CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS

 

 

DIREKTORIUS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL IŠIMČIŲ PAGAL 1991 M. GRUODŽIO 16 D. TARYBOS REGLAMENTO (EEB) NR. 3922/91 III PRIEDO Q SKIRSNĮ SUTEIKIMO MINIMALIŲ KRITERIJŲ

 

 

2015 m. balandžio 3 d.Nr.4R-60

Vilnius

 

Vadovaudamasis 1991 m. gruodžio 16 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3922/91 dėl techninių reikalavimų ir administracinės tvarkos suderinimo civilinės aviacijos srityje (OL specialusis leidimas, 7 skyrius, 1 tomas, p. 348), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. rugpjūčio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 859/2008, iš dalies keičiančiu Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3922/91 nuostatas dėl bendrųjų techninių reikalavimų ir administracinės tvarkos, taikomų komerciniam vežimui orlaiviais (OL 2008 L 254, p.1) (toliau – Reglamentas) 8 straipsnio nuostatomis,

1.      T v i r t i n u  Išimčių suteikimo pagal 1991 m. gruodžio 16 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3922/91 III priedo Q skirsnį minimalius kriterijus (pridedama).

2.      N u r o d a u Civilinės aviacijos administracijos Skrydžių priežiūros skyriui suteikiant Reglamente numatytas išimtis pagal Išimčių suteikimo pagal Reglamentą Nr. 3922/91 taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos 2009 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 4R-134, vadovautis šio įsakymo 1 punktu patvirtintais kriterijais.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Joris Gintilas

 

 

 


 

 

PATVIRTINTA

Civilinės aviacijos administracijos

direktoriaus 2015 m. balandžio 3 d.

įsakymu Nr. 4R-60

 

 

IŠIMČIŲ SUTEIKIMO PAGAL 1991 M. GRUODŽIO 16 D. TARYBOS REGLAMENTO (EEB) NR. 3922 III PRIEDO Q SKIRSNĮ MINIMALŪS KRITERIJAI

 

 

 

Tarnybinio skrydžio laiko pailginimas dėl pertraukos

 

1. Jeigu tarnybinį skrydžio laiką (toliau – FDP) sudaro 2 budėjimo laikotarpiai, kuriuos skiria iš anksto įgulos nariui nustatyta pertrauka, Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) gali patvirtinti skrydį, kuriam numatyta taikyti pratęstą FDP, jeigu pratęsimo laikas neviršija lentelėje nurodyto laiko ir laikomasi 2 punkte nurodytų sąlygų.

 

1 lentelė

Iš eilės einančių valandų pertrauka

Leistinas tarnybinio skrydžio laiko pailginimas

Nuo 0 val. iki 2 val. 59 min.

Pailginti draudžiama

Nuo 3 val. iki 6 val. 59 min.

1/2 pertraukos trukmės

Nuo 7 val. iki 10 val. 59 min.

2/3 pertraukos trukmės arba 1½ pertraukos trukmės, jei mažiausiai 7 pertraukos valandos yra tarp 20:00 ir 08:00 valandos vietos laiku

 

2. Pratęsti FDP galima, jeigu:

2.1. vežėjas užtikrino, kad FDP dalys prieš ir po pertraukos neviršija 10 valandų;

2.2. vežėjas užtikrino, kad pertrauka nebūtų užskaitoma dirbant su padidinta ar sudvigubinta įgula;

2.3. jei pertrauka tęsiasi 4 ar daugiau valandų arba 3 ar daugiau valandų laikotarpyje tarp 22:00 ir 06:00 val. vietos laiku (kai suteikiama), orlaivio įgulos nariams suteikiamos poilsiui tinkamos patalpos (viešbučio kambarys arba analogiška rami, pašaliniams neprieinama vieta, kurioje galima reguliuoti apšvietimą ir temperatūrą, yra ventiliuojama, įrengti miegoti tinkami baldai, tualetas, dušas arba vonia),

2.4. jei pertrauka tęsiasi mažesnį nei 2.3 punkte nurodytą laiką, orlaivio įgulos nariams suteikiama rami ir patogi, ventiliuojama, pašaliniams neprieinama vieta, kurioje įrengtos atlošiamos kėdės ir tualetas;

2.5. tik viena pertrauka suteikiama per vieną FDP;

2.6. bendras kelionės tarp pareigų vykdymo vietos ir poilsio vietos ir atgal laikas, viršijantis 1 valandą, į pertraukos laiką neįskaitomas;

2.7. laikas, kurį užima kelionė tarp pareigų vykdymo vietos ir poilsio vietos, nėra ilgesnis nei dvi valandos;

2.8. laikas, būtinas baigti veiksmus, susijusius su pareigomis tarp skrydžių (po skrydžio prieš pertrauką – ne mažiau 30 minučių ir prieš skrydį po pertraukos – ne mažiau 45 minučių), neįskaitomas į pertrauką.

3. Sutrumpintas poilsio laikas neskiriamas iki ar po pertraukto pareigų vykdymo laiko.

 

 

 

 

Tarnybinio skrydžio laiko pratęsimas dėl poilsio skrydžio metu

 

4. Jeigu skrydžio metu atliekami ne daugiau kaip 4 tūpimai, atsižvelgiant į orlaivyje esamą poilsio įrangą ir galimybes suteikti poilsį visiems įgulos narams, CAA gali leisti pratęsti didžiausią FDP iki 16 valandų, jeigu:

4.1. laikomasi 2 lentelėje nurodytų sąlygų;

4.2. orlaivio įgulos narių poilsiui yra paskirta orlaivio krėslų grupė (eilės dalis). Jeigu orlaivis yra kelių klasių konfigūracijos, įgulos narių poilsiui skirta orlaivio krėslų grupė turi būti aukštesnės klasės salone. Ta pati orlaivio krėslų grupė tuo pat metu gali būti naudojama ir kito įgulos nario poilsiui, jeigu netrukdo vienas kito poilsiui. Įgulos narių poilsiui skirta krėslų grupė jokiomis aplinkybėmis negali būti naudojama keleiviams;

4.3. krėslai, naudojami įgulos nario poilsiui, turi būti atlenkiami ir atskirti nuo pilotų kabinos;

4.4. nepertraukiamo poilsio galimybė kiekvienam įgulos nariui – mažiausiai 25% viso FDP.

 

2 lentelė

Papildyta įgula, 3 tūpimai

Krėslas poilsiui, atitinkantis nurodytus reikalavimus

3 pilotai („Augmented crew“)

16 valandų (sumažinama 2 valandomis esant 4 tūpimams)

Maksimalus FDP salono įgulai su poilsio skrydyje galimybe

Krėslas poilsiui, atitinkantis nurodytus reikalavimus

Nepertraukiamo poilsio trukmė mažiausiai 25% nuo viso „blok“ laiko kiekvienam salono įgulos nariui

16 valandų

 

Poilsio laiko reikalavimai, kertant laiko juostas

 

5. Vežėjas turi užtikrinti, kad laiko juostų skirtumų poveikis orlaivio įgulos nariams būtų kompensuojamas suteikiant papildomą 30 minučių trukmės poilsio laiką už kiekvienos laiko juostos kirtimą.