herbas

JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIaUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JAUNIMO INFORMAVIMO IR KONSULTAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROGRAMŲ FINANSAVIMO 2023-2024 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. birželio 10 d. Nr. 2V-163 (1.4)

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. A1-263 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų agentūrai“, pagal kurį Jaunimo reikalų agentūra įgyvendina 1.2.2.4 papunkčio priemonę „Konkurso būdu atrinkti ir finansuoti organizacijas, taikančias bent vieną darbo su jaunimu formą“, Nacionalinės jaunimo politikos 2022–2024 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu Nr. „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. A1-65 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2022 metų veiksmų plano patvirtinimo“ 3 tikslo uždaviniu „Konkurso būdu atrinkti ir finansuoti organizacijas, taikančias bent vieną darbo su jaunimu formą“ ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančių organizacijų veiklos programų finansavimo 2023 - 2024 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. Pavedu Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajam specialistui  Dariui Grigaliūnui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančių organizacijų veiklos programų finansavimo 2023-2024 metais konkursą.

 

 

Direktorius                                                                                                                  Jonas Laniauskas


 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2022 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 2V-163 (1.4)

 

JAUNIMO INFORMAVIMO IR KONSULTAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROGRAMŲ FINANSAVIMO 2023–2024 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančių organizacijų veiklos programų finansavimo 2023-2024 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja  reikalavimus jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančioms organizacijoms, programų turiniui, pareiškėjams, programos vykdytojams ir programos dalyviams, Jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančių organizacijų veiklos programų finansavimo 2023-2024 metais konkurso (toliau – Konkursas) paraiškų teikimo,  vertinimo, programų finansavimo, vykdymo tvarką ir kontrolę.

2.  Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų agentūra (toliau – Agentūra). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Agentūros ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) interneto svetainėse https://jra.lt  ir https://sppd.lrv.lt.

3.  Konkurso tikslas ir siektinas rezultatas – atrinkti ir finansuoti jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančių organizacijų veiklos programas, siekiant užtikrinti kokybišką jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimą ir jaunimo informavimo ir konsultavimo taškų bei jaunimo informavimo ir konsultavimo centrų metodinį palaikymą bei plėtrą.

 

II SKYRIUS

NUOSTATUOSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

4.  Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1bendrinis jaunimo informavimas ir konsultavimas – jaunimo informavimo rūšis, kurios metu jaunam žmogui pateikiama bendro pobūdžio informacija bet kokiu jaunam žmogui aktualiu klausimu, su galimybe jauną žmogų nukreipti į specialistą, konsultuojantį specializuotais klausimais;

4.2. informacinė sistema – SPPD valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, pasiekiama adresu: https://sopas.sppd.lt:8099;

4.3jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

4.4jaunimas du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

4.5.  nuotolinė konsultacija – paslauga, kurios metu elektroniniu būdu (pvz. el. paštu, pokalbio realiu laiku (angl. live chat), vaizdo konferencijos, socialinių tinklų ir pan. priemonėmis) jaunam žmogui suteikiama informacija jam aktualia tema bei padedama jaunam žmogui rasti atsakymus į jam rūpimus klausimus;

4.6paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, per informacinę sistemą užpildyta, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta ir pateikta paraiškos „Jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančių organizacijų veiklos programa“ forma;

4.7.  pareiškėjas ne vėliau kaip 2021 liepos 1 d. Juridinių asmenų registre įregistruota valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų programai vykdyti;

4.8. partneris – jaunimo informavimo ir konsultavimo centras arba jaunimo informavimo ir konsultavimo taškas, kuris programos vykdymo laikotarpiu planuoja teikti jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas savo apskrityje. Tarp pareiškėjo ir partnerio turi būti pasirašyta partnerystės deklaracija, užpildyta pagal Nuostatų 2 priedą. Programos partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie programos įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių tiekėjas (pvz., rėmėjas).

4.9.  programa – pareiškėjo, programos vykdytojo veiklų visuma, finansuojama iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija)  skirtų valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi programos tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems programos tikslams pasiekti);

4.10. programos dalyvis – asmuo, kuriam yra skirta programa, arba kuris dalyvauja programoje numatytose veiklose (pvz. paslaugų gavėjas);

4.11. programos vadovas – asmuo, atsakingas už programos administravimą;

4.12. programos veiklų įgyvendintojas – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis programos veiklas, atsakingas už programos ar jos dalių įgyvendinimą. Programos veiklų įgyvendintoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie programos įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);

4.13. programos vykdytojaspareiškėjas (juridinis asmuo), kuris atitinka visus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšų programai įgyvendinti ir kuris su SPPD programai yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis);

