LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO KATASTROFų, EISMO ĮVYKIų ar RIKTų TYRIMŲ, ŠIų TYRIMųATASKAITŲ IR GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS REKOMENDACIJŲ RENGIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠo patvirtinimo

 

2015 m. gruodžio 30 d. Nr. 1R-385

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 36 straipsnio 5 dalimi ir įgyvendindamas 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/49/EB dėl saugos Bendrijos geležinkeliuose ir iš dalies pakeičiančią Tarybos direktyvą 95/18/EB dėl geležinkelio įmonių licencijavimo bei Direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelio infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (Saugos geležinkeliuose direktyva) (OL 2004 m. specialus leidimas, 7 skyrius, 8 tomas, p. 227–250), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. liepos 9 d. Komisijos direktyva 2014/88/ES (OL 2014 L 201, p. 9–17):

1. T virtinu Geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimų, šių tyrimų ataskaitų ir geležinkelių transporto eismo saugos rekomendacijų rengimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2016 m. sausio 1 d.

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                               Juozas Bernatonis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2015 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1R-385

 

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO KATASTROFŲ, EISMO ĮVYKIŲ AR RIKTŲ TYRIMŲ, ŠIŲ TYRIMŲ ATASKAITŲ IR GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS REKOMENDACIJŲ RENGIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimų, šių tyrimų ataskaitų ir geležinkelių transporto eismo saugos rekomendacijų rengimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų tyrimo tvarką, geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimų ataskaitų rengimo ir teikimo Europos geležinkelių agentūrai ir kitiems suinteresuotiems asmenims tvarką, geležinkelių transporto eismo saugos rekomendacijų rengimo ir teikimo tvarką.

2.    Aprašas taikomas geležinkelių infrastruktūros valdytojams, geležinkelio įmonėms (vežėjams), įmonėms, kurių geležinkelių riedmenys manevruoja ir (ar) važiuoja į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ir iš jos ir kurios Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso nustatyta tvarka turi įgyti saugos sertifikatą (toliau – kitos įmonės, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra), ir kitiems asmenims, susijusiems įvykusia su geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykiu ar riktu.

3.    Geležinkelių transporto katastrofas, eismo įvykius ar riktus, taip pat geležinkelių sistemos struktūrinių posistemių ir geležinkelių sistemos sąveikaujančių dalių techninius gedimus tiria Lietuvos Respublikos teisingumo ministro paskirtas geležinkelio transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų, kurie kitomis sąlygomis būtų galėję sukelti katastrofą, tyrimų vadovas (ar vadovai) (toliau – tyrimų vadovas).

4.    Tyrimų vadovo atliekami geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimai nėra susiję su kaltų asmenų nustatymu ir administracinės, baudžiamosios ar civilinės atsakomybės taikymu, ikiteisminiu ar teisminiu tyrimu. Šių tyrimų tikslas yra pagerinti geležinkelių transporto eismo saugą ir užtikrinti geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų prevenciją. Šie tyrimai yra nepriklausomi nuo kitų institucijų vykdomų tyrimų dėl įvykusių geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų.

5.    Jeigu neįmanoma nustatyti, kurioje Europos Sąjungos valstybėje narėje įvyko geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykis ar riktas, arba jeigu geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykis ar riktas įvyko dviejų Europos Sąjungos valstybių narių pasienio zonoje, Europos Sąjungos valstybių narių geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų tyrimų įstaigos susitaria, kurios Europos Sąjungos valstybės narės geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų tyrimų įstaiga atliks pasienio zonoje įvykusios geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimą, arba susitaria jį atlikti bendrai. Jeigu pasienio zonoje įvykusios geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimą atlieka tyrimų vadovas, jis su šio tyrimo medžiaga leidžia susipažinti susijusios Europos Sąjungos valstybės narės geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų tyrimų įstaigai.

6.    Jeigu su Lietuvos Respublikos teritorijoje įvykusia geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykiu ar riktu yra susijusi kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje įsteigta arba licencijuota geležinkelio įmonė (vežėjas), tyrimų vadovas, tarptautinių susitarimų nustatyta tvarka, pakviečia šiame geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrime dalyvauti atitinkamos Europos Sąjungos valstybės narės geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų tyrimų įstaigą.

