VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS REMIAMŲ SPORTO PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 18 d. Nr. 1-747

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 29 punktu ir Lietuvos Respublikos sporto įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 punktu, ir 17 straipsnio 10 dalimi, Vilniaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšomis remiamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavesti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Sporto ir sveikatingumo skyriaus vedėjui kontroliuoti, kaip vykdomas šis sprendimas.

3. Pripažinti netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 4 d. sprendimą Nr. 1-329 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Meras                                                                                                                          Remigijus Šimašius

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos

2020 m. lapkričio 18 d.

sprendimu Nr. 1-747

 

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS REMIAMŲ SPORTO PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšomis remiamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus sporto projektams, jų vertinimo, sprendimų dėl sporto projektų finansavimo skyrimo priėmimo, sutarčių dėl Vilniaus miesto savivaldybės  biudžeto lėšų skyrimo (toliau – sutartys) sudarymo, sporto projektams skirtų lėšų naudojimo, grąžinimo, atsiskaitymo už panaudotas lėšas ir lėšų naudojimo kontrolės tvarką.

2. Apraše nustatyta tvarka Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšos skiriamos projektams, susijusiems su fizinio aktyvumo veiklomis, skatinančiomis fizinio aktyvumo plėtrą, sporto inventoriaus ir įrangos įsigijimu ir sporto renginių organizavimu, sporto projektų, skirtų esamų sporto bazių plėtrai, priežiūrai ir remontui bei aukšto meistriškumo sporto srityje veikiančių juridinių asmenų pateiktiems sporto projektams, parengtiems siekiant unikalių ir konkrečių su sportu susijusių kiekybinių ir (ar) kokybinių rezultatų.

3. Lėšos projektams finansuoti kiekvienais metais numatomos Savivaldybės biudžete.

4. Savivaldybės vykdomoji institucija, vadovaudamasi šiuo Aprašu, vykdo Savivaldybei pateiktų sporto projektų atranką ir priima sprendimus dėl jų bendrojo finansavimo.

5. Sporto projektų atranką organizuoja Savivaldybės administracijos Sporto ir sveikatingumo skyrius (toliau – Atrankos organizatorius).

6. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sporto įstatyme numatytas sąvokas. Kitos Apraše vartojamos sąvokos:

6.1. pareiškėjas – ne mažiau kaip vienus kalendorinius metus Vilniaus mieste registruotas sporto srityje veikiantis juridinis asmuo, teikiantis atrankai savo parengtą sporto projektą;

6.2. sporto projekto vykdytojas – pareiškėjas, atsakingas už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamo sporto projekto įgyvendinimą, pasirašęs sutartį;

6.3. kvietimas dalyvauti atrankoje (toliau – Kvietimas) – dokumentas, kuriame nurodomos Savivaldybės biudžeto lėšomis numatomos finansuoti sporto veiklų sritys, tinkamos ir netinkamos iš Savivaldybės biudžeto sporto projekto įgyvendinimui finansuoti lėšos, reikalavimai sporto projekto kokybei, Apraše įtvirtinti sporto projektų vertinimo kriterijai, bendras balų skaičius ir jo paskirstymo būdas, dokumentų atrankai pateikimo tvarka bei terminai, Savivaldybės administracijos darbuotojų, atsakingų už dokumentų, teikiamų atrankai, priėmimą ir informacijos teikimą, kontaktiniai duomenys ir informacijos teikimo tvarka, privalomi pateikti dokumentai ir kita reikalinga informacija.

7. Per kalendorinius metus gali būti skelbiamas ir daugiau nei vienas Kvietimas.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

8. Sporto projekto išlaidų būtinumas, didžiausia leistina tinkamų finansuoti išlaidų suma bei atitiktis bendriesiems atrankos kriterijams nustatomi dokumentų, pateiktų atrankai, administracinės atitikties ir sporto projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Tinkamomis finansuoti laikomos tik tos sporto projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos, kurios yra numatytos sporto projekto sąmatoje.