4.14. savanoris – jaunas žmogus, neatlygintinai prisidedantis prie jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo. Savanoris privalo turėti savanoriškos veiklos sutartį, pasirašytą su organizacija, kurioje atliekama ši veikla;

4.15. specializuotas jaunimo informavimas ir konsultavimas – jaunimo informavimo rūšis, kurios metu jaunam žmogui pateikiama tam tikros srities informacija, padedanti atsakyti į jaunam žmogui kylančius klausimus konkrečioje srityje (pvz., mokesčių, jaunimo įdarbinimo klausimai);

4.16. tinklalapio administravimas – informacijos tinklalapiui rengimas ir skelbimas, kiti informacijos tvarkymo veiksmai, kuriais užtikrinamas jos aktualumas, bei techninė tinklalapio priežiūra;

5.  Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. spalio 28 d. įsakymu Nr.  A1-614  „Dėl darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašas), ir Rekomendacijose jaunimo informavimo ir konsultavimo kokybei užtikrinti, patvirtintose Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. 2V-68 (1.4) „Dėl Rekomendacijų jaunimo informavimo ir konsultavimo kokybei užtikrinti patvirtinimo“.

6.  Konkurso nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259  „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.

 

III SKYRIUS

PROGRAMŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROGRAMŲ

ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS

 

7.  Programoms skiriamos valstybės biudžeto lėšos:

7.1. didžiausia vienai programai vieneriems metams galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) Eur. Mažiausia vienai programai vieneriems metams galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur.

7.2. visa Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) Eur.

8.  Programos įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2024 m. – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d..

 

IV SKYRIUS

FINANSUOJAMOS VEIKLOS IR REIKALAVIMAI PROGRAMŲ TURINIUI

 

9.    Konkurso būdu finansuojamos veiklos:

9.1. jaunimo informavimui ir konsultavimui skirto tinklalapio administravimas;

9.2. nuotolinės konsultacijos jaunimui;

9.3. savanorių parengimas teikti jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas;

9.4. metodinės pagalbos bei kitos aktualios informacijos jaunimo informavimo ir konsultavimo taškams bei jaunimo informavimo ir konsultavimo centrams teikimas;

9.5. jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančių organizacijų plėtra Lietuvoje.

10.  Programos turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

10.1.   programa numatyta įgyvendinti visas Nuostatų 9 punkte nurodytas veiklas;

10.2.   įgyvendinant programą, turi būti užtikrinta, kad jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugos, įskaitant ir teikiamas per jaunimo informavimo ir konsultavimo tinklalapį (informacija pateikta tinklalapyje), apimtų visas šias temas:

10.2.1. bendrinio jaunimo informavimo ir konsultavimo temas:

10.2.1.1. išsilavinimas (pvz.: vidurinis, profesinis ugdymas, studijos, kalbų mokymasis, neformalus ugdymas, mokymasis visą gyvenimą);

10.2.1.2  jaunų žmonių teisės ir pareigos (pvz.: kaip piliečio, kaip žmogaus, vaikų ir tėvų, vartotojų);

10.2.1.3. skaitmeninis raštingumas (pvz.: informacijos paieška, naudojimosi kompiuteriu ir naršymo internete pagrindai, saugumas internete);

10.2.1.4. laisvalaikis ir įsitraukimas į visuomeninę ir savanorišką veiklą (pvz.: vasaros stovyklos, renginiai, jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijos, trumpalaikė ir ilgalaikė savanorystė (Jaunimo savanoriška tarnyba, Europos solidarumo korpusas));

10.2.1.5. socialinių problemų sprendimo klausimai (pvz.: pagalbą teikiančios institucijos, mažiau galimybių turinčių ir neįgalių jaunų žmonių klausimai);

10.2.1.6. smurto artimoje aplinkoje klausimai;

10.2.1.7. lyčių lygybės klausimai;

10.2.1.8. jaunimo fizinės ir psichikos sveikatos klausimai;

10.2.1.9. jaunimo finansinio raštingumo ir verslumo klausimai (pvz.: asmeninių finansų valdymas, atsakingas skolinimasis, verslo pradėjimas);

10.2.1.10. priklausomybę sukeliančių medžiagų vartojimo prevencija ir gydymas;

10.2.1.11. jaunimo užimtumo klausimai (įsidarbinimo galimybės);

10.2.1.12. paslaugų ir pagalbos jaunoms šeimoms klausimai.

10.2.2.      specializuoto jaunimo informavimo ir konsultavimo temas, nukreipiant jauną žmogų į tiesiogiai paslaugas teikiančias organizacijas ir institucijas:

10.2.2.1.   jaunimo savanoriškos veiklos klausimai;

10.2.2.2.   neformaliojo jaunimo ugdymo klausimai;

10.2.2.3.   jaunimo užimtumo ir laisvalaikio klausimai (atvirųjų jaunimo centrų, atvirųjų jaunimo erdvių veikla, mobiliojo darbo su jaunimu, darbo su jaunimu gatvėje paslaugos);

10.2.2.4. jaunimo įgalinimo ir dalyvavimo klausimai;

10.3. įgyvendinant programą, visose apskrityse turi būti užtikrintas kokybiškas tarpininkavimas tarp jauno žmogaus ir organizacijų bei institucijų, kuriose jam gali būti tiesiogiai suteiktos specializuotos jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugos.

11. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas.

12. Programos veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, išskyrus veiklas, vykdomas nuotoliniu būdu.

13. Finansavimas programai neskiriamas, jeigu programa atitinka bent vieną iš šių papunkčių:

13.1.   tikslingai skirta atostogoms ir (ar) turizmui;

13.2.   skirta siekti pelno;

13.3.   kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

13.4.   bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;

13.5.   bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

13.6.   bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

13.7.   yra skirta politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROGRAMŲ VYKDYTOJAMS

 

14. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:

14.1. pareiškėjas yra viešasis juridinis asmuo, kaip jis apibrėžiamas Nuostatų 4.7 papunktyje;

14.2. pareiškėjas, programos vykdytojas turi ne mažiau kaip po vieną programos partnerį kiekvienoje apskrityje (būtina pateikti partnerystės deklaracijas, užpildytas pagal Nuostatų 2 priedą);

14.3.    pareiškėjas, programos vykdytojas  nėra likviduojamas  (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

14.4.    pareiškėjas, programos vykdytojas  paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

14.5.  pareiškėjo programai prašoma skirti suma nėra mažesnė negu Nuostatų 7 punkte nurodyta mažiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią programai galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

14.6.  pareiškėjas, programos vykdytojas yra pateikęs finansinių ir veiklos ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui, o taip pat šiuos rinkinius bei informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jeigu ją turi), jei pareiškėjas yra nevyriausybinė organizacija pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą.

 

VI SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROGRAMŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

15. Finansavimą gavę, programų vykdytojai iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:

15.1.  šiuos esminius kiekybinius rodiklius:

15.1.1. suteikti ne mažiau kaip 800 nuotolinių konsultacijų programos dalyviams, iš kurių bent 300 turi būti suteiktos iki rugsėjo 30 d.;

15.1.2. suorganizuoti ne mažiau kaip 10 jaunimo informavimo ir konsultavimo viešinimo renginių, iš kurių bent 5 turi būti suorganizuoti iki rugsėjo 30 d.;

15.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

15.2.1.užtikrinti, kad jaunimo informavimo ir konsultavimo tinklalapyje apsilankytų ne mažiau kaip 250 000 programos dalyvių per metus;

15.2.2. užtikrinti, kad ne mažiau kaip 10 savanorių dirbtų jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančiose organizacijose visose apskrityse;

15.3.  šiuos kokybinius rodiklius:

15.3.1. didinti jaunimo informavimo ir konsultavimo tinklalapio žinomumą ir pasiekiamumą jaunimui, pvz. taikant optimizavimo paieškos sistemoms (angl. SEO – Search Engine Optimization) metodą;

15.3.2. sudaryti sąlygas Agentūrai jaunimo informavimo ir konsultavimo tinklalapyje skelbti informaciją iš savo veiklos sričių;

15.3.3. nuolat kelti programos veiklų įgyvendintojų ir savanorių kompetencijas, reikalingas jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugoms teikti;

15.3.4. vykdyti visas programoje numatytas veiklas vadovaujantis Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašu;

15.3.5. analizuoti savo įgyvendinamas veiklas atsižvelgiant į jaunimui kylančius poreikius ir teikti Agentūrai pasiūlymus apie teikiamų paslaugų kryptingumą.

16. Teikdamas paraišką ir įgyvendindamas programą, pareiškėjas, programos vykdytojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, reikalavimų rinkdamas programos dalyvių sąrašus bei kitą aktualią informaciją ir, gavęs Agentūros ir (ar) SPPD prašymą raštu, pateikti šią informaciją Agentūrai ir (ar) SPPD, jeigu tai neprieštarauja teisės aktams.

17. Pareiškėjas, programos vykdytojas, įgyvendindamas programą, privalo bendradarbiauti su Agentūra, dalyvauti visuose Agentūros organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose.

18. Pareiškėjas, programos vykdytojas turi viešinti programą, kad programos tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie programos tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas programą, pareiškėjas, programos vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad programai valstybės biudžeto lėšų skyrė Agentūra, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant programą bei naudoti organizuojančios įstaigos patvirtintą logotipą, vadovaudamasis jo naudojimo taisyklėmis ar gairėmis.

19. Pareiškėjas, programos vykdytojas turi užtikrinti tvarų ir aplinkai draugišką programos įgyvendinimą, siekti lygių galimybių ir gerovės visiems.

