LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2016 M. RUGSĖJO 19 D. ĮSAKYMO NR. 3D-541 „DĖL INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO ProDUKTUS IR JŲ PARDAVIMO SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE VALSTYBĖSE PAPRASTOSIOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. spalio 24 d. Nr. 3D-758

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymą Nr. 3D-541 „Dėl Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO ProDUKTUS IR JŲ PARDAVIMO SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE VALSTYBĖSE PAPRASTOSIOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdamas į 2014 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 3/2008 (OL 2014 L 317, p. 56), 2015 m. balandžio 23 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) Nr. 2015/1829, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse (OL 2015 L 266, p. 3), ir 2015 m. spalio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) Nr. 2015/1831, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, taikymo taisyklės (OL 2015 L 266, p. 14):

1.  T v i r t i n u Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos administravimo taisykles (pridedama).

2.  N u s t a t a u, kad:

2.1. Viešoji įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra yra kompetentinga nacionalinė institucija, kaip numatyta  reglamento (ES) Nr. 2015/1831 9 straipsnyje.

2.2. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse programos, kurioms finansavimą Europos Komisija skyrė iki 2015 m. gruodžio 1 d., toliau administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 3D-585 „Dėl Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimų skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse programų administravimo taisyklių ir darbo grupės sudėties patvirtinimo“ patvirtintomis taisyklėmis, kurios galioja iki galutinio minėtų programų įvykdymo.“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                Giedrius Surplys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2016 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 3D-541

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2018 m. spalio 24 d. įsakymo Nr. 3D-758 redakcija)

 

INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTUS IR JŲ PARDAVIMO SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE VALSTYBĖSE PAPRASTOSIOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos administravimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2014 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 3/2008 (OL 2014 L 317, p. 56), 2015 m. balandžio 23 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) Nr. 2015/1829, kuriuo papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse (OL 2015 L 266, p. 3), ir 2015 m. spalio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2015/1831, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, taikymo taisyklės (OL 2015 L 266, p. 14).

2. Šios taisyklės skirtos nustatyti paramos informavimo apie Europos Sąjungos (toliau – ES) žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo ES vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos administravimo tvarką.

3. Informavimo apie ES žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo ES vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąją programą administruoja kompetentinga šalies institucija – viešoji įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra (toliau – Agentūra).

4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastoji programa (toliau – paprastoji programa) – vienos arba daugiau tos pačios valstybės narės organizacijų pateikta ir Europos Komisijos patvirtinta programa, kuria siekiama informuoti apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimą vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse.

4.2. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimo subjektas (toliau – įgyvendinimo subjektas) – konkurso būdu pareiškėjo atrinktas ūkio subjektas, atitinkantis reglamento (ES) Nr. 2015/1829 2 straipsnyje ir reglamento (ES) Nr. 1144/2014 13 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus ir įsipareigojęs įvykdyti Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos paraiškoje numatytas priemones.

4.3. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimo sutartis (toliau – įgyvendinimo sutartis) – pagal Europos Komisijos pateiktą sutarties modelį parengta sutartis, kuria įsipareigojama įgyvendinti Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąją programą ir kurią pasirašo viešoji įstaiga Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra ir pareiškėjas.

4.4. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos paraiška (toliau – paraiška) – Europos Komisijai teikiamas dokumentas, kuriuo išdėstomas pasiūlymas dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų Europos Sąjungos vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse.

4.5. Išankstinio mokėjimo paraiška – pareiškėjo teikiamas viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūrai jos nustatytos formos dokumentas gauti avansinį mokėjimą Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastajai programai vykdyti.

4.6. Likučio išmokėjimo paraiška – pareiškėjo teikiamas viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūrai jos nustatytos formos dokumentas gauti galutinį mokėjimą Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įvykdymo faktinėms išlaidoms padengti.

4.7. PareiškėjasInformavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos paraišką Europos Komisijai pateikęs ūkio subjektas ar tokių subjektų grupė, atitinkantys reglamento (ES) Nr. 1144/2014 7 straipsnio 1 dalyje numatytus reikalavimus.

4.8. Tarpinio mokėjimo paraiška – pareiškėjo teikiamas viešajai įstaigai Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūrai jos nustatytos formos dokumentas gauti lėšų Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos vykdymo faktinėms išlaidoms padengti.

4.9. Tiekėjas –  ūkio subjektas – fizinis ar juridinis asmuo arba tokių asmenų grupė, galintys siūlyti arba siūlantys prekes, paslaugas ar darbus, susijusius su Informavimo apie žemės ūkio

 

produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimu.

