KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS IR JAM PAVALDŽIŲ ĮSTAIGŲ BEI VALSTYBĖS ĮMONĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO

PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2022 m. balandžio 15 d. Nr. V-105

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio 8 dalimi:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės korupcijos prevencijos 2022 metų programą (toliau – programa);

1.2. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės korupcijos prevencijos 2022 metų programos įgyvendinimo priemonių planą (toliau – priemonių planas).

2. N u r o d a u  programos ir priemonių plano įgyvendinimą koordinuoti ir kontroliuoti:

2.1. Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos – Imuniteto skyriaus viršininkui;

2.2. Kalėjimų departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje – šių įstaigų ir įmonės direktoriams.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2019 m. liepos 26 d. įsakymą Nr. V-273 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.

4. P a v e d u Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Veiklos organizavimo skyriui šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir Kalėjimų departamento interneto svetainėje.

 

 

Direktorius                                                                                                         Virginijus Kulikauskas

 

PATVIRTINTA

Kalėjimų departamento prie Lietuvos

Respublikos teisingumo ministerijos

direktoriaus 2022 m. balandžio 15 d.

įsakymu Nr. V-105

 

 

 

KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS

IR JAM PAVALDŽIŲ ĮSTAIGŲ BEI VALSTYBĖS ĮMONĖS

KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2022 METŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės korupcijos prevencijos 2022 metų programa (toliau – programa) nustato korupcijos prevencijos tikslus ir uždavinius, numato korupcijos prevencijos priemones, kurios sumažintų arba panaikintų korupcijos atsiradimo priežastis arba sąlygas ir atskaitomybės apie šių priemonių įvykdymą tvarką Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Kalėjimų departamentas) ir jam pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje „Mūsų amatai“.

2. Programa orientuojama į korupcijos sąlygų ir rizikų mažinimą bei naikinimą, taip pat korupcijos rizikų valdymą, antikorupcinio darbuotojų sąmoningumo stiprinimą, Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės „Mūsų amatai“ įvaizdžio visuomenėje gerinimą, siekį sukurti ir užtikrinti nuoseklią, veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos ir kontrolės sistemą Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje „Mūsų amatai“ bei siekį užtikrinti bausmių vykdymo sistemos veiklos viešumą ir atvirumą, vykdomų procedūrų skaidrumą.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo, Lietuvos Respublikos 2015 – 2025 metų nacionalinės kovos su korupcija programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos 2015 – 2025 metų nacionalinės kovos su korupcija programos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2020–2022 metų tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimu Nr. 1232 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2020–2022 metų tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, nuostatomis, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsnio 3 dalimi, kitų kompetentingų institucijų tyrimų rezultatais ir pasiūlymais.

4. Programoje vartojamos sąvokos:

4.1. Kalėjimų departamentui pavaldžios įstaigos – Alytaus pataisos namai, Vilniaus pataisos namai, Marijampolės pataisos namai, Panevėžio pataisos namai, Pravieniškių pataisos namai-atviroji kolonija, Šiaulių tardymo izoliatorius, Kauno tardymo izoliatorius, Laisvės atėmimo vietų ligoninė, Lietuvos probacijos tarnyba, Kalėjimų departamento Mokymo centras.

4.2. Kalėjimų departamentui pavaldi valstybės įmonė – valstybės įmonė „Mūsų amatai“.

4.3. Korupcija Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje „Mūsų amatai“ – bet koks šios teisėsaugos sistemos pareigūno, karjeros valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, elgesys, neatitinkantis jam suteiktų įgaliojimų ar teisės aktuose nustatytų elgesio standartų, ar tokio elgesio skatinimas, siekiant naudos sau ar kitiems asmenims ir taip pakenkiant kitų asmenų ar valstybės interesams.

4.4. Korupcinio pobūdžio teisės pažeidimas – bausmių vykdymo sistemos darbuotojo administracinis, darbo drausmės ar tarnybinis nusižengimas, padarytas tiesiogiai ar netiesiogiai siekiant arba reikalaujant turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, pažado, privilegijos) sau ar kitam asmeniui, taip pat ją priimant, kai tai daroma piktnaudžiaujant tarnybine padėtimi, viršijant įgaliojimus, neatliekant pareigų, pažeidžiant viešuosius ar privačius interesus, taip pat korupcinio pobūdžio nusikalstama veika.

5. Programa įgyvendinama pagal Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu patvirtintą programos įgyvendinimo priemonių planą (toliau – priemonių planas).

