Simbolis

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 29 d. Nr. 5TS-315

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 131 ir 132 punktais, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 1 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Lazdijų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Lazdijų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Artūras Margelis


 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos

2016 m. sausio 29 d.

sprendimu Nr. 5TS-315

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lazdijų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Lazdijų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, dokumentų teikimo, lėšų apskaičiavimo ir skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjams ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 1 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ patvirtinta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika.

 

II. NVŠ LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS IR SKYRIMAS

 

4. NVŠ lėšos savivaldybei yra skiriamos pagal praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. pagal bendrojo ugdymo programas besimokančių vaikų skaičių, skiriant Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje numatytą sumą mokiniui per mėnesį.

5. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymo (si) sutartis, skaičių vasario 1 d. pirmajam pusmečiui. Antrą pusmetį NVŠ lėšos apskaičiuojamos pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymo (si) sutartis, skaičių rugsėjo 1 d. 

6. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa.

7. NVŠ lėšų vienam mokiniui ugdyti pagal NVŠ programas dydis yra 15 eurų per mėnesį.

8. Tuo atveju, kai apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus mažesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas lėšų dydis eurais per mėnesį bus atitinkamai didinamas nuo 15 eurų iki 20 eurų, o kai apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus didesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas lėšų dydis eurais per mėnesį bus atitinkamai mažinamas nuo 15 eurų iki 10 eurų.

9. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis Lazdijų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

10. NVŠ teikėjų vykdomoms programoms lėšos skiriamos 2 kartus per kalendorinius metus, bet ne daugiau nei 9 mėnesiams: vasario – birželio mėnesiais ir rugsėjo – gruodžio mėnesiais.

11. Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, remdamasis Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos NVŠ programų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) įvertinimu ir NVŠ teikėjų pateiktais mokinių sąrašais iš Mokinių registro, parengia Lazdijų rajono savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl NVŠ lėšų paskirstymo.

12. Švietimo teikėjams, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Lazdijų rajono savivaldybės taryba, lėšos skiriamos pagal tarp švietimo teikėjo ir Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas sutartis.

13. Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius gauta valstybės dotacijos suma patikslina Lazdijų rajono savivaldybės biudžetą ir paskirsto asignavimų valdytojams.

 

III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

14. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui finansuoti. 

15. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

15.1. NVŠ mokytojų ir kitų darbuotojų, įgyvendinančių NVŠ programas, darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

15.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

16. Lėšų negalima naudoti:

16.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms apmokėti;

16.2. NVŠ programoms, vykdomoms bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų, finansuoti;

16.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

16.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

16.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV. REIKALAVIMAI NVŠ TEIKĖJUI IR NVŠ PROGRAMOMS

 

17. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

17.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

17.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu: www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo tvarkos aprašas (byla – SMIR_tvarkos_aprasas_20150720. pdf).

17.3. turi NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

17.4. užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;

17.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį išsilavinimą (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

18. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali ir laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:

18.1. turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 17.5 papunktyje;

18.2. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

18.3. turi registruotis ŠMIR, ir, vadovaudamiesi Aprašo 17.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

19. Švietimo teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

20. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

21. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.

22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.

 

V. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA

 

23. NVŠ teikėjas, atitinkantis Aprašo 17 punkte numatytus reikalavimus, gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma (1 priedas), paraiškos formos skelbiamos KTPRR. NVŠ programos gali būti rengiamos pusmečiams ar metams.

24. NVŠ programa su lydraščiu, parengta vadovaujantis šiuo Aprašu, teikiama Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriui 2 kartus per kalendorinius metus: iki einamųjų metų liepos 20 d. ir iki einamųjų metų gruodžio 20 d. NVŠ programas Komisija vertina 2 kartus per kalendorinius metus: iki einamųjų metų sausio 10 d. ir iki einamųjų metų rugpjūčio 10 d.

25. NVŠ programa teikiama vertinti Komisijai, kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.

26. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas). Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, įsakymu patvirtina programos atitiktį. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

27. Priėmus sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas atsakingas asmuo tai pažymi Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre bei informuoja NVŠ programų teikėjus.

28. Atitinkančios reikalavimus NVŠ programos skelbiamos Lazdijų rajono savivaldybės interneto svetainėje, kviečiant vaikus, tėvus (globėjus, rūpintojus) registruotis į atitinkamą NVŠ programą.

29. Registraciją į NVŠ programą vykdo NVŠ programos teikėjas, kuris sudaro mokymo sutartį su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį.

30. Vaikams baigus programą arba nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje.

31. NVŠ programos teikėjas pateikia Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriui NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų sąrašus iš Mokinių registro. Sąraše turi būti nurodyti programoje dalyvaujančių vaikų vardai, pavardės, gimimo data, NVŠ programos pavadinimas, savivaldybė, kurioje mokinys ugdomas pagal bendrojo ugdymo programą, programos finansavimo pobūdis.

32. Lazdijų rajono savivaldybės administracija NVŠ lėšas naudoja teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų naudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina NVŠ programų vykdymo kokybę ir priežiūrą.

33. Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.

 

VI. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

34. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau - ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų naudojimo ataskaitą (3 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė Lazdijų rajono savivaldybės NVŠ lėšų naudojimo ataskaita.

35. NVŠ teikėjai, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija yra ne Lazdijų rajono savivaldybės taryba, atsiskaito pagal NVŠ teikėjo ir Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus sudarytas sutartis.

36. NVŠ teikėjas skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Lazdijų rajono savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

37. NVŠ teikėjas gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

38. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius pateikia Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui formą Nr. 2 (Metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20___ m.__d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

39. Metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d. Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius savivaldybės skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

 

VII. NVŠ PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA

 

40. Stebėsena vykdoma, vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija ir šiuo Aprašu, siekiant užtikrinti NVŠ programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.

