LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KULTŪROS MINISTRO 2017 M. RUGPJŪČIO 25 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-904 „DĖL KULTŪROS RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ TEIKIMO GAIRIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. liepos 1 d. Nr. ĮV-922

Vilnius

 

 

Siekdamas mažinti neigiamą valstybės lygio ekstremaliosios situacijos visoje šalyje dėl naujojo koronaviruso (COVID-19) plitimo grėsmės, paskelbtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremalios situacijos paskelbimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 14 d. nutarimo Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ 2 punktu paskelbto visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje karantino poveikį kultūrai, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 6 d. nutarimo Nr. 458 „Dėl lėšų skyrimo“ 1.4 papunktį,

p a k e i č i u Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gaires, patvirtintas Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. ĮV-904 „Dėl Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairės (toliau – Gairės) nustato reikalavimus pareiškėjams ir projektams, kvietimo skelbimo, paraiškų ir prašymų teikimo tvarką, projektų vertinimą ir sprendimo dėl finansavimo priėmimą, sutarties sudarymo ir sutarties vykdymo priežiūrą, projekto vykdytojo teises ir pareigas, atsiskaitymo už skirtas lėšas tvarką.“

2. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Gairės taikomos pareiškėjams, teikiantiems paraiškas, prašymus, ekspertams, Regioninėms kultūros taryboms bei Tarybai, vertinančiai ir atrenkančiai finansuojamus ar kompensuojamus projektus bei prižiūrinčiai jų įgyvendinimą ir atsiskaitymą už skirtas lėšas.“

3. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:  

5. Jeigu vykdomas projektas yra neekonominio pobūdžio, jam skiriamas dalinis finansavimas nėra laikomas valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Ekonominio pobūdžio projektais yra laikomi projektai įgyvendinantys Gairių 12 priedo veiklas ir 14 priedo 2.2 papunkčio veiklą, jiems finansavimas skiriamas vadovaujantis Išimties reglamento I skyriaus 53 straipsnio nuostatomis (finansavimas teikiamas neviršijant 1 mln. Eur sumos vienam projektui per vienerius kalendorinius metus). Atitinkamai ekonominio pobūdžio projektais laikomi projektai įgyvendinantys Gairių 23 priedo veiklas ir jiems finansavimas skiriamas vadovaujantis Laikinosios pagalbos komunikatu (šiuo komunikatu vadovaujantis teikiamas finansavimas, neviršijantis 800 000 Eur vienai įmonei, kaip tai numatyta  Laikinosios pagalbos komunikato 22 punkte).

Ekonominio pobūdžio projektais taip pat laikomi periodinės spaudos ir žurnalų (spausdintų ir elektroninių) projektai, įgyvendinantys Gairių 1, 3, 18 ir 20 priedų veiklas, kuriems finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentu arba De minimis VESP reglamentu (jeigu periodinė spauda ir žurnalai priskirtini kultūros ar meno leidiniams) bei dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa 2014-2020“ „Media“ paprogramėje projektai, įgyvendinantys Gairių 4 priedo 2.2 veiklą, kultūros startuolių projektai, įgyvendinantys Gairių 14 priedo 2.1 veiklą, subsidijos skiriamos įgyvendinant Gairių 24 priedą, kurioms finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis pagalbos reglamentu.

Vadovaujantis Išimties reglamentu, Laikinosios pagalbos komunikatu, De minimis pagalbos reglamentu ir De minimis VESP reglamentu skiriamas finansavimas teikiamas tiesioginių dotacijų būdu. Jeigu valstybės pagalba arba de minimis pagalba išmokama dalimis, ji yra diskontuojama iki jos vertės suteikimo metu, kaip nustatyta taikomo atitinkamai Išimties reglamento 7 straipsnyje, De minimis pagalbos reglamento 3 straipsnio 6 punkte arba De minimis VESP reglamento 2 straipsnio 3 dalyje.“

4. Pakeičiu 9.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.9. Programa – Gairių 2-24 prieduose nurodyta įvairias meno ir kultūros sritis jungianti veiklų visuma, turinti apibrėžtus veiklos tikslus;“

5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Paraiškas, nenurodytas šių Gairių 10 punkte, gali teikti juridiniai asmenys, registruoti vienoje iš ES ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių, išskyrus Lietuvos Respublikos ministerijas ir savivaldybių administracijas bei išskyrus atvejus, kai Gairėse nustatyti kitokie reikalavimai pareiškėjams.

Paraiškas pagal Gairių 9 priedo 2.3 veiklos aprašą gali teikti užsienio valstybėje registruotos ir veikiančios užsienio lietuvių organizacijos. Paraiškas pagal gairių 23 priedą gali teikti visos kultūros ar meno organizacijos ar įstaigos.

Prašymų pagal 24 priedą negali teikti biudžetinės kultūros ir meno įstaigos ir (ar) kiti viešieji ar privatūs juridiniai asmenys, veikiantys kultūros srityje, kurie yra įsteigti po 2020 m. kovo 16 d.