 

II SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

6. Korupcija Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje „Mūsų amatai“ – bet koks šios teisėsaugos institucijos pareigūno, karjeros valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, elgesys, neatitinkantis jiems suteiktų įgaliojimų ar teisės aktuose nustatytų elgesio standartų, ar tokio elgesio skatinimas, siekiant naudos sau ar kitiems asmenims ir taip pakenkiant kitų asmenų ir valstybės interesams.

7. Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės „Mūsų amatai“ veikla yra priskiriama prie sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė. 2021 m. buvo atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje „Mūsų amatai“. Nustatyti šie korupcijos pasireiškimo tikimybės kriterijų atitikmenys:

7.1. Atskirų veiklos sričių atitiktis Korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 3 punkto kriterijui.

Kalėjimų departamente 2021 m. gegužės-birželio mėnesiais atlikti 4 tarnybiniai patikrinimai, kurių metu buvo nustatyti Kalėjimų departamento pareigūnų pažeidimai, susiję su nepagrįstu susipažinimu (peržiūra) su dokumentais, esančiais Integruotoje baudžiamojo proceso sistemoje ir įslaptinto Kriminalinės žvalgybos telekomunikacinio tinklo Nusikalstamumo analizės informacinės sistemos duomenų sandėlyje.

Tarnybinių patikrinimų metu nustatytos aplinkybės leidžia daryti išvadą, kad teisinis reguliavimas, kuris nustatytas Lietuvos policijos generalinio komisaro įsakymu patvirtintame Duomenų tvarkymo Nusikalstamumo analizės informacinės sistemos duomenų sandėlyje tvarkos apraše, Integruotos baudžiamojo proceso informacinės sistemos nuostatuose, kai kurių Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos valdomų registrų ir valstybės informacinių sistemų duomenų saugos nuostatuose yra nepakankamas užtikrinti Kalėjimų departamento veikloje naudojamų informacinių sistemų ir registrų pagristo naudojimo vidaus kontrolę.

7.2. Viešųjų ir privačių interesų derinimas.

Kalėjimų departamentas ir jam pavaldžios įstaigos viešųjų ir privačių interesų derinimo srityje vadovaujasi (vadovavosi) Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo ir Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2012 m. liepos 5 d. sprendimu Nr. KS-84 „Dėl privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo ir pateikimo taisyklių bei privačių interesų deklaracijos formos ID001 patvirtinimo“, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2020 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. KS-176 „Dėl privačių interesų deklaracijos formos bei jos pildymo, tikslinimo, papildymo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“.

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2020 m. rugpjūčio 14 Nr. sprendimu KS-104 „Dėl Privačių interesų registro įsteigimo, nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ buvo nustatyta Privačių interesų registro veiklos pradžia – 2020 m. spalio 1 d.

Kalėjimų departamento atsakingas asmuo renka ir tikrina Kalėjimų departamento pareigūnų, dirbančių kriminalinės žvalgybos subjekto teises turinčiuose padaliniuose (Imuniteto skyrius ir Kriminalinės žvalgybos valdyba), privačių interesų deklaracijas.

Nepaisant tokios praktikos, privačių interesų deklaracijų tikrinimas (stebėsena) Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose vykdomas stichiškai (kai kurios įstaigos nurodė, kad stebėseną vykdė nuolat, kai kurios nurodė, kad vykdė 2021 m. kovo ar birželio mėnesiais) ir formaliai, t. y. kai apsiribojama tik stebėsena, ar privačių interesų deklaracija pateikta laiku.

Kalėjimų departamento įgaliotas asmuo (faktiškai iki 2021 m. balandžio mėnesio) pagal suteiktus įgaliojimus galėjo peržiūros teise tikrinti visų Kalėjimų departamentui pavaldžiose įstaigose dirbančių asmenų privačių interesų deklaracijas tuomet veikusioje Privačių interesų derinimo tvarkymo informacinėje sistemoje. Siekiant užtikrinti kontrolės tęstinumą, būtina atnaujinti paminėtus įgaliojimus ir Privačių interesų registre.

Rizikos veiksnys – Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose nėra vieningo reguliavimo, nustatančio, ar tinkamai įgyvendinamas privačių interesų deklaravimas.

7.3. Korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 7 punkto kriterijaus atitiktis.

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba 2021-07-09 pateikė Išvadą dėl korupcijos rizikos analizės Lietuvos probacijos tarnybos veiklos srityse. Analizuotas Lietuvos probacijos tarnybos veiklos laikotarpis nuo 2018-09-01 iki 2020-09-01. Išvadoje pateiktos kritinės pastabos (pateikiamos esminės):

- taikyti papildomas tikslines vidaus kontrolės priemones, siekiant išsiaiškinti nuteistųjų priežiūros planavimo ir vykdymo trūkumus, mažinti nustatytų korupcijos rizikos veiksnių įtaką bei siekti formuoti nuoseklią vienodą nuteistųjų priežiūros planavimo ir vykdymo praktiką;

- užtikrinti, kad atlikus veiklos patikrinimus ir nustačius galimus Probacijos tarnybos pareigūnų pareigų nevykdymo ar netinkamo vykdymo atvejus, būtų įvertinama, ar nebuvo pažeisti teisės aktų reikalavimai ir prireikus atliekami tarnybiniai patikrinimai, siekiant išsiaiškinti galimai padaryto pažeidimo aplinkybes.

