Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

DĖL PASAULIO SVEIKATOS ORGANIZACIJOS TARPTAUTINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ (2005 M.) ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE 2008– 2012 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2008 m. birželio 11 d. Nr. 589

 

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006– 2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1020 (Žin., 2006, Nr. 112-4273), 255 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 metų programą (pridedama).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                      Gediminas Kirkilas

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                       Rimvydas Turčinskas

 

 

                                                                                                                                                                                        

PATVIRTINTA Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. 589

 

 

Pasaulio sveikatos organizacijos tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 M.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 METų programa

 

I. Bendrosios Nuostatos

 

1. Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 metų programos (toliau vadinama – ši programa) paskirtis – suformuoti teisines, struktūrines, administracines ir kitas išankstines sąlygas įgyvendinti Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.), ratifikuotų Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005) ratifikavimo“ (Žin., 2008, Nr. 15-513), (toliau vadinama – Taisyklės) nuostatas Lietuvoje, siekiant apsaugoti žmones nuo ligų plitimo tarptautiniu mastu.

2. Šioje programoje vartojamos sąvokos atitinka Taisyklėse ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

3. Užkrečiamųjų ligų epidemiologinę priežiūrą Lietuvoje reglamentuoja Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymas (Žin., 1996, Nr. 104-2363; 2001, Nr. 112-4069) ir jo įgyvendinamieji teisės aktai. Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiama valstybės įstaiga, įgyvendinanti visuomenės sveikatos saugos kontrolę, užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės strategiją, kitas užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės funkcijas, yra Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau vadinama – Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba).

4. Apskrityse ir savivaldybėse užkrečiamųjų ligų priežiūrą vykdo Valstybinei visuomenės sveikatos priežiūros tarnybai pavaldžios teritorinės visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos. Keliautojų medicininę karantininę kontrolę valstybės įmonėje Tarptautiniame Vilniaus oro uoste vykdo Vilniaus visuomenės sveikatos centro medicininio karantino postas, valstybės įmonėje Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste („KLASKO“ teritorijoje ir Smeltės teritorijoje) – Klaipėdos visuomenės sveikatos centro medicininio karantino postas. Medicininės-karantininės kontrolės funkcijas valstybės įmonėse tarptautiniuose Kauno ir Palangos oro uostuose vykdo teritoriniai visuomenės sveikatos centrai. Sausumos medicininio karantino postai būtų steigiami ir atliktų jiems pavestas funkcijas tuo atveju, jeigu susidarytų nepalanki epidemiologinė situacija šalyje.

5. Medicininio karantino postų darbuotojai organizuoja į Lietuvos Respubliką atvykstančių asmenų medicininę karantininę priežiūrą, lėktuvų ir laivų medicininių dokumentų patikrinimą, o nustačius asmenį, sergantį arba įtariamą sergant pavojinga ar ypač pavojinga užkrečiamąja liga, – organizuoja veiklą pagal savivaldybių merų patvirtintus savivaldybės teritorijos medicininės-karantininės apsaugos planus (ligonio ir sąlytį turėjusių asmenų epidemiologinę priežiūrą, izoliavimą, hospitalizavimą, atlieka epidemiologinį židinio tyrimą, vykdo židinio privalomojo aplinkos kenksmingumo pašalinimo kontrolę ir kita).

6. Šiuo metu medicininio karantino postų veiklą ir medicininės-karantininės kontrolės vykdymą reglamentuojantys Lietuvos Respublikos teisės aktai neatitinka Taisyklių nuostatų. Nėra šalyje parengtų ir patvirtintų visuomenės sveikatos centrų, vykdančių medicininę-karantininę kontrolę, medicininės-karantininės kontrolės taisyklių. Tarptautiniame Vilniaus oro uoste, Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste veikiančių medicininio karantino postų turimų patalpų nepakanka, jie neaprūpinti tinkamomis techninėmis, ryšio priemonėmis ir reikiama programine įranga, transportu, trūksta asmeninių apsaugos ir kitų priemonių. Nepakanka kvalifikuoto personalo reikiamoms funkcijoms atlikti, neorganizuojamas specialistų tobulinimas. Dėl specialistų ir lėšų stokos Vilniaus visuomenės sveikatos centro medicininio karantino postas neužtikrina nenutrūkstamo darbo – 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Sausumos pasienio kontrolės punktuose taip pat kol kas nenumatyta patalpų, kurias prireikus būtų galima panaudoti medicininio karantino posto veiklai organizuoti.

