Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. SAUSIO 19 D. NUTARIMO NR. 35 „DĖL SUTEIKTOS VALSTYBĖS PAGALBOS REGISTRO ĮSTEIGIMO, JO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR VEIKLOS PRADŽIOS NUSTATYMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. birželio 9 d. Nr. 592
Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimą Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL SUTEIKTOS VALSTYBĖS PAGALBOS IR NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS REGISTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 45 straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 18 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatus (pridedama).“

2. Šis nutarimas įsigalioja 2015 m. rugpjūčio 1 dieną.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Evaldas Gustas

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. birželio 9 d. nutarimo Nr. 592
redakcija)

 

 

 

suteiktos valstybės pagalbos IR NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS registro nuostatai

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro (toliau – Registras) paskirtį, jo objektus ir jų registravimą, Registro valdytojo ir tvarkytojo funkcijas, teises ir pareigas, taip pat Registro duomenų, informacijos ir dokumentų (toliau – duomenys) tvarkymą, Registro sąveiką su kitais registrais, Registro duomenų saugą, Registro finansavimą, reorganizavimą ir likvidavimą.

2.  Registro paskirtis – registruoti Nuostatų 9 punkte nurodytus Registro objektus ir tvarkyti Registro duomenis.

3.  Registras tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu (toliau – Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas), Nuostatais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais registrų veiklą.

4.  Registro duomenys tvarkomi vienoje Registro duomenų bazėje. Registro duomenis sudarantys asmens duomenys tvarkomi siekiant rinkti, kaupti, apdoroti, sisteminti, saugoti, naudoti ir teikti išsamią ir teisingą informaciją apie Registro objektus.

5.  Nuostatuose vartojamos sąvokos:

5.1. Bendrasis subsidijos ekvivalentas valstybės pagalba arba nereikšminga (de minimis) pagalba, išreiškiama pinigine verte sprendimo suteikti tokią pagalbą priėmimo dieną.

5.2. Bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, ne didesnė kaip 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų) vienam ūkio subjektui per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013).

5.3. Individuali pagalba – vienam ūkio subjektui ne pagal valstybės pagalbos schemą arba pagal valstybės pagalbos schemą teikiama valstybės pagalba, apie kurią atskirai reikia pranešti Europos Komisijai, kaip apibrėžta 1999 m. kovo 22 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 659/1999, nustatančiame išsamias EB sutarties 93 straipsnio taikymo taisykles (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 1 tomas, p. 339) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. liepos 22 d. Tarybos reglamentu (ES) Nr. 734/2013 (OL 2013 L 204, p. 15) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 659/1999).

5.4. Nereikšminga (de minimis) pagalba bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba, nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam krovinių vežimo keliais veiklą, nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, teikiančiam visuotinės ekonominės svarbos paslaugas, nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, arba nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žuvininkystės sektoriuje.

5.5. Nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam krovinių vežimo keliais veiklą, – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, ne didesnė kaip 100 000 Eur (vienas šimtas tūkstančių eurų) vienam ūkio subjektui, vykdančiam krovinių vežimo keliais veiklą, per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta Reglamente (ES) Nr. 1407/2013.

5.6. Nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, teikiančiam visuotinės ekonominės svarbos paslaugas, – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, ne didesnė kaip 500 000 Eur (penki šimtai tūkstančių eurų) vienam ūkio subjektui, teikiančiam visuotinės ekonominės svarbos paslaugas, per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2012 m. balandžio 25 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 360/2012 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, skiriamai visuotinės ekonominės svarbos paslaugas teikiančioms įmonėms (OL 2012 L 114, p. 8).

5.7. Nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, ne didesnė kaip 15 000 Eur (penkiolika tūkstančių eurų) vienam ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje (OL 2013 L 352, p. 9) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1408/2013). Bendra tokiems ūkio subjektams, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 priedu, teikiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos vertė neturi viršyti Lietuvos Respublikai nustatytos sumos.

5.8. Nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žuvininkystės sektoriuje, – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, ne didesnė kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų) vienam ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žuvininkystės sektoriuje, per trejus finansinius metus, kaip apibrėžta 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje (OL 2014 L 190, p. 45) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 717/2014). Bendra tokiems ūkio subjektams, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 717/2014 priedu, teikiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos vertė neturi viršyti Lietuvos Respublikai nustatytos sumos.

