VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

dėl viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. gegužės 7 d. įsakymo nr. 1s-92 „DĖL mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijų PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2014 m. birželio 26 d. Nr. 1S-99

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo) 9 straipsnio 1 dalies 3 punktu,

p a k e i č i u Mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 1S-92 ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                     Žydrūnas Plytnikas


 

 

 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2013 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 1S-92

(Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2014 m. birželio 26 d. įsakymo Nr. 1S-99 redakcija)

 

 

mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijos

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vykdymo rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) yra skirtos padėti perkančiosioms organizacijoms vykdyti prekių, paslaugų ir darbų mažos vertės viešuosius pirkimus, atliekamus gynybos ir saugumo srityje (toliau – mažos vertės pirkimai), rekomenduojant šių pirkimų būdus, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus, pirkimo procedūrų atlikimo tvarką, ginčų nagrinėjimo tvarką. Rekomendacijų taikymas nėra privalomas.

2. Rekomendacijos parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (toliau – VPGSĮ) ir kitais pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Atlikdama mažos vertės pirkimus perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ, Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (toliau – CK), kitais įstatymais ir juos įgyvendinančiais teisės aktais. Mažos vertės pirkimus perkančioji organizacija atlieka vadovaudamasi perkančiosios organizacijos patvirtintomis mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje vykdymo taisyklėmis (toliau - Taisyklės), kurios turi atitikti VPGSĮ I skyriaus reikalavimus.

4. Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų. Mažos vertės pirkimus galima atlikti, kai numatoma pirkimo ar preliminarios sutarties vertė, apskaičiuota vadovaujantis VPGSĮ 15 straipsnio nuostatomis, yra ne didesnė nei nurodyta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 2 straipsnio 15 dalyje.

5. Pirkimus organizuoja ir atlieka perkančiosios organizacijos sudaryta viešojo pirkimo komisija.

6. Perkančiosios organizacijos vykdomuose mažos vertės pirkimuose turi teisę dalyvauti fiziniai asmenys, privatūs juridiniai asmenys, viešieji juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai ar tokių asmenų grupės. Pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens. Perkančioji organizacija gali reikalauti, kad, ūkio subjektų grupės pasiūlymą pripažinus geriausiu ir perkančiajai organizacijai pasiūlius pasirašyti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį (toliau – pirkimo sutartis), ši ūkio subjektų grupė įgytų tam tikrą teisinę formą, jei tai yra būtina siekiant tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį.

7. Mažos vertės pirkimų pradžią ir pabaigą reglamentuoja VPGSĮ 8 straipsnis.

8. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, o taip pat, kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, perkančioji organizacija privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui (įslaptintų sandorių saugumui) keliamų reikalavimų įtvirtintų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo VII skirsnyje.

9. Jei pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, pirkimas gali būti vykdomas naudojantis Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau - CVP IS) priemonėmis.

10. Jei pirkimo procedūrų metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju CVP IS priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.

11. Rekomendacijose vartojamos sąvokos atitinka VPGSĮ ir VPĮ vartojamas sąvokas.

12. Pasikeitus Rekomendacijose minimiems teisės aktams ar rekomendacinio pobūdžio dokumentams, taikomos aktualios tų teisės aktų ar rekomendacinio pobūdžio dokumentų redakcijos nuostatos.

13. Visi su mažos vertės pirkimais susiję dokumentai registruojami ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II. Mažos vertės PIRKIMŲ BŪDAI

 

14. Perkančioji organizacija yra laisva Taisyklėse nustatyti būdus, kuriais bus vykdomi mažos vertės pirkimai, tačiau nustatyti būdai turi atitikti VPGSĮ 6 straipsnyje įtvirtintus principus.

15. Rekomenduojami tokie pirkimo būdai:

15.1. Mažos vertės ribotas konkursas;

15.2. Mažos vertės skelbiamos derybos;

15.3. Mažos vertės neskelbiamos derybos;

15.4. Mažos vertės atviras konkursas;

15.5. Mažos vertės apklausa.

16. Perkančioji organizacija turėtų Taisyklėse nustatyti bent 2 skirtingus mažos vertės pirkimo būdus, tarp kurių būtų bent vienas skelbiamas pirkimo būdas.