20. Pareiškėjas, programos vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

21. Pareiškėjas, programos vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti Agentūrą ir SPPD atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo, programos vykdytojo kontaktinius duomenis.

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

22. Programoms įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti programų įgyvendinimo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su programoje numatytomis veiklomis ir būtinos programai įgyvendinti, pagrįstos programos įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2024 m. – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir programos veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.). Programos vykdytojas paslaugas ar prekes programai vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

23. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1. programos administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 (trisdešimt) procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir programai įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

23.1.1.   programos vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos tvarkymo paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir programos vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, programos vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį);

23.1.2.   buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra sudaręs darbo sutarties su pareiškėju, programos vykdytoju buhalterinės apskaitos paslaugoms tiekti );

23.2.      programos įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

23.2.1.   programos veiklų įgyvendintojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei programos veiklų įgyvendintojas (-ai) yra sudaręs (-ę) darbo sutartį su pareiškėju, programos vykdytoju);

23.2.2.   prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

23.2.2.1. ryšio paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio (neviršijant 15 Eur vienam Nuostatų 23.2.1 papunktyje nurodytam programos veiklas įgyvendinančiam asmeniui per mėnesį), pašto);

23.2.2.2.   transporto išlaikymo (degalų, tepalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (autobuso, traukinio ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) išlaidos;

23.2.2.3.   materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų veikloms vykdyti nuoma);

23.2.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai);;

23.2.2.5.   kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

23.2.2.5.1. kitos Nuostatų 23.2.2.1–23.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos programai įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto prekėms (pavyzdžiui, skirtoms seminarų ar mokymų pertraukoms));

23.2.2.5.2. kitos Nuostatų 23.2.2.1– 23.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

23.2.2.5.2.1. lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos (ne daugiau kaip 50 Eur už 1 val.);

23.2.2.5.2.2. maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (pietūs kavinėje, valgyklos maitinimo paslaugos) (ne daugiau kaip 12 Eur 1 asmeniui per dieną;

23.2.2.5.2.3. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 25 Eur 1 asmeniui per parą);

23.2.2.5.2.4. viešinimo paslaugos (lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);

23.2.2.5.2.5. kitos Nuostatų 23.2.2.1–24.2.2.5 ir 23.2.2.5.2.1–23.2.2.5.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su programa susijusių, pagrįstų ir būtinų programai įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslaugas).

24.    Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

24.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

24.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto ir einamojo remonto aplinkos ir teritorijos priežiūros išlaidos;

24.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai, o pratęsus finansavimą 2024 metams – po 2024 m. gruodžio 31 d. Jeigu finansavimas nebuvo pratęstas, netinkamomis finansuoti taip pat pripažįstamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2023 m. gruodžio 31 d.;

24.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, programos vykdytojo įsiskolinimams padengti;

24.5. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje;

24.6. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

24.7. išlaidos patalpų, nuosavybes teise priklausančių pareiškėjui, programos vykdytojui, nuomai programos veiklai vykdyti;

24.8. kitos tiesiogiai su programos įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

25. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti vieną paraišką 2023 metams ir vieną paraišką 2024 metams. Jeigu pateikiama tik vienerių metų paraiška, tokia paraiška yra nevertinama ir finansavimas jai toliau neskiriamas. Jeigu pareiškėjas pateikė daugiau negu po vieną paraišką 2023 metams ir 2024 metams, vertinama ta konkretiems metams pateikta paraiška, kurios pateikimo laikas yra vėlesnis, tačiau ne vėlesnis negu Nuostatų 31 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną Agentūrai nurodo, kurią paraišką vertinti. Siekiant užtikrinti programų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

26. Pareiškėjas paraišką pildo per informacinę sistemą https://sopas.sppd.lt:8099. Pareiškėjo paraiška užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą nevertinama ir programai finansavimas neskiriamas.

27. Paraiška turi būti surašyta lietuvių kalba.

28. Paraiškoje nurodoma:

28.1. programos pavadinimas;

28.2. informacija apie pareiškėją ir programos vadovą, finansininką;

28.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos programai įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

28.4. programos tikslas;

28.5. programos uždaviniai;

28.6. programos tikslinė (-ės) dalyvių grupė (-ės) apibūdinimas;

28.7. programos aprašymas (santrauka), nurodant iškeltą problemą ir jos pagrindimą;

28.8. programos įgyvendinimo laikotarpis;

28.9. informacija apie Nuostatų 10 punkte nurodytų reikalavimų įgyvendinimą;

28.10. pareiškėjo žmogiškieji ištekliai (programos vadovas, programos veiklų įgyvendintojai ir savanoriai) ir pajėgumas įgyvendinti programą (kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas);