7. Pagal Taisykles šalys privalo užtikrinti būtinųjų visuomenės sveikatos reikalavimų laikymąsi savivaldybės, apskrities ir valstybės lygiais. Taip pat būtina užtikrinti Taisyklėse numatytų reikalavimų laikymąsi oro ir jūrų uostuose bei sausumos pasienio kontrolės punktuose.

8. Pagal Taisykles savivaldybės lygiu būtina užtikrinti galimybę nustatyti įvykius, galinčius išplisti tarptautiniu mastu, apie juos pranešti apskrities lygio institucijoms, imtis reikiamų kontrolės priemonių, teikti pagalbą, bendradarbiauti tarp institucijų. Apskrities lygiu turi būti užtikrintas įvykio įvertinimas, kontrolės priemonių taikymas, pagalbos teikimas, galimybė pranešti valstybės lygio institucijoms, bendradarbiauti tarp institucijų. Valstybės lygiu turi būti paskirtas Nacionalinis Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centras (toliau vadinama – Nacionalinis taisyklių koordinavimo centras), kuris padės užtikrinti tinkamą įvykio įvertinimą ir informacijos priėmimą, įvertinimą ir perdavimą Pasaulio sveikatos organizacijai 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Taip pat turi būti užtikrintas kontrolės priemonių taikymas, pagalbos teikimas, skubus bendradarbiavimas su kitomis šalies institucijomis.

9. Iki šiol Lietuvoje neužtikrinama tinkama pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų laboratorinė diagnostika. Mūsų šalies nacionalinių laboratorijų (Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos ir Lietuvos AIDS centro virusologijos laboratorijos) galimybės atlikti 3-čios pavojingumo grupės mikroorganizmų diagnostiką yra labai ribotos. 3-čios pavojingumo grupės sukėlėjus nustatyti galima tik Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Nacionalinėje veterinarijos laboratorijoje, o atlikti 4-os grupės mikroorganizmų diagnostiką visai nėra galimybių. Susitarimų dėl mikrobiologinių tyrimų atlikimo kitų šalių laboratorijose nėra.

10. Šiuo metu dezinfekciją, dezinsekciją ir deratizaciją užkrečiamųjų ligų židiniuose vykdo teritorinės visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos arba kiti šiai veiklai licencijuoti juridiniai asmenys. Kol kas neišspręstas aplinkos kenksmingumo pašalinimo klausimas ypač pavojingos užkrečiamosios ligos židinyje, nes dėl žmogiškųjų ir materialinių išteklių stokos visuomenės sveikatos centrai nepasirengę, o licencijuotos įstaigos neįpareigotos tai atlikti.

11. Įgyvendinant Taisyklėse numatytus reikalavimus jūrų ir oro uostuose bei sausumos pasienio kontrolės punktuose, bet kuriuo metu būtina užtikrinti saugią aplinką keliautojams, tinkamas sveikatos priežiūros paslaugas ligoniams, prireikus – ir jų transportavimą į asmens sveikatos priežiūros įstaigas, galimybę kvalifikuotai atlikti transporto priemonių patikrinimą ir prireikus taikyti kenksmingumo pašalinimą. Esant ekstremaliai situacijai, pasienio kontrolės punktuose patikrinimą atliekančios institucijos turi veikti pagal iš anksto tarp atsakingų institucijų suderintus ir savivaldybių merų patvirtintus savivaldybės teritorijos medicininės-karantininės apsaugos planus. Tokių situacijų metu turi būti užtikrinta tinkama paveiktų, sergančių asmenų ir gyvūnų priežiūra, galimybė juos izoliuoti nuo kitų asmenų ir gyvūnų, apklausti kitus keliautojus, vykdyti papildomas kontrolės priemones atvykstantiems ir išvykstantiems asmenims, taikyti rekomenduojamas priemones bagažui, kroviniams, transportui.

