https://www.e-tar.lt/rs/legalact/6d8c28f0b35d11e48601d026d7145559/content_files/image001.gif

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-275 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. kovo 29 d. Nr. D1-188

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 13.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vedėjo, Ministerijos departamentų direktorių, skyrių vedėjų, grupių vadovų, specialiųjų atašė, kitų Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų (jei atskiru įsakymu nepaveda šių funkcijų vykdyti Ministerijos kancleriui) priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, pašalpų ir tarnybinių ar drausminių nuobaudų skyrimo, skatinimo;“.

2. Pakeičiu 13.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.7 Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vadovo, specialiųjų atašė tarnybinių komandiruočių (stažuočių) Lietuvos Respublikoje ir užsienyje;“.

3.  Pakeičiu 14  punktą ir jį išdėstau taip:

14. Ministrui teikiamas pasirašyti įsakymo originalas, kurį vizuoja:

14.1. įsakymo projektą rengęs asmuo ir jo tiesioginis vadovas;

14.2. Ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos, kuri inicijavo įsakymo parengimą ar dalyvavo rengiant įsakymo projektą, vadovas. Kai įsakymo projekto rengimą inicijuoja įstaiga prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirta įstaiga, jį turi vizuoti šios įstaigos teisininkas;

14.3. suinteresuotų Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovai, jei įsakymo turinys susijęs su minėtų padalinių ar įstaigų kompetencijai priskirtais klausimais;

14.4. valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsakingas už kalbos taisyklingumą;

14.5. Išteklių valdymo departamento Finansų skyriaus (toliau – Finansų skyrius) vedėjas, kai įsakymas susijęs su piniginiais ištekliais, taip pat finansine parama;

14.6. Ministerijos duomenų apsaugos pareigūnas, kai įsakymas susijęs su asmens duomenimis;

14.7. Administravimo departamento Teisėkūros skyriaus (toliau – Teisėkūros skyrius) vedėjas ir specialistas (pagal kuravimo sritį), išskyrus nenorminio pobūdžio įsakymus. Teisėkūros skyriaus vedėjas sprendžia dėl įsakymo paskelbimo Teisės aktų registre ir rašo atitinkamą rezoliuciją;

14.8. ministro patarėjas (pagal savo kompetenciją);

14.9. Administravimo departamento direktorius, išskyrus nenorminio pobūdžio įsakymus;

14.10. Ministerijos kancleris;

14.11. viceministras pagal nustatytą veiklos sritį.“.

4. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Ministro įsakymus registruoja Administravimo departamento Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius (toliau – Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius), išskyrus įsakymus personalo, atostogų klausimais, kurie registruojami Administravimo departamento Organizacijos vystymo ir personalo skyriuje (toliau – Organizacijos vystymo ir personalo skyrius). Pasirašyti ministro įsakymai registruojami jų pasirašymo dieną. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Jeigu priimamas kelių ministrų bendras įsakymas, jis registruojamas po to, kai įsakymą pasirašo visi ministrai, paskutinio ministro pasirašymo dieną. Ministrų pasirašytą įsakymą įformina ta ministerija, kurios ministras inicijavo įsakymą. Kai įsakymą inicijuoja ministras, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, administracijos padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą bei numerį ir jį registruoja.“.

5. Pakeičiu 22.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.1. Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų (kai pavestas šių funkcijų vykdymas ministro įsakymu), išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vedėjo, specialiųjų atašė, priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, nuobaudų skyrimo;“.

6. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Ministerijos administraciją sudaro departamentai, grupės, skyriai (toliau – Ministerijos administracijos padaliniai). Departamentams vadovauja direktoriai, grupėms – grupių vadovai, skyriams – vedėjai (departamentų direktoriai, grupių vadovai ir skyrių vedėjai toliau Reglamente vadinami Ministerijos administracijos padalinių vadovais).“.

7. Papildau 51.6 papunkčiu:

51.6. Ministerijos duomenų apsaugos pareigūnas – už parengto dokumento atitiktį Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymui ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentui (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1);“.