28.11. programos partneriai, jų kontaktiniai duomenys ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą programą;

28.12. informacija apie metodinės pagalbos bei kitos aktualios informacijos jaunimo informavimo ir konsultavimo taškams bei jaunimo informavimo ir konsultavimo centrams teikimo organizavimą;

28.13. informacija apie numatomą jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas teikiančių organizacijų plėtros Lietuvoje skatinimą;

28.14. informacija apie numatomą savanorių parengimą teikti jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas;

28.15. informacija apie numatomą jaunimo informavimo ir konsultavimo tinklalapio žinomumo ir pasiekiamumo jaunimui didinimą;

28.16. informacija apie laukiamus rezultatus ir programos viešinimą;

28.17. programos veiklų įgyvendinimo planai 2023-2024 m., kuriuose turi būti nurodytas programos veiklos pavadinimas, vykdymo vieta,  programos veiklų įgyvendintojas (-ai), programos veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, kokybiniai ir kiekybiniai programos įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rezultatus, nurodytus Nuostatų 15 punkte;

28.18. detali programos įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų);

28.19. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su programa.

29. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti programą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Agentūros, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų projektų / programų finansavimo konkursuose.

30. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

30.1. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Nuostatų 1 priedą.

30.2. partnerystės deklaracijų, užpildytų pagal Nuostatų 2 priedą, pasirašytų su partneriais, kurie vykdys veiklą 10 (dešimtyje) apskričių;

30.3.  jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

30.4. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris (-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.

31. Nuostatai skelbiami SPPD, Agentūros interneto svetainėse ir Teisės aktų registre (www. e-tar.lt). Konkursui paraiška kartu su Nuostatų 30 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais informacinėje sistemoje turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiška Konkursui gali būti teikiama iki paskutinės šiame punkte nurodyto termino dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.

32. Informacija apie Konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos skelbiama SPPD interneto svetainėje.

33. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiasis specialistas Darius Grigaliūnas, elektroninis paštas darius.grigaliunas@jra.lt, tel. 8 633 46057, arba kitas Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės programų pateikimo darbo dienos pabaigos,  Lietuvos Respublikos laiku.

34. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.

 

IX SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ ir proGRAMŲ VERTINIMAS

 

35. Pareiškėjo ir paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina SPPD vadovaudamasis Projektų administravimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka.

36. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 14.1-14.5, 25–27, 30–31 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir programai finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

Programų atitiktis nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir programos, neatitinkančios formaliųjų kriterijų, atmetamos Projektų administravimo taisyklių 28 punkte nustatyta tvarka.

37. Programų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną programą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklių 37 punkte nustatytais atvejais gali programą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 52 punktu, pareiškėjo programos turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Komisijų darbo reglamentu ir (ar) Projektų administravimo taisyklių VII skyriumi.

Ekspertai programos turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateikto programos turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai programos  turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.

38. Ekspertai vertindami programos turinį ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:

38.1. programos atitiktį Nuostatų 10 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip” arba „Ne”;

38.2. jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugų visomis Nuostatų 10.2 papunktyje išvardintomis temomis teikimą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.3. programoje numatytų veiklų atitiktį Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.4. programos vadovo ir programos veiklų įgyvendintojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą programą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.5. partnerių prisidėjimą prie kiekybinių ir kokybinių programos rodiklių pasiekimo, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.6. programos tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį Konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.7. programos veiklų įvairovę ir jų pakankamumą programos tikslams įgyvendinti ir programos dalyvių poreikiams tenkinti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.8. programoje numatytų veiklų ir naudojamų metodų efektyvumą planuojamiems rezultatams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.9. numatomą pasiekti kiekybinį ir kokybinį jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo pokytį, kuris vertinamas pagal  programoje nurodytus tikslus ir uždavinius, planuojamas veiklas, rezultatus, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.10. sąmatos, skaičiavimų teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą programos numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

38.11. laukiamų rezultatų realumą ir pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

38.12. programos viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą programos tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka.

39 Galimas didžiausias programai skirtinų balų skaičius60 balų. Privaloma surinkti minimali balų suma – 25 balai. Programos, kurios nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.

40. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už programos turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl programų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl programų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir programų vertinimo suvestinę, kurioje nurodomi dviejų programą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.

41. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus siūlymus dėl programų finansavimo ir įvertinusi Agentūros pareiškėjų bei SPPD programų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su programomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų programoms įgyvendinti vidurkiui. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl programos turinio ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu programa perduodama SPPD, kuris programą skiria vertinti trečiajam ekspertui. SPPD apibendrina  trečiojo eksperto siūlymą dėl programos įvertinimo, parengia programų vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio programos vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Kiek komisijos narių vertins vieną programą, programų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio programų vertinimo tvarka aprašyta komisijos darbo reglamente.

Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tai programai, kurios prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesnis.

42. Jei programai įgyvendinti komisija siūlo skirti dalį lėšų, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos priimto sprendimo informacinėje sistemoje informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir programoje numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo informacinėje sistemoje gavimo dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir programoje numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir programoje numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose, komisijos darbo reglamente ir SPPD patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ir SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia bei kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant programoje ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu skirti dalį programai įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, programai lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų programų sąrašą.

43 Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų įvertinimo gavimo dienos priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl lėšų skyrimo programoms, , ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl programų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

44. Sprendimą dėl lėšų skyrimo programoms, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas, priima Agentūros direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Agentūros direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas  SPPD Agentūros interneto svetainėse.

Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių programos buvo įrašytos į rezervinių, atmestinų ar nefinansuotinų programų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

45. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia ir nefinansuotinų bei rezervinių programų sąrašus. Rezervinių programų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 48 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms programoms, esančioms rezervinių programų sąraše. Finansavimas programoms, esančioms rezervinių programų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiai programai skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienai programai galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

46. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje aprašomi programos vykdytojo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su SPPD. Sutartis pasirašoma informacinės sistemos priemonėmis.

47. Agentūra ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programoms priėmimo dienos perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų, programų vykdytojų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiai pareiškėjo, programos vykdytojo programai skirto finansavimo dydis.

48. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Agentūros direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programoms oficialaus perdavimo dienos, SPPD siūlymu Agentūros direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam pareiškėjui pripažįstama netekusia galios.

49. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2023 metams, pratęsus finansavimą – 2024 metams. Programoms įgyvendinti 2023-2024 metams skirtos valstybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos tik Nuostatų 8 punkte nurodytu laikotarpiu.

50. Laikotarpiu nuo Agentūros direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programoms priėmimo dienos iki Sutarties pasirašymo, paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2022 metais, finansavimo pratęsimo 2024 metams atveju – už 2023 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, SPPD raštu apie tai informuoja Agentūrą. Konkurso komisijos sekretorius nedelsiant informuoja komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja komisijos posėdį klausimui aptarti arba Agentūros direktorius, vadovaudamasis SPPD pateikta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju, pareiškėjo patirtos išlaidos iki Sutarties pasirašymo nėra kompensuojamos ar finansuojamos.

 

XI SKYRIUS

PROGRAMŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

51.  Programai įgyvendinti einamiesiems metams skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas programos vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių metų, sausio 5 d. SPPD nustačius, kad einamaisiais metais skirtas valstybės biudžeto lėšas programos vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, programos vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas programai įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą per SPPD nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių metų, sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Programos vykdytojas praranda teisę teikti programas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš programos vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

52. Programos vykdytojas, kurio programai yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo programą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., o programos finansavimą pratęsus 2024 metams – ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas, o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. metų programos veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

52.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą programos vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

52.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą programos vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

52.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodomas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą programos vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

52.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams už visą programos vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

52.4.1. informacija apie programos įgyvendinimo metu įvykdytas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu programos veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal programos tikslus;

52.4.2. informacija apie Nuostatų 15 punkte išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

52.4.3. informacija apie programos viešinimą.

53. Agentūra ir SPPD tikrina finansuojamų programų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje programos vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo kontrolę.

54. Agentūrai ar SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad programos vykdytojas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Agentūra arba SPPD apie tai raštu informuoja programos vykdytoją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato programos vykdytojui protingą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Programos vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš programos vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei programos vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai programos vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

55. SPPD nutraukia Sutartį su programos vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas programos vykdytojas privalo grąžinti, kai:

55.1. SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;

55.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti programos vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, programos vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba, sudarius Sutartį, įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš programos vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos;

55.3. vadovaujantis Nuostatų 54 punktu, programos vykdytojui per nustatytą terminą nepašalinus nustatytų veiklos trūkumų arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformavus SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus;;

55.4. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ir (arba) panaudotos ne pagal paskirtį;

55.5. nustatoma, kad pareiškėjas, programos vykdytojas nėra atsiskaitęs už 2022 metais (pratęsus finansavimą 2024 m. – už 2023 metais) iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.

