Paveikslėlis, kuriame yra žinutė  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL PLANUOJAMŲ KURTI SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ, LEIDŽIANČIŲ SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS, VERTINIMO METODIKOS

PATVIRTINIMO

 

2022 m. rugsėjo 12 d. Nr. 4-984

Vilnius

 

 

Vykdydama 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 4-869 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ aprašo patvirtinimo“, bei siekdama tinkamai įgyvendinti Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“, patvirtinto 2021 m. liepos 28 d. Europos Sąjungos Tarybos įgyvendinimo sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo, komponento „Skaitmeninės transformacijos ekonomikos augimui“ 3.6 papunktyje nurodytą reformą  „Į klientą orientuotos paslaugos“,

t v i r t i n u  Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas, vertinimo metodiką (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                            Aušrinė Armonaitė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 4-984

 

PLANUOJAMŲ KURTI SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ, LEIDŽIANČIŲ SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS, VERTINIMO METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas, vertinimo metodika (toliau – Metodika) parengta, siekiant atrinkti prioritetinius, didžiausią naudą valstybei ir visuomenei suteiksiančius skaitmeninius sprendimus, leidžiančius saugiai ir patogiai gauti administracines ir (ar) viešąsias paslaugas. Metodika yra skirta valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms ir valstybės įmonėms (toliau – institucijos), kurios planuoja ir (ar) įgyvendina skaitmeninių sprendimų kūrimo ar modernizavimo projektus (toliau – projektas), prisidedančius prie 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 971 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos patvirtinimo“ (toliau Valstybės skaitmeninimo plėtros programa), pažangos priemonės „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ veiklų, susijusių su institucijų teikiamų paslaugų skaitmeninimu ir (ar) jau suskaitmenintų paslaugų modernizavimu, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės plano „Naujos kartos Lietuva“ (toliau – EGADP planas) reformos „Į klientą orientuotos paslaugos“ bei Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (toliau – VPNĮP), numatytų veiksmų įgyvendinimo, taip pat institucijoms, kurios vertina ir atrenka skaitmeninius sprendimus bei stebi jų įgyvendinimą.

2.    Skaitmeninių sprendimų kūrimas finansuojamas EGADP plano ir valstybės biudžeto lėšomis.

3.    Metodikos tikslas – apibrėžti planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų finansavimo prioritetų nustatymo sąlygas, principus ir nustatyti vertinimo kriterijus siekiant, kad pirmiausia būtų kuriami skaitmeniniai sprendimai, teikiantys didžiausią naudą valstybei ir visuomenei.

4.    Metodikoje vartojamos sąvokos:

4.1. Paslaugaadministracinė paslauga, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje, arba viešoji paslauga, kaip ji apibrėžta Viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 19 dalyje.

4.2. Skaitmeniniai sprendimai – techninių ir programinių priemonių, reikalingų paslaugoms skaitmeninti ir kitiems konkretiems informacinių technologijų sprendimams, užtikrinantiems paslaugų teikimą, įgyvendinti, visuma.

4.3. Bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas techninių ir programinių priemonių, reikalingų konkrečiai funkcijai atlikti ir reikalingų įvairių institucijų teikiamoms paslaugoms skaitmeninti ir teikti, visuma.

4.4. Kitos Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme, Viešojo administravimo įstatyme, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Projektų valdymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 20 d. nutarimu Nr. 712 „Dėl Projektų valdymo tvarkos aprašo patvirtinimo.

 

II SKYRIUS

SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ PRIORITETŲ NUSTATYMO SĄLYGOS ir principai

 

5.  Galimi projektų pareiškėjai yra nurodyti 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 4-869 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ aprašo patvirtinimo“.

6Atsižvelgiant į 2021 m. liepos 20 d. Europos Sąjungos Tarybos generalinio sekretoriato Pasiūlymo dėl Tarybos įgyvendinimo sprendimo dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo priedo 10477/21 nuostatas, EGADP plano lėšomis negali būti finansuojami skaitmeniniai sprendimai, jeigu:

6.1.  planuojama skaitmeninti institucijos procesus, kurie nesusiję su institucijos teikiamomis paslaugomis;

6.2.  rinkoje jau yra sukurti analogiški skaitmeniniai sprendimai, kuriais įgyvendinamos analogiškos planuojamai funkcijos.

7.  Planuojamos įgyvendinti veiklos negali būti finansuojamos, įskaitant de minimis pagalbą, daugiau nei vieną kartą.

8.  Skaitmeninių sprendimų prioritetai nustatomi vadovaujantis šiais principais:

8.1. reikšmingumo principu – numatomi sukurti arba modernizuoti skaitmeniniai sprendimai yra strategiškai svarbūs Europos Sąjungos (toliau – ES) ir (ar) nacionaliniu lygiu;

8.2. paprastumo, patogumo ir iniciatyvumo (angl. Proactive) principu – bus užtikrintas skaitmeninių sprendimų paprastumas, patogumas, iniciatyvumas (tiek paslaugos gavėjo atžvilgiu, tiek institucijos viduje);

8.3. vienkartinio duomenų pateikimo principu – numatomu sukurti skaitmeniniu sprendimu bus užtikrintas vienkartinis duomenų pateikimas;

8.4. įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principu –  numatomi sukurti skaitmeniniai sprendimai  tenkins visų  socialinių grupių  (įskaitant socialiai pažeidžiamas grupes) poreikius;

8.5. atvirumo ir skaidrumo principu – numatomu sukurti skaitmeniniu sprendimu sudaromos galimybės institucijoms dalytis informacija ir duomenimis tarpusavyje, o fiziniams ir juridiniams asmenims gauti savo duomenis, stebėti su jais susijusius paslaugų teikimo administracinius procesus;

8.6. standartinio paslaugų tarpvalstybiškumo principu – numatomu sukurti skaitmeniniu sprendimu užtikrinamas paslaugų prieinamumas tarpvalstybiniu (ES) mastu be suvaržymų;

8.7. standartinio paslaugų sąveikumo principu – numatoma sukurti ir projektuoti skaitmeninius sprendimus taip, kad jie veiktų sklandžiai ir būtų sąveikūs visoje ES bendrojoje rinkoje remiantis laisvu duomenų ir paslaugų judėjimu ES;

8.8. patikimumo ir saugumo principu – bus užtikrinama skaitmeninio sprendimo atitiktis asmens duomenų apsaugos, privatumo ir kibernetinio saugumo reikalavimams;

8.9. institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principu turimos projektui įgyvendinti reikalingos kompetencijos, sėkmingai įgyvendinti panašaus masto projektai, atlikti parengiamieji darbai (procesų peržiūra, teisės aktų pakeitimai, parengti veiklos modeliai, parengtos galimybių studijos).

 

III SKYRIUS

SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

9.  Skaitmeninių sprendimų vertinimo kriterijai, pagrindžiantys Metodikos 7 punkte nustatytus principus:

9.1. Reikšmingumo principą  pagrindžiantys kriterijai:

9.1.1. Ar kuriant arba modernizuojant skaitmeninį sprendimą bus prisidedama prie VPNĮP arba 2022–2030 m. Regionų plėtros programos (toliau – RPP) nuostatų įgyvendinimo:

9.1.1.1.   Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama, ar kuriamas skaitmeninis sprendimas būtinas siekiant įgyvendinti bent vieną VPNĮP suplanuotą Vyriausybės programos projektą (darbą, iniciatyvą (priemonę) ar veiksmą, pasiekti numatytą rodiklį), o skaitmeninį sprendimą planuojanti kurti ar modernizuoti institucija yra nurodyta kaip atsakinga arba dalyvaujanti institucija, arba pavaldi ministrui, kurio vadovaujama ministerija yra atsakinga ar dalyvaujanti institucija, pavestoje valdymo srityje (srityse).

9.1.1.2.   Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą prisidedama prie RPP nustatytos (-ų) regioninės plėtros problemos (-ų) sprendimo.

9.1.2. Ar skaitmeninį sprendimą reikia sukurti (modernizuoti) siekiant tiesiogiai įgyvendinti ES teisės aktus, nacionalinius teisės aktus.

