LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

N U T A R I M A S

DĖL VYRIAUSIOSIOS TARNYBINĖS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1999 m. birželio 10 d. Nr. VIII-1223

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas nutaria:

 

1 straipsnis.

Patvirtinti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos nuostatus (pridedami).

 

2 straipsnis.

Nutarimas įsigalioja nuo priėmimo.

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO PIRMININKAS                                                                     VYTAUTAS LANDSBERGIS

 

 

PATVIRTINTI

Lietuvos Respublikos Seimo

1999 m. birželio 10 d. nutarimu Nr. VIII-1223

 

VYRIAUSIOSIOS TARNYBINĖS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (toliau – Komisija) – biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš valstybės biudžeto lėšų, įsteigta vadovaujantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu (Žin., 1997, Nr. 67-1659).

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, kitais įstatymais bei norminiais aktais, šiais nuostatais ir Komisijos darbo reglamentu.

3. Komisijos veikla finansuojama iš valstybės biudžeto.

4. Komisija yra juridinis asmuo, turi savo antspaudą bei sąskaitų bankuose.

5. Komisijos būstinė yra Vilniuje. Patalpas Komisijai suteikia Vyriausybė.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausi Komisijos uždaviniai:

6.1. kontroliuoti, kaip valstybės ar savivaldybės tarnyboje dirbantys asmenys vykdo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas;

6.2. rūpintis viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje tvarkos tobulinimu.

7. Komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

7.1. analizuoja Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo taikymo problemas;

7.2. teikia atitinkamų valstybės ar savivaldybių institucijų vadovams ar jų įgaliotiems atstovams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo įgyvendinimo tvarkos;

7.3. nustato Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 4 straipsnyje numatytų deklaracijų formą ir visoms valstybės ar savivaldybių institucijoms vienodas jų pildymo taisykles;

7.4. prireikus pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 9 straipsnį tikrina deklaracijų duomenis arba savo teikimu kreipiasi dėl tokio tikrinimo į Valstybinę mokesčių inspekciją;

7.5. kasmet iki sausio 31 d. nustato vardinį Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje išvardytų pareigų sąrašą;

7.6. nustato Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 18–20 straipsniuose išvardytų apribojimų taikymo išimtis konkrečiais atvejais, kai apribojimų taikymas gali pakenkti visuomenės ar valstybės interesams;

7.7. nustato dovanų, kurių vertė didesnė negu 500 Lt, įvertinimo ir saugojimo tvarką;

7.8. kasmet iki kovo 1 d. teikia Seimui atlikto darbo metines ataskaitas;

7.9. atlieka kitas įstatymų nustatytas funkcijas.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

8. Komisija turi teisę:

8.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų informaciją, paaiškinimus, sprendimus ir kitokius dokumentus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo vykdymu;

8.2. reikšti ieškinius teismui dėl darbo sutarčių ir sandorių, sudarytų pažeidžiant Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus, nutraukimo ar pripažinimo negaliojančiais;

8.3. pavesti institucijos vadovui ar jo įgaliotam atstovui atlikti tyrimą, jeigu yra gauta pagrįstos informacijos, kad valstybės ar savivaldybės tarnyboje dirbantis asmuo nevykdo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų;

8.4. atlikti valstybės ar savivaldybės tarnyboje dirbančio asmens raštišku prašymu tyrimą, ar institucijos vadovas teisingai taiko pareiškėjui Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas;

8.5. atlikti savo jėgomis tyrimą, jeigu yra gauta informacijos, kad valstybės ar savivaldybės tarnyboje (išskyrus Respublikos Prezidentą, Seimo ir Vyriausybės narius, Seimo skiriamus teisėjus, kitus Seimo skiriamus valstybės pareigūnus) dirbantis asmuo nevykdo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų;

8.6. kreiptis į Seimo valdybą, kad būtų inicijuotas Seimo laikinosios tyrimo komisijos sudarymas, jeigu yra gauta pagrįstos informacijos, kad Respublikos Prezidentas, Seimo ar Vyriausybės narys, taip pat Seimo skiriami teisėjai, kiti Seimo skiriami valstybės pareigūnai nevykdo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų;

8.7. motyvuotu sprendimu skelbti valstybės ar savivaldybės tarnyboje dirbančių asmenų deklaracijas.

9. Komisijos nariai privalo:

9.1. supažindinti Komisijos nustatyta tvarka su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje išvardytų asmenų privačių interesų deklaracijomis to pageidaujančius piliečius, pateikusius asmens tapatybę liudijančius ar įrodančius dokumentus;

9.2. laikyti paslaptyje duomenis ar informaciją, kurią jie sužinojo įgyvendindami savo teises ir pareigas, jeigu tokie duomenys ar informacija sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį.

 

IV. KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Komisija sudaroma iš 5 asmenų. Po vieną nepriekaištingos reputacijos Komisijos narį siūlo Respublikos Prezidentas, Seimo Pirmininkas, Ministras Pirmininkas, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Pirmininkas ir Lietuvos teisininkų draugija. Komisijos sudėtį tvirtina Seimas.

11. Komisijos narių kadencijos laikas yra 4 metai. Asmenys, patvirtinti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos nariais, gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

12. Komisijos pirmininką iš Komisijos narių Seimo Pirmininko teikimu tvirtina Seimas.

13. Komisijos pirmininkas:

13.1. organizuoja Komisijos darbą ir atsako už tai, kad Komisija atliktų jai pavestas funkcijas;

13.2. rengia Komisijos posėdžius, jiems pirmininkauja ar paveda tai atlikti kitam Komisijos nariui;

13.3. pasirašo Komisijos sprendimus;

13.4. atstovauja Komisijai;

13.5. teikia Komisijai tvirtinti Komisijos sekretoriato struktūrą, etatų sąrašus ir atlyginimus;

13.6. vadovauja Komisijos sekretoriatui, priima į darbą ir atleidžia jo darbuotojus, skatina ar prireikus skiria jiems drausmines nuobaudas;

13.7. priima kitus sprendimus pagal savo kompetenciją.

14. Kai Komisijos pirmininkas laikinai negali eiti pareigų, savo funkcijas jis paveda atlikti kitam Komisijos nariui.

15. Komisijos narys turi teisę:

15.1. siūlyti sušaukti Komisijos posėdį;

15.2. siūlyti svarstyti Komisijos posėdyje papildomus klausimus.

16. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 4 Komisijos nariai.

17. Komisijos sprendimai priimami ne mažiau kaip 3 posėdyje dalyvaujančių narių balsais.

18. Komisijos darbo organizavimo tvarką nustato Komisijos patvirtintas darbo reglamentas.

19. Komisijos pirmininkui mokamas Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbiamo praėjusio mėnesio Lietuvos Respublikos ūkio vidutinio darbo užmokesčio (VDU) 5 dydžių atlyginimas. Priedai ar premijos Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos pirmininkui nemokami. Komisijos nariams už Komisijos darbe sugaištą laiką mokama Komisijos nustatyta tvarka – už vieną darbo valandą mokant 0,025 VDU dydžio atlyginimą, bet ne daugiau kaip 4 VDU per mėnesį.

20. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretoriatas, kurio struktūrą, etatų sąrašus ir atlyginimus, neviršydama Vyriausybės nustatytų atlyginimų dydžių, nustato Komisija. Komisijos sekretoriatui vadovauja, jo darbuotojus priima į darbą ir atleidžia Komisijos pirmininkas.

21. Komisijos sekretoriatas tvarko finansinę apskaitą ir atskaitomybę įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________