56. Jei dar kitaip netinkamai įgyvendinama programa ar sąmoningai nevykdomos programos veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatuose nustatytais esminiais kiekybiniais įsipareigojimais, Agentūros direktoriaus įsakymu iš SPPD ir Agentūros atstovų patvirtinama Sankcijų taikymo komisija, kuri vadovaudamasi Nuostatais, programos vykdytojo pateikta informacija apie programos įgyvendinimą ir SPPD paskirto atsakingo specialisto pateiktais duomenimis bei informacija, susijusia su programos įgyvendinimu, gali organizuoti posėdį, kurio metu, jei yra galimybė, kviečiamas ir programos vykdytojas ar jo atstovas. Posėdyje svarstomas sankcijų programos vykdytojui skyrimas. Nustačius, kad programos vykdytojas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją dėl programos vykdymo, ar paaiškėjus, kad per 2023 metus, o pratęsus programos finansavimą - per 2024 metus programos vykdytojas neįvykdė Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų,  Sankcijų taikymo komisija gali taikyti šias sankcijas:

56.1. jei programos vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

56.2. jei programos vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 papunktyje numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

57. Programų vykdytojas gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindamas valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

58. Programos vykdytojas privalo informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu informuoti SPPD apie programoje numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą programos vykdytojui programai įgyvendinti. Programos vykdytojui pašalinus šiame Nuostatų punkte nurodytas priežastis, atnaujinus programoje numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

59. Programos vykdytojas privalo informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu informuoti Agentūrą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti programos vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis programos vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti programos veiklas.

60. Už informacijos ir su programa bei jos įgyvendinimu susijusių duomenų ir dokumentų tikslumą, teisėtumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą, nepažeisdamas Nuostatų 16 punkte nustatyto reikalavimo, atsako pareiškėjas, programos vykdytojas. Dokumentus, susijusius su programa bei jos įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), programos vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Agentūros reikalavimu pateikti Konkursui pateiktų dokumentų bei su programos įgyvendinimu susijusių dokumentų (interneto duomenų, pvz. tinklalapio lankytojų srauto, statistinių ataskaitų, momentinių ekrano kopijų ar kitais būdais surinktos informacijos apie suteiktas nuotolines konsultacijas (pvz., konsultacijų ir prisijungusių asmenų skaičių, laiką, trukmę ir pan.) originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, viešinimo veiklų rezultatus (publikacijas, vaizdo medžiagos nuorodas) tiek programos įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po programos  įgyvendinimo pabaigos (po 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – po 2024 m. gruodžio 31 d.).

XII SKYRIUS

FINANSAVIMO PRATĘSIMAS IR PERSKIRSTYMAS

 

61. Tinkamai įgyvendinus programą 2023 metais, Sutartis gali būti pratęsta 2024 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Siekdamas pratęsti Sutartį, programos vykdytojas iki 2023 m. lapkričio 15 d. informacinėje sistemoje turi pateikti:

61.1. prašymą pratęsti programos finansavimą 2024 metams (Nuostatų 3 priedas);

61.2. asmens, turinčio teisę veikti programos vykdytojo vardu, pasirašytą deklaraciją.

62. Prireikus SPPD gali paprašyti programos vykdytoją per ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą nuo prašymo gavimo dienos pateikti papildomus dokumentus arba pateiktų dokumentų originalus.

63. Prašymą pratęsti programos finansavimą, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių X skyriumi, svarsto SPPD. SPPD susipažįsta su programos vykdytojo prašymu pratęsti finansavimą (Nuostatų 3 priedas) ir remdamasis šiuo prašymu, SPPD sprendžia, ar programa įgyvendinta ir valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, bei Agentūros direktoriui pateikia motyvuotą siūlymą pratęsti arba nepratęsti programos finansavimą 2024 metams.

SPPD, gavęs metų programos veiklų įgyvendinimo ataskaitą ir nustatęs, kad programos  vykdytojas nepasiekė Nuostatų 15.1 papunktyje nustatytų esminių kiekybinių rodiklių, numatytų pasiekti iki 2023 m. gruodžio 31 d., Agentūros direktoriui pateikia motyvuotą siūlymą svarstyti nutraukti Sutartį, sudarytą 2024 metų laikotarpiui (tuo atveju, jei Sutartis dėl programos finansavimo 2024 metais jau yra sudaryta), arba stabdo Sutarties 2024 metams sudarymo procesą ir teikia Agentūrai siūlymą nepratęsti programos finansavimo 2024 metams (tuo atveju, jei Sutartis dėl programos finansavimo 2024 metams dar nėra sudaryta). Agentūros direktorius per 5 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl Sutarties nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo 2024 metams panaikinimo.

64. Sprendimą pratęsti arba nepratęsti finansavimą 2024 metams per 5 darbo dienas nuo SPPD siūlymo pateikimo dienos priima Agentūros direktorius, įvertinęs SPPD siūlymą, pateiktą vadovaujantis Nuostatų 63 punkto 1 pastraipa. Agentūra ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus sprendimo dėl programos finansavimo pratęsimo priėmimo dienos perduoda SPPD finansuojamų programų vykdytojų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiai programos vykdytojo programai skirto finansavimo dydis.

