LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS POLICIJOS EISMO PRIEŽIŪROS TARNYBOS NUOSTATŲ IR STRUKTŪROS SCHEMOS PATVIRTINIMO

 

2005 m. gegužės 30 d. Nr. 5-V-334

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymo 11 str. 4 d. (Žin., 2000, Nr. 90-2777) bei vykdydamas Lietuvos policijos generalinio komisaro 2005 m. balandžio 21 d. įsakymą Nr. 5-V-262 „Dėl Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Valdymo vyriausiosios valdybos darbo organizavimo, kriminalinės ir viešosios policijos veiklos valdymo optimizavimo bei viešųjų ryšių plėtros“:

1. Tvirtinu:

1.1. Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos nuostatus (pridedama);

1.2. Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos struktūros schemą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos policijos generalinio komisaro 2003 m. balandžio 14 d. įsakymą Nr. V-171 „Dėl Lietuvos policijos eskortavimo rinktinės nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 38-1755; 2004, Nr. 139-5081).

3. Nustatau, kad įsakymas įsigalioja nuo 2005 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS                               VYTAUTAS GRIGARAVIČIUS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2005 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 5-V-334

 

LIETUVOS POLICIJOS EISMO PRIEŽIŪROS TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba (toliau – Tarnyba) yra specializuota policijos įstaiga.

2. Tarnybos paskirtis yra pagal suteiktus policijos generalinio komisaro įgaliojimus kartu su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) atstovauti policijai valstybinėje eismo saugumo sistemoje, vykdyti eismo priežiūrą Lietuvos Respublikos keliuose, taip pat vykdyti kitas teisės aktuose pavestas tam tikras specialiąsias funkcijas šalies mastu ir neteritoriniu principu.

3. Tarnyba vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Policijos veiklos įstatymu, Vidaus tarnybos statutu, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, kitais nacionaliniais bei tarptautiniais teisės aktais ir šiais nuostatais.

4. Tarnyba yra juridinis asmuo, turintis biudžetinės įstaigos identifikavimo kodą, sąskaitą banke, antspaudą ir blanką su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu – Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba.

5. Tarnybą steigia, reorganizuoja ir likviduoja, jos nuostatus, struktūros schemą ir pareigybių sąrašą tvirtina policijos generalinis komisaras.

6. Tarnyba atsiskaito policijos generaliniam komisarui.

7. Tarnyba finansuojama iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir turi atskirą programos sąmatą.

8. Tarnyba gali turėti nebiudžetinių lėšų už teikiamas paslaugas bei Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka gauti paramą.

9. Tarnybos adresas: Giraitės g. 3, LT-03150 Vilnius.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

10. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai yra šie:

10.1. policijos strategijos saugaus eismo priežiūros srityje formavimas ir šios strategijos įgyvendinimo koordinavimas bei kontrolė;

10.2. prioritetinių krypčių ir priemonių saugiam eismui gerinti nustatymas;

10.3. šalies policijos įstaigų veiklos eismo priežiūros srityje koordinavimas ir kontrolė;

10.4. eismo įvykių ir Kelių eismo taisyklių pažeidimų prevencija;

10.5. eismo priežiūros vykdymas ir viešosios tvarkos palaikymas Lietuvos Respublikos keliuose;

10.6. šalies vadovų bei kitų oficialių delegacijų eskortavimas ir lydėjimas;

10.7. nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų keliuose užkardymas, pagal kompetenciją migracinių procesų kontrolė;

10.8. pagal kompetenciją specialiųjų policijos akcijų organizavimas ir vykdymas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje;

10.9. pagal kompetenciją korupcijos prevencijos priemonių organizavimas bei vykdymas.

11. Įgyvendindama uždavinius, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

11.1. teikia Policijos departamentui saugų eismą reglamentuojančių teisės aktų projektus, pagal kompetenciją teikia pastabas ir pasiūlymus dėl kitų institucijų rengiamų teisės aktų projektų;

11.2. teikia siūlymus Policijos departamentui dėl mokslo ir technikos naujovių įdiegimo eismo kontrolės srityje;

11.3. pagal kompetenciją analizuoja Europos Sąjungos (toliau – ES) užsienio valstybių vykdomą kelių eismo saugumo užtikrinimo politiką, Policijos departamentui bei kitoms institucijoms teikia siūlymus dėl pažangios praktikos diegimo Lietuvos Respublikoje;