Finansavimo gavimo metu jo gavėjas privalo turėti įsisteigimo ar įregistravimo vietą Lietuvos Respublikoje (išskyrus užsienio valstybėje registruotas ir veikiančias užsienio lietuvių organizacijas, teikiančias paraiškas pagal Gairių 9 priedo 2.3 veiklos aprašą).“  

6. Pakeičiu 14.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

14.2. programų projektai, išmokos ir subsidijos pagal Gairių 2–24 prieduose nustatytas finansavimo sąlygas.“

7. Pakeičiu 24.3 papunktį ir jį išdėstau taip:       

24.3. jeigu pretenduojama į programų pagal Gairių 21 ir 24 priedo finansavimą, teikiama tinkamai lietuvių kalba užpildyta Tarybos pirmininko patvirtinta prašymo forma.“

8. Pakeičiu 26.5 papunktį ir jį išdėstau taip: 

26.5. Tarybos pirmininko nustatytos formos deklaracija apie de minimis pagalbą bei susijusius asmenis teikiant periodinės spaudos, žurnalų (spausdintų ir elektroninių) paraiškas pagal Gairių 1,  3, 17, 18 ir 20 priedų veiklas, dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa 2014-2020“ „Media“ paprogramėje paraiškas pagal Gairių 4 priedo 2.2 veiklą, kultūros startuolių paraiškas pagal Gairių 14 priedo 2.1 veiklą ir subsidijų prašymus pagal Gairių 24 priedą.“

9. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Pagal Gairių 1–11, 13–17, 19–20, 24 priedus paraiškas ir (ar) prašymus teikiantis vienas pareiškėjas gali teikti neribotą paraiškų (atitinkančių Gairių reikalavimus) skaičių, nebent Tarybos narių susirinkimas nusprendžia kitaip ir toks sprendimas nurodomas kvietime. Tarybos narių susirinkimas tokį savo sprendimą turi objektyviai argumentuoti savo protokole. Pareiškėjas, teikiantis paraišką pagal Gairių 12 priedą, Tarptautinių renginių atrankos tvarkos apraše numatyta tvarka atrinktam renginiui gali teikti tik vieną paraišką. Pareiškėjas, teikiantis paraišką pagal Gairių 18 priedą, gali teikti šiai programai tik vieną paraišką. Pareiškėjas, teikiantis prašymą ar paraišką pagal Gairių 21 ir 23 priedus, atitinkamai gali teikti tik vieną prašymą ar paraišką pagal Gairių 21 ar 23 priedus. Jeigu paraiškų skaičius yra ribojamas, vertinama tik pirmoji (-osios) pagal jos (-ų) užregistravimo datą ir laiką pateikta paraiška (-os).“

10. Pakeičiu 33.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.2. ekspertinis vertinimas (netaikoma Gairių 21 ir 24 priede nustatyta tvarka teikiamiems prašymams);“

11. Pakeičiu 35.3 papunktį ir jį išdėstau taip: 

35.3. periodinės spaudos, žurnalų (spausdintų ir elektroninių) finansavimo pagal Gairių 1,  3, 18 ir 20 priedų veiklas, dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa 2014-2020“ „Media“ paprogramėje pagal Gairių 4 priedo 2.2 veiklą finansavimo atveju, kultūros startuolių finansavimo pagal Gairių 14 priedo 2.1 veiklą, subsidijų teikiamų pagal Gairių 24 priedą  atveju, atliekama patikra, ar suteikus pareiškėjui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta bendra maksimali vienam juridiniam asmeniui ir su juo susijusiems asmenims (juridiniams asmenims ir fiziniams asmenims, vykdantiems ūkinę komercinę veiklą) suteiktos per einamuosius ir praėjusius dvejus metus 200 tūkst. Eur de minimis pagalbos suma (toliau – de minimis pagalbos suma).”

12. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Periodinės spaudos, žurnalų (spausdintų ir elektroninių) finansavimo atveju, finansuojamų pagal Gairių 1, 3, 18 ir 20 priedų veiklas, dalyvavimo Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa 2014-2020“ „Media“ paprogramėje pagal Gairių 4 priedo 2.2 veiklą finansavimo atveju, kultūros startuolių finansuojamų pagal Gairių 14 priedo 2.1 veiklą ir subsidijų pagal Gairių 24 priedą, pareiškėjui gali būti skiriama tik tokio dydžio finansavimo suma, kurią suteikus nebūtų viršijama atitinkamai de minimis VESP pagalbos suma arba de minimis pagalbos suma.“

13. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip: 

56. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, Taryba sudaro sutartį. Sutarties formą (-as), atsižvelgdamas į Gairių nuostatas, nustato ir tvirtina Tarybos pirmininkas. Su pareiškėju, gavusiu finansavimą Gairių 21 ir 24 priede nustatyta tvarka, sutartis nėra sudaroma, lėšos pervedamos į prašyme nurodytą sąskaitą per 20 d. d. nuo Tarybos sprendimo skirti lėšas priėmimo dienos.“

14. Pakeičiu 89 punktą ir jį išdėstau taip:

89. Projekto vykdytojas, išskyrus finansavimą gavusius pagal Gairių 21 ir 24 priedus, įgyvendinęs projektą, Tarybai pateikia:

89.1. projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaitą pagal sutartį ir jos priedus;

89.2. faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą arba nepriklausomo auditoriaus išvadą apie patirtų išlaidų tinkamumą ir atitikimą sutartyje ir Sąmatoje prie sutarties numatytoms išlaidoms;

89.3. projekto vykdytojo vadovo parašu patvirtintas ilgalaikio turto įsigijimą ir atsiskaitymą įrodančių dokumentų kopijas, jeigu projekto vykdytojas už skirtas lėšas galėjo įsigyti ir įsigijo ilgalaikį turtą;

89.4. mokėjimo sąskaitos, skirtos projektui finansuotam pagal 18 Gairių priedą, skirtų finansavimo lėšų apskaitai tvarkyti, pilną išrašą nuo projekto įgyvendinimo pradžios iki pabaigos dienos.“

15. Papildau nauju 24 priedu (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministras                                                                                       Mindaugas Kvietkauskas