LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
N U T A R I M A S
DĖL VYRIAUSIOSIOS TARNYBINĖS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1999 m. birželio 10 d. Nr. VIII-1223
Vilnius
PATVIRTINTI
Lietuvos Respublikos Seimo
1999 m. birželio 10 d. nutarimu Nr. VIII-1223
VYRIAUSIOSIOS TARNYBINĖS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (toliau – Komisija) – biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš valstybės biudžeto lėšų, įsteigta vadovaujantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu (Žin., 1997, Nr. 67-1659).
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, kitais įstatymais bei norminiais aktais, šiais nuostatais ir Komisijos darbo reglamentu.
II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6.1. kontroliuoti, kaip valstybės ar savivaldybės tarnyboje dirbantys asmenys vykdo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas;
7.1. analizuoja Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo taikymo problemas;
7.2. teikia atitinkamų valstybės ar savivaldybių institucijų vadovams ar jų įgaliotiems atstovams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo įgyvendinimo tvarkos;
7.3. nustato Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 4 straipsnyje numatytų deklaracijų formą ir visoms valstybės ar savivaldybių institucijoms vienodas jų pildymo taisykles;
7.4. prireikus pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 9 straipsnį tikrina deklaracijų duomenis arba savo teikimu kreipiasi dėl tokio tikrinimo į Valstybinę mokesčių inspekciją;
7.5. kasmet iki sausio 31 d. nustato vardinį Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje išvardytų pareigų sąrašą;
7.6. nustato Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 18–20 straipsniuose išvardytų apribojimų taikymo išimtis konkrečiais atvejais, kai apribojimų taikymas gali pakenkti visuomenės ar valstybės interesams;
III. KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
8.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų informaciją, paaiškinimus, sprendimus ir kitokius dokumentus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo vykdymu;
8.2. reikšti ieškinius teismui dėl darbo sutarčių ir sandorių, sudarytų pažeidžiant Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus, nutraukimo ar pripažinimo negaliojančiais;
8.3. pavesti institucijos vadovui ar jo įgaliotam atstovui atlikti tyrimą, jeigu yra gauta pagrįstos informacijos, kad valstybės ar savivaldybės tarnyboje dirbantis asmuo nevykdo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų;
8.4. atlikti valstybės ar savivaldybės tarnyboje dirbančio asmens raštišku prašymu tyrimą, ar institucijos vadovas teisingai taiko pareiškėjui Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas;
8.5. atlikti savo jėgomis tyrimą, jeigu yra gauta informacijos, kad valstybės ar savivaldybės tarnyboje (išskyrus Respublikos Prezidentą, Seimo ir Vyriausybės narius, Seimo skiriamus teisėjus, kitus Seimo skiriamus valstybės pareigūnus) dirbantis asmuo nevykdo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų;
8.6. kreiptis į Seimo valdybą, kad būtų inicijuotas Seimo laikinosios tyrimo komisijos sudarymas, jeigu yra gauta pagrįstos informacijos, kad Respublikos Prezidentas, Seimo ar Vyriausybės narys, taip pat Seimo skiriami teisėjai, kiti Seimo skiriami valstybės pareigūnai nevykdo Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų;
9.1. supažindinti Komisijos nustatyta tvarka su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje išvardytų asmenų privačių interesų deklaracijomis to pageidaujančius piliečius, pateikusius asmens tapatybę liudijančius ar įrodančius dokumentus;
IV. KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Komisija sudaroma iš 5 asmenų. Po vieną nepriekaištingos reputacijos Komisijos narį siūlo Respublikos Prezidentas, Seimo Pirmininkas, Ministras Pirmininkas, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Pirmininkas ir Lietuvos teisininkų draugija. Komisijos sudėtį tvirtina Seimas.
11. Komisijos narių kadencijos laikas yra 4 metai. Asmenys, patvirtinti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos nariais, gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
13.6. vadovauja Komisijos sekretoriatui, priima į darbą ir atleidžia jo darbuotojus, skatina ar prireikus skiria jiems drausmines nuobaudas;
14. Kai Komisijos pirmininkas laikinai negali eiti pareigų, savo funkcijas jis paveda atlikti kitam Komisijos nariui.
19. Komisijos pirmininkui mokamas Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbiamo praėjusio mėnesio Lietuvos Respublikos ūkio vidutinio darbo užmokesčio (VDU) 5 dydžių atlyginimas. Priedai ar premijos Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos pirmininkui nemokami. Komisijos nariams už Komisijos darbe sugaištą laiką mokama Komisijos nustatyta tvarka – už vieną darbo valandą mokant 0,025 VDU dydžio atlyginimą, bet ne daugiau kaip 4 VDU per mėnesį.
20. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretoriatas, kurio struktūrą, etatų sąrašus ir atlyginimus, neviršydama Vyriausybės nustatytų atlyginimų dydžių, nustato Komisija. Komisijos sekretoriatui vadovauja, jo darbuotojus priima į darbą ir atleidžia Komisijos pirmininkas.