5.9. Pagalbos teikėjas – valstybės valdymo ar savivaldybės institucija arba kitas juridinis asmuo, teikiantys valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą.

5.10. Su nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju susiję asmenys fiziniai ar juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai, kartu su nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju sudarantys vieną ūkio subjektą, kaip apibrėžta Reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Reglamente (ES) Nr. 1408/2013 ir Reglamente (ES) Nr. 717/2014.

5.11. Valstybės pagalba – priemonė, atitinkanti Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2008 C 115, p. 1) 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus.

5.12. Valstybės pagalbos schema – visuma teisės aktų ar kitų sprendimų, kuriais valstybės pagalbos gavėjams nustatomos sąlygos, kuriomis jie tam tikriems tikslams įgyvendinti gautų valstybės pagalbą, kaip apibrėžta Reglamente (ES) Nr. 659/1999.

5.13. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme ir Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

REGISTRO VALDYTOJAS IR TVARKYTOJAS, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

6. Registro valdytoja ir tvarkytoja yra Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba. Ji kartu yra asmens duomenų valdytoja ir tvarkytoja.

7. Registro valdytojas ir tvarkytojas turi Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatytas teises ir pareigas ir atlieka šiame įstatyme nustatytas funkcijas.

8. Registro valdytojas ir tvarkytojas taip pat atlieka šias funkcijas:

8.1. analizuoja technologines, metodologines ir organizacines Registro veiklos problemas, tobulina Registro veiklą;

8.2. teikia metodinę ir informacinę pagalbą Registro duomenų teikėjams;

8.3. tvirtina Registro duomenų teikėjų Registrui teikiamų duomenų formas.

 

III SKYRIUS

REGISTRO OBJEKTAI IR JŲ DUOMENYS

 

9.  Registro objektai – Lietuvos Respublikoje suteikta valstybės pagalba ir nereikšminga (de minimis) pagalba.

10.  Registre tvarkomi šie duomenys apie suteiktą valstybės pagalbą, kuri laikoma esama pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 659/1999 1 straipsnio 1 dalies b punktą (įskaitant duomenis apie valstybės pagalbą, kuriai taikoma išimtis dėl išankstinio pranešimo apie valstybės pagalbą Europos Komisijai. Išimtis dėl išankstinio pranešimo apie valstybės pagalbą Europos Komisijai nustatyta 2011 m. gruodžio 20 d. Komisijos sprendime Nr. 2012/21/ES dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 106 straipsnio 2 dalies taikymo valstybės pagalbai, kompensacijos už viešąją paslaugą forma skiriamai tam tikroms įmonėms, kurioms pavesta teikti visuotinės ekonominės svarbos paslaugas (OL 2012 L 7, p. 3), ir bendrųjų išimčių reglamentuose, priimtuose pagal 1998 m. gegužės 7 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 994/98 dėl Europos Bendrijos steigimo sutarties 92 ir 93 straipsnių taikymo kai kurioms horizontalios valstybės pagalbos rūšims (OL 2004 m. specialusis leidimas, 8 skyrius, 1 tomas, p. 312) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. liepos 22 d. Tarybos reglamentu (ES) Nr. 733/2013 (OL 2013 L 204, p. 11), 1 straipsnį) ir duomenys apie nereikšmingą (de minimis) pagalbą:

10.1. identifikavimo kodas;

10.2. įregistravimo, išregistravimo Registre datos;

10.3. duomenų keitimo datos;

10.4. valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos pavadinimas;

10.5. pagalbos teikėjas (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas);

10.6. valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos forma;

10.7. suma;

10.8. teisinis pagrindas (valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo tvarką nustatančio teisės akto ar kito sprendimo, individualaus teisės akto ar kito sprendimo, kuriuo nereikšminga (de minimis) pagalba skirta konkrečiam gavėjui, antraštė, priėmimo data, rūšis, numeris, šį teisės aktą ar kitą sprendimą priėmusio subjekto (subjektų) pavadinimas (pavadinimai));

