HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2011 M. GRUODŽIO 2 D. ĮSAKYMO NR. D1-933 „DĖL STATYBOS TECHNINIO REGLAMENTO STR 2.06.04:2014 „GATVĖS IR VIETINĖS REIKŠMĖS KELIAI. BENDRIEJI REIKALAVIMAI“PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. gruodžio 31 d. Nr. D1-781

Vilnius

 

P a k e i č i u statybos techninį reglamentą STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-933 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014“ „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Valstybinės reikšmės keliai, miestuose, miesteliuose, kompaktiškai užstatytose kaimų teritorijose, sutampantys su gatvėmis ir įtraukti į Valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašą, patvirtintą 1999 m. birželio 9 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 757 „Dėl valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašo patvirtinimo“, projektuojami vadovaujantis šiuo reglamentu.“.

2Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Pagal parametrus, eismo sąlygas ir eismo intensyvumą vietinės reikšmės keliai skirstomi į IV, IIV ir III ir IVV kategorijos kelius (1 lentelė, 1 paveikslas.).

 

1 lentelė. Automobilių kelių klasifikacija pagal kategorijas

Eil. Nr.

Kelio kategorija

Projektinis greitis, km/h

Tos pačios krypties eismo juostų skaičius, vnt.

Skersinio profilio tipas

1.

Iv

50

2

1, 2

2.

IIv

40

1

3, 4

3.

IIIv

30

1

5

4.

IVV

20

1

5

 

 

https://www.e-tar.lt/rs/actualedition/TAR.4DB4BDB4B44C/JqvtNjSIst/content_files/image001.jpg

Sutartiniai ženklai:

https://www.e-tar.lt/rs/actualedition/TAR.4DB4BDB4B44C/JqvtNjSIst/content_files/image002.gifAsfalto arba betono danga

https://www.e-tar.lt/rs/actualedition/TAR.4DB4BDB4B44C/JqvtNjSIst/content_files/image003.gifŽvyro danga

1 paveikslas. Vietinės reikšmės kelių skersiniai profiliai.“.

3Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Tiesiant naujus ir rekonstruojant esamus kelius reikia taikyti skersinius profilius (2 lentelė ir 1 paveikslas), atsižvelgiant į kelio kategoriją ir paskirtį bei eismo intensyvumą.

2 lentelė. Pagrindiniai vietinės reikšmės kelių techniniai parametrai

Eil.

Nr.

Pagrindiniai techniniai parametrai

Kelio kategorija

IV

IIV

IIIV

IVV

1.

Kelio juostos minimalus plotis, m

15

12

10

8

2.

Projektinis greitis, km/h

50/40

40/30

30/20

20

3.

Kelio danga

3.1.

tos pačios krypties eismo juostų skaičius, vnt.

2

1

1

1

3.2.

eismo juostos plotis, m

3,00

4,50

3,50 (4,50)

2,50

(2,75)

3.3.

važiuojamosios dalies plotis, m

6,00

4,50

3,50 (4,50)

2,50

(2,75)

4.

Kelkraščio plotis, m

2x1,0

2x1,0

2x1,0

2x1,0

5.

Kelio plotis (be paplatinimų), m

8,0

6,50

5,50 (6,50)

4,50

(4,75)

6.

Išilginiai nuolydžiai

6.1.

didžiausias išilginis nuolydis, % 1)

8,0

8,0

9,0

12

6.2.

mažiausias išilginis nuolydis, %

0,3

0,3

0,3

0,3

7.

Skersiniai nuolydžiai

7.1.

didžiausias skersinis nuolydis, %

4,0

4,0

5,0

5,0

7.2.

mažiausias skersinis nuolydis, %

2,5

3,0

3,0

3,0

8.

Mažiausi vertikaliųjų kreivių spinduliai, m

8.1.

išgaubtų, m

750

600

300

300

8.2.

įgaubtų, m

500

300

200

100

9.