9.2.    Paprastumo, patogumo ir iniciatyvumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.2.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą planuojama taikyti inovatyvius ir modernius sprendimus, tokius kaip robotizacija, dirbtinis intelektas, duomenimis grįsti sprendimai ir pan.

9.2.2. Ar įgyvendinus skaitmeninį sprendimą bus suskaitmeninti ir vidiniai paslaugos teikimo  procesai.

9.2.3. Dėl Skaitmeninio sprendimo modernizavimo atsiradusi nauda.

9.3. Vienkartinio duomenų pateikimo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.3.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus užtikrintas vienkartinio duomenų pateikimo principas.

9.3.2. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma pakartotinai naudoti (dalytis) institucijų jau surinktais duomenimis.

9.4.    Įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.4.1. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas ir socialiai pažeidžiamoms grupėms.

9.4.2. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo  prieinamumas anglų kalba, prireikus ir kita institucijos pasirinkta užsienio kalba.

9.4.3. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo pritaikymas tvarkyti duomenis su diakritiniais ženklais.

9.5.    Atvirumo ir skaidrumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.5.1. Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės dalytis informacija ir duomenimis su kitomis institucijomis.

9.5.2. Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės paslaugos gavėjams stebėti ir vertinti paslaugos suteikimo procesą.

9.5.3. Ar skaitmeniniai sprendimai bus kuriami (modernizuojami) pakartotinai naudojant jau egzistuojančius skaitmeninius sprendimus tam tikroje srityje ir (ar) pakartotinai panaudojant jau sukurtą informacinių ir ryšių technologijos (toliau IRT) infrastruktūrą.

9.5.4. Standartinio paslaugų tarpvalstybiškumo principą pagrindžiantis kriterijus – ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas ES piliečiams, esantiems bet kurios ES šalies teritorijoje.

9.6. Standartinio paslaugų sąveikumo principą pagrindžiantys kriterijai:

9.6.1. Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas, kuris bus naudojamas valstybės lygiu arba kuriuo naudosis kelios savivaldybės:

9.6.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama, ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas.

9.6.1.2.   Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama, ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas bus naudojamas kelių savivaldybių bendrai ir (ar) savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą.

9.6.2. Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas bus sąveikus ES lygiu.

9.6.3. Ar kuriant skaitmeninį sprendimą bus taikomi atvirieji standartai, nustatyti Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijose, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“.

9.6.4. Patikimumo ir saugumo principą pagrindžiantis kriterijus – ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones.

9.7. Institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principą pagrindžiantys kriterijai:

9.7.1. Ar turima gebėjimų ir (ar) patirties įgyvendinant panašaus masto skaitmeninių sprendimų kūrimo (modernizavimo) projektus.

9.7.2. Ar institucija yra nustačiusi vidinius procesus, kaip turi būti valdomas projektas, ir (ar) yra atlikusi parengiamuosius darbus, kurie padėtų įgyvendinti projektą.

9.7.3. Ar institucija yra nustačiusi paslaugos teikimo (administravimo) procesus.

10.  Skaitmeninių sprendimų vertinimo kriterijų apraše (Metodikos 1 priedas) pateikiami kriterijų paaiškinimai, kriterijus detalizuojantys rodikliai, įverčių reikšmės ir jas atitinkantys vertinimo balai, kriterijų reikšmingumo vertės.

 

IV SKYRIUS

SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ PASIŪLYMŲ TEIKIMO IR VERTINIMO PROCESAS

 

11Projektų paraiškas vertina ir pasiūlymus dėl projektų įgyvendinimo tikslingumo ir jų įtraukimo į Prioritetinių skaitmeninimo projektų, finansuojamų EGADP lėšomis, sąrašą teikia ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu sudaryta Atrankos ir vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisijos nariai yra Vyriausybės kanceliarijos sudarytos Atvirų duomenų ir skaitmeninės transformacijos kompetencijų centro darbo grupės, Vidaus reikalų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Informacinės visuomenės plėtros komiteto, Inovacijų agentūros atstovai. Komisijos darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką nustato Komisijos darbo reglamentas, kurį tvirtina ekonomikos ir inovacijų ministras.

12Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija raštu informuoja institucijas, planuojančias kurti (modernizuoti) skaitmeninius sprendimus (toliau – pareiškėjai), apie galimybę teikti paraiškas dėl planuojamų įgyvendinti projektų finansavimo ir nurodo terminą, iki kada jie turi pateikti paraiškas dėl projektų finansavimo.

13Pareiškėjai per nustatytą terminą, kuris turi būti ne ilgesnis nei 20 darbo dienų, turi pateikti Ekonomikos ir inovacijų ministerijai užpildytą paraišką. Paraiškos forma pateikiama Metodikos 3 priede.

14Paraiškos, pateiktos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai vėliau nei per nustatytą terminą, ir (ar) paraiškos, užpildytos ne iki galo, yra nevertinamos ir projektų atrankoje nedalyvauja.

15.  Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, Ekonomikos ir inovacijų ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškų teikimo termino pabaigos raštu pateikia paraiškas Vidaus reikalų ministerijai, prašydama įvertinti paraiškose nurodytų skaitmeninių sprendimų kūrimo (modernizavimo) tikslingumą.

16.  Vidaus reikalų ministerija per 20 darbo dienų nuo paraiškų gavimo dienos atlieka gautų paraiškų įvertinimą.

17.  Atlikusi visų gautų paraiškų vertinimą, Vidaus reikalų ministerija Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pateikia šiuos dokumentus:

17.1.  jei planuojamas kurti (modernizuoti) skaitmeninis sprendimas, skirtas administracinės paslaugos teikimui tobulinti, – išvadą, kurioje nurodoma, ar tikslinga įgyvendinti siūlomus skaitmeninius sprendimus;

17.2.  jei planuojamas kurti (modernizuoti) skaitmeninis sprendimas yra skirtas savivaldybių viešųjų paslaugų teikimui tobulinti, dokumentą, kuriame nurodyta sudaryta prioritetinė savivaldybių paraiškų eilė.

18.  Ekonomikos ir inovacijų ministerija per 5 darbo dienas nuo Metodikos 17 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos paraiškas kartu su kitais Vidaus reikalų ministerijos pateiktais dokumentais perduoda vertinti Komisijai.

19Komisija įvertina visas gautas paraiškas pagal Metodikoje nustatytus skaitmeninių sprendimų prioritetų nustatymo principus ir vertinimo kriterijus.

20Jeigu trūksta paraiškai įvertinti reikalingos informacijos, Komisija gali kreiptis į pareiškėją, o šis per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikti trūkstamą informaciją gavimo dienos turi pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą informacijos nepateikia arba pateikia ne visą informaciją, vertinimas tęsiamas pagal turimą informaciją. Laikoma, kad pareiškėjas gavo prašymą pateikti informaciją tą pačią dieną, kurią buvo išsiųstas prašymas el. paštu pareiškėjo nurodytu atsakingo asmens adresu ir institucijos oficialiu el. paštu.

21Komisija gali pasiūlyti mažinti vertinamo projekto biudžetą ir (ar) projekto mastą, siūlyti pareiškėjams, pateikusiems panašius projektus, teikti bendrą patikslintą paraišką. Pasiūlymas mažinti vertinamo projekto biudžetą ir (ar) projekto mastą ar teikti bendrą paraišką turi būti argumentuotas ir pateiktas pareiškėjui raštu.

22.  Jeigu pareiškėjas sutinka su Komisijos pateiktu pasiūlymu, jis per 10 darbo dienų nuo pasiūlymo gavimo dienos turi pateikti patikslintą projekto paraiškos formą. Jeigu pareiškėjas nesutinka su Komisijos pasiūlymu, jis per 5 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos pateikia argumentuotą paaiškinimą, kodėl negali būti mažinamas projekto biudžetas ar projekto mastas arba kodėl keli projektai negali būti sujungti į vieną projektą. Komisija pakartotinai įvertina pateiktus argumentus ir per 5 darbo dienas raštu pareiškėjui pateikia galutinę išvadą.

