LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS AKVAKULTŪROS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „GYVŪNŲ SVEIKATOS IR GEROVĖS PRIEMONĖS“ VEIKLOS SRITIES „INICIATYVOS, KURIOMIS SIEKIAMA SUMAŽINTI AKVAKULTŪROS PRIKLAUSOMYBĘ NUO VETERINARINIŲ VAISTŲ“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. kovo 13 d.  Nr. 3D-169

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“, ir atsižvelgdamas į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas,

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos antrojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos akvakultūros skatinimas“ priemonės „Gyvūnų sveikatos ir gerovės priemonės“ veiklos srities „Iniciatyvos, kuriomis siekiama sumažinti akvakultūros priklausomybę nuo veterinarinių vaistų“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                               Andrius Palionis

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės

ūkio ministro 2020 m. kovo 13 d.

įsakymu Nr. 3D-169

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2014–2020 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS ANTROJO SĄJUNGOS PRIORITETO „APLINKOSAUGOS POŽIŪRIU TVARIOS, EFEKTYVIAI IŠTEKLIUS NAUDOJANČIOS, INOVACINĖS, KONKURENCINGOS IR ŽINIOMIS GRINDŽIAMOS AKVAKULTŪROS SKATINIMAS“ PRIEMONĖS „GYVŪNŲ SVEIKATOS IR GEROVĖS PRIEMONĖS“ VEIKLOS SRITIES „INICIATYVOS, KURIOMIS SIEKIAMA SUMAŽINTI AKVAKULTŪROS PRIKLAUSOMYBĘ NUO VETERINARINIŲ VAISTŲ“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos antrojo Sąjungos prioriteto „Aplinkosaugos požiūriu tvarios, efektyviai išteklius naudojančios, inovacinės, konkurencingos ir žiniomis grindžiamos akvakultūros skatinimas“ priemonės „Gyvūnų sveikatos ir gerovės priemonės“ veiklos srities „Iniciatyvos, kuriomis siekiama sumažinti akvakultūros priklausomybę nuo veterinarinių vaistų“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/711 (OL 2019 L 123, p. 1), 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo ir kuriuo panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2328/2003, (EB) Nr. 861/2006, (EB) Nr. 1198/2006 bei (EB) Nr. 791/2007 ir Europos  Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1255/2011 (OL 2014 L 149, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/1022 (OL 2019 L 172, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 508/2014), 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1380/2013 dėl bendros žuvininkystės politikos, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1954/2003 ir (EB) Nr. 1224/2009 bei panaikinami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 2371/2002 ir (EB) Nr. 639/2004 bei Tarybos sprendimas 2004/585/EB (OL 2013 L 354, p. 22), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/1241 (OL 2019 L 198, p. 105), 2014 m. gruodžio 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1388/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba įmonėms, kurios verčiasi žvejybos ir akvakultūros produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 369, p. 37) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1388/2014), 2014 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/288, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 508/2014 dėl Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo papildomas nuostatomis dėl paraiškų nepriimtinumo laikotarpio ir datų (OL 2015 L 51 p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 30 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2015/2252 (OL 2015 L 321 p. 2) (toliau – Reglamentas (ES) 2015/288), Lietuvos Respublikos partnerystės sutartimi, patvirtinta Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. C(2014)4234, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais Europos Komisijos 2016 m. liepos 14 d. sprendimu Nr. C(2016)4359, Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2015 m. rugpjūčio 17 d. sprendimu Nr. C(2015)5897 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymu, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 3 d. nutarimu Nr. 907 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“, atsižvelgiant į Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-75 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės), Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 3D-864 „Dėl Ūkio subjektų, siekiančių pasinaudoti parama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, ekonominio gyvybingumo nustatymo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Ekonominio gyvybingumo taisyklės), ir į Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2014–2020 metais plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 3D-393 „Dėl Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2014–2020 metais plano patvirtinimo“ (toliau – Akvakultūros plėtros planas), nuostatas.