65. Pratęsus programos finansavimą, nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo su programos vykdytoju pasirašomas per 10 darbo dienų nuo Agentūros direktoriaus įsakymo dėl finansavimo pratęsimo priėmimo dienos, tačiau naujoje Sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo turi būti numatyta, kad nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo įsigalioja nuo 2024 m. sausio 20 d., jei programos vykdytojas pasiekė visus Nuostatų 15.1 papunktyje nustatytus esminius kiekybinius rodiklius, numatytus pasiekti iki 2023 m. gruodžio 31 d.

66. Valstybės biudžeto lėšos, skirtos programai įgyvendinti 2024 metais, gali būti naudojamos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Jeigu Sutartis dėl pratęsto finansavimo 2024 metais nepasirašoma arba yra nutraukiama, kaip tai nurodyta Nuostatų 63 punkto 2 pastraipoje, vykdant programos veiklas 2024 metais programos vykdytojo patirtos ar apmokėtos išlaidos nėra finansuojamos ar kompensuojamos.

67. Pratęstos Sutartys vykdomos ir kontroliuojamos Nuostatų nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

PROGRAMŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

68. Norėdamas patikslinti programos išlaidų sąmatą, programos vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti programos išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų programos išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs programos vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis informuoja programos vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

69. Prašymai tikslinti programos išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami, išskyrus Nuostatų 74 punkte nustatytas aplinkybes ar atvejus. Programos vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

70. Jeigu tikslinama programos išlaidų sąmata keičia programos veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), programos vykdytojas privalo suderinti veiklų plano keitimą su SPPD Nuostatų 71 punkte nustatyta tvarka. SPPD gavęs prašymą tikslinti programos išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad programos išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis programos vykdytojo programos veiklų planą, programos vykdytoją informuoja apie Nuostatų 71 punkte nustatytą programos veiklų plano keitimo tvarką.

71.  Norėdamas patikslinti veiklų planą, programos vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Programos vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Agentūros paskirtą asmenį apie programos vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Agentūros paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą programos vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Agentūros paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja programos vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d., išskyrus Nuostatų 74 punkte nustatytas aplinkybes ar atvejus.

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Agentūra tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl programoje (paraiškoje ir (arba) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, programos vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, programos vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

74. Pareiškėjas, programos vykdytojas turi teisę prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Projektų administravimo taisyklėse ar Nuostatuose, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo, programos vykdytojo priklausančių aplinkybių, Agentūroje ar SPPD  kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.

75. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl programos finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Nuostatų 56 punkte ir (ar) Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka priimtą sprendimą dėl finansavimo pratęsimo 2024 m., taip pat į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus programos vykdytojo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

76. Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, bendra Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma bei didžiausia vienai programai galima skirti suma gali būti pakeista atskiru Agentūros direktoriaus įsakymu.

77. Jei ne dėl programos vykdytojo veiksmų atsiradus nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių programos vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto lėšų numatytoms programos veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti programos vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar programos vykdytojas turi vykdyti papildomas, programoje nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti programos vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, programos vykdytojui gali būti skiriamos papildomos valstybės biudžeto lėšos.

Papildomos valstybės biudžeto lėšos skiriamos esant motyvuotam programos vykdytojo prašymui, kuriame turi būti nurodytos ne dėl programos vykdytojo veiksmų atsiradusios nenumatytos, Nuostatuose nenustatytos aplinkybės, rodikliai, kuriuos programos vykdytojas įsipareigoja pasiekti, ir (ar) veiklos, kurias programos vykdytojas įsipareigoja įvykdyti, taip pat prašomų papildomų valstybės biudžeto lėšų pagrindimas.

Šiame Nuostatų punkte nurodytą programos vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos ir pateikia pasiūlymą Agentūros direktoriui dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų programų vykdytojams skyrimo Agentūros direktorius priima per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

78. Jei ne dėl programos vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių programos vykdytojas negali vykdyti programoje numatytų veiklų, kad būtų pasiekti programos vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar programos vykdytojas turi vykdyti papildomas, programoje nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti programos vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, programos vykdytojas gali keisti veiklas, jų įgyvendinimo terminus ar jų įgyvendinimo būdus (veiklas vykdyti pasitelkiant nuotolines ar bekontaktes priemones).

Veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonės gali būti keičiamos esant motyvuotam programos vykdytojo prašymui.

Šiame Nuostatų punkte nurodytą programos vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Agentūros direktoriui.

Sprendimą dėl veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonių keitimo Agentūros direktorius priima per 3 darbo dienos nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

79. Sprendimas dėl programos finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) Komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) Komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) Komisija po pakartotinio paraiškos vertinimo vėl ją atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

_________________________

part_dad3f41036364369880fb32675ccb3f2_end