12. Kertančių valstybės sieną asmenų, transporto priemonių ir gabenamų krovinių (prekių) jonizuojančiosios spinduliuotės lygio (radiacinę) kontrolę pavesta vykdyti Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybės sienos apsaugos tarnyba). Minėta kontrolė vykdoma naudojant stacionarius jonizuojančiosios spinduliuotės lygio matuoklius, nešiojamuosius dozimetrus ir detektorius. Ši įranga turi būti modernizuojama, kad būtų galima nustatyti ne tik radioaktyviųjų, bet ir branduolinių medžiagų gabenimo per valstybės sieną atvejus.

13. Ne visuose pasienio kontrolės punktuose yra tinkama infrastruktūra viršijantiems leistiną jonizuojančiosios spinduliuotės dozės galią ar cheminėmis ir biologinėmis medžiagomis užkrėstiems asmenims ir daiktams sulaikyti ir atskirti juos nuo bendro vykstančiųjų srauto, iki bus priimtas tolesnis procesinis sprendimas. Valstybės sienos apsaugos tarnybai pavesta vykdyti ir užtikrinti tik branduolinių medžiagų krovinių, gabenamų per Lietuvos Respublikos valstybės teritoriją, fizinę apsaugą.

14. Pažymėtina, kad:

14.1. Tik pagrindiniuose pasienio kontrolės punktuose, esančiuose prie automobilių kelių, ir pasienio kontrolės punktuose, esančiuose geležinkelio stotyse prie Lietuvos Respublikos išorės sienų atvykimo į Lietuvą kryptimis ir tarptautiniame Vilniaus oro uoste, yra įrengti stacionarūs jonizuojančiosios spinduliuotės matuokliai.

14.2. Stacionarūs jonizuojančiosios spinduliuotės matuokliai neįrengti tarptautiniuose Palangos, Kauno ir Šiaulių oro uostuose, Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, Nidos, Šumsko, Tverečiaus, Adutiškio pasienio kontrolės punktuose, esančiuose prie automobilių kelių, Kybartų, Stasylų, Pagėgių pasienio kontrolės punktuose, esančiuose geležinkelio stotyse atvykimo į Lietuvos Respubliką kryptimi, Medininkų, Šalčininkų, Lavoriškių, Nidos, Kybartų, Panemunės, Ramoniškių, Raigardo, Šumsko, Tverečiaus, Adutiškio pasienio kontrolės punktuose, esančiuose prie automobilių kelių, Kenos, Kybartų, Pagėgių ir Stasylų pasienio kontrolės punktuose, esančiuose geležinkelio stotyse išvykimo iš Lietuvos Respublikos kryptimi.

14.3. Pasienio kontrolės punktai neaprūpinti nešiojamaisiais (mobiliais) jonizuojančiosios spinduliuotės matuokliais, kurių reikia valstybės sieną kertančių asmenų, transporto priemonių ir gabenamų krovinių (prekių) jonizuojančiosios spinduliuotės lygio (radiacinei) kontrolei.

15. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pasienio veterinarijos postų, kuriuose vykdoma iš trečiųjų šalių į Lietuvos Respubliką įvežamų prekių veterinarinė kontrolė, darbuotojai nepakankamai aprūpinti reikiamomis asmeninės apsaugos priemonėmis, nepakankami pasienio veterinarijos postų darbuotojų gebėjimai reaguoti į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą.

16. Valstybinės augalų apsaugos tarnybos pasienio kontrolės fitosanitarijos punktuose, kontroliuojančiuose į Lietuvą įvežamų augalų ir augalinės kilmės krovinių fitosanitarinę būklę, vaisių ir daržovių atitiktį kokybės standartams, augalų apsaugos produktus, taip pat vykdančiuose žmonių maistui ir gyvūnų pašarams neskirtų genetiškai modifikuotų augalų, augalinių produktų ir dauginamosios medžiagos, įvežamos į Lietuvos Respubliką, Europos Sąjungą ir vežamos tranzitu, patikrinimą, invazinių augalų rūšių įvežimo, vežimo per Lietuvos Respublikos teritoriją tranzitu, išvežimo kontrolę, nenumatyta teikti sveikatos priežiūros institucijoms informaciją apie visuomenės sveikatai svarbias ekstremalias situacijas, siejamas su augalais.