17. Mažos vertės ribotą konkursą ir mažos vertės skelbiamas derybas perkančioji organizacija gali vykdyti visais atvejais.

18. Mažos vertės neskelbiamas derybas perkančioji organizacija gali vykdyti:

18.1. visais atvejais, kai tokia galimybė yra numatyta VPGSĮ 19 straipsnyje;

18.2. kai pirkimo vertė neviršija 50 000 Lt (be pridėtinės vertės mokesčio (toliau - PVM)) prekėms ir paslaugoms pirkti arba 150 000 Lt (be PVM) darbams pirkti;

18.3. jeigu perkamos prekės ar paslaugos reikalingos tik mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros tikslais, jeigu nesiekiama gauti pelno arba padengti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros išlaidų su sąlyga, kad toks pirkimas neribos konkurencijos vėlesniuose tokiuose pirkimuose;

18.4. jeigu yra trumpalaikės ypač palankios sąlygos, leidžiančios reikalingas prekes įsigyti už daug mažesnę negu rinkos kainą;

18.5. perkančioji organizacija gali Taisyklėse nustatyti ir kitus atvejus, kuomet galima vykdyti pirkimą mažos vertės neskelbiamų derybų būdu, tačiau mažos vertės neskelbiamų derybų vykdymo atvejų sąrašas turi būti baigtinis.

19. Taisyklėse nustatomi atvejai, kuomet vykdant pirkimą neskelbiamų derybų būdu, galima kreiptis į vienintelį tiekėją. Šie atvejai turėtų būti numatyti baigtiniu sąrašu.

20. Mažos vertės atviras konkursas gali būti vykdomas tik tuo atveju, kai pirkimo procedūrų metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija.

21. Pirkimas mažos vertės apklausos būdu gali būti vykdomas tik tuomet, kai yra tenkinamos visos žemiau nurodytos sąlygos:

21.1. pirkimo vertė neviršija 25 000 Lt (be PVM);

21.2. nei pirkimo procedūrų metu, nei sutarties vykdymo metu nebus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija;

21.3. pasiūlymai yra vertinami vadovaujantis mažiausios kainos kriterijumi;

21.4. tiekėjams nėra keliami kvalifikaciniai reikalavimai.

 

III. Mažos vertės ribotas konkursas

 

22. Vykdydama mažos vertės ribotą konkursą, perkančioji organizacija gali vadovautis riboto konkurso pavyzdiniais dokumentais, kurie yra patvirtinti Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2012 m. rugsėjo 24 d. įsakymu Nr. 1S-205 „Dėl riboto konkurso pavyzdinių dokumentų patvirtinimo“.

23. Rekomenduojama vykdant mažos vertės ribotą konkursą vadovautis VPGSĮ 21 straipsnio nuostatomis, išskyrus VPGSĮ 21 straipsnio 6 dalimi.

24. Papildomos informacijos pateikimo terminus nustato Rekomendacijų 69 punktas.

25. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo dienos.

26. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus.

27. Jei perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.

28. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas kuris numatytas VPGSĮ 21 straipsnio 2 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 21 straipsnio 3 dalies nuostatomis.

 

IV. Mažos vertės skelbiamos derybos

 

29. Vykdant pirkimą mažos vertės skelbiamų derybų būdu, perkančioji organizacija pranešime apie pirkimą nurodo objektyvius ir nediskriminacinius kriterijus ir taisykles, kurias ji ketina taikyti atrinkdama kandidatus ir mažiausią kviečiamų kandidatų skaičių.

30. Rekomenduojama mažos vertės skelbiamas derybas vykdyti vadovaujantis VPGSĮ 22 straipsnio 3-6 ir 8-12 dalimis.

31. Papildomos informacijos pateikimo terminus nustato Rekomendacijų 68 punktas.

32. Perkančioji organizacija gali nevykdyti kvalifikacinės atrankos, o pasiūlymus pateikti kviesti visus minimalius kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius tiekėjus.