2. Taisyklės nustato paramos teikimo ir administravimo tvarką pagal Priemonę, numatytą Reglamento (ES) Nr. 508/2014 56 straipsnio 1 dalies c punkte. Taisyklėmis turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paramos paraiškas, ir paramos gavėjai, įgyvendindami pagal Priemonę paramą gavusius žuvininkystės projektus (toliau – projektas), taip pat institucijos, atliekančios paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą. Paramos teikimo ir administravimo tvarka, kiek to nereglamentuoja šios Taisyklės, nustatyta Administravimo taisyklėse.

 

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

3. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

3.1. Sutrumpinimai:

3.1.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

3.1.2. EJRŽF – Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondas.

3.1.3. ES – Europos Sąjunga.

3.1.4. EŽF – Europos žuvininkystės fondas.

3.1.5. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

3.1.6. ŽŪIKVC – VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras.

3.2. Sąvokos:

3.2.1. Įmonė – kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1388/2014 I priedo 1 straipsnyje.

3.2.2. Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal Veiksmų programos priemones, skyrimo sutartis, kai tokia sutartis sudaroma.

3.3. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Taisyklių 1 punkte nurodytuose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

PRIEMONĖS KONKRETUS TIKSLAS

 

4. Priemonės konkretus tikslas – akvakultūros, kuria užtikrinama aukšto lygio aplinkosauga ir gyvūnų sveikata ir gerovė ir visuomenės sveikata bei sauga, skatinimas.

 

IV SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

5. Pagal Priemonę, siekiant puoselėti gyvūnų sveikatą ir gerovę akvakultūros įmonėse, prevencijos ir biologinio saugumo aspektais, remiamos iniciatyvos, kuriomis siekiama sumažinti akvakultūros priklausomybę nuo veterinarinių vaistų.

 

V SKYRIUS

GALIMI pareiškėjai

 

6. Paramos paraiškas pagal Priemonę gali teikti (toliau – Pareiškėjas):

6.1. akvakultūros įmonė, užregistruota ir turinti galiojantį veterinarinio patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą;

6.2. akvakultūros įmonių (užregistruotų ir turinčių galiojantį veterinarinio patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą) asociacija;

6.3. Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 3D-298 „Dėl Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“, tvarka pripažinta akvakultūros produktų gamintojų organizacija (toliau – gamintojų organizacija).

7. Pareiškėjas ar jo atstovas turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

8. Paraiškos gali būti teikiamos ir projektai įgyvendinami kartu su partneriu (-iais).

 

VI SKYRIUS

PARAMOS DYDIS, INTENSYVUMAS IR TRUKMĖ

 

9. Lėšos šiai Priemonei įgyvendinti skiriamos iš EJRŽF (75 proc. bendrojo finansavimo) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. bendrojo finansavimo).

10. Suteikiamos paramos suma skaičiuojama atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas. Didžiausia galima paramos vienam pareiškėjui suma yra 250 000 eurų.

11. Projektui įgyvendinti suteikiamos paramos intensyvumas, išskyrus atvejus, kai prašoma mažesnio paramos intensyvumo, yra:

11.1. 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei pareiškėja yra akvakultūros įmonė (užregistruota ir turinti galiojantį vet. patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą);

11.2. 60 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei pareiškėja arba projekto partnerė yra akvakultūros įmonių (užregistruotų ir turinčių galiojantį vet. patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą) asociacija;

11.3. 75 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, jei pareiškėja arba projekto partnerė yra gamintojų organizacija;

12. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 36 mėnesių nuo paramos paraiškos pateikimo dienos. Projektai, kuriems skiriama parama, turi būti įgyvendinti ir paramos lėšos išmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d. Priemonei netaikomas kontrolės laikotarpis.

 

VII SKYRIUS

PARTNERYSTĖ

 

13. Partnerio (-ių) įtraukimas į projektą turi būti aprašytas paramos paraiškoje.

14. Paramą, skirtą projektui įgyvendinti, gauna tik pareiškėjas.

15. Partneris (-iai) yra solidariai atsakingi už bendras partnerių jungtinės veiklos prievoles, nustatytas jungtinės veiklos sutartyje.

