PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

įsakymas

 

 

 

dėl Pagėgių SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 11 d. Nr. A1-804

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ pakeitimo“, Pasirengimo gripo pandemijai 2019−2023 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. V-899 „Dėl pasirengimo gripo pandemijai 2019-2023 metų programos patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Pagėgių savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai priemonių planą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. kovo 4 d. įsakymą Nr. A1-234 „Dėl Pagėgių savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai priemonių plano patvirtinimo“.

3. S k e l b i u šį įsakymą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo įsakymo priėmimo dienos.

 

 

Administracijos direktorė                                                                                Dalija Irena Einikienė

 


 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės administracijos

direktoriaus 2022 m. spalio 11 d.

įsakymu Nr. A1-804

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PRIEMONIŲ PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagėgių savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai priemonių planas (toliau – Planas) nustato būtinus veiksmus ir priemones, kuriuos privaloma taikyti gripo pandemijos pavojaus ir gripo pandemijos periodais Pagėgių savivaldybėje.

2. Planas parengtas siekiant didinti gyventojų gerovę ir socialinę aprėptį bei plėtoti ir vykdyti tikslines priemones, skirtas visuomenės sveikatai stiprinti ir ligų prevencijai, užtikrinti sveikatos priežiūrą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais.

3. Šis Planas yra Pagėgių savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano dalis.

4. Asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų administracija paskiria asmenis, atsakingus už tikslių duomenų teikimą laiku.

5. Šiame Plane vartojamos sąvokos:

5.1. ASPĮ – asmens sveikatos priežiūros įstaiga.

5.2. Gripo atvejis – susirgimas, atitinkantis gripo klinikinį apibūdinimą: ūmi ligos pradžia ir nors vienas šių bendrųjų simptomų: karščiavimas arba karščiavimas su šaltkrėčiu, bendras silpnumas, galvos skausmas, raumenų skausmas ir nors vienas šių kvėpavimo takų sistemos simptomų: kosulys, gerklės skausmas, dusulys.

5.3. Gripo sezonas – periodas, įprastai trunkantis nuo 40-osios kalendorinės metų savaitės iki 20-osios kitų metų kalendorinės savaitės.

5.4. Ūminės viršutinių kvėpavimo takų infekcijos (toliau – ŪVKTI) atvejis – ūminis viršutinių kvėpavimo takų infekcijos simptomais pasireiškiantis susirgimas, atitinkantis apibūdinimą: ūmi ligos pradžia ir nors vienas kvėpavimo takų sistemos simptomų: kosulys, gerklės skausmas, dusulys, sloga.

6. Planas parengtas vadovaujantis Pasirengimo gripo pandemijai 2019-2023 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. V-899 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos patvirtinimo“, Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais pasirengimą gripo epidemijai.

7. Plano priemonės, numatytos vykdyti tarppandeminiu laikotarpiu, pradedamos nedelsiant vykdyti Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus Planą, o priemonės, numatytos vykdyti pandemijos laikotarpiu – Lietuvoje oficialiai paskelbus gripo pandemijos pradžią. Plano vykdymas yra neterminuotas.

8. Gripo ir ŪVKTI epidemiologinę priežiūrą vykdo asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos, koordinuoja – Sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM).

 

II SKYRIUS

TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

9. Plano tikslas – sumažinti gripo pandemijos poveikio mastą ir stiprumą Pagėgių savivaldybėje taip pat numatyti priemones, kuriomis siekiama apsaugoti įstaigos darbuotojus nuo pandeminio gripo ir kurios padėtų užtikrinti įstaigos veiklos tęstinumą ir funkcijų atlikimą per gripo pandemiją.

10. Plano uždaviniai:

10.1. pasirengti galimai gripo pandemijai Pagėgių savivaldybės lygiu bei numatyti neatidėliotinas ir perspektyvines priemones;

10.2. stiprinti gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinę priežiūrą;

10.3. plėtoti ir stiprinti tarpžinybinį bendradarbiavimą ir koordinavimą pandeminio gripo prevencijos klausimais;

10.4. užtikrinti aprūpinimą medicininėmis ir nemedicininėmis priemonėmis, tinkamą jų ir bendrųjų prevencijos priemonių naudojimą gripo pandemijos metu;

10.5. užtikrinti tarnybų, būtinų viešajam saugumui palaikyti ir būtiniesiems visuomenės poreikiams tenkinti, funkcionavimą gripo pandemijos metu.

 

III SKYRIUS

PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PLANAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

 

11. Paskelbus Lietuvoje gripo pandemiją, jos valdymo priemones Pagėgių savivaldybėje organizuoja ir koordinuoja Pagėgių savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisija (toliau – Savivaldybės ESK) ir Pagėgių savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras (toliau – Savivaldybės ESOC).

12. Siekiant sustiprinti pasirengimą gripo pandemijai Pagėgių savivaldybėje, būtina:

12.1. Pagėgių savivaldybės administracijai, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Tauragės departamentui (toliau – NVSC Tauragės departamentas), vadovaujantis galiojančiais teisės aktais, SAM ir Ekstremalių sveikatai situacijų centro parengtomis rekomendacijomis bei pateikta gripo epidemiologine situacija pasaulyje, suplanuoti, peržiūrėti, atnaujinti ir koreguoti būtinus veiksmus Pagėgių savivaldybėje pagal esamą gripo pandemijos etapą ir lygį.

12.2. Pagėgių savivaldybės administracijai su Planu supažindinti visas institucijas, kurių veikla ir vykdomos funkcijos yra gyvybiškai svarbios gripo pandemijos metu (ASPĮ, socialinės globos ir rūpybos įstaigas), kitas būtinuosius visuomenės poreikius užtikrinančias tarnybas.

12.3. Pagėgių savivaldybės administracijai pavaldžių ASPĮ paruošti planai tvirtinami šių institucijų vadovų įsakymais.

12.4. esant poreikiui NVSC Tauragės departamentui ir ASPĮ vadovams organizuoti mokymus personalui, kuris organizuos ir vykdys reikiamas priemones, prasidėjus gripo pandemijai.

12.5. Pagėgių savivaldybės ASPĮ savivaldybės atsakingoms įstaigoms, atsižvelgiant į gripo pandemijos situaciją, parengti ir reguliariai atnaujinti pasirengimo gripo pandemijai planus, kurie yra ekstremaliųjų situacijų valdymo planų sudedamosios dalys arba priedai, ir užtikrinti, kad atitinkamos valdymo sritys pasirengtų gripo pandemijai. Papildant ekstremalių situacijų valdymo planus vadovautis Plano nuostatomis.

 

IV SKYRIUS

PREVENCIJA IR LOKALIZAVIMAS

 

13. Skiepijimas nuo gripo yra viena svarbiausių priemonių, mažinančių gripo naštą gyventojų sveikatai bei užkertančių kelią gripo plitimui ir taip mažinančių tiesiogines sveikatos priežiūros ir netiesiogines išlaidas, patiriamas dėl gydymo, nedarbingumo ir slaugymo. Iš įvairiose valstybėse atliktų tyrimų matyti, kad skiepijimas nuo gripo – ekonomiškai efektyvus.

