VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

 

ĮSAKYMAS

Dėl akcizais apmokestinamų prekių gavėjų ir siuntėjų įregistravimo ir išregistravimo tAISYKLIŲ PATVIRTINIMO iR KAI KURIŲ  VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKo ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

 

 

 

2023 m. vasario 10 d. Nr. VA-8

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 7, 8, 81 straipsnių nuostatomis ir Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 22.9 papunkčiu:

1Tvirtinu Akcizais apmokestinamų prekių gavėjų ir siuntėjų įregistravimo ir išregistravimo taisykles (pridedama).

2 Pripažįstu netekusiais galios:

2.1.    Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. balandžio 27 d. įsakymą Nr. VA-62 „Dėl akcizais apmokestinamų prekių gavėjų registravimo“;

2.2.    Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2010 m. rugpjūčio 13 d. įsakymą Nr. VA-92 „Dėl akcizais apmokestinamų prekių siuntėjų registravimo“;

2.3.    Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2010 m. rugpjūčio 27 d. įsakymą Nr. VA-94 „Dėl laikinai registruotų akcizais apmokestinamų prekių gavėjų registravimo“.

3Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. vasario 13 d.

 

 

 

Viršininkė                                                                                                          Edita Janušienė

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko

2023 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. VA-8

 

 

AKCIZAIS APMOKESTINAMŲ PREKIŲ GAVĖJŲ IR SIUNTĖJŲ ĮREGISTRAVIMO IR IŠREGISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Akcizais apmokestinamų prekių gavėjų ir siuntėjų įregistravimo ir išregistravimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato:

1.1. asmenų, komerciniams tikslams iš kitų Europos Sąjungos valstybių narių (toliau – valstybės narės) ne į akcizais apmokestinamų prekių sandėlį gaunančių akcizais apmokestinamų prekių, kurioms taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas, įregistravimo registruotais akcizais apmokestinamų prekių gavėjais (toliau – registruoti gavėjai), registravimo duomenų keitimo ir išregistravimo tvarką;

1.2. asmenų, komerciniams tikslams iš kitų valstybių narių gaunančių akcizais apmokestinamų prekių, kurioms netaikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas, įregistravimo patvirtintais akcizais apmokestinamų prekių gavėjais (toliau – patvirtinti gavėjai), registravimo duomenų keitimo ir išregistravimo tvarką;

1.3. asmenų, komerciniams tikslams išgabenančių importuotas akcizais apmokestinamas prekes, taikant joms akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą, į bet kurią Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo 14 straipsnio 1 dalyje ir 15 straipsnio 1 dalyje nurodytą paskirties vietą, įregistravimo registruotais akcizais apmokestinamų prekių siuntėjais (toliau – registruoti siuntėjai), registravimo duomenų keitimo ir išregistravimo tvarką;

1.4. asmenų, komerciniams tikslams į kitas valstybes nares siunčiančių akcizais apmokestinamas prekes, kurioms netaikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas, įregistravimo patvirtintais akcizais apmokestinamų prekių siuntėjais (toliau – patvirtinti siuntėjai), registravimo duomenų keitimo ir išregistravimo tvarką.

2.  Taisyklės parengtos, vadovaujantis Akcizų įstatymo 7, 8, 81 straipsnių nuostatomis.

3.  Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Akcizų įstatyme vartojamas sąvokas.

4.  Asmenų, nurodytų taisyklių 1 punkte (toliau visi kartu – gavėjai ir siuntėjai), įregistravimo, registravimo duomenų keitimo ir išregistravimo paslaugos užsakomos ir gaunamos elektroniniu būdu:

4.1. per Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą (toliau – AIS). AIS naudotojai įregistruojami ir išregistruojami Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinės sistemos naudotojų registravimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 157 „Dėl akcizais apmokestinamų prekių sandėlių registravimo“, nustatyta tvarka;

4.2. per Valstybinės mokesčių inspekcijos portalo e. VMI autorizuotų elektroninių paslaugų sritį Mano VMI, vadovaujantis Valstybinės mokesčių inspekcijos portalo e. VMI autorizuotų elektroninių paslaugų srities Mano VMI naudojimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2012 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. VA-91 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos portalo e. VMI autorizuotų elektroninių paslaugų srities Mano VMI naudojimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Mano VMI), nustatyta tvarka;

4.3. elektroniniu paštu vmi@vmi.lt, jeigu neveikia AIS arba Mano VMI.