17. Pasienio kontrolės punktų patikrinimą atliekančių institucijų darbuotojai nepakankamai aprūpinti reikiamomis asmeninės apsaugos priemonėmis, kurios būtų naudojamos esant ekstremalioms situacijoms, ir reikiamomis ryšio priemonėmis, kad įtarus įvykius, gresiančius išplisti tarptautiniu mastu, jie galėtų susisiekti su Nacionaliniu taisyklių koordinavimo centru.

18. Gabenamų per valstybės sieną biologinių ir cheminių medžiagų ir jomis užsikrėtusių asmenų, kertančių valstybės sieną, fizinė kontrolė teisės aktais tiesiogiai nepavesta nė vienai tikrinimą prie valstybės sienos atliekančiai institucijai. Nėra priimtų procedūrų, kaip elgtis tais atvejais, jeigu būtų nustatytas nelegalus tokių medžiagų gabenimas per valstybės sieną. Neįsigyta įrangos šioms medžiagoms aptikti. Neišspręstas biologinių medžiagų skubaus transportavimo, esant ekstremalių visuomenės sveikatai situacijų, keliančių tarptautinį susirūpinimą, rizikai, klausimas.

19. Pažymėtina, kad:

19.1. Šiuo metu yra daug galiojančių teisės aktų, kuriuose numatytas informacijos apie įvairias grėsmes teikimas įvairioms institucijoms, tačiau jie neužtikrina, kad būtų laikomasi Taisyklėse numatyto reikalavimo, jog visa informacija apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, turi patekti į Nacionalinį taisyklių koordinavimo centrą ir prireikus tik iš jo gali būti perduota Pasaulio sveikatos organizacijai.

19.2. Informacija apie užkrečiamąsias ligas teikiama sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka, pagal kurią Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centras užtikrina informacijos priėmimą ir perdavimą darbo laiku, o ne darbo laiku, poilsio ir švenčių dienomis ši informacija yra teikiama Ekstremalių sveikatai situacijų centrui.

19.3. Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centras darbo laiku ir Ekstremalių sveikatai situacijų centras ne darbo laiku, poilsio ir švenčių dienomis yra įgalioti teikti informaciją per Europos Komisijos išankstinio įspėjimo ir reagavimo sistemą apie tarptautiniu mastu galinčias išplisti užkrečiamąsias ligas, jų protrūkius, taikomas profilaktikos ir kontrolės priemones Europos Sąjungos valstybėms narėms, Europos Komisijai, Europos ligų prevencijos ir kontrolės centrui.

19.4. Ekstremalių sveikatai situacijų centras teikia informaciją Europos Sąjungos valstybėms narėms, Europos Komisijai per Europos Komisijos Skubaus įspėjimo apie biologinių, radiologinių, cheminių medžiagų panaudojimą ir jų sukeltą grėsmę sistemą (RAS– BICHAT).

19.5. Apie ekstremalius su jonizuojančiąja spinduliuote susijusius įvykius, taip pat įvykius, galinčius turėti įtakos kitoms šalims, Radiacinės saugos centras teikia informaciją teisės aktų nustatyta tvarka Ekstremalių sveikatai situacijų centrui ir Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai. Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija informuoja Tarptautinę atominės energetikos agentūrą (TATENA), Europos Komisiją, kaimynines valstybes pagal Konvencijos dėl ankstyvo pranešimo apie branduolinę avariją (Žin., 2004, Nr. 32-1013) reikalavimus, Europos Bendrijos skubaus keitimosi informacija apie radiologinį pavojų sistemos (ECURIE) ir dvišalių tarpvalstybinių sutarčių apie ankstyvą pranešimą branduolinės ar radiologinės avarijos atveju reikalavimus.

 

III. PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

20. Šios programos tikslas – įgyvendinti Taisyklių nuostatas Lietuvoje.

21. Šios programos uždaviniai:

21.1. suderinti atitinkamus teisės aktus su Taisyklių reikalavimais;

21.2. užtikrinti tinkamą pasirengimą ir reagavimą į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, taip pat efektyviai ir laiku koordinuoti tokias situacijas;

21.3. sustiprinti administracinius gebėjimus, kurių reikia reaguojant į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą.