14. Siekiant apsaugoti nuo gripo ir jo sukeliamų komplikacijų, rizikos grupėms priklausančių asmenų skiepijimas sezoninio gripo vakcina yra viena svarbiausių pasirengimo gripo pandemijai priemonių. PSO ir ES Taryba rekomenduoja paskiepyti 75 procentus rizikos grupėms priklausančių asmenų, kuriems gripas pavojingiausias ir dažniausiai komplikuojasi. Įprastai skiepijimo sezoninio gripo vakcina laikotarpis kasmet prasideda rugsėjo – spalio mėnesiais, kai tik ASPĮ gauna sezoninio gripo vakciną. Skiepytis nuo sezoninio gripo galima iki vakcinos galiojimo termino pabaigos.

15. Lietuvoje visi gripo rizikos grupėms priklausantys asmenys tyri galimybę pasiskiepyti nuo sezoninio gripo nemokamai (valstybės biudžeto lėšomis). Rizikos grupėms priklausantys asmenys:

15.1. ASPĮ darbuotojai (taip pat ir odontologai);

15.2. nėščiosios (bet kuriuo nėštumo laikotarpiu);

15.3. asmenys nuo 65 metų amžiaus ir vyresni;

15.4. asmenys sergantys lėtinėmis ligomis nepriklausomai nuo jų amžiaus (taip pat ir vaikai).

15.5. slaugos ir palaikomojo gydymo skyriaus pacientai bei asmenys, gyvenantys socialinės slaugos ir globos įstaigose.

16. Esant ribotam pandeminio gripo vakcinos kiekiui, skiepijimas bus vykdomas teisės aktų nustatyta tvarka.

17. Skiepijimą pandeminio gripo vakcina tektų vykdyti gripo pandemijos metu, todėl būtina iš anksto numatyti pandeminio gripo vakcinos laikymo, paskirstymo, transportavimo, skiepijimo, „šalčio grandinės“ kontrolės procedūras. Už gripo vakcinų pristatymą į Pagėgių savivaldybės ASPĮ, jų saugojimą, gyventojų vakcinaciją, apskaitą ir informacijos perdavimą atsako šių įstaigų vadovai. Įstaigose turi būti nustatyta minėtų procedūrų tvarka.

18. ASPĮ vadovai atsako už pasirengimą teikti papildomas būtinąsias skiepijimo paslaugas ir privalo nustatyti šių procedūrų tvarką.

19. Pagėgių savivaldybės asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos privalo perduoti informaciją apie galimas nepageidaujamas reakcijas į gripo vakcinas teisės aktų nustatyta tvarka.

20. NVSC Tauragės departamentas privalo nuolat teikti rekomendacijas visuomenei, asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigoms dėl vakcinacijos nuo gripo.

21. NVSC Tauragės departamentas privalo kontroliuoti, kaip Pagėgių ASPĮ apsirūpina vakcinomis, motyvuotai skatinti pasiskiepyti asmenis, priklausančius rizikos grupėms.

22. Antivirusiniai vaistai – svarbiausia gydymo ir apsaugos priemonė gripo pandemijos pradžioje.Antivirusinių vaistų paskirstymas ir vartojimo stebėsena vykdoma teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Siekiant užtikrinti, kad Pagėgių savivaldybės gyventojai efektyviai vartotų antivirusinius vaistus, numatomos šios prioritetinės gyventojų grupės, kurioms pandemijos metu bus skiriama profilaktika antivirusiniais preparatais.

24. ASPĮvadovai atsako už antivirusinių vaistų tinkamą panaudojimą, saugojimą, apskaitą.

 

V SKYRIUS

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ UŽTIKRINIMAS

 

25. Sveikatos sistemos atsakas planuojamas atsižvelgiant į bendruosius Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos pasirengimo veiklai ir veiklos esant ekstremaliai situacijai principus, gripo pandemijos ypatumus ir poveikį sveikatos sektoriui. Gripo pandemijos metu visos ASPĮ privalo užtikrinti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą įstaigos patalpose visą parą, organizuojant darbą pamainomis arba sutarčių pagrindu su kitomis ASPĮ.

26. Pagėgių savivaldybės ASPĮ vadovai ekstremaliųjų situacijų valdymo planuose privalo numatyti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą esant dideliam sergančiųjų skaičiui, taip pat priemones dėl ASPĮ veiklos tęstinumo užtikrinimo. ASPĮ medicinos pagalbą gripo pandemijos metu organizuoja vadovaudamosi parengtais ir patvirtintais įstaigos veiklos ekstremaliomis situacijomis planais, kuriuose numatyta įstaigos veikla gripo pandemijos metu.

27. Pagėgių ASPĮ, teikiančios pirminę pagalbą sergantiems gripu, vadovai privalo numatyti prevencines priemones:

27.1. sudaryti būtinų asmeninių apsauginių priemonių atsargas ir jomis aprūpinti darbuotojus (kvėpavimo takų apsauga, specialios aprangos, dezinfekciniai skysčiai ir kt.);

27.2. pasiruošti priimti daugiau sergančiųjų gripu, perorganizuoti pirminės asmens sveikatos priežiūros grandžių darbą pagal situacijos pokyčius.

28. Sveikatos priežiūros paslaugų užtikrinimas gripo pandemijos metu pareikalaus papildomų žmogiškųjų, finansinių ir kitų resursų, todėl sveikatos priežiūros įstaigos turi sudaryti rezervinius fondus, kuriuose kauptų sutaupytas ir iš kitų šaltinių ekstremalių situacijų atvejais skiriamas lėšas, reikalingas įstaigos poreikiams užtikrinti.

 

VI SKYRIUS

BENDRŲJŲ PREVENCIJOS PRIEMONIŲ ORGANIZAVIMAS, SOCIALINIŲ IR KITŲ GYVYBIŠKAI SVARBIAS FUNKCIJAS ATLIEKANČIŲ INSTITUCIJŲ

VEIKLOS UŽTIKRINIMAS

 

29. Kilus gripo pandemijai, asmens apsaugos priemonių naudojimas – viena pagrindinių priemonių, galinčių apsaugoti nuo infekcijos. SAM ir (ar) jos įgaliotos institucijos informuoja visuomenę apie asmens apsaugos nuo gripo būdus (rengia, reguliariai atnaujina ir išplatina rankų higienos, kvėpavimo takų apsaugos rekomendacijas). Pagėgių savivaldybės administracija savo teritorijose organizuoja karantinines priemones: sergančiųjų izoliavimą, apriboja kontaktinių asmenų judėjimą, gyventojų masinius susirinkimus.

30. Gripo pandemijos metu bendrojo lavinimo vaikų ugdymo, visuomeninės paskirties, socialinės globos ir kitų įstaigų vadovai privalo vykdyti Nacionaliniuose ir Savivaldybės teisės aktuose numatytas prevencines priemones ir rekomendacijas.