33. Jei perkančioji organizacija nusprendžia riboti dalyvių skaičių, ji vykdo kvalifikacinę atranką, o pirkimo dokumentuose nustato kvalifikacinės atrankos kriterijus.

34. Paraiškų ir pasiūlymų priėmimo terminas negali būti trumpesnis kaip 7 darbo dienos nuo pranešimo paskelbimo CVP IS (jei taikoma) arba nuo kvietimo dalyvauti derybose.

35. Perkančioji organizacija, esant objektyvioms aplinkybėms, turi teisę nustatyti mažesnį kviečiamų pateikti pasiūlymus kandidatų skaičių, nei tas kuris numatytas VPGSĮ 22 straipsnio 3 dalyje, tačiau šis skaičius negali būti mažesnis kaip du. Ši nuostata yra taikoma kartu su VPGSĮ 22 straipsnio 4 dalies nuostatomis.

36. Užbaigus mažos vertės skelbiamų derybų procedūrą (derėjimosi stadiją), perkančioji organizacija gali dalyvių prašyti pateikti galutinius kainos bei techninių duomenų, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, pasiūlymus užklijuotuose vokuose (išskyrus atvejus, kai pateikti pasiūlymą kviečiamas tik vienas tiekėjas).

37. Mažos vertės skelbiamų derybų atveju vokų su galutinėmis tiekėjų siūlomomis kainomis ir galutiniais techniniais duomenimis atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi derybose dalyvavę tiekėjai arba jų atstovai.

 

V. Mažos vertės neskelbiamos derybos

 

38. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas, kreipiamasi į tiekėjus (tiekėją), prašant pateikti paraiškas dalyvauti pirkime. Kartu su kvietimu pateikti paraišką pateikiami pirkimo dokumentai, jei juose nėra įslaptintos informacijos.

39. Jei atitinkamoje rinkoje yra pakankamas potencialių tiekėjų skaičius, perkančiajai organizacijai, vykdant neskelbiamas derybas, rekomenduotina kreiptis bent į tris tiekėjus.

40. Kai mažos vertės neskelbiamos derybos vykdomos po mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų, atmetus visus pasiūlymus, į tiekėjus, atitinkančius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kreipiamasi pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime. Tokiu atveju galima nerengti pirkimo dokumentų, o kvietime pateikti patvirtinimą apie sutikimą dalyvauti pirkime nurodoma, kad pirkimo dokumentai bus mažos vertės riboto konkurso ar mažos vertės skelbiamų derybų pirkimo dokumentai, su būtinais pataisymais (pvz.: terminai, pasiūlymų pateikimo reikalavimai, derybų eiga).

41. Tuo atveju, kai pirkimo metu tiekėjams nėra keliami kvalifikaciniai reikalavimai susiję su teise susipažinti su įslaptinta informacija, perkančioji organizacija gali kviesti dalyvius pateikti pasiūlymus, nevykdant paraiškų pateikimo ir vertinimo etapo.

42. Kvietime dalyvauti mažos vertės neskelbiamose derybose taip pat turi būti nurodyta:

42.1. pasiūlymų pateikimo terminas, adresas, kuriuo pateikiami pasiūlymai, ir kalba (kalbos), kuria (kuriomis) pasiūlymai turi būti parengti;

42.2. kokius kvalifikaciją patvirtinančius papildomus dokumentus turi pateikti tiekėjai (jei taikoma);

42.3. pasiūlymų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai, vertinimo kriterijų lyginamasis svoris arba VPGSĮ nustatytais atvejais – šių kriterijų reikšmingumas mažėjimo tvarka, jeigu jie nebuvo pateikti prieš tai.

43. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas rekomenduotina vadovautis VPGSĮ 22 straipsnio 6, 8, 10, 12 dalimis.

44. Užbaigus mažos vertės neskelbiamų derybų procedūrą (derėjimosi stadiją), perkančioji organizacija gali dalyvių prašyti pateikti galutinius kainos bei techninių duomenų, kurie vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus, pasiūlymus užklijuotuose vokuose (išskyrus atvejus, kai pateikti pasiūlymą kviečiamas tik vienas tiekėjas).

