herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. GEGUŽĖS 30 D. SPRENDIMO NR. T-85 „DĖL DIENOS IR TRUMPALAIKĖS SOCIALINĖS GLOBOS NEĮGALIEMS ASMENIMS TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. kovo 29 d. Nr. T-51

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Dienos ir trumpalaikės socialinės globos neįgaliems asmenims teikimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. T-85 (su pakeitimais, padarytais 2014 m. birželio 19 d. sprendimu Nr. T-83, 2015 m. vasario 12 d. sprendimu Nr. T-11, 2015 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. T-245 ir  2016 m. lapkričio 3 d. sprendimu Nr. T-180), ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2013 m. gegužės 30 d. sprendimu Nr. T-85

(Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-51 redakcija)

 

 

DIENOS IR TRUMPALAIKĖS SOCIALINĖS GLOBOS NEĮGALIEMS ASMENIMS TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ ŠIAS PASLAUGAS 

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Dienos ir trumpalaikės socialinės globos neįgaliems asmenims teikimo ir mokėjimo už šias paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) teikiamų dienos ir trumpalaikės socialinės globos paslaugų neįgaliems asmenims institucijoje organizavimo, skyrimo, sustabdymo, nutraukimo ir mokėjimo už šias paslaugas sąlygas.

2. Tvarkos aprašas taikomas toms socialinėms paslaugoms, kurias planuoja savivaldybė, kurios yra teikiamos paslaugas teikiančioje įstaigoje ar organizacijoje (toliau – Įstaiga) ir kurių teikimas finansuojamas iš savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinės globos paslaugoms organizuoti.

3. Dienos ir trumpalaikės socialinės globos paslaugų teikimą savivaldybėje administruoja savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius) vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

5. Šiuo Tvarkos aprašu privalo vadovautis Skyrius, socialinio darbo specialistai, Įstaigos ir paslaugų gavėjai.

 

II SKYRIUS

TEIKIAMŲ PASLAUGŲ RŪŠYS IR FORMA

 

6. Dienos socialinė globa – tai visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu. Paslaugos sudėtis: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, bendravimas, laisvalaikio organizavimas, ugdymo organizavimas (neįgaliems vaikams ir neįgaliems suaugusiems iki 21 m.), maitinimo, asmens higienos paslaugų organizavimas, psichologinė psichoterapinė pagalba, pagalba rengiantis, maitinantis, prausiantis ir kito pobūdžio pagalba, kasdieninio gyvenimo įgūdžių ugdymas ir palaikymas, darbinių įgūdžių ugdymas, transporto organizavimas, sveikatos priežiūros paslaugų organizavimas, kitos paslaugos, reikalingos asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį.

7. Dienos socialinė globa teikiama nuo 3 iki 8 valandų per dieną, iki 5 dienų per savaitę  Įstaigos darbo valandomis ir darbo dienomis.

8. Trumpalaikė socialinė globa – tai visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba, tačiau nereikalingas intensyvus gydymas. Trumpalaikė socialinė globa taip pat gali būti teikiama asmens, kuriam teikiamos dienos ir / ar trumpalaikės socialinės globos paslaugos, šeimos nariams, globėjams, rūpintojams, kai dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, šeimos ar darbo įsipareigojimų ir kt.) jie laikinai negali prižiūrėti ar rūpintis tuo asmeniu. Paslaugos sudėtis: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, apgyvendinimas, laisvalaikio organizavimas, maitinimo organizavimas, psichologinė pagalba, kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas ir palaikymas, asmens higienos paslaugų organizavimas, sveikatos priežiūros paslaugos, darbinių įgūdžių ugdymas, ugdymo organizavimas (neįgaliems vaikams ir turintiems negalią suaugusiems asmenims iki 21 metų).

9. Trumpalaikė socialinė globa teikiama ne mažiau kaip 12 val. per parą, iki 6 mėn. per metus arba iki 5 parų per savaitę neterminuotai Įstaigoje.

10. Teikiamos dienos ir trumpalaikės socialinės globos  paslaugos (toliau – Paslaugos) sudėtis priklauso nuo paslaugas teikiančios Įstaigos galimybių, teikiamų paslaugų rūšies ir Paslaugos gavėjui nustatyto Paslaugos poreikio.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

11. Paslaugos teikiamos neįgaliems asmenims, turintiems proto ar psichikos, ar kompleksinę negalią:

11.1. deklaravusiems gyvenamąją vietą Joniškio rajono savivaldybėje, artimiausioje šias Paslaugas teikiančioje Įstaigoje;

11.2. deklaravusiems gyvenamąją vietą kitoje savivaldybėje, jei yra laisvų vietų Įstaigoje ir jei asmuo yra ugdomas savivaldybės ugdymo įstaigoje, sudarius dvišalę sutartį tarp Joniškio rajono savivaldybės ir savivaldybės, kurioje deklaruota asmens gyvenamoji vieta. Paslaugos gali būti teikiamos ne ilgiau, kaip  asmeniui sueis 22 metai.