11.4. kontroliuoja ir kaupia informaciją apie teritorinių policijos įstaigų veiklą kelių eismo saugumo užtikrinimo srityje, analizuoja nustatytus trūkumus bei problemas, minėtoms įstaigoms teikia metodinę ir praktinę pagalbą, Policijos departamentui teikia duomenis ir siūlymus dėl šios veiklos tobulinimo;

11.5. apibendrina ir analizuoja teritorinių policijos įstaigų parengtą informaciją apie eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, priežastis, vertina jų siūlymus dėl šių priežasčių šalinimo bei kontroliuoja vykdymą;

11.6. teikia siūlymus policijos generaliniam komisarui dėl teritorinių policijos įstaigų vadovų išklausymo kelių eismo saugumo užtikrinimo klausimais;

11.7. renka ir analizuoja informaciją apie šalies policijos įstaigų administracinę praktiką tiriant administracinių teisės pažeidimų bylas kelių eismo saugumo užtikrinimo srityje bei šiose bylose priimant nutarimus, formuoja ir įgyvendina vienodą policijos sistemos administracinę praktiką šioje srityje;

11.8. bendradarbiauja su Informatikos ir ryšių departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos bei Policijos departamento Policijos informacijos valdyba eismo įvykių, Kelių eismo taisyklių pažeidimų apskaitos bei analizės srityje, rengia rekomendacijas centrinio duomenų banko ir kompiuterių programų kūrimo, įdiegimo bei tobulinimo bei plėtojimo šalies policijos įstaigose klausimais, dalyvauja jų veikloje, tvarko vairuotojų, Kelių eismo taisyklių ir eismo įvykių žinybinių registrų duomenis, nustatytu periodiškumu ir tvarka oficialiai statistikai parengti teikia duomenis;

11.9. pagal kompetenciją bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos, ES ir užsienio valstybių institucijomis dėl vairuotojų pažymėjimų išdavimo, keitimo, teisėto įgijimo, teisės vairuoti transporto priemones atėmimo ir kitais klausimais, susijusiais su asmenų teise vairuoti transporto priemones bei eismo saugumu;

11.10. pagal kompetenciją atstovauja šalies policijai įvairių valstybės institucijų, darbo grupių, komisijų, visuomeninių organizacijų veikloje kelių eismo saugumo užtikrinimo klausimais;

11.11. nustatyta tvarka teikia informaciją (ataskaitas) Policijos departamentui ir kitoms suinteresuotoms institucijoms apie ES teisės aktų vykdymą bei įgyvendinimo praktiką;

11.12. kartu su kitomis valstybės institucijomis dalyvauja mokomojoje ir eismo saugumo agitacinėje veikloje;

11.13. rengia policijos pareigūnams atmintines, informacinius biuletenius, skleidžia teigiamą darbo patirtį, formuoja policijos įvaizdį kelių eismo saugumo užtikrinimo srityje;

11.14. bendradarbiauja su žiniasklaidos atstovais, dalyvauja televizijos, radijo laidose saugaus eismo tematika, minėtais klausimais teikia publikacijas žiniasklaidos priemonėms, rengia informaciją apie eismo įvykius, jų priežastis, organizuoja ir dalyvauja kituose saugų eismą propaguojančiuose renginiuose;

11.15. kartu su Švietimo ir mokslo ministerija, kitomis suinteresuotomis įstaigomis, besirūpinančiomis vaikų traumatizmo dėl eismo įvykių problemomis ir saugaus eismo mokymu, dalyvauja rengiant vaikų saugaus eismo programas, saugaus eismo priemones bei priemones pedagogams vaikų saugaus eismo mokymo metodikos klausimais;

11.16. teikia praktinę ir metodinę pagalbą bendrojo lavinimo įstaigoms organizuojant renginius ir konkursus saugaus eismo klausimais;

11.17. savivaldos bei kitoms institucijoms, organizacijoms teikia prevencinius projektus dėl kelių eismo saugumo užtikrinimo;

11.18. dalyvauja valstybinių komisijų veikloje priimant naudoti kelius ir kitus su eismu susijusius objektus, kontroliuoja magistralinių ir krašto kelių tiesimo ir remonto, jų būklės ir priežiūros bei saugaus eismo reikalavimų atitiktį, nagrinėja ir derina kelių tiesimo ir rekonstrukcijos, geležinkelių pervažų, techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo ir kitų objektų projektus, kad jie atitiktų saugaus eismo reikalavimus;

11.19. rengia ir teikia policijos generaliniam komisarui tvirtinti policijos postų ir maršrutų išdėstymo planus šalies magistraliniuose keliuose, kaupia ir analizuoja informaciją apie teritorinių policijos įstaigų patrulių išdėstymo planus krašto keliuose;