10.9. valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėjas (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas; fizinio asmens vardas ir pavardė, asmens kodas; nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo atveju − pagrindinės veiklos rūšies kodas (jeigu pagalba skiriama kitai veiklos rūšiai, – remiamos veiklos rūšies kodas) pagal Lietuvos statistikos departamento patvirtintą ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių). Duomenys apie užsienio juridiniams asmenims, neturintiems Lietuvos Respublikoje registruotos atstovybės ar filialo, arba fiziniams asmenims, neturintiems Lietuvos Respublikos pilietybės, suteiktą valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybai teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, kuria Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybai teikiama informacija, susijusi su valstybės pagalba ir nereikšminga (de minimis) pagalba;

10.10. valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo data;

10.11. papildomi duomenys apie valstybės pagalbos schemą arba individualią pagalbą (kai valstybės pagalba teikiama ne pagal valstybės pagalbos schemą):

10.11.1. valstybės pagalbos schemos ir (ar) individualios pagalbos numeris, kurį suteikia Europos Komisija;

10.11.2. tikslas;

10.11.3. intensyvumas (bendras valstybės pagalbos dydis prieš mokesčių ar kitokių rinkliavų atskaitymą, išreikštas tinkamų finansuoti išlaidų procentine dalimi);

10.11.4. tinkamos finansuoti išlaidos (kokių išlaidų finansavimui skirta valstybės pagalba);

10.12. papildomi duomenys apie nereikšmingą (de minimis) pagalbą:

10.12.1. garantuotos paskolos dalies suma (kai teikiama paskolos garantija);

10.12.2. gavėjo finansinių metų pradžia (kai pagalbos gavėjo finansiniai metai nesutampa su kalendoriniais metais);

10.12.3. su nereikšmingos (de minimis) pagalbos gavėju susiję asmenys (juridinio asmens ar juridinių asmenų pavadinimas, teisinė forma, kodas; fizinio asmens ar fizinių asmenų vardas ir pavardė, asmens kodas).

11. Valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos unikalų identifikavimo kodą sudaro 8 ženklai. Pirmasis ženklas nurodo pagalbos tipą (1 – valstybės pagalba, 4 – bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba, 5 – nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žemės ūkio sektoriuje, 6 – nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žuvininkystės sektoriuje, 7 – nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, teikiančiam visuotinės ekonominės svarbos paslaugas, 8 – nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam krovinių vežimo keliais veiklą), antrasis ir trečiasis ženklai – valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo metų paskutinius 2 skaitmenis, kiti ženklai – atitinkamų metų kiekvieno valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos tipo pagalbos registravimo eilės numerį.

12. Registro duomenims tvarkyti naudojamas Lietuvos statistikos departamento patvirtintas ekonominės veiklos rūšių klasifikatorius.

 

IV SKYRIUS

REGISTRO OBJEKTŲ REGISTRAVIMAS

 

13. Registro duomenų teikėjai yra pagalbos teikėjai arba jų įgaliotos Registro duomenis teikti įmonės, įstaigos ar organizacijos.

14. Registro duomenų teikėjai turi teisę:

14.1. prašyti Registro tvarkytojo metodinės ir informacinės pagalbos, susijusios su duomenų Registro objektui registruoti teikimu;

14.2. reikalauti, kad būtų ištaisyti klaidingi, netikslūs, neišsamūs duomenys (toliau – netikslūs duomenys).

15. Registro duomenų teikėjai privalo Nuostatų nustatyta tvarka ir terminais teikti Registrui tikslius, išsamius ir teisingus duomenis (toliau – tikslūs duomenys) apie suteiktą valstybės pagalbą ir nereikšmingą (de minimis) pagalbą.

16. Duomenis, nurodytus Nuostatų 10.4–10.12 papunkčiuose, valstybės pagalbai arba nereikšmingai (de minimis) pagalbai įregistruoti teikia Registro duomenų teikėjai.

17. Duomenys Registro objektui registruoti teikiami elektroniniu būdu, užpildant Registro valdytojo patvirtintas duomenų teikimo formas.

18. Duomenys teikiami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo suteikti valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą.