7.4. Korupcijos prevencijos įstatymo 6 straipsnio 4 dalies 1 punkto kriterijaus atitiktis.

Analizuotu laikotarpiu nuo 2020-07-01 iki 2021-06-30 bausmių vykdymo sistemoje pradėta 13 ikiteisminių tyrimų dėl galimų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų, iš jų: 4 nutraukti nesant nusikaltimo sudėties; 1 sustabdytas; 7 vyksta; 1 pabaigtas pareiškimu dėl proceso užbaigimo teismo baudžiamuoju įsakymu.

Korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos užregistruotos Vilniaus pataisos namų, Laisvės atėmimo vietų ligoninės, Marijampolės pataisos namų, Pravieniškių pataisos namų-atvirosios kolonijos ir tuometinės valstybės įmonės „Mūsų amatai“ veiklos srityse (nuteistųjų priežiūros bei įstaigos valdymo ir funkcijų vykdymo srityse).

Pirminių duomenų atliekamuose ikiteisminiuose tyrimuose analizė leidžia teigti, kad pareigūnų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų atsparumas korupcijai išlieka silpnas, įžvelgtina nepakankama veiksmų ir elgesio kontrolė.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

8. Programos tikslas – Atskleisti ir šalinti korupcijos atsiradimo prielaidas bei sąlygas bausmių vykdymo sistemos veiklos srityse, užtikrinti efektyvų korupcijos prevencijos ir kontrolės mechanizmą.

9. Programos uždaviniai:

9.1. nuolatinės korupcijos prevencijos politikos vykdymas, veiksmingas kovos su korupcija priemonių plano įgyvendinimo užtikrinimas;

9.2. korupcijos paveiktų sričių ir sąlygų jai atsirasti bei plisti nustatymas ir rizikos korupcijai pasireikšti mažinimas;

9.3. korupcijos prielaidų atskleidimas ir šalinimas Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės „Mūsų amatai“ valdymo srityje, organizuojant ir įgyvendinant korupcijos prevenciją;

9.4. teisės aktų projektų prieinamumo visuomenei užtikrinimas, teisės aktų vertinimas antikorupciniu požiūriu;

9.5. antikorupcinio švietimo sklaidos didinimas, stiprinant darbuotojų, atliekančių jiems pavestas funkcijas veiklos srityse, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, atsparumą korupcijai;

9.6. bausmių vykdymo sistemos įvaizdžio visuomenėje gerinimas, didesnio veiklos viešumo ir atvirumo siekis.

10. Programos tikslo ir uždavinių pasiekimas vertinamas pagal priemonių plane nustatytus laukiamo rezultato kriterijus.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, KEITIMAS, STEBĖSENA IR ATSKAITOMYBĖ

 

11. Programos uždaviniams įgyvendinti sudaromas ir Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu tvirtinamas priemonių planas, kuriame nustatomos programos uždavinių įgyvendinimo priemonės, jų tikslai, vykdymo terminai ir vykdytojai.

12. Už programos priemonių plano įgyvendinimą atsakingi priemonių plane numatyti vykdytojai.

13. Priemonių planas rengiamas atsižvelgiant į Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės „Mūsų amatai“ korupcijos pasireiškimo tikimybės vertinimus, kitų institucijų siūlymus.

14. Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas viešai skelbiami Kalėjimų departamento interneto svetainėje.

15. Programos priemonių plane nustatytų priemonių turinys ir jų įgyvendinimo terminai gali būti keičiami, o priemonių atsisakoma tik motyvuotu priemonės vykdytojo siūlymu.

16. Už programos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą bei pagrindinių plano priemonių vykdymą Kalėjimų departamentui pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje „Mūsų amatai“ asmeniškai atsako šių įstaigų ar įmonės direktoriai.

17. Programos įgyvendinimą koordinuoja ir kontroliuoja Kalėjimų departamento Imuniteto skyrius, o Kalėjimų departamentui pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje „Mūsų amatai“ – šių įstaigų ir įmonės direktoriai arba šių įstaigų pareigūnai ar įmonės darbuotojai, kurie yra direktorių įgalioti vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę.