11.20. koordinuoja ir kontroliuoja policijos įstaigų vairuotojų pažymėjimų išdavimo ir keitimo padalinių veiklą, kartu su kitomis institucijomis dalyvauja sprendžiant vairuotojų pažymėjimų gaminimo, išdavimo ir keitimo klausimus, rengia veiklos tobulinimo metodines rekomendacijas;

11.21. išduoda inkasavimo pažymėjimus, pagal kompetenciją išduoda leidimus įrengti ir vairuoti transporto priemones su specialiais garso ir šviesos signalais;

11.22. nustatyta tvarka eskortuoja ir lydi Lietuvos Respublikos Prezidentą, Seimo, Vyriausybės vadovus, oficialius svečius bei oficialias delegacijas;

11.23. lydi didžiagabarites transporto priemones bei transporto priemones, kuriomis vežami keleiviai, masinių ar kitokių renginių dalyviai;

11.24. organizuoja bei vykdo policines priemones ir reidus užtikrinant kelių eismo saugumą, užkardant nusikalstamas veikas ir kitus teisės pažeidimus šalies keliuose, teikia praktinę pagalbą teritorinėms policijos įstaigoms, pagal kompetenciją organizuoja ir vykdo korupcijos prevencijos priemones;

11.25. vykdydama Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus dėl užsieniečių buvimo ir migracijos, tikrina keliuose transporto priemones, asmenis bei krovinius;

11.26. kartu su kitomis policijos įstaigomis įgyvendina prevencines priemones kovojant su transporto priemonių vagystėmis ir kitomis nusikalstamomis veikomis bei teisės pažeidimais;

11.27. suteikia neatidėliotiną pagalbą nukentėjusiems asmenims bei operatyviai reaguoja į įvykdytas nusikalstamas veikas ar kitus teisės pažeidimus;

11.28. ekstremalių situacijų metu teikia praktinę pagalbą kitiems Vidaus reikalų ministerijos padaliniams, institucijoms bei tarnyboms;

11.29. išaiškina Kelių eismo taisyklių pažeidimus, nustatyta tvarka įformina eismo įvykių, kurių metu nenukentėjo žmonės, medžiagas;

11.30. surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus, nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas ir šiose bylose priima nutarimus;

11.31. tikrina, ar neviršyta leistina transporto priemonių ir transporto junginių masė ir matmenys, koordinuoja tokius patikrinimus šalies mastu;

11.32. kontroliuoja eisme dalyvaujančių transporto priemonių techninę būklę bei koordinuoja tokius tikrinimus šalies mastu;

11.33. vykdo vairuotojų darbo ir poilsio režimo kontrolę bei koordinuoja tokius patikrinimus šalies mastu;

11.34. pagal savo kompetenciją bendradarbiauja su kitomis policijos, valstybės įstaigomis ir įmonėmis;

11.35. pagal savo kompetenciją nagrinėja asmenų pareiškimus, skundus, prašymus ir pasiūlymus, priima ir konsultuoja šiuos asmenis jiems aktualiais klausimais, teisės aktų nustatyta tvarka dėl Tarnybos darbuotojų atlieka tarnybinius patikrinimus;

11.36. vykdo kitas teisės aktų policijos įstaigoms nustatytas funkcijas eismo priežiūros srityje.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

12. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

12.1. pagal savo kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti sutartis su fiziniais ir juridiniais asmenimis;

12.2. pagal savo kompetenciją bendradarbiauti su kitų šalių analogiškomis tarnybomis, kitomis Lietuvos Respublikos valstybės institucijomis bei visuomeninėmis organizacijomis;

12.3. nemokamai gauti iš valstybės institucijų informaciją, reikalingą Tarnybos uždaviniams įgyvendinti;

12.4. inicijuoti bei teikti Policijos departamentui pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių policijos veiklą užtikrinant kelių eismo saugumą, dalyvauti juos rengiant;

12.5. vadovaujantis Lietuvos policijos generalinio komisaro patvirtintais įkainiais teikti mokamas paslaugas fiziniams ir juridiniams asmenims;

12.6. vykdyti nusikalstamų veikų transporto eismo saugumui ikiteisminį tyrimą.

13. Tarnyba gali turėti ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymuose bei kituose teisės aktuose numatytų teisių.