 

IV. SIEKIAMI REZULTATAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

22. Šios programos siekiami rezultatai:

22.1. 2008 metais bus paskirtas Nacionalinis Taisyklių koordinavimo centras;

22.2. iki 2011 metų bus sukurtas informacijos apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, perdavimo tinklas;

22.3. iki 2012 metų sveikatos priežiūros institucijos, jūrų, oro uostai, sausumos pasienio kontrolės punktai bus 100 procentų pasirengę vykdyti savo funkcijas pagal Taisyklėse nustatytus reikalavimus.

23. Šios programos vertinimo kriterijai:

23.1. parengtų teisės aktų skaičius;

23.2. iki 2012 metų reikiamų informacinių technologijų įdiegimo procentas;

23.3. iki 2012 metų įsigytos įrangos, kitų priemonių skaičius;

23.4. pagal Taisyklių reikalavimus įrengtų medicininio karantino postų skaičius;

23.5. surengtų/organizuotų mokymo renginių/pratybų ir juose dalyvavusių specialistų skaičius.

 

V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

24. Sveikatos apsaugos ministerija atsakinga už šios programos ir jos įgyvendinimo priemonių vykdymo koordinavimą.

25. Šią programą įgyvendinančios institucijos kasmet, iki sausio 15 d., atsiskaito Sveikatos apsaugos ministerijai apie šios programos priemonių įgyvendinimą praėjusiais ataskaitiniais metais.

26. Sveikatos apsaugos ministerija kasmet, teikdama Lietuvos Respublikos Vyriausybei metinę veiklos ataskaitą, atsiskaito ir apie šios programos įgyvendinimą.

27. Ši programa įgyvendinama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir Valstybės investicijų programoje atitinkamoms ministerijoms ir institucijoms, atsakingoms už programos vykdymą, patvirtintų bendrųjų asignavimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų.

 

_________________

 

 

 

Pasaulio sveikatos organizacijos

Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 metų programos

priedas

 

 

Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių (2005 m.) įgyvendinimo Lietuvoje 2008– 2012 metų programos įgyvendinimo priemonės

 

Uždavinys

Priemonės pavadinimas

Atsakingas vykdytojas

Įvykdymo terminas (metai)

Preliminarus lėšų poreikis (tūkst. litų)

iš viso

2008 metais

2009 metais

2010 metais

2011 metais

2012 metais

1. Suderinti atitinkamus teisės aktus su Taisyklių reikalavimais

1.1. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 18 d. nutarimo Nr. 1022 „Dėl Tikrinimą atliekančių institucijų, oro uostų ir aviakompanijų tarnybų bendradarbiavimo tarptautiniuose oro uostuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 87-2200) pakeitimo, nustatančio patikslintas tikrinimą atliekančių institucijų oro uoste funkcijas, projektą

Sveikatos apsaugos ministerija, Susisiekimo ministerija, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – Muitinės departamentas), Vidaus reikalų ministerija

2009

 

 

 

 

 

1.2. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. sausio 22 d. nutarimo Nr. 78 „Dėl Prekių gabenimo, laikymo ir tikrinimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pasienio kontrolės punktų teritorijoje esančiose muitinės prižiūrimose uosto komplekso zonose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 11-266; 2005, Nr. 9-273) pakeitimo, nustatančio patikslintas tikrinimą atliekančių institucijų jūrų uoste funkcijas, projektą

Sveikatos apsaugos ministerija, Susisiekimo ministerija, Muitinės departamentas, Vidaus reikalų ministerija

2009

 

 

 

 

 


 

1.3. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1267 „Dėl Užkrėstų teritorijų ir teritorijų karantino Lietuvos Respublikoje skelbimo, jo atšaukimo bei užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės priemonių užkrėstose teritorijose naudojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 97-2802) pakeitimo, nustatančio karantino skelbimą, režimo įvedimą ir atšaukimą pagal Taisyklių reikalavimus, projektą

Sveikatos apsaugos ministerija

2009

 

 

 

 

 

 

1.4. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 1 d. nutarimo Nr. 1332 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės sienų ir teritorijos sanitarinės ir medicininės-karantininės apsaugos tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 104-2988) pakeitimo, nustatančio naujas medicinines-karantinines taisykles, projektą

