LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO 2021 METŲ VEIKSMŲ PLANO 1.1.41 PRIEMONĖS „ĮGYVENDINTI BANDOMĄJĮ MODELĮ, SIEKIANT EFEKTYVINTI BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO SAVIVALDYBĖSE PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMĄ“ KONSULTANTO 2021 M. ATRANKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 1 d. Nr. A1-491

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.13 ir 8.13.3 papunkčiais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.13 papunkčiu, įgyvendindama Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-950 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.41 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u  Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano 1.1.41 priemonės „Įgyvendinti bandomąjį modelį, siekiant efektyvinti bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonės administravimą“ konsultanto 2021 m. atrankos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                       Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2021 m. liepos 1 d. įsakymu

Nr. A1-491

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ IR BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO 2021 METŲ VEIKSMŲ PLANO 1.1.41 PRIEMONĖS „ĮGYVENDINTI BANDOMĄJĮ MODELĮ, SIEKIANT EFEKTYVINTI BENDRUOMENINĖS VEIKLOS STIPRINIMO SAVIVALDYBĖSE PRIEMONĖS ADMINISTRAVIMĄ“ KONSULTANTO 2021 M. ATRANKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano 1.1.41 priemonės „Įgyvendinti bandomąjį modelį, siekiant efektyvinti bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonės administravimą“ konsultanto 2021 m. atrankos aprašas (toliau – Atrankos aprašas) nustato Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-950 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.41 priemonės „Įgyvendinti bandomąjį modelį, siekiant efektyvinti bendruomeninės veiklos stiprinimo savivaldybėse priemonės administravimą“ (toliau – Priemonė) konsultanto 2021 m. atrankos organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus, paraiškų teikimo tvarką, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams ir pasiūlymų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo konsultavimo veikloms, susijusioms su Priemonės įgyvendinimu (toliau – konsultavimo veikla), vykdyti, konsultavimo veiklų vykdymo ir kontrolės tvarką, konsultavimo veiklų vykdymo kriterijus.

2. Atrankos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099;

2.2. paraiška – pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildytas, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais Atrankos apraše nurodytu būdu pateiktas SPPD, siekiant gauti finansavimą Priemonei įgyvendinti;

2.3. pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje veikianti nevyriausybinė organizacija (toliau – NVO), įregistravusi NVO žymą Juridinių asmenų registre ir pateikusi paraišką dalyvauti atrankoje;

2.4. partneris – Lietuvos Respublikoje veikianti NVO, įregistravusi NVO žymą Juridinių asmenų registre, su kuria pareiškėjas vykdo konsultavimo veiklas (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį);

2.5. pasiūlymas – Priemonės konsultanto paraiška, finansuojama iš Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) skirtų valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodyti pasiūlymo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose, tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma pasiūlymo aprašyme nurodytoms veikloms vykdyti);

2.6. Priemonės konsultantas – konsultavimo veiklas organizuojanti konkurso būdu atrinkta NVO, kuri kartu su partneriu (-iais), vadovaudamasi bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartimi, vykdo konsultavimo veiklas, kuriai Ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos konsultavimo veikloms vykdyti ir kuri informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašiusi valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;

2.7. kitos Atrankos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme.

3. Priemonės konsultanto atranką organizuoja Ministerija. Atranka laikoma įvykusia, jei pateikiama bent viena paraiška. Atranka skelbiama viešai Ministerijos interneto svetainėje https://socmin.lrv.lt.

4. Priemonės konsultanto atrankos tikslas – efektyvinti Priemonės Anykščių rajono, Elektrėnų rajono, Kaišiadorių rajono, Kauno miesto, Kėdainių rajono, Klaipėdos miesto, Klaipėdos rajono, Panevėžio miesto, Tauragės rajono, Trakų rajono savivaldybėse administravimą, stiprinti bendruomenines organizacijas teikiant joms mentorystės paslaugas vykdant bendruomeninės veiklos stiprinimo projektus ir skatinti vietos bendruomenių įsitraukimą į sprendimų priėmimo procesus, konkurso būdu finansuojant vieną NVO pateiktą konsultavimo veiklų pasiūlymą.

5. Konsultavimo veikla gali būti vykdoma kartu su partnere (-ėmis) NVO, kuri (-ios) kartu su pareiškėju pagal pasirašytą bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį įgyvendins dalį konsultavimo veiklų pasiūlyme numatytų veiklų ir kuriai (-ioms) pareiškėjas perves dalį konsultavimo veiklai vykdyti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

6. Vienam pasiūlymui mažiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 10 000 (dešimt tūkstančių) Eur, didžiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 180 000 (vienas šimtas aštuoniasdešimt tūkstančių) Eur.