23.  Jeigu pareiškėjas nesutinka su Komisijos vertinimo išvada, jis per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu Komisijai turi pateikti argumentus, kodėl nesutinka su Komisijos išvada. Atsižvelgiant į pateiktus argumentus projektas gali būti pakartotinai svarstomas Komisijoje. Komisija pakartotinai įvertina pateiktus argumentus ir per 5 darbo dienas pateikia galutinę išvadą.

24Komisija pateikia išvadas (Metodikos 4 priedas) Ekonomikos ir inovacijų ministerijai dėl projektų įgyvendinimo tikslingumo bei pasiūlymus dėl projektų įtraukimo į Prioritetinių skaitmeninimo projektų, finansuojamų EGADP lėšomis, sąrašą per 20 darbo dienų nuo paraiškų gavimo iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos dienos. Metodikos 2023 p. aprašytais atvejais išvadų ir pasiūlymų pateikimo terminas gali būti pratęstas papildomai iki 20 darbo dienų.

25.  Gavęs Komisijos išvadas bei siūlymus dėl tikslingumo skirti projektams finansavimą, ekonomikos ir inovacijų ministras per 10 darbo dienų nuo išvadų gavimo dienos patvirtina Prioritetinį skaitmeninimo projektų, finansuojamų EGADP plano lėšomis, sąrašą.

26.  Rengiant Prioritetinį skaitmeninimo projektų, finansuojamų EGADP plano lėšomis, sąrašą, aukščiausias prioritetas suteikiamas projektams, kurių išvadoje nurodoma, kad surinkta didžiausia kriterijų įverčių reikšmė.

27Kriterijaus įverčio reikšmė apskaičiuojama pagal formulę: KIV = (RVB × KRV)/100, kurioje: KIV – kriterijaus įverčio reikšmė (balais); RVB – reikšmės vertinimo balas; KRV – kriterijų reikšmingumo vertė (proc.). Skaitmeniniai sprendimai turi atitikti visus privalomus kriterijus. Jeigu skaitmeninis sprendimas neatitinka bent vieno privalomo kriterijaus, jis atrankos procese nedalyvauja.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Ekonomikos ir inovacijų ministerija teikia metodinę pagalbą dėl Metodikos nuostatų taikymo.

 

_________________________________

 

Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas, vertinimo metodikos

1 priedas

 

 

 

PLANUOJAMŲ KURTI SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ,

LEIDŽIANČIŲ SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS,

VERTINIMO KRITERIJŲ APRAŠAS

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Kriterijus

 

Paaiškinimas

 

Detalizuojantys rodikliai

 

Įverčių reikšmės ir jas atitinkantys vertinimo balai

 

Kriterijų privalomumas 

Kriterijų reikš-mingu-mas (proc.)

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

1.  

Reikšmingumo principą pagrindžiantys kriterijai:

20

1.1.

 

Ar kuriant arba modernizuojant skaitmeninį sprendimą bus prisidedama prie Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano (toliau – VPNĮP) arba 2022–2030 m Regionų plėtros programos (toliau – RPP) nuostatų įgyvendinimo:

Privalomas

10

 

1.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama:

Ar kuriamas skaitmeninis sprendimas būtinas siekiant įgyvendinti bent vieną VPNĮP suplanuotą  Vyriausybės programos projektą (darbą, iniciatyvą (priemonę) ar veiksmą, pasiekti numatytą rodiklį, o skaitmeninį sprendimą planuojanti kurti ar modernizuoti institucija yra nurodyta kaip atsakinga arba dalyvaujanti institucija,  arba pavaldi ministrui, kurio vadovaujama ministerija yra atsakinga ar dalyvaujanti institucija, pavestoje valdymo srityje (srityse)

Vertinama, ar skaitmeninis sprendimas įgyvendina VPNĮP suplanuotą veiksmą ir prisideda prie VPNĮP numatyto rodiklio pasiekimo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Ne (0)

 

2. Taip, yra vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis (1)

 

3. Taip, yra daugiau nei vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis (2)

 

1.1.2. Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama:

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą prisidedama prie RPP nustatytos regioninės plėtros problemos (-ų) sprendimo

Vertinama, ar institucijos planuojamas įgyvendinti skaitmeninio sprendimo kūrimo (modernizavimo) projektas prisidės prie bent vieno iš RPP 1 priede nustatytų ir su regioninės plėtros problema susietų poveikio rodiklių pasiekimo

 

1. Ne (0)

 

2. Taip, prisidės prie vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo (1)

 

3.Taip, prisidės prie daugiau nei vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo (2)

1.2.

Ar skaitmeninį sprendimą reikia sukurti (modernizuoti) siekiant tiesiogiai įgyvendinti Europos Sąjungos teisės aktus, nacionalinius teisės aktus

Vertinama, ar yra ES teisės aktas, Lietuvos Respublikos įstatymas arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas ar Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos teismų sprendimai, pagal kuriuos yra privaloma sukurti arba modernizuoti skaitmeninį sprendimą

-

1. Ne (0)

 

2.   2. Taip, privaloma pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą, Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos teismų sprendimą (2)

 

3.  Taip, privaloma pagal ES teisės aktą arba Lietuvos Respublikos įstatymą (3)

Neprivalomas 

10

2.  

Paprastumo, patogumo ir iniciatyvumo principą pagrindžiantys kriterijai:

15

2.1.

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą planuojama taikyti inovatyvius ir modernius sprendimus, tokius kaip robotizacija, dirbtinis intelektas, duomenimis grįsti sprendimai ir pan.

 

Vertinama, ar skaitmeniniam sprendimui kurti bus naudojamos naujausios technologijos

 

 

-

1. Ne (0)

2. Taip, įstaigos mastu (1)

3. Taip, Lietuvos mastu (2)

4. Taip, Europos mastu (3)

Neprivalomas

 

5

2.2

Ar įgyvendinus skaitmeninį sprendimą bus skaitmenizuoti ir vidiniai paslaugos teikimo procesai

Vertinama, ar, įgyvendinus skaitmeninį sprendimą, bus visiškai skaitmenizuoti paslaugos teikimo procesai (tiek paslaugos gavėjo atžvilgiu, tiek institucijos viduje)

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Neprivalomas

5

2.3.

Dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusi nauda

 

Vertinama, kokią naudą dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo arba modernizavimo gaus paslaugos gavėjas (paslaugos teikėjas)

Sukuriamos naudos principą įvertinančių kriterijų reikšmės nustatomos pagal  Tikėtinos naudos vertinimo lentelę (2 priedas) 

1. Maža (mažiau nei 30 proc. nuo maksimalaus galimo įvertinimo) (1)

 

2. Vidutinė (nuo 30 iki 60 proc. nuo maksimalaus galimo įvertinimo) (2)

 

3. Didelė (daugiau nei 60 proc. nuo maksimalaus galimo vertinimo) (3)

 

Neprivalomas

5

3.  

Vienkartinio duomenų pateikimo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

10

3.1.                         

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus užtikrinimas vienkartinio duomenų pateikimo principas

Vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus diegiami sprendimai, užtikrinantys tinkamą sąveiką su kitais informaciniais ištekliais (informacinėmis sistemomis ir (ar) registrais), siekiant išvengti pakartotinio duomenų rinkimo iš paslaugų gavėjų

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Neprivalomas

5

3.2.                         

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma pakartotinai naudoti (dalytis) institucijų jau surinktais duomenimis

Vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus diegiami sprendimai, užtikrinantys pakartotinį duomenų panaudojimą

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Privalomas

5

4.  

Įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principą pagrindžiantys kriterijai:

15

4.1.      

Ar skaitmeninio sprendimo prieinamumas bus užtikrintas ir socialiai pažeidžiamoms grupėms

Vertinama, ar sukurtu (modernizuotu) skaitmeniniu sprendimu galės visavertiškai pasinaudoti asmenys, priklausantys bent vienai socialiai pažeidžiamai grupei (socialiai pažeidžiamomis grupėmis priklauso vyresnio amžiaus, mažesnes pajamas gaunantys gyventojai, specialiųjų poreikių turintys asmenys ir asmenys su negalia, kaimo vietovėse gyvenantys gyventojai)

 

1. Ne (0)

2. Taip, trims socialiai pažeidžiamoms grupėms (1)

3. Taip, daugiau nei trims socialiai pažeidžiamoms grupėms (2)

 

Privalomas

5

4.2.      

Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas anglų kalba, prireikus ir kita institucijos pasirinkta užsienio kalba

Vertinama, ar sukurtu (modernizuotu)  skaitmeniniu sprendimu galės visavertiškai pasinaudoti kitakalbiai

 

1. Ne (0)

2. Taip, anglų kalba (1)

3. Taip, anglų ir kita užsienio kalba (2)

 

Neprivalomas

5

4.3

Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo pritaikymas tvarkyti duomenis su diakritiniais ženklais

Vertinama, ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas bus pritaikytas tvarkyti duomenis su diakritiniais ženklais

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Neprivalomas

5

5.  

Atvirumo ir skaidrumo principą pagrindžiantys kriterijai:

15

5.1.      

Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės dalytis informacija ir duomenimis su kitomis institucijomis

Vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus sukurta tinkama sąveika, kad būtų užtikrinti sklandūs duomenų mainai su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Privalomas

5

5.2.      

Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės paslaugos gavėjams stebėti ir vertinti paslaugos suteikimo procesą

Vertinama, ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą fiziniai ir juridiniai asmenys galės stebėti jiems aktualią informaciją apie paslaugos teikimą realiuoju laiku ir įvertinti paslaugos suteikimo procesą

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Neprivalomas

5

5.3.      

Ar skaitmeniniai sprendimai bus kuriami (modernizuojami) pakartotinai panaudojant jau egzistuojančius skaitmeninius sprendimus tam tikroje srityje ir (ar) pakartotinai panaudojant jau sukurtą IRT infrastruktūrą

Vertinama, ar numatyta kurti arba modernizuoti skaitmeninius sprendimus sujungiant, panaudojant jau egzistuojančius (sukurtus) IT sprendimus

-

1. Ne (0)

 

2.  Taip, pakartotinai panaudojami mažiau kaip 4 komponentai (1)

 

3.  Taip, pakartotinai panaudojami 4 (daugiau kaip 4), bet mažiau kaip 7 komponentai (2)

 

4.                      Taip, pakartotinai panaudojami 7 ir daugiau komponentų (3)

Privalomas

5

6.  

Standartinio paslaugų tarpvalstybiškumo principą pagrindžiantys kriterijai:

10

6.1.      

Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas ES piliečiams, esantiems bet kurios ES šalies teritorijoje

Vertinama, ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas ES piliečiams, esantiems bet kurios ES šalies teritorijoje

-

 

1. Ne (0)

 

2.   2. Taip, ES lygiu (3)

 

Neprivalomas

10

7.  

Standartinio paslaugų sąveikumo principą pagrindžiantys kriterijai:

15

7.1.

Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas, kuris bus naudojamas valstybės lygiu, arba skaitmeniniu sprendimu naudosis kelios savivaldybės

Neprivalomas

 

5

 

7.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama:

 

Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas

 

 

 

 

 

 

Vertinama, ar numatyta kurti dar nesukurtą valstybės lygiu arba modernizuoti bendrojo naudojimo skaitmeninį sprendimą

Potencialus institucijų, kurios naudosis sukurtu bendrojo naudojimo skaitmeniniu sprendimu, skaičius

1.   Ne (0)

 

2. 2. Taip, potencialiai naudosis mažiau kaip 10 institucijų (1)

 

 

3.   3. Taip, potencialiai naudosis 10 (daugiau kaip 10), bet mažiau kaip 20 institucijų (2)

 

4.      Taip, potencialiai naudosis 20 ir daugiau institucijų (3)

7.1.2 Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama:

Ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas bus naudojamas kelių savivaldybių bendrai ir (ar) savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą

Vertinama, ar:

1. skaitmeniniu sprendimu bendrai naudosis kelios savivaldybės;

2. savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą bent vienu iš šių būdų:

a) atrinkdamos viešosios paslaugos teikėją (-us), kuris (-ie) aptarnaus daugiau kai vienos savivaldybės gyventojus;

b) sutarties pagrindu perdavus kelių savivaldybių gyventojams teikiamos viešosios paslaugos administravimo funkcijas vienai iš savivaldybių;

c) savivaldybėms įsteigus bendrą juridinį asmenį, kuriam pavesta administruoti viešąją paslaugą

 

1.  Ne (0)

2.  Taip, bus bendrai naudojamas (1)

3.  Taip, bus bendrai naudojamas ir bendrai administruojama viešoji paslauga (2)

7.2.      

Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas bus sąveikus ES lygiu

Vertinama, ar numatyta kurti skaitmeninį sprendimą, atitinkantį ES sąveikumo standartus

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Neprivalomas

5

7.3.      

Ar kuriant skaitmeninį sprendimą bus taikomi atvirieji standartai, nustatyti Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijose, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“

Vertinama, ar skaitmeninis sprendimas kuriamas taikant atviruosius standartus

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Privalomas

5

8.  

Patikimumo ir saugumo principą pagrindžiantys kriterijai:

5

8.1.      

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones

Vertinama, ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones

 

1. Ne (0)

2. Taip (1)

 

Privalomas

5

9.  

Institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principą pagrindžiantys kriterijai:

15

9.1.

Ar turima gebėjimų ir (ar) patirties įgyvendinti panašaus masto skaitmeninių sprendimų kūrimo (modernizavimo) projektus

Vertinama, ar institucija, planuojanti įgyvendinti skaitmeninio sprendimo kūrimo (modernizavimo) projektą, turi skaitmeninių projektų įgyvendinimo patirties

 

1.  Ne (0)

 

2.  Taip, įgyvendino 1 projektą (1)

 

 

3. Taip, įgyvendino 2 ir daugiau projektus (2)

 

Privalomas

5

9.2.

Ar institucija yra nustačiusi vidinius procesus, kaip turi būti valdomas projektas, ir (ar) atlikusi parengiamuosius darbus, kurie padėtų įgyvendinti projektą

Vertinama, ar institucija yra aprašiusi ir patvirtinusi vidinius projektų įgyvendinimo procesus ir kokie parengiamieji projekto įgyvendinimo darbai yra atlikti

 

1.   Ne (0)

2.   Taip (2)

Neprivalomas

5

9.3.

Ar institucija turi nustatytus paslaugos teikimo (administravimo) procesus

Vertinama, ar institucija yra aprašiusi ir patvirtinusi paslaugos teikimo (administravimo) procesus

 

1.   Ne (0)

2.   Taip (1)

Neprivalomas

5

 

_________________________________

 

Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų,

leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas,

vertinimo kriterijų

2 priedas

 

DĖL SKAITMENINIO SPRENDIMO SUKŪRIMO (MODERNIZAVIMO) ATSIRADUSIOS TIKĖTINOS NAUDOS PASLAUGOS GAVĖJUI (PASLAUGOS) TEIKĖJUI VERTINIMO LENTELĖ

 

 

Eil. Nr.

Tikėtina nauda

Vertinimas

1.  

Išaugtų paslaugos ir (ar) jai suteikti reikalingų veiklos procesų atsparumas kibernetinėms grėsmėms

1

2

3

4

5

2.  

Sumažėtų klaidų teikiant paslaugą tikimybė

1

2

3

4

5

3.  

Paslaugos teikimo veiklos procesams atlikti reikėtų mažiau žmonių

1

2

3

4

5

4.  

Paspartėtų paslaugai suteikti reikalingi veiklos procesai

1

2

3

4

5

5.  

Būtų suvienodinta tokią pačią paslaugą teikiančių institucijų analogiškų veiklos procesų atlikimo praktika

1

2

3

4

5

6.  

Padidėtų paslaugos teikimo veiklos procesų skaidrumas

1

2

3

4

5

7.  

Institucija per tą patį laiką galėtų aptarnauti daugiau paslaugos gavėjų

1

2

3

4

5

8.  

Būtų taupomas paslaugos teikimo veiklos procesus atliekančių darbuotojų laikas

1

2

3

4

5

9.  

Mažėtų paslaugos suteikimo laiko ir sprendimo priklausomybė nuo netinkamo paslaugą teikiančių darbuotojų veikimo 

1

2

3

4

5

10.