5.  Apie užsakytos paslaugos būsenos pasikeitimus ir papildomai atliktinus veiksmus gavėjai ir siuntėjai informuojami el. paštu, kuris nurodytas, užsakant paslaugą.

6.  Tais atvejais, kai atsisakoma suteikti paslaugą arba asmuo išregistruojamas Valstybinės mokesčių inspekcijos iniciatyva, motyvuotas atsakymas / pranešimas pateikiamas Mano VMI.

7.  Asmenims jų įregistravimo / išregistravimo duomenys (įskaitant galimybę atsisiųsti aktualių duomenų išrašą) pateikiami AIS.

 

II SKYRIUS

REGISTRUOTŲ GAVĖJŲ IR PATVIRTINTŲ GAVĖJŲ ĮREGISTRAVIMAS

 

8.  Asmuo, pageidaujantis įsiregistruoti registruotu gavėju arba patvirtintu gavėju, turi taisyklių 4 punkte nurodytais būdais Valstybinei mokesčių inspekcijai pateikti:

8.1. Prašymą įregistruoti registruotu gavėju, kai pageidaujama įsiregistruoti registruotu gavėju neribotam laikotarpiui;

8.2. Prašymą įregistruoti laikinai registruotu gavėju, kai pageidaujama įsiregistruoti registruotu gavėju vienam prekių gavimui ir konkrečiam laikotarpiui;

8.3. Prašymą įregistruoti patvirtintu gavėju, kai pageidaujama įsiregistruoti patvirtintu gavėju neribotam laikotarpiui;

8.4. Prašymą įregistruoti laikinai patvirtintu gavėju, kai pageidaujama įsiregistruoti patvirtintu gavėju vienam prekių gavimui ir konkrečiam laikotarpiui.

9.    Prašyme turi būti nurodyta:

9.1.    informacija apie asmenį, pageidaujantį įsiregistruoti registruotu / laikinai registruotu / patvirtintu / laikinai patvirtintu gavėju:

9.1.1.   asmens, mokesčių mokėtojo, pavadinimas ir mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris (kodas), suteiktas Mokesčių mokėtojų registre, vadovaujantis Mokesčių mokėtojų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. rugsėjo 6 d. nutarimu Nr. 1059 „Dėl Mokesčių mokėtojų registro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka;

9.1.2.   el. pašto adresas, kuriuo pageidaujama gauti informaciją apie el. paslaugos būsenos pasikeitimą, ir telefono numeris;

9.1.3.   patvirtinimas, kad veiklai su numatomomis gauti akcizais apmokestinamomis prekėmis asmuo turi teisės aktų nustatytas licencijas ir / ar leidimus, kai vykdoma veikla yra reguliuojama licencijomis ar leidimais;

9.1.4.   asmens (darbuotojo), kuris atliks AIS veiksmus, susijusius su elektroninių akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentų (toliau – e-AD) / supaprastintų elektroninių akcizais apmokestinamų prekių vežimo dokumentų (toliau – e-SAD) / elektroninių pranešimų apie prekių gavimą (toliau – e-RoR) kūrimu ar tvirtinimu, asmens kodas, vardas ir pavardė, kai pageidaujama, kad atitinkama AIS naudotojo rolė konkrečiam asmeniui būtų suteikta automatiškai;

9.2.    informacija apie akcizais apmokestinamų prekių siuntėją (užpildoma, tik teikiant 8.2 papunktyje arba 8.4 papunktyje nurodytą prašymą):

9.2.1.   prekių siuntėjo SEED (angl. System for Exchange of Excise) numeris (neužpildoma, jei prekių siuntėjas yra laikinai patvirtintas siuntėjas);

9.3.    informacija apie numatomas gauti akcizais apmokestinamas prekes:

9.3.1.   akcizais apmokestinamų prekių tarifinių grupių kodai pagal Akcizų įstatyme nurodytų akcizais apmokestinamų prekių tarifinių grupių kodų klasifikatorių, patvirtintą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 156 „Dėl akcizais apmokestinamų prekių apskaitos“ (toliau – tarifinės grupės);

