LOGOnespalv-maz2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2011 M. BALANDŽIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 3D-314 „DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS VYKDOMŲ PROGRAMŲ PRIEMONĖMS IR PAPRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2022 m. vasario 1 d. Nr. 3D-70

Vilnius

 

P a k e i č i u Žemės ūkio ministerijos vykdomų programų priemonėms ir papriemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-314 „Dėl Žemės ūkio ministerijos vykdomų programų priemonėms ir papriemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                        Kęstutis Navickas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2011 m. balandžio 12 d.

įsakymu Nr. 3D-314

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2022 m. vasario 1 d. įsakymo

Nr. 3D-70

redakcija) 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS VYKDOMŲ PROGRAMŲ PRIEMONĖMS IR PAPRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Žemės ūkio ministerijos vykdomų programų priemonėms ir papriemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) vykdomų programų (toliau – programa) priemonėms ir papriemonėms įgyvendinti skirtų lėšų, išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos lėšas, bendrojo finansavimo lėšas, valstybės lėšas, skirtas valstybės kapitalo investicijoms, ministerijos ir ministerijos valdymo srities įstaigų, kurios finansuojamos pagal tvirtinamas programų sąmatas nesudarant sutarčių, išlaidoms finansuoti (toliau – lėšos), administravimo tvarką.

2.    Šio aprašo nuostatos:

2.1. susijusios su programos priemonei ir (arba) papriemonei įgyvendinti skirtų lėšų paskirstymu pagal veiklos sritis ir (arba) lėšų gavėjus, netaikomos, kai programos priemonei ir (arba) papriemonei, ir (arba) veiklai skirtos lėšos paskirstomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

2.2. susijusios su sutarčių dėl programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos finansavimo sudarymu ir atsiskaitymu pagal jas, netaikomos, kai programos priemonei ir (arba) papriemonei ir (arba) veiklai įgyvendinti skirtos lėšos paskirstomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu arba programos priemonės ir (arba) papriemonės ir (arba) veiklos įgyvendinimo taisyklėse nurodyta, kad už programos priemonei ir (arba) papriemonei ir (arba) veiklai įgyvendinti skirtų lėšų išmokėjimą lėšų gavėjams atsakinga ne ministerija, o kita programos priemonę ir (arba) papriemonę, ir (arba) veiklą administruojanti institucija.

3.    Šiame apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos vadovas – žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintas ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio arba ministerijos valdymo srities įstaigos vadovas, kuris koordinuoja ir kontroliuoja ministerijos programos tam tikros priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos tikslų įgyvendinimą.

3.2. programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos srities įgyvendinimą atsakingas asmuo (toliau – atsakingas asmuo) – žemės ūkio ministro įsakymu paskirtas atsakingas už programos priemonę ir (arba) papriemonę ar (arba) veiklą asmuo, organizuojantis ministerijos programos tam tikros priemonės ir (arba) papriemonės ir (arba) veiklos įgyvendinimą.

3.3. sutarties rengimą atsakingas asmuo (toliau – sutarties rengėjas) žemės ūkio ministro įsakymu paskirtas atsakingas už programos priemonę ir (arba) papriemonę ar (arba) veiklą asmuo, arba jeigu sutartis yra susijusi su kelių administracijos padalinių kompetencija, ministerijos vadovybės sprendimu paskiriamo atsakingo administracijos padalinio šiai sutarčiai kuruoti vadovo paskirtas šio administracijos padalinio darbuotojas.

 

II SKYRIUS

PROGRAMŲ PRIEMONĖMS, papriemonėms ir viekloms SKIRtų LĖŠŲ ADMINISTRAVIMo TVARKA

 

4.    Programų priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų vadovai, atsakingi asmenys arba ministerijos struktūrinių padalinių vadovai, vadovaudamiesi ministerijos Strateginiu veiklos planu, programų priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų įgyvendinimo taisyklėmis, programiniais dokumentais ir kitais teisės aktais, teikia pasiūlymus:

4.1. Žemės ūkio ministerijos strateginio planavimo komitetui (toliau – Strateginio planavimo komitetas) ir (arba) Žemės ūkio ministerijos vykdomų programų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijai (toliau – Priemonių priežiūros komisija), kurių sudėtis tvirtinama žemės ūkio ministro įsakymu, dėl lėšų poreikio esamoms ir naujoms programų priemonėms ir (arba) papriemonėms, ir (arba) veikloms įgyvendinti;

4.2. Strateginio planavimo komitetui ir (arba) Priemonių priežiūros komisijai, kitai priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų įgyvendinimo taisyklėse nurodytai komisijai arba komitetui, kurių sudėtis tvirtinama žemės ūkio ministro įsakymu, dėl programų priemonėms ir (arba) papriemonėms, ir (arba) veikloms skirtų lėšų paskirstymo pagal veiklos sritis ir (arba) lėšų gavėjus.