31. Gripo pandemijos metu visos socialinės ir kitos gyvybiškai svarbios tarnybos (komunalinės, priešgaisrinės apsaugos, teisėsaugos ir kt.) privalo užtikrinti paslaugų teikimą, vadovaudamosi parengtais ir patvirtintais įstaigos veiklos ekstremaliomis situacijomis planais, kuriuose numatyta įstaigos veikla gripo pandemijos metu, būtinų prieš epideminių priemonių taikymas, asmens apsaugos priemonių atsargų užtikrinimas ir kt.

 

VII SKYRIUS

KOMUNIKACIJA

 

32. Pagėgių savivaldybės administracijos direktorius, NVSC Tauragės departamento, ASPĮ vadovai paskiria darbuotojus, atsakingus už nuolatinį informacijos teikimą žiniasklaidai ir visuomenei. Informacija teikiama apie būtinąsias gripo profilaktikos priemones, jų organizavimo tvarką, sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką sergantiems.

33. Savivaldybės ESOC užtikrina informacijos pasikeitimą tarp institucijų, nepriklausančių sveikatos sistemai.

34. Informacijai apie gripo pandemiją skleisti turi būti panaudotos visos įmanomos informavimo priemonės ir šaltiniai.

35. Pagėgių savivaldybėje visuomenės sveikatos priežiūras paslaugas teikiantis visuomenės sveikatos biuras, NVSC Tauragės departamentas privalo nuolat teikti informaciją visuomenei ir sveikatos priežiūros specialistams apie gripo plitimą ir jo riziką žmonėms.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Tai, kas nereglamentuota Plane, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

37. Pagėgių savivaldybės administracija kartu su NVSC Tauragės departamentu, atsižvelgdami į Plano atsakingų vykdytojų pateiktas pastabas ir pasiūlymus bei teisės aktų pakeitimus, kasmet organizuoja Plano peržiūrėjimą ir prireikus jo atnaujinimą.

 

________________________________

part_f3bb20d64d0d4cf4bb3fb9d743cb618d_end


 

Pagėgių savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai priemonių plano

1 priedas

 

 

GRIPO VIRUSO PLITIMĄ RIBOJANČIOS PRIEMONĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gripo viruso plitimą ribojančios priemonės:

1.1. kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo bei rankų higienos laikymasis;

1.2. saugaus atstumo laikymasis;

1.3. asmeninių apsaugos priemonių naudojimas;

1.4. tinkamas elgesys susirgus gripu.

 

II. KOSĖJIMO IR ČIAUDĖJIMO ETIKETO

IR RANKŲ HIGIENOS LAIKYMASIS

 

2. Gripo virusas paprastai plinta oro lašeliniu būdu. Čiaudint ar kosint susidarantys lašeliai patenka ant virusui imlių žmonių viršutinių kvėpavimo takų gleivinės. Užkratas taip pat gali būti perduodamas per kontaktą su kvėpavimo takų išskyromis (pvz., liečiant daiktus arba paviršius, kuriuose yra virusas, ir po to liečiant savo akis, nosį ar burną).

3. Suaugusieji paprastai gali užkrėsti kitus žmones vieną dieną prieš gripo simptomų pasireiškimą ir iki penkių dienų nuo simptomų pradžios. Vaikai gali užkrėsti kitus dešimt ir daugiau dienų nuo simptomų atsiradimo.

4. Kosėjimo ir čiaudėjimo etiketas bei rankų higiena – paprastos ir efektyvios priemonės, sumažinančios gripo viruso plitimą.

5. Kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo taisyklės:

5.1. kosint ar čiaudint, būtina užsidengti burną ar nosį su nosine (geriau vienkartine), nusisukti;

5.2. jei nosinės nėra – kosėti ar čiaudėti į drabužius, kurie nekontaktuos su atvira ranka ir veiks kaip oro filtras (į alkūnės linkį, skverną);

5.3. neužsidengti burnos ar nosies delnu;

5.4. nosiai valyti ar išsišnypšti naudoti vienkartines nosines, jas panaudojus išmesti į šiukšlių dėžę ir nedelsiant nusiplauti rankas;

5.5. nekosėti ir nečiaudėti kitų žmonių draugijoje – išeiti į kitą vietą;

5.6. neiškvėpti oro į kito žmogaus pusę;

5.7. vengti kontakto su didelės gripo komplikacijų rizikos grupės žmonėmis: mažais vaikais, nėščiosiomis, pagyvenusiais ligotais žmonėmis;

5.8. sveikas asmuo, atsidūręs kito asmens kosėjimo ar čiaudėjimo zonoje, turėtų nuo jo pasitraukti, trumpam sulaikyti kvėpavimą.

6. Rankų higienos taisyklės:

6.1. plauti rankas kuo dažniau;

6.2. plauti rankas prieš valgį;

6.3. plauti rankas palietus galimai užkrėstą daiktą;

6.4. vengti liesti durų rankenas, turėklus ir kitus daiktus, kurie galėjo būti liečiami kitų žmonių;

6.5. vengti kontakto su daiktais, kuriais keičiamasi (pinigais, bilietais ir kt.): mūvėti pirštines, atsiskaityti taip, kad nereikėtų grąžos, atsiskaityti mokėjimo kortele, naudotis ne vienkartiniais, o daugkartiniais transporto bilietais;

6.6. palietus galimai užkrėstą daiktą, neliesti rankomis savo nosies ar burnos, netrinti akių;

6.7. jei rankos suterštos kvėpavimo takų išskyromis, jos plaunamos muilu ir vandeniu;

6.8. jei nėra galimybės nusiplauti rankų, jas galima valyti rankų antiseptiku.

7. Įstaigoje prie kriauklių (praustuvų) turi būti rankų plovimo priemonių.

8. Kuo dažniau vėdinti ir valyti patalpas.

 

III. SAUGAUS ATSTUMO LAIKYMASIS

 

9. Didžiausią galimybę užsikrėsti gripu turi žmonės, esantys iki 1 metro atstumu nuo sergančio gripu asmens. Todėl reikia kiek įmanoma stengtis, kad darbuotojai laikytųsi didesnio nei 1 m atstumo vieni nuo kitų.

10. Gripo pandemijos sąlygomis tikslinga riboti susirinkimų ir asmeninių susitikimų skaičių, pirmenybę teikti bendravimui telefonu ir kitomis ryšio priemonėmis. Patartina vengti rankų paspaudimų, bučinių, kitų fizinių kontaktų, socialinių ir religinių ritualų, kurių metu liečiamasi prie kitų žmonių arba daugelio žmonių liečiamų daiktų.

11. Darbdaviai turi sudaryti tokias darbo sąlygas, kad nėščios darbuotojos ir darbuotojai, kurie serga lėtinėmis ligomis, gripo pandemijos metu nevykdytų funkcijų, susijusių su tiesioginiu kontaktu su gripu užsikrėtusiais asmenimis.

