ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS 

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. gruodžio 17 d. Nr. T-363

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Strateginio planavimo Šiaulių rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. T-334 „Dėl Strateginio planavimo Šiaulių rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                           Antanas Bezaras

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2019 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. T-363

 

STRATEGINIO PLANAVIMO ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginio planavimo Šiaulių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja strateginio planavimo Savivaldybėje principus, Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų (toliau – strateginio planavimo dokumentai) sistemą, strateginio planavimo dokumentų struktūrą, šių dokumentų rengimo, tvirtinimo, įgyvendinimo, vertinimo procesus, taip pat savivaldybės bendruomenės įtraukimą į strateginio planavimo procesą.

2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Asignavimai – priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimui užtikrinti reikalingos Savivaldybės biudžeto ar kitų finansavimo šaltinių lėšos.

2.2. Efekto vertinimo kriterijus – vizijos ir (ar) strateginio tikslo vertinimo rodiklis, kuris parodo naudą, kurią patiria ne tik tiesioginiai naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo Savivaldybės valdymo srities veiklos rezultatą, jo kokybę, tiesiogiai atspindi Savivaldybės vizijos ir (ar) strateginio tikslo įgyvendinimą, visuomenės lūkesčius).

2.3. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.4. Priemonės vykdytojas – Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, seniūnija, į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantis valstybės karjeros tarnautojas, įstaiga ar organizacija, atsakinga už konkrečios priemonės ir (ar) veiklos planavimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir atsiskaitymą už įgyvendinimo rezultatus.

2.5. Proceso arba indėlio vertinimo kriterijus – metinio veiklos plano rezultatai, kurie išreiškiami vertinimo rodikliais, kurie matuoja ir parodo vidinius institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms funkcijoms atlikti.

2.6. Produkto kriterijus – uždavinio (priemonės) įgyvendinimo vertinimo kriterijus, t. y. materialinis ar intelektinis produktas ir (ar) paslaugos, kurios atsiranda tikslingai naudojant išteklius, skirtus uždaviniui (priemonei) įgyvendinti (parodo suteiktų paslaugų ar sukurtų produktų apimtis / kiekį).

2.7. Rezultato kriterijus – strateginio prioriteto / tikslo ir (ar) programos tikslo pasiekimo vertinimo rodiklis, kuris parodo naudą, kurią patiria tiesioginiai naudos gavėjai (parodo strateginio prioriteto / tikslo ir (ar) programos tikslo vykdytojų veiklos rezultatą, jo kokybę, rodiklio pagalba įvertinamos pagrindinės programos veiklos, parodomas programos turinys ir tiesioginis jos rezultatas).

2.8. Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.9. Savivaldybės administracijos, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – MVP) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų, uždavinių, atskirų priemonių ir (ar) veiklų), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus jai skirti asignavimus. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, o Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP tvirtina biudžetinės įstaigos vadovas, suderinęs su atitinkamais Savivaldybės administracijos padaliniais.

2.10. Savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – strateginio planavimo dokumentas, rengiamas ne trumpesniam kaip 7 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. SPP skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti.

2.11. Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – kasmet atnaujinamas strateginio planavimo dokumentas, kuris rengiamas 3 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. SVP detalizuoja SPP ir (ar) Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimą, yra sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.12. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau – SVP programa) esminė savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiams tikslams pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos (pagal poreikį), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.13. Savivaldybės strateginio veiklos plano programos koordinatorius (toliau – SVP programos koordinatorius) – strateginiame veiklos plane numatytas Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už tam tikros SVP programos rengimo ir įgyvendinimo proceso koordinavimą.

2.14. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.15. Strateginio planavimo Savivaldybėje priežiūros komisija (toliau – SPP komisija) – Savivaldybės tarybos sprendimu jos įgaliojimų laikui sudaryta komisija, kurią sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos vadovai ir darbuotojai. SPP komisija stebi ir vertina strateginio planavimo dokumentų rengimo, įgyvendinimo procesą, vertina strateginio planavimo dokumentų ir jų ataskaitų projektus, teikia pasiūlymus dėl strateginio planavimo proceso tobulinimo, strateginio planavimo dokumentų tikslinimo.