7. Pasiūlymo įgyvendinimo trukmė – nuo Priemonės konsultanto atrankos paskelbimo Ministerijos interneto svetainėje dienos iki Sutartyje nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip 2021 m. gruodžio 31 d.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS, SIEKTINI RODIKLIAI

 

8. Finansuotinos konsultavimo veiklos ir siektini rodikliai:

Eil. Nr.

Finansuotinos konsultavimo veiklos

Rodikliai, kuriuos pareiškėjai įsipareigoja pasiekti iki 2021 m. gruodžio 31 d.

8.1.

Bendruomeninių organizacijų kompetencijų tobulinimas ir (ar) / konsultacijos stiprinant jų gebėjimus teikti kokybiškesnes paraiškas bendruomeninės veiklos stiprinimo projektų atrankos konkursui (toliau – Konkursas), kurį organizuoja Atrankos apraše nurodytos savivaldybės, vadovaudamosi Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano 1.1.4 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo, įgyvendinant bandomąjį modelį, aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. A1-435 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano 1.1.4 priemonės „Stiprinti bendruomeninę veiklą savivaldybėse“ įgyvendinimo, įgyvendinant bandomąjį modelį, aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), ir siekiant didesnio jaunimo įtraukimo į bendruomeninių organizacijų veiklą

Įgyvendinta ne mažiau nei 10 bendruomeninių organizacijų kompetencijų tobulinimo ir (ar) konsultavimo veiklų, kuriose dalyvavo ne mažiau nei 100 dalyvių.

8.2.

Konkursui teikiamų paraiškų priėmimas, jų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimas ir perdavimas atitinkamoms savivaldybėms

Priimtos paraiškos, pateiktos Konkursui 10 savivaldybių, įvertinta visų gautų paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams ir visos gautos paraiškos perduotos atitinkamoms Apraše nurodytoms savivaldybėms.

8.3.

Mentorystės paslaugų Konkursui atrinktoms bendruomeninėms organizacijoms, vykdančioms bendruomeninės veiklos stiprinimo projektus Apraše nurodytose savivaldybėse, teikimas siekiant gerinti jų vykdomų projektų kokybę, juos viešinti ir skatinti vietos bendruomenių įsitraukimą į sprendimų priėmimo procesus

Bendruomeninėms organizacijoms suteikta ne mažiau nei 10 konsultacijų, kuriose dalyvavo ne mažiau nei 100 dalyvių ir dešimtyje savivaldybių paskatintas vietos bendruomenių atstovų įsitraukimas į sprendimų priėmimo procesus.

8.4.

Rekomendacijų dėl Priemonės įgyvendinimo savivaldybėse tobulinimo rengimas ir pateikimas Ministerijai

Parengtos ir Ministerijai pateiktos rekomendacijos dėl Priemonės įgyvendinimo savivaldybėse tobulinimo.

 

9. Pareiškėjas privalo paraiškoje numatyti visas vykdytinas konsultavimo veiklas, nurodytas Atrankos aprašo 8 punkte, o Priemonės konsultantas – jas vykdyti.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

10. Pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) (jei konsultavimo veiklos vykdomos su partneriu (-iais)), privalo atitikti šias sąlygas:

10.1. yra NVO, veikianti Lietuvos Respublikoje, ir yra įregistravusi NVO žymą Juridinių asmenų registre (taikoma tiek pareiškėjui, tiek partneriui (-iams));

10.2. 2018–2020 m. laikotarpiu kiekvienais metais vykdė bent po vieną NVO sektoriaus stiprinimo veiklą ar įgyvendino projektą regioniniu (daugiau nei vienoje savivaldybėje) ar nacionaliniu lygiu;

10.3. 2017–2020 m. vykdė bent tris NVO ir valstybinių institucijų bendradarbiavimo veiklas ar projektus (atstovavimas NVO interesams, įstatymų projektų rengimas, dalyvavimas darbo grupėse);

10.4. 2016–2020 m. laikotarpiu kiekvienais metais vykdė bent po vieną veiklą ar projektą (mokymai, renginiai, tyrimai ar konsultacijos) su bendruomeninėmis organizacijomis ir bendruomeninių organizacijų asociacijomis regioniniu ar nacionaliniu lygiu;

