VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2011 M. LAPKRIČIO 10 D. ĮSAKYMO

NR. 1V-194 „DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. lapkričio 7 d. Nr. 1V-166

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349, 19.1, 19.2, 19.15 punktais,

p a k e i č i u  Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 1V-194, ir papildau 1 priedu „Konsultavimo proceso aprašas“ (pridedama).

 

 

 

Viršininkė                                                                                                                Laura Nalivaikienė


 

Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų

planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos

ministerijos taisyklių

1 priedas

 

 

KONSULTAVIMO PROCESO APRAŠAS

 

 

 

I. PASKIRTIS

 

1. Konsultavimo proceso aprašas (toliau – Aprašas) nustato konsultacijų rengimo, teikimo ir skelbimo tvarką Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliai – Inspekcija), siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą pagal teisės aktuose nustatytą Inspekcijos kompetenciją.

 

 

II. TAIKYMO SRITIS

 

2. Aprašas taikomas visiems Inspekcijos darbuotojams, kurie teikia konsultacijas.

 

III. SUTRUMPINIMAI IR JŲ PAAIŠKINIMAI

 

3. Apraše naudojami sutrumpinimai ir jų paaiškinimai:

3.1. Aprašas – Konsultavimo proceso aprašas;

3.2. Inspekcija - Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos;

3.3. Taisyklės - Asmenų konsultavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklės, patvirtintos Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2011-11-10 įsakymu Nr. 1V-194.

 

IV. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

4. Konsultavimo Inspekcijoje procedūros nustatytos Taisyklėse.

Kiti teisės aktai, kuriuose nustatyti reikalavimai Konsultavimo Inspekcijoje procesui:

Inspekcijos 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 “ Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“.

Inspekcijos viršininko 2012-07-27 įsakymas Nr. 1V-128 „ Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbuotojų suteiktų konsultacijų žodžiu vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010-05-04 nutarimas Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamos priežiūros funkcijų optimizavimo“.

Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas.

Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas.

Proceso pradžia – paklausimo (žodžiu, raštu) gavimas.

Proceso pabaiga – konsultacijos suteikimas, paviešinimas internete.

Proceso gaviniai – paklausimas (raštu, žodžiu), IS ‚Avilys“, konsultacijos suteikimas (raštas, žodžiu), konsultacijos suteikimui priimti reikalingi teisės aktai, tarnybinė pagalba iš kitų institucijų.

Tiekėjai – paklausimo (žodžiu, raštu) pareiškėjai, Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, darbuotojai, kiti Inspekcijos darbuotojai, tarnybinės pagalbos teikėjai (kitos institucijos).

Rezultatai – konsultacijos gavimas (raštu, žodžiu).

Rezultatų gavėjai – paklausėjas, Inspekcijos darbuotojai, visuomenė.

 

V. PROCESO VERTINIMO RODIKLIAI

 

 

 

Rodiklio aprašymas

Siektinos rodiklio reikšmės

Skundų kiekis dėl konsultavimo

Interesantų pagrįstų skundų dėl konsultavimo ir piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi nebuvimas

 

 

VI. PROCESO SRAUTO DIAGRAMOS

 

 

Simbolis

Pavadinimas

Simbolio reikšmė

Proceso veiksmas (etapas)

Proceso veiksmas (etapas), kuris yra atliekamas proceso vykdymo metu

Subprocesas – nuoroda į kitą procesą

Subprocesas yra sudėtinė veikla procese. Ji gali būti skaidoma į detalesnius lygmenis (atskirus procesus)

 

 

Proceso pradžia

Proceso pradžia

Tarpinis rezultatas

Proceso tarpiniai rezultatai Inspekcijos išorėje.

Proceso pabaiga

Proceso pabaiga

 

Sprendimo priėmimas (išsišakojimo taškas)

Sprendimo priėmimas, kuris lemia atliekamas vienas ar keli veiksmai iš galimų proceso veiksmų. Gali būti atliekamas vienas arba visi galimi veiksmai.