 

II SKYRIUS

PAPRASTOSIOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

5. Europos Komisijai paskelbus kvietimą teikti paraiškas paprastosioms programoms įgyvendinti, pareiškėjas ne vėliau kaip iki nurodyto paraiškos pateikimo termino išsiunčia paraišką Europos Komisijai. Paraiškos teikiamos Europos Komisijos paskelbtame kvietime nustatyta tvarka.

6. Pareiškėjas turi atitikti sąlygas ir reikalavimus, nustatytus reglamento (ES) Nr. 2015/1829 1 straipsnyje ir reglamento (ES) Nr. 1144/2014 7 straipsnio 1 dalyje.

7. Paprastosios programos priemonės gali būti taikomos tik reglamento (ES) Nr. 1144/2014 5 straipsnyje numatytiems produktams ir sistemoms.

8. Paprastoji programa yra iš dalies finansuojama ES lėšomis ir jos finansinio įnašo dydis numatytas reglamento (ES) Nr. 1144/2014 15 straipsnyje. Likusią paprastosios programos  įgyvendinimo išlaidų dalį įsipareigoja padengti pareiškėjas.

9. Pareiškėjas, įgyvendindamas paprastąją programą, privalo laikytis bendrųjų kilmės bei prekių ženklų matomumo reikalavimų, numatytų reglamento (ES) Nr. 2015/1831 II skyriuje.

10. Gauti paramą už vykdomą paprastąją programą turi teisę tik tie pareiškėjai, kurių pateiktas paraiškas patvirtino Europos Komisija ir su kuriais Agentūra sudarė paprastosios programos įgyvendinimo sutartį.

 

III SKYRIUS

PARAMOS SKYRIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

11. Agentūra, gavusi iš Europos Komisijos informaciją apie įvykusią paraiškų atranką, nedelsdama, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, elektroninėmis priemonėmis informuoja pareiškėjus apie tai, ar jų pateiktos paraiškos buvo patvirtintos. Priimtus sprendimus dėl paprastųjų programų patvirtinimo Agentūra viešina savo tinklalapyje.

12. Agentūra iki įgyvendinimo sutarties pasirašymo atlieka įgyvendinimo subjekto atrankos sąlygų patikrinimą pagal deleguotojo reglamento (ES) Nr. 2015/1829 2 straipsnyje nustatytą konkurso tvarką. Įgyvendinimo sutartį Agentūra ir pareiškėjas sudaro reglamento (ES) Nr. 2015/1831 10 straipsnio 3 dalyje nustatytomis sąlygomis.

 

13. Pareiškėjas gali pats įgyvendinti tam tikras programos dalis, kaip nustatyta reglamento (ES) Nr. 1144/2014 13 straipsnio 2 dalyje, jei laikosi reglamento (ES) Nr. 1831/2015 11 straipsnyje nustatytų sąlygų.

14. Pareiškėjai ir (arba) įgyvendinimo subjektai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos, privalo prekių, paslaugų ar darbų pirkimą organizuoti vadovaudamiesi šio įstatymo nuostatomis.

15. Pareiškėjai ir (arba) įgyvendinimo subjektai, kuriems perkant prekes, paslaugas ar darbus netaikomos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos, siekdami, kad skiriama parama būtų efektyviausiai panaudojama remiantis principu „geriausia vertė už skirtas lėšas“ ir patirtos išlaidos būtų laikomos tinkamomis finansuoti, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus turi organizuoti Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerijos) nustatyta tvarka (Perkančiųjų organizacijų, įgyvendinančių informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąsias programas, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 3D-509).

16. Teikdami tarpines mokėjimo ir likučio išmokėjimo paraiškas, pareiškėjai, vadovaudamiesi reglamento (ES) 2015/1831 nuostatomis, turi pateikti informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo priemonių rezultatų vertinimo tyrimą, kurį atlieka nepriklausomas išorės subjektas.

17. Pareiškėjui ir (arba) įgyvendinančiam subjektui, turinčiam struktūrinį ryšį su tiekėju, kompensuojama tik ta dalis tiekėjo išlaidų ir tokia apimtimi, kurias tiekėjas patyrė pirkdamas prekes, paslaugas ar vykdydamas darbus, reikalingus paprastosios programos priemonei (-ėms) įgyvendinti.

18. Prieš pradėdamas gaminti paprastojoje programoje numatytą informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo medžiagą, pareiškėjas gali pateikti Agentūrai planuojamų gaminti informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo medžiagos maketus ar dizaino pavyzdžius. Agentūra atsakymą dėl maketo ir dizaino tinkamumo pareiškėjui turi pateikti raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų pavyzdžių pateikimo. 