2.16. Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.

2.17. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti strateginio planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.

2.18. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio, priemonės ir (ar) veiklos įgyvendinimą.

3. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Rekomendacijos), Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

4. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai (SPP, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos, SVP, MVP)  ir Savivaldybės institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus ir viešinimą.

5. Esant galimybei Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir Savivaldybės biudžeto rengimas, jų įgyvendinimo stebėsena, atsiskaitymas už pasiektus rezultatus vykdomas Savivaldybėje įdiegtose strateginio planavimo, finansų ir (ar) apskaitos valdymo informacinėse sistemose.

6. Strateginio planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis šiais principais:

6.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;

6.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;

6.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų ir naujų veiklos tobulinimo būdų;

6.4. atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai, kaip jų pasiekti, nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos – vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje;

6.5. bendrumas – siekiant kryptingos, palyginamos ir nuoseklios savivaldybių veiklos atliekant joms priskirtas funkcijas, savivaldybių plėtra bei veikla planuojama, įgyvendinama ir stebima vadovaujantis Rekomendacijų nuostatomis.

7. Strateginio planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis Tvarkos aprašu, Rekomendacijomis, kitais teisės aktais reglamentuojančiais strateginį planavimą ir atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą. Strateginio planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus įgyvendinti planuojama per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Vienų strateginio planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų strateginio planavimo dokumentų nuostatoms.

8. SPP ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos pradedamos rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtinamos iki SVP projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą. SVP ir Savivaldybės biudžeto projektai teikiami Savivaldybės tarybai tvirtinti tuo pačiu metu. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo grafikas pateikiamas Tvarkos aprašo 1 priede.

9. Savivaldybė gali pasitelkti išorės ekspertų kai kuriems Savivaldybės strateginio plėtros ar veiklos plano rengimo darbams atlikti. Išorės ekspertai gali būti pasitelkti surinkti ar analizuoti duomenis, kurių reikia aplinkos analizei atlikti ar tikslų, uždavinių alternatyvoms numatyti, taip pat visuomenės įtraukimo renginiams organizuoti ar jiems vadovauti.

10. Siekiant įtraukti įvairias interesų grupes į strateginio planavimo Savivaldybėje procesus, interesų grupėms Savivaldybės interneto svetainėje teikiami strateginio planavimo dokumentų projektai ar jų dalys, organizuojami vieši svarstymai, sudaromos galimybės pateikti pasiūlymus, dalyvauti strateginio planavimo dokumentų rengimo darbo grupių veikloje.

 

III SKYRIUS

SPP IR SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

11. SPP struktūra:

11.1. bendroji informacija – nurodomas SPP parengimo tikslas, kokiais strateginio planavimo dokumentais vadovautasi rengiant SPP ir kas dalyvavo jį rengiant, pateikiama kita svarbi informacija;

11.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė – atliekama ir pateikiama Savivaldybės ekonominės-socialinės būklės analizė ir išvados arba pateikiamos tik išvados, pagrindžiančios SPP prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą (toliau – aplinkos analizė). Aplinkos analizei taikomi SSGG (stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių) ir (arba) PESET (politinių, ekonominių, socialinių ir kultūrinių, aplinkosauginių, gamtinių, geografinių, technologinių veiksnių) analizės metodai. Savivaldybė gali pasirinkti ir kitus aplinkos analizės metodus, kurie padėtų nustatyti Savivaldybės plėtros tendencijas, konkurencinius pranašumus, problematiką ir galimą poveikį Savivaldybės plėtrai;