Paslaugos gavėjui mažėtų poreikis kreiptis į įvairias institucijas siekiant gauti paslaugą

1

2

3

4

5

11.

Būtų galima automatizuotai kaupti su paslaugos teikimo veiklos procesais susijusias žinias ir patirtį (organizacijos žinių valdymas ir (arba) institucinės atminties išsaugojimas)

1

2

3

4

5

12.

Būtų sustiprinta ir paspartinta tarpinstitucinė komunikacija, siekiant suteikti paslaugą

1

2

3

4

5

13.

Paslauga taptų lengviau prieinama įvairių gebėjimų paslaugų vartotojams

1

2

3

4

5

14.

Išaugtų vartotojų pasitenkinimas institucijų teikiamomis paslaugomis

1

2

3

4

5

15.

Sumažėtų finansinės paslaugos teikimo veiklos procesų atlikimo sąnaudos

1

2

3

4

5

16.

Išaugtų paslaugų naudotojų skaičius

1

2

3

4

5

17.

Išaugtų paslaugų naudotojų pasitenkinimas teikiama paslauga

1

2

3

4

5

18.

Kita (nurodykite):

1

2

3

4

5

Vertinimo reikšmės: 1 – visiškai nesutinku, 2 – nesutinku, 3 – nei sutinku, nei nesutinku, 4 – sutinku, 5 – visiškai sutinku

 

___________________

 

Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas,

vertinimo metodikos

3 priedas

 

 

(Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas, paraiškos forma)

 

PLANUOJAMŲ KURTI SKAITMENINIŲ SPRENDIMŲ LEIDŽIANČIŲ SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS,

paraiškA

 

 

1 lentelė. Bendra informacija apie projektą, kuriuo planuojama kurti skaitmeninį sprendimą, leidžiantį saugiai ir patogiai gauti paslaugas (toliau – projektas), ir jo teikėją.

 

Informacija apie projektą ir jo teikėją

Atsakymas

1

2

1.1. Projektą planuojančios įgyvendinti institucijos (-ų) ar įstaigos (-ų) (toliau – institucija) pavadinimas ir kodas, el. pašto adresas, telefono numeris

 

1.2. Asmens, atsakingo už paraiškos pildymą, kontaktiniai duomenys (vardas, pavardė, pareigos, el. pašto adresas, telefono numeris)

 

1.3. Projekto pavadinimas

 

1.4. Projekto tikslas ir trumpas aprašymas:

Nurodomas pagrindinis projekto tikslas. Taip pat nurodoma, kaip siūlomas įgyvendinti projektas prisidės prie pažangos priemonės „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“ bei EGADP plano reformos „Į klientą orientuotos paslaugos“ įgyvendinimo.

1.5. Preliminarus projekto įgyvendinimo lėšų poreikis (tūkst. Eur)

Nurodomas preliminarus lėšų poreikis tinkamam projekto įgyvendinimui.

1.6. Informacija apie administracinę paslaugą (pateikiama, kai skaitmeninis sprendimas skirtas administracinių paslaugų teikimui tobulinti)

1.6.1. Administracinės (-ių) paslaugos (-ų) pavadinimas (-ai) ir PAS kodas (-ai)

Nurodomas administracinės (-ių) paslaugos (-ų) pavadinimas (-ai) ir Viešųjų ir administracinių paslaugų stebėsenos ir analizės informacinėje sistemoje (PASIS) paslaugos aprašymui (-ams) suteiktas (-i) kodai.

1.6.2. Jeigu paslaugos (-ų) aprašymas (-ai) PASIS nepublikuojamas, nurodoma:

1.6.2.1. Informaciniai įpareigojimai:

 

Nurodoma, kokią informaciją ir dokumentus, norėdamas gauti paslaugą, turi pateikti asmuo ir kokią informaciją ir dokumentus iš valstybės registrų ir informacinių sistemų paslaugos teikėjas gauna pats.

1.6.2.2. Paslaugos suteikimo kaina ir trukmė:

Nurodoma paslaugos suteikimo kaina ir trukmė, paaiškinama, kaip atliktas įvertinimas.

1.6.2.3. Paslaugos suteikimo procesas:

 

Nurodomos visos paslaugos suteikimo proceso dalys nuo paslaugos inicijavimo iki rezultato paslaugos gavėjui suteikimo.

 

1.6.2.4. Paslaugos perkėlimo į elektroninę erdvę mastas:

 

Nurodoma, kurios paslaugos suteikimo proceso dalys yra perkeltos į elektroninę erdvę.

1.7. Informacija apie viešąją paslaugą (pateikiama, kai skaitmeninis sprendimas yra skirtas savivaldybių viešųjų paslaugų teikimui tobulinti)

1.7.1. Savivaldybės funkcija (-os), kuriai (-ioms) atlikti yra skirta viešoji paslauga

Pateikiama nuoroda į Vietos savivaldos įstatyme nurodytą savivaldybės funkciją.

1.7.2. Viešosios paslaugos gavėjų tikslinė (-ės) grupė (-ės)

Nurodomos visuomenės grupės (pagal amžiaus, lyties, užimtumo, specialiųjų poreikių ar kitus požymius), kurioms yra skirta viešoji paslauga.

1.7.3. Viešosios paslaugos teikėjas (-ai)

Nurodomi savivaldybių įsteigti paslaugų teikėjai arba pagal sudarytas sutartis kiti viešai pasirinkti fiziniai ar juridiniai asmenys ir (ar) bendrą požymį turinčios jų grupės (pvz.: bendrojo lavinimo mokyklos, socialinių paslaugų kataloge išskirtos paslaugų teikėjų grupės ir pan.).

1.7.4. Viešosios paslaugos suteikimo rezultatas:

Apibūdinama teikiamos viešosios paslaugos nauda visuomenei ir (jei tokie nustatyti) šią naudą rodantys kiekybiniai rodikliai.

 

 

Pastaba. Pildydamas paraišką, pareiškėjas įsipareigoja, kad planuojamos įgyvendinti veiklos nėra (nebus) finansuojamos, įskaitant de minimis pagalbą, daugiau nei vieną kartą.

2 lentelė. Planuojamo kurti skaitmeninio sprendimo vertinimas

 

Vertinimo kriterijus

Galimos įverčių reikšmės

Institucijos atsakymas / papildomi komentarai

1

2

3

2.1. Reikšmingumo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

2.1.1. Ar kuriant arba modernizuojant skaitmeninį sprendimą bus prisidedama prie Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano (toliau – VPNĮP) arba 2022–2030 m Regionų plėtros programos (toliau – RPP) nuostatų įgyvendinimo:

2.1.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė:

vertinama,  ar kuriamas skaitmeninis sprendimas būtinas siekiant įgyvendinti bent vieną VPNĮP suplanuotą  Vyriausybės programos projektą (darbą, iniciatyvą (priemonę) ar veiksmą, pasiekti numatytą rodiklį, o skaitmeninį sprendimą planuojanti kurti ar modernizuoti institucija yra nurodyta kaip atsakinga arba dalyvaujanti institucija, arba pavaldi ministrui, kurio vadovaujama ministerija yra atsakinga ar dalyvaujanti institucija, pavestoje valdymo srityje (srityse).

1. Ne

 

2. Taip, yra vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis

 

3. Taip, yra daugiau nei vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis

 

Nurodyti visus VPNĮP suplanuotus veiksmus, kuriuos įgyvendina skaitmeninis sprendimas.

Jeigu pareiškėja yra savivaldybė, vertinama, ar skaitmeninis sprendimas prisideda prie VPNĮP suplanuoto veiksmo.

2.1.1.2. Jei pareiškėja – savivaldybė:

vertinama, ar kuriant (modernizuojant)  skaitmeninį sprendimą prisidedama prie 2022–2030 m. Regionų plėtros programoje (toliau – RPP) nustatytos regioninės plėtros problemos (-ų) sprendimo

1. Ne

 

2. Taip, prisidės prie vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo

 

3. Taip, prisidės prie daugiau nei vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo

Nurodyti konkrečius RPP 1 priede nustatytus ir su regioninės plėtros problema susietus poveikio rodiklius, kuriems turės įtakos planuojamas kurti (modernizuoti) skaitmeninis sprendimas.