18. Programos vykdytojai kartą per pusmetį, ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo pusmečio pabaigos, Kalėjimų departamento Imuniteto skyriui pateikia išsamią informaciją apie priemonių plano įgyvendinimo eigą ir pasiektus rezultatus (aprašo priemonių įgyvendinimą, analizuoja pateiktus duomenis, įvertina jų atitikimą priemonės turiniui) bei prideda tai pagrindžiančius dokumentus, duomenis ar informaciją. Kalėjimų departamento Imuniteto skyriaus prašymu programos vykdytojai privalo pateikti ir kitą programos įgyvendinimo rezultatų stebėsenai būtiną informaciją.

19. Kalėjimų departamento Imuniteto skyrius, išanalizavęs Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonės „Mūsų amatai“ pateiktas praėjusių metų programos ir jos priemonių plano įgyvendinimo ataskaitas, pateikia Kalėjimų departamento direktoriui ataskaitą apie programos ir priemonių plano vykdymą Kalėjimų departamentui pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje.

20. Programa ir Kalėjimų departamento ataskaita apie programos ir jos priemonių plano vykdymą Kalėjimų departamentui pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje „Mūsų amatai“ viešai skelbiama Kalėjimų departamento interneto tinklalapyje.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS ATNAUJINIMAS IR FINANSAVIMAS

 

21. Kalėjimų departamentas, derindamas su jam pavaldžiomis įstaigomis bei valstybės įmone „Mūsų amatai“ ir gavęs iš jų pasiūlymus, parengia ir teikia Kalėjimų departamento direktoriui tvirtinti naujo laikotarpio programos ir jos priemonių plano projektą.

22. Programa finansuojama iš Kalėjimų departamentui skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

23. Programai finansuoti gali būti naudojamos įstatymų nustatyta tvarka gautos lėšos.

24. Programa, Priemonių planas bei visa informacija, susijusi su programos ir priemonių plano įgyvendinimo eiga ir vertinimu, viešai skelbiama Kalėjimų departamento interneto svetainėje www.kaldep.lt.

25. Už netinkamą programos ir priemonių plano vykdymą, informacijos apie priemonių įgyvendinimo eigą ir rezultatus teikimą nesilaikant programoje nustatytos tvarkos ir terminų, gali būti taikoma tarnybinė ar drausminė atsakomybė.

_________________________

 

PATVIRTINTA

Kalėjimų departamento prie Lietuvos

Respublikos teisingumo ministerijos

direktoriaus 2022 m. balandžio 15 d.

įsakymu Nr. V-105

 

KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS IR JAM PAVALDŽIŲ ĮSTAIGŲ BEI VALSTYBĖS ĮMONĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2022 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

Eil. Nr.

Priemonės

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiami rezultatai

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

1 Tikslas. Atskleisti ir šalinti korupcijos atsiradimo prielaidas bei sąlygas bausmių vykdymo sistemos (toliau – BVS) veiklos srityse, užtikrinti efektyvų korupcijos prevencijos ir kontrolės mechanizmą BVS.

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Vidaus ir išorės korupcijos grėsmių bei korupcijos pasireiškimo tendencijų bausmių vykdymo sistemoje valdymas;

2. Pašalintos korupcijos atsiradimo priežastys ir sąlygos, nustatytos atliekant korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymą, tarnybinius patikrinimus bei tiriant korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas.

1.1.

Teisės aktų nustatyta tvarka skelbti informaciją apie atrankas į laisvas Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – KD) ir jam pavaldžių įstaigų darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigas Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų interneto svetainėse

KD Veiklos organizavimo skyrius,

KD pavaldžios įstaigos

2022 m.

Didinti motyvuoto ir sąžiningo personalo skaičių bausmių vykdymo sistemoje tobulinant atrankos procedūras

Informacija apie atrankas į laisvas darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigas teisės aktų nustatyta tvarka skelbiama Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų interneto svetainėse

1.2.

Vykdyti asmenų, norinčių mokytis, besimokančių mokymo įstaigose ir priimamų dirbti KD ir jam pavaldžiose įstaigose patikrinimus

KD Imuniteto skyrius, KD Kriminalinės žvalgybos valdyba, KD Veiklos organizavimo skyrius,

KD pavaldžios įstaigos

Nuolat

Surinkta informacija užtikrins, kad KD ir jam pavaldžiose įstaigose mokysis ir dirbs nepriekaištingos reputacijos darbuotojai

Prieš išduodant siuntimą mokytis, skiriant į pareigas atliekamas visų asmenų kandidatūrų patikrinimas

1.3.