11.3. Savivaldybės plėtros vizija – idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis. Suformuluota vizija parodo Savivaldybės veiklos plėtros mastą, atitinka bendruomenės lūkesčius ir tarnauja kaip orientyras nustatant plėtros prioritetus;

11.4. Savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai – nustatomi atskirų veiklos sričių plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, pagrindinės priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda Savivaldybės bendruomenei. SPP nustatomi efekto vertinimo ktiterijai (vizijos rodikliai) ir rezultato vertinimo kriterijai (prioriteto / tikslų rodikliai);

11.5. Savivaldybės SPP įgyvendinimo svarbiausios nuostatos – nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina SPP įgyvendinimą, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir panašiai;

11.6. priedai – išsami aplinkos analizės ataskaita ir kita aktuali informacija.

12. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose, kai tokias programas rengti numatyta įstatyme, pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma SPP arba SVP programos struktūra. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos Tvarkos apraše nurodytais SPP rengimo etapais.

13. SPP ir atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programų projektams parengti sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų (biudžetinių, viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, Savivaldybės įmonių) atstovai. Į darbo grupes gali būti įtraukti interesų grupių atstovai ir (ar) ekspertai. Darbo grupė(s) sudaroma (-os) mero potvarkiu (-iais). SPP projekto rengimo procesą koordinuoja Savivaldybės administracija.

14. SPP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

14.1. aplinkos analizės ir pirminių pasiūlymų dėl SPP tikslų, remiantis aplinkos analizės išvadomis, rengimas. Aplinkos analizę atlieka ir išvadas teikia Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos ir į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės karjeros tarnautojai pagal savo veiklos sritis. Jei aplinkos analizei atlikti Savivaldybė pasitelkia ekspertų paslaugas, Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos ir į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės karjeros tarnautojai įvertina atliktos analizės duomenis bei pateiktas išvadas ir jei reikia patikslina nurodytą informaciją;

14.2. SPP projekto rengimas. Darbo grupėse formuluojama Savivaldybės plėtros vizija ir strateginiai tikslai, prioritetai, kurie turi būti pateikti interesų grupėms, visuomenei Savivaldybės interneto svetainėje. Suformuota vizija bei strateginiai tikslai, prioritetai teikiami vertinti SPP komisijai. Darbo grupėse nustatomi SPP tikslai, uždaviniai tikslams pasiekti, priemonės ir atsakingi jų vykdytojai, taip pat strateginių tikslų, tikslų ir uždavinių bei svarbiausių priemonių įgyvendinimo vertinimo kriterijai ir jų reikšmės. Atsižvelgiant į darbo grupių parengtą informaciją ir pateiktus duomenis, Savivaldybės administracija parengia SPP projektą;

14.3. SPP projekto svarstymas ir tvirtinimas. Parengtas SPP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir organizuojamas viešas jo svarstymas. Pasibaigus viešam SPP svarstymui, esant poreikiui, projektas tikslinamas ir teikiamas svarstyti SPP komisijai, Savivaldybės tarybos komitetams ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. Patvirtintas SPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

IV SKYRIUS

SVP STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

15. SVP rengiamas kasmet, numatant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams ir atsižvelgiant į Tvarkos aprašo 2 priede numatytą SVP formą. SVP detalizuoja SPP ir (ar) Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius. Savivaldybės biudžetinės įstaigos atskirų strateginių veiklos planų nerengia, išskyrus kai tokių planų rengimą numato kiti teisės aktai. Savivaldybės biudžetinės įstaigos įgyvendina priemones ir (ar) veiklas nustatytas SVP. SVP projekto rengimo procesą koordinuoja Savivaldybės administracija.