7.    Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose geležinkelių transporto veiklą ir geležinkelių transporto eismo saugą. 

 

II SKYRIUS

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO KATASTROFŲ, EISMO ĮVYKIŲ IR RIKTŲ TYRIMAI

 

8. Tyrimų vadovas, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtinto pranešimų apie geležinkelių transporto katastrofas, eismo įvykius ir riktus teikimo, geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų tyrimų ir jų padarinių likvidavimo nuostatų nustatyta tvarka gavęs pranešimą arba kitokiu būdu sužinojęs apie geležinkelių transporto įvykį (geležinkelių transporto katastrofą, eismo įvykį ar riktą), nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas įvertina, ar šis geležinkelių transporto įvykis atitinka geležinkelių transporto katastrofos požymius ir tuo atveju, jeigu atitinka, inicijuoja geležinkelių transporto katastrofos tyrimą.

9. Jeigu geležinkelių transporto įvykis atitinka geležinkelių transporto eismo įvykio ar rikto požymius, tyrimų vadovas ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo geležinkelių transporto eismo įvykio ar rikto dienos įvertina, ar šis geležinkelių transporto eismo įvykis ar riktas kitomis sąlygomis būtų galėjęs sukelti geležinkelių transporto katastrofą ir raštu priima sprendimą tirti arba atsisakyti tirti geležinkelių transporto eismo įvykį ar riktą. Atlikdamas šį vertinimą, tyrimų vadovas įvertina šias aplinkybes:

9.1. geležinkelių transporto eismo įvykio ar rikto rimtumą;

9.2. tai, ar geležinkelių transporto eismo įvykis ar riktas turėjo įtakos kitiems geležinkelių transporto eismo įvykiams ar riktams, susijusiems su geležinkelių sistema, atsirasti;

9.3. geležinkelių transporto eismo įvykio ar rikto poveikį Europos Sąjungos geležinkelių transporto eismo saugai;

9.4. geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), kitų įmonių, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, Europos Sąjungos valstybių narių eismo saugos institucijų, įskaitant Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Valstybinė geležinkelio inspekcija), ir Europos Sąjungos valstybių narių prašymus.

10. Tyrimų vadovas, priėmęs sprendimą tirti geležinkelių transporto eismo įvykį ar riktą, nedelsdamas informuoja apie tai Valstybinę geležinkelio inspekciją, atitinkamą geležinkelių infrastruktūros valdytoją, geležinkelio įmonę (vežėją), kitą įmonę, kuri naudojasi geležinkelių infrastruktūra, ir kitus asmenis, susijusius su geležinkelių transporto eismo įvykiu ar riktu.

11. Tyrimų vadovas nustato planuojamo tirti geležinkelių transporto eismo įvykio ar rikto tyrimo apimtį, atsižvelgdamas į tyrimo tikslus ir siekdamas pagerinti geležinkelių transporto eismo saugą.

12. Tyrimų vadovas ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo geležinkelių transporto katastrofos dienos arba nuo sprendimo tirti geležinkelių transporto eismo įvykį ar riktą priėmimo dienos raštu pateikia Europos geležinkelių agentūrai pranešimą, kuriame turi būti nurodyta geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto data, laikas, vieta ir pasekmės, susijusios su mirties atvejais, sužalojimais ir materialine žala.

13. Tyrimų vadovas Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos interneto svetainėje (www.tm.lt) skelbia informaciją apie geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimų eigą. Su geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykiu ar riktu susijusios geležinkelio įmonės (vežėjai), kitos įmonės, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, geležinkelių infrastruktūros valdytojai, Valstybinė geležinkelio inspekcija, specialiosios tarnybos ar kitos su geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykiu ar riktu susijusios institucijos ar dėl geležinkelių transporto eismo įvykio nukentėję asmenys ar jų šeimos nariai (toliau – suinteresuoti asmenys) gali teikti tyrimų vadovui nuomones dėl atliekamo geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo.