19. Registro tvarkytojas, gavęs duomenų teikėjo pateikus duomenis, per 5 darbo dienas juos patikrina ir įsitikinęs, kad pateikti duomenys yra tikslūs, priima sprendimą įregistruoti objektą. Valstybės pagalbai arba nereikšmingai (de minimis) pagalbai suteikiamas identifikavimo kodas, duomenys įrašomi į Registro duomenų bazę ir Registro duomenų teikėjui elektroniniu būdu pranešama apie valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos įregistravimą.

20. Registro objektas laikomas įregistruotu nuo to momento, kai Registro tvarkytojas įrašo Registro duomenis į Registro duomenų bazę ir Registro objektui suteikiamas identifikavimo kodas.

21. Jeigu Registro objektui registruoti yra pateikti netikslūs duomenys, Registro duomenų teikėjui elektroniniu būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo duomenų pateikimo pranešama apie tai ir pareikalaujama duomenis patikslinti. Registro duomenų teikėjui Nuostatų 17 punkte nustatyta tvarka pateikus patikslintus duomenis, Registro objektas registruojamas Nuostatų 19 punkte nustatyta tvarka.

22. Jeigu paaiškėja, kad tam tikra priemonė laikytina valstybės pagalba arba nereikšminga (de minimis) pagalba, praėjus Nuostatų 18 punkte nurodytam terminui, Registro duomenų teikėjas privalo šiame skyriuje nustatyta tvarka pateikti duomenis Registro objektui registruoti per 5 darbo dienas nuo paaiškėjimo, kad tam tikra priemonė laikytina valstybės pagalba arba nereikšminga (de minimis) pagalba.

23.  Pasikeitus Registro objekto duomenims, nurodytiems Nuostatų 10.6–10.8, 10.10, 10.11.3, 10.11.4, 10.12.1, 10.12.2 papunkčiuose, Registro duomenų teikėjas per 5 darbo dienas privalo elektroniniu būdu pranešti apie tai Registro tvarkytojui. Registro tvarkytojas, gavęs Registro duomenų teikėjo pateiktus pasikeitusius duomenis, per 5 darbo dienas juos patikrina ir įsitikinęs, kad pateikti duomenys yra tikslūs, priima sprendimą įrašyti pasikeitusius duomenis į Registro duomenų bazę; apie tai Registro duomenų teikėjui pranešama elektroniniu būdu. Jeigu Registro duomenų teikėjo pateikti pasikeitę duomenys yra netikslūs, taikomas Nuostatų 21 punktas.

24. Valstybės pagalba ir nereikšminga (de minimis) pagalba ne vėliau kaip per 10 darbo dienų iš Registro rankiniu būdu išregistruojama po 10 metų nuo individualios pagalbos (kai pagalba teikiama ne pagal valstybės pagalbos schemą) arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo datos, arba nuo vėliausiai pagal valstybės pagalbos schemą suteiktos valstybės pagalbos suteikimo datos (kai pagalba teikiama pagal valstybės pagalbos schemą). Valstybės pagalba ir nereikšminga (de minimis) pagalba iš Registro rankiniu būdu išregistruojama ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, jeigu Registro duomenų teikėjas elektroniniu būdu praneša Registro duomenų tvarkytojui, kad teisės aktas ar kitas sprendimas, kurio pagrindu suteikta valstybės pagalba arba nereikšminga (de minimis) pagalba, pripažintas netekusiu galios.

25. Išregistruoto Registro objekto duomenys saugomi Registro duomenų bazėje 5 metus po Registro objekto išregistravimo. Pasibaigus šiam terminui, iš Registro duomenų bazės šie duomenys per 3 darbo dienas perkeliami į Registro duomenų bazės archyvą, jame saugomi 5 metus, o pasibaigus 5 metų terminui per 3 darbo dienas sunaikinami.