19. Pareiškėjas ir įgyvendinimo subjektas (-ai) turi tvarkyti įrašus ir kitus patvirtinamuosius dokumentus, kuriais grindžiamas tinkamas paprastosios programos įgyvendinimas ir jų deklaruotos išlaidos, atitinkančios reglamento (ES) Nr. 2015/1831 12 straipsnio 2 dalyje nurodytus reikalavimus.

20. Agentūra, siekdama nustatyti, ar paprastoji programa vykdoma teisingai, ar pateikta informacija ir dokumentai yra tikslūs ir ar vykdomi visi paprastosios programos įgyvendinimo sutarties įsipareigojimai bei teisės aktų reikalavimai, vykdo paprastosios programos įgyvendinimo priežiūrą, dokumentinę prašomų kompensuoti išlaidų pagrįstumo kontrolę ir programų stebėseną pagal reglamento (ES) Nr. 1144/2014 14 straipsnio nuostatas ir administracinę patikrą pagal reglamento (ES) Nr. 2015/1831 19 straipsnio nuostatas bei pareiškėjų ir įgyvendinimo subjektų patikrinimus vietoje. Nesant galimybės nuvykti į priemonių vykdymo vietą, atliekama išlaidų pagrindimo dokumentų arba patvirtintų kopijų patikra. Apie numatomus patikrinimus vietoje Agentūra informuoti iš anksto neprivalo.

21. Paprastosios programos patikras vietoje Agentūra vykdo reglamento (ES) Nr. 2015/1831 20 straipsnyje nustatyta tvarka ir vadovaudamasi vidinėmis procedūromis. Patikros vietoje aktas surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka pareiškėjui, o kitas – patikrą atlikusiam Agentūros darbuotojui (-ams).

22. Agentūra teikia Europos Komisijai informaciją, kaip yra numatyta reglamento (ES) Nr. 2015/1831 21 straipsnyje.

23. Pareiškėjas išankstinio mokėjimo paraišką Agentūrai pateikia reglamento (ES) Nr. 2015/1831 13 straipsnyje numatyta tvarka. Išankstinio mokėjimo dydis gali sudaryti ne daugiau kaip 20 procentų reglamento (ES) Nr. 1144/2014 15 straipsnyje nurodyto didžiausio ES finansinio įnašo.

24. Pareiškėjas tarpinio mokėjimo paraišką Agentūrai pateikia reglamento (ES) Nr. 2015/1831 14 straipsnyje numatyta tvarka.

25. Pareiškėjas likučio išmokėjimo paraišką Agentūrai pateikia reglamento (ES) Nr. 2015/1831 15 straipsnyje numatyta tvarka.

26. Su kiekviena tarpinio mokėjimo paraiška ir likučio išmokėjimo paraiška, atsižvelgdamas į patirtų išlaidų rūšį, pareiškėjas Agentūrai pateikia vykdytos paprastosios programos:

26.1. po vieną kiekvienos pagamintos informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo medžiagos kopiją ir (arba) pavyzdį. Šiuo atveju tai yra:

26.1.1. pagamintos to paties pavadinimo skirtingo dizaino ar formos medžiagos, kiekvieno pagaminto dizaino ar formos pavyzdys;

26.1.2. po vieną kiekvieno dizaino ar formos medžiagos pavyzdį visų pagamintų partijų ir kiekvienos partijos to paties dizaino ar formos pagamintos medžiagos vaizdinį įrodymą;

26.2. pagaminto stendo vaizdinius įrodymus. Vaizdiniais įrodymais pripažįstamos nuotraukų ar vaizdo medžiagos originalų kopijos, kurios leidžia Agentūrai tinkamai įsitikinti patirtų išlaidų pagrįstumu ir kad renginys atitinka paprastojoje programoje pateiktą renginio aprašymą;

26.3. pagamintos garso ir (arba) vaizdo informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo medžiagos garsinius ir (arba) vaizdinius įrodymus, jeigu tokie buvo pagaminti. Garsiniais ir (arba) vaizdiniais įrodymais pripažįstamos garso ir (arba) vaizdo įrašų originalo kopijos, pateikiamos su popieriuje išspausdinta įrašo stenograma. Jeigu garso ir (arba) vaizdo informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimą medžiaga yra ne Lietuvos Respublikos valstybine kalba, privalo būti pridėtas popieriuje išspausdintas garsinio įrašo teksto vertimas į valstybinę kalbą;