5.    Strateginio planavimo komitetas, Priemonių priežiūros komisija, kita programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos įgyvendinimo taisyklėse nurodyta komisija arba komitetas, vadovaudamiesi savo darbo reglamentu, kuris tvirtinamas žemės ūkio ministro įsakymu, išnagrinėja programų priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų vadovų, atsakingų asmenų ir ministerijos struktūrinių padalinių vadovų pateiktus siūlymus ir priima sprendimą dėl programų priemonių, papriemonių ir (arba) veiklos sričių finansavimo tikslingumo, lėšų gavėjų tinkamumo ir skiriamų lėšų dydžio.

6.    Tuo atveju, kai priimami sprendimai yra susiję su lėšų skyrimu programų priemonėms ir (arba) papriemonėms ir jų tikslinimu, ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už biudžeto planavimą ir sudarymą, remdamasis Strateginio planavimo komiteto protokolu ir (arba) Priemonių priežiūros komisijos protokolu, rengia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymo dėl ministerijos vykdomų programų sąmatų pagal priemones patvirtinimo projektą, kuriame nurodomi programų, priemonių ir papriemonių pavadinimai, kodai, programų finansavimo šaltiniai, skiriami asignavimai, ir teikia jį pasirašyti žemės ūkio ministrui.

7.    Tuo atveju, kai priimami sprendimai yra susiję su priemonėms (papriemonėms) skirtų lėšų paskirstymu pagal priemonių veiklos sritis ir (arba) lėšų gavėjus ir jų tikslinimu, ministerijos administracijos padalinys, atsakingas už biudžeto planavimą ir sudarymą, remdamasis Strateginio planavimo komiteto protokolu ir (arba) Priemonių priežiūros komisijos protokolu, o kiti ministerijos struktūriniai padaliniai, remdamiesi konkrečių programų priemonių ir (arba) papriemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytos komisijos ar komiteto protokolu, parengia įsakymo arba ministerijos kanclerio potvarkio dėl ministerijos vykdomų programų priemonėms ir (arba) papriemonėms patvirtintų lėšų paskirstymo pagal veiklos sritis ir (arba) lėšų gavėjus plano projektą, kuriame nurodomi programos, priemonės ir (arba) papriemonės pavadinimai, kodai, veiklos srities pavadinimas, lėšų gavėjas, skiriama lėšų suma“.

8.    Vadovaudamasis aprašo 6 ir 7 punktuose nurodytais įsakymais, atsakingas asmuo, jei jis nepaskirtas – programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos vadovas, pasitelkdamas kitus ministerijos struktūrinius padalinius, organizuoja sutarčių dėl programos priemonės ar papriemonės finansavimo sudarymą. Sutartys rengiamos ir sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-658, šiuo aprašu ir kitais teisės aktais. Sutartyje turi būti nurodyta skiriamų lėšų suma, programos, pagal kurią skiriamos lėšos, pavadinimas, lėšų naudojimo tikslinė paskirtis, veiklos, kuriai finansuoti skiriamos lėšos, vertinimo kriterijai (ne mažiau kaip vienas), planuojamas detalus lėšų paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį, prekių įsigijimo, darbų ir paslaugų atlikimo terminai, šalių įsipareigojimai, atsiskaitymo už įgyvendintą programos priemonę ir (arba) papriemonę, ir (arba) veiklą ir gautų lėšų panaudojimą terminai ir tvarka, nuostata, kad metams pasibaigus nepanaudotos lėšos grąžinamos į ministerijos sąskaitą ne vėliau kaip iki sausio 10 d. Kai sutartis yra susijusi su vieno administracijos padalinio kompetencija ir viena priemone, papriemone ar veikla, prie sutarties rengiama ir pridedama viena sąmata. Kai sutartis yra susijusi su kelių administracijos padalinių kompetencija ir daugiau nei viena veikla,  prie sutarties rengiama ir pridedama bendra sąmata ir detalios sąmatos pagal kiekvieną veiklą. Kai lėšų gavėjas dalį jam skiriamų lėšų numato naudoti darbo užmokesčiui, prie sutarties turi būti pridedama pažyma apie išlaidų darbo užmokesčiui apskaičiavimą.

9.    Tais atvejais, kai programos priemonė ir (arba) papriemonė, ir (arba) veikla yra tęstinė, ir finansavimas skiriamas visam tęstinės priemonės ir (arba) papriemonės ir (arba) veiklos įgyvendinimo laikotarpiui, tęstinės priemonės ir (arba) papriemonės ir (arba) veiklos  finansavimo sąlygos gali būti peržiūrėtos ir pakeistos atsižvelgiant į kitais kalendoriniais metais šios rūšies priemonėms ir (arba) papriemonėms, ir (arba) veikloms finansuoti skirtus asignavimus.