Sprendimo priėmimas

Sprendimo priėmimas, kuris lemia tolesnius proceso veiksmus

Proceso sekos ryšys

Proceso sekos ryšys rodo, kokia tvarka atliekami proceso veiksmai (etapai)

Plaukimo takelis

Plaukimo takelis rodo proceso dalyvio atsakomybės ribas

Komentaras

Komentarai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.)

 

 

VI-1. Konsultavimo diagrama

 

 

 

KONSULTAVIMAS (2014

 

 

VI-2. Konsultavimo žodžiu diagrama

 

KONSULTAVIMAS ŽODŽIU (2014

 

VI-3. Konsultavimo raštu diagrama

 

KONSULTAVIMAS RAŠTU (201-11-06)

 

VII. PROCESO APRAŠYMAS

 

VII-1. Konsultavimo aprašymas

 

 

Eil. Nr.

 

Proceso srauto diagramos etapas

 

Aprašymas

 

Atsakomybė

 

Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos

 

Rezultatai

 

1.

 

Paklausimo gavimas

Žodžiu ar raštu Inspekcijai pateiktas (-i) oficialus (-ūs) klausimas (-ai), prašymas suteikti konsultaciją.

 

 

Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Inspekcijos darbuotojai, kurie teikia konsultacijas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, darbuotojai, kiti Inspekcijos darbuotojai

IS „Avilys“, pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, pareigybių aprašymai, Inspekcijos viršininko 2014-04-25 įsakymas „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės

 

 

 

Gauto paklausimo registravimas IS ‚Avilys“, rezoliucijų rašymas, užduoties per IS „Avilys“ gavimas  vykdytojui (konsultantui), gauto paklausimo telefonu ar žodžiu išklausymas

 

2.

 

Konsultacijos žodžiu suteikimas

 

Veiksmai ir eiga aprašyta Konsultavimo žodžiu aprašyme (VII-2)

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“

 

 

 

Konsultacijos žodžiu suteikimas

 

3.

 

Konsultacijos raštu

 

Veiksmai ir eiga aprašyta Konsultavimo raštu aprašyme (VII-3)

Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Inspekcijos darbuotojai, kurie teikia konsultacijas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, darbuotojai, kiti Inspekcijos darbuotojai, tarnybinės pagalbos teikėjai (kitos institucijos)

 

 

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Inspekcijos viršininko 2014-04-25 įsakymas „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės

 

 

 

Konsultacijos raštu suteikimas, paviešinimas internete

 

4.

 

Konsultacijų žodžiu suteikimo kontrolė

 

Suteiktų konsultacijų žodžiu perklausa vykdoma pagal Inspekcijos viršininko 2012-07-27 įsakymu Nr. 1V-128 „ Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbuotojų suteiktų konsultacijų žodžiu vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintą tvarkos aprašą

 

 

 

Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, Teisės ir bendrųjų reikalų departamento direktorius, Inspekcijos viršininko pavaduotojas, kuruojantis Strategijos ir analizės skyrių

Inspekcijos viršininko 2012-07-27 įsakymas Nr. 1V-128 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos darbuotojų suteiktų konsultacijų žodžiu vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“

 

 

Išvados ir pasiūlymai

 

5.

 

Konsultacijų raštu suteikimo kontrolė

 

Skundo, pranešimo nagrinėjimas

 

Raštu suteiktos konsultacijos peržiūra, gavus skundą, pranešimą dėl pateiktos konsultacijos

 

Inspekcijos darbuotojai

Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklės, patvirtintos Inspekcijos viršininko 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. 1V-84

 

Atsakymas į asmens skundą, pranešimą dėl suteiktos konsultacijos raštu

 

 

VII-2. Konsultavimo žodžiu aprašymas

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Proceso srauto diagramos etapas

 

Aprašymas

 

Atsakomybė

 

Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos

 

Rezultatai

 

2.1

 

Paklausimo žodžiu gavimas

Asmenys žodžiu konsultuojami:

1. Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtu konsultuoti skirtu specialiuoju fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5) 207 3333;

2. iš anksto užsiregistravę į konsultaciją Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtais išankstinės registracijos telefono numeriais arba internetu (Inspekcijos interneto svetainėje pateikta nuoroda) pagal Inspekcijos interneto svetainėje paskelbtus asmenų aptarnavimo Inspekcijos administracijos padaliniuose grafikus ir paskirtu laiku atvykę į Inspekciją.