16. Jungtinės veiklos sutartyje įsipareigojama laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

16.1. visi partneriai turi būti perskaitę paramos paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą. Kartu su paramos paraiška pateikiama kiekvieno partnerio atstovo pasirašyta partnerio deklaracija (Taisyklių 2 priedas);

16.2. projekto įgyvendinimo metu pareiškėjas (paramos gavėjas) privalo reguliariai konsultuotis su partneriu (-iais) ir nuolat jį / juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;

16.3. pareiškėjas (paramos gavėjas) per 3 darbo dienas privalo visus partnerius informuoti apie Agentūrai pateiktas ataskaitas ir mokėjimo prašymus ir sudaryti sąlygas susipažinti su šiais dokumentais;

16.4. visi projekto pakeitimai, prieš kreipiantis į Agentūrą, pirmiausia turi būti raštu suderinti su partneriu (-iais);

16.5. prieš teikdamas paramos paraišką, pareiškėjas turi susitarti su partneriu (-iais) dėl projekto metu sukurtų rezultatų, partnerio (-ių) nupirkto ar sukurto turto nuosavybės teisių ir šias teises nustatyti jungtinės veiklos sutartyje.

 

VIII SKYRIUS

TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI

 

17. Tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai, taikomi pareiškėjui:

17.1. paramos paraišką teikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju Taisyklių V skyriuje;

17.2. projektas atitinka Taisyklių III skyriuje nurodytą Priemonės konkretų tikslą;

17.3. projekto veikla (-os) yra susijusi (-ios) su Priemonės remiama veikla, nurodyta Taisyklių IV skyriuje; prašoma paramos iniciatyvoms, kurios 18.1 papunkčio nurodytoje rekomendacijoje numatytos kaip priemonės, skirtos sumažinti akvakultūros priklausomybę nuo veterinarinių vaistų ir kurios viršija ES ir nacionalinės teisės aktų nustatytus reikalavimus.

17.4. projektas įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje;

17.5. pareiškėjas neturi skolų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas. Atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu;

17.6. pareiškėjas neturi skolų Agentūrai. Atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu;

17.8. pareiškėjas turi užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų, kitų viešųjų lėšų;

17.9. pareiškėjas turi tvarkyti buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus (sudaromas balansas, pelno (nuostolių) ir pinigų srautų (jeigu įmonė sudaro pinigų srautų ataskaitą) ataskaitos arba ūkinės veiklos pradžios balansas).

18. Projektas turi atitikti šį specialųjį tinkamumo kriterijų:

18.1. Profilaktinės priemonės tinkamos finansuoti, jei pareiškėjas turi kompetentingo subjekto, nurodyto Taisyklių 19 punkte, parengtą rekomendaciją dėl konkrečių profilaktinių priemonių taikymo akvakultūros ūkyje ar ūkiuose (toliau – Rekomendacija). Rekomendaciją privaloma pateikti kartu su paramos paraiška.

19. Kompetentingas subjektas – valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba viešoji įstaiga, arba Lietuvos mokslo ir studijų institucija, turinti kompetencijos žuvų sveikatos ir gerovės – prevencijos prieš žuvų ligas – srityje arba ekspertas, turintis veterinarijos gydytojo patologo kvalifikaciją bei darbo patirties akvakultūros ūkyje (ichtiopatologijos srityje).

20. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir parama jam negali būti suteikiama, jei:

20.1. neatitinka šiame Taisyklių skyriuje nustatytų tinkamumo gauti paramą sąlygų ir reikalavimų;

20.2. paramos paraiškoje ir (arba) pridedamuose dokumentuose ir (ar) pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose pareiškėjas Agentūrai pateikė melagingą informaciją;

20.3. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

20.4. iki paramos paraiškos pateikimo dienos patyrė visas projekte numatytas išlaidas (neįskaitant viešinimo ir Rekomendacijos parengimo (paslaugos) išlaidų, jei tokios numatytos), kurioms prašoma paramos, net jei jos dar neapmokėtos;

20.5. vadovaujantis Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 3D-285 „Dėl Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika), nustatoma, kad pareiškėjas galimai neteisėtai sukūrė tokiai paramai gauti reikalingas sąlygas;