9. Pareiškėjas sporto projekto sąmatoje privalo nurodyti visas su sporto projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas (įskaitant mokesčius). Pareiškėjas turi nurodyti bendrą sporto projekto vertę, turimas arba gaunamas iš kitų finansavimo šaltinių lėšas, ne mažesnes kaip 20 proc. nuo bendros sporto projekto vertės, ir atskirai nurodyti sumą, prašomą skirti iš Savivaldybės biudžeto. Lėšos neskiriamos, jei prašoma daugiau kaip 80 proc. Savivaldybės finansavimo.

10. Pareiškėjas, kurio pateiktam sporto projektui nuspręsta skirti finansavimą, privalo atsidaryti atskirą sąskaitą kredito įstaigoje iš Savivaldybės biudžeto skiriamoms lėšoms pervesti. Taip pat tinkama laikoma sąskaita, kuri buvo naudojama praėjusiais metais laimėjus konkursą ir į ja buvo pervestos  Savivaldybės biudžeto lėšos.

11. Sporto projektui įgyvendinti pareiškėjui skiriama Savivaldybės biudžeto lėšų suma negali būti:

11.1. mažesnė kaip 2 000 Eur. Išimtis taikoma esamų sporto bazių plėtros, priežiūros ir remonto atveju, kai sporto projektui įgyvendinti pareiškėjui skiriama lėšų suma negali būti mažesnė kaip 5 000 Eur;

11.2. didesnė kaip 50 000 Eur. Išimtis taikoma tarptautinių sporto renginių organizavimo atveju, kai sporto projektui įgyvendinti pareiškėjui skiriama lėšų suma negali būti didesnė kaip 80 000 Eur;

11.3. didesnė kaip 150 000 Eur esamų sporto bazių plėtros, priežiūros ir remonto atveju;

11.4. didesnė kaip 2 000 000 Eur aukšto meistriškumo sporto projektų teikimo atveju.

12. Finansavimas skiriamas ne ilgiau kaip vieniems kalendoriniams metams.

13. Sporto projektų įgyvendinimas gali trukti ne ilgiau kaip 3 metus. Antrais ir trečiais jo įgyvendinimo metais Savivaldybės skirtomis lėšomis gali būti tik tos su sporto projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, kurios buvo patirtos nuo pirmųjų sporto projekto finansavimo metų sausio 1 d. iki tų pačių metų gruodžio 31 d.  Konkreti sporto projektų įgyvendinimo trukmė nurodoma Kvietime.

14. Savivaldybės biudžeto lėšos negali būti skiriamos, jeigu:

14.1. pareiškėjo veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

14.2. pareiškėjas nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su mokesčių mokėjimu (išskyrus atvejus, kai mokesčių administratoriaus sprendimu mokestinės nepriemokos mokėjimas yra atidėtas ir (arba) išdėstytas per tam tikrą laikotarpį ir šio sprendimo pagrindu sudaryta mokestinės paskolos sutartis);

14.3. pareiškėjui pritaikytas turto areštas ir sporto projektui įgyvendinti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos galėtų būti išieškotos, pareiškėjas yra likviduojamas arba dėl jam pradėtos bankroto procedūros galėtų būti išieškomos sporto projektui skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos;

14.4. pareiškėjas atrankai pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;

14.5. pareiškėjas, naudodamas Savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties ar netinkamai ją įvykdęs ir tai buvo esminis Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas arba Savivaldybė yra gavusi informaciją apie kitų valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšų naudojimo sutarčių su kitomis valstybės ir (ar) savivaldybių institucijomis neįvykdymą ar netinkamą jų įvykdymą ir tai buvo esminis valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšų naudojimo sutarčių pažeidimas, ir nuo šių pažeidimų paaiškėjimo dienos yra praėję mažiau kaip 3 metai. Šis punktas netaikomas, jeigu nuo esminių valstybės ir (ar) savivaldybių biudžetų lėšų naudojimo sutarties sąlygų pažeidimo padarymo dienos iki jo paaiškėjimo dienos yra praėję daugiau kaip 5 metai;