8.  Pakeičiu 511 punktą ir jį išdėstau taip:

511. Ministerijos parengto teisės akto (išskyrus įsakymo) projekto, projekto priedų, projekto lyginamojo varianto, rašto, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti, teikimo, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, aiškinamojo rašto, atitikties lentelės, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymos, derinimo pažymos antruosius egzempliorius turi vizuoti atitinkamai pagal Reglamento 44 ir 50 punktus ir Teisėkūros skyriaus vedėjas ir Administravimo departamento direktorius.“.

9.  Pakeičiu 541 punktą ir jį išdėstau taip:

541. Kai dokumentą reikia išversti iš užsienio kalbos arba į užsienio kalbą, vertimą užsakantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas parengia prašymą Ministerijos kancleriui, kurį vizuoja jo tiesioginis vadovas, Ministerijos administracijos padalinio vadovas, Finansų skyriaus vedėjas, Administravimo departamento Viešųjų pirkimų skyriaus (toliau – Viešųjų pirkimų skyrius) vedėjas ir Išteklių valdymo departamento Europos Sąjungos ir tarptautinių ryšių skyriaus vedėjas. Prie prašymo pridedamas pageidaujamas išversti dokumentas. Ministerijos kancleriui pritarus (rezoliucija prašyme), vertimą užsakantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas organizuoja vertimo darbus.“.

10.  Pakeičiu 78 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

78. Ministro įsakymuose suformuluotų pavedimų, taip pat ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio rezoliucijomis ant Ministerijos gautų raštų (dokumentų) įformintų pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir apibendrina jų vykdymo duomenis Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, kuris privalo:“.

11.  Pakeičiu 90 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Teisės aktų projektus rengėjai turi suderinti su Ministerijos administracijos padaliniais, Ministerijos duomenų apsaugos pareigūnu (jei teisės aktų projektai susiję su asmens duomenimis), įstaigomis prie Ministerijos ir Ministerijos valdymo sričiai priskirtomis įstaigomis, kurių veikla susijusi su teisės akto projekto nuostatomis, po to – su Teisėkūros skyriumi.“.

12.  Pakeičiu 92  punktą ir jį išdėstau taip:

92. Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovai, teikdami teisės aktų projektus, gali motyvuotai prašyti Administravimo departamento direktoriaus, kad išvados, pastabos ar pasiūlymai dėl Reglamento 91 punkte nurodytų projektų būtų pateikti skubos tvarka. Teisėkūros skyriaus specialistas, gavęs teisės akto projektą, kuriam pagal Administravimo departamento direktoriaus rezoliuciją išvadas, pastabas ar pasiūlymus reikia pateikti skubos tvarka, juos pateikia ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto gavimo dienos. Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų skubos tvarka pateiktus derinti Teisėkūros skyriui teisės aktų projektus turi vizuoti rengėjas ir jo tiesioginis vadovas, įstaigos prie Ministerijos ar Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos – ir šios įstaigos vadovas ir teisininkas.“.

13.  Pakeičiu 921  punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

921. Teisės aktų projektų, perkeliančių ir (ar) įgyvendinančių direktyvas ir kitus Europos Sąjungos teisės aktus, atitikties lentelės elektroniniu paštu pateikiamos Išteklių valdymo departamento Europos Sąjungos ir tarptautinių ryšių skyriui:“.

14.  Pakeičiu 922 punktą ir jį išdėstau taip:

922. Išteklių valdymo departamento Europos Sąjungos ir tarptautinių ryšių skyrius atitikties lenteles į Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (LINESIS) įveda Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“, nustatyta tvarka ir terminais.“.

15.  Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:

96. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, gavęs Ministerijai derinti pateiktus teisės aktų projektus su rezoliucija, atsižvelgęs į ją, padaugina ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną originalą atiduoda pirmajam rezoliucijoje nurodytam asmeniui, kopijas – kitiems rezoliucijoje nurodytiems asmenims. Šiuo atveju taikomos Reglamento 70 punkto nuostatos.“.

16Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

101. Teisės aktų informacinėje sistemoje skelbiami norminiai įsakymų projektai turi būti suderinti ir pavizuoti Reglamento 14 punkte nustatyta tvarka. Į Teisės aktų informacinę sistemą talpinamus norminius įsakymų projektus vizuoja ministras, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis ir Administravimo departamento direktorius. Teisės aktų informacinėje sistemoje kartu su norminiu įsakymo projektu skelbiami Reglamento 15 punkte nurodyti dokumentai ir kiti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyti privalomi dokumentai.“.

17. Pakeičiu 108 punktą ir jį išdėstau taip:

108. Bendradarbiavimo sutartis (susitarimus) registruoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius. Bendradarbiavimo sutarčių (susitarimų) originalai saugomi Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje.“.

18.  Pakeičiu 112.5  papunktį ir jį išdėstau taip:

112.5. Administravimo departamento direktorius;“.

19.  Pakeičiu 114 punktą ir jį išdėstau taip:

114. Sutartys, sudaromos įgyvendinant Ministerijos ūkinę ir finansinę veiklą, kurios finansuojamos iš specialiųjų lėšų, registruojamos Finansų skyriuje. Sutartys, sudaromos remiantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, registruojamos Viešųjų pirkimų skyriuje. Sutartys, susijusios su Europos Sąjungos fondų parama, registruojamos Europos Sąjungos investicijų ir ekonominių priemonių departamento Europos Sąjungos investicinių priemonių įgyvendinimo skyriuje.“.

20.  Pakeičiu 115 punktą ir jį išdėstau taip:

115. Už Ministerijos veiklos dokumentų valdymą teisės aktų nustatyta tvarka atsako Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, vadovaudamasis Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą, taip pat skyriaus nuostatais.“.

21.  Pakeičiu 117 punktą ir jį išdėstau taip:

117. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius kontroliuoja, ar gauta korespondencija atsiųsta pagal paskirtį, ar vokuose yra visi dokumentai. Jei voke trūksta dokumentų ar jų priedų, apie tai raštu ar žodžiu pranešama siuntėjui.“.

22.  Pakeičiu 118 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Parengti dokumentai jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną registruojami Ministerijos informacijos kompiuterinėje sistemoje. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo  skyrius talpina užregistruotus Ministerijos informacijos kompiuterinėje sistemoje procesinius dokumentus, teikiamus teismams Lietuvos teismų informacinės sistemos Viešųjų elektroninių paslaugų posistemyje ir dokumentus LINESIS teismų posistemyje.“.

23.  Pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:

120. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, elektroniniu paštu gavę valstybės ir kitų institucijų, įstaigų, organizacijų raštus (prašymus, skundus ir pan.), kurie nepasirašyti elektroniniu parašu, pateikia juos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius minėtus raštus (prašymus, skundus ir pan.) pateikia viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba Ministerijos kancleriui, kurie, dėdami atitinkamą rezoliuciją, priima sprendimą dėl pastarųjų dokumentų registracijos ir nagrinėjimo. Dokumentai, kurių  nuspręsta neregistruoti ir nenagrinėti, grąžinami Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui, kuris juos sunaikina, nagrinėti paskirti dokumentai užregistruojami ir pateikiami rezoliucijoje nurodytiems vykdytojams Reglamento 123 punkte nustatyta tvarka.“.

24.  Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Dokumentus, gautus iš Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento, Prezidentūros, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius tą pačią dieną pateikia ministrui. Visus kitus gautus dokumentus Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius tą pačią dieną pateikia viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba Ministerijos kancleriui, kurie sprendžia dėl gautų dokumentų perdavimo vykdytojams. Ministrui pareikalavus, jam pateikiama visa gaunama korespondencija. Korespondencija, su kuria susipažino ministras ir nepaskyrė vykdytojų (be rezoliucijų), grąžinama Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui, kuris tą pačią dieną juos pateikia viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba Ministerijos kancleriui.“.

25.  Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:

122. Dokumentai, nurodyti 120, 121 punktuose, su rezoliucijomis grąžinami Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui.“.