Neužsiregistravę asmenys Inspekcijos darbuotojų priėmimo valandomis bus konsultuojami, jei tuo metu nebus konsultuojami iš anksto į konsultaciją užsiregistravę asmenys;

3. iš anksto susitarus dėl konsultacijos su Inspekcijos darbuotoju, kuriam nenustatytos asmenų priėmimo valandos, ir atvykus į Inspekciją (dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus priėmimo laikui ar vietai, Inspekcijos darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį iš anksto);

4. Inspekcijai atliekant planinį ir neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą; taip pat ūkio subjektui paprašius patikrinti jo veiklą konsultavimo tikslais.

 

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas,

Taisyklės,

Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“

 

 

 

 

Žodžiu Inspekcijai pateiktas oficialus klausimas, prašymas suteikti konsultaciją.

 

 

 

2.2.

 

Paklausimo žodžiu išklausymas

1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę;

2. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;

3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodoma tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 “Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“

 

 

 

Paklausimo žodžiu išklausymas

 

2.3.

 

Sprendimo priėmimas

Išsiaiškinus paklausimo esmę priimti sprendimą, ar yra galimybė suteikti reikiamą konsultaciją, ar ne

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Teisės aktai, reikalingi konsultacijos suteikimui, pateikti paklausėjo dokumentai

 

Priimtas sprendimas suteikti konsultacija arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito susitikimo

 

2.4.

 

Konsultacijos žodžiu suteikimas

 

Pagal turimą informaciją ir reikalingus konsultacijai suteikti teisės aktus suteikiama konsultacija

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Teisės aktai, reikalingi  konsultacijos suteikimui

 

Suteikta konsultacija

 

2.5.

 

Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko

Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodomas kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir/ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūlyti kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu

 

Taisyklės

 

 

 

Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko

 

2.6.

 

Paklausimo telefonu išklausymas

1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę;

2. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;

3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodoma tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“.

 

 

 

Išklausytas paklausimo telefonu

 

2.7.

 

Sprendimo priėmimas

Išsiaiškinus paklausimo esmę priimti sprendimą, ar galiu suteikti reikiamą konsultaciją telefonu, ar ne.

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

 

Teisės aktai, reikalingi konsultacijos suteikimui, pateikti paklausėjo dokumentai

 

Priimtas sprendimas suteikti konsultacija arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito susitikimo, peradresuotas paklausimas II lygio konsultantui

 

2.8.

 

Konsultacijos telefonu suteikimas

 

Pagal turimą informaciją ir reikalingus konsultacijai suteikti teisės aktus suteikiama konsultacija

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

 

Teisės aktai, reikalingi konsultacijos suteikimui

 

Suteikta konsultacija

 

Pažymėti Taisyklių priede „Konsultavimo temos“ suteiktos konsultacijos temą.

 

2.9.

 

Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko

Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodomas kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir/ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūloma kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

 

Taisyklės

 

Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko

 

2.10.

 

Paklausimo telefonu peradresavimas

Tais atvejais, kai pirmojo lygio konsultantai, naudodamiesi Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta informacija, negali atsakyti į klausimą arba asmens netenkina atsakymas į klausimą, asmuo informuojamas, kad jam pageidaujant skambutis bus peradresuotas antrojo lygio konsultantui, o asmeniui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti vienu iš šių Taisyklių 5 punkte nurodytu būdu. Asmeniui sutikus, kad jo skambutis, būtų peradresuojamas antrojo lygio konsultantui, skambutis peradresuojamas tam antrojo lygio konsultantui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (I lygio konsultantai)

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“.