12. Rekomenduojama darbo vietose užtikrinti saugų atstumą, o nesant galimybei naudoti atitvarų sieneles.

 

IV. INDIVIDUALIŲJŲ APSAUGOS PRIEMONIŲ NAUDOJIMAS

 

13. Subjektuose, kurių veikla nesusijusi su tiesioginiu darbuotojų kontaktu su asmenimis, užsikrėtusiais gripu ar dažnais kontaktais su žmonėmis, kai atstumas tarp žmonių būna mažesnis nei 1 m, pandeminio gripo plitimo tarp darbuotojų tikimybė nėra didelė. Tačiau tokiems Subjektams rekomenduojama pasirūpinti, kad kosintys ir / ar čiaudintys asmenys dėvėtų nosį ir burną dengiančias asmens apsaugos priemones.

14. Subjektų, kurios būtinos viešajam saugumui ir būtiniausiems visuomenės poreikiams tenkinti, darbuotojai, pagal atliekamo darbo pobūdį susiduriantys su dideliu žmonių skaičiumi, turi būti aprūpinti medicininėmis kaukėmis ir, galimybei esant, daleles filtruojančiais respiratoriais.

15. Darbdaviai turi užtikrinti, kad darbuotojai, kurie turi kontaktą su šiukšlėmis ar kitomis medžiagomis, kuriose gali būti panaudotų nosinių, servetėlių ar kitų asmens higienos priemonių, gripo pandemijos metu minėtas medžiagas tvarkytų dėvėdami apsauginius akinius, medicininę kaukę ir mūvėdami gumines pirštines. Patartina naudoti ir kitas apsaugos priemones, taip pat įrankius, kurie leidžia išvengti rankų kontakto su tvarkomomis medžiagomis.

16. Subjektai privalo turėti tokį individualiųjų apsaugos priemonių kiekį, kad jų užtektų visiems darbuotojams, kuriems jas būtina turėti pagal atliekamo darbo pobūdį. Turimų individualiųjų apsaugos priemonių sąrašas pridedamas prie plano.

 

V. TINKAMAS ELGESYS SUSIRGUS GRIPU

 

17. Gripo pandemijos metu, kai gydymo įstaigos perpildytos, tikslinga, kad asmenys, kurių gyvybei pavojus negresia (ligos eiga nesunki), ir kuriems nebūtina gauti dokumentą, pateisinantį neatvykimo į darbą priežastis, gydytųsi namuose, apie susirgimą telefonu pranešę pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigai, prie kurios yra prisirašę, ir nesilankytų pirminės sveikatos priežiūros įstaigose, nekviestų į namus šeimos gydytojų ir greitosios medicinos pagalbos brigadų. Prireikus konsultacijos rekomenduojama kreiptis į gydymo įstaigą arba sveikatos priežiūros specialistą telefonu arba kitomis nuotolinio ryšio priemonėmis.

18. Asmenims, kuriems pasireiškė gripo simptomai, rekomenduojama:

18.1. likti namuose iki gripo simptomų pabaigos, laikytis lovos režimo;

18.2. vartoti daug skysčių (vengti turinčių alkoholio, kofeino);

18.3. nerūkyti;

18.4. nepriimti svečių;

18.5. turėti termometrą, skysčių, maisto, servetėlių ir kitų asmens higienos priemonių (rekomenduojama šiais daiktais apsirūpinti iki gripo pandemijos pradžios, paskelbus jos grėsmę);

18.6. turėti paracetamolio ar kitų vaistų, kurių sudėtyje yra acetominofeno;

18.7. dažnai vėdinti ir valyti patalpas.

19. Elgesio karščiuojant rekomendacijos:

19.1. nebūtina mažinti temperatūros vaistais, kai ji yra mažesnė nei 39 °C;

19.2. karščiuojant netikslinga stipriai apsikloti, tai sumažina kūno šilumos apykaitą;

19.3. aspiriną (acetilsalicilo rūgštį) karščiuojant vartoti nerekomenduojama;

19.4. temperatūrai mažinti siūlytina vartoti vaistus, kurių sudėtyje yra acetominofeno (paracetamolį ar panašius).

20. Sergančiojo gripu namuose taikytinos infekcijos plitimo prevencijos priemones:

20.1. kosėjimo ir čiaudėjimo etiketas bei rankų higiena;

20.2. ligonio šeimos nariai ar lankytojai po kontakto su juo turi nusiplauti rankas;

20.3. ligonis turi naudotis atskirais valgymo ir gėrimo reikmenimis.

21. Gripo pandemijos metu pacientai į pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigas turėtų kreiptis karščiavimui užtrukus ilgiau nei 4–5 dienas, taip pat jei jiems būtina gauti dokumentą, pateisinantį neatvykimo į darbą priežastis.

22. Dėl skubiosios medicinos pagalbos patartina kreiptis atsiradus krūtinės skausmui, dusuliui, stipriam vėmimui, sąmonės sutrikimams ar kitiems pavojingiems požymiams.

 

_________________

part_3aeba462edc84899a06333534e2630b7_end


 

Pagėgių savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai priemonių plano

2 priedas

 

PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI PRIEMONIŲ PLANAS

 

Pasirengimo kryptis

Priemonė

Įvykdymo terminas

Atsakingi vykdytojai

Pastabos

1. Užtikrinti Subjekto veiklos tęstinumą

1.1. Sudaryti Subjekto reguliavimo srityje veikiančių įstaigų ir įmonių, kurių veiklos tęstinumas ir funkcijų vykdymas yra gyvybiškai svarbus siekiant užtikrinti viešąjį saugumą ir patenkinti būtinuosius visuomenės poreikius, sąrašą

Kasmet

SA, ESK,NVSC

1.2. Nustatyti visuomenės ir kitų Subjektų informavimo esant gripo pandemijos grėsmei ir pandemijai kilus tvarką

Kasmet

LR SAM,

ESSC,SA, ESK

1.3. Sudaryti prioriteto tvarka išdėstytų svarbiausių Subjekto veiklos sričių, kurios gripo pandemijos metu turi būti vykdomos nepertraukiamai, sąrašą

Kasmet

LR SAM,

ESSC, SA, ESK, NVSC

1.4. Sudaryti Subjekto veiksmų, kurie būtini užtikrinant nepertraukiamą svarbiausių funkcijų vykdymą, sąrašą

Pagal poreikį

ESSC, SA, ESK, NVSC

1.5. Sudaryti minimalių žmogiškųjų ir materialinių išteklių, kurie reikalingi vykdant svarbiausias funkcijas ir veiksmus, sąrašus

Pagal poreikį

SA, ESK, įstaigų vadovai

1.6. Apskaičiuoti prognozuojamą Subjekto, jos struktūrinių padalinių ir filialų darbuotojų, kurie sirgs pandeminiu gripu, skaičių

Pagal poreikį

SA, ESK, NVSC, ASPĮ

1.7. Sudaryti Subjekto struktūrinių padalinių ir darbuotojų, kurie esant dideliam susirgusiųjų pandeminiu gripu skaičiui prireikus galėtų pavaduoti kitus, sąrašus

Pagal poreikį

SA, ESK, įstaigų vadovai

1.8. Įvertinti Subjekto galimybes pasitelkti pakaitinius darbuotojus

Pagal poreikį

SA, ESK, įstaigų vadovai

1.9. Nustatyti Subjekto darbuotojų darbo namuose tvarką

Pagal poreikį

SA, ESK, įstaigų vadovai

Jei įmanoma.

