HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-275 „LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. gruodžio 22 d. Nr. D1-419

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-275 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1.   Pripažįstu netekusiais galios 2, 3 ir 4 punktus.

2.   Pripažįstu netekusiais galios 6, 7, 8 ir 9 punktus.

3.   Pripažįstu netekusiu galios 14.6 papunktį.

4.   Papildau 141 punktu:

141. Jei įsakymo projektas derintas su duomenų apsaugos pareigūnu, duomenų apsaugos pareigūno vizą atstoja Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje su pasirašyti teikiamu įsakymo projektu įkeltas suderinimo faktą patvirtinantis dokumentas (el. laiškas) arba rengėjo komentaras apie suderinimą su duomenų apsaugos pareigūnu. Šis punktas mutatis mutandis taikomas teikiant derinti įsakymo projektus ir kitus Ministerijos parengtus teisės aktų projektus“.

5.   Papildau 142 punktu:

142. Jei Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus valstybės tarnautojas nusprendžia, kad nereikia atlikti įsakymo projekto antikorupcinį vertinimą (informuoja el. paštu), įsakymo projektą rengęs asmuo Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje įrašo komentarą, kad pagal Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus pateiktą informaciją antikorupcinis vertinimas neatliekamas. Šis punktas mutatis mutandis taikomas teikiant derinti įsakymo projektus ir kitus Ministerijos parengtus teisės aktų projektus“.

6.   Pakeičiu 15 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

15. Su ministrui pasirašyti teikiamu norminio įsakymo projektu teikiama pažyma, kurioje nurodoma teisės akto projekto pavadinimas, nuoroda Teisės aktų informacinėje sistemoje apie paskelbtą projektą, Ministerijos administracijos padaliniai, duomenų apsaugos pareigūnas ir kitos institucijos, su kuriomis derintas teisės akto projektas, įrašomos pastabos ir pasiūlymai, į kuriuos neatsižvelgta, pateikiami argumentai, kodėl neatsižvelgta“.

7.   Pakeičiu 15 punkto ketvirtąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Jeigu rengiamas ministro įsakymo projektas, dėl kurio turi būti atliktas poveikio ūkio subjektų administracinei naštai vertinimas, kartu teikiama Administracinės naštos ūkio subjektams apskaičiavimo ataskaita, parengta vadovaujantis Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodikos patvirtinimo.“

8.   Pakeičiu 15 punkto penktąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

Rengiant ministro įsakymo projektą, kuriam pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalį privalo būti atliktas antikorupcinis vertinimas, kartu teikiama ministro įsakymo projekto antikorupcinio vertinimo pažyma, parengta vadovaujantis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo. Parengta įsakymo ar kito teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažyma registruojama Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje.“

9.   Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Ministro įsakymus registruoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, išskyrus įsakymus personalo klausimais, kurie registruojami Teisės ir personalo skyriuje. Pasirašyti ministro įsakymai registruojami jų pasirašymo dieną. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Jeigu priimamas kelių ministrų bendras įsakymas, jis registruojamas, kai įsakymą pasirašo visi ministrai, paskutinio ministro pasirašymo dieną. Ministrų pasirašytą įsakymą įformina ministerija, kurios ministras inicijavo įsakymą. Kai įsakymą inicijuoja ministras, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, administracijos padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą bei numerį ir jį registruoja“.

10. Pripažįstu netekusiu galios 26 punktą.

11. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Ministerijos administracijos padalinių vadovai (jei jų nėra, – Ministerijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, vykdantys padalinių vadovų funkcijas jų komandiruočių, atostogų, ligos metu ar kitais teisės aktuose numatytais atvejais) pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, raštus dėl tarnybinės pagalbos ir raštus, kuriais vykdydami ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimus ar rezoliucijas, Ministerijos administracijos padaliniai turi pateikti pagal kompetenciją informaciją; raštus, pasirašomus pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalies 2–6 punktus ir 11 straipsnio 4 dalį; sprendimus dėl nagrinėjimo termino pratęsimo, pasirašomus pagal Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 4 dalį, kitus teisės aktais jiems pasirašyti priskirtus dokumentus.

Ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus patarėjas (jei jo nėra, – Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjas) pasirašo raštus Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 ir 4 dalyse, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės) 31 ir 34 punkte nurodytais atvejais, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų prašymus ir skundus.

Siunčiami raštai įstaigoms prie Ministerijos, kitoms Ministerijos reguliavimo sričiai priskirtoms įstaigoms, kitoms institucijoms ir asmenims įforminami Ministerijos blanke.“

12. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Procesinius dokumentus, teikiamus ikiteisminio ginčų nagrinėjimo institucijoms ir teismui, pasirašo asmenys, kuriems ministro įsakymu suteikti įgaliojimai atstovauti Ministerijai.“

13. Pakeičiu 90 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Teisės aktų projektus kartu su projekto lyginamuoju variantu, atitikties lentele, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, aiškinamuoju raštu, administracinės naštos vertinimo pažyma, Reglamento 15 punkte nurodyta pažyma arba lydraščiu (toliau kartu – lydimieji dokumentai) (kai juos būtina parengti) darbo tvarka rengėjai pirma turi suderinti su Ministerijos administracijos padaliniais, Ministerijos duomenų apsaugos pareigūnu (jei teisės aktų projektai susiję su asmens duomenimis), įstaigomis prie Ministerijos ir Ministerijos valdymo sričiai priskirtomis įstaigomis, kurių veikla susijusi su teisės akto projekto nuostatomis, vėliau – su Teisės ir personalo skyriumi ir, jei reikia, – su Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriumi (atlikti antikorupcinį vertinimą).“

14. Pakeičiu 91 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

91. Teisės akto projektas kartu su lydimaisiais dokumentais Teisės ir personalo skyriui ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriui teikiamas vadovaujantis Teisėkūros planu ir jame nustatytais terminais arba esant ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimui parengti teisės akto projektą. Teisės akto projektas kartu su visais lydimaisiais dokumentais Teisės ir personalo skyriui teikiamas el. paštu arba Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis, Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriui – tik el. paštu.“

15. Pakeičiu 91 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

Kartu su teisės akto projektu Teisės ir personalo skyriui ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriui privalo būti pateikiamos teisės akto projekto derinimo metu gautos išvados, pastabos ir pasiūlymai, jei jie gauti ne per Teisės aktų informacinę sistemą.“

16. Pakeičiu 91 punkto ketvirtąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Projekto kartu su visais lydimaisiais dokumentais gavimo Teisės ir personalo skyriuje ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriuje terminai pradedami skaičiuoti kitą darbo dieną, kai projektas kartu su visais lydimaisiais dokumentais pateikiamas Teisės ir personalo skyriaus vyriausiajam patarėjui (teisėkūros klausimais) ir Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus vedėjui. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais) pateikia išvadas ar pastabas ir pasiūlymus dėl Ministerijos administracijos padalinių parengtų ir jam derinti pateiktų teisės aktų projektų kartu su jų lydimaisiais dokumentais, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos; kai pateikiami didelės apimties ir (ar) sudėtingi projektai – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais) išvadas ar pastabas, pasiūlymus dėl pakartotinai jam derinti pateiktų projektų kartu su lydimaisiais dokumentais pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Teisės akto projekto rengėjas pataisytą projektą pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Jei teisės akto projekto rengėjas neatsižvelgia į pakartotinai pateiktas Teisės ir personalo skyriaus pastabas, teisės akto projektą vertinęs Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais) organizuoja pasitarimą dėl nesuderintų pastabų.“

17. Papildau 91 punktą nauja penktąja pastraipa:

„Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus valstybės tarnautojas, atliekantis teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, dėl Ministerijos administracijos padalinių parengtų ir jam derinti pateiktų teisės aktų projektų pateikia išvadas ar pastabas ir pasiūlymus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos; kai pateikiami didelės apimties ir (ar) sudėtingi projektai, – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.“

18. Buvusias 91 punkto penktąją, šeštąją ir septintąją pastraipas atitinkamai laikau šeštąja, septintąja ir aštuntąja pastraipomis.