45. Mažos vertės neskelbiamų derybų atveju vokų su galutinėmis tiekėjų siūlomomis kainomis ir galutiniais techniniais duomenimis atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi derybose dalyvavę tiekėjai arba jų atstovai.

46. Vykdant mažos vertės neskelbiamas derybas paraiškų/ pasiūlymų dalyvauti pirkime pateikimo terminas turi būti proporcingas pirkimo dokumentuose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams ir protingas, kad rūpestingas ir atidus tiekėjas galėtų išnagrinėti pirkimo dokumentus bei parengti ir pateikti pasiūlymą bei negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo kvietimo išsiuntimo dienos.

 

VI. MAŽOS VERTĖS ATVIRAS KONKURSAS

 

47. Vykdant Mažos vertės atvirą konkursą dalyvių skaičius neribojamas.

48. Mažos vertės atvirame konkurse derybos tarp perkančiosios organizacijos ir dalyvių yra draudžiamos.

49. Mažos vertės atvirame konkurse perkančioji organizacija vertina visų tiekėjų, atitinkančių minimalius kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymus, kurie yra pateikti pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.

50. Mažos vertės atviram konkursui netaikomos šių Rekomendacijų XII skyrius - „Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui“.

51. Tiekėjai dokumentus, pagrindžiančius jų atitiktį kvalifikaciniams reikalavimams, pateikia kartu su pasiūlymu.

52. Perkančioji organizacija įvertina ar tiekėjų pasiūlymai atitinka nustatytus kvalifikacinius reikalavimus ir atmeta tų tiekėjų pasiūlymus, kurie neatitinka nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų.

53. Pasiūlymų pateikimo terminas, kai vykdomas mažos vertės atviras konkursas, neturėtų būti mažesnis kaip 7 darbo dienos, nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo CVP IS.

 

VII. MAŽOS VERTĖS APKLAUSA

 

54. Mažos vertės apklausa gali būti vykdoma apklausiant vieną arba kelis tiekėjus, kai prašoma pateikti pasiūlymus, pagal perkančiosios organizacijos pirkimo objektui keliamus reikalavimus. Šie reikalavimai išdėstomi vadovaujantis Rekomendacijų XI skyriaus „Techninė specifikacija“ nuostatomis.

55. Mažos vertės apklausa, kai apklausiamas tik vienas tiekėjas gali būti vykdoma tik tuo atveju, kai pirkimo vertė neviršija 10 000 Lt (be PVM) arba kai pirkimo objektą gali pateikti tik konkretus tiekėjas.

56. Mažos vertės apklausai netaikomos šių Rekomendacijų XII skyriaus „Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui“ nuostatos.

57. Kai mažos vertės apklausa vykdoma žodžiu, apklausiant vieną tiekėją, netaikomos šių Rekomendacijų XIII skyriaus „Reikalavimai pasiūlymų pateikimui, nagrinėjimui ir vertinimui“ nuostatos.

58. Kai mažos vertės apklausa vykdoma raštu, perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias taisykles pasiūlymų pateikimui, nagrinėjimui ir vertinimui, nei nustatyti šių Rekomendacijų XII skyriuje, tačiau bet kokiu atveju, turi būti užtikrinamas VPGSĮ 6 straipsnyje įtvirtintų principų laikymasis.

 

VIII. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

 

59. Nustatant reikalavimus tiekėjo kvalifikacijai rekomenduojama vadovautis VPGSĮ 32, 41, 42 straipsniais.

60. Reikalavimų tiekėjų kvalifikacijai nustatyti neprivaloma, kai:

60.1. dėl objektyvių priežasčių tik konkretus tiekėjas gali patiekti reikalingas prekes, pateikti paslaugas ar atlikti darbus ir kai nėra jokios kitos alternatyvos;