 

 

 

 

III SKYRIUS

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO KATASTROFOS, EISMO ĮVYKIO AR RIKTO TYRIMO ATASKAITOS RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

14. Tyrimų vadovas ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto dienos parengia galutinę geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo ataskaitą (toliau – ataskaita), ją išsiunčia suinteresuotiems asmenims, o jos santrauką paskelbia Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos interneto svetainėje (www.tm.lt).

15. Ataskaitos turinys turi atitikti geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų rimtumą ir atlikto tyrimo išvadų aktualumą. Ataskaitos turinio reikalavimai nustatyti šio aprašo priede.

16. Tyrimų vadovas ataskaitos kopiją ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas pateikia Europos geležinkelių agentūrai ir Valstybinei geležinkelio inspekcijai.

17. Ataskaitos turiniui taikomi asmens duomenų teisinės apsaugos reikalavimai, nustatyti asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose. 

 

IV SKYRIUS

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS REKOMENDACIJŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

18. Geležinkelių transporto eismo saugos rekomendacijos (toliau – rekomendacijos), jeigu tyrimų vadovas jų turi, nurodomos ataskaitoje. Rekomendacijos rengiamos siekiant užtikrinti geležinkelių transporto eismo saugą, atsižvelgiant į geležinkelių infrastruktūros tinklo ypatumus, planus atnaujinti ar patobulinti geležinkelių riedmenis ir geležinkelių infrastuktūrą, įvertinant geležinkelių transporto mokslo pažangą ir inovacijas.

19. Tyrimų vadovas visais atvejais turi aiškiai nurodyti asmenis, kuriems yra skirtos rekomendacijos (toliau – rekomendacijų adresatai).

20. Rekomendacijų adresatas yra Valstybinė geležinkelio inspekcija, tačiau, atsižvelgiant į konkrečios rekomendacijos pobūdį, ji gali būti adresuojama kitai įstaigai ar institucijai, įskaitant kitų Europos Sąjungos valstybių narių įstaigas ir institucijas, ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms. Rekomendacijų adresatai privalo jas įvertinti ir prireikus imtis veiksmų, kuriais užtikrintų jų įgyvendinimą. Rekomendacijų adresatai pagal kompetenciją įvertina ir nustato rekomendacijų vykdytojus. Rekomendacijų adresatai pagal kompetenciją rekomendacijas gali vykdyti patys arba gali persiųsti pagal kompetenciją vykdyti kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, įskaitant kitų Europos Sąjungos valstybių narių fizinius ir juridinius asmenis, arba kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms (toliau – rekomendacijų vykdytojai).

21. Rekomendacijų adresatai rekomendacijų vykdytojams nustato terminą, per kurį prašo pateikti rekomendacijų įgyvendinimo veiksmų planą, kuriame aprašoma, kaip ir per kiek laiko bus įgyvendintos rekomendacijos, arba argumentuotą atsisakymą įgyvendinti rekomendacijas. Galutinį sprendimą dėl rekomendacijų įgyvendinimo ar neįgyvendinimo priima rekomendacijų adresatai.

22. Rekomendacijų adresatai pagal kompetenciją prižiūri, kaip rekomendacijų vykdytojai įgyvendina rekomendacijas.

23. Rekomendacijų adresatai iki kiekvienų metų birželio 30 d. tyrimų vadovui pateikia informaciją apie tai, kokių priemonių buvo imtasi arba planuojama imtis įgyvendinant rekomendacijas, pateiktas praėjusiais kalendoriniais metais, arba nurodo priežastis, kodėl buvo priimtas sprendimas jų neįgyvendinti.

24. Tyrimų vadovas, rengdamas ir teikdamas rekomendacijas, atsižvelgia į Europos geležinkelių agentūros rekomendacijas dėl geležinkelių transporto eismo saugos rekomendacijų rengimo ir teikimo.

 

 

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Kasmet, ne vėliau kaip iki rugsėjo 30 d., tyrimų vadovas paskelbia Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos interneto svetainėje (www.tm.lt) metinę geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimų ataskaitą, kurioje nurodo praėjusiais metais tirtas geležinkelių transporto katastrofas, eismo įvykius ar riktus, pateiktas rekomendacijas ir veiksmus, kurių buvo imtasi jas įgyvendinant. Ataskaitos kopiją tyrimų vadovas išsiunčia Europos geležinkelių agentūrai ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo jos paskelbimo.

26. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai), kitos įmonės, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, ir kiti asmenys, susiję su įvykusios geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimu, tyrimų vadovo prašymu jam teikia eksploatacinę ir techninę pagalbą, būtiną jo uždaviniams įgyvendinti, priklausomai nuo tiriamos geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto pobūdžio.

27. Tyrimų vadovas, siekdamas sukurti bendrus geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimo metodus, nustatyti bendrus rekomendacijų principus ir suderinti juos su mokslo ir technikos pažangos raida, keičiasi savo nuomone ir dalijasi patirtimi dėl geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų tyrimų su kitomis Europos Sąjungos valstybių narių geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ir riktų tyrimų įstaigomis.

28. Tyrimų vadovas gali tirti ne tik geležinkelių transporto katastrofas, eismo įvykius ar riktus, bet ir kitus atvejus, jeigu tai nepažeidžia tyrimų vadovo nepriklausomumo reikalavimų, nustatytų Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme ir šiame apraše.

 

_____________________

 

 

Geležinkelių transporto katastrofų,

eismo įvykių ar riktų tyrimų, šių tyrimų

ataskaitų ir geležinkelių transporto

eismo saugos rekomendacijų

rengimo ir teikimo tvarkos aprašo

priedas

 

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO KATASTROFOS, EISMO ĮVYKIO AR RIKTO TYRIMO ATASKAITOS TURINIO REIKALAVIMAI

 

1. Geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimų ataskaitos (toliau – ataskaita) santrauka, kurioje išdėstomi geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo tikslai, trumpai apibūdinama geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykis ar riktas, nurodoma, kada ir kur jis įvyko, nurodomos geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto pasekmės, tiesioginės priežastys, kiti veiksniai ir geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo metu nustatytos netiesioginės priežastys. Ataskaitos santraukoje taip pat nurodomos pagrindinės rekomendacijos ir jų adresatai.

2. Ataskaitoje nurodomi tiesioginiai faktai, susiję su geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykiu ar riktu:

2.1. informacija apie geležinkelių transporto katastrofą, eismo įvykį ar riktą:

2.1.1. geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto data, tikslus laikas ir vieta;

2.1.2. geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto vietos apibūdinimas ir informacija apie kitų tarnybų įvykio vietoje atliktus darbus;

2.1.3. informacija apie tyrimų vadovo sprendimą tirti geležinkelių transporto katastrofą, eismo įvykį ar riktą, šio tyrimo eigą ir tyrėjus;

2.2. informacija apie geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto aplinkybes:

2.2.1. geležinkelių transporto katastrofoje ar eismo įvykyje dalyvavę ir (ar) nukentėję fiziniai asmenys ir geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto liudininkai;

2.2.2. geležinkelių transporto katastrofoje, eismo įvykyje ar rikte dalyvavusių traukinių duomenys, geležinkelių riedmenų registracijos numeriai;

2.2.3. geležinkelių infrastruktūros ir signalizacijos sistemos apibūdinimas (bėgių rūšys, iešmai, blokavimai, signalai, traukinių apsaugos sistemos);

2.2.4. ryšio priemonės;

2.2.5. geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio, rikto vietoje ar netoli jos atlikti darbai;

2.2.6. specialiųjų tarnybų iškvietimo ir avarinių situacijų veiksmų plano taikymo priežastys ir atlikti veiksmai;

2.2.7. geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), kitų įmonių, kurios naudojasi geležinkelių infrastruktūra, avarinių situacijų veiksmų planų taikymo priežastys ir atlikti veiksmai;

2.3. mirties atvejai, sužalojimai ir materialinė žala:

2.3.1. dėl geležinkelių transporto katastrofos ar eismo įvykio nukentėję fiziniai asmenys;

2.3.2. duomenys apie dėl geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto sugadintus krovinius, bagažą ir kitą turtą;

2.3.3. duomenys apie dėl geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto sugadintus geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą ir žalą aplinkai;

2.4. kitos aplinkybės (oro sąlygos ir geografinės koordinatės).