16. SVP struktūra:

16.1. Savivaldybės misija – pateikiamas pagrindinis Savivaldybės funkcionavimo tikslas, apibūdinantis veiklos kryptis ir parodantis santykius su vietos bendruomene;

16.2. strateginiai pokyčiai – suplanuojami Savivaldybės veiklos prioritetai, juos įgyvendinsiantys svarbiausi darbai, atlikimo terminai ir planuojami rezultatai (jų matavimo vienetai, reikšmės), kiti politiškai svarbūs veiklos tobulinimo aspektai. Veiklos prioritetų įgyvendinimas planuojamas nustatant svarbiausius darbus ir jų įvykdymo terminus, planuojamus pasiekti rezultatus. Svarbiausi darbai yra nustatomi SVP galiojimo laikotarpiui (trejiems metams). Planuojami pasiekti rezultatai yra SVP efekto ir rezultato vertinimo kriterijai. Kiekvienais metais rengiant SVP siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai;

16.3. strateginis tikslas (tikslai) – ilgos trukmės užsibrėžtas siekis, parodantis planuojamus pasiekti kokybinius pokyčius. SVP strateginiai tikslai atitinka SPP prioritetus. Strateginių tikslų pasiekimui matuoti ir poveikiui įvertinti kiekvienam tikslui nustatomi atskiri efekto vertinimo kriterijai;

16.4. SVP programos – nustatomi programos tikslai, uždaviniai ir priemonės, kurie atitinka SPP tikslus, uždavinius ir priemones. SVP programos priemonės skaidomos į veiklas, nustatomi vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, asignavimai. SVP programose nurodomi efekto vertinimo kriterijai, rezultato vertinimo kriterijai bei produkto vertinimo kriterijai. SVP programą sudaro programos aprašas (parengtas pagal Tvarkos aprašo 3 priede numatytą SVP programos aprašymo formą), programos tikslų, uždavinių, priemonių ir veiklų, asignavimų bei produkto vertinimo kriterijų suvestinė (parengta pagal Tvarkos aprašo 4 priede numatytą formą) bei programos vertinimo kriterijų suvestinė (parengta pagal Tvarkos aprašo 5 priede numatytą formą).

17. SVP rengimo procesas susideda iš etapų:

17.1. aplinkos analizės rengimas. Atliekamas esamos socalinės-ekonominės būklės ir atskirose veiklos srityse pasiektų rezultatų įvertinimas, daromos išvados. Aplinkos analizę atlieka ir išvadas teikia Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos ir į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės karjeros tarnautojai pagal savo veiklos sritis. Jei aplinkos analizei atlikti Savivaldybė pasitelkia ekspertų paslaugas, Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos ir į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės karjeros tarnautojai įvertina atliktos analizės duomenis bei pateiktas išvadas ir jei reikia patikslina nurodytą informaciją;

17.2. strateginių pokyčių dalies rengimas. Rengiama strateginių pokyčių dalis (Tvarkos aprašo 16.2 papunktis), numatomos SVP programos ir jų koordinatoriai, parengta SVP dalis teikiama vertinti SPP komisijai;

17.3. SVP projekto rengimas. Priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į SPP ir kitą informaciją, SVP programų koordinatoriams teikia duomenis apie esamą situaciją, planuojamą veiklą, lėšų poreikį trejų metų laikotarpiui, planuojamus pasiekti rodiklius ir kt. (pagal Tvarkos aprašo 3–5 priedus), prireikus ją tikslina. Informaciją apie biudžetinių įstaigų planuojamą veiklą ir lėšų poreikį trejų metų laikotarpiui SVP priemonių vykdytojams ir (ar) SVP programų koordinatoriams, teikia jų veiklą kuruojantis Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys arba į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantis valstybės karjeros tarnautojas. Programų vykdytojai, teikdami informaciją apie veiklai skirtus / planuojamus skirti asignavimus, privalo šią informaciją suderinti su Savivaldybės administracijos Finansų skyriumi. SVP programų koordinatoriai įvertina priemonių vykdytojų pateiktą informaciją ir parengia pirminius SVP programų projektus ir pateikia juos Savivaldybės administracijos direktoriui. Priemonių vykdytojai ir SVP programų koordinatoriai, teikdami informaciją, privalo naudoti Tvarkos apraše patvirtintas formas;