60.2. perkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių arba paslaugų ir nustatė, kad iš jo tikslinga pirkti papildomai, techniniu požiūriu derinant su jau turimomis prekėmis ir suteiktomis paslaugomis, ir jeigu ankstesnieji pirkimai buvo efektyvūs, iš esmės nesikeičia prekių ar paslaugų kainos ir kitos sąlygos, o alternatyvūs pirkimai dėl techninio nesuderinamumo su ankstesniaisiais būtų nepriimtini, nes perkančiajai organizacijai įsigijus skirtingų techninių charakteristikų prekių ar paslaugų, ji negalėtų naudotis anksčiau pirktomis prekėmis ar paslaugomis ar patirtų didelių nuostolių;

60.3. ypač palankiomis sąlygomis perkama iš bankrutuojančių, likviduojamų, restruktūrizuojamų ar sustabdžiusių veiklą ūkio subjektų;

60.4. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį, tačiau be kurių negalima užbaigti pirkimo sutarties vykdymo;

60.5. jau vykdytame mažos vertės pirkime visi gauti pasiūlymai neatitiko pirkimo dokumentų reikalavimų arba buvo pasiūlytos per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos, o pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos ir į pirkimą kviečiami visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys perkančiosios organizacijos nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;

60.6. vykdomi mažos vertės pirkimai, kurių preliminari sutarties vertė mažesnė nei 25 000 Lt (be PVM).

61. Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (arba) sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad juridiniai asmenys, dalyvaujantys pirkimų procedūrose pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Perkančioji organizacija taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys sutartį, sąrašą ir kuriame būtų nurodyta su kokio slaptumo žyma žymima informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.

 

IX. PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS

 

62. Rengiant pirkimo dokumentus, perkančioji organizacija vadovaujasi VPGSĮ 24 straipsnio nuostatomis.

63. Perkančioji organizacija gali nepateikti visos VPGSĮ 24 straipsnio 2 dalyje numatytos informacijos, jei mano, kad ji nėra reikalinga, o tuo atveju jei vykdoma mažos vertės apklausa žodžiu pirkimo dokumentai gali būti nerengiami. Jei pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus atskleista įslaptinta informacija, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose privalo nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus. Taip pat rekomenduojama nurodyti:

63.1. aukščiausią įslaptintos informacijos slaptumo žymą;

63.2. vietą, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija (perkančiosios organizacijos ir/ arba dalyvio patalpose);

63.3. įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimus (ar tokie reikalavimai yra taikomi/ netaikomi) ir tuo atveju, kai šie reikalavimai taikomi, jų taikymo vietą (dalyvio ir/ arba perkančiosios organizacijos patalpose);

63.4. informaciją ar bus taikoma kvalifikacinė atranka ir ribojamas pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičius.

64. Pirkimo dokumentai, kuriuos įmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis, įskaitant technines specifikacijas, dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), taip pat atsakymus į tiekėjų klausimus, skelbiami CVP IS kartu su pranešimu apie pirkimą. Ši nuostata yra taikoma tais atvejais, kai perkančioji organizacija skelbia pranešimą apie pirkimą.

65. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus taip pat gali paskelbti savo interneto svetainėje. Jeigu pirkimo dokumentų neįmanoma paskelbti CVP IS ar vykdomas neskelbiamas pirkimas, tiekėjui jie pateikiami kitomis priemonėmis – asmeniškai, registruotu laišku, elektroniniu laišku ar faksu.

66. Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, perkančioji organizacija juos pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikantis įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

67. Pirkimo dokumentai tiekėjams turi būti teikiami nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo (jei buvo skelbta) ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos iki paraiškų pateikimo termino, nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai jie gali būti neteikiami. Įslaptinti pirkimo dokumentai pateikiami kartu su kvietimu pateikti pasiūlymus.

68. Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

69. Nesibaigus pasiūlymų pateikimo terminui, perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslinant ir paskelbtą informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) likus pakankamai laiko iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

70. Jeigu perkančioji organizacija rengia susitikimą su tiekėju, Komisija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams Rekomendacijų 68 punkte nustatyta tvarka.