2.1.2. Ar skaitmeninį sprendimą reikia sukurti (modernizuoti) siekiant tiesiogiai įgyvendinti Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktus, nacionalinius teisės aktus

1. Ne

2.   2. Taip, privaloma pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą, Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos teismų sprendimą

3.     Taip, privaloma pagal ES   teisės aktą arba Lietuvos Respublikos įstatymą

Prašome įvardyti, kokie konkrečiai teisės aktai ar teismų sprendimai bus įgyvendinti sukūrus skaitmeninį sprendimą.

2.2. Paprastumo, patogumo ir iniciatyvumo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

2.2.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą planuojama taikyti inovatyvius ir modernius sprendimus, tokius kaip robotizacija, dirbtinis intelektas, duomenimis grįsti sprendimai ir pan.

1. Ne

2. Taip, įstaigos mastu

3. Taip, Lietuvos mastu

4. Taip, Europos mastu

Prašome pagrįsti, kokius inovatyvius sprendimus planuojama taikyti, kokia nauda bus pasiekta juos taikant, kokius pranašumus ar galimybes suteiks jų panaudojimas.

2.2.2. Ar įgyvendinus skaitmeninį sprendimą bus skaitmenizuoti ir vidiniai paslaugos teikimo procesai

1. Ne

2. Taip

 

Jei „Taip“. paaiškinti, kokie konkrečiai vidiniai procesai bus skaitmenizuoti.

Jei „Ne“. paaiškinti, kodėl vidinių procesų skaitmenizuoti nereikia.

2.2.3. Dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusi nauda

1. Maža (mažiau nei 30 proc. nuo maksimalaus galimo įvertinimo)

2. Vidutinė (nuo 30 iki 60 proc. nuo maksimalaus galimo įvertinimo)

3. Didelė (daugiau nei 60 proc. nuo maksimalaus galimo vertinimo)

Reikia užpildyti dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusios tikėtinos naudos paslaugos gavėjui (paslaugos) teikėjui vertinimo lentelę (3 lentelė), savo atsakymą pagrįsti.

2.3. Vienkartinio duomenų pateikimo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

2.3.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus užtikrinamas vienkartinio duomenų pateikimo principas

1. Ne

2. Taip

 

Prašome pateikti paaiškinimą, kaip šis principas bus užtikrinamas.

2.3.2. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą  numatoma pakartotinai naudoti (dalytis) institucijų jau surinktais duomenimis

1. Ne

2. Taip

 

Prašome pateikti paaiškinimą, kokius kitų institucijų duomenis planuojama naudoti, kaip planuojama užtikrinti duomenų atvėrimą, dalintis duomenimis,

2.4. Įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

2.4.1. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas ir socialiai pažeidžiamoms grupėms

1. Ne

2. Taip, trims socialiai pažeidžiamoms grupėms

3. Taip, daugiau nei trims socialiai pažeidžiamoms grupėms

 

Nurodyti, kokioms socialinėms grupėms bus pritaikytas skaitmeninis sprendimas, paaiškinti, kaip bus atliepti šios grupės (ar grupių poreikiai).

2.4.2. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas anglų kalba, prireikus ir kita institucijos pasirinkta užsienio kalba

1. Ne

2. Taip, anglų kalba

3. Taip, anglų ir kita užsienio kalba

 

Paaiškinti, kaip tai bus įgyvendinta,

2.4.3. Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo pritaikymas tvarkyti duomenis su diakritiniais ženklais

1. Ne

2. Taip

 

 

2.5.  Atvirumo ir skaidrumo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

2.5.1. Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės dalytis informacija ir duomenimis su kitomis institucijomis

1. Ne

2. Taip

 

Prašome pateikti paaiškinimą, kokios galimybės bus sudaromos ir kaip planuojama jas įgyvendinti.

2.5.2. Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės paslaugos gavėjams stebėti ir vertinti paslaugos suteikimo procesą

1. Ne

2. Taip

Prašome pateikti paaiškinimą, kokios galimybės bus sudaromos ir kaip planuojama jas įgyvendinti.

2.5.3. Ar skaitmeniniai sprendimai bus kuriami (modernizuojami) pakartotinai panaudojant jau egzistuojančius skaitmeninius sprendimus tam tikroje srityje ir (ar) pakartotinai panaudojant jau sukurtą IRT infrastruktūrą

1. Ne

2.   2. Taip, pakartotinai panaudojami mažiau kaip 4 komponentai

3.   3. Taip, pakartotinai panaudojami 4 (daugiau kaip 4), bet mažiau kaip 7 komponentai

4. Taip, pakartotinai panaudojami 7 ir daugiau komponentų

Prašome pateikti paaiškinimą ir nurodyti pakartotinai panaudojamus komponentus.

2.6. Standartinio paslaugų tarpvalstybiškumo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

2.6.1. Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas ES piliečiams, esantiems bet kurios ES šalies teritorijoje

1. Ne

2.   2. Taip,  ES  lygiu

Jeigu kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas yra aktualus tik nacionaliniu lygiu, prašome pateikti tai pagrindžiančius argumentus.

2.7. Standartinio paslaugų sąveikumo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

 

2.7.1. Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas, kuris bus naudojamas valstybės lygiu, arba skaitmeniniu sprendimu naudosis kelios savivaldybės

2.7.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija, įstaiga arba valstybės įmonė:

ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas

1. Ne

2.   2. Taip, potencialiai naudosis mažiau kaip 10 institucijų

3.   3. Taip, potencialiai naudosis 10 (daugiau kaip 10), bet mažiau kaip 20 institucijų

4.    Taip, potencialiai naudosis 20 ir daugiau institucijų

Pagrįsti ir nurodyti konkrečius potencialius naudotojus, paaiškinti, kaip šie naudotojai bus motyvuojami naudotis sukurtu sprendimu.

2.7.1.2.          Jei pareiškėja – savivaldybė: ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas bus naudojamas kelių savivaldybių bendrai ir (ar) savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą

1. Ne

2. Taip, bus bendrai naudojamas

3. Taip, bus bendrai naudojamas ir bendrai administruojama viešoji paslauga

Pagrįsti ir nurodyti konkrečius potencialius skaitmeninio sprendinio naudotojus (savivaldybių administravimo subjektus).

Jeigu savivaldybės numato bendrai administruoti viešąją paslaugą, pagrįsti ir aprašyti konkretų viešosios paslaugos bendro administravimo modelį:

a) atrenkant viešosios paslaugos teikėją (-us), kuris (-ie) aptarnaus daugiau kaip vienos savivaldybės gyventojus;

b) sutarties pagrindu perduodant kelių savivaldybių gyventojams teikiamos viešosios paslaugos administravimo funkcijas vienai iš savivaldybių;

c) savivaldybėms steigiant bendrą juridinį asmenį, kuriam yra (bus) pavesta administruoti viešąją paslaugą.

2.7.2. Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas bus sąveikus ES lygiu

1. Ne

2. Taip

Nurodyti, kokių konkrečių standartų bus laikomasi kuriant skaitmeninį sprendimą ir siekiant užtikrinti tinkamą jo sąveikumą ES lygiu.

2.7.3. Ar kuriant skaitmeninį sprendimą bus taikomi atvirieji standartai, nustatyti Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijose, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“

 

1. Ne

2. Taip

 

2.8. Patikimumo ir saugumo principą pagrindžiantys kriterijai:

 

 

2.8.1. Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones

1. Ne

2. Taip

 

Nurodyti, konkrečias saugumo priemones, kurias numatoma įdiegti.

2.9. Institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principą pagrindžiantys kriterijai:

 

 

2.9.1. Ar turima gebėjimų ir (ar) patirties įgyvendinant panašaus masto skaitmeninių sprendimų kūrimo (modernizavimo) projektus

1. Ne

2. Taip, įgyvendino 1 projektą

3. Taip, įgyvendino 2 ir daugiau projektus

 

Jei, taip, nurodyti, kokie konkretūs projektai buvo įgyvendinti, kokie institucijos turimi specialistai dalyvaus įgyvendinant projektą ir kokios bus jų pozicijos projekte (pvz., projekto vadovas, veiklos analitikas, informacijos saugos specialistas, kompiuterizuojamo proceso savininkas ir pan.).