12. Asmuo (įgaliotas asmuo, globėjas (rūpintojas), bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) negali to padaryti pats), dėl Paslaugų skyrimo ir jų poreikio vertinimo kreipiasi į  gyvenamosios vietos seniūniją ir pateikia:

12.1. užpildytą prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas (formą SP-8, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183). Asmuo prašymą-paraišką gali teikti ir elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga;

12.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą nuolat gyventi Lietuvoje, laikinąjį piliečio pažymėjimą);

12.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

12.4. pažymą apie pajamas (kai tokių duomenų nėra socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“ ir socialinės paramos informacinėje sistemoje (toliau – SPIS).

13. Seniūnijos socialinio darbo specialistas nustato Paslaugų poreikį, vadovaudamasis tai reglamentuojančiais teisės aktais.

14. Jei seniūnijos socialinio darbo specialistui reikalinga papildoma informacija, susijusi su Paslaugos poreikio vertinimu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų.

15. Seniūnijos socialinio darbo specialistas asmens prašymą registruoja socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“, jo duomenis suveda į SPIS ir pateikia skyriaus atsakingam specialistui.

16. Skyriaus atsakingas specialistas, gavęs iš seniūnijos asmens prašymą-paraišką:

16.1. įvertina ir apskaičiuoja asmens finansines galimybes mokėti už Paslaugas;

16.2. parengia sprendimą dėl Paslaugų skyrimo.

17. Paslaugos skiriamos Skyriaus vedėjo sprendimu per 14 kalendorinių dienų nuo seniūnijos socialinio darbo specialisto Paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo Skyriui dienos, o nutraukiamos per 3 kalendorines dienas nuo informacijos pateikimo Skyriui dienos.

18. Skyriaus atsakingas specialistas suveda duomenis į SPIS ir perduoda Įstaigai dokumentus dėl Paslaugų skyrimo.

19. Įstaiga informuoja asmenį apie paslaugų skyrimą. Įstaiga su paslaugos gavėju (jo teisėtais atstovais) sudaro sutartį (sutarties forma tvirtinama Įstaigos direktoriaus įsakymu), kurioje nustatomos Paslaugų teikimo sąlygos, teikimo laikas, konkretus asmens mokėjimo už paslaugą dydis pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos, šalių teisės, pareigos ir kitos paslaugų teikimo ir nutraukimo sąlygos. Sutartį pasirašo Paslaugos gavėjas (jo teisėtas atstovas) ir Įstaigos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

20. Paslaugų teikimą asmeniui organizuoja Įstaiga, vadovaudamasi Įstaigos vadovo nustatyta tvarka, kuri turi būti suderinta su Skyriumi.

21. Įstaiga kiekvieną dieną pildo asmenų lankomumo žurnalą (forma tvirtinama Įstaigos direktoriaus įsakymu).

22. Pasikeitus asmens, kuriam teikiamos Paslaugos, sveikatos būklei, socialinėms aplinkybėms, Įstaigos socialiniai darbuotojai iš naujo vertina asmens socialinių paslaugų poreikį.

23. Teikiant Paslaugas iškilus problemų, susijusių su asmens sveikatos būklės pasikeitimais, saugumu, ar kitoms aplinkybėms, Įstaigos administracija apie tai informuoja asmens globėją (rūpintoją), asmens šeimos narius ir (ar) giminaičius. Esant konfliktinei situacijai Įstaigos administracija informuoja Skyrių.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGAS

 

24. Asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas ir mokesčio už socialines paslaugas dydis vertinamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. gruodžio 20 d. nutarimo Nr. 1115 redakcija) ir šiuo Tvarkos aprašu.

25. Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl Paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1–6 punktuose.

26. Paslaugos gavėjas privalo pranešti Įstaigai, o Įstaiga – Skyriui apie pajamų pokyčius per Paslaugos gavimo laiką.

27. Skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per Paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo. Perskaičiavus asmens finansines galimybes, Paslaugos gavėjas už Paslaugas moka nuo to mėnesio, nuo kurio pasikeitė pajamos.