10.5. turi darbo su NVO savivaldos lygiu ir darbo su savivaldybių administracijomis patirties (organizavo bent vieną veiklą (mokymai, renginiai, tyrimai ar konsultacijos) nuo 2018 m.);

10.6. turi ne mažesnę kaip vienų metų NVO konsultavimo (NVO stiprinimas, NVO veikla, NVO bendradarbiavimas su valstybinėmis institucijomis) patirtį nuo 2018 m. iki paraiškos pateikimo dienos;

10.7. teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui yra pateikę 2020 m. metinį finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą (taikoma tiek pareiškėjui, tiek partneriui, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ar partneris yra religinė bendruomenė ar bendrija);

10.8. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (taikoma tiek pareiškėjui, tiek partneriui);

10.9. pareiškėjas paskutinę atrankos skelbime nurodytą paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (taikoma tiek pareiškėjui, tiek partneriui).

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

11. Pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, paraišką dalyvauti Priemonės konsultanto atrankoje pildo informacinėje sistemoje.

Pareiškėjo paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir konsultavimo veikloms finansavimas neskiriamas. Informacija apie gautas paraiškas skelbiama SPPD interneto svetainėje per 3 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos.

12. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Atrankos aprašo 15 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo SPPD dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

13. Paraiškoje pateikiama:

13.1. informacija apie pareiškėją ir pasitelkiamus partnerius (teisinė forma, juridinio asmens kodas, vadovas, kontaktinis asmuo, banko sąskaitos numeris, banko pavadinimas, banko kodas);

13.2. Pareiškėjo deklaracija (Atrankos aprašo 1 priedas);

13.3. informacija apie pareiškėjo ir partnerio atitiktį Atrankos aprašo 10.2–10.7 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams;

13.4. planuojamos konsultavimo veiklos (aprašymas ir veiklų planas) nurodant:

13.4.1. konsultavimo veiklų vadovą ir vykdytoją (-us);

13.4.2. kaip bus organizuojamas Konkursui pateiktų paraiškų rinkimas, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimas ir paraiškų perdavimas atitinkamų savivaldybių administracijoms;

13.4.3. kokiomis priemonėmis bus siekiama įtraukti jaunimą į bendruomeninių organizacijų veiklą, o bendruomenines organizacijas – į sprendimų priėmimo procesus, kaip planuojama konsultuoti bendruomenines organizacijas ir teikti joms mentorystės paslaugas;

13.5. laukiami konsultavimo veiklų įgyvendinimo rezultatai (rodiklių, nurodytų Atrankos aprašo 8 punkte, pasiekimas ir pareiškėjo nustatyti kokybiniai rodikliai, jei yra), taip pat informacija apie planuojamą konsultavimo veiklų ir rezultatų viešinimą;

13.6. detali konsultavimo veiklų sąmata (toliau – sąmata) nurodant, kiek lėšų prašoma skirti iš valstybės biudžeto;

13.7partnerių vaidmuo ir funkcijos vykdant konsultavimo veiklas;

13.8. vadovo, veiklų vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis, gebėjimai, kiti žmogiškieji ištekliai, reikalingi konsultavimo veikloms vykdyti;

13.9. aktyvi (-ios) nuoroda (-os), leidžianti (-čios) susipažinti su viešai internete pareiškėjo (ir partnerio) paskelbtu 2020 m. metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu ir veiklos ataskaita;

13.10. kita papildoma su konsultavimo veiklų vykdymu susijusi informacija, teikiama pareiškėjo nuožiūra.

14. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių dokumentų elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

14.1. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

14.2. bendradarbiavimo / jungtinės veiklos sutarties, nurodant konkrečias partnerio įgyvendinamas veiklas ir funkcijas;

14.3. pagrindinio (-ių) konsultavimo veiklų vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį, gebėjimus ir žmogiškuosius išteklius, reikalingus konsultavimo veikloms vykdyti, patvirtinančių dokumentų (gyvenimo aprašymo (CV));

14.4. pareiškėjo ir pasitelkiamo partnerio (jeigu konsultavimo veiklos vykdomos su partneriu (-iais)) atitiktį Atrankos aprašo 10.2–10.7 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams patvirtinančių dokumentų:

