vALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

NUTARIMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO DUJOFIKAVIMO KONKURSO SĄLYGŲ INVESTICIJŲ PROJEKTAMS RENGTI APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 17 d. Nr. O3-220

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Naujų perdavimo ar skirstymo sistemų nedujofikuotoje teritorijoje įrengimo, naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų ir vartotojų gamtinių dujų sistemų įrengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1-261 „Dėl Naujų perdavimo ar skirstymo sistemų nedujofikuotoje teritorijoje įrengimo, naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų ir vartotojų gamtinių dujų sistemų įrengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), 15 punktu bei atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2015 m. kovo 12 d. pažymą Nr. O5-67 „Dėl Tauragės rajono dujofikavimo konkurso sąlygų aprašo investicijų projektams rengti patvirtinimo“, Komisija nutaria:

Patvirtinti Tauragės rajono dujofikavimo konkurso dalyviams skirtą konkurso sąlygų investicijų projektams rengti aprašą (pridedama).

Šis nutarimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                                            Inga Žilienė

 

PATVIRTINTA

Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės

komisijos

2015 m. kovo   d. nutarimu Nr. O3- 

 

 

TAURAGĖS RAJONO DUJOFIKAVIMO KONKURSO SĄLYGŲ INVESTICIJŲ PROJEKTAMS RENGTI APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tauragės rajono dujofikavimo konkurso sąlygų investicijų projektams rengti aprašu (toliau – Aprašas) siekiama konkurso dalyviams nustatyti objektyvias ir nediskriminacines konkurso sąlygas investicijų projektams parengti.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Naujų perdavimo ar skirstymo sistemų nedujofikuotoje teritorijoje įrengimo, naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų ir vartotojų gamtinių dujų sistemų įrengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1-261 „Dėl Naujų perdavimo ar skirstymo sistemų nedujofikuotoje teritorijoje įrengimo, naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų ir vartotojų gamtinių dujų sistemų įrengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, bei Energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos aprašu, patvirtintu Komisijos 2009 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. O3-100 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. O3-35 „Dėl Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“.

3. Aprašas sudarytas atsižvelgiant į apibendrintus rinkos tyrimo duomenis bei preliminarias prijungimo sąlygas ir skirtas užsiregistravusiems konkurso dalyviams.

4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI KONKURSO DALYVIAMS RENGIANT INVESTICIJŲ PROJEKTUS

 

5. Vienas konkurso dalyvis gali teikti vieną investicinį projektą (toliau – Projektas).

6. Konkurso dalyvis, teikiantis Projektą Komisijai, turi atitikti esminius vadybinių, technologinių ir finansinių kriterijų reikalavimus dujų perdavimo ir (ar) skirstymo licencijoms gauti. Reikalavimai įmonėms, norinčioms gauti atitinkamą licenciją, nurodyti Gamtinių dujų perdavimo, skirstymo, laikymo, skystinimo, tiekimo ir rinkos operatoriaus licencijavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. 1246 „Dėl Gamtinių dujų perdavimo, skirstymo, laikymo, skystinimo, tiekimo ir rinkos operatoriaus licencijavimo taisyklių patvirtinimo“.

7. Projektas turi būti parengtas per 45 darbo dienas nuo Aprašo įsigaliojimo dienos ir kartu su sudarytomis su potencialiais vartotojais preliminariomis prijungimo sutartimis pateiktas Komisijai. Planuojami rezultatai turi būti realūs ir pasiekiami. Investicijų projektų vertinimo išvados bei lyginamieji techniniai, ekonominiai rodikliai, kai vienos teritorijos dujofikavimui pateikiami du ar daugiau projektų, yra vieši.

8. Atliekant investicijų Projekto skaičiavimus naudojamas atsiperkamumo laikotarpis:

8.1. nebuitiniams vartotojams ar naujai gamtinių dujų sistemai – 15 metų;

8.2. buitiniams vartotojams – 20 metų.

9. Naujų teritorijų dujofikavimo investicijų projektai vertinami ir geriausias investicijų projektas išrenkamas vadovaujantis šiais kriterijais:

9.1. pagal Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodiką, patvirtintą Komisijos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimu Nr. O3-367 „Dėl Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos patvirtinimo“, suskaičiuota dujų transportavimo kainos viršutinė riba;

9.2. su potencialiais vartotojais sudarytose preliminariose prijungimo sutartyse numatytas paskirstyti dujų kiekis;

9.3 investicijų mastas pagal numatomų pastatyti dujotiekio tinklų ilgį, km;

9.4. be šio Aprašo 9.1–9.3 punktuose nustatytų kriterijų, taip pat reikia atsižvelgti į tiekimo patikimumo, reguliarumo, kokybės, vartotojų apsaugos reikalavimus.

10. Aprašo 9 punkte nurodytiems investicijų projektų vertinimo ir geriausio investicijų projekto išrinkimo kriterijams suteikiamas lyginamasis svoris, kuris įvertinamas balais.