10.  Strateginio planavimo komitetui arba Priemonių priežiūros komisijai nutarus, iki šio aprašo 6 ir 7 punktuose nurodytų įsakymų įsigaliojimo, lėšos tęstinėms priemonėms ir (arba) papriemonėms, ir (arba) veikloms finansuoti biudžetinių metų pradžioje gali būti skiriamos atskiru žemės ūkio ministro įsakymu.

11.  Sutartyje gali būti numatyta galimybė naudojant sutartyje numatytas lėšas viršyti jas  iki 15 proc. pagal tam tikrus sutarties sąmatos išlaidų straipsnius, neviršijant bendros sutarties sąmatos sumos, ir bus tinkamos finansuoti be sutarties pakeitimo, jei atitinkamos programos priemonės arba papriemonės įgyvendinimo taisyklės nenumato kitaip. Kai sutartis sudaroma su subjektu, kuris priskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, sutartyje numatytos išlaidos pagal sutarties sąmatos išlaidų straipsnius negali būti viršijamos.

12.  Kai sutartis yra susijusi su kelių administracijos padalinių kompetencija ir daugiau nei viena veikla ir prie sutarties pridėta bendra sąmata ir detalios sąmatos pagal kiekvieną veiklą, tokiu atveju sutartyje gali būti numatoma galimybė naudojant lėšas pagal sutartyje numatytas detalias veiklų sąmatų ekonominės klasifikacijos straipsnius viršyti jas iki 15 proc., jei dėl to nenukrypstama nuo suvestinės sąmatos ekonominės klasifikacijos straipsnių ir nuo veiklų sąmatų bendrų apimčių.

13Atsiskaitant už panaudotas biudžeto lėšas pildoma lėšų panaudojimo ataskaitos forma, kuri pateikta šio aprašo priede.

14.  Įgyvendinus programos priemonę ir (arba) papriemonę, ar (arba) veiklą, pasirašomas perdavimo-priėmimo aktas, kurį vizuoja sutarties rengėjas, ir pasirašo programos priemonės ir (arba) papriemonės ir (arba) veiklos vadovas kartu su kita sutarties šalimi, o tvirtina ministerijos kancleris. Tuo atveju, kai pateikiama biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465, ją vizuoja Buhalterinės apskaitos skyriaus atsakingas darbuotojas.

15.  Jei sutartis yra susijusi su keliomis veiklos sritimis ir (arba) kelių administracijos padalinių kompetencija, perdavimo-priėmimo aktai sudaromi kiekvienai veiklos sričiai atskirai, kuriuos vizuoja atsakingas už veiklą asmuo, ir pasirašo jo tiesioginis vadovas kartu su kita sutarties šalimi. Pasirašius perdavimo-priėmimo aktus pagal kiekvieną veiklą, bendrą perdavimo-priėmimo aktą vizuoja atsakingi už kiekvieną konkrečią veiklą asmenys ir pasirašo visi už atskiras veiklas atsakingi vadovai bei kita sutarties pusė, o tvirtina ministerijos kancleris.

16.  Programų priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų įgyvendinimą kontroliuoja priemonės ir (arba) papriemonės ir (arba) veiklos vadovas ir atsakingas asmuo.

17.  Atsiskaitymų kontrolę pagal pasirašytas sutartis vykdo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS PRIEMONĖS ir (arba) papriemonės IR (ARBA) VEIKLOS VADOVO PAREIGOS IR TEISĖS

 

18.  Programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos vadovas:

18.1.       savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijos Strateginiu veiklos planu, šiuo aprašu, programų priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų įgyvendinimo taisyklėmis, kitais teisės aktais;

18.2.       organizuoja programos priemonei ir (arba) papriemonei, ir (arba) veiklai įgyvendinti taisyklių rengimą ir teikimą tvirtinti žemės ūkio ministrui;

18.3.       parenka atsakingus asmenis, kurie tvirtinami žemės ūkio ministro įsakymu. Prireikus gali siūlyti atsakingą asmenį keisti;

18.4.       vadovaudamasis aprašo 7 punkto nuostatomis, organizuoja įsakymo ar ministerijos kanclerio potvarkio dėl ministerijos vykdomų programų priemonėms patvirtintų lėšų paskirstymo pagal priemones ir (arba) papriemones, veiklos sritis ir (arba) lėšų gavėjus plano projekto rengimą;