Mažiausi horizontaliųjų kreivių spinduliai, m

120

60

30

20

Pastaba: skliausteliuose nurodytas skaičius nurodo parametrus, kai įrenginėjama viena eismo juosta;

1)esant sudėtingam reljefui, maksimalūs išilginiai vietinės reikšmės kelių nuolydžiai atskirose atkarpose gali būti didesni 2 % negu nurodyta 2 lentelėje (kai bendrosios eismo sąlygos yra pakankamos saugiam eismui), didesni nuolydžiai turi būti projektuojami tik pritarus projekto derintojams kaip išimtinis atvejis.“.

4Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Gatvių techniniai parametrai nustatomi vadovaujantis 10 lentele.

10 lentelė. Pagrindiniai gatvių techniniai parametrai

Eil. Nr.

Gatvės kategorija

Minimalus atstumas tarp gatvės RL1)

Projektinis

greitis,

km/h

Bendras eismo juostų skaičius

Eismo juostų plotis, m

Maksimalus išilginis nuolydis, %

Minimali horizontali kreivė, m

Min

Max

1.

A

70

80

4

2)

3,75

4

400

2.

B

30

60

2

2)

3,25

6

200

3.

C

20

50

2

4

3,00

7

120

4.

D

12

30

2

2

2,75

10

30

5.

DS

5

20

1

2

2,505)

12

10

6.

DS*

4,5

20

1

1

3,50

12

10

7.

E

7

30

23)+24)

23)+44)

0,753)/1,254)

4

10

8.

F

5

20

13)+14)

13)+14)

0,753)/1,254)

5

10

1) 1. Gatvės juosta tarp raudonųjų linijų yra skirta įrengti važiuojamąją dalį ir kitus gatvės elementus (šaligatvius, pėsčiųjų ir dviratininkų takus), inžinerinius tinklus, transporto priemonių aptarnavimo pastatus, stovėjimo vietas, taršos slopinimo įrangą, želdinius. 10 lentelėje nurodytas gatvės juostos plotis gali būti sumažintas dviem atvejais:

1.1. kai netiesiami takai, tinklai ir nereikalinga taršos slopinimo įranga (tarša neviršija leistinų normų);

1.2. kai naudojami racionalesni inžinerinių tinklų įrengimo būdai, efektyvesnė taršos slopinimo įranga ir būdai.

2) Prireikus juostų skaičius gali būti padidintas.

3) Reikalavimai taikomi pėsčiųjų eismui.

4) Reikalavimai taikomi dviračių eismui.

DS Taikoma esamose urbanizuotose, kompaktiškai vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais pastatais užstatytose teritorijose ir senamiesčiuose. Senamiesčiuose teikti prioritetą pėstiesiems, paliekant minimalius pločius motorizuotam eismui.

5) Eismo juostos plotis gali būti didinamas esant poreikiui.

DS* Taikoma susiformavusiose mėgėjų sodo teritorijose.“.

5.   Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:

123. Nuo požeminių, požeminių-antžeminių garažų, atvirų mašinų aikštelių ir techninio aptarnavimo stočių, taip pat įvažiavimų į juos iki gyvenamųjų namų ir visuomeninių pastatų langų, mokyklų, vaikų lopšelių-darželių ir medicinos įstaigų stacionarų teritorijų ribų turi būti atstumai ne mažesni už nurodytus 321 lentelėje:

321 lentelė. Atstumai nuo požeminių, požeminių-antžeminių garažų, atvirų mašinų aikštelių ir techninio aptarnavimo stočių

Objektų, iki kurių nustatomi atstumai, pavadinimas

Atstumas (metrais)

nuo garažų ir atvirų mašinų aikštelių, kai mašinų skaičius

nuo techninio aptarnavimo stočių, kai postų skaičius

10 ir mažiau

11–50

51–100

101–300

daugiau kaip 300

10 ir mažiau

11–30

daugiau kaip 30

Gyvenamieji namai

10

15

25

35

50

11

25

50

Visuomeniniai pastatai

10

10

15

25

25

15

20

20

Vaikų įstaigos

15

25

25

50

x

50

x

x

Medicinos įstaigų stacionarai

25

50

x

x

x

50

x

x

x – nustatoma suderinus su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru;

Pastaba. Elektromobiliams 123 punkto  nuostatos netaikomos“.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                          Kęstutis Mažeika