 

IV. TARNYBOS STRUKTŪRA

 

14. Tarnybą sudaro:

14.1. vadovybė:

14.1.1. viršininkas;

14.1.2. viršininko pavaduotojas;

14.2. Administracinės veiklos skyrius;

14.3. Veiklos organizavimo skyrius;

14.3.1. kontrolės grupė;

14.4. 1-asis būrys;

14.5. 2-asis būrys;

14.6. 3-iasis būrys;

14.7. personalo grupė;

14.8. finansų grupė;

14.9. materialinio aprūpinimo grupė;

14.10. raštinė.

 

V. DARBO ORGANIZAVIMAS

 

15. Tarnybai vadovauja viršininkas, kurį nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų policijos generalinis komisaras.

16. Viršininkas tiesiogiai pavaldus ir atsiskaito policijos generaliniam komisarui ir Tarnybą kuruojančiam policijos generalinio komisaro pavaduotojui.

17. Laikinai nesant Tarnybos viršininko, jo pareigas eina viršininko pavaduotojas.

18. Tarnybos viršininkas:

18.1. atsako už Tarnybai pavestų uždavinių vykdymą, bendradarbiavimą su kitomis įstaigomis bei institucijomis, atstovauja Tarnybos interesams;

18.2. planuoja ir organizuoja Tarnybos veiklą, kontroliuoja numatytų priemonių ir užduočių vykdymą;

18.3. organizuoja Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro ir policijos generalinio komisaro įsakymų bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių policijos veiklą vykdant eismo priežiūrą, projektų rengimą;

18.4. pagal kompetenciją organizuoja Tarnybos bendradarbiavimą su kitomis šalies, ES ir užsienio valstybių institucijomis;

18.5. pagal kompetenciją nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas, šiose bylose priima nutarimus;

18.6. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, nurodymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

18.7. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, poįstatyminiais bei kitais teisės aktais, užtikrina ir kontroliuoja bei atsako už Tarnybos darbą, ūkinę ir finansinę veiklą bei vykdo korupcijos prevenciją;

18.8. policijos generaliniam komisarui teikia Tarnybos biudžeto projektą bei pusmetines ir metines veiklos ataskaitas;

18.9. atsako už visų Tarnybai skirtų lėšų ir materialinių vertybių panaudojimą bei strateginio veiklos plano programų vykdymą;

18.10. teikia policijos generaliniam komisarui pasiūlymus dėl Tarnybos veiklos gerinimo ir naujų darbo formų diegimo, struktūros tobulinimo;

18.11. tvirtina Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, darbo laiko apskaitos žiniaraščius, vertina valstybės tarnautojų tarnybinę veiklą, tvirtina atestacijų, tarnybinių patikrinimų išvadas, darbuotojų atostogų grafikus, leidžia juos atostogų;

18.12. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Vidaus tarnybos statuto, kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų valstybės tarnautojus bei kitus darbuotojus, juos skatina ir skiria jiems tarnybines nuobaudas, teisės aktų nustatyta tvarka suteikia specialius nekarinius policijos laipsnius;

18.13. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimą, neviršydamas Tarnybai nustatyto darbo užmokesčio fondo, nustato valstybės tarnautojų bei kitų darbuotojų pareiginę algą ir priedus, priskiria Tarnybos valstybės tarnautojų pareigybes lygiams bei kategorijoms;

18.14. vykdo kitus policijos generalinio komisaro įsakymus ir nurodymus, naudojasi kitomis jam suteiktomis teisėmis.

19. Tarnybos struktūrinių padalinių vadovai organizuoja padalinių darbą ir asmeniškai atsako už padaliniui priskirtų uždavinių ir funkcijų vykdymą, teikia Tarnybos viršininkui pasiūlymus tarnybinės veiklos klausimais.

 

VI. VEIKLOS KONTROLĖ

 

20. Tarnybos veiklą teisės aktų nustatyta tvarka kontroliuoja ir prižiūri policijos generalinis komisaras, jo įgaliotas pavaduotojas ir kitos tam įgaliotos institucijos.

______________

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2005 m. gegužės 30 d. įsakymu

Nr. 5-V-334

 

LIETUVOS  POLICIJOS EISMO PRIEŽIŪROS TARNYBOS STRUKTŪROS SCHEMA

 

Administracinės veiklos skyrius,1-asis būrys,2-asis būrys,3-iasis būrys,Veiklos organizavimo skyrius,Finansų grupė,Personalo grupė,Materialinio aprūpinimo grupė,Raštinė,Viršininkas,Viršininko pavaduotojas,Kontrolės grupė
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


______________