16. Išdėstau 71 punktą taip:

71. Siekdama patikrinti ir įsitikinti, kad bus įvykdytos šių taisyklių VI skyriuje nustatytos sąlygos, Inspekcija gali nurodyti pareiškėjui atlikti bandomuosius važiavimus Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūroje. Geležinkelių riedmenų bandomųjų važiavimų organizavimo ir vykdymo tvarka nustatyta šių taisyklių 1 priede. Bandomųjų važiavimų metu siekiama patikrinti:

71.1. atitiktį šių taisyklių 36 punkte nustatytiems reikalavimams, kai išduodamas papildomas leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, atitinkančius TSS;

71.2. geležinkelių riedmenų techninės priežiūros, techninių charakteristikų, naudojimo istorijos informaciją bei galimybę šiuos riedmenis naudoti viešojoje geležinkelių infrastruktūroje, išduodant papildomą leidimą pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, neatitinkantį TSS.“

2.17. Papildau 79.5 punktu:

79.5. suteikus, atnaujinus, laikinai panaikinus ar panaikinus tipo patvirtinimą, apie tai pranešti Agentūrai, kad pastaroji galėtų atnaujinti Europos patvirtintų tipų transporto priemonių registrą.“

2.18. Papildau 79.6 punktu:

79.6. Jeigu būtinas naujas leidimas, o TSS taikoma tik iš dalies, Europos Komisijai pateikti informaciją apie priežastį, dėl kurios TSS taikoma tik iš dalies, vietoj TSS taikomas technines charakteristikas ir jų taikymo atveju – įstaigą, atsakingą už transeuropinės geležinkelių sistemos posistemių Europos bendrijos patikros procedūros taikymą.“

2.19. Papildau 79.7 punktu:

79.7. gavusi prašymą persvarstyti sprendimą neišduoti leidimo, per 60 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos patvirtinti arba pakeisti savo sprendimą.“

2.20. Papildau 82.4 punktu:

82.4. užtikrinti, kad geležinkelių riedmenys, kuriems išduotas leidimas pradėti naudoti, būtų pažymėti jiems paskirtais Europos transporto priemonės numeriais (ETPN), išskyrus atvejus, numatytus Geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme.“

2.21. Papildau 82.5 punktu:

82.5. per vieną mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos kreiptis į Inspekciją su pagrįstu prašymu persvarstyti sprendimą.“

2.22. Papildau 891 punktu:

891. Jei Inspekcija per šių taisyklių 17 punkte nustatytą terminą nepriima sprendimo dėl leidimo pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, laikoma, kad geležinkelių riedmenis, dėl kurių buvo kreiptasi, leidžiama pradėti naudoti praėjus trims mėnesiams nuo termino pabaigos. Leidimai galioja tik tame geležinkelių tinkle, dėl kurio savo sprendimo per šių taisyklių 17 punkte nustatytą terminą nepateikė Inspekcija.“

2.23. Išdėstau priedo 4 punktą taip:

4. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 10 darbo dienų nuo prašymo dėl galimybės atlikti bandomuosius važiavimus suteikimo gavimo dienos privalo priimti sprendimą (suteikti galimybę atlikti bandomuosius važiavimus ar jos nesuteikti) ir atsakyti pareiškėjui. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas užtikrina, kad bandomieji važiavimai būtų atlikti per 90 kalendorinių dienų nuo pareiškėjo prašymo gavimo dienos.“

2.24. Papildau 2 priedu ir jį išdėstau taip:

 

„Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių

2 priedas

 

PARAMETRAI, KURIUOS REIKIA PATIKRINTI PRIEŠ PRADEDANT NAUDOTI TSS NEATITINKANČIUS GELEŽINKELIŲ RIEDMENIS

 

1. Parametrų, kuriuos reikia patikrinti prieš pradedant naudoti TSS neatitinkančius geležinkelių riedmenis, sąrašas:

1.1. Bendrieji dokumentai (įskaitant naujų, atnaujintų arba modernizuotų geležinkelių riedmenų aprašą ir jų numatytos paskirties, konstrukcijos, naudojimo ir techninės priežiūros informaciją, technines bylas ir t. t.).