 

V SKYRIUS

REGISTRO DUOMENŲ TAISYMAS

 

26. Netikslūs Registro duomenys gali būti taisomi Registro tvarkytojo iniciatyva arba gavus suinteresuoto asmens (Registro duomenų teikėjo, Registro duomenų gavėjo, susijusio registro tvarkytojo, valstybės informacinės sistemos tvarkytojo arba duomenų subjekto (asmens, kurio duomenis tvarko Registro tvarkytojas)) prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus. Registro duomenų teikėjas, Registro duomenų gavėjas, duomenų subjektas, susipažinę su Registre tvarkomais jų duomenimis, turi teisę teikti prašymą Registro tvarkytojui ir reikalauti, kad būtų ištaisyti galimai netikslūs duomenys. Registro tvarkytojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ir jame nurodytus faktus patvirtinančių dokumentų gavimo išnagrinėja gautą prašymą ir priima sprendimą. Nustatęs, kad prašyme nurodytas reikalavimas pagrįstas, Registro tvarkytojas per 5 darbo dienas nuo prašymo ir jame nurodytus faktus patvirtinančių dokumentų gavimo ištaiso nurodytus netikslumus Registre, praneša prašymą pateikusiam Registro duomenų teikėjui, Registro duomenų gavėjui ar duomenų subjektui ir neatlygintinai perduoda patikslintus Registro duomenis duomenų gavėjams ir (ar) susijusių registrų tvarkytojams, kuriems buvo perduoti netikslūs duomenys. Nustatęs, kad prašyme nurodytas reikalavimas nepagrįstas, Registro tvarkytojas atsisako ištaisyti Registro duomenis, raštu apie tai praneša prašymą pateikusiam Registro duomenų teikėjui, Registro duomenų gavėjui ar duomenų subjektui ir nurodo atsisakymo ištaisyti Registro duomenis priežastis.

27. Nustatęs, kad netikslūs duomenys į Registrą įrašyti dėl Registro duomenų teikėjų kaltės, Registro tvarkytojas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną apie duomenų netikslumą elektroniniu būdu praneša Registro duomenų teikėjui ir pareikalauja pateikti ištaisytus duomenis. Registro tvarkytojas, gavęs ištaisytus duomenis, per 3 darbo dienas juos patikrina ir įsitikinęs, kad pateikti duomenys tikslūs, priima sprendimą įrašyti ištaisytus duomenis į Registro duomenų bazę. Ištaisius duomenis, Registro tvarkytojas elektroniniu būdu praneša suinteresuotam asmeniui, pateikusiam prašymą pataisyti Registro duomenis, ir Registro duomenų teikėjui, o patikslintus Registro duomenis neatlygintinai perduoda duomenų gavėjams ir (ar) susijusių registrų tvarkytojams, kuriems buvo perduoti netikslūs duomenys.

28. Jeigu į Registrą įrašyti duomenys yra netikslūs dėl Registro tvarkytojo kaltės, jis privalo ne vėliau kaip per 24 valandas nuo duomenų netikslumo nustatymo ištaisyti netikslius duomenis ir patikslintus Registro duomenis neatlygintinai perduoti visiems Registro duomenų gavėjams, susijusių registrų ir valstybės informacinių sistemų tvarkytojams, kuriems perduoti netikslūs duomenys, Registro duomenų teikėjui ir elektroniniu būdu pranešti duomenų subjektui.

29. Jeigu Registro tvarkytojas nustato, kad iš susijusių registrų, nurodytų Nuostatų 33 punkte (toliau – susiję registrai), gauti duomenys, įregistruoti Registre, yra netikslūs, Registro tvarkytojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas apie tai praneša susijusio registro tvarkytojui, pareikalauja ištaisyti netikslumus ir pateikti patikslintus duomenis, o susijusio registro tvarkytojas, gavęs tokį prašymą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo pateikti patikslintus duomenis arba motyvuotą atsisakymą juos tikslinti.

30. Jeigu Registro tvarkytojas nustato, kad nesutampa iš susijusių registrų gauti ir Registro duomenų teikėjų pateikti duomenys, objekto registravimo procedūra stabdoma, apie tai per 24 valandas elektroniniu būdu pranešama susijusio registro tvarkytojui ir Registro duomenų teikėjui. Registro tvarkytojui, susijusio registro tvarkytojui ir atitinkamų Registro duomenų teikėjui išsprendus iš susijusio registro gautų duomenų ir Registro duomenų teikėjo pateiktų duomenų suderinamumo klausimą, registravimo procedūra tęsiama ir per vieną darbo dieną nuo duomenų suderinamumo klausimo išsprendimo pranešama apie tai Registro duomenų teikėjui. Išsprendus duomenų suderinamumo klausimą ir pagal šį punktą tęsiant registravimo procedūrą, Nuostatų 19 punkte nustatytas terminas skaičiuojamas iš naujo.