28. Asmuo moka už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą:

28.1. vienas gyvenantis asmuo moka 15 procentų savo pajamų;

28.2. asmuo, gyvenantis šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija 3 valstybės

remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžio, moka 20 procentų asmens pajamų;

28.3. asmuo, gyvenantis šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija 4 VRP dydžio, moka 30 procentų asmens pajamų;

28.4. asmuo, gyvenantis šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija 4 VRP dydį, moka 40 procentų asmens pajamų.

29. Asmuo moka už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą:

29.1. vienas gyvenantis asmuo moka 60 procentų savo pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokesčiui už trumpalaikę socialinę globą padengti;

29.2. asmuo, gyvenantis šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, moka 70 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai paslaugas gaunantis asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokesčiui už trumpalaikę socialinę globą padengti;

29.3. asmuo, gyvenantis šeimoje, kurios pajamos viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, moka 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai paslaugas gaunantis asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) mokesčiui už trumpalaikę socialinę globą padengti.

30. Mokesčio dydis už Paslaugas nustatomas proporcingai teikiamos Paslaugos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaunantis Paslaugas, maitinasi savo lėšomis, mokesčio už Paslaugas dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja Paslaugos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos.

31. Įstaigos teikiamų Paslaugų kaina nustatoma vadovaujantis Įstaigos veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.  

32. Įstaiga apskaičiuoja paslaugos mokėjimo dydį, duomenis suveda į SPIS.

33. Surinktos lėšos už paslaugas įtraukiamos į apskaitą ir pervedamos į savivaldybės iždo sąskaitą vadovaujantis tai reglamentuojančiais teisės aktais.

34. Paslaugų gavėjai gali būti atleidžiami nuo mokesčio už Paslaugas kalendorinius metus šiais atvejais:

34.1. kai asmuo (šeima) augina neįgalų vaiką, kuriam nustatyta nuolatinė slauga ir šeimos pajamos neviršija 3 VRP, – 30 proc. mokesčio dydžio;

34.2. kai asmuo (šeima) augina 2 neįgalius vaikus, kuriems nustatyta nuolatinė slauga ir šeimos pajamos neviršija 3 VRP, – 50 proc. mokesčio dydžio.

35. Asmuo (šeima) dėl atleidimo už Paslaugas kreipiasi į savivaldybę, pateikia raštišką prašymą ir aplinkybes pateisinančius dokumentus.

36. Seniūnijos socialinio darbo specialistas tikrina paslaugų gavėjo buities ir gyvenimo sąlygas, surašo buities tyrimo aktą ir išvadas pateikia savivaldybės administracijos direktoriui.

37. Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl asmens atleidimo / neatleidimo nuo mokesčio už teikiamas Paslaugas.

 

V SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

38. Paslaugos teikimas gali būti sustabdomas Paslaugos gavėjo gydymosi stacionarioje sveikatos priežiūros įstaigoje metu, pateikus Įstaigai prašymą.

39. Paslaugos teikimas nutraukiamas:

39.1. asmens raštišku prašymu;

39.2. Paslaugų gavėjui išvykus į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

39.3. Paslaugų gavėjui atsisakius mokėti už suteiktas Paslaugas;

39.4. Paslaugų gavėjui mirus;

39.5. kai kuri nors iš šalių nevykdo sutartyje numatytų įsipareigojimų arba juos vykdo netinkamai;

39.6. paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl Paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją Paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti Paslaugą;

39.7. Paslaugų gavėjui paskyrus kitas Paslaugas;

39.8. Paslaugų gavėjui daugiau kaip 3 mėnesius iš eilės nelankius Įstaigos be svarbių priežasčių;

39.9. kitais Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytais atvejais.

40. Nutraukus Paslaugos teikimą, Paslaugų gavėjas (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas), kiti suinteresuoti asmenys už Paslaugas privalo visiškai atsiskaityti per 20 darbo dienų. Susidarius skolai, ją išieško Įstaiga teisės aktų nustatyta tvarka.

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41. Paslaugos gavėjas dėl netinkamai teikiamų Paslaugų pirmiausia kreipiasi į Įstaigos vadovą, o situacijai nepasikeitus į savivaldybės administracijos direktorių.

42. Įstaiga atsako už kokybišką Paslaugų teikimą. Siekdama teikti efektyvias ir kokybiškas Paslaugas Įstaiga bendradarbiauja su Skyriumi, ugdymo, sveikatos priežiūros ir kitoms įstaigomis.

43. Ginčai dėl savivaldybės administracijos priimtų sprendimų nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________