9.3.2.   akcizais apmokestinamų prekių kiekis, detalizuotas pagal akcizais apmokestinamų prekių tarifines grupes. Teikiant prašymą įsiregistruoti registruotu gavėju / patvirtintu gavėju neribotam laikotarpiui, nurodomas vidutinis per kalendorinį mėnesį numatomų gauti akcizais apmokestinamų prekių kiekis;

9.4.    informacija apie akcizais apmokestinamų prekių gavimo / tiesioginio pristatymo vietą (-as) (užpildoma tik tais atvejais, kai prekės bus gaunamos kitoje nei asmens buveinė vietoje):

9.4.1.   struktūrinio padalinio adresas (apskritis, miestas (rajonas ar gyvenvietė), gatvės pavadinimas, namo numeris, pašto kodas);

9.4.2.   kitos gavimo vietos adresas, kai prekės gaunamos ne į savo padalinį;

9.5.    informacija apie prievolių įvykdymą užtikrinančią sumą:

9.5.1.   dydis procentais;

9.5.2.   suma eurais (apskaičiuojama automatiškai);

9.5.3.   patvirtinimas, kad asmuo atitinka kriterijus, suteikiančius teisę į mažesnį laidavimo (garantijos) sumos ar piniginio užstato dydį, jeigu nurodomas mažesnis nei 100 proc. dydis.

10.  Mokestinių prievolių įvykdymą užtikrinantis dokumentas, išskyrus atvejus, kai jo teikti nereikalaujama, pateikiamas Akcizų sumokėjimą užtikrinančių dokumentų priėmimo, registravimo ir naudojimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2002 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 174 „Dėl Akcizų sumokėjimą užtikrinančių dokumentų priėmimo, registravimo ir naudojimo taisyklių“ (toliau – Akcizų sumokėjimą užtikrinančių dokumentų priėmimo, registravimo ir naudojimo taisyklės), nustatyta tvarka.

11.  Asmens gali būti pareikalaujama pateikti papildomus dokumentus ar duomenis, pagrindžiančius realius ketinimus vykdyti teisėtą veiklą su numatomomis gauti akcizais apmokestinamomis prekėmis.

12.  Asmuo turi patikslinti pateikto prašymo, nurodyto taisyklių 8 punkte, duomenis, pateikti papildomus dokumentus ir / arba duomenis, taip pat įvykdyti kitus atliktinus veiksmus per 20 darbo dienų nuo pranešimo apie atliktinus veiksmus gavimo. Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojas, žodžiu suderinęs su asmeniu, pateikusiu prašymą, gali patiksinti prašymo duomenis savo iniciatyva, jei prašymas per klaidą užpildytas neteisingai.

13.  Asmuo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo ir / arba atliktinų veiksmų įvykdymo dienos:

13.1.  įregistruojamas registruotu gavėju / laikinai registruotu gavėju / patvirtintu gavėju / laikinai patvirtintu gavėju ir aktyvuojamas jam suteiktas identifikacinis numeris;

13.2.  asmeniui pateikiamas motyvuotas atsakymas, kodėl jis negali būti įregistruotas registruotu gavėju / laikinai registruotu gavėju / patvirtintu gavėju / laikinai patvirtintu gavėju.

14.  Laikinai registruoti gavėjai / laikinai patvirtinti gavėjai yra įregistruojami 30 kalendorinių dienų terminui.

 

III SKYRIUS

REGISTRUOTų SIUNTĖJų IR PATVIRTINTų SIUNTĖJų įregistravimas

 

15.  Asmuo, pageidaujantis įsiregistruoti registruotu siuntėju arba patvirtintu siuntėju, turi taisyklių 4 punkte nurodytais būdais Valstybinei mokesčių inspekcijai pateikti:

15.1.  Prašymą įregistruoti registruotu siuntėju, kai pageidaujama įsiregistruoti registruotu siuntėju;

15.2.  Prašymą įregistruoti patvirtintu siuntėju, kai pageidaujama įsiregistruoti patvirtintu siuntėju neribotam laikotarpiui;

15.3.  Prašymą įregistruoti laikinai patvirtintu siuntėju, kai pageidaujama įsiregistruoti patvirtintu siuntėju vienam prekių siuntimui ir konkrečiam laikotarpiui.