19. Pakeičiu 92 punktą ir jį išdėstau taip:

92. Ministrui, viceministrui ar Ministerijos kancleriui pavedus, išvados, pastabos ar pasiūlymai dėl Reglamento 91 punkte nurodytų projektų teikiami skubos tvarka. Teisės ir personalo skyriaus patarėjas ir (arba) specialistas (teisėkūros klausimais), Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus valstybės tarnautojas, atliekantis teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, išvadas, pastabas ir pasiūlymus skubos tvarka pateikia ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto gavimo dienos.“

20. Pakeičiu 93 punktą ir jį išdėstau taip:

93. Parengti teisės aktų projektai, išskyrus aplinkos ministro įsakymų projektus, teikiami derinti ir derinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka ir laikantis teisės aktų projektų rengimo ir derinimo schemos (priedas). Ministro įsakymų projektai derinami pagal teisės aktų projektų rengimo ir derinimo schemą. Informaciją raštu apie parengtus ir Teisės aktų informacinėje sistemoje skelbiamus teisės aktų projektus asmenims, įrašytiems į lobistų sąrašą ar asmenų, darančių įtaką teisėkūrai, sąrašą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia rengėjas. Informacinį raštą pasirašo Ministerijos administracijos padalinio vadovas. Lydraštyje, kuriuo teikiamas derinti ministro įsakymo projektas, turi būti nurodyta:

93.1. teikiamo teisės akto projekto pavadinimas;

93.2. teisės akto projektu sprendžiama problema, teisės akto projekto rengimą paskatinusios priežastys, teisės akto projektu siūlomo teisinio reguliavimo esmė – problemos sprendimas, sprendimo įgyvendinimo kaštai, nauda, juos patirsiantys subjektai, asmenų grupės ir (ar) rezultatas, kurio tikimasi;

93.3. teisės akto projektu įgyvendinamos Vyriausybės programos nuostatos, jeigu teisės akto projektas įgyvendina Vyriausybės programą;

93.4. teisės akto projektu perkeliami ir (ar) įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai (kai kurios jų nuostatos), jeigu teisės akto projektas šiuos teisės aktus (jų nuostatas) perkelia ir (ar) įgyvendina;

93.5. notifikavimo Europos Komisijai data, jeigu teisės akto projektas notifikuotinas Europos Komisijai pagal Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimus;

93.6. ar atliktas numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas;

93.7. teisės aktai, kuriuos reikia priimti, jeigu teisės aktui į teisės sistemą įtraukti reikės priimti kitus teisės aktus;

93.8. informacija apie sąvokų ir jas apibrėžiančių terminų įvertinimą Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu teisės akto projekte apibrėžiamos sąvokos;

93.9. jeigu konsultuotasi su visuomene, – konsultavimosi tikslas (tikslai), būdas (būdai), terminas ir apibendrinti konsultacijų rezultatai. Jeigu su visuomene konsultuojamasi ar numatoma konsultuotis, – konsultavimosi tikslas (tikslai), būdas (būdai) ir terminas, per kurį visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus;

93.10. jeigu teisės akto projektas susijęs su asmens duomenimis, – informacija, ar derinta su duomenų apsaugos pareigūnu;

93.11. kita, rengėjų nuomone, reikalinga informacija;

93.12. terminas, per kurį suinteresuotos institucijos ir visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus dėl teisės akto projekto.“

21. Pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

101. Teisės aktų informacinėje sistemoje skelbiami norminiai įsakymų projektai turi būti suderinti ir pavizuoti Reglamento 14, 141 ir 142  punktuose nustatyta tvarka. Teisės aktų informacinėje sistemoje su norminiu įsakymo projektu skelbiami Reglamento 15 punkte nurodyti dokumentai (išskyrus pažymą, rengiamą teikiant pasirašyti norminį įsakymo projektą) ir kiti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyti privalomi dokumentai.“