26.  Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:

123. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, atsižvelgdamas į rezoliucijas, tą pačią darbo dieną originalą atiduoda pirmajam rezoliucijoje nurodytam asmeniui. Kopijas Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius daro Ministerijos vadovybei ir rezoliucijoje nurodytoms įstaigoms prie Ministerijos, Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, valstybės įmonėms, kuriose savininko teises ir pareigas įgyvendina Ministerija ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, kuriose valstybė yra vienintelė akcininkė ir Ministerija jų akcijas valdo patikėjimo teise.“.

27.  Pakeičiu 124 punktą ir jį išdėstau taip:

124. Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovai kiekvieną dieną pasiima iš Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus jiems skirtus raštus ir kitus dokumentus.“.

28.  Pakeičiu 125 punktą ir jį išdėstau taip:

125. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius informuoja vykdytojus, viceministrus pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir Ministerijos kanclerį pagal ministro nustatytą administravimo sritį apie neįvykdytus pavedimus.“.

29.  Pakeičiu 130 punktą ir jį išdėstau taip:

130. Ministerijos sudaryto ar jos oficialiai gauto dokumento, išskyrus finansinius dokumentus, kopijos tikrumą tvirtina Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjas (kai jo nėra, – jo įgaliotas Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus specialistas). Finansinių dokumentų tikrumą tvirtina Finansų skyriaus vedėjas, o, kai jo nėra, – įgaliotas Finansų skyriaus specialistas.“.

30.  Pakeičiu 141 punktą ir jį išdėstau taip:

141. Asmenų prašymai, skundai ir pranešimai registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriuje jų gavimo dieną ir pateikiami Ministerijos kancleriui arba viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis.“.

31. Pakeičiu 148 punktą ir jį išdėstau taip:

148. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, kitų Ministerijos administracijos padalinių valstybės tarnautojų ir darbuotojų, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų išvykimas į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir į užsienį organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka ir aplinkos ministro nustatyta tvarka (tvarkomis).“.

32.  Pakeičiu 159 punktą ir jį išdėstau taip:

159. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, Ministerijos administracijos padalinių, tiesiogiai pavaldžių ministrui, vadovų, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų, valstybės įmonių, kuriose savininko teises ir pareigas įgyvendina Ministerija, uždarųjų akcinių bendrovių, kuriose valstybė yra vienintelė akcininkė ir Ministerija jų akcijas valdo patikėjimo teise, vadovų, specialiojo atašė atostogų suteikimo grafiką (eilę) nustato ministras.“.

33.  Pakeičiu 161 punktą ir jį išdėstau taip:

161. Kasmet iki Ministerijos kanclerio nustatytos datos Ministerijos administracijos padalinių vadovai turi pateikti Organizacijos vystymo ir personalo skyriui Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų suteikimo grafikus (eiles).“.

34.  Pakeičiu 163 punktą ir jį išdėstau taip:

163. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovams, Centralizuoto vidaus audito skyriaus vedėjui, specialiesiems atašė atostogos suteikiamos ministro įsakymu. Kitiems Ministerijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams kasmetinės atostogos (išskyrus suteikiamas pagal grafiką (eilę)) suteikiamos pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos vidaus tvarkos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 7 d. įsakymu D1-666 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo.“.

35.  Pakeičiu 177 punktą ir jį išdėstau taip:

177. Ministerijos archyvą tvarko už archyvo tvarkymą atsakingas Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius. Dokumentai, perduoti į archyvą, tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.“.

36.  Pakeičiu 187 punktą ir jį išdėstau taip:

187. Administravimo departamento Informacinių technologijų skyrius (toliau – Informacinių technologijų skyrius) techniškai prižiūri Ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų kompiuterines darbo vietas ir kompiuterinę techniką, šalina kompiuterinės technikos gedimus. Jei kompiuterinės technikos gedimų negalima pašalinti per vieną darbo dieną, Ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui turi būti suteikta kita kompiuterinė technika.“.

 

 

 

Energetikos ministras, laikinai einantis

aplinkos ministro pareigas                                                                                  Žygimantas Vaičiūnas