2. Gripo profilaktikos ir kontrolės priemonės

2.1. Sudaryti Subjekto struktūrinių padalinių ar asmenų, atsakingų už darbuotojų informavimą pasirengimo gripo pandemijai klausimais, sąrašą

Kasmet

SA, ESK,įstaigų vadovai

2.2. Nustatyti Subjekto darbuotojų informavimo gripo profilaktikos ir kontrolės klausimais tvarką

Kasmet

SA, ESK, NVSC, VSB

3. Gripo viruso plitimą ribojančios priemonės

3.1. Sudaryti rašytinės ir vaizdinės medžiagos kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo bei rankų higienos, saugaus atstumo laikymosi ir kitais gripo viruso plitimą ribojančių priemonių klausimais sąrašą

Kasmet

SA, ESK, NVSC,VSB

3.2. Parengti Subjekto darbuotojų, pagal atliekamo darbo pobūdį susiduriančių su dideliu žmonių skaičiumi, aprūpinimo individualiosiomis apsaugos priemonėmis tvarkos aprašą

Pagal poreikį

LR SAM,

ESSC, SA, NVSC

 

_________________

part_2f77d4bc3fc2432892d69070f6907f0f_end


 

Pagėgių savivaldybės pasirengimo

gripo pandemijai priemonių plano

3 priedas

 

 

PLANAS PAGAL GRIPO PANDEMIJOS ETAPUS

 

Eil. Nr.

Priemonės pagal gripo pandemijos etapus

Įvykdymo terminas

Atsakingi vykdytojai

Pastabos

1-ASIS ETAPAS: TARPPANDEMINIS PERIODAS, NAUJAS GRIPO VIRUSO POTIPIS NENUSTATYTAS; GRIPO VIRUSO POTIPIS, SUKELIANTIS SEZONINĮ GRIPĄ, PLINTA TARP ŽMONIŲ, GALI BŪTI NUSTATOMAS IR GYVŪNAMS

Planavimas ir koordinavimas

1.

Atliekant galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės peržiūrą, įvertinti gripo pandemijos pavojų ir, atsižvelgiant į atnaujintą analizę, patikslintipasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus) – ekstremaliųjų situacijų valdymoplanų sudedamąsias dalis arba jų priedus

Kasmet

SA, ASPĮ, NVSC, ūkio subjektai*

LR SAM Įsakymas Nr. V-899

2.

Koordinuoti savivaldos institucijų bei asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą gripo pandemijai,propaguoti pasirengimo gripo pandemijai planavimo būtinumą ir svarbą

Kasmet

SA, NVSC

LR SAM Įsakymas Nr. V-141

3.

Organizuoti ir (ar) dalyvauti įvairaus tipo pratybose, skirtose pasirengti gripo pandemijai, remtis jų rezultatais tobulinant pasirengimą gripo pandemijai

Pagal poreikį

SA, ESK

 

4.

Sukaupti būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, atsargas

Kasmet

SA, ESK, ASPĮ

LR SAM Įsakymas Nr. V-719

5.

Peržiūrėti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus gripo pandemijai valdyti ar lokalizuoti, esant išteklių ir pajėgumų trūkumui, planuoti jų šalinimą

Kasmet

SA, ASPĮ, NVSC, įstaigų vadovai

LR SAM Įsakymas Nr. V-140

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

6.

Vykdyti nacionalinę gripo epidemiologinę priežiūrą žmonių ir gyvūnų populiacijoje naujo gripo viruso potipiui nustatyti

Kasmet

NVSC, VMVT

 

7.

Vykdyti nuolatinę gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinę priežiūrą, ją periodiškai vertinti ir tobulinti, išaiškinti šių ligų protrūkius ir užtikrinti institucijų bendradarbiavimą

Kasmet

NVSC, ASPĮ

LR SAM Įsakymas Nr. V-58;

LR SAM Įsakymas Nr. 673

8.

Vadovautis Europos Komisijos, Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro, Pasaulio sveikatos organizacijos ir Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijomis ir informacija apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse; atitinkamai koreguoti Plane (įstaigų planuose) numatytas priemones

Kasmet

SA, ASPĮ, NVSC

 

Prevencija ir lokalizavimas

9.

Didinti skiepijimo nuo sezoninio gripo apimtis

Kasmet

ASPĮ, NVSC

 

LR SAM Įsakymas Nr. 468;

LR SAM Įsakymas Nr. V-716;

LR SAM Įsakymas Nr. V-115.

10.

Peržiūrėti ir prireikus atnaujinti teisės aktus ir kitus dokumentus, reglamentuojančius antivirusinių vaistų vartojimą

Kasmet

ASPĮ, NVSC, SA

 

 

 

 

 

 

Sveikatos sistemos atsakas

10.

Patikrinti ASPĮ pasirengimą pagal Pasaulio sveikatos organizacijos gripo pandemijos rizikos ir poveikio valdymo kontrolinį sąrašą (2018 m. atnaujinimas), nustatyti trūkumus ir numatyti jų šalinimo priemones

Kasmet

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

 

11.

Peržiūrėti ir prireikus atnaujinti teisės aktus ir kitus dokumentus, reglamentuojančius gripo atvejų valdymą, gydymą ir diagnostiką, pacientų hospitalizaciją, pacientų srautų valdymą ir aprūpinimą personalu

Kasmet

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

LR SAM Įsakymas Nr. V-946;

LR SAM Įsakymas Nr. V-536;

LR SAM Įsakymas Nr. V-140

12.

Numatyti alternatyvias, sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančias patalpas papildomai pacientų hospitalizacijai esant dideliam pacientų srautui

Pagal poreikį

SA, ESK, ASPĮ

 

13.

Aprūpinti sveikatos priežiūros įstaigas asmens apsaugos priemonėmis

Pagal poreikį

ESK, ASPĮ

 

14.

Reguliariai organizuoti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų mokymus, susijusius su gripo epidemiologine priežiūra, pasirengimu gripo pandemijai ir situacijos valdymu esant gripo pandemijai

Pagal poreikį

SA, ASPĮ, NVSC

 

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

15.

Iš anksto parengti informaciją platinti pagal skirtingus gripo pandemijos etapus, pritaikytą visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms, teikti mokslu pagrįstą informaciją visuomenei; skelbti patikimą informaciją apie gripo epidemiologinę situaciją, gripo pandemijos keliamą grėsmę ir prevencines priemones

Pagal poreikį

SA, NVSC, ASPĮ, VSB, VMVT

LR SAM Įsakymas Nr. V-147

16.

Numatyti, kaip bus teikiama informacija visuomenei ir įvairioms tikslinėms grupėms skirtingais pandemijos etapais, keistis informacija tarp sveikatos priežiūros, ne sveikatos priežiūros institucijų nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu

Pagal poreikį

SA, NVSC, ASPĮ, VSB, VMVT

 

17.