16.     Prašyme turi būti nurodyta:

16.1.  informacija apie asmenį, pageidaujantį įsiregistruoti registruotu siuntėju / patvirtintu siuntėju / laikinai patvirtintu siuntėju:

16.1.1.   asmens, mokesčių mokėtojo, pavadinimas ir mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris (kodas);

16.1.2. el. pašto adresas, kuriuo pageidaujama gauti informaciją apie el. paslaugos būsenos pasikeitimą, ir telefono numeris;

16.1.3. patvirtinimas, kad veiklai su numatomomis siųsti akcizais apmokestinamomis prekėmis asmuo turi teisės aktų nustatytas licencijas ir (ar) leidimus, kai vykdoma veikla yra reguliuojama licencijomis ar leidimais;

16.1.4. asmens (darbuotojo), kuris atliks AIS veiksmus, susijusius su e-AD / e-SAD / e-RoR kūrimu ar tvirtinimu, asmens kodas, vardas ir pavardė, kai pageidaujama, kad atitinkama AIS naudotojo rolė konkrečiam asmeniui būtų suteikta automatiškai;

16.2.  informacija apie akcizais apmokestinamų prekių gavėją (užpildoma, tik teikiant 15.3 papunktyje nurodytą prašymą):

16.2.1. prekių gavėjo SEED numeris (neužpildoma, jei prekių gavėjas yra laikinai patvirtintas gavėjas);

16.3.  informacija apie numatomas siųsti akcizais apmokestinamas prekes:

16.3.1. akcizais apmokestinamų prekių tarifinės grupės;

16.3.2. akcizais apmokestinamų prekių kiekis, detalizuotas pagal tarifines grupes. Teikiant prašymą įsiregistruoti registruotu siuntėju / patvirtintu siuntėju neribotam laikotarpiui, nurodomas vidutinis per kalendorinį mėnesį numatomų siųsti akcizais apmokestinamų prekių kiekis;

16.4.  informacija apie akcizais apmokestinamų prekių išsiuntimo vietą (-as) (užpildoma tik tais atvejais, kai prekės bus išsiunčiamos iš kitos nei asmens buveinė vietos):

16.4.1. struktūrinio padalinio adresas (apskritis, miestas (rajonas ar gyvenvietė), gatvės pavadinimas, namo numeris, pašto kodas);

16.4.2. kitos išsiuntimo vietos adresas, kai prekės siunčiamos ne iš savo padalinio.

17.  Mokestinių prievolių įvykdymą užtikrinantį dokumentą, išskyrus atvejus, kai jo teikti nereikalaujama, teikia tik asmuo, ketinantis įsiregistruoti registruotu siuntėju. Šis dokumentas pateikiamas Akcizų sumokėjimą užtikrinančių dokumentų priėmimo, registravimo ir naudojimo taisyklių nustatyta tvarka.

18.  Asmens gali būti pareikalaujama pateikti papildomus dokumentus, pagrindžiančius realius ketinimus vykdyti teisėtą veiklą su numatomomis siųsti akcizais apmokestinamomis prekėmis.

19.  Asmuo turi patikslinti pateikto prašymo, nurodyto taisyklių 15 punkte, duomenis, pateikti papildomus dokumentus ir / arba duomenis, taip pat įvykdyti kitus atliktinus veiksmus per 20 darbo dienų nuo pranešimo apie atliktinus veiksmus gavimo. Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojas, žodžiu suderinęs su asmeniu, pateikusiu prašymą, gali patiksinti prašymo duomenis savo iniciatyva, jei prašymas per klaidą užpildytas neteisingai.

20.  Asmuo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo ir / arba atliktinų veiksmų įvykdymo dienos:

20.1.  įregistruojamas registruotu siuntėju / patvirtintu siuntėju / laikinai patvirtintu siuntėju ir aktyvuojamas jam suteiktas identifikacinis numeris;

20.2.  asmeniui pateikiamas motyvuotas atsakymas, kodėl jis negali būti įregistruotas registruotu siuntėju / patvirtintu siuntėju / laikinai patvirtintu siuntėju.