26.4. kai vykdomi paprastojoje programoje numatyti renginiai (pvz.: degustacija, prezentacija, konferencija, paroda, verslo misija ir pan.) arba dalyvaujama renginiuose, – jų vaizdinius įrodymus. Vaizdiniais įrodymais pripažįstamos nuotraukų ar vaizdo medžiagos originalų kopijos, kurios leidžia Agentūrai tinkamai įsitikinti patirtų išlaidų pagrįstumu ir kad renginys atitinka paprastojoje programoje pateiktą renginio aprašymą;

26.5. kai vykdomi paprastojoje programoje numatyti verslo vizitai, susitikimai – dalyvių sąrašus, kuriuose nurodomas verslo vizito, susitikimo pavadinimas, data, vieta (tikslus adresas), dalyvių vardai ir pavardės, atstovaujama įmonė, pareigos, el. paštas, telefono numeris;

26.6. kai prašomų kompensuoti išlaidų dydis atitinka reglamento (ES) Nr. 2015/1831 14 straipsnio 3 dalies b įtraukoje nurodytus dydžius ar paraiškoje yra numatytas nepriklausomo kvalifikuoto išorės audito atlikimas, – nepriklausomo kvalifikuoto išorės auditoriaus pareiškėjui išduotą finansinių pažymų patvirtinimą. Patvirtinime turi būti pateikti įrodymai, kad išlaidos atitinka reglamento (ES) Nr. 2015/1829 4 straipsnio reikalavimus ir laikomasi reglamento (ES) Nr. 2015/1831) 12 straipsnio 2 dalyje nustatytų pareigų;

26.7. kai prašomų kompensuoti išlaidų dydis yra mažesnis už reglamento (ES) Nr. 2015/1831 14 straipsnio 3 dalies b įtraukoje nurodytus dydžius ir paraiškoje nėra numatytas nepriklausomo kvalifikuoto išorės audito atlikimas – išlaidų pagrindimo dokumentus pagal įgyvendinimo sutarties bei šių taisyklių 1 punkte nurodytų teisės aktų nuostatas.

27. Tarpinio mokėjimo paraiškoje ir likučio išmokėjimo paraiškoje nurodytos sąskaitos faktūros turi būti visiškai apmokėtos, PVM (jeigu taikomas) taip pat turi būti visiškai apmokėtas.

28. Šiose taisyklėse nurodyti Agentūrai teikiami vaizdiniai įrodymai turi būti pateikiami ir elektroniniu formatu (t. y. įrašyti į elektroninę laikmeną).

29. Vertinant informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimą pagamintos medžiagos, įskaitant garsinę ir (arba) vaizdinę medžiagą, susijusią su paprastosios programos įgyvendinimo veiksmais, įrodymų atitiktį Agentūros patvirtintiems maketams (projektams), kai tokie maketai buvo pateikti Agentūrai tvirtinti, kaip nurodyta šių taisyklių 18 punkte, vadovaujamasi protingumo kriterijais ir yra leidžiami nežymūs nukrypimai nuo patvirtinto maketo tik tiek, kiek tai nepažeidžia teisės aktų reikalavimų. Kai maketai Agentūrai nebuvo teikiami, vertinant įgyvendintų veiksmų pagamintos medžiagos įrodymus, tikrinama, ar veiksmai atitinka įgyvendinimo sutarties bei šių taisyklių 1 punkte nurodytų teisės aktų nuostatas.

30. Tikrinant paskutinio ataskaitinio laikotarpio mokėjimo prašymą nustačius pelną, kai prašoma kompensuoti suma kartu su bendromis veiklos įplaukomis viršija bendras reikalavimus atitinkančias veiklos išlaidas, jo dydžiu yra sumažinamas ES finansinis įnašas, kaip visa tai numato įgyvendinimo sutarties nuostatos. Visas pajamas, gautas įgyvendinant įgyvendinimo sutartyje apibrėžtas priemones, pareiškėjas privalo pervesti į sąskaitą, skirtą paprastosios programos lėšoms.

31. Pareiškėjui kartu su tarpinio mokėjimo paraiška ar likučio išmokėjimo paraiška nepateikus bent vieno šiose taisyklėse nurodytų išlaidas ir tinkamą paprastųjų programų priemonių įgyvendinimą pagrindžiančių dokumentų/pavyzdžių/įrodymų/vaizdinių įrodymų, pareiškėjui nekompensuojama atitinkama patirtų išlaidų dalis.

32. Pareiškėjui įgyvendinant paprastųjų programų priemones nesilaikant bet kurio šiose taisyklėse nustatyto paprastųjų programų vykdymo reikalavimų, pareiškėjui nekompensuojama atitinkama patirtų išlaidų dalis.