17.4. SVP projekto svarstymas ir tvirtinimas. Parengtas SVP projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Esant poreikiui, projektas tikslinamas ir teikiamas svarstyti SPP komisijai, Savivaldybės tarybos komitetams ir tvirtinti Savivaldybės tarybai kartu su Savivaldybės einamųjų metų biudžeto projektu. Patvirtintas SPP skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

MVP STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

18. Vadovaujantis patvirtintu SVP ir einamųjų metų Savivaldybės biudžetu yra rengiami Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP, kuriuos rengia Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių darbuotojai, į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės karjeros tarnautojai, seniūnijų darbuotojai, biudžetinių įstaigų vadovai, darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą. Projektų parengimo procesą koordinuoja Investicijų ir projektų valdymo skyrius (toliau – IPVS), o Savivaldybės biudžetinių įstaigų – jų veiklą kuruojantis Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys arba į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantis valstybės karjeros tarnautojas.

19. MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą, juose yra detalizuojamos priemonių vykdytojui priskirtos vykdyti SVP priemonės ir (ar) veiklos pagal priemonių (veiklų) įgyvendinimui numatytus Savivaldybės biudžeto asignavimus. Savivaldybės administracijos MVP yra sudaromas atskirtų Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinančių valstybės karjeros tarnautojų veiklos planų pagrindu. Savivaldybės administracijų seniūnijų MVP yra sudaromas atskirų Savivaldybės administracijos seniūnijų veiklos planų pagrindu. Į seniūnijų MVP rengimą turi būti įtrauktos gyvenamųjų vietovių bendruomenės – seniūnaičiai, bendruomeninių organizacijų atstovai, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovai, taip pat tiesiogiai gyventojai.

20. MVP struktūra:

20.1. tikslai, uždaviniai ir priemonės – iš SVP perkeliami atitinkamos programos ar programų tikslai, uždaviniai ir priemonės aktualios einamiesiems metams;

20.2. veiklos – perkeliamos einamaisiais metais aktualios ir priskirtos įgyvendinti SVP programų veiklos, jei reikia, priskirtų įgyvendinti SVP programų veiklų įgyvendinimas detalizuojamas nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus (darbus) arba nurodomos kitos veiklos nenumatytos SVP;

20.3. asignavimai – nurodomi veiklų įgyvendinimui SVP ir Savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui numatyti asignavimai;

20.4. indėlio ir (ar) proceso vertinimo kriterijai – nurodomi konkrečios veiklos vertinimo kriterijai (rodikliai) ir jų reikšmės;

20.5. atsakingi vykdytojai – prie MVP veiklų nurodomi už jų vykdymą atsakingi vykdytojai – Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojai.

21. MVP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

21.1. MVP projekto rengimas. MVP rengiami pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas formas ir MVP rengimo darbų grafiką;

21.2. MVP tvirtinimas ir viešinimas. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, o Savivaldybės biudžetinių įstaigų parengtus ir su juos kuruojančiais Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais arba į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinančiais valstybės karjeros tarnautojais suderintus MVP tvirtina šių įstaigų vadovai. Patvirtinti Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP turi būti skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, o seniūnai su patvirtintu seniūnijų MVP sturi supažindinti seniūnaičius ir vietos gyventojus. Savivaldybės biudžetinių įstaigų patvirtinti MVP  skelbiami įstaigų interneto svetainėse, o jų kopijos pateikiamos atitinkamas įstaigas kuruojantiems Savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams arba į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantiems valstybės karjeros tarnautojams.

 

VI SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS

 

22. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo organizavimo procesą sudaro strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsena ir vertinimas, strateginio planavimo dokumentų tikslinimas ir atsiskaitymas už įgyvendinimo rezultatus.

23. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsena yra atskiras veiklos valdymo etapas, kurio tikslas – rinkti ir analizuoti informaciją apie strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus dėl veiklos valdymo tobulinimo. Stebėsena apibrėžiama kaip nuolatinis ir sistemingas informacijos apie vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą rinkimas ir analizė siekiant pateikti informaciją apie tikslų pasiekimą einamuoju metu.

24. Pagrindiniai strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos vykdymo principai:

24.1. tikslingumas – renkami tie stebėsenos duomenys, kurie reikalingi ir naudingi atsiskaitant už strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus, priimant sprendimus dėl valdymo tobulinimo;

24.2. patikimumas – stebėsenos duomenys renkami, apdorojami ir analizuojami taikant pasirinktas duomenų patikimumo užtikrinimo priemones: atliekamas vidaus ir išorės duomenų auditas, esant poreikiui rengiami vertinimo kriterijų techniniai priedai, kuriuose pagrindžiamas kriterijaus pasirinkimas (ryšys su kitais planavimo dokumentais), duomenų šaltinis, vertinimo kriterijaus reikšmės skaičiavimo metodas, apibrėžti vertinimo kriterijaus formuluotėje vartojami terminai ar nurodoma kita informacija;

24.3. subalansuotumas – vykdant stebėseną ne tik renkami ir apdorojami duomenys, bet ir atliekama jų įvairiapusė analizė, siekiant pateikti objektyviais duomenimis pagrįstus pasiūlymus dėl veiklos tobulinimo ir stebėsenos analizės išvadas panaudoti sprendimų priėmimo procese;

24.4. suderinamumas – įgyvendinimo stebėsena derinama su kitomis įrodymais pagrįstomis priemonėmis (veiklos auditu, programų vertinimu, funkcijų ar veiklos peržiūra, veiklos gebėjimų vertinimu ir kita);

24.5. viešumas – svarbiausia stebėsenos informacija skelbiama viešai visuomenei savivaldybės metinėse veiklos ataskaitose, apžvalgose, kituose dokumentuose; apibendrinta stebėsenos informacija juose pateikiama vizualiai aiškia ir visuomenei patrauklia forma.

25. SPP įgyvendinimo stebėsena grindžiama vizijos, prioritetų / tikslų rodiklių (efekto ir rezultato vertinimo kriterijų) pasiekimo analize. Efekto vertinimo kriterijai parodo SPP įgyvendinimo poveikį Savivaldybės raidai ir artėjimą prie vizijos, rezultato vertinimo kriterijai rodo ilgalaikius SPP įgyvendinimo rezultatus. Efekto vertinimo kriterijų pasiekiamumas tikrinamas ir pristatomas du kartus per SPP įgyvendinimo laikotarpį – kartu su tarpiniu SPP vertinimu ir SPP vertinimo pabaigoje, teikiant galutinę SPP įgyvendinimo ataskaitą. Rezultato vertinimo kriterijų pasiekiamumas tikrinamas ir pristatomas kas dveji metai kartu su SPP įgyvendinimo ataskaita. SPP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos pagal Tvarkos aprašo 6 priede numatytą formą (esant poreikiui ataskaitoje gali būti nurodoma ir kita pateiktoje formoje nenumatyta informacija) ir vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintame SPP numatytais SPP įgyvendinimo ataskaitos rengimo vykdymo terminais ir periodiškumu.

26. SVP įgyvendinimo stebėsena grindžiama strateginių tikslų (efekto vertinimo kriterijų), programos tikslų (rezultato vertinimo kriterijų) bei priemonių ir veiklų (produkto vertinimo kriterijų) rodiklių pasiekimo ir pažangos, veiklų įgyvendinimo būklės ir lėšų panaudojimo analize. Stebėsena vykdoma kiekvienais metais teikiant SVP įgyvendinimo ataskaitas pagal Tvarkos aprašo 7 priede pateiktą formą (esant poreikiui ataskaitoje gali būti nurodoma ir kita pateiktoje formoje nenumatyta informacija).