Su pradedančiais dirbti darbuotojais pravesti pažintinį - prevencinį pokalbį antikorupcijos, grėsmių nacionaliniam saugumui, lojalumo valstybei ir tarnybai bei kitomis aktualiomis temomis

KD Imuniteto skyrius, KD pavaldžios įstaigos

Nuolat

Pokalbių metu ugdomas darbuotojų nepakantumas korupcijai, lojalumas valstybei ir tarnybai. Darbuotojas supažindinamas su tarnybos metu galinčiomis kilti grėsmėmis

Su kiekvienu pradedančiu dirbti KD ir jam pavaldžios įstaigos struktūriniame padalinyje darbuotoju pravestas pažintinis- prevencinis pokalbis

1.4.

Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo numatytais pagrindais ir tvarka kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą (toliau - STT) dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį pareigas KD ir jam pavaldžiose įstaigose

KD Imuniteto skyrius, KD pavaldžios įstaigos

Nuolat, pagal poreikį

Gauta informacija padės užtikrinti, kad KD ir jam pavaldžių įstaigų struktūriniuose padaliniuose dirbtų tik atitinkamus reikalavimus atitinkantys asmenys

Į STT kreiptasi dėl visų asmenų, pretenduojančių į pareigybes, prieš skiriant į kurias pateikiamas rašytinis prašymas STT

1.5.

Didinti bausmių vykdymo sistemos darbuotojų antikorupcinį sąmoningumą

KD Veiklos organizavimo skyrius,

KD pavaldžios įstaigos

Nuolat, priimant į tarnybą ar darbą

Pasirašytinai supažindinti priimami į tarnybą ar darbą pareigūnai, karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, su baudžiamąja ir drausmine atsakomybe už įvykdytas korupcinio pobūdžio veikas Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose ir valstybės įmonėje „Mūsų amatai“ (toliau – valstybės įmonė)

Naujai priimti darbuotojai pasirašytinai supažindinti su baudžiamąja ir drausmine atsakomybe už įvykdytas korupcinio pobūdžio veikas

1.6.

Teikti siūlymus dėl bausmių vykdymo sistemos rizikingų veiklos sričių

KD struktūriniai padaliniai,

KD pavaldžios įstaigos

Kartą per metus; įžvelgus rizikas – nedelsiant

Identifikuoti rizikingas bausmių vykdymo sistemos veiklos sritis

Pateikti siūlymai dėl bausmių vykdymo sistemos rizikingų veiklos sričių

1.7.

Teikti informaciją Valstybės tarnautojų registrui apie asmenis, kurie įstaigos sprendimu yra patraukti tarnybinėn (drausminėn) atsakomybėn už tarnybinius nusižengimus, susijusius su Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimais

KD Veiklos organizavimo skyrius,

KD pavaldžios įstaigos

Nuolat, pagal poreikį

Laiku pateikta KD ir jam pavaldžių įstaigų struktūrinių padalinių informacija padės kitoms institucijoms pagal jų poreikius gauti asmenis apibūdinančius duomenis

Valstybės tarnautojų registrui visais teisės aktuose nustatytais atvejais pateikta informacija apie asmenis, kurie patraukti tarnybinėn (drausminėn) atsakomybėn už tarnybinius nusižengimus, susijusius su Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimais

1.8.

Parengti rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų taikymo, numatyti privačių interesų deklaracijų turinio tikrinimo apimtis ir periodiškumą

KD Imuniteto skyrius, KD Veiklos organizavimo skyrius

Pagal poreikį

KD Imuniteto skyrius pateikia rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų vykdymo, išvengiama galimų interesų konfliktų

Parengtos rekomendacijos dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų taikymo

1.9.

Vykdyti privačių interesų deklaracijose pateiktų duomenų kontrolę

KD Veiklos organizavimo skyrius,

KD pavaldžios įstaigos ir valstybės įmonė

Kartą per kalendorinius metus

Užtikrinta Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi kontrolė

Patikrintos bausmių vykdymo sistemos darbuotojų viešųjų ir privačių interesų deklaracijos

1.10.

Rinkti ir analizuoti informaciją apie Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose bei valstybės įmonėje dirbančius asmenis, tarpusavyje susijusius artimais giminystės ar svainystės ryšiais

KD Imuniteto skyrius,

KD pavaldžios įstaigos

Iki liepos 1 d.

Užkirstas kelias galimiems Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo pažeidimams

Atlikta surinktos informacijos apie KD ir jam pavaldžių įstaigų struktūriniuose padaliniuose dirbančius artimus asmenis analizė, įvertintos galimos rizikos, susijusios su sprendimų rengimu, svarstymu ir priėmimu dėl dirbančių artimų asmenų

1.11.