 

 

 

Peradresuotas paklausimas telefonu II lygio konsultantui

 

2.11.

 

Paklausimo telefonu išklausymas

1. atidžiai išklausomas asmuo, prireikus paprašoma patikslinti paklausimo esmę;

2. konsultaciją žodžiu (dėl teisės aktų, reglamentuojančių tam tikrą veiklos sritį, teritorijų planavimo ir statybos procesų bei atskirų procedūrų, kuria teisės akto redakcija reikėtų vadovautis, nurodant, kur minėtus teisės aktus galima rasti, apie bendruosius reikalavimus, taikytinus paklausime išdėstytos situacijos atveju, ir pan.) teikiama tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Inspekcijos interesų;

3. trumpai ir suprantamai paaiškinama, ar Inspekcija yra kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, jei ne, – į kokią kitą kompetentingą instituciją asmuo galėtų kreiptis, pagal galimybę nurodoma tos institucijos adresas, telefono numeris, paaiškinama, kokius dokumentus ir kaip reikėtų pateikti, kad būtų atsakyta į paklausimą;

4. aiškiai ir tiksliai užduodami papildomi klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

5. išsiaiškinama, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs paklausimo dalykas.

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai)

 

Pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymas Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“

 

 

 

Išklausytas paklausimas telefonu

 

2.12.

 

Sprendimo priėmimas

 

Išsiaiškinus paklausimo esmę priimti sprendimą, ar galiu suteikti reikiamą konsultaciją telefonu, ar ne.

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai)

 

Teisės aktai, reikalingi sprendimo priėmimui, Taisyklės

 

Priimtas sprendimas suteikti konsultacija arba pateiktas pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito susitikimo

 

2.13.

 

Konsultacijos telefonu suteikimas

 

Pagal turimą informaciją ir reikalingus konsultacijai suteikti teisės aktus suteikiama konsultacija

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai)

 

 

 

Suteikta konsultacija telefonu

 

2.14.

 

Pasiūlymas pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarimas dėl kito konsultavimo laiko

Jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašoma asmens telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodomas kitas kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laikas (diena, dienos metas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinamas kitas susitikimo laikas (diena, valanda, bet ne vėliau kaip po 7 darbo dienų);

Jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir/ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašoma asmens pateikti paklausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūloma kreiptis į Inspekcijos administracijos teritorinį padalinį (jei kreiptasi į A. Vienuolio g. 8, Vilniuje, esančius Inspekcijos padalinius), kai reikalinga teritoriniame padalinyje turima informacija.

 

 

 

Inspekcijos darbuotojai, kurie Taisyklių ir Inspekcijos viršininko 2012-06-14 įsakymo Nr. 1V-99 „Dėl konsultacijų teikimo fiksuoto ryšio telefonais“ nustatyta tvarka, teikia konsultaciją žodžiu (II lygio konsultantai)

 

Taisyklės

 

Pasiūlyta pateikti paklausimą raštu ar el. paštu, susitarta dėl kito konsultavimo laiko

 

 

VII-3. Konsultavimo raštu aprašymas

 

 

 

 

Eil. Nr.

 

Proceso srauto diagramos etapas

 

Aprašymas

 

Atsakomybė

 

Susiję dokumentai, informacinės sistemos ar kitos nuorodos

 

Rezultatai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Paklausimo gavimas raštu ar elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt

Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai, Inspekcijos vadovybė, Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, kitų skyrių, teikiančių konsultantui nuomonę pagal jų (atitinkamų skyrių) kompetenciją, vedėjai

 

IS „Avilys“, pareigybių aprašymai, Inspekcijos darbo reglamentas, Inspekcijos viršininko 2014-04-25 įsakymas „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos gautų dokumentų perdavimo rezoliucijoms rašyti, rezoliucijų rašymo ir dokumentų pasirašymo tvarkos“, Taisyklės

 

 

 

Gauto paklausimo registravimas IS ‚Avilys“, rezoliucijų rašymas, užduoties per IS „Avilys“ gavimas vykdytojui (konsultantui) , nuomonės teikėjui

 

3.2.