20.6. iki paramos paraiškos pateikimo dienos buvo padaręs veiką (-as), nurodytą (-as) Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalies d punkte, ir (arba) įvykdęs Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 3 dalyje nurodytą su EŽF arba EJRŽF susijusį sukčiavimą ir nėra pasibaigęs Reglamente (ES) 2015/288 nurodytas paraiškų nepriimtinumo laikotarpis (teikdamas paramos paraišką, pareiškėjas pasirašytinai patvirtina, kad laikosi Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalies d punkte nurodytų kriterijų ir nėra įvykdęs su EŽF arba EJRŽF susijusio sukčiavimo bei atitiks šią sąlygą nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki žuvininkystės projekto įgyvendinimo laikotarpio (toliau – projekto įgyvendinimo laikotarpis) pabaigos);

20.7. pareiškėjas neprisiima visų Taisyklių IX skyriuje numatytų įsipareigojimų.

21. Pareiškėjas paramos paraiškos pateikimo dieną, jei Taisyklėse nenustatyta kitaip, turi atitikti tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus, o projektas – specialiuosius tinkamumo kriterijus, kurie vertinami pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, viešuosiuose registruose esančius duomenis ir ŽŪIKVC bei Agentūros turimus duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po Agentūros paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis.

22. Atitiktis Taisyklių 17.1–17.4 ir 17.8–17.9 ir 20.2–20.3 ir 20.5–20.7 papunkčiuose nustatytoms sąlygoms ir reikalavimams turi būti išlaikoma nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos.

 

IX SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

23. Pareiškėjas (paramos gavėjas) prisiima šiuos įsipareigojimus:

23.1. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos tvarkyti buhalterinę apskaitą Taisyklių 17.9 papunktyje nurodyta tvarka;

23.2. sutikti, kad institucijų, atliekančių paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, Veiksmų programos įgyvendinimo priežiūrą, atstovai ar jų įgalioti asmenys patikrintų pateiktus duomenis ir atliktų patikrą vietoje, gautų papildomos informacijos apie projektą ir su juo susijusią veiklą, ir sudaryti tam sąlygas nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos;

23.3. sutikti, kad institucijų, atliekančių paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, Veiksmų programos įgyvendinimo priežiūrą, atstovai ar jų įgalioti asmenys audituotų, kontroliuotų, tikrintų, kaip yra laikomasi paramos gavimo sąlygų, kaip yra vykdomas projektas ir veikla, kuriai buvo skirta parama, ir sudaryti tam sąlygas po paramos sutarties pasirašymo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos;

23.4. teikti informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Veiksmų programos įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti;

23.5. viešinti paramą pagal Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Suteiktos paramos pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programą viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Viešinimo taisyklės), nustatytą tvarką;

23.6. užtikrinti, kad investicijos atitinka ar atitiks ES darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl techninio reglamento „Mašinų sauga“ patvirtinimo“), kai taikoma;

23.7. nekeisti su projekto įgyvendinimu susijusios veiklos pobūdžio, numatytų išlaidų, projekto įgyvendinimo sąlygų, nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos (leidžiami tik su Agentūra raštu suderinti projekto keitimai dėl Rekomendacijos keitimo, parengto kompetentingo subjekto, nurodyto Taisyklių 19 punkte).

23.8. be rašytinio Agentūros sutikimo neįkeisti, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto ilgalaikio turto nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos;

23.9. įvykus įvykiui, kurio metu buvo sugadintas ar sunaikintas paramos lėšomis įsigytas ilgalaikis turtas, paramos gavėjas įsipareigoja savo lėšomis atkurti turtą ne mažesne negu atkuriamąja turto verte ir neblogesnių techninių parametrų;

23.10. sutikti, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą, nurodyti Reglamento (ES) Nr. 508/2014 5 priedo 1 dalyje, būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais;

23.11. sutikti, kad Agentūrai pateikti duomenys ir duomenys apie gaunamą (gautą) paramą gali būti perduoti kitoms ES struktūrinius ir investicinius fondus administruojančioms institucijoms, Europos Komisijai, audito ir teisėsaugos institucijoms siekiant apsaugoti ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