31. Duomenų subjektas turi teisę susipažinti su Registre tvarkomais jo ir su juo susijusių asmenų duomenimis Nuostatų VII skyriuje nustatyta tvarka.

32. Registro tvarkytojui atsisakius patenkinti prašymą ištaisyti duomenis, Registro duomenų teikėjas ir pagalbos gavėjas turi teisę pakartotinai kreiptis į Registro tvarkytoją dėl duomenų ištaisymo ir pateikti patikslintą prašymą bei jame nurodytus faktus patvirtinančius dokumentus. Patikslintas prašymas ištaisyti duomenis nagrinėjamas tokia pat tvarka, kaip ir pirminis prašymas.

 

VI SKYRIUS

SĄVEIKA SU KITAIS REGISTRAIS

 

33. Registro veiklai užtikrinti naudojamasi šių registrų duomenimis:

33.1. iš Juridinių asmenų registro gaunami juridinių asmenų pavadinimai ir kodai Nuostatų 10.9 ir 10.12.3 papunkčiuose nurodytiems duomenims aktualizuoti ir sutikrinti;

33.2. iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro gaunami fizinių asmenų vardai ir pavardės, asmens kodai Nuostatų 10.9 ir 10.12.3 papunkčiuose nurodytiems duomenims aktualizuoti ir sutikrinti.

 

VII SKYRIUS

REGISTRO DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS

 

34. Registro duomenys yra nevieši.

35. Registro duomenys teikiami:

35.1. Lietuvos Respublikos valstybės valdymo ir savivaldybių institucijoms ir kitoms suinteresuotoms organizacijoms – jų tiesioginėms funkcijoms atlikti, taip pat susijusiems registrams. Duomenys teikiami pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir Registro duomenų gavėjo sudarytą duomenų teikimo sutartį (daugkartinio teikimo atveju) arba Registro duomenų gavėjo prašymą (vienkartinio teikimo atveju);

35.2. ūkio subjektams apie juos pačius – pateikusiems rašytinius prašymus, o ne Lietuvos Respublikos ūkio subjektams – prašyme taip pat nurodžius ir valstybę, kurioje yra įsisteigę arba nuolat gyvena;

35.3. ūkio subjektams apie susijusius su jais asmenis, kurie yra juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai, – pateikusiems rašytinius prašymus. Prašyme turi būti nurodyti susijusių juridinių asmenų, kitų organizacijų ar jų padalinių pavadinimai ir kodai;

35.4. ūkio subjektams apie susijusius su jais asmenis, kurie yra fiziniai asmenys, –pateikusiems rašytinius prašymus. Prašyme turi būti nurodyti susijusių fizinių asmenų vardai, pavardės ir asmens kodai.

36. Registro tvarkytojo atsisakymas pateikti Registro duomenis turi būti motyvuotas. Šis atsisakymas gali būti apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

37.  Registro duomenys teikiami:

37.1. automatiniu būdu elektroninių ryšių tinklais;

37.2. elektroninės formos pažyma, perduodama elektroninių ryšių priemonėmis;

37.3. raštu.

38. Registro tvarkytojas gali pateikti:

38.1. Registro išrašus;

38.2. duomenų pagrindu parengtus dokumentus.

39. Registro duomenys pateikiami per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo.

40. Teikiant Registro duomenis pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir Registro duomenų gavėjo sudarytą duomenų teikimo sutartį, prioritetas teikiamas duomenų teikimui elektroninių ryšių tinklais, o teikiant asmens duomenis pagal Registro duomenų gavėjo prašymą, – duomenų teikimui elektroninės formos pažyma, perduodama elektroninių ryšių priemonėmis (jeigu duomenų gavėjas nepasirenka kito jam priimtino duomenų gavimo būdo).