14.6. pareiškėjo vadovas, asmuo, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sandorį ar buhalteris (-iai) ar kitas (-i) asmuo (-enys), tvarkantis (-ys) pareiškėjo apskaitą, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba tyčinius nusikaltimus nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai arba už korupcinio pobūdžio nusikalstamas veiklas.

15. Jeigu Aprašo 14 punkte nurodytos aplinkybės paaiškėja po sprendimo skirti Savivaldybės biudžeto lėšas sporto projektui įgyvendinti priėmimo, Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas sustabdomas, o jau išmokėtos Savivaldybės biudžeto lėšos turi būti grąžintos į sutartyje nurodytą sąskaitą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių aplinkybių paaiškėjimo.

16. Jeigu Aprašo 14 punkte išvardytos aplinkybės išnyksta nepasibaigus sporto projekto įgyvendinimo terminui, Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas atnaujinamas. Priešingu atveju priimamas sprendimas nutraukti Savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimą sporto projektui.

17. Savivaldybės biudžeto lėšos nėra skiriamos toms pačioms sporto projektų veiklų išlaidoms, kurioms padengti buvo skirtos lėšos iš kitų finansavimo šaltinių, apmokėti. Atrankos organizatorius, vykdantis Savivaldybei pateiktų sporto projektų atranką, siekdamas įgyvendinti šią Aprašo nuostatą, bendradarbiauja su kitomis savivaldybių ir valstybės institucijomis bei įstaigomis, teikiančiomis finansavimą sporto projektams.

18. Paaiškėjus, kad tos pačios sporto projekto išlaidos, kurių finansavimui buvo skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos, buvo finansuotos iš kitų finansavimo šaltinių, Savivaldybės skirtas finansavimas pareiškėjo privalo būti grąžinamas Savivaldybei ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atitinkamo Savivaldybės reikalavimo išsiuntimo dienos. Tokiu atveju pareiškėjas, dėl kurio (-ių) kaltės tos pačios sporto projekto išlaidos buvo finansuotos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir iš kitų finansavimo šaltinių, praranda teisę 3 metus gauti Savivaldybės biudžeto lėšas sporto projektui finansuoti.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PARAIŠKOMS IR PROJEKTAMS

 

19. Paraiška dalyvauti atrankoje teikiama lietuvių kalba elektroniniu būdu elektroninėje sistemoje (toliau – sistema) adresu, nurodytu Kvietime. Ne per sistemą pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos.

20. Paraiškas dalyvauti atrankoje gali teikti sporto srityje veikiantys ne mažiau kaip vienus kalendorinius metus Vilniaus mieste registruoti juridiniai asmenys.

21. Sporto projektuose nurodytos veiklos fiziškai turi būti vykdomos Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, o vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Vilniaus miestui.

22. Vienas pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką vienai finansuojamai sportinės veiklos sričiai, nurodytai šio Aprašo 2 punkte. Tas pats pareiškėjas negali dalyvauti sporto projekto, parengto kito pareiškėjo, atrankoje kaip jungtinės veiklos grupės narys ar kitu teisiniu pagrindu veikiantis partneris. Pareiškėjui pateikus daugiau kaip vieną paraišką tai pačiai finansuojamai veiklos sričiai, visos pareiškėjo pateiktos paraiškos nevertinamos.

23. Paraišką, kai sporto projektą planuoja įgyvendinti daugiau nei vienas juridinis asmuo, turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo, kitus juridinius asmenis paraiškoje nurodydamas kaip sporto projekto partnerius, su kuriais turi būti sudaryta bendradarbiavimo sutartis ar kitas teisinis bendradarbiavimo pagrindą įtvirtinantis dokumentas.