 

Užduoties gavimas

 

Užduoties gavimas per IS „Avilys“

 

Priimamas sprendimas vykdyti kitą etapą

 

Gali būti: 1. Rašytinė konsultacija (Inspekcijos Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojų parengtas ir elektroniniu paštu išsiųstas atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us)),

2. Patvirtinta rašytinė konsultacija (rašytinis Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens atsakymas į asmens paklausime pateiktą (-us) klausimą (-us)).

 

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Taisyklės

 

Vykdomas etapas 3.3 arba etapas 3.13

 

3.3.

 

Užduoties įvertinimas

 

Įvertinama ar pateiktas paklausimas, susijęs/nesusijęs su Inspekcijos funkcijomis ir kompetencija

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Taisyklės, Viešojo administravimo įstatymas

 

Vykdomas 3.4 etapas arba 3.6 etapas

 

3.4.

 

Rašto dėl paklausimo persiuntimo parengimas

 

Parengiamas raštas dėl paklausimo persiuntimo

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Viešojo administravimo įstatymas

 

Parengtas raštas. Toliau vykdomas 3.5 etapas

 

3.5.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Parengto rašto vizavimas, pasirašymas, registravimas IS „Avilys“, išsiuntimas

 

Rašto rengėjas, Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Išsiųstas raštas

 

3.6.

 

Sprendimo dėl tarnybinės pagalbos iš kitų institucijų priėmimas

 

Priimamas sprendimas ar reikia/nereikia pagalbos

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Teisės aktai, Inspekcijos darbo reglamentas, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas, kiti teisės aktai, nustatantys atitinkamų įstaigų kompetencijas

 

Priimtas sprendimas prašyti/neprašyti tarnybinės pagalbos

 

Toliau vykdomas 3.7 etapas arba 3.10 etapas

 

3.7.

 

Rašto dėl tarnybinės pagalbos parengimas

 

Parengiamas raštas dėl tarnybinės pagalbos

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Viešojo administravimo įstatymas

 

Parengtas raštas dėl tarnybinės pagalbos

 

3.8.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Parengto rašto vizavimas, pasirašymas,  registravimas IS „Avilys“, išsiuntimas, rašto iš tarnybinės pagalbos teikėjo gavimas

 

Rašto rengėjas, Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Išsiųstas raštas, gautas raštas

 

3.9.

 

Tarnybinės pagalbos gavimas ir įvertinimas

 

Gauto rašto įvertinimas, rengiant konsultaciją

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Gautas raštas, teisės aktai reikalingi konsultacijos rengimui

 

Priimamas sprendimas, kokias nuostatas pateiktos tarnybinės pagalbos naudoti rengiant konsultaciją

 

3.10.

 

Dokumento (patvirtintos rašytinės konsultacijos) parengimas

 

Parengiamas dokumentas (patvirtinta rašytinė konsultacija)

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Teisės aktai reikalingi konsultacijos rengimui, tarnybinės pagalbos raštas, tarnybinis raštas (nuomonės pateikimas)

 

Parengtas dokumentas (patvirtinta rašytinė konsultacija)

 

3.11.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Parengto rašto vizavimas, pasirašymas, registravimas IS „Avilys“, išsiuntimas, rašto iš tarnybinės pagalbos teikėjo gavimas

 

Rašto rengėjas, Strategijos ir analizės skyriaus vedėjas, Inspekcijos vadovybė, Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus darbuotojai

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Išsiųstas dokumentas (patvirtinta rašytinė konsultacija)

 

3.12.