14.4.1. dokumentų, įrodančių vykdytas NVO sektoriaus stiprinimo veiklas ar projektus regioniniu (daugiau nei vienoje savivaldybėje) ar nacionaliniu lygiu 2018–2020 m. laikotarpiu kiekvienais metais (mokymai, renginiai, tyrimai, konsultacijos ar viešinimo akcijos, nurodant šių veiklų datą, vietą, dalyvių skaičių, temas, pasiektus rezultatus ir viešinimo nuorodą arba vykdyto projekto sutartį ar veiklos ataskaitą);

14.4.2. dokumentų, įrodančių 2017–2020 m. laikotarpiu vykdytas bent tris NVO ir valstybinių institucijų bendradarbiavimo veiklas ar projektus (pateikiamos atitinkamų sutarčių, susitarimų, įsakymų dėl darbo grupių sudarymo ar kitų dokumentų kopijos, pridedant dalyvavusio asmens priklausymą pareiškėjo ir partnerio (-ių) (jeigu konsultavimo veiklos vykdomos su partneriu (-iais)) organizacijai įrodančius dokumentus ir patvirtinimą, kad šį (šiuos) asmenį (-enis) numatoma įtraukti į konsultavimo veiklų vykdymą);

14.4.3. dokumentų, įrodančių 2016–2020 m. laikotarpiu kiekvienais metais vykdytas ne mažiau kaip 5 veiklas ar projektus su bendruomeninėmis organizacijomis ir bendruomeninių organizacijų asociacijomis regioniniu ar nacionaliniu lygiu (mokymus, renginius, tyrimus ar konsultacijas, nurodant šių veiklų datą, vietą, dalyvių skaičių, temas, pasiektus rezultatus, arba, jei tai – nuolatinė organizacijos veikla, šią veiklą pagrindžiančius dokumentus);

14.4.4. dokumentų, įrodančių darbo su NVO savivaldos lygiu ir darbo su savivaldybių administracijomis patirtį (bent vieną nuo 2018 m. vykdytą veiklą) (pateikiamos atitinkamų sutarčių, susitarimų kopijos);

14.4.5. dokumentų, įrodančių bent vienų metų NVO konsultavimo patirtį nuo 2018 m. (pateikiama vykdyto projekto sutartis ar veiklos ataskaita arba, jei tai – nuolatinė organizacijos veikla, – šią veiklą pagrindžiantys dokumentai);

14.5. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimo (-ų), jei toks (-ie) yra ir jei jie turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

14.6. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

15. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.

16. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su atranka susijusiais klausimais. Jas teikia Ministerijos atstovas, kurio telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas nurodyti skelbime. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos 12 val.

17. Paraiškas, atitikusias formaliuosius kriterijus, vertina ir siūlymus dėl Priemonės konsultanto teikia Komisija, kurios sudėtį tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 (penkių) narių, kurie paskiriami iš Ministerijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos atstovų.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

18. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas (ministerijos atstovas), jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius, paskirtas socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

19. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiuo Atrankos aprašu.

20. Komisijos darbo forma yra posėdžiai (jie gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu). Posėdžius šaukia Komisijos sekretorius, suderinęs su Komisijos pirmininku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

21. Pirmasis Komisijos posėdis šaukiamas per 3 (tris) darbo dienas nuo gautų paraiškų pateikimo Komisijai, SPPD, įvertinus paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams, dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

22. Prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą (Atrankos aprašo 2 priedas) ir Nešališkumo deklaraciją (Atrankos aprašo 3 priedas).

23. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos (-ų) vertinimo ir balsavimo, jei svarstoma organizacijos, kurios vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (arba) darbuotojas jis arba jam artimas asmuo (jo sutuoktinis, sugyventinis, partneris, taip pat šių asmenų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai) yra, paraiška (-os). Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o jo (jų) paraišką (-as) vertina kitas Komisijos narys, kurį paskiria Komisijos pirmininkas.

24. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

25. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos sekretorius. Posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius. Protokolai parengiami per 3 (tris) darbo dienas po posėdžio. Komisijos narys turi teisę pareikšti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

26. Komisija, organizuodama savo darbą ir priimdama sprendimus, vadovaujasi Atrankos aprašu ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679).

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

27.  Paraiškų vertinimą sudaro du etapai:

27.1. paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimas, kurį atlieka SPPD;

27.2. paraiškų, atitikusių formaliuosius kriterijus, vertinimas ir atranka, kurią atlieka Komisijos nariai, informacinėje sistemoje užpildydami paraiškų vertinimo anketas. Komisija taip pat vertina konsultavimo veikloms galimą skirti lėšų sumą.