24. Rekomenduojama sporto projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžią numatyti ne ankstesnę nei 3 mėnesiai nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos.

25. Paraiškų teikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis nei 20 darbo dienų nuo Kvietimo teikti paraiškas paskelbimo datos, nurodomas Kvietime.

26. Už atrankai teikiamos informacijos teisingumą atsako pareiškėjas.

 

IV SKYRIUS

KVIETIMO PASKELBIMAS IR JO TURINYS, PARAIŠKOS IR DOKUMENTŲ TEIKIMO ATRANKAI TVARKA

 

27. Atrankos organizatoriaus parengtas Kvietimas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir prireikus vienoje ar keliose visuomenės informavimo priemonėse.

28. Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Aprašu:

28.1. tvirtina paraiškos, sutarties ir sąmatos formas;

28.2. tvirtina Kvietimo teikti paraiškas tekstą;

28.3. nustato Savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo proporcijas Aprašo 2 punkte finansuojamų veiklų sritims, neviršydamas Aprašo 9 ir 11 punktų reikalavimų;

28.4. nustato sporto projektų specialiuosius vertinimo kriterijus;

28.5. sudaro sporto projektų vertinimo komisiją, tvirtina jos darbo reglamentą;

28.6. sudaro sporto projektų ekspertų komisiją, tvirtina jos darbo reglamentą;

28.7. tvirtina finansuojamų ir nefinansuojamų sporto projektų sąrašą, atsižvelgdamas į sporto projektų vertinimo komisijos išvadas.

29. Kvietime detalizuojama:

29.1 finansavimui skirtos sporto veiklų sritys;

29.2. paraiškų teikimo būdas;

29.3. paraiškų teikimo terminas;

29.4 sporto projektų kofinansavimo nuosavomis ar kitų šaltinių lėšomis minimalus dydis;

29.5. tinkamos ir netinkamos iš Savivaldybės biudžeto sporto projekto įgyvendinimui finansuoti lėšos;

29.6. bendras balų skaičius ir jo paskirstymo būdas;

29.6. specialieji sporto projektų vertinimo kriterijai;

29.7. informacija, kad pareiškėjas, teikdamas paraišką, sutinka, kad ši su paraiška susijusi informacija būtų skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje: pareiškėjas, sporto projekto pavadinimas, jo turinio santrauka, prašoma skirti lėšų suma, vertinimo kriterijai, sprendimas dėl lėšų skyrimo (neskyrimo), aukštojo meistriškumo sporto projektams sprendimo skirti (neskirti) motyvai, informacija apie sporto projekto įgyvendinimo rezultatus, lėšų mokėjimo sustabdymą ar nutraukimą;

29.8. dokumentai, kuriuos būtina pateikti kartu su paraiška;

29.9. kita informacija, kurią, atrankos organizatoriaus nuomone, tikslinga paskelbti.

29.10. pareiškėjus konsultuojančių atsakingų asmenų vardai, pavardės, telefono numeriai, elektroninio pašto adresai.

30. Kvietimas skelbiamas ne rečiau kaip kartą per einamuosius kalendorinius metus ir ne vėliau kaip iki kiekvienų metų lapkričio 30 dienos.

31. Atrankos organizatorius pareiškėjams užtikrina galimybę raštu ir žodžiu pateikti klausimus dėl dalyvavimo atrankoje tvarkos ir sąlygų, dėl lėšų sporto projektams įgyvendinti skyrimo sąlygų, dėl paraiškos pildymo ir pan.

32. Konsultuojantys asmenys konsultuoja pareiškėjus šiais klausimais telefonu, raštu ir elektroniniu paštu nuo kvietimo paskelbimo dienos iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos pabaigos.

33. Konsultuojantys asmenys sporto projekto vykdytojus konsultuoja Savivaldybės skirtų lėšų panaudojimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą klausimais visą sporto projektų įgyvendinimo laikotarpį.