 

Investicijų projektų vertinimo kriterijai

Lyginamasis svoris, balais (X)

Pagal Komisijos patvirtintą Gamtinių dujų kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodiką suskaičiuota dujų transportavimo kainos viršutinė riba naujos dujofikuojamos teritorijos vartotojams (C)

40

Su potencialiais vartotojais sudarytose preliminariose prijungimo sutartyse numatytas paskirstyti dujų kiekis (T1)

30

Numatomų pastatyti dujotiekio tinklų ilgis, km (T2)

30

Iš viso:

100

 

Vertinamo investicijų projekto kriterijaus C balai skaičiuojami pagal 1 formulę:

 ; (1)                

čia:

Cmin – visuose pasiūlytuose investicijų projektuose nurodyta mažiausia kriterijaus C reikšmė;

Cp – vertinamame investicijų projekte nurodyta kriterijaus C reikšmė;

Xc – kriterijaus C lyginamasis svoris;

 

Vertinamo investicijų projekto kriterijų T1 ir T2 balai skaičiuojami pagal 2 formulę:

; (2)                   

čia:

Tp 1,2 – vertinamame investicijų projekte nurodyta kriterijų T1, T2 reikšmė;

Tmax1,2 – visuose pasiūlytuose investicijų projektuose nurodyta didžiausia kriterijų T1, Treikšmė;

X1,2 – kriterijų T1, T2 lyginamasis svoris;

 

Vertinamo investicijų projekto galutiniai balai (S) skaičiuojami pagal 3 formulę:

;                                      (3)

11. Projekte vertinami duomenys (naudojami 10 punkto skaičiavimuose) turi apimti 3 kalendorinių metų laikotarpį.

12. Konkurso nugalėtoju skelbiamas pagal Aprašo 10 punkto nuostatas išrinktas geriausias investicijų projektas, kuriam buvo skirta daugiausia balų.

13. Konkurso nugalėtojas kartu su Projektu pateikia Komisijai investicijų projekto įgyvendinimo laiko grafiką, o kasmet iki vasario 1 d. pateikia investicijų projekto vykdymo ataskaitą ir pagrindimą, jeigu buvo nukrypta nuo projekto įgyvendinimo grafiko. Faktinė projekto vertė negali būti didesnė negu nurodyta investiciniame projekte.

14. Projektas turi atitikti sistemos technines galimybes.

15. Jeigu vertinant Projekto įgyvendinimo galimybes išskiriamos kelios galimos Projekto įgyvendinimo alternatyvos, atliekamas šių alternatyvų palyginimas ir įvertinimas. Alternatyvūs projekto įgyvendinimo metodai privalo būti pateikti atskirai. Vertinant kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvų vertinamas Projekte atliekamas tokia seka:

15.1. techninis, finansinis ir ekonominis alternatyvų apibūdinimas;

15.2. techninių bei ekonominių-socialinių alternatyvų pranašumų ir trūkumų įvertinimas;

15.3. jeigu techninė ir ekonominė-socialinė analizė neleidžia išrinkti optimalaus varianto, vertinami finansiniai aspektai. Finansinis alternatyvų vertinimas atliekamas naudojant kaštų ir naudos metodą.

16. Projekte naudojami duomenys ir prielaidos turi būti tinkamai pagrįstos, planuojami rezultatai – realūs ir pasiekiami. Projekto skaičiavimuose turi būti numatytos visos projekto pajamos ir projekto įgyvendinimui būtinos išlaidos:

16.1. eksploatacinės sąnaudos: materialinės ir joms prilygintos, sąnaudos darbui apmokėti, įmokos socialiniam draudimui, sąnaudos technologinėms reikmėms. Naujai statomų sistemų eksploatacinės sąnaudos turi būti skaičiuojamos ribinių sąnaudų principu, kuris pateikiant projektą turi būti suderintas su Komisija;

16.2. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos skaičiuojamos pagal su Komisija suderintus ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus. Šios sąnaudos skaičiuojamos taikant tiesiogiai proporcingą nusidėvėjimo metodą;

16.3. investicijų grąža, suskaičiuota remiantis Komisijos nustatyta gamtinių dujų sektoriaus vidutine svertine kapitalo kaina (WACC). Jeigu reguliuojamai įmonei Komisija yra nustačiusi WACC dydį reguliavimo periodui, įmonė skaičiavimuose naudoja jai nustatytą WACC dydį;

16.4. sąnaudos mokesčiams už turtą ir kitos mokesčių sąnaudos skaičiuojamos vadovaujantis galiojančiais teisės aktais;

16.5. kitos investicijų projekto įgyvendinimui būtinos išlaidos.

17. Komisija, išrinkusi geriausią investicijų projektą (kai buvo pateikti du ar daugiau investicijų projektų) ar pripažinusi investicijų projektą tinkamu (kai pateikiamas vienas investicijų projektas), priima sprendimą leisti įrengti naują dujų sistemą konkurso dalyviui (dujų įmonei), kurios investicijų projektas pripažintas geriausiu ar tinkamu įgyvendinti. Konkursą laimėjęs konkurso dalyvis (dujų įmonė) įrengia investicijų projekte nurodytą dujų sistemą ir prijungia vartotojų dujų sistemas (tų vartotojų, su kuriais buvo sudarytos preliminarios prijungimo sutartys). Jei faktinės projekto įgyvendinimo išlaidos didesnės negu konkursui pateiktame investicijų projekte, tai įgyvendinus projektą, nustatant dujų transportavimo kainas, vadovaujamasi konkursui pateiktame investicijų projekte nurodytais ir Komisijos patikrintais rodikliais.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Komisijos veiksmai ar neveikimas vertinant pateiktus investicijų projektus skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