71. Jeigu pirkimo dokumentus paaiškinusi (patikslinusi) perkančioji organizacija jų negali pateikti Rekomendacijų 68 ar 69 punkte nustatytais terminais, ji privalo pratęsti paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas/ pasiūlymus. Perkančioji organizacija turi atsižvelgti į tai, kad, paaiškinus (patikslinus) pirkimo dokumentus (pvz., sumažinus tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus), gali atsirasti naujų tiekėjų, norinčių dalyvauti pirkime, todėl paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą reikėtų nustatyti tokį, kad šie tiekėjai spėtų susipažinti su pirkimo dokumentais ir parengti pasiūlymus.

72. Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus), ir prireikus pratęsiamą paraiškų/ pasiūlymų pateikimo terminą. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.

 

X. Pranešimai dėl mažos vertės pirkimų

 

73. Perkančioji organizacija turi teisę skelbti pranešimą dėl atliekamo mažos vertės pirkimo.

74. Perkančioji organizacija savo Taisyklėse gali numatyti atvejus, kuomet bus skelbiama informacija apie pirkimą.

75. Skelbdama pranešimą dėl mažos vertės pirkimo perkančioji organizacija pildo tipinę Sk-6 formą „Skelbimas apie supaprastintą mažos vertės pirkimą“.

76. Perkančioji organizacija, norėdama paskelbti informacinį pranešimą apie ketinamą sudaryti pirkimo sutartį, pildo tipinę Sk-5 formą „Informacinis pranešimas apie sprendimą pirkti prekes, paslaugas ar darbus nepaskelbus apie pirkimą“.

77. Tipinės Sk-5 ir Sk-6 formos yra patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1S-184 „Dėl Skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų informacijai aprašo ir Supaprastintų viešųjų pirkimų skelbimų (pranešimų) tipinių formų patvirtinimo“.

78. Pildydama Sk-5 ir Sk-6 tipines formas, perkančioji organizacija vadovaujasi Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1S-192 „Dėl viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, pranešimų teikimo viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, informacijai aprašo ir supaprastinto viešojo pirkimo pranešimo tipinės formos patvirtinimo“.

79. Perkančioji organizacija gali Taisyklėse nustatyti privalomus atvejus, kada numatoma skelbti pranešimą pagal tipinę Sk-5 formą „Informacinis pranešimas apie sprendimą pirkti prekes, paslaugas ar darbus nepaskelbus apie pirkimą”.

80. Perkančiosios organizacijos, teikdamos Viešųjų pirkimų kasmetines ataskaitas, pagal AtG-3 formą, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 1S-250 „Dėl Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, šios formos III dalyje pateikia informaciją už visus per kalendorinius metus atliktus mažos vertės pirkimus, gynybos ir saugumo srityje.

 

XI. Techninė specifikacija

 

81. Atliekant mažos vertės pirkimus, techninė specifikacija rengiama vadovaujantis VPGSĮ 38 straipsnio nuostatomis. Perkančioji organizacija gali nesivadovauti VPGSĮ 38 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti VPGSĮ 6 straipsnyje nurodytų principų laikymąsi.

82. Jeigu kartu su paslaugomis perkamos prekės ir (ar) darbai, su prekėmis – paslaugos ir (ar) darbai, o su darbais – prekės ir (ar) paslaugos, techninėje specifikacijoje atitinkamai nustatomi reikalavimai ir kartu perkamoms prekėms, darbams ar paslaugoms.

83. Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti.

84. Perkančioji organizacija gali leisti pateikti alternatyvius pasiūlymus tik tuo atveju, kai pasiūlymams vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.

85. Perkančioji organizacija negali atmesti alternatyvaus pasiūlymo remdamasi vien tik tuo pagrindu, kad jeigu pasiūlymas būtų pripažintas laimėjusiu, prekių pirkimas taptų paslaugų pirkimu arba atvirkščiai.

 

XII. Reikalavimai paraiškų pateikimui ir vertinimui

 

86. Paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Jeigu pirkimas atliekamas CVP IS priemonėmis, pirkimo dokumentuose turi būti nurodoma, kad paraiškos būtų pasirašytos saugiu elektroniniu parašu, atitinkančiu teisės aktų reikalavimus.