34. Atrankos organizatorius gali organizuoti paraiškų rengimo mokymus ar informacinį seminarą potencialiems pareiškėjams likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki paraiškų pateikimo termino pabaigos.

35. Pareiškėjas, siekdamas gauti finansavimą savo parengtam sporto projektui įgyvendinti, atrankos organizatoriui turi pateikti paraišką su priedais. Dokumentai, pridedami prie paraiškos:

35.1. sporto projekto paraiška;

35.2 sporto projekto sąmata;

35.3. jei paraiška teikiama su partneriu – bendradarbiavimo sutartis ar kitas teisinis bendradarbiavimo pagrindas;

35.4. kiti kvietime nurodyti dokumentai, jei taikoma.

36. Kartu su paraiška pareiškėjas gali pateikti kitus dokumentus, kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant jo teikiamą sporto projektą.

37. Po kvietime nustatyto termino pabaigos pateiktos paraiškos nepriimamos ir nevertinamos.

38. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pareiškėjų iniciatyva paraiškų taisyti, tikslinti, pildyti ar pateikti papildomus dokumentus po paraiškų pateikimo negalima.

39. Pagal Kvietime nurodytas sąlygas ir terminus gautos paraiškos užregistruojamos. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų atrankos organizatorius Savivaldybės interneto svetainėje viešina pateiktų ir užregistruotų paraiškų Savivaldybės biudžeto lėšoms gauti sąrašą, kuriame nurodomas kiekvieno sporto projekto pareiškėjas, sporto projekto pavadinimas, prašoma iš Savivaldybės lėšų suma, bendras gautų paraiškų skaičius ir bendra prašoma iš Savivaldybės biudžeto lėšų suma.

40. Pareiškėjas gali atsiimti pateiktą paraišką apie tai informuodamas atrankos organizatorių raštu.

41. Pareiškėjas teikdamas paraišką patvirtina, kad jis yra susipažinęs su šiuo Aprašu ir griežtai jo laikysis, taip pat patvirtina, kad nėra aplinkybių, nurodytų šio Aprašo 14 punkte.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

42. Savivaldybės biudžeto lėšoms gauti pateiktų ir užregistruotų paraiškų vertinimas vykdomas trimis etapais:

42.1. paraiškų administracinės atitikties tinkamumo vertinimo;

42.2. ekspertinio vertinimo;

42.3. projektų vertinimo komisijos rekomendacijų Savivaldybės administracijos direktoriui.

43. Atrankos organizatorius atlieka šio Aprašo 2 punkte nurodytų sporto projektų administracinės atitikties vertinimą, kurio metu nustatoma, ar pateikta paraiška atitinka Apraše paraiškai nustatytus reikalavimus, patikrina, ar pareiškėjas yra įgyvendinęs per pastaruosius trejus metus Savivaldybės finansuotus sporto projektus ir tinkamai įvykdęs su Savivaldybe sudarytas biudžeto lėšų skyrimo sutartis.

44. Administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos, tačiau Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų, apie tai informuojant Savivaldybės interneto svetainėje.

45. Atlikus administracinės atitikties vertinimą, per 3 darbo dienas tinkamas toliau vertinti paraiškas ir sporto projektus atrankos organizatorius teikia vertinti ekspertams, kuriems už darbą mokama. Ekspertinio vertinimo paslaugas Savivaldybė perka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintu sporto projektų vertinimo ekspertų darbo reglamentu.

46. Ekspertas turi atitikti šiuos reikalavimus:

46.1. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;

46.2. turėti patirties valstybės arba Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų sporto projektų rengimo, vertinimo ir/ar įgyvendinimo srityse;

46.3. turėti specialių žinių, įgūdžių, kompetencijos, darbo patirties toje srityje, kurios projektų ekspertinis vertinimas atliekamas;

46.4. išmanyti viešojo administravimo subjektų veiklos principus.