28. Paraiškų, pateiktų informacinėje sistemoje, atitiktį formaliesiems kriterijams, nurodytiems Atrankos aprašo 10–11, 13–15 punktuose, per 7 (septynias) darbo dienas nuo skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos Atrankos aprašo 29–32 punktuose nustatyta tvarka vertina SPPD, kuris atlieka Atrankos apraše numatytos atranką administruojančios įstaigos funkcijas.

29. Jeigu, vertinant gautų paraiškų ir dokumentų atitiktį formaliesiems kriterijams, kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti įtakos vertinant paraiškas, SPPD gali paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 2 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

30. Jei pateikta paraiška, pridedami dokumentai, pareiškėjas ir (ar) partneris, Atrankos aprašo 29 punkte nustatyta tvarka SPPD pateikus prašymą patikslinti paraiškoje nurodytą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus, atlikus formaliųjų kriterijų vertinimą, neatitinka bent vieno iš Atrankos aprašo 10–11, 13–15 punktuose nustatytų reikalavimų (išskyrus paraiškos, pareiškėjo ir (ar) partnerio pateiktos informacijos netikslumus, kurie iš esmės netrukdo vertinti atitikties formaliesiems kriterijams, t. y. klaidingai nurodyta atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos surašymo data, yra rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimai, paraiškos priedai pateikti kita, nei Atrankos apraše nustatyta, forma), paraiška toliau nevertinama ir finansavimas neskiriamas.

31. SPPD apie paraišką (-as), kuri (-ios) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (‑ų), informuoja pareiškėją (-us) elektroniniu laišku, kuriame nurodo paraiškos (-ų), neatitinkančios (‑ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis.

32. SPPD ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo paskutinės formaliųjų kriterijų įvertinimo dienos parengia paraiškų formaliųjų kriterijų vertinimo suvestinę ir ją perduoda Komisijai, kuri vertina paraiškas ir vykdo jų atranką. Kartu su paraiškų formaliųjų kriterijų vertinimų suvestine SPPD Komisijos nariams pateikia informaciją apie galimybę, naudojantis informacinės sistemos priemonėmis, susipažinti su paraiškomis.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

33. Gavęs paraiškų formaliųjų kriterijų vertinimo suvestinę, komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kuriame SPPD atstovas (-ai) supažindina Komisiją su vertintinomis paraiškomis ir paraiškomis, kurios neatitiko formaliųjų kriterijų (jei tokių yra), atsako į Komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

34. Jeigu Komisijai, vertinančiai gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus, kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant paraišką, Komisija raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydama prašymo motyvus. SPPD, naudodamasis informacinės sistemos priemonėmis, nurodo pareiškėjui pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją, kurios SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraišką. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja Komisiją. Pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, Komisija nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant paraišką. Apibendrinusi argumentus dėl paraiškos atmetimo, pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, Komisija priima sprendimą tokią paraišką atmesti. 

35. Vertintinas paraiškas Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du Komisijos nariai. Jeigu vieną paraišką vertino du Komisijos nariai ir jų vertinimas skiriasi daugiau kaip 20 balų ir (arba) vienas iš Komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, Komisijos pirmininkas paskiria trečią vertintoją tokiai paraiškai įvertinti.

36. Jeigu Atrankos aprašo 35 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečias Komisijos narys, Komisijos sekretorius apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraiškos vertintojų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų bei siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkius ir juos pateikia Komisijai.

37. Komisija, įvertinusi dviejų vertintojų paraiškų vertinimų suvestinę, parengtą trečiam vertintojui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiams.

38. Kiekvienas Komisijos nario skirtas balas vertinimo anketoje privalo būti išsamiai pagrįstas. Jeigu Komisijos nario siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.