33. Agentūra, priimdama sprendimą kompensuoti paprastosios programos veiklos išlaidas, gali sumažinti finansavimo sumą, jei pareiškėjas padarė esminių klaidų, pažeidimų arba iš esmės nevykdė nustatytų pareigų, kaip tai numatyta įgyvendinimo sutartyje. Sumažinimas proporcingas klaidų, pažeidimų arba iš esmės nevykdytų pareigų apimčiai.

34. Tarpiniai ir išankstiniai mokėjimai kartu neturi sudaryti daugiau kaip 90 procentų bendro ES finansinio įnašo, nurodyto reglamento (ES) Nr. 1144/2014 15 straipsnyje.

35. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse programos priemonėms negali būti skiriamas joks kitas finansavimas iš Europos Sąjungos biudžeto, kaip numatyta reglamento (ES) Nr. 1144/2014 10 straipsnyje.

36. Sprendimą dėl mokėjimo Agentūra priima per 5 darbo dienas nuo išankstinio mokėjimo paraiškos gavimo Agentūroje dienos, o nuo tarpinio mokėjimo ir likučio išmokėjimo paraiškos gavimo Agentūroje dienos – per ne ilgiau kaip 39 kalendorines dienas. Agentūra ne vėliau kaip prieš 21 kalendorinę dieną iki mokėjimo termino pabaigos, o jei mokėjimo termino pabaigos data yra ankstesnė nei kitų kalendorinių metų sausio 21 d., – ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki kalendorinių metų pabaigos, pateikia Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Nacionalinė mokėjimo agentūra) elektroniniu būdu pagal jos nustatytą formą duomenis apie pareiškėją, mokėtiną paramą, numatytus Nacionalinės mokėjimo agentūros ir Agentūros bendradarbiavimo sutartyje.

37. Nacionalinė mokėjimo agentūra, gavusi iš Agentūros dokumentus, susijusius su mokėjimu,  duomenis suveda į apskaitą ir užsako paramos lėšas.

38. Paramos lėšos užsakomos ir išmokamos Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 3D-403 „Dėl Lėšų Europos Sąjungos žemės ūkio fondų ir Europos Sąjungos žuvininkystės fondų priemonėms įgyvendinti išmokėjimo ir gavimo iš Europos Komisijos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Lėšos pareiškėjui išmokamos reglamento (ES) Nr. 2015/1831 16 straipsnyje numatytais terminais ir atsižvelgiant į jame nurodytus reikalavimus.

39. Nacionalinė mokėjimo agentūra tvarko išmokėtų lėšų apskaitą ir informuoja Agentūrą apie atliktus bei dėl esančių apie pareiškėją neteisingų duomenų ar kitų priežasčių nepavykusius atlikti mokėjimus.

40. Įsipareigojimų dėl garantijų ir užstatų įvykdymo užtikrinimo priemones administruoja Nacionalinė mokėjimo agentūra.

41. Nacionalinė mokėjimo agentūra parengia finansines ataskaitas, susijusias su programomis, ir teikia jas Europos Komisijai, Agentūrai, Žemės ūkio ministerijai.

42. Nustačius pažeidimą, pasiūlymą teikiančiam pareiškėjui taikoma administracinė nuobauda, kaip nustatyta reglamento (ES) Nr. 2015/1829 5 straipsnyje.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Pareiškėjas turi teisę pateikti prašymą Agentūrai dėl paprastosios programos įgyvendinimo pradžios atidėjimo, jeigu atitinka reglamento (ES) Nr. 2015/1831 10 straipsnio 4 dalies sąlygas. Agentūra pareiškėjo prašymą dėl paprastosios programos įgyvendinimo pradžios atidėjimo administruoja pagal Agentūros vidinių procedūrų nuostatas ir atsakymą pareiškėjui pateikia per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

44. Pareiškėjas nuolat atnaujina informaciją ir informuoja Agentūrą apie įvykius ir aplinkybes, kurie gali turėti reikšmingo poveikio programos įgyvendinimui arba ES finansiniams interesams.

45. Pareiškėjas turi sugrąžinti netinkamai išmokėtas sumas, o apmokėjimo atveju reikalavimų neatitinkančios išlaidos nėra patvirtinamos, kaip nurodyta reglamento (ES) Nr. 2015/1831 17 straipsnyje. Pareiškėjai, gavę paramą neteisėtai, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtos paramos gavimo (sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

46. Europos Komisija ir Agentūra turi tokias pat teises bei garantijas kontroliuoti pareiškėjus ir įgyvendinimo subjektus.

47. Pasikeitus šiose taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujų teisės aktų nuostatos.

48. Agentūra konsultuoja pareiškėjus paprastosios programos įgyvendinimo klausimais.

____________________________