Sveikatos apsaugos ministerija

2009

 

 

 

 

 

 

1.5. Parengti ir patvirtinti Lietuvos higienos normos HN 34:2002 „Lietuvos Respublikos valstybės sienos ir teritorijos medicininės-karantininės apsaugos taisyklės“, patvirtintos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 595 (Žin., 2003, Nr. 1-22), pakeitimą, nustatantį naujų medicininės-karantininės apsaugos priemonių taikymą

Sveikatos apsaugos ministerija

2008

 

 

 

 

 


 

1.6. Parengti ir patvirtinti vidaus reikalų ministro ir sveikatos apsaugos ministro įsakymą dėl valstybės institucijų, dalyvaujančių lokalizuojant ir likviduojant pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židinį, funkcijų nustatymo

Vidaus reikalų ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija

2008

 

 

 

 

 

 

1.7. Parengti ir patvirtinti visuomenės sveikatos centrų medicininės-karantininės kontrolės taisykles

Sveikatos apsaugos ministerija

2009

 

 

 

 

 

 

1.8. Parengti ir patvirtinti sveikatos apsaugos ministro įsakymą dėl būtinųjų reikalavimų medicininio karantino posto patalpoms įrengti

Sveikatos apsaugos ministerija

2009

 

 

 

 

 

 

1.9. Parengti ir patvirtinti Biologinių medžiagų transportavimo, esant ekstremaliai visuomenės sveikatai situacijai, keliančiai tarptautinį susirūpinimą, tvarkos aprašą

Sveikatos apsaugos ministerija

2009

 

 

 

 

 

 

1.10. Parengti ir patvirtinti sveikatos apsaugos ministro įsakymą dėl 2005 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. V-946 „Dėl Pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židinių privalomojo aplinkos kenksmingumo pašalinimo (dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos) tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 146-5336) pakeitimo, nustatantį dezinfekcijos, dezinsekcijos ir deratizacijos organizavimo ir atlikimo pavojingos ir ypač pavojingos užkrečiamosios ligos atveju tvarką

Sveikatos apsaugos ministerija

2009

 

 

 

 

 


 

1.11. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, kuriuo būtų paskirta (-os) institucija (-os), atsakinga (-os) už kertančių valstybės sieną transporto priemonių ir krovinių cheminę ir biologinę kontrolę ir kontrolės atlikimo tvarkos aprašo parengimą, projektą

Vidaus reikalų ministerija, Susisiekimo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Muitinės departamentas, Aplinkos ministerija, Žemės ūkio ministerija

2009

 

 

 

 

 

 

1.12. Parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl Visuomenės informavimo pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų atvejais tvarkos aprašo patvirtinimo projektą

Sveikatos apsaugos ministerija

2009

 

 

 

 

 

 

 

1.13. Parengti ir patvirtinti informacijos apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, rinkimo, vertinimo ir teikimo Pasaulio sveikatos organizacijai tvarkos aprašą

Sveikatos apsaugos ministerija

2009

 

 

 

 

 

2. Užtikrinti tinkamą pasirengimą ir reagavimą į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, siekiant efektyviai ir laiku jas koordinuoti

2.1. Paskirti Nacionalinį Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centrą

Sveikatos apsaugos ministerija

2008

 

 

 

 

 

2.2. Sukurti ir išlaikyti Nacionaliniam Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centrui reikiamus pajėgumus, įdiegiant informacines technologijas

Sveikatos apsaugos ministerija

2010

150

 

 

150

 

 

2.3. Sudaryti sutartis su kitų valstybių 4-ojo pavojingumo lygio laboratorijomis dėl ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų sukėlėjų nustatymo

Sveikatos apsaugos ministerija

2010– 2011

30

 

 

15

15

 

2.4. Įsigyti medicininio karantino postų ryšio priemones

Sveikatos apsaugos ministerija

2010

35

 

 

35

 

 

 

2.5. Įsigyti medicininio karantino postų transporto, informacinių technologijų priemones, sukurti informacijos apie ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą, teikimo tinklą

Sveikatos apsaugos ministerija

2010– 2011

315

 