39. Paraiškų vertinimas Komisijoje turi būti atliktas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo formaliųjų kriterijų vertinimo suvestinės pateikimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

40. Komisija turi įvertinti ir skirti balų už šias aplinkybes:

40.1. ar planuojama įgyvendinti visas konsultavimo veiklas, nurodytas Atrankos aprašo 8 punkte, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – planuojama įgyvendinti dalį veiklų; 5 – planuojama įgyvendinti visas veiklas;

40.2. planuojamų konsultavimo veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą atrankos tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos atrankos tikslui pasiekti; 1–10 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos atrankos tikslui pasiekti; 11–15 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos atrankos tikslui pasiekti;

40.3. planuojamų veiklų ir funkcijų / atsakomybių pasiskirstymo tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendinant konsultavimo veiklas, pagrįstumą ir tinkamumą atrankos tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nepagrįstas, netinkamas atrankos tikslui pasiekti; 1–10 – iš dalies pagrįstas ir iš dalies tinkamas atrankos tikslui pasiekti; 11–15 – pagrįstas ir tinkamas atrankos tikslui pasiekti;

40.4. sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–10 – iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 11–15 – aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis.

41. Jei kelios paraiškos surinko vienodą balų skaičių, prioritetas teikiamas to pareiškėjo, kuris ir (ar) kurio partneris turi didesnę veiklų, nurodytų Atrankos aprašo 10.2–10.6 papunkčiuose, vykdymo patirtį, paraiškai.

42. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 50, privaloma surinkti minimali balų suma – 35. Paraiškos, kurios nesurinko 35 balų, nefinansuojamos.

43. Įvertinti pasiūlymai reitinguojami komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

Atrenkamas tas pasiūlymas, kuris surinko didžiausią balų skaičių. Pasiūlymai, kuriems skirtas mažesnis balų skaičius, įtraukiami į rezervinių pasiūlymų sąrašą. Pasiūlymai, esantys rezervinių pasiūlymų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjimo tvarka).

44. Jei Komisija, įvertinusi paraiškas, priima sprendimą siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą nurodydama, kiek lėšų siūlo skirti.

45. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną nuo Komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos, informacinės sistemos priemonėmis informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti lėšų dydį ir nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant konsultavimo veiklas, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatą ir (ar) pasiūlyme nurodytą veiklų planą.

46. Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos, naudodamasis informacinės sistemos priemonėmis, patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos vykdant konsultavimo veiklas, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) pasiūlyme nurodytą veiklų planą.

47. Gavus pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos vykdant konsultavimo veiklas, patikslintą sąmatą ir (ar) pasiūlyme nurodytą veiklų planą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintos sąmatos ir (ar) pasiūlyme nurodyto veiklų plano gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti Komisijai. Komisija, gavusi patikslintą sąmatą ir (ar) pasiūlyme nurodytą veiklų planą, posėdyje svarsto dokumentus ir jiems pritaria arba nepritaria.

48. Pareiškėjui per Atrankos aprašo 46 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos vykdant konsultavimo veiklas, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) pasiūlyme nurodyto veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį pasiūlymui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei Komisija nepritaria pareiškėjo patikslintai sąmatai ir (ar) pasiūlyme nurodytam veiklų planui, jo pasiūlymui lėšų neskiriama.

49. Siūlymą dėl atrinkto Priemonės konsultanto ir valstybės biudžeto lėšų skyrimo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl siūlymo finansuoti atrinktą pareiškėjo paraišką pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos ir įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu dėl lėšų skyrimo.

Ministerijos kanclerio potvarkyje nurodoma:

49.1. pagrindas finansuoti pasiūlymus ar jų nefinansuoti (teisės aktų nuostatos, Komisijos protokolų duomenys);

49.2. finansuotinas pasiūlymas, nurodant pareiškėją, jo juridinio asmens kodą, pasiūlymo pavadinimą, surinktų balų vidurkį prašomą sumą ir skiriamą sumą;

49.3. rezervinių pasiūlymų sąrašas nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, pasiūlymų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, preliminariai siūlomas skirti sumas;

49.4. nefinansuotinų pasiūlymų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, pasiūlymų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, siūlomas skirti sumas;

49.5 pavedimas už atrankos organizavimą atsakingam Ministerijos paskirtam specialistui užtikrinti tinkamą Atrankos aprašo, susijusio su pasiūlymų finansavimu, įgyvendinimą;

49.6. sprendimo apskundimo tvarka.

50. Informacija apie atrankos rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt, skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html), nurodant subjekto, kuriam skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimą ir kodą, pasiūlymo pavadinimą ir skirtų lėšų sumą. Ministerijos interneto svetainėje skelbiamas atrinkto ir rezervinių pasiūlymų sąrašas.