18.5.       teikia ministerijos administracijos padaliniui, atsakingam už biudžeto planavimą ir sudarymą, informaciją apie numatomas per metus nepanaudoti programų priemonėms ir (arba) papriemonėms, ir (arba) veikloms skirtas lėšas arba apie numatomą papildomą lėšų poreikį joms įgyvendinti bei užtikrina lėšų perskirstymo planavimo dokumentų (veiksmų planų, tarpinstitucinių veiklos planų, sutarčių ir kt.), prireikus – ir kitų teisės aktų pakeitimus;

18.6.       koordinuoja ir kontroliuoja, asmeniškai atsako už sutarčių sudarymą ir jų vykdymą laiku;

18.7.       organizuoja programų priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų vykdymo svarstymą Strateginio planavimo komitete, Priemonių priežiūros komisijoje, kitoje programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos įgyvendinimo taisyklėse nurodytoje komisijoje ir (arba) komitete;

18.8.       pasirašo perdavimo-priėmimo aktus dėl sutartinių įsipareigojimų įvykdymo ir atsiskaitymo su lėšų gavėjais.

18.9.       didėjant lėšų poreikiui, nedelsdamas informuoja apie tai Priemonių priežiūros komisiją bei viceministrus pagal jiems priskirtą sritį ir teikia pasiūlymus dėl problemos sprendimo (pvz., mažinti paramos intensyvumą, nutraukti paramos teikimą ir kt.).

19.  Programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos vadovas turi teisę:

19.1.       siūlyti Strateginio planavimo komitetui, Priemonių priežiūros komisijai, kitai programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos įgyvendinimo taisyklėse nurodytai komisijai ir (arba) komitetui skirti priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos vykdymo ekspertizę;

19.2.       jei sutartiniai įsipareigojimai įvykdyti netinkamai, reikalauti per nurodytą laiką ištaisyti trūkumus;

19.3.       jeigu nevykdomos sutarties sąlygos, informuoti apie tai Strateginio planavimo komitetą, Priemonių priežiūros komisiją, kitą programos priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytą komisiją ir (arba) komitetą.

 

IV SKYRIUS

ATSAKINGO ASMENS ir (arba) sutarties rengėjo PAREIGOS IR TEISĖS

 

20.  Atsakingas asmuo ir (arba) sutarties rengėjas:

20.1.       savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijos Strateginiu veiklos planu, šiuo aprašu, programų priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų įgyvendinimo taisyklėmis, kitais teisės aktais;

20.2.       rengia programų priemonių ir (arba) papriemonių, ir (arba) veiklų įgyvendinimo taisyklių projektus;

20.3.       nagrinėja ir kaupia įstaigų, įmonių, kitų subjektų, pageidaujančių dalyvauti įgyvendinant programų priemones ir (arba) papriemones, ir (arba) veiklas, paraiškas ir pasiūlymus, teikia juos svarstyti Strateginio planavimo komitetui, Priemonių priežiūros komisijai, kitai programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos įgyvendinimo taisyklėse nurodytai komisijai ir (arba) komitetui, organizuoja informacijos apie vykdomas programų priemones ir (arba) papriemones, ir (arba) veiklas per internetą ir žiniasklaidos priemones sklaidą ar atlieka kitus programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos įgyvendinimo taisyklėse numatytus darbus;

20.4.       vadovaudamasis aprašo 7 punkto nuostatomis, rengia įsakymų ar ministerijos kanclerio potvarkių dėl ministerijos vykdomos programos priemonei įgyvendinti patvirtintų lėšų paskirstymo pagal priemonių papriemones, veiklas ir (arba) lėšų gavėjus plano projektus;

20.5.       sutarties rengėjas organizuoja sutarčių dėl programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos įgyvendinimo sudarymą;

20.6.       atsakingas asmuo prižiūri programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos vykdymo eigą, sutartyse numatytų darbų vykdymo kokybę, sutartinių įsipareigojimų vykdymą ir informuoja programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos vadovą;

20.7.       užtikrina, kad vykdant šio įsakymo nustatytus įpareigojimus teikiami duomenys būtų teisingi, tikslūs ir išsamūs, o gavus informaciją apie tai, kad pateikti duomenys neteisingi, netikslūs, neišsamūs, nedelsiant juos ištaiso, atnaujina arba papildo ir informuoja atsakingus ministerijos struktūrinius padalinius;

20.8.       nustatyta tvarka organizuoja susirašinėjimą visais programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos įgyvendinimo klausimais;

20.9.       vizuoja perdavimo-priėmimo aktus dėl sutartinių įsipareigojimų įvykdymo ir atsiskaitymo su lėšų gavėjais, vadovaujantis aprašo 14 ir 15 punktais.

21.  Jeigu atsakingas asmuo nepaskirtas, visas 20 punkte išvardytas teises ir pareigas vykdo programos priemonės ir (arba) papriemonės, ir (arba) veiklos vadovas.

_________________