47. Ekspertams taikomi tokie patys kaip ir valstybės tarnautojams Valstybės tarnybos įstatyme nustatyti kriterijai, kuriais remiantis asmuo turi būti laikomas nepriekaištingos reputacijos.

48. Ekspertais negali būti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės tarybos ir mero
sekretoriato darbuotojai ir Savivaldybės administracijos darbuotojai.

49. Ekspertai gali atlikti projekto ekspertinį vertinimą tik prieš tai pasirašę šiuos dokumentus:

49.1. sporto projektų vertinimo ekspertų paslaugų pirkimo sutartį;

49.2. nešališkumo ir konfidencialumo deklaraciją dėl ekspertiniam vertinimui pateiktos
informacijos konfidencialumo užtikrinimo, šios informacijos viešo neskelbimo ir neplatinimo,
objektyvių sprendimų priėmimo, viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo, išskyrus įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytus atvejus;

49.3. kitus su viešaisiais pirkimais susijusius dokumentus.

50. Paraiškos vertinamos individualiai ir ekspertų grupėje.

51. Vertinimo sistema yra balinė. Bendras balų skaičius ir jo pasiskirstymo būdas nurodomas konkrečiame einamųjų metų Kvietime.

52. Ekspertinis vertinimas susideda iš dviejų dalių:

52.1. bendrojo ekspertinio vertinimo, nuo kurio priklauso, ar sporto projektas surinks pereinamąją minimalią balų sumą; 

52.2. specialiojo ekspertinio vertinimo.

53. Sporto projektų bendrieji vertinimo kriterijai:

53.1. sporto projekto aktualumas ir svarba: vertinamos sporto projektu sprendžiamos problemos aktualumas ir reikšmingumas Vilniaus miestui ir vilniečiams;

53.2. sporto projekto veiksmingumas, poveikis, tęstinumas: vertinama, ar sporto projekto uždaviniai ir rezultatai yra pamatuojami ir įvykdomi. Taip pat gali būti vertinama, ar numatomi rezultatai užtikrins sporto projekto tęstinumą;

53.3. sporto projekto finansinis ir ekonominis pagrindimas: vertinamas sporto projekto biudžeto nuoseklumas ir jo ryšys su sporto projekto veiklomis ir uždaviniais;

53.4. sporto projekto valdymas: vertinama sporto projekto vykdytojo patirtis panašaus pobūdžio projektuose ir kompetencija įgyvendinti sporto projektą, jo valdymo struktūra, pateiktas įgyvendinimo planas. Jei sporto projekte taikoma, vertinamas partnerystės pagrįstumas, sporto projekto finansinio užtikrinimo galimybės;

53.5. sporto projekto viešinimas:  vertinama informacija apie planuojamą projekto viešinimą, planuojamas naudoti informavimo priemones (pavyzdžiui: mobilieji stendai, komunikacija socialiniuose tinkluose, straipsniai spaudoje, radijuje, televizijoje, spaudos konferencijos ir pan.), taip pat Vilniaus miesto savivaldybės, kaip rėmėjo, pozicionavimas.

54. Specialieji sporto projektų vertinimo kriterijai: konkrečiame Kvietime Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyti specialieji sporto projektų vertinimo kriterijai.

55. Sporto projektui skirtinas (neviršijant paraiškoje nurodyto) Savivaldybės biudžeto lėšų dydis turi būti nustatomas kaip didžiausia sporto projektui įgyvendinti būtina suma įvertinus visų kitų finansavimo šaltinių panaudojimo galimybes.