21.  Laikinai patvirtinti siuntėjai yra įregistruojami 30 kalendorinių dienų terminui.

 

IV SKYRIUS

GAVĖJŲ IR SIUNTĖJŲ REGISTRAVIMO DUOMENŲ KEITIMAS

 

22Registruoto gavėjo / patvirtinto gavėjo / registruoto siuntėjo / patvirtinto siuntėjo duomenys turi būti keičiami tais atvejais, kai:

22.1.  asmuo keičia gaunamų arba siunčiamų akcizais apmokestinamų prekių rūšį (tarifines grupes);

22.2.  asmuo keičia registruoto gavėjo / patvirtinto gavėjo akcizais apmokestinamų prekių gavimo / tiesioginio pristatymo vietą (-as);

22.3.  asmuo keičia registruoto siuntėjo / patvirtinto siuntėjo akcizais apmokestinamų prekių išsiuntimo vietą (-as).

23 Asmuo, pageidaujantis pakeisti registravimo duomenis, taisyklių 4 punkte nurodytais būdais turi pateikti Prašymą pakeisti registruoto gavėjo / patvirtinto gavėjo / registruoto siuntėjo / patvirtinto siuntėjo registravimo duomenis.

24.  Prašyme, kuris teikiamas dėl Taisyklių 22.1 papunktyje nurodytos priežasties, turi būti nurodyta:

24.1. Taisyklių 9.1 arba 16.1 papunktyje nurodyta informacija;

24.2.  Taisyklių 9.3 arba 16.3 papunktyje nurodyta informacija (nurodomos tarifinės grupės, kurios registravimo duomenyse turi būti panaikinamos ir / arba kuriomis turi būti papildomi registravimo duomenys).

25.  Prašyme, kuris teikiamas dėl Taisyklių 22.2–22.3 papunkčiuose nurodytų priežasčių, turi būti nurodyta:

25.1.  Taisyklių 9.1 arba 16.1 papunktyje nurodyta informacija;

25.2.  Taisyklių 9.4 arba 16.4 papunkčiuose nurodyta informacija (nurodomos vietos, kurios registravimo duomenyse turi būti panaikinamos ir / arba kuriomis turi būti papildomi registravimo duomenys).

26.  Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo ir / arba atliktinų veiksmų įvykdymo dienos:

26.1.  asmens registravimo duomenys AIS yra pakeičiami;

26.2.  asmeniui pateikiamas motyvuotas atsakymas, kodėl asmens registravimo duomenys negali būti keičiami.

 

V SKYRIUS

ATVEJAI, KAI GAVĖJAIS AR SIUNTĖJAIS NEREGISTRUOJAMA ARBA JŲ REGISTRAVIMO DUOMENYS NEKEIČIAMI

 

27.  Asmuo neregistruojamas registruotu gavėju / laikinai registruotu gavėju / patvirtintu gavėju / laikinai patvirtintu gavėju / registruotu siuntėju / patvirtintu siuntėju / laikinai patvirtintu siuntėju, jeigu:

27.1pateikiami neteisingi ir / arba ne visi duomenys ir / ar dokumentai (jeigu prašymo nagrinėjimo metu buvo pareikalauta pateikti papildomų dokumentų ir / ar duomenų);

27.2.  asmuo neturi teisės aktų nustatytų galiojančių licencijų ir / ar leidimų, kai vykdoma veikla yra reguliuojama licencijomis ar leidimais;

27.3nepateikiamas tinkamas mokestinių prievolių įvykdymą užtikrinantis dokumentas (kai jį pateikti privaloma);

27.4.  asmuo yra bankrutuojantis, bankrutavęs arba likviduojamas;

27.5.  turi neįvykdytų akcizų prievolių.

28.  Asmuo taip pat gali būti neregistruojamas laikinai registruotu gavėju / laikinai patvirtintu gavėju, jeigu dėl to paties statuso suteikimo per kalendorinį ketvirtį kreipiasi daugiau nei 3 kartus. Tokiu atveju nėra laikoma, kad asmuo retkarčiais gauna akcizais apmokestinamas prekes, todėl asmuo turi kreiptis dėl įregistravimo registruotu gavėju / patvirtintu gavėju neribotam laikotarpiui.