 

Patvirtintos rašytinės konsultacijos paviešinimas

 

Patvirtinta rašytinė konsultacija paviešinama

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojas (konsultacijos viešintojas)

 

Inspekcijos darbo reglamentas, Taisyklės, pareigybės aprašymas

 

Paskelbta Inspekcijos internetinėje svetainėje, Inspekcijos darbuotojams išsiųstas elektroninis laiškas

 

3.13.

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) parengimas

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) parengimas

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės, teisės aktai reikalingi atsakymui parengti, tarnybinis raštas (jei buvo teikta nuomonė)

 

Parengtas atsakymas (rašytinė konsultacija)

 

3.14

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) patvirtinimas

 

Parengto atsakymo (rašytinės konsultacijos) suderinimas su skyriaus vedėju

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai, skyriaus vedėjas

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės, teisės aktai reikalingi atsakymui parengti, Inspekcijos darbo reglamentas,

 

Patvirtintas atsakymas (rašytinė konsultacija)

 

3.15

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) išsiuntimas el. paštu

 

Atsakymo (rašytinės konsultacijos) išsiuntimas paklausėjui jo nurodytu el. pašto adresu

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės

 

Išsiųstas atsakymas (rašytinė konsultacija)

 

3.16

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Užduoties IS „Avilys“ uždarymas

 

Strategijos ir analizės skyriaus darbuotojai

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės, IS „Avilys“

 

Uždaryta užduotis IS „Avilys“

 

3.17.

 

Užduoties pateikti pagal kompetenciją nuomonę konsultacijos teikėjui

 

3.17, 3.18, 3.19 etapai vykdomi, jei būna užduotis kitam skyriui pateikti nuomonė konsultacijos rengėjui.

 

Iš IS“ Avilys“ gaunama užduotis

 

Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai

 

Pareigybės aprašymas, Taisyklės, IS „Avilys

 

Gauta užduotis

 

3.18.

 

Nuomonės parengimas ir pateikimas konsultacijos teikėjui

 

Parengiamas tarnybinis raštas, suderinamas su savo skyriaus vedėju ir teikiamas konsultacijos teikėjui

 

Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai, skyriaus vedėjas

 

Teisės aktai reikalingi nuomonei pateikti, Taisyklės

 

Tarnybinis raštas

 

3.19.

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Tarnybinio rašto per IS „Avilys“ pateikimas konsultacijos teikėjui,  užduoties uždarymas IS „Avilys“

 

Nuomonę teikiančio skyriaus darbuotojai

 

Dokumentų ir įrašų valdymo procesas

 

Uždaryta užduotis IS „Avilys“

 

 

 

 

VIII. PROCESO DUOMENŲ ĮRAŠAI

 

 

 

Įrašo (dokumento) formos pavadinimas (jeigu yra)

Įrašo (dokumento) saugojimo vieta

Įrašo (dokumento) saugojimo trukmė

Rašytinė konsultacija – pasirašytas raštas

Byla 8.4

5 metai

Konsultacija žodžiu – diktofono įrašai ar telefono įrašai

Inspekcija, Turto valdymo ir dokumentų valdymo skyrius

6 mėnesiai

 

 

IX. RIZIKOS VALDYMAS

 

 

 

Rizikos veiksniai

Rizikos valdymo gairės

Dažnas teisės aktų keitimasis

Dėl besikeičiančios teisinės bazės sunku užtikrinti vieningą konsultacijų praktiką.

Prieštaringas ir neišsamus teisinis reglamentavimas

Dėl prieštaringo ir neišsamaus teisinio reglamentavimo sunku užtikrinti kokybišką, tikslų konsultavimą

Inspekcijai teikiamų (iš kitų institucijų) atsakymų ir dokumentų į užklausimus ilgi pateikimo terminai, neaiškūs atsakymai, atsakymų nepateikimas

Inspekcijai nepavaldu. Inspekcija gali papildomai kreiptis į tas institucijas dėl konkretesnių atsakymų ar dėl jų nepateikimo

Darbuotojų kaita.

Darbuotojų atranka ir darbo klimatas darbovietėje

 

 

_____________________________