3. Ataskaitoje pateikiamas geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo faktų aprašymas ir apklausos:

3.1. asmenų, susijusių ar dalyvavusių geležinkelių transporto katastrofoje, eismo įvykyje ar rikte, ir liudininkų parodymų santrauka;

3.2. informacija apie geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo), kitos įmonės, kuri naudojasi geležinkelių infrastruktūra, geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemą:

3.2.1. organizacinės sistemos bei pavaldumo ir atskaitomybės aprašymas;

3.2.2. informacija apie reikalavimus asmenims (darbuotojams), kurių darbas tiesiogiai arba netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, ir šių reikalavimų laikymąsi;

3.2.3. vidinių patikrinimų ir auditų atlikimo tvarka ir jų rezultatų aprašymas;

3.2.4. įvairių geležinkelių infrastruktūroje veikiančių subjektų sąveika;

3.3. su geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimu susiję Europos Sąjungos, nacionaliniai teisės aktai ir kiti dokumentai (pavyzdžiui, instrukcijos, reikalavimai personalui, taikomi standartai);

3.4. geležinkelių riedmenų ir techninės įrangos funkcionavimas:

3.4.1. signalizacijos ir kontrolės komandų sistemos aprašymas, įskaitant informaciją, gautą iš įrašų iš automatinių duomenų įrašymo prietaisų;

3.4.2. geležinkelių infrastruktūros aprašymas;

3.4.3. naudojamos ryšio įrangos aprašymas;

3.4.4. geležinkelių riedmenų aprašymas, įskaitant informaciją, gautą iš įrašų iš automatinių duomenų įrašymo prietaisų;

3.5. eksploatuojamos geležinkelių sistemos dokumentacija apie:

3.5.1. priemones, kurių ėmėsi asmenys (darbuotojai), kurių darbas tiesiogiai ar netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, eismui kontroliuoti ir signalams siųsti;

3.5.2. pasikeitimą žodinėmis žinutėmis, susijusiomis su geležinkelių transporto katastrofa, eismo įvykiu ar riktu, taip pat dokumentuoti įrašai;

3.5.3. priemones, kurių buvo imtasi siekiant apsaugoti ir išlaikyti saugią įvykio vietą;

3.6. žmogaus, įrenginio ir organizacijos sąveikos aprašymas:

3.6.1. informacija apie geležinkelių transporto katastrofoje, eismo įvykyje ar rikte dalyvavusio asmens (darbuotojo) darbo laiką;

3.6.2. duomenys apie asmenų sveikatos ir asmeninio pobūdžio aplinkybes, fizinį ar psichologinį stresą, turėjusius įtakos įvykiui;

3.6.3. duomenys apie naudojamos įrangos savybes, turinčias įtakos žmogaus ir įrangos sąveikai;

3.7. informacija apie anksčiau buvusias panašaus pobūdžio geležinkelių transporto katastrofas, eismo įvykius ar riktus.

4. Ataskaitoje pateikiama analizė ir išvados:

4.1. galutinė ataskaita, kurioje pateikiama geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto seka, taip pat faktais grindžiamų išvadų dėl geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto nustatymas;

4.2. faktų analizė, siekiant padaryti išvadas apie geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto priežastis ir specialiųjų tarnybų veiklą;

4.3. tiesioginių geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto priežasčių, taip pat jam įtakos turėjusių veiksnių, susijusių su veiksmais, kurių ėmėsi įvykyje dalyvavę asmenys, arba geležinkelių riedmenų ar techninės įrangos būklės aprašymas;

4.4. netiesioginių priežasčių, susijusių su asmenų, kurių darbas tiesiogiai arba netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu (darbuotojų, kurių darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu), įgūdžiais, darbo procedūromis ir eksploatavimu, aprašymas;

4.5. pagrindinės priežastys, susijusios su geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemos taikymu;

4.6. geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo metu nustatyti veiksniai, neturintys tiesioginio ryšio su geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo išvadomis.

5. Ataskaitoje nurodomi duomenys apie priemones, kurių buvo imtasi ar kurios buvo patvirtintos kaip geležinkelių transporto katastrofos, eismo įvykio ar rikto pasekmė.

6. Ataskaitoje pateikiamos geležinkelių transporto eismo saugos rekomendacijos, jeigu tyrimų vadovas jų turi.

___________________________