41. NVŠ programų stebėseną vykdo Lazdijų rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.

42. Stebėsena gali būti vykdoma:

42.1. stebint ir analizuojant duomenis, esančius Mokinių registre, KTPRR, ŠVIS;

42.2. stebint NVŠ programos įgyvendinimą vietoje.

43. Stebima, analizuojama ir vertinama:

43.1. vaikų NVŠ programų lankomumas ir lankomumo pokytis;

43.2. NVŠ programų įgyvendinimo kokybė;

43.3. NVŠ programos įgyvendinimo priemonės, patalpos, įranga.

44. NVŠ programų įgyvendinimo stebėsena atliekama nuvykus į NVŠ programos įgyvendinimo vietą. Lankymo metu fiksuojama ar NVŠ teikėjo atitikties nustatymo arba NVŠ programos akreditacijos paraiškoje nurodyti ir/arba deklaruoti dalykai, atitinka faktą. Esant reikalui NVŠ teikėjams suteikiama informacinė ir metodinė švietimo pagalba.

45. Su stebėsenos ataskaita supažindinamas NVŠ programos teikėjas.

46. Apie stebėsenos metu nustatytus pažeidimus informuojamas Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktorius. Lazdijų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus priima sprendimą dėl tolimesnio programos finansavimo.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Lazdijų rajono savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi, ir jas lankančių vaikų skaičius padidėtų skaičiumi, kuris gaunamas, skirtas lėšas padalinus iš mėnesių skaičiaus ir koeficiento 15 (pagal rekomenduojamą vaikui mėnesiui skiriamą lėšų dydį).

49. NVŠ lėšos skiriamos NVŠ teikėjams kaip tikslinės lėšos nesuteikiant teisės jas naudoti kitiems tikslams ir naudojamos NVŠ programoms įgyvendinti vadovaujantis Aprašo nuostatomis.

50. Lazdijų rajono savivaldybės švietimo registrų tvarkytojas ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams ir vykdo priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________


 

Lazdijų rajono savivaldybės

neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo

ir naudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA

 

 

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

8

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

 

9.

Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

 

11.

El. pašto adresas

 

12.

Telefono numeris

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

 

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

 

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

1)

 

 

2)

 

 

...

 

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas (dokumentai pridedami)

Taip

Ne

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

 

 

El. paštas

Rekomenduoja/

 

bendradarbiauja

 

1)

 

 

 

R

B

 

2)

 

 

 

R

B

 

...

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

 

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

 

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

 

7.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

 

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

 

 

 

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

 

Dailė

 

Šokis

 

Teatras

 

Sportas

 

Techninė kūryba

 

Turizmas ir kraštotyra

 

Gamta, ekologija

Saugus eismas

 

Informacinės technologijos

 

Technologijos

 

Medijos

 

Etnokultūra

 

Kalbos

 

Pilietiškumas

 

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

 

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

 

□ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

 

□ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

 

□ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

 

□ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

 

□ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

 

□ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

□ Pažinti save ir save gerbti

 

□ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

 

□ Kryptingai siekti tikslų

 

□ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

 

□ Valdyti emocijas ir jausmus

 

□ Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

□ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

 

□ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

 

□ Padėti kitiems ir priimti pagalbą

 

□ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

 

□ Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

□ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

 

□ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

 

□ Aktyviai ir kūrybingai veikti

 

□ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

 

□ Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

□ Išsakyti mintis

 

□ Išklausyti

 

□ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

 

□ Parinkti tinkamą kalbos stilių

 

□ Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

□ Klausti ir ieškoti atsakymų

□ Daryti išvadas

□ Plėsti akiratį

□ Stebėti, vertinti

□ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

□ Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

□ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

□ Išsikelti realius mokymosi tikslus

□ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

□ Vertinti mokymosi pažangą

□ Numatyti tolesnius žingsnius

□ Kita – įrašykite:

 

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

 

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

 

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso val.:

 

17.

Programos apimtis ir trukmė

 

valandas per savaitę

 

kartus per mėnesį

 

mėnesių

 

skaičius

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

Mažiausiai 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

 

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams        Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

 

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje)

 

 

 

22.

Numatomas grupių skaičius

 

 

 

23.

Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

 

24.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

 

 

25.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) (dokumentai pridedami)

 

 

 

26.

Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

•     savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

 

•     prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

 

•     individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

 

•     aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

 

•     demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

 

•     patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

 

•     ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

 

     pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

□ TAIP

27.

Patvirtinkite, kad:

 

     vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

 

•     vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

     nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

     jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

 

     jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

 

•     jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

□ TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais (dokumentai pridedami).

□ TAIP

 

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką (nurodyti buveinės adresą)

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui

TAIP

 

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau, kaip mėn.)

TAIP

 

 

Institucijos vadovas

 

Laisvasis mokytojas

 

A. V.

__________________________

 

(vardas, pavardė)

 

 

__________________

 

(parašas)

______________


 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

 

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas KTPRR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

 

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

1. NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra

 

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais

 

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą.

 

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius

 

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas)

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

 

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu

 

3. NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį

 

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

 

5. Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti

 

6. Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui

 

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

 

6.2. mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ

 

6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų

 

 

 

 

 

__________________________

 

(vertintojo vardas, pavardė)

_______________

 

(parašas)

______________


 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO ATASKAITA

 

 

 

Savivaldybė.........................

 

Švietimo teikėjo pavadinimas.........................

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas

Programos kryptis

KTPRR kodas

Vaikų skaičius

 

(einamųjų metų gruodžio 31 d.)

Gautos lėšos

Panaudotos lėšos

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

_____________