Mažinti korupcijos apraiškas KD ir jam pavaldžių įstaigų veikloje, susijusioje su kontrolės ir priežiūros vykdymu. Tikrinti laisvės atėmimo vietose atliekamų įeinančių (išeinančių) asmenų patikrinimų kokybę (tiek netikėtai atliekant pakartotinius patikrinimus, tiek vaizdo stebėjimo sistemų įrašų pagalba)

KD Saugumo valdymo skyrius, KD Kriminalinės žvalgybos valdyba, KD Imuniteto skyrius, KD pavaldžios įstaigos ir valstybės įmonė

KD pagal poreikį, KD pavaldžios įstaigos ne rečiau nei kartą per du mėnesius

Įvairiu paros metu organizuoti Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų ir administracinių padalinių vadovų ir darbuotojų bei budinčiųjų pamainų darbo drausmės (įskaitant darbuotojų blaivumą) patikrinimus

Atlikti KD ir jam pavaldžių įstaigų administracinių padalinių vadovų ir darbuotojų bei budinčiųjų pamainų darbo drausmės patikrinimai

1.12.

Mažinti korupcijos apraiškas Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų lygtinio paleidimo komisijų veikloje

KD Resocializacijos skyrius,

KD pavaldžios įstaigos,

KD Imuniteto skyrius

2022 m.

Pateikti ir apibendrinti siūlymus dėl Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų lygtinio paleidimo komisijų darbo optimizavimo

Pateikti siūlymai dėl Kalėjimų departamentui pavaldžių įstaigų lygtinio paleidimo komisijų darbo optimizavimo

1.13.

Didinti bausmių vykdymo sistemos veikloje naudojamų registrų duomenų tvarkymo kontrolę

KD Imuniteto skyrius, KD Kriminalinės žvalgybos valdyba

 

Nuolat, pagal poreikį

Vykdyti bausmių vykdymo sistemos darbuotojų naudojimosi informacinėmis sistemomis ir registrais teisėtumo ir pagrįstumo stebėseną, jos apimtis ir periodiškumą

Iškilus poreikiui, arba pagal gautą informaciją atlikti BVS darbuotojų naudojimosi informacinėmis sistemomis ir registrais teisėtumo bei pagrįstumo patikrinimai

1.14.

Pagal Administracinių nusižengimų registro ir Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenis atlikti patikrinimus dėl valstybės tarnautojų tarnybinės atsakomybės

KD Imuniteto skyrius

 

Kartą per metus

Vertinama, ar nėra įstatymuose nustatytų pagrindų, kurie užkerta kelią valstybės tarnautojui toliau eiti pareigas ar yra tiesiogiai susiję su tarnybinės atsakomybės taikymu

Pagal Administracinių nusižengimų registro ir Įtariamųjų, kaltinamųjų ir neteistųjų registro duomenis atliekami KD ir jam pavaldžių įstaigų struktūriniuose padaliniuose pareigas einančių valstybės tarnautojų patikrinimai

1.15.

Vadovaujantis KD teisės aktų ar jų projektų antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu 2017 m. gruodžio 19 d. Kalėjimų departamento direktoriaus įsakymu Nr. V-560, vykdyti Kalėjimų departamente rengiamų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą

 

KD Imuniteto skyrius

 

Nuolat, pagal poreikį

 

 

Atliekant teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, bus nustatyti jais numatomo teisinio reguliavimo trūkumai, dėl kurių gali susidaryti sąlygos korupcijai pasireikšti

Įvertinti teisės aktų projektai, pateiktos pastabos ir pasiūlymai

1.16.

Vykdyti stacionarių vaizdo kamerų ir pareigūnų nešiojamų vaizdo registratorių užfiksuotų vaizdo įrašų peržiūrą. Periodiškai ir pasirinktinai tikrinti, ar nėra piktnaudžiavimo atvejų, kai vaizdo registratoriai tyčia neįjungiami (išjungiami) atliekant neteisėtus veiksmus (neatliekant privalomų veiksmų)

KD Saugumo valdymo skyrius, KD Imuniteto skyrius, KD Kriminalinės žvalgybos valdyba, KD pavaldžios įstaigos

KD struktūriniai padaliniai pagal poreikį, KD pavaldžios įstaigos ne rečiau kaip kartą per mėnesį peržiūrėti užfiksuotus įrašus

Stiprinama pareigūnų drausmė ir atsparumas korupcijai, užtikrinamas pareigūnų saugumas

Nuolat peržiūrimi stacionarių vaizdo kamerų ir pareigūnų nešiojamų vaizdo registratorių įrašymo įrangos įrašai

1.17.