41. Registro duomenų gavėjai gautus iš Registro duomenis gali naudoti tik tokiam tikslui, tokia apimtimi ir tokiu būdu, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir Registro duomenų gavėjo sudarytoje duomenų teikimo sutartyje arba Registro duomenų gavėjo prašyme.

42. Registro duomenys teikiami neatlygintinai.

43. Registro duomenys, išskyrus asmens duomenis, kurie teikiami Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatytomis sąlygomis, asmenims, pakartotinai naudojantiems Registro duomenis, teikiami Nuostatų 35–40 punktuose nustatyta tvarka.

44. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos interneto svetainėje pateikiama ši informacija:

44.1. įvardijami Registro objektai;

44.2. nurodomas Registro objektų tvarkymo tikslas: nustatyti, kiek valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos buvo suteikta atskiriems ūkio subjektams ir kokios yra valstybės pagalbos ar nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo sąlygos;

44.3. išvardijamos Registro tvarkytojo teisės ir pareigos, nurodytos Nuostatuose, ir nurodomi Registro tvarkytojo kontaktiniai duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas);

44.4. nurodoma, kad Registras tvarkomas Nuostatų nustatyta tvarka;

44.5. įvardijama duomenų subjektų teisė susipažinti su Registre tvarkomais jų duomenimis, įtvirtinta Nuostatų 31 punkte, ir pateikiama nuoroda į Nuostatų VII skyrių, reglamentuojantį Registro duomenų teikimo tvarką;

44.6. pateikiama nuoroda į Nuostatų V skyriuje nustatytą netikslių duomenų ištaisymo tvarką;

44.7. nurodoma, kas yra Registro duomenų teikėjai, kaip apibrėžta Nuostatų 13 punkte, ir kas yra Registro duomenų gavėjai, kaip apibrėžta Nuostatų 35 punkte;

44.8. nurodomi susiję registrai ir valstybės informacinės sistemos, kuriems perduodami Registro duomenys;

44.9. pateikiama nuoroda į Nuostatų 10 punktą, kuris reglamentuoja Registrui teikiamų duomenų rūšis ir nustato reikalavimus, kuriuos šie duomenys turi atitikti;

44.10. remiantis Nuostatų 17 punktu, nurodoma, kad duomenys Registro objektui registruoti teikiami elektroniniu būdu, užpildant Registro valdytojo patvirtintas duomenų teikimo formas.

45. Registro duomenys į užsienio valstybes teikiami Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka.

46. Registre tvarkomi asmens duomenys naudojami ir teikiami vadovaujantis Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

 

VIII SKYRIUS

REGISTRO DUOMENŲ SAUGA

 

47. Registro duomenų sauga užtikrinama vadovaujantis Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos patvirtintais bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms duomenų saugumo priemonėms, Lietuvos standartais LST ISO/IEC 27002, LST ISO/IEC 27001, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos patvirtintais Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenų saugos nuostatais ir kitais saugos dokumentais, kurie rengiami, derinami ir tvirtinami Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka, taip pat atsižvelgiant ir į kitus duomenų saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.

48. Už Registro duomenų ir informacijos saugą pagal kompetenciją atsako Registro valdytojas ir Registro tvarkytojas.

49. Siekdama apsaugoti Registro duomenis nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat bet kokio kito neteisėto tvarkymo, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba taiko programines, technines, administracines ir patalpų apsaugos priemones.

50. Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbuotojai, kurie tvarko asmens duomenis, privalo saugoti asmens duomenų paslaptį. Ši pareiga galioja ir jiems pasitraukus iš valstybės tarnybos, perėjus dirbti į kitas pareigas, pasibaigus jų darbo, sutartiniams ar kitiems santykiams. Už šios pareigos pažeidimą Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbuotojai atsako įstatymų nustatyta tvarka.

51. Nuostatuose nustatyta tvarka užtikrinama, kad į Registrą įrašomi duomenys yra tikslūs.

 

IX SKYRIUS

REGISTRO FINANSAVIMAS

 

52. Registras finansuojamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

53. Registro tvarkymas ir priežiūra finansuojami Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

REGISTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

54. Registras likviduojamas arba reorganizuojamas Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka.

 

 

 

––––––––––––––––––––