1.2. Sandara ir mechaninės dalys (mechaninis vientisumas ir geležinkelių riedmenų sąsaja (įskaitant traukos ir taukšų įrenginius, pereinamuosius tiltelius), geležinkelių riedmenų konstrukcijos ir įrenginių (pavyzdžiui, krėslų) tvirtumas, keliamoji galia, pasyvieji eismo saugos įtaisai (įskaitant vidaus ir išorės atsparumą smūgiams).

1.3. Sąveika su geležinkelių keliu ir gabaritų nustatymas (mechaninės sąsajos su geležinkelių infrastruktūra (įskaitant statinį ir dinaminį veikimą, gabaritus ir tarpus, vėžės plotį, važiuoklę ir t. t.).

1.4. Stabdymo įranga (stabdymo įrangos komponentai (įskaitant apsaugą nuo ratų slydimo, stabdymo valdymo įrenginius, taip pat stabdymo įrangos veikimą eksploatavimo, avariniu ir stovėjimo režimais).

1.5. Keleiviams skirti įrenginiai (keleiviams skirti įrenginiai ir keleivių aplinka (įskaitant langus ir duris, riboto judumo asmenims reikalingą įrangą).

1.6. Aplinkos sąlygos ir aerodinaminis poveikis (aplinkos poveikis geležinkelių riedmenims ir geležinkelių riedmenų poveikis aplinkai (įskaitant aerodinamines sąlygas, taip pat geležinkelių riedmenų sąsają su geležinkelių kelio įranga ir sąsają su išorės aplinka).

1.7. Išoriniai įspėjimo signalai, ženklinimas, programinės įrangos funkcijos ir patikimumas (išoriniai įspėjimo signalai, ženklinimas, programinės įrangos funkcijos ir patikimumas, pavyzdžiui, eismo saugos funkcijos, turinčios įtakos traukinio veikimui, įskaitant traukinio duomenų perdavimo magistralę).

1.8. Energijos tiekimo ir valdymo sistemos geležinkelių riedmenyse (traukos, energijos ir valdymo sistemos geležinkelių riedmenyse, taip pat geležinkelių riedmenų sąsaja su energijos tiekimo infrastruktūra ir visi elektromagnetinio suderinamumo aspektai).

1.9. Personalo įrenginiai, sąsajos ir aplinka (personalo įrenginiai, sąsajos, darbo sąlygos ir aplinka geležinkelių riedmenyse (įskaitant mašinistų kabinas, mašinisto ir įrangos sąsają).

1.10. Priešgaisrinė sauga ir evakuacija.

1.11. Techninė priežiūra (geležinkelių riedmenyse esantys techninės priežiūros įrenginiai ir sąsajos).

1.12. Valdymo, komandų ir signalizacijos įrenginiai geležinkelių riedmenyse (visa geležinkelių riedmenyse esanti įranga, reikalinga eismo saugai užtikrinti ir traukinių, kuriais leista važiuoti geležinkelių tinklu, eismui valdyti, taip pat tos įrangos poveikis geležinkelių kelio įrangai).

1.13. Specialieji veiklos reikalavimai (specialieji veiklos reikalavimai, keliami geležinkelių riedmenims (įskaitant veikimą avariniu režimu, geležinkelių riedmenų remontą ir t. t.).

1.14. Su krovinių vežimu susiję reikalavimai ir aplinka (įskaitant specialiai pavojingiems kroviniams būtinus įrenginius).“

3. Nustatau, kad leidimai, kurie buvo išduoti iki 2008 m. liepos 19 d., įskaitant leidimus, išduotus pagal tarptautinius susitarimus, visų pirma Tarptautinio susisiekimo keleivinių vagonų tarpusavio naudojimo sutartį (RIC) ir Tarptautinio susisiekimo prekinių vagonų tarpusavio naudojimo sutartį (RIV), lieka galioti tomis sąlygomis, kuriomis jie buvo suteikti.

 

 

Finansų ministrė,

pavaduojanti susisiekimo ministrą                                Ingrida Šimonytė