56. Ekspertams įvertinus visų jiems pateiktų sporto projektų atitiktį nustatytiems kriterijams ir susumavus jų vertinimus atskirai pagal kiekvieną sporto projektą, sudaromas sporto projektų pagal surinktus balus sąrašas, kuriame nurodomi pareiškėjai. Šiame sąraše prie kiekvieno sporto projekto pateikiamas bendras jo surinktų balų skaičius, ekspertų rekomenduojama skirti ar neskirti lėšų suma, taip pat ekspertų grupės konsoliduotos išvados dėl rekomenduojamos skirti lėšų sumos.

57. Sporto projektui negali būti skiriama didesnė lėšų suma, nei prašoma paraiškoje ir nurodoma Aprašo 9 punkte. Ekspertų konsoliduotos išvados svarstomos sporto projektų vertinimo komisijos posėdyje, kurias pristato ekspertų išrinktas atstovas. Pristatyme turi teisę dalyvauti visi ekspertų grupės nariai.

58. Sporto projektų vertinimo komisijos sudėtį nustato ir jos darbo reglamentą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

59. Sporto projektų vertinimo komisija sudaroma iš:

59.1. keturių Savivaldybės administracijos atstovų;

59.2. vieno nevyriausybinės sporto organizacijos atstovo.

60. Sporto projektų vertinimo komisija posėdyje, atsižvelgdama į Savivaldybės tarybos patvirtintus tų metų Savivaldybės biudžeto asignavimus, skirtus sporto projektams finansuoti, vertinimo ataskaitoje pateiktas ekspertų išvadas, teikia rekomendacijas Savivaldybės administracijos direktoriui dėl sporto projektų finansavimo.

61. Sporto projektų vertinimo komisija gali rekomenduoti:

61.1. pritarti ekspertų vertinimo išvadoms;

61.2. atskirų sporto projektų atžvilgiu priimti kitokį nei rekomenduotas ekspertų vertinimo išvadose motyvuotą sprendimą.

62. Sporto projektų vertinimo komisija priimtą sprendimą teikia Savivaldybės administracijos direktoriui.

63. Sprendimą dėl sporto projektų finansavimo priima Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į sporto projektų vertinimo komisijos narių posėdžio protokolu įformintas rekomendacijas dėl sporto projektų finansavimo.

64. Informacija apie Savivaldybės skirtą finansavimą sporto projektams bei jų vertinimo rezultatai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo įsigaliojimo dienos.

65. Finansuojamų ir nefinansuojamų sporto projektų sąrašai tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

VI SKYRIUS

SUTARČIŲ SUDARYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

66. Atrankos organizatorius su sporto projekto vykdytojais sutartis sudaro ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo finansuojamų sporto projektų sąrašo paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje.

67. Sutarties sudarymo, vykdymo, ataskaitų teikimo, sutarties keitimo, nutraukimo ir kitas sąlygas, atsižvelgdamas į Aprašo nuostatas, nustato ir tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius sutarties formoje.

68. Jei skirta Savivaldybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė, nei pareiškėjas prašė paraiškoje, sporto projekto vykdytojas privalo pakeisti išlaidų sąmatą pagal jam skirtą Savivaldybės biudžeto lėšų sumą. Sporto projekto vykdytojas, pasirašydamas sutartį su atrankos organizatoriumi, turi teisę keisti sporto projekto veiklos apimtis, bet neturi teisės keisti sporto projekte aprašytos veiklos turinio ir tikslų.

69. Sporto projekto vykdymo metu galima keisti ne daugiau kaip 20 procentų sutarties priede pateiktos detalios sąmatos lėšų tarp sąmatos eilučių.

70. Jeigu sporto projekto vykdytojas atsisako pasirašyti sutartį ar praleidžia sutarčiai pasirašyti nustatytą terminą, lėšos gali būti panaudojamos naujo konkurso sporto projektams finansuoti.

71. Sporto projekto vykdytojas, pasirašęs sutartį su atrankos organizatoriumi, atsako už sporto projekto įgyvendinimą ir tikslinį bei teisėtą lėšų panaudojimą.