23.12. nuo paramos paraiškos pateikimo dienos iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos užtikrinti, kad nebus neteisėtai sukurtos tokiai paramai gauti reikalingos sąlygos (remiantis Galimai neteisėtų sąlygų gauti paramą nustatymo metodika);

23.13visą projekto įgyvendinimo laikotarpį nepadaryti veikų, nurodytų Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 1 dalies d punkte ir Reglamento (ES) Nr. 508/2014 10 straipsnio 3 dalyje;

23.14. užtikrinti, kad pareiškėjui, kai jis yra akvakultūros įmonė, yra suteiktas veterinarinis patvirtinimas;

24. Šiame Taisyklių skyriuje numatytų įsipareigojimų turi būti laikomasi iki projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, jei prie konkretaus įsipareigojimo nenurodyta kitaip.

 

X SKYRIUS

PROJEKTŲ PIRMUMO ATRANKOS KRITERIJAI

 

25. Tuo atveju, kai užregistruotose paramos paraiškose visa pareiškėjų prašoma paramos suma viršija planuojamą paskirstyti paramos sumą, Agentūra pirmiausia atlieka paramos paraiškų pirmumo atrankos vertinimą ir sugrupuoja paramos paraiškas pagal projektų pirmumo atrankos kriterijus. Tuo atveju, kai užregistruotose paramos paraiškose visa pareiškėjų prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi planuojamai paskirstyti paramos sumai, bei projektui surinkus privalomąjį mažiausią atrankos balų skaičių, vadovaujamasi Taisyklių 39 punktu. Paramos paraiškos pirmumo vertinimas atliekamas vadovaujantis paramos paraiškoje ir jos prieduose pateiktais duomenimis. Paramos paraiškoje ir jos prieduose nurodyti duomenys be Agentūros paklausimo po paramos paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami, išskyrus akivaizdžias klaidas. Jeigu paramos paraiškoje ir jos prieduose nėra duomenų, leidžiančių nustatyti pareiškėjo atitiktį projekto pirmumo atrankos vertinimo kriterijui, laikoma, kad pareiškėjas jo neatitinka.

26. Projektų pirmumo atrankos kriterijai:

26.1. pareiškėjas prašo mažesnio paramos intensyvumo nei nustatytas galimas didžiausias paramos intensyvumas (Taisyklių 10 punktas). Skiriama po 1 balą už kiekvieną mažesnį paramos intensyvumo pilną procentinį punktą, bet ne daugiau kaip 10 balų (už ne daugiau kaip 10 proc.).

26.2. Pareiškėjo numatomas taikyti profilaktikos prieš žuvų ligas mastas:

26.2.1. pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 80 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių – suteikiama 40 balų;

26.2.2. pagal pateiktą kompetentingo subjekto rekomendaciją pareiškėjas projekte numato įsigyti ne mažiau kaip 90 proc. pasiūlytų profilaktikos priemonių – suteikiama 50 balų.

26.3. Pareiškėjas yra tvenkinių akvakultūros įmonė, užregistruota ir turinti galiojantį veterinarinio patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą arba tvenkinių akvakultūros įmones (užregistruotas ir turinčias galiojantį veterinarinio patvirtinimo numerį, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą) atstovaujanti asociacija – suteikiama 40 balų.

27. Privalomasis mažiausias projektų pirmumo atrankos balų skaičius – 50 privalomųjų balų. Jeigu paramos paraiškos vertinimo metu nustatoma, kad projektas nesurinko privalomojo mažiausio 50 balų skaičiaus, paramos paraiška atmetama ir Agentūra apie tai informuoja pareiškėją, nurodydama priežastis.

 

XI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

28. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti išlaidos neviršijant Taisyklių VI skyriuje nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų, kurių nepadengia paramos lėšos, dalį pareiškėjas (paramos gavėjas) privalo finansuoti savo lėšomis. Tinkamos finansuoti išlaidos paramos paraiškoje  turi būti išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos kaip bendra suma.

29. Tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 3 (trys) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), kuriais pagrindžiama visa prašomos paramos suma, o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki paramos paraiškos pateikimo šių prekių ar paslaugų pirkimai neatlikti. Pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti paslaugas ar prekes kaina, ne didesne kaip analogiškų paslaugų ar prekių vidutinė rinkos kaina, laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktuose komerciniuose pasiūlymuose nurodyta prekės ar paslaugos kaina yra daugiau negu 10 proc. didesnė, nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės ar paslaugos vidutinės rinkų kainos (lyginant prekių ar paslaugų rinkos kainas, šios prekės ar paslaugos turi atitikti pareiškėjo numatytas privalomas charakteristikas arba jas viršyti, o techniniai parametrai (jei tokie numatyti) negali būti daugiau nei 10 proc. mažesni, nei pareiškėjo numatyti privalomi techniniai parametrai), atliekami veiksmai, nustatyti Administravimo taisyklėse.

30. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį su projekto įgyvendinimu susijusių išlaidų, kartu su paramos paraiška pateikiami pagal Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 3D-799 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Pirkimo taisyklės), arba pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti dokumentai.

31. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos, atitinkančios šiuos reikalavimus:

31.1. būtinos ir tiesiogiai susijusios su remiama veikla bei su projekto įgyvendinimu (Rekomendacijoje nustatytos kaip priemonės, skirtos sumažinti akvakultūros priklausomybę nuo veterinarinių vaistų, kurios viršija ES ir nacionalinės teisės aktus – taikoma išlaidoms, nurodytoms 32.1 papunktyje), bei patirtos ne anksčiau nei Rekomendacijos parengimo data;

31.2. nurodytos paramos paraiškoje ir paramos sutartyje, faktiškai patirtos, užregistruotos paramos gavėjo apskaitoje ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentais.

32. Pagal Priemonę finansuojamos šias išlaidų kategorijas atitinkančios išlaidos:

32.1. profilaktikos prieš žuvų ligas priemonių, įsigytų pagal Taisyklių 19 punkte nurodyto kompetentingo subjekto Rekomendaciją ir joje pateiktas normas, išlaidos;

32.2. įrenginių, prietaisų, įrangos, įrankių, priemonių, skirtų žuvų ligų diagnostikai ir (arba) hidrocheminių parametrų nustatymui ir (arba) vandens / oro dezinfekavimui, įsigijimo išlaidos – didžiausia tinkamų finansuoti išlaidų (be PVM) suma gali sudaryti 10 000 Eur (kompensuojant išlaidas priklausomai nuo pareiškėjui taikomo paramos intensyvumo); perkamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus (jei tokie taikomi);

32.3. Rekomendacijos parengimo paslaugos išlaidos. Finansuojama išlaidų dalis gali sudaryti iki 2 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų vertės be PVM;

32.4. viešinimo išlaidos, kurios patirtos Viešinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

33. Netinkamos finansuoti išlaidos:

33.1. paramos gavėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto įgyvendinimu ir remiama veikla, neatitinkančios Taisyklių 28–30 punktų nuostatų ir nepriskirtinos prie Taisyklių 32 punkte nustatytų kategorijų, nepagrįstos;

33.2. atliktos nesilaikant pirkimų procedūrų, nustatytų Pirkimo taisyklėse arba Viešųjų pirkimų įstatyme;

33.3. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė), yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

 

XII SKYRIUS

PARAMOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR ADMINISTRAVIMAS, SPRENDIMO DĖL PARAMOS SKYRIMO ARBA NESKYRIMO PRIĖMIMO IR PARAMOS SUTARTIES SUDARYMO TVARKA

 

34. Paramos paraiškos priimamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka taikant netiesioginio paramos paraiškų priėmimo procedūrą. Paramos paraiškas priima ir registruoja Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniai paramos administravimo skyriai adresais, nurodytais interneto tinklalapyje www.nma.lt.

35. Paramos paraiškos forma pateikiama Taisyklių 1 priede.

36. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz.: paštu, per kurjerį, faksu arba el. paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.