Vertinti informacijos perdavimo rezultatus, siekiant tobulinti informacijos perdavimą ir būti pasiruošusiems kitam pasirengimo gripo pandemijai etapui

Pagal poreikį

SA, ESK, NVSC

 

2-asis etapas: gripo pandemijos pavojaus periodas, naujo potipio gripo virusas nustatytas žmonėms

Planavimas ir koordinavimas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

 

 

18.

Užtikrinti sveikatos sektoriaus, kitų žinybų veiklos koordinavimą nustačius naujo gripo viruso potipio sukeltą gripo atvejį (-us)

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ESK, NVSC, ASPĮ, VMVT

Paskelbus 2-ąjį etapą

19.

Įvertinti epidemiologinės ir epizootologinės priežiūros sistemų gebėjimą laiku nustatyti naują gripo viruso potipį žmonių ir gyvūnų populiacijose

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC, VMVT

20.

Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą valdyti pirmuosius naujo gripo viruso potipio sukeltus susirgimų atvejus ir protrūkius

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ASPĮ, ESK, NVSC

21.

Koordinuoti pandeminio gripo viruso plitimą stabdančių priemonių organizavimą ir įvertinti jų veiksmingumą

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ESK, NVSC, ASPĮ

22.

Dalyvauti planuojant pasirengimo gripo pandemijai ir atsako priemonėms vykdyti reikalingus finansinius išteklius

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA

23.

Užtikrinti būtiną energijos ir kuro tiekimą gripo pandemijos atveju

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ESK, įmonės

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

 

 

24.

Sustiprinti gripo epidemiologinę priežiūrą Pagėgių savivaldybėje ir rizikos asmenų grupėse (atvykstančių iš ligos paveiktų šalių ir kt.)

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC

Paskelbus 2-ąjį etapą

25.

Stebėti gripo epidemiologinę situaciją šalyje: naudojant sustiprintą gripo epidemiologinę priežiūrą ir atvejo tyrimo duomenis nustatyti pirminius pandeminio gripo atvejus, sąlytį su susirgusiais turėjusius asmenis ir geografinį ligos paplitimą

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC

26.

Išaiškinti gripo protrūkius žmonių ir gyvūnų populiacijose, taikyti protrūkių valdymo priemones

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC, VMVT

27.

Įdiegti naudojamų gyvybiškai svarbių išteklių stebėseną (medicininių priemonių, skiepų, žmogiškųjų išteklių ir kt.).

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC, ASPĮ

Paskelbus 2-ąjį etapą

LR SAM Įsakymas Nr. V-31

Prevencija ir lokalizavimas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

 

 

28.

Planuoti pandeminio gripo skiepų paskirstymą pasirengti masiniam žmonių skiepijimui

Paskelbus 2-ąjį etapą

ESK, NVSC, ASPĮ

Paskelbus 2-ąjį etapą

LR SAM Įsakymas Nr. V-990

29.

Įvertinti gripo epidemiologinę priežiūrą, prevencinių priemonių tinkamumą, jei būtina, atnaujinti teisės aktus ir kitus dokumentus

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC

Paskelbus 2-ąjį etapą

30.

Teikti rekomendacijas keliautojams, siekiant mažinti užsikrėtimo pandeminiu gripu riziką

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC

Paskelbus 2-ąjį etapą

ULAC „Rekomendacijos keliautojams“

31.

Įvertinti vykdomą skiepijimą nuo sezoninio gripo, siekiant išvengti žmonių ir gyvūnų kryžminės infekcijos gripu, skatinti asmenų, turinčių sąlytį su gyvūnais, skiepijimą nuo sezoninio gripo

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC, VMVT

Paskelbus 2-ąjį etapą

32.

Įvertinti pasirengimą operatyviai naudoti turimas antivirusinių vaistų, skirtų gripo gydymui ir profilaktikai, atsargas

Paskelbus 2-ąjį etapą

ESK, ASPĮ

Paskelbus 2-ąjį etapą

LR SAM Įsakymas Nr. V-681;

LR SAM Įsakymas Nr. V-31

33.

Taikyti rekomenduojamas gripo infekcijos plitimą ribojančias priemones:

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ASPĮ, NVSC

Paskelbus 2-ąjį etapą

33.1.

Jei Savivaldybėje nėra paskelbta gripo epidemija, SA kartu su NVSC gali svarstyti mokyklų laikiną veiklos nutraukimą, jei mokykloje dėl ligos nelanko daugiau kaip 50 proc. mokinių.

Paskelbus 2-ąjį etapą

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos 2009 m. lapkričio 25 d. raštas Nr. 10-(11.3-191)-6719 „Dėl rekomenduojamų priemonių taikymo gripo epidemijos metu“

33.2.

Jei Savivaldybėje yra administracijos direktoriaus įsakymu paskelbta epidemija ir esant mokinių sergamumui gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis 20 procentų ir daugiau, mokyklos direktoriaus įsakymu laikinai nutraukti ugdymo procesą.

Paskelbus 2-ąjį etapą

33.3.

Nurodyti ikimokyklinių ir bendrojo ugdymo įstaigų atsakingiems asmenims atlikti dėl ligos neatvykusių į kolektyvus vaikų ir personalo apskaitą. Surinktą informaciją kiekvieną dieną iki 12 val. teikti NVSC.

Paskelbus 2-ąjį etapą

33.4.

Nerekomenduojama riboti ikimokyklinių vaikų ugdymo įstaigų veiklos, tačiau gripo epidemijos metu įpareigoti įstaigas griežtai laikytis galiojančių teisės aktų nuostatų

Paskelbus 2-ąjį etapą

33.5.

Rekomenduojama neplanuoti naujų masinių renginių, esant Pagėgių savivaldybėje paskelbtai gripo epidemijai. Vykdant anksčiau suplanuotus ir suorganizuotus renginius, įvertinti galimą riziką, apie tai informuoti renginių dalyvius ir lankytojus

Paskelbus 2-ąjį etapą

Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymas;

LR SAM Įsakymas Nr. V-58

Sveikatos sistemos atsakas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

 

 

34.

Įvertinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą izoliuoti, gydyti pavienius pacientus, užsikrėtusius naujo potipio gripo virusu

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

 

Paskelbus 2-ąjį etapą

35.

Įvertinti gebėjimą nustatyti ir valdyti gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų protrūkius asmens sveikatos priežiūros įstaigose

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ASPĮ, NVSC

36.

Įvertinti sveikatos priežiūros įstaigų personalo skiepijimo nuo sezoninio gripo mastą

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC

37.

Įvertinti infekcijų kontrolės priemonių ir asmeninių apsaugos priemonių atsargas asmens sveikatos priežiūros įstaigose

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

38.

Teikti metodinę pagalbą sveikatos priežiūros įstaigoms pandeminio gripo diagnostikos, gydymo ir infekcijų kontrolės klausimais

Paskelbus 2-ąjį etapą

ASPĮ, NVSC

 

Paskelbus 2-ąjį etapą

LR SAM Įsakymas Nr. V-536

39.