87. Kartu su paraiška pateikiami priedai – pirkimo sąlygose nurodyti dokumentai ar jų kopijos, įrodantys kandidato atitiktį nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams.

88. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose turi nurodyti ar vertindama paraiškas taikys kvalifikacinę atranką ir ribos pasiūlymus pateikti kviečiamų kandidatų skaičių.

89. Perkančioji organizacija vertindama kandidatų paraiškas turi patikrinti paraiškų atitikimą kvalifikaciniams reikalavimams ir atmesti tų kandidatų paraiškas, kurios neatitinka nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų.

 

XIII. Reikalavimai pasiūlymų pateikimui, nagrinėjimui ir vertinimui

 

90. Nustatant reikalavimus pasiūlymų pateikimui rekomenduojama vadovautis VPGSĮ 25 straipsniu.

91. Pasiūlymai turi būti priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos:

91.1. pavėluotai gauti vokai su pasiūlymais neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

91.2. neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių dėl pasiūlymų slaptumo vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams;

91.3. jei buvo reikalaujama pasiūlymą pateikti elektroninėmis priemonėmis, o tiekėjas pasiūlymą pateikė voke, gautas vokas su pasiūlymu neatplėšiamas ir grąžinamas jį pateikusiam tiekėjui, o vertinamas elektroninėmis priemonėmis pateiktas pasiūlymas, jeigu jis buvo pateiktas.

92. Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija.

93. Vokų su pasiūlymais atplėšimo tvarką nustato VPGSĮ 31 straipsnis.

94. Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.

95. Rekomenduojama pasiūlymus nagrinėti šiais etapais:

95.1. tikrinti, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus;

95.2. tikrinti, ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui;

95.3. tikrinti ar pasiūlyme nėra kainos apskaičiavimo klaidų;

95.4. radus pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, perkančioji organizacija privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis. Jei dalyvis per perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

95.5. tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais;

95.6. tuo atveju, kai pirkimas vykdomas elektroninėmis priemonėmis ir pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais ar žodžiais pasiūlymo formoje, neatitinka pasiūlymo kainos, nurodytos skaičiais CVP IS langelyje „Pasiūlymo kaina“ (kai kainą prašoma nurodyti abiem būdais), teisinga bus laikoma kaina nurodyta pasiūlymo formoje žodžiais;

95.7. tikrinti ar pasiūlyme nurodyta kaina nėra neįprastai maža. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina laikoma neįprastai maža, jeigu ji yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį. Šis kriterijus netaikomas, jei vidurkis skaičiuojamas iš 2 pasiūlymų, o taip pat tais atvejais, kai sutarties vertė neviršija 25 000 Lt (be PVM). Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija gali nustatyti kitokias neįprastai mažos kainos skaičiavimo taisykles;

95.8. tikrinti ar pasiūlyta kaina nėra per didelė ir/ ar nepriimtina perkančiajai organizacijai.

96. Perkančioji organizacija atmeta pasiūlymą, jeigu:

96.1. tiekėjas neatitiko minimalių kvalifikacijos reikalavimų arba perkančiosios organizacijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją (gali būti taikoma tuo atveju, kai kvalifikacijai reikalavimai buvo nustatyti kvietime pateikti pasiūlymą);

96.2. tiekėjas yra pateikęs melagingą informaciją apie atitiktį nustatytiems reikalavimams ir perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis;

96.3. pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija neatitiko pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytų reikalavimų pirkimo objektui;

96.4. buvo pasiūlyta neįprastai maža kaina ir tiekėjas perkančiosios organizacijos prašymu per perkančiosios organizacijos nustatytą terminą nepateikė raštiško kainos sudėtinių dalių pagrindimo arba kitaip nepagrindė neįprastai mažos kainos;

96.5. visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės ir/ ar nepriimtinos kainos;

96.6. dėl kitų pirkimo dokumentuose nurodytų atmetimo priežasčių.