72. Sutartys tarp atrankos organizatoriaus ir sporto projekto vykdytojo sudaromos pasirašant dokumentą elektroniniais parašais.

73. Skiriamos lėšos negali būti pareiškėjo naudojamos kitiems sporto projektams įgyvendinti.

74. Iš Savivaldybės biudžeto finansuojamos sporto projektų veiklos jų įgyvendinimo metu negali būti keičiamos.

75. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus arba iki kol sutartis bus nutraukta.

 

VII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

76. Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos sporto projektui įgyvendinti, realios, pagrįstos išlaidas įrodančiais dokumentais ir numatytos sutarties sąmatoje.

77. Sporto projekto vykdytojas sporto projekto įgyvendinimo metu ir (arba) jam pasibaigus Atrankos organizatoriui atsiskaito sutartyje nustatyta tvarka, nustatytais terminais teikdamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytų ir patvirtintų formų ataskaitas.

78. Sporto projekto vykdytojas, sutarties galiojimo laikotarpiu nepanaudojęs visų finansavimui skirtų lėšų, privalo jas grąžinti į Savivaldybės biudžeto sąskaitą, kuri nurodyta Sutartyje, iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

 

VIII SKYRIUS

SPORTO PROJEKTUI SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

79. Atrankos organizatorius kontroliuoja sporto projektų, kuriems įgyvendinti skiriamos Savivaldybės biudžeto lėšos, vykdymą ir biudžeto lėšų tikslinį naudojimą.

80. Jeigu nustatoma Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo ar Aprašo nuostatų vykdymo pažeidimų, tai Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę taikyti šias sankcijas:

80.1. nustatyti terminą (nuo vienos savaitės iki vieno mėnesio) pažeidimams pašalinti; konkretus terminas nustatomas atsižvelgiant į pažeidimų sudėtingumą (sporto projekto vykdytojas, pašalinęs pažeidimus, apie tai raštu privalo informuoti atrankos organizatorių);

80.2. sustabdyti Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimą sporto projekto vykdytojui, jeigu jis nepašalina pažeidimų per nustatytą terminą;

80.3. nutraukti Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimą biudžetiniais metais ir neskirti lėšų kitais metais;

80.4. nutraukti Sutartį;

80.5. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka išieškoti iš sporto projekto vykdytojo netinkamai panaudotas lėšas.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Už tinkamą įgyvendinamų sporto projektų viešinimą yra tiesiogiai atsakingas sporto projekto vykdytojas. Viešinant Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamą sporto projektą, informaciją privaloma skelbti sporto projekto vykdytojo ir (arba) partnerio interneto svetainėje (jeigu yra). Sporto projekto vykdytojai, atsižvelgdami į savo įgyvendinamų sporto projektų specifiką, gali pasirinkti ir papildomas informavimo ir viešinimo priemones, jų nuomone, tinkamas bei stiprinančias viešinimo priemones – pavyzdžiui: mobiliuosius stendus, komunikaciją socialiniuose tinkluose, straipsnius spaudoje ar radijo / televizijos reportažus, spaudos konferencijas ir pan. Viešinimo priemonės bei jų kiekis turi būti pasirenkamos ir planuojamos pagal įgyvendinamo sporto projekto mastą, pobūdį, tikslinę auditoriją. Viešinimo priemonėse privaloma nurodyti, kad sporto projektas (pavadinimas ir vykdytojas) bendrai finansuojamas Savivaldybės biudžeto lėšomis. Ši informacija nurodoma tekstu ir (ar) esant galimybei naudojant Savivaldybės ženklą (ženklas turi būti vaizduojamas vadovaujantis grafinio identiteto vadove nustatytais reikalavimais) ir (ar) kitas būdais, kurie užtikrintų Savivaldybės matomumą sporto projekte. Informacija apie vykdomą sporto projektą skelbiama tik pasirašius sutartį.

82. Projektą įgyvendinančių subjektų veiksmai ir sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________________________