27. SVP programų koordinatoriai iki einamųjų metų balandžio 15 dienos IPVS pateikia bendras SVP programų praėjusių metų vykdymo ataskaitas, kurios rengiamos Savivaldybės administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP įgyvendinimo ataskaitų ir priemonių vykdytojų pateiktos informacijos apie savo vykdomų SVP veiklų įgyvendinimą pagrindu. Ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 30 dienos parengta SVP įgyvendinimo ataskaitą Savivaldybės administracija teikia svarstyti SPP komisijai, Savivaldybės tarybos komitetams ir tvirtinti Savivaldybės tarybai. Patvirtinta ataskaita skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

28. MVP įgyvendinimo stebėsena vykdoma atliekant indėlio ir proceso vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimo lygio, asignavimų panaudojimo analizę. Stebėsena vykdoma kiekvienais metais teikiant MVP įgyvendinimo ataskaitas, kurios yra rengiamos pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas formas ir MVP įgyvendinimo ataskaitų rengimo darbų grafiką. Rekomenduojama, kad praėjusių metų MVP įgyvendinimo ataskaitos būtų patvirtintos iki einamųjų metų kovo 15 dienos.

29. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP įgyvendinimo ataskaitų parengimo procesą koordinuoja IPVS, o Savivaldybės biudžetinių įstaigų – jų veiklą kuruojantis Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys arba į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantis valstybės karjeros tarnautojas. Savivaldybės administracijos MVP įgyvendinimo ataskaita yra sudaroma atskirtų Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinančių valstybės karjeros tarnautojų ataskaitų pagrindu. Savivaldybės administracijų seniūnijų MVP įgyvendinimo ataskaita yra sudaroma atskirų Savivaldybės administracijos seniūnijų ataskaitų pagrindu.

30. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP įgyvendinimo ataskaitas tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, o Savivaldybės biudžetinių įstaigų parengtas ir su juos kuruojančiais Savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais arba į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinančiais valstybės karjeros tarnautojais suderintas MVP įgyvendinimo ataskaitas tvirtina šių įstaigų vadovai. Patvirtintos Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP įgyvendinimo ataskaitos turi būti skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje. Savivaldybės biudžetinių įstaigų patvirtintos MVP įgyvendinimo ataskaitos skelbiamos įstaigų interneto svetainėse, o jų kopijos pateikiamos atitinkamas įstaigas kuruojantiems Savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams arba į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantiems valstybės karjeros tarnautojams.

31. Savivaldybės strateginis veiklos planas tikslinamas vadovaujantis Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti, kad būtų pasiekta nustatytų tikslų ir įgyvendinti numatyti uždaviniai. Savivaldybės strateginis veiklos planas tikslinamas ne dažniau kaip kartą per ketvirtį, bet ne rečiau kaip kartą per metus. Visų strateginio planavimo dokumentų patikslinimai turi būti skelbiami Savivaldybės ir (ar) Savivaldybės biudžetinių įstaigų interneto svetainėse.

32. SPP tikslinimas – tai procedūra, kurios metu SPP prioritetai, tikslai, uždaviniai, priemonės ir projektai gali būti papildyti naujais, keičiami arba išbraukiami. SPP prioritetai, tikslai ir (ar) uždaviniai keičiami pasikeitus aplinkybėms ir atlikus tarpinį jo įgyvendinimo vertinimą. SPP priemonės bei jų pasiekimo indikatoriai gali būti keičiami pagal poreikį. Pakeitus SPP prioritetus, tikslus, uždavinius ar priemones turi būti keičiamas ir SVP bei MVP.