Asmens sveikatos priežiūros įstaigose vykdyti infekcijų kontrolės priemones pagal Pasaulio sveikatos organizacijos ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijas, siekiant užkirsti kelią hospitalinių infekcijų plitimui

Paskelbus 2-ąjį etapą

ASPĮ, NVSC

 

 

Paskelbus 2-ąjį etapą

40.

Informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigas, globos institucijas apie gripo infekcijos kontrolės priemones

Paskelbus 2-ąjį etapą

ASPĮ, NVSC

41.

Visuomenės ir asmens sveikatos priežiūros darbuotojams pateikti atnaujintą gripo atvejo apibrėžtį, atnaujintus gripo atvejų nustatymo, diagnostikos, gydymo ir infekcijų kontrolės protokolus ir metodikas

Paskelbus 2-ąjį etapą

ASPĮ, NVSC, VSB

42.

Patikrinti sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą darbui esant dideliam pacientų srautui, įvertinti pacientų izoliavimo ir priežiūros galimybes

Paskelbus 2-ąjį etapą

ESK, ASPĮ, NVSC

43.

Patikrinti pasirengimo gripo pandemijai planuose numatytas visų lygių sveikatos sistemos atsako priemones, atkreipiant dėmesį į pacientų srautų valdymą ir pasirengimą masinei hospitalizacijai, pacientų izoliavimui ir gydymui

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

44.

Planuoti sveikatos priežiūros įstaigų darbą esant dideliam darbuotojų trūkumui

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniame etape

 

 

 

45.

Prireikus atnaujinti informacinę medžiagą, skirtą žiniasklaidai, visuomenei, sveikatos ir kitiems sektoriams

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ESK, NVSC, ASPĮ, VSB

 

Paskelbus 2-ąjį etapą

46.

Mokyti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus, atsakingus už ryšius su visuomene, dėl informacijos skleidimo gripo pandemijos metu

Paskelbus 2-ąjį etapą

SA, ASPĮ

47.

Teikti informaciją apie epidemiologinę gripo situaciją Pagėgių savivaldybėjeULAC, ESSC, SAM, SA

Paskelbus 2-ąjį etapą

NVSC

3-iasis etapas: gripo pandemija, naujo potipio gripo viruso sukelti susirgimai sparčiai plinta žmonių populiacijoje

Planavimas ir koordinavimas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

 

 

48.

Metodiškai vadovauti sveikatos priežiūros įstaigoms diegiant ir vertinant atsako į gripo pandemiją priemones.

Paskelbus 3-iąjį etapą

ESK, NVSC

 

 

 

 

 

Paskelbus 3-iąjį etapą

 

 

 

 

 

49.

Įvertinti turimus išteklius ir pajėgumus, reikalingus valdyti ar lokalizuoti gripo pandemiją ir, jei reikia, juos padidinti.

Paskelbus 3-iąjį etapą

SA, ASPĮ

50.

Taikyti ir koordinuoti visas priemones, numatytas Plane (įstaigų priemonių planuose) – ekstremaliųjų situacijų valdymo planų sudedamosiose dalyse arba jų prieduose

Paskelbus 3-iąjį etapą

SA, ASPĮ

51.

Nustatyti papildomų išteklių poreikį galimoms artėjančioms gripo pandemijos bangoms

Paskelbus 3-iąjį etapą

SA, ASPĮ

52.

Svarstyti dėl sveikatos priežiūros darbuotojų skatinimo dėl padidėjusio darbo krūvio

Paskelbus 3-iąjį etapą

ASPĮ

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

 

 

53.

Tęsti sustiprintą gripo epidemiologinę priežiūrą, siekiant iš anksto numatyti artėjančią kitą gripo pandemijos bangą

Paskelbus 3-iąjį etapą

NVSC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paskelbus 3-iąjį etapą

 

 

 

 

 

 

 

 

54.

Stebėti gripo situaciją pasaulyje (skiepų, antivirusinių vaistų įsigijimo galimybės ir kt.)

Paskelbus 3-iąjį etapą

NVSC

55.

Stebėti galimus pandeminio gripo epidemiologinius, virusologinius ir klinikinius pokyčius

Paskelbus 3-iąjį etapą

NVSC, ASPĮ

56.

Vykdyti pandeminio gripo stebėseną ir įvertinti jo poveikį: sergamumą, mirštamumą, praleistų dėl ligos dienų skaičių, sveikatos priežiūros darbuotojų ir kitų svarbių sričių darbuotojų skaičių, sveikatos priežiūros įstaigų išteklius, lovadienius, priėmimo skyrių apkrovą, alternatyvių sveikatos priežiūros priemonių naudojimo galimybes, lavoninių talpą ir kitą susijusią statistiką

Paskelbus 3-iąjį etapą

SA, ESK, ASPĮ,

57.

Aktyvėjant ir plintant pandeminiam gripui, koreguoti gripo epidemiologinės priežiūros sistemą

Paskelbus 3-iąjį etapą

NVSC

Prevencija ir lokalizavimas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

 

 

58.

Atnaujinti teisės aktus ir kitus dokumentus dėl pandeminio gripo skiepų naudojimo, atsižvelgiant į naujausią informaciją ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro bei Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas

Paskelbus 3-iąjį etapą

NVSC

Paskelbus 3-iąjį etapą

59.

Tikslinti gripo pandemijos valdymo ir atsako priemones, atsižvelgiant į naujausią informaciją ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas

Paskelbus 3-iąjį etapą

ESK, ASPĮ, NVSC

60.

Organizuoti antivirusinių vaistų paskirstymą, aprūpinimo stebėseną

Paskelbus 3-iąjį etapą

ESK, NVSC

LR SAM Įsakymas Nr. V-31

61.

Esant galimybei pradėti skiepyti pandeminio gripo skiepais asmenis pagal nustatytas prioritetines grupes

Paskelbus 3-iąjį etapą

SA, ASPĮ, NVSC

Paskelbus 3-iąjį etapą

LR SAM Įsakymas Nr. V-511

Sveikatos sistemos atsakas

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

 

 

62.

Vykdyti infekcijos plitimo tarp sergančiųjų asmenų kontrolės priemones, atitinkančias naujausias Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas; mokyti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus naudotis asmeninėmis apsaugos priemonėmis

Paskelbus 3-iąjį etapą

ASPĮ, SA, NVSC

Paskelbus 3-iąjį etapą

63.

Taikyti Plane (įstaigų priemonių planuose) numatytų sveikatos priežiūros bei būtinųjų paslaugų teikimo priemones; stebėti sveikatos priežiūros įstaigų būklę; paskirstyti papildomus žmogiškuosius išteklius

Paskelbus 3-iąjį etapą

ASPĮ, SA, NVSC

Paskelbus 3-iąjį etapą

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

 

Vykdyti visas priemones, numatytas ankstesniuose etapuose

 

 

 

64.

Atsižvelgiant į Europos Komisijos ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijas įvertinti turimą informaciją, nuolat teikti naujausią informaciją apie gripo pandemijos plitimą paveiktose šalyse ir Lietuvoje

Paskelbus 3-iąjį etapą

ESK, NVSC

Paskelbus 3-iąjį etapą

Pereinamasis laikotarpis, 4-asis etapas: rizika užsikrėsti naujo potipio viruso sukeltu gripu ir atsako priemonių poreikis mažėja

Planavimas ir koordinavimas

65.

