LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2015 M. BIRŽELIO 25 D. ĮSAKYMO NR. V-680 „DĖL PRODUKTYVIOJO MOKYMOSI ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. rugpjūčio 19 d. Nr. V-915

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. birželio 25 d. įsakymą Nr. V-680 „Dėl Produktyviojo mokymosi organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Produktyviojo mokymosi organizavimo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRODUKTYVIOJO MOKYMOSI ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Siekdamas įgyvendinti Septynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XIII-82 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, 126.1 papunktį ir vadovaudamasis 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-417 „Dėl 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“, 63.4 papunkčiu:

1. T v i r t i n u Produktyviojo mokymosi organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1 punktu patvirtintu Produktyviojo mokymosi organizavimo tvarkos aprašu 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metais vadovaujasi šios mokyklos:

2.1. Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla;

2.2. Ukmergės Užupio pagrindinė mokykla;

2.3. Telšių suaugusiųjų mokykla.“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Produktyviojo mokymosi organizavimo tvarkos aprašą:

2.1. Pakeičiu tvirtinimo žymą ir ją išdėstau taip:

„PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro

2015 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V-680“.

2.2. Pakeičiu 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2. siekiant pagerinti mokinių mokymosi pasiekimus ir kad mokymasis būtų patirtinis ir aktualus, įtraukti į mokinio ugdymo procesą įvairius darbo rinkos dalyvius, perkeliant dalį mokymosi proceso į praktinio mokymosi vietas.“

2.3. Pakeičiu 5.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.3. sudaro 8−16 mokinių klases ar grupes, atsižvelgdama į skirtas mokymo lėšas;“.

2.4. Pakeičiu 5.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.8. rengia mokyklos ugdymo planą, vadovaudamasi Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 „Dėl Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Pagrindinio ugdymo bendrosios programos), Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309 „Dėl Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ugdymo programų aprašas), Geros mokyklos koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1308 „Dėl Geros mokyklos koncepcijos patvirtinimo“, 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendraisiais ugdymo planais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-417 „Dėl 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“ (toliau – Bendrieji ugdymo planai), ir šiuo Aprašu;“.

2.5. Pakeičiu 5.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

5.9. nustato mokinio mokymosi mokykloje ir praktinio mokymosi vietoje savaitinių valandų santykį (mokymasis mokykloje iki 20 val. per savaitę ir mokymasis praktinio mokymosi vietose iki 12 val. per savaitę), išlaikydama Bendruosiuose ugdymo planuose numatytą minimalų pamokų skaičių dalykams mokytis;“.

2.6. Pakeičiu 6.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.7.  kartu su produktyviojo mokymosi mokytoju ir praktinio mokymosi vadovu derina savo mokymąsi ir kitą ugdomąją veiklą;“.

2.7. Pakeičiu 7.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.3. kartu su mokiniu ir jo tėvais rengia individualų mokinio ugdymo planą, atsižvelgdamas į mokinio gebėjimus, ugdymosi poreikius, turimą mokymosi patirtį, polinkius, motyvaciją, pasirinktą praktinio mokymosi vietą ir kt. Mokinio individualus ugdymo planas rengiamas mokslo metams, jame nurodomi dalykai, jų integracija, įgyvendinimui mokykloje ir praktinio mokymosi vietoje skiriamas valandų skaičius. Mokinio individualus ugdymo planas nuolat koreguojamas, atsižvelgiant į mokinio pažangą ir mokymosi pasiekimus, pasirinktas praktinio mokymosi vietas;“.

2.8. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Mokinių mokymosi pasiekimų ir pažangos vertinimas yra ugdymo turinio dalis ir turi derėti su produktyviojo mokymosi organizavimo keliamais tikslais. Vertinant mokinių mokymosi pasiekimus ir pažangą vadovaujamasi Pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, Ugdymo programų aprašo, Bendrųjų ugdymo planų nuostatomis ir šiuo Aprašu.“ 

2.9. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Praktinio mokymosi vadovas mokinio praktinio mokymosi apibendrinamąjį vertinimą, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, teikia produktyviojo mokymosi mokytojui.“

2.10. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas ar kitas mokymosi pasiekimus įteisinantis dokumentas išduodamas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.“

 

 

 

Laikinai einantis

švietimo, mokslo ir sporto ministro pareigas                                                       Algirdas Monkevičius