2.9.2. Ar institucija yra  nustačiusi vidinius procesus, kaip turi būti valdomas projektas, ir (ar) yra atlikusi parengiamuosius darbus, kurie padėtų įgyvendinti projektą

1. Ne

2. Taip

Jei taip, nurodyti, kur yra aprašyti vidiniai projektų valdymo procesai ir (ar) kokie parengiamieji darbai yra atlikti.

2.9.3. Ar institucija yra nustačiusi paslaugos teikimo (administravimo) procesus

1. Ne

2. Taip

Jei taip, nurodyti dokumentus, kuriuose yra nustatyta paslaugos administravimo procesų veiksmų seka.

 

3 lentelė. Dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusios tikėtinos naudos paslaugos gavėjui (paslaugos teikėjui) vertinimo lentelė

Eil. Nr.

Tikėtina nauda

Vertinimas

Pasirinkimo pagrindimas

1.  

Išaugtų paslaugos ir (ar) jai suteikti reikalingų veiklos procesų atsparumas kibernetinėms grėsmėms

1

2

3

4

5

 

2.  

Sumažėtų klaidų teikiant paslaugą tikimybė

1

2

3

4

5

 

3.  

Paslaugos teikimo veiklos procesams atlikti reikėtų mažiau žmonių

1

2

3

4

5

 

4.  

Paspartėtų paslaugai suteikti reikalingi veiklos procesai

1

2

3

4

5

 

5.  

Būtų suvienodinta tokią pačią paslaugą teikiančių institucijų analogiškų veiklos procesų atlikimo praktika

1

2

3

4

5

 

6.  

Padidėtų paslaugos teikimo veiklos procesų skaidrumas

1

2

3

4

5

 

7.  

Institucija per  tą patį laiką galėtų aptarnauti daugiau paslaugos gavėjų

1

2

3

4

5

 

8.  

Būtų taupomas paslaugos teikimo veiklos procesus atliekančių darbuotojų laikas

1

2

3

4

5

 

9.  

Mažėtų paslaugos suteikimo laiko ir sprendimo priklausomybė nuo netinkamo paslaugą teikiančių darbuotojų veikimo

1

2

3

4

5

 

10.

Paslaugos gavėjui mažėtų poreikis kreiptis į įvairias institucijas, siekiant gauti paslaugą

1

2

3

4

5

 

11.

Būtų galima automatizuotai kaupti su paslaugos teikimo veiklos procesais susijusias žinias ir patirtį (organizacijos žinių valdymas, institucinės atminties išsaugojimas)

1

2

3

4

5

 

12.

Būtų sustiprinta ir paspartinta tarpinstitucinė komunikacija, siekiant suteikti paslaugą

1

2

3

4

5

 

13.

Paslauga taptų lengviau prieinama įvairių gebėjimų paslaugų vartotojams

1

2

3

4

5

 

14.

Išaugtų vartotojų pasitenkinimas institucijų teikiamomis paslaugomis

1

2

3

4

5

 

15.

Sumažėtų finansinės paslaugos teikimo veiklos procesų atlikimo sąnaudos

1

2

3

4

5

 

16.

Išaugtų paslaugų naudotojų skaičius

1

2

3

4

5

 

17.

Išaugtų paslaugų naudotojų pasitenkinimas teikiama paslauga

1

2

3

4

5

 

18.

Kita (nurodykite):

1

2

3

4

5

 


 

 

4 lentelė. Informacija apie skaitmeninį sprendimą ir jo įgyvendinimo aprašymas

 

Kuriamos ar modernizuojamos IS tipas

Pažymėkite, kokio tipo IS bus inicijuojama:

Valstybės informacinė sistema

Valstybinis registras

Institucijos interneto svetainė

Detalizuokite, kokie komponentai sudarytų planuojamą kurti skaitmeninį sprendimą / kokie esamo skaitmeninio sprendimo komponentai būtų modernizuojami

 

Kiek laiko truktų skaitmeninio sprendimo kūrimo (modernizavimo) projekto vykdymas

 

Detalizuokite, kokias veiklas planuojama vykdyti

 

Reikalingo biudžeto panaudojimo detalizacija

Kiek iš viso kainuotų įgyvendinti skaitmeninį sprendimą?

Nurodykite sumą eurais

Įvertinkite skaitmeninio sprendimo kūrimo (modernizavimo) išlaidas kiekvieniems finansavimo metams:

Finansavimo metai

Lėšų poreikis, tūkst. Eur

IŠ VISO, EUR

Darbo užmokestis su soc. draudimu

Techninė įranga

Programinė įranga

IT paslaugos

Mokymų ir konsultacinės paslaugos

Kita

X

 

 

 

 

 

 

 

X+1

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

Įvertinkite skaitmeninio sprendimo metines eksploatacijos išlaidas:

Lėšų poreikis, tūkst. Eur

IŠ VISO, EUR

Darbo užmokestis su soc. draudimu

Techninė įranga

Programinė įranga

IT paslaugos

Mokymų ir konsultacinės paslaugos

Kita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paaiškinkite, kaip buvo atliktas biudžeto poreikio įvertinimas

 

 

______________________________

 

Planuojamų kurti skaitmeninių sprendimų, leidžiančių saugiai ir patogiai gauti paslaugas, vertinimo metodikos

4 priedas

 

 

išvada

dėl atitikties PLANUOJAMŲ KURTI skaitmeninių SPRENDIMŲ, LEIDŽIANČIŲ SAUGIAI IR PATOGIAI GAUTI PASLAUGAS, VERTINIMO METODIKAI

 

1 lentelė. Bendra informacija apie projektą, kuriuo planuojama kurti skaitmeninį sprendimą, leidžiantį saugiai ir patogiai gauti paslaugas (toliau – projektas), ir jo teikėją

 

Informacija apie paslaugą ir jos teikėją

Atsakymas

1

2

1.1. Projektą planuojančios įgyvendinti institucijos (-ų) ar įstaigos (-ų) (toliau – institucija) pavadinimas ir kodas, el. pašto adresas, telefono numeris

 

1.2. Asmens, atsakingo už paraiškos pildymą, kontaktiniai duomenys (vardas, pavardė, pareigos, el. pašto adresas, telefono numeris)

 

1.3. Projekto pavadinimas

 

1.4. Projekto tikslas ir trumpas aprašymas:

 

 

1.5.              Preliminarus projekto įgyvendinimo lėšų poreikis (tūkst. Eur)

 

1.6. Informacija apie administracinę paslaugą (pateikiama, kai skaitmeninis sprendimas skirtas administracinių paslaugų teikimui tobulinti)

1.6.1. Administracinės (-ių) paslaugos (-ų) pavadinimas (-ai) ir PAS kodas (-ai)

 

1.6.2. Jeigu paslaugos (-ų) aprašymas (-ai) PASIS nepublikuojamas, nurodykite:

1.6.2.1. Informaciniai įpareigojimai:

 

1.6.2.2. Paslaugos suteikimo kaina ir trukmė

 

1.6.2.3. Paslaugos suteikimo procesas:

 

 

1.6.2.4. Paslaugos perkėlimo į elektroninę erdvę mastas:

1.7. Informacija apie viešąją paslaugą (pateikiama, kai skaitmeninis sprendimas yra skirtas savivaldybių viešųjų paslaugų teikimui tobulinti)

1.7.1. Savivaldybės funkcija (-os), kuriai (-ioms) atlikti yra skirta viešoji paslauga

 

1.7.2. Viešosios paslaugos gavėjų tikslinė (-ės) grupė (-ės)

 

1.7.3. Viešosios paslaugos teikėjas (-ai)

 

1.7.4. Viešosios paslaugos suteikimo rezultatas:

 

 

 


 

2 lentelė. Paslaugos vertinimas dėl atitikties kriterijams

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijų privalomumas

Kriterijų reikšmingumo vertė (proc.)

Įverčių reikšmės ir jas atitinkantys vertinimo balai

Atitikties įverčio reikšmei žyma (x)

Įverčių suma

1

2

3

4

5

6

7

1.

Reikšmingumo principą pagrindžiantys kriterijai:

1.1.