97. Iškilus klausimų dėl pasiūlymų turinio perkančioji organizacija gali prašyti, kad dalyviai pateiktų paaiškinimus nekeisdami pasiūlymo esmės, t.y. siūlomų prekių, paslaugų, darbų ir jų pateikimo, suteikimo ar atlikimo pobūdžio. Tiekėjai ar jų atstovai gali būti kviečiami į perkančiąją organizaciją, iš anksto raštu pranešant, į kokius klausimus jie turės atsakyti.

98. Pasiūlymo esmės pakeitimu nelaikomas toks pasiūlymo aiškinimas (tikslinimas), kuris nesusijęs su siūloma preke, paslauga, darbu ar jų pateikimo, suteikimo ar atlikimo pobūdžiu, t.y. pasiūlymo galiojimo ir/ ar pasiūlymo galiojimo užtikrinimo termino tikslinimas, įgalioto asmens pasirašyti pasiūlymą įgaliojimų tikslinimas, tiekėjo sąžiningumo deklaracijos tikslinimas ir kt.

99. Išimtiniais atvejais, kuomet kvalifikacinis reikalavimas yra įslaptintas, atitikimas tokiam reikalavimui gali būti tikrinamas pasiūlymo vertinimo etape, o dalyvio, neatitinkančio keliamo kvalifikacinio reikalavimo, pasiūlymas atmetamas.

100. Neatmesti pasiūlymai yra vertinami vadovaujantis VPGSĮ 27 straipsniu.

 

XIV. Pirkimo sutartis

 

101. Komisija, įvykdžiusi pirkimo procedūras, parengia pirkimo sutarties projektą, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudėtinė dalis.

102. Sudarant pirkimo sutartį rekomenduojama vadovautis VPGSĮ 50 straipsnio nuostatomis.

103. Tais atvejais, kai pirkimo sutartis sudaroma raštu, o tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, atsisako sudaryti pirkimo sutartį, tai perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

104. Atsisakymu sudaryti pirkimo sutartį laikomas bet kuris iš šių atvejų:

104.1. tiekėjas raštu atsisako sudaryti pirkimo sutartį;

104.2. tiekėjas nepasirašo pirkimo sutarties iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;

104.3. tiekėjas atsisako pasirašyti pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis;

104.4. tiekėjas nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko;

104.5. tiekėjo pateikta Tiekėjo sąžiningumo deklaracija yra melaginga;

104.6. ūkio subjektų grupė, kurios pasiūlymas pripažintas geriausiu, neįgijo perkančiosios organizacijos reikalaujamos teisinės formos.

105. Pirkimo sutarties sąlygos pirkimo sutarties galiojimo laikotarpiu gali būti keičiamos tik tuomet, jei jų keitimas nepažeis VPGSĮ nustatytų principų ir tikslų. Keičiant pirkimų sąlygas turi būti paisoma VPGSĮ įtvirtintų principų, taip pat sutarties sąlygos po pakeitimo turi atitikti Rekomendacijų 4 punkto nuostatas.

 

XV. Informacijos teikimas

 

106. Rekomenduojama informuojant apie pirkimo procedūros rezultatus vadovautis VPGSĮ 45 straipsniu.

107. VPGSĮ 45 straipsnio nuostatomis galima nesivadovauti tais atvejais, kai pirkimo sutarties vertė mažesnė kaip 10 000 Lt (be PVM).

108. Perkančioji organizacija, Komisija, jos nariai, pirkimo organizatorius ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų pirkimo sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams, negali tretiesiems asmenims atskleisti perkančiajai organizacijai pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Tiekėjas, teikdamas pasiūlymą, privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Tiekėjas negali viešai skelbiamos ar visuomenei lengvai prieinamos informacijos nurodyti kaip konfidencialios. Dalyvių reikalavimu perkančioji organizacija turi juos supažindinti su kitų dalyvių pasiūlymais, išskyrus tą informaciją, kurią dalyviai nurodė kaip konfidencialią.

 

XVI. Ginčų nagrinėjimas

 

109. Ginčų nagrinėjimas atliekamas vadovaujantis VPGSĮ IV skyriaus nuostatomis.