Mažinti KD ir jam pavaldžių įstaigų darbuotojų neteisingų duomenų pateikimo, gaunant kelionės išlaidas į darbą ir atgal, kurių neturėtų gauti arba turėtų gauti mažesnes, riziką.

KD Imuniteto skyrius, KD pavaldžių įstaigų struktūrinių padalinių vadovai

Kartą per metus

patikrinant ne mažiau kaip 15 %

gaunančių

išmokas

Vykdyta išmokų, susijusių su kelionės išlaidomis į darbą ir atgal, kontrolė

Patikrinta ne mažiau kaip 15 proc. visų tokių išmokų gavėjų

1.18.

Tikrinti degalų pylimus ir jų panaudojimą

KD Turto valdymo skyrius, KD Imuniteto skyrius

Kartą per pusmetį

Skaidresnis kuro panaudojimo procesas, sumažinantis piktnaudžiavimo tarnyba tikimybę

Įvykdyti patikrinimai dėl degalų pylimų ir panaudojimų

1.19.

Tikrinti KD, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonės darbuotojų darbo dienos maršrutus per „Ecofleet“

KD Turto valdymo skyrius, KD Imuniteto skyrius

Ne rečiau nei kartą per pusmetį, pasirinktinai patikrinant ne mažiau kaip 10 % vykdytų maršrutų

Skaidresnis kuro panaudojimo procesas, iki minimumo sumažinantis piktnaudžiavimo tarnyba tikimybę

Vykdytų maršrutų kontrolės skaičius

1.20.

Užtikrinti BVS atliekamų viešųjų pirkimų skaidrumą

KD Centralizuotas viešųjų pirkimų skyrius,

KD Imuniteto skyrius,

KD pavaldžios įstaigos ir valstybės įmonė

2022 m.

Vykdyta viešųjų pirkimų prevencinė kontrolė

Užtikrintas bausmių vykdymo sistemos įstaigose vykdomų viešųjų pirkimų prevencinės kontrolės priemonių vykdymas

1.21.

Mažinti korupcijos apraiškas Lietuvos probacijos tarnybos veikloje, susijusioje su probuojamųjų priežiūros vykdymu. Siekti formuoti nuoseklią vienodą nuteistųjų priežiūros planavimo ir vykdymo praktiką

Lietuvos probacijos tarnyba

Iki liepos 1 d.

Atlikta nuolatinė Lietuvos probacijos tarnybos darbuotojų stebėsena dėl probuojamųjų priežiūros vykdymo

Atliktas Lietuvos probacijos tarnybos darbuotojų dėl probuojamųjų priežiūros vykdymo patikrinimas

1.22.

Tikrinti visų grandžių vadovų tarnybinę veiklą. Vertinimo metu (jei nevertinta tarnybinės atsakomybės požiūriu) taip pat įvertinti, ar nesikartoja (nėra sistemingi) silpnos kontrolės įgyvendinant korupcijos prevencijos priemones atvejai

KD Imuniteto skyrius

2022 m.

Patikrinti vadovaujančias pareigas užimančių pareigūnų tarnybinę veiklą, įvertinti, ar nesikartoja silpnos kontrolės įgyvendinant korupcijos prevencijos priemones atvejai

Patikrinta visų grandžių vadovų tarnybinė veikla. Įvertinti ar nesikartoja silpnos kontrolės įgyvendinant korupcijos prevencijos priemones atvejai

2 Tikslas. Gerinti bausmių vykdymo sistemos įvaizdį visuomenėje, siekti didesnio veiklos viešumo ir atvirumo. Didinti BVS darbuotojų atsparumą (nepakantumą) korupcijai.

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Bausmių vykdymo sistemos pareigūnų, valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų supažindinimas su vykdomomis korupcijos prevencijos priemonėmis, jų įsitraukimas į antikorupcinę veiklą;

2. Visuomenės suvoktas korupcijos apraiškų paplitimas bausmių vykdymo sistemoje. Informavimas apie vykdomas prevencines priemones bei nustatytus korupcijos pasireiškimo atvejus.

2.1.

Skelbti aktualią informaciją apie bausmių vykdymo sistemos veiklą bei rezultatus, priimtus vidaus teisės aktus, susijusius su įstaigų veiklos sritimis Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų interneto svetainėse bei socialinių tinklų paskyrose

KD Komunikacijos skyrius,

KD pavaldžios įstaigos ir valstybės įmonė

Nuolat, pagal poreikį

Sustiprintas bausmių vykdymo sistemos veiklos viešumas ir atskaitingumas visuomenei

Užtikrintas aktualios informacijos apie bausmių vykdymo sistemos veiklą ir rezultatus paskelbimas

2.2.