Ar kuriant arba modernizuojant skaitmeninį sprendimą bus prisidedama prie Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano (toliau – VPNĮP) arba 2022–2030 m Regionų plėtros programos (toliau – RPP) nuostatų įgyvendinimo:

1.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama:

ar kuriamas skaitmeninis sprendimas būtinas siekiant įgyvendinti bent vieną VPNĮP suplanuotą Vyriausybės programos projektą (darbą, iniciatyvą (priemonę) ar veiksmą, pasiekti numatytą rodiklį, o skaitmeninį sprendimą planuojanti kurti ar modernizuoti institucija yra nurodyta kaip atsakinga arba dalyvaujanti institucija, arba pavaldi ministrui, kurio vadovaujama ministerija yra atsakinga ar dalyvaujanti institucija pavestoje valdymo srityje (srityse)

Privalomas kriterijus

10

1. Ne (0)

 

 

2. Taip, yra vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis  (1)

 

3. Taip, yra daugiau nei vieno VPNĮP suplanuoto veiksmo dalyvis (2)

 

1.1.2. Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama:

ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą prisidedama prie RPP nustatytos regioninės plėtros problemos (-ų) sprendimo

1. Ne (0)

 

 

 

2. Taip, prisidės prie vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo (1)

 

3. Taip, prisidės prie daugiau nei vieno RPP poveikio rodiklio pasiekimo (2)

 

1.2.

Ar skaitmeninį sprendimą reikia sukurti (modernizuoti) siekiant tiesiogiai įgyvendinti Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktus, nacionalinius strateginius dokumentus

Neprivalomas kriterijus

10

1. Ne (0)

 

 

2. Taip, privaloma pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą, Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos teismų sprendimą (2)

 

3. Taip, privaloma pagal ES teisės aktą arba Lietuvos Respublikos įstatymą (3)

 

2.

Paprastumo, patogumo ir iniciatyvumo principą pagrindžiantys kriterijai:

2.1.

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą planuojama taikyti inovatyvius ir modernius sprendimus tokius kaip robotizacija, dirbtinis intelektas, duomenimis grįsti sprendimai ir pan.

 

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip, įstaigos mastu (1)

 

3. Taip, Lietuvos mastu (2)

 

4. Taip, Europos mastu (3)

 

2.2.

Ar įgyvendinus skaitmeninį sprendimą bus skaitmenizuoti ir vidiniai paslaugos teikimo procesai

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

2.3.

Dėl skaitmeninio sprendimo sukūrimo (modernizavimo) atsiradusi nauda

Neprivalomas kriterijus

5

1. Maža (mažiau nei 30 proc. nuo maksimalaus galimo įvertinimo (1)

 

 

2. Vidutinė (nuo 30 iki 60 proc. nuo maksimalaus galimo įvertinimo (2)

 

3. Didelė (daugiau nei 60 proc. nuo maksimalaus galimo vertinimo (3)

 

3.

Vienkartinio duomenų pateikimo principą pagrindžiantys kriterijai:

3.1.

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą bus užtikrintas vienkartinio duomenų pateikimo principas

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

3.2.

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma pakartotinai naudoti (dalytis) institucijų jau surinktais duomenimis

Privalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

4.

Įtraukumo ir paslaugų prieinamumo principą pagrindžiantys kriterijai:

4.1.

Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas ir socialiai pažeidžiamoms grupėms

Privalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip, trims socialiai pažeidžiamoms grupėms (1)

 

3. Taip, daugiau nei trims socialiai pažeidžiamoms grupėms (2)

 

 

4.2.

Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo prieinamumas anglų kalba, prireikus ir kita institucijos pasirinkta užsienio kalba

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

 

2. Taip, anglų kalba (1)

 

3. Taip, anglų ir kita užsienio kalba (2)

 

4.3.

Ar bus užtikrintas skaitmeninio sprendimo pritaikymas tvarkyti duomenis su diakritiniais ženklais

 

 

 

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

5.

Atvirumo ir skaidrumo principą pagrindžiantys kriterijai:

5.1.

Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės dalytis informacija ir duomenimis su kitomis institucijomis

Privalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

5.2.

Ar sukūrus (modernizavus) skaitmeninį sprendimą bus sudarytos galimybės paslaugos gavėjams stebėti ir vertinti paslaugos suteikimo procesą

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

 

2. Taip (1)

 

5.3.

Ar skaitmeniniai sprendimai bus kuriami (modernizuojami) pakartotinai panaudojant jau egzistuojančius skaitmeninius sprendimus tam tikroje srityje ir (ar) pakartotinai panaudojant jau sukurtą IRT infrastruktūrą

Privalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2.  Taip, pakartotinai panaudojami mažiau kaip 4 komponentai (1)

 

3.  Taip, pakartotinai panaudojami 4 (daugiau kaip 4), bet mažiau kaip 7 komponentai (2)

 

4.Taip, pakartotinai panaudojami 7 ir daugiau komponentų (3)

 

6.

Standartinio paslaugų tarpvalstybiškumo principą pagrindžiantys kriterijai:

6.1.

Ar kuriamas (modernizuojamas)

skaitmeninis sprendimas sudarys galimybes teikti paslaugas ES piliečiams, esantiems bet kurios ES šalies teritorijoje

Neprivalomas

kriterijus

10

1. Ne (0)

 

 

2. Taip, ES lygiu (3)

 

7.

Standartinio paslaugų sąveikumo principą pagrindžiantys kriterijai:

7.1.

Ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas, kuris bus naudojamas valstybės lygiu, arba skaitmeniniu sprendimu naudosis kelios savivaldybės.

7.1.1. Jei pareiškėja – valstybės institucija ar įstaiga arba valstybės įmonė, vertinama:

ar kuriamas (modernizuojamas) bendrojo naudojimo skaitmeninis sprendimas

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

 

2. Taip, potencialiai naudosis mažiau kaip 10 institucijų (1)

 

3. Taip, potencialiai naudosis 10 (daugiau kaip 10), bet mažiau kaip 20 institucijų (2)

 

4. Taip, potencialiai naudosis 20 ir daugiau institucijų (3)

 

7.1.2. Jei pareiškėja – savivaldybė, vertinama:

ar sukurtas (modernizuotas) skaitmeninis sprendimas bus naudojamas kelių savivaldybių bendrai ir (ar) savivaldybės bendrai administruos viešąją paslaugą

1. Ne (0)

 

 

2. Taip, bus bendrai naudojamas (1)

 

 

 

3. Taip, bus bendrai naudojamas ir bendrai administruojama viešoji paslauga (2)

 

 

7.2.

Ar kuriamas (modernizuojamas) skaitmeninis sprendimas bus sąveikus ES lygiu

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

7.3.

Ar kuriant skaitmeninį sprendimą bus taikomi atvirieji standartai, nustatyti Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijose, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. T-36 „Dėl Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijų patvirtinimo“

Privalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

8.

 

Patikimumo ir saugumo principą pagrindžiantys kriterijai:

8.1.

Ar kuriant (modernizuojant) skaitmeninį sprendimą numatoma įdiegti kibernetinio saugumo priemones

Privalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

9.

Institucijų gebėjimų įgyvendinti projektą principą pagrindžiantys kriterijai:

9.1.

Ar turima gebėjimų ir (ar) patirties įgyvendinant panašaus masto skaitmeninių sprendimų kūrimo (modernizavimo) projektus

Privalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip, įgyvendino 1 projektą (1)

 

3. Taip Įgyvendino 2 ir daugiau projektus (2)

 

9.2.

Ar institucija yra nustačiusi vidinius procesus, kaip turi būti valdomas projektas, ir (ar) yra atlikusi parengiamuosius darbus, kurie padėtų įgyvendinti projektą

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (2)

 

9.3

Ar institucija yra nustačiusi paslaugos teikimo (administravimo) procesus

Neprivalomas kriterijus

5

1. Ne (0)

 

 

2. Taip (1)

 

10.

Projektas atitiko visus privalomus vertinimo kriterijus

1. Taip

 

 

2. Ne

 

Jei taip, bendra įverčių suma:

 

 

Vertinimą atliko:

 

Pareigos, vardas pavardė, parašas, data

 

____________________________________