22. Pakeičiu 120 punktą ir jį išdėstau taip:

120. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, el. paštu gavę valstybės ir kitų institucijų, įstaigų, organizacijų ar asmenų raštus (prašymus, pranešimus ar skundus), persiunčia juos į oficialų Ministerijos el. paštą info@am.lt. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius elektroninėmis ryšio priemonėmis gautus raštus (prašymus, pranešimus ar skundus), kurie nepasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba sudaryti elektroninėmis priemonėmis, kurios neleidžia užtikrinti teksto vientisumo ir nepakeičiamumo, taip pat ir anoniminius, užregistruoja juos ir Ministerijos dokumentų valdymo sistemos priemonėmis pateikia ministrui, viceministrams, Ministerijos kancleriui pagal ministro nustatytas veiklos sritis arba Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus patarėjui, kurie, paskirdami rezoliuciją, nusprendžia, ar reikia šiuos dokumentus nagrinėti. Dokumentai, kurių nuspręsta nenagrinėti, per Ministerijos dokumentų valdymo sistemą grąžinami Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui, kuris parengia motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo nagrinėti dokumentus ir su gautu raštu (prašymu, pranešimu ar skundu) grąžina jį siuntėjui.“

23. Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Gautus dokumentus Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius tą pačią dieną pateikia ministrui, viceministrams arba Ministerijos kancleriui pavaldžių Ministerijos administracijos padalinių vadovams, kurie sprendžia dėl gautų dokumentų perdavimo vykdytojams. Ministrui pareikalavus, jam pateikiama visa gaunama korespondencija.“

24. Pakeičiu 141 punktą ir jį išdėstau taip:

141. Asmenų prašymai ir skundai Ministerijoje priimami ir nagrinėjami valstybine ir anglų kalba, vadovaujantis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis. Prašymas ar skundas Aplinkos ministerijai gali būti pateiktas per e. pristatymo sistemą, bendruoju Ministerijos el. paštu, kitais el. paštais pagal prašymo ar skundo turinį, nurodytais Ministerijos interneto svetainėje, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, nurodytomis Ministerijos interneto svetainėje, paštu, kreipiantis asmeniškai arba per atstovą (atstovo teisė atstovauti turi būti įrodyta rašytiniu sutikimu).“

25. Pakeičiu 144 punktą ir jį išdėstau taip:

144. Asmenų pranešimai, gauti pagal Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymą, registruojami ir nagrinėjami Informacijos pagal Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymą teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. D1-401 „Dėl Informacijos pagal Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymą teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“

26. Pakeičiu 146 punktą ir jį išdėstau taip:

146. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, įgyvendindamas Ministerijoje „vieno langelio“ principą:

146.1. priima asmenų prašymus ir skundus, užregistruoja ir perduoda juos rezoliucijai ministrui, viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis, padalinių vadovams arba Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus patarėjui, išskyrus prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant besikreipiančio asmens, kitų asmenų ar Ministerijos interesų, galima atsakyti tą pačią darbo dieną, ir į kuriuos, suderinus su Ministerijos administracijos padalinių vadovais, iš karto turi būti atsakyta;

146.2. įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

146.3. asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą;

146.4. konsultuoja, informuoja asmenį pagal kompetenciją;

146.5. nagrinėja asmenų prašymus ir skundus;

146.6. rengia atsakymus į informacinio pobūdžio raštus.“

27. Pakeičiu 178 punktą ir jį išdėstau taip:

178. Ministerijos archyvas formuojamas pagal Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus vedėjo patvirtintą suvestinį dokumentacijos planą, pagal kurį formuojami Ministerijos administracijos padalinių dokumentacijos planai.“

28. Pakeičiu priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                  Simonas Gentvilas