Kalėjimų departamento interneto svetainės skiltyje „Korupcijos prevencija“ skelbti aktualią informaciją apie vykdomą veiklą korupcijos prevencijos srityje

KD Imuniteto skyrius, KD Komunikacijos skyrius,

KD pavaldžios įstaigos

Nuolat, pagal poreikį

Išplėtotas antikorupcinis informavimas

Užtikrintas aktualios informacijos apie korupcijos prevenciją paskelbimas

2.3.

Skelbti informaciją (nuasmenintus duomenis) Kalėjimų departamento interneto svetainėje ir žiniasklaidoje apie pataisos pareigūnų padarytus korupcinio pobūdžio tarnybinius nusižengimus, ištirtus korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus ir baudžiamojon atsakomybėn patrauktus darbuotojus, gavus ikiteisminį tyrimą kuruojančio prokuroro leidimą

KD Komunikacijos skyrius, KD pavaldžios įstaigos

Nuolat, pagal poreikį

Padidės BVS vykdomos veiklos skaidrumas, išplatinta žinia visuomenei dėl nesitaikstymo su korupcijos apraiškomis BVS

Kalėjimų departamento interneto svetainėje ir žiniasklaidoje paviešinta informacija apie pataisos pareigūnų padarytus korupcinio pobūdžio tarnybinius nusižengimus, ištirtus korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus ir baudžiamojon atsakomybėn patrauktus darbuotojus

2.4.

Skatinti ir motyvuoti (naudojant finansinius ir nefinansinius skatinimo būdus) pareigūnus, padėjusius nustatyti ir išaiškinti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus

KD Imuniteto skyrius, KD Veiklos organizavimo skyrius, KD pavaldžios įstaigos

2022 m.

Padidės BVS darbuotojų nepakantumas korupcijai

Paskatinti pareigūnai, padėję nustatyti ir išaiškinti korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus bei labiausiai prisidėję prie antikorupcinės aplinkos kūrimo.

2.5.

Stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą korupcijos prevencijos srityje

KD Imuniteto skyrius

2022 m.

Organizuoti ir dalyvauti susitikimuose su įstaigų ir organizacijų atstovais, dalintis gerąja praktika korupcijos prevencijos srityje, plėtoti antikorupcinę veiklą

Organizuotų tarpinstitucinių susitikimų metu pasidalinta gerąja praktika korupcijos prevencijos srityje.

2.6.

Dalyvauti organizuojamuose mokymuose korupcijos prevencijos temomis

KD Imuniteto skyrius

2022 m.

Pareigūnai įgis reikiamų žinių korupcijos prevencijos klausimais, susipažins su kitose teisėsaugos institucijose taikomais gerosios praktikos pavyzdžiais

Mokymuose korupcijos prevencijos klausimais dalyvavusių pareigūnų skaičius

2.7.

Organizuoti ir pravesti nuotolinius BVS struktūrinių padalinių visų grandžių pareigūnų mokymus antikorupcijos, grėsmių nacionaliniam saugumui, lojalumo valstybei ir tarnybai bei kitomis aktualiomis temomis.

KD Mokymo centras

Kartą per metus, Moodle aplinkoje, suteikiant konsultacijas

Pareigūnų švietimas antikorupcijos tema sustiprins jų atsparumą korupcijai, didins jų sąmoningumą, ugdys lojalumą valstybei ir BVS

Mokymus išklausiusių pareigūnų skaičius

2.8.

Organizuoti ir pravesti nuotolinius mokymus nusikaltimų valstybės tarnybai teisinio reguliavimo praktiniais aspektais

KD Mokymo centras

Kartą per metus, Moodle aplinkoje, suteikiant konsultacijas

Supažindinti pareigūnus su teisiniu korupcinių nusikaltimų reguliavimu bei gresiančia atsakomybe, taip pat korupcinių nusikaltimų teismų praktikos analizė, įvardinat teismų praktikos įžvalgas vertinant korupcinių nusikaltimų sudėtį

Mokymus išklausiusių pareigūnų skaičius

2.9.

Skatinti bausmių vykdymo sistemos darbuotojus įsitraukti į antikorupcinę veiklą

KD Imuniteto skyrius,

KD Komunikacijos skyrius, KD pavaldžios įstaigos ir valstybės įmonė

Nuolat, pagal poreikį

Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonės interneto svetainėse ir informaciniuose stenduose paskelbti Kalėjimų departamento „Pasitikėjimo linijos“, STT „Karštosios linijos“ ir kitų institucijų, kovojančių su korupcija, kontaktiniai duomenys bei informacija apie jų paskirtį

Pasitikėjimo linija gaunama informacija apie galimas korupcijos apraiškas

__________________________