 

 

VI SKYRIUS

GAVĖJŲ IR SIUNTĖJŲ IŠREGISTRAVIMAS

 

29.  Registruoti gavėjai / patvirtinti gavėjai / registruoti siuntėjai / patvirtinti siuntėjai gali būti išregistruojami:

29.1.  registruoto gavėjo / patvirtinto gavėjo / registruoto siuntėjo / patvirtinto siuntėjo prašymu;

29.2.  Valstybinės mokesčių inspekcijos iniciatyva.

30.  Registruotas gavėjas / patvirtintas gavėjas / registruotas siuntėjas / patvirtintas siuntėjas, pageidaujantis išsiregistruoti iš registruotų gavėjų / patvirtintų gavėjų / registruotų siuntėjų / patvirtintų siuntėjų, privalo pateikti Prašymą išregistruoti iš registruotų gavėjų / patvirtintų gavėjų / registruotų siuntėjų / patvirtintų siuntėjų sąrašo.

31.  Registruotas gavėjas / patvirtintas gavėjas / registruotas siuntėjas / patvirtintas siuntėjas išregistruojamas iš registruotų gavėjų / patvirtintų gavėjų / registruotų siuntėjų / patvirtintų siuntėjų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo, nurodyto taisyklių 30 punkte, gavimo dienos.

32.  Valstybinė mokesčių inspekcija registruotus gavėjus / patvirtintus gavėjus / registruotus siuntėjus / patvirtintus siuntėjus savo iniciatyva išregistruoja Akcizų įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje, 8 straipsnio 5 dalyje arba 81 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais.

33.  Registruotas gavėjas / patvirtintas gavėjas / registruotas siuntėjas / patvirtintas siuntėjas išregistruojamas iš registruotų gavėjų / patvirtintų gavėjų / registruotų siuntėjų / patvirtintų siuntėjų Valstybinės mokesčių inspekcijos iniciatyva ir apie išregistravimo faktą asmuo informuojamas per Mano VMI per 5 darbo dienas nuo taisyklių 32 punkte nurodytų aplinkybių nustatymo dienos.

34.  Laikinai registruoti gavėjai / laikinai patvirtinti gavėjai / laikinai patvirtinti siuntėjai išregistruojami automatiškai, suėjus taisyklių 14 ir 21 punktuose nurodytiems terminams. Šie asmenys taip pat išregistruojami, jeigu, nepasibaigus jų statuso galiojimo terminui, paaiškėja aplinkybės, dėl kurių asmuo negalėjo būti įregistruotas laikinai registruoti gavėju / laikinai patvirtintu gavėju / laikinai patvirtintu siuntėju.

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

35.  Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininkui arba registruotam gavėjui, pageidaujančiam veikti kaip patvirtintas gavėjas, bei akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininkui arba registruotam gavėjui, norinčiam veikti kaip patvirtintas siuntėjas, mutatis mutandis taikomos šių taisyklių nuostatos.

36.  Akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininkas, pageidaujantis veikti kaip registruotas siuntėjas, t. y. iš importo vietos išvežti prekes, taikant akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą, tik į savo akcizais apmokestinamų prekių sandėlį, turi kreiptis į Valstybinė mokesčių inspekciją Akcizais apmokestinamų prekių sandėlių registravimo taisyklių, patvirtintų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 157 „Dėl akcizais apmokestinamų prekių sandėlių registravimo“, nustatyta tvarka.

37.  Asmeniui, kuris komerciniams tikslams gauna vyną iš kitų valstybių narių smulkiųjų vyno gamintojų, kuriems šiose šalyse leidžiama netaikyti su gabenimu ir stebėsena susijusių reikalavimų pagal 2019 m. gruodžio 19 d. Tarybos direktyvos (ES) 2020/262, kuria nustatoma bendroji akcizų tvarka, 48 straipsnio 1 dalies nuostatas, ne į akcizais apmokestinamų prekių sandėlį, mutatis mutandis taikomos šių taisyklių nuostatos, susijusios su registruotų gavėjų arba patvirtintų gavėjų įregistravimu neribotam terminui.

38.  Už taisyklių nevykdymą ar netinkamą vykdymą taikoma atsakomybė Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

______________

part_2cd56b90f2344106bb16c9265687d2a3_end