 

115

200

 

 

2.6. Įsigyti asmeninės apsaugos priemones, kurių reikia medicininio karantino postų darbuotojams

Sveikatos apsaugos ministerija

2010

10

 

 

10

 

 

 

2.7. Įsigyti asmeninės apsaugos priemones, kurių reikia Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybės sienos apsaugos tarnyba) pareigūnams, dirbantiems pasienio kontrolės punktuose

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

2010

256

 

 

256

 

 

 

2.8. Įsigyti asmeninės apsaugos priemones, kurių reikia Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pareigūnams, dirbantiems pasienio kontrolės punktuose; stiprinti pasienio kontrolės punktų materialinę ir techninę bazę

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

2010– 2011

500

 

 

250

250

 

 

2.9. Įrengti stacionarius jonizuojančiosios spinduliuotės matuoklius pasienio kontrolės punktuose, esančiuose Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste, tarptautiniuose Palangos ir Kauno oro uostuose

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

2010– 2012

7500

 

 

2500

2500

2500

 

2.10. Įrengti stacionarius jonizuojančiosios spinduliuotės matuoklius Kybartų, Stasylų, Pagėgių pasienio kontrolės punktuose, esančiuose geležinkelio stotyse

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

2010– 2012

1500

 

 

500

500

500

 

2.11. Įsigyti nešiojamuosius jonizuojančiosios spinduliuotės matuoklius

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

2010

250

 

 

250

 

 

 

2.12. Įsigyti personalinius radiacijos gama/neutronų detektorius

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

2011

500

 

 

 

500

 

2.13. Įsigyti ryšio ir GPS (GPS – visuotinė padėties nustatymo sistema) sistemas gabenamų per Lietuvos Respublikos valstybės teritoriją branduolinių medžiagų krovinių fizinei apsaugai užtikrinti

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

2010

33

 

 

33

 

 

2.14. Įsigyti dezinfekcijos kamerą ir įrengti patalpas kamerinei dezinfekcijai atlikti

Sveikatos apsaugos ministerija

2010

600

 

 

600

 

 

3. Sustiprinti administracinius gebėjimus, kurių reikia reaguojant į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą

3.1. Mokyti specialistus ir kelti jų kvalifikaciją pasirengimo ir reagavimo į ekstremalias situacijas srityje

Sveikatos apsaugos ministerija

2010– 2012

64

 

 

34

20

10

Susisiekimo ministerija

2010– 2012

30

 

 

10

10

10

Vidaus reikalų ministerija

2010– 2012

25

 

 

10

10

5

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

2010– 2012

25

 

 

10

5

10

3.2. Mokyti specialistus taikyti sprendimų priėmimo dokumentą, pateiktą Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių II priede, padedantį įvertinti ekstremalią visuomenės sveikatai situaciją, keliančią tarptautinį susirūpinimą

Sveikatos apsaugos ministerija

2010– 2012

25

 

 

10

10

5

3.3. Organizuoti valstybės lygio civilinės saugos stalo pratybas „Valstybės institucijų veiksmai reaguojant į ekstremalias visuomenės sveikatai situacijas, keliančias tarptautinį susirūpinimą“

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas)

2010

15

 

 

15

 

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministerija, Susisiekimo ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

 

 

 

 

 

 

 

3.4. Organizuoti pratybas „Institucijų veiksmai užtikrinant medicininę karantininę apsaugą Tarptautiniame Vilniaus oro uoste“

Sveikatos apsaugos ministerija

2011

20

 

 

 

20

 

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, Susisiekimo ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5. Organizuoti pratybas „Institucijų veiksmai užtikrinant medicininę-karantininę apsaugą Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“

Sveikatos apsaugos ministerija

2012

20

 

 

 

 

20

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, Susisiekimo ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

 

 

 

 

 

 

 

 

3.6. Organizuoti lauko pratybas „Institucijų veiksmai, nustačius radioaktyvųjį šaltinį ir užterštą radionuklidais teritoriją Medininkų pasienio poste“

Sveikatos apsaugos ministerija

2010

20

 

 

20

 

 

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, Susisiekimo ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso lėšų

 

 

11923

4823

4040

3060

 

_________________