33. Pasiūlymus dėl SPP pakeitimo ar papildymo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir jos struktūrinių padalinių vadovai, darbuotojai, socialiniai ekonominiai partneriai, kiti suinteresuoti fiziniai ar juridiniai asmenys. Pasiūlymai dėl SPP priemonių sąrašo tikslinimo pateikiami raštu Savivaldybės administracijai pagal Tvarkos aprašo 8 priede nurodytą formą. Pasiūlymai dėl kitos SPP nurodytos informacijos tikslinimo teikiami raštu Savivaldybės administracijai, nurodant norimą patikslinti informaciją bei tikslinimo poreikio pagrindimą. Pateikti pasiūlymai svarstomi SPP komisijoje. Atsižvelgiant į SPP komisijos siūlymus IPVS rengia Savivaldybės sprendimo projektą dėl SPP patikslinimo.

34. SVP tikslinimas atliekamas vadovaujantis SVP įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis. SVP programų pavadinimai, naujų programų atsiradimas ir senų programų panaikinimas galimas tik rengiant naują SVP. SVP negalima tikslinti tos informacijos, kuri yra numatyta ir patvirtinta SPP (strateginių tikslų / prioritetų, tikslų, uždavinių ir priemonių bei kt.).

35. Jei atsiranda būtinybė išbraukti, įrašyti, pakeisti SVP veiklas, jų finansavimo apimtis ar vertinimo kriterijus, SVP programos koordinatorius pasiūlymus dėl SVP programos veiklų tikslinimo pateikia raštu IPVS pagal Tvarkos aprašo 9 priede nurodytą formą, kartu pateikdami ir programos suvestinę redakciją. Priemonių vykdytojų ar kitų suinteresuotų asmenų siūlomi SVP patikslinimai turi būti pateikiami SVP programos koordinatoriui raštu. Už SVP ir Savivaldybės biudžete numatytų asignavimų atitikimą atsako SVP programų koordinatoriai.

36. IPVS parengus SVP pakeitimo projektą ir Savivaldybės tarybai jį patvirtinus, SVP programų koordinatoriai apie atitinkamos programos pakeitimus privalo informuoti priemonių vykdytojus. Pakeitus SVP veiklas privalo būti keičiami ir atitinkami MVP. Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės karjeros tarnautojai ir seniūnijos per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo dėl SVP pakeitimo dienos, pateikia IPVS atitinkamai patikslintus savo metinius veiklos planus. Atsižvelgiant į pateiktus MVP patikslinimus, IPVS organizuoja Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP patikslinimą (rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą). Savivaldybės biudžetinės įstaigos per 10 darbo dienų nuo Savivaldybės tarybos sprendimo dėl SVP pakeitimo dienos taip pat turi patikslinti savo MVP. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP pakeitimai, suderinus su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės struktūriniais padaliniais, tvirtinami įstaigos vadovo įsakymu. Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP tikslinimą kooridnuoja jų veiklą kuruojantis Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys arba į Savivaldybės administracijos struktūrinius padalinius neįeinantis valstybės karjeros tarnautojas.

37. SPP įgyvendinimo vertinimas vykdomas vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtintame SPP numatytais SPP įgyvendinimo vertinimo vykdymo terminais ir periodiškumu. SPP įgyvendinimo vertinimo metu yra peržiūrima SPP vizija, prioritetai, tikslai ir uždaviniai, ir esant poreikiui, koreguojami. Taip pat vertinimo metu nustatomas planuojamų vykdyti, vykdomų ar baigų vykdyti priemonių tinkamumas, efektyvumas, rezultatyvumas, naudingumas ir tęstinumo tikslingumas. Atlikus vertinimą, pateikiamos išvados ir rekomendacijos dėl veiklos rezultatų gerinimo.

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Papildomos tvarkos, nuostatai, reglamentai ir (ar) kiti dokumentai, reikalingi Tvarkos aprašo nuostatoms bei strateginio planavimo dokumentams įgyvendinti, tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.

39. Tvarkos aprašo pakeitimus, papildymus ir (ar) naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

___________________