Atlikti gripo pandemijos poveikio ir pasirengimo gripo pandemijai vertinimą (savivaldybės, įstaigų lygiu) remiantis PSO ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro rekomendacijomis ir įstaigų priemonių planų – ekstremaliųjų situacijų valdymoplanų sudedamųjų dalių arba jų priedų – įgyvendinimo rezultatais, pagal šio vertinimo rezultatus stiprinti pasirengimą gripo pandemijai

Paskelbus 4-ąjį etapą

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

Paskelbus 4-ąjį etapą

66.

Teikti siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Lietuvos Respublikos ekstremalių situacijų komisijai ir kitoms valstybės institucijoms ir savivaldybėms dėl pasirengimo gripo pandemijai priemonių tobulinimo

Paskelbus 4-ąjį etapą

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

 

 

 

Paskelbus 4-ąjį etapą

67.

Nustatyti papildomų išteklių poreikį kitai gripo pandemijai

Paskelbus 4-ąjį etapą

SA, ASPĮ

Situacijos stebėjimas ir vertinimas

68.

Nustatyti epidemiologinės priežiūros ir kontrolės priemones, ruošiantis kitai gripo pandemijai

Paskelbus 4-ąjį etapą

ESK, ASPĮ, NVSC

Paskelbus 4-ąjį etapą

Prevencija ir lokalizavimas

69.

Įvertinti antivirusinių vaistų veiksmingumo, saugumo ir gripo viruso atsparumo antivirusiniams vaistams duomenis, jei reikia, atnaujinti teisės aktus ir kitus dokumentus

Paskelbus 4-ąjį etapą

ASPĮ, NVSC

 

Paskelbus 4-ąjį etapą

70.

Įvertinti skiepijimo mastą, efektyvumą ir saugumą, peržiūrėti ir, jei būtina, atnaujinti teisės aktus ir kitus dokumentus dėl pandeminio gripo skiepų naudojimo

Paskelbus 4-ąjį etapą

ASPĮ, NVSC

71.

Esant galimybei, tęsti skiepijimą pandeminio gripo skiepais vadovaujantis numatytais prioritetais ir atsižvelgiant į turimas atsargas

Paskelbus 4-ąjį etapą

ASPĮ, NVSC

Sveikatos sistemos atsakas

72.

Papildyti medicinines atsargas; atnaujinti ir pristatyti būtinuosius reikmenis

Paskelbus 4-ąjį etapą

ASPĮ, NVSC,

 

Paskelbus 4-ąjį etapą

73.

Atnaujinti planinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą

Paskelbus 4-ąjį etapą

ASPĮ

74.

Peržiūrėti, atsižvelgiant į gripo pandemijos patirtį, ir atnaujinti pasirengimo gripo pandemijai planus (priemonių planus).

Paskelbus 4-ąjį etapą

SA, ASPĮ, NVSC, ūkio subjektai*

Visuomenės informavimas ir keitimasis informacija

75.

Įvertinti informacijos sklaidą, apžvelgti gautą patirtį, prireikus keisti teisės aktus dėl informacijos sklaidos

Paskelbus 4-ąjį etapą

SA, ESK, ASPĮ, NVSC

Paskelbus 4-ąjį etapą

76.

Keistis informacija tarp sveikatos priežiūros, ne sveikatos priežiūros institucijų nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu

Paskelbus 4-ąjį etapą

SA, ASPĮ, NVSC

 

* Ūkio subjektai, kaip nurodyta Kriterijuose ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtintuose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus 2010 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1-134 „Dėl Kriterijų ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtinimo“, išskyrus 1.3 ir 1.5 papunkčiuose nurodytus ūkio subjektus.

 

Sutrumpinimai:

ASPĮ – asmens sveikatos priežiūros įstaigos

ESSC – Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras

LR SAM – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

NVCS– Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Tauragės departamentas prie Sveikatos apsaugos ministerijos

PSO – Pasaulio sveikatos organizacija

SA – Pagėgių savivaldybės administracija

Savivaldybė – Pagėgių savivaldybė

ESK – Pagėgių savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisija

ULAC –Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras

VSB – Šilutės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

VMVT Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

 

 

LR SAM Įsakymas Nr. V-899  - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. liepos 19 d. įsakymas Nr. V-899 „Dėl Pasirengimo gripo pandemijai 2019–2023 metų programos patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-141   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymas Nr. V-141 „Dėl Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-719   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. liepos 31 d. įsakymas Nr. V-719 „Dėl Būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, sąrašo patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-140  - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymas Nr. V-140 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kilus gripo pandemijai tvarkos aprašo patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-58  - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. sausio 30 d. įsakymas Nr. V-58 „Dėl Gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinės priežiūros taisyklių patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. 673   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. gruodžio 24 d. įsakymas Nr. 673 „Dėl Privalomojo epidemiologinio registravimo objektų registravimo ir informacijos apie juos teikimo aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018m. kovo 22 d. įsakymo Nr. V-330 redakcija);

LR SAM Įsakymas Nr. 468   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. rugsėjo 23 d. įsakymas Nr. 468 „Dėl Imunoprofilaktikos organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo” (2017 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. V-471 redakcija);

LR SAM Įsakymas Nr. V-716   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. spalio 14 d. įsakymas Nr. V-716 „Dėl Darbuotojų, kurie skiepijami darbdavio lėšomis, profesijų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-115   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. sausio 28 d. įsakymas Nr. V-115 „Dėl Nacionalinės imunoprofilaktikos 2019-2023 metų programos patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-946   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymas Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-536   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymas Nr. V-536 „Dėl sezoninio gripo bei gripo, sukelto naujo viruso potipio (pandeminio gripo), diagnostikos, gydymo ir profilaktikos antivirusiniais vaistais metodikų patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-147   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. vasario 20 d. įsakymas Nr. V-147 „Dėl Visuomenės informavimo ir keitimosi informacija tarp valstybės valdymo ir kitų institucijų plano patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-31   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. sausio 22 d. įsakymas Nr. V-31 „Dėl antivirusinių vaistų paskirstymo ir vartojimo stebėsenos aprašo patvirtinimo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-990   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. gruodžio 3 d. „Dėl gyventojų grupių, kurios prioriteto tvarka bus skiepijamos valstybės biudžeto lėšomis įsigyta pandeminio gripo vakcina, nustatymo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-681   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. rugpjūčio 8 d. įsakymas Nr. V-681 „Dėl gyventojų grupių, kurioms gripo pandemijos metu prioriteto tvarka turi būti skiriami valstybės biudžeto lėšomis įsigyti antivirusiniai vaistai, nustatymo“;

LR SAM Įsakymas Nr. V-511   - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymas Nr. V-511 „Dėl Pandeminės ir prepandeminės gripo vakcinos laikymo, paskirstymo, transportavimo, skiepijimo organizavimo, skiepijimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

______________________

 

part_df3ba839be2342baafa8add7f5a459ef_end