37. Pareiškėjas su paramos paraiška gali pateikti ir kitus, Taisyklių 1 priedo IX skyriuje nenurodytus, papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant paraišką ir projektą.

38. Pareiškėjas per vieną paramos paraiškų teikimo laikotarpį pagal Priemonę gali pateikti tik vieną paramos paraišką. Pareiškėjas (paramos gavėjas) Priemonės projekto įgyvendinimo laikotarpiu negali teikti naujos paramos paraiškos pagal Priemonę. Pakartotinai paramos pagal Priemonę galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnį pagal Priemonę finansuojamą projektą, t. y. pateikus paskutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Jei pirmoji paramos paraiška nėra išregistruota arba nėra pasibaigęs ankstesnio pagal Priemonę finansuojamo projekto įgyvendinimo laikotarpis, kitos to paties pareiškėjo (paramos gavėjo) pateiktos paramos paraiškos atmetamos. Partneriui šie reikalavimai netaikomi.

39. Agentūra paramos paraiškas vertina ir atlieka patikras vietoje Administravimo taisyklių ir Agentūros vidaus procedūrų nustatyta tvarka. 

40. Informacija apie paramos paraiškas skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

41. Sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priima Agentūra, vadovaudamasi Agentūros projektų atrankos komiteto rekomendacijomis, ir apie jį informuoja Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

42. Agentūra, po sprendimo skirti paramą priėmimo Administravimo taisyklių nustatyta tvarka inicijuoja paramos sutarties sudarymą.

43. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, šios sutarties įsigaliojimo dieną tampa paramos gavėju.

44. Paramos gavėjas, teikdamas paskutinį mokėjimo prašymą, kartu pateikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto tinklalapyje.

 

XIII SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

45. Mokėjimo prašymai teikiami Agentūrai ir administruojami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto tinklalapyje.

46. Priemonei taikomi išlaidų apmokėjimo būdai – išlaidų kompensavimo ir (arba) sąskaitų apmokėjimo Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

47. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paaiškėjusių nenugalimos jėgos aplinkybių turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti vėlavimo priežasties pagrindimo dokumentus. Force majeure aplinkybės yra nustatytos Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos žemės ūkio ministro 2015 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 3D-639 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Sankcijų metodika).

48. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl mokėjimo prašymo termino pratęsimo. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.

49. Paramos gavėjas gali pateikti iki 6 (šešių) mokėjimo prašymų (įskaitant paskutinį mokėjimo prašymą). Konkretus mokėjimo prašymų skaičius bei mokėjimo prašymų pateikimo terminai nurodomi paramos sutartyje.

50. Su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, kaip nurodyta Administravimo taisyklių 169 punkte, nėra leidžiami.

51. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai paskutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio pateikto mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.

52. Siekdamas, kad paramos lėšos būtų išmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d., paramos gavėjas turi suplanuoti projekto veiklas taip, kad paskutinį mokėjimo prašymą Agentūrai pateiktų ne vėliau kaip iki 2023 m. rugsėjo 30 d.

53. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansų įstaigas.

54. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XIV SKYRIUS

SANKCIJOS

 

55. Paramos gavėjui, netinkamai įgyvendinančiam (įgyvendinusiam) projektą, taikomos ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytos sankcijos.

56. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatoma vadovaujantis Sankcijų metodika.

57. Pareiškėjui (paramos gavėjui) pažeidus pirkimų vykdymo tvarką, sankcijos taikomos pagal Sankcijų pareiškėjams, paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodiką, patvirtintą Agentūros direktoriaus 2013 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. BR1-83 „Dėl Sankcijų pareiškėjams, paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikos patvirtinimo“ bei Sankcijų metodiką.

 

XV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Projekto įgyvendinimo priežiūra ir patikros vietoje vykdomos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

59. Pareiškėjai dėl paramos paraiškos, mokėjimo prašymo administravimo ir (arba) įgyvendinamo projekto administravimo turi teisę apskųsti Agentūros ir (arba) Ministerijos veiksmus arba neveikimą Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

60. Dokumentų saugojimo tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.

61. Taisyklės keičiamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

62. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

_________________