51. Komisijos sekretorius raštu informuoja pareiškėją apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 2 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

 

 

 

 

VIII SKYRIUS

SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

52. Pareiškėjas, kuriam skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje nurodyti Priemonės konsultanto įsipareigojimai, kitos sąlygos ir pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte, informacinės sistemos priemonėmis pasirašo su SPPD. Sutartis pasirašoma informacinės sistemos priemonėmis per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo konsultavimo veikloms vykdyti perdavimo SPPD dienos.

53. Pareiškėjui, kuriam skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per Atrankos aprašo 52 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą Sutartį, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti konsultavimo veiklas, SPPD teikia Ministerijos kancleriui siūlymą panaikinti sprendimą skirti valstybės biudžeto lėšų pasiūlymui įgyvendinti. Likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skiriamos kitam aukščiausiais balais įvertintam pasiūlymui, esančiam rezervinių pasiūlymų sąraše. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos.

 

IX SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

54. Tinkamomis finansuoti laikomos šios konsultavimo veiklų išlaidos:

54.1. išlaidos darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti:

54.1.1. konsultavimo veiklų vykdymo vadovo ar koordinatoriaus darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

54.1.2. Priemonės konsultanto darbuotojų, taip pat partnerio (-ių) darbuotojo (-ų), tiesiogiai vykdančių konsultavimo veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

54.1.3. asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

54.2. išlaidos prekėms ir paslaugoms, skirtoms konsultavimo veiklas vykdantiems darbuotojams ir tiesiogiai su konsultavimo veiklomis susijusioms veikloms, nurodytoms Atrankos aprašo 8 punkte, įsigyti:

54.2.1. ryšio paslaugų išlaidos (telefono ryšio, interneto ryšio, pašto išlaidos);

54.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (Priemonės konsultanto nuosavybės, patikėjimo teise valdomų, naudojamų pagal nuomos arba panaudos sutartis automobilių nuoma, degalai, tepalai, visuomeninio transporto priemonių bilietai);

54.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);

54.2.4. išlaidos konsultavimo veikloms vykdyti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių, teisininkų) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su konsultavimo veiklų vykdymu, įsigyti;

54.3. išlaidos kitoms paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su konsultavimo veiklų vykdymu, įsigyti:

54.3.1. užmokestis už buhalterinės apskaitos tvarkymą pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

54.3.2. išlaidos konsultavimo veikloms vykdyti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, Priemonės veiklų viešinimo) įsigyti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas. 

55. Konsultavimo veikloms vykdyti skirtomis valstybės biudžeto lėšomis gali būti finansuojamos tik Atrankos aprašo 8 punkte nurodytos veiklos.

56. Konsultavimo veiklų išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo atrankos paskelbimo Ministerijos interneto svetainėje dienos iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

57. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

57.1. įsiskolinimams dengti ar investiciniams projektams finansuoti;

57.2. išperkamajai nuomai;

57.3. Priemonės įgyvendinimo išlaidoms, finansuojamoms iš kitų finansavimo šaltinių, apmokėti;

57.4. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

57.5. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

57.6. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigyti;

57.7. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam remontui, aplinkai tvarkyti;

57.8. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, nuomai konsultavimo veikloms vykdyti;

57.9. kitoms su Priemonės įgyvendinimu ir konsultavimo veiklomis tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti;

57.10. išlaidoms, patirtoms iki Atrankos aprašo 56 punkte nurodytų terminų imtinai, taip pat po 2021 m. gruodžio 31 d., padengti;

57.11. veikloms, kuriomis:

57.11.1. keliama grėsmė žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

57.11.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškiama nepagarba tautiniams Lietuvos valstybės simboliams;

57.11.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarinamas smurtas, prievarta, neapykanta;

57.11.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžiama Lietuvos Respublikos Konstitucija, kiti įstatymai ir kiti teisės aktai.

58. Priemonės konsultantas gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertinęs valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti.

59. Priemonės konsultantas atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

60. Priemonės konsultantas privalo konsultavimo veiklą vykdyti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d., ir, kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas, pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. metinę veiklos ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

60.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą veiklos vykdymo laikotarpį);

60.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą veiklos vykdymo laikotarpį);

60.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, paslaugų sutarties, paslaugų perdavimo–priėmimo akto, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą veiklos vykdymo laikotarpį);

60.4. veiklos vykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams, už visą veiklos vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

60.4.1. informacija apie Atrankos aprašo 8 punkte išvardytų rodiklių ir Priemonės konsultanto nustatytų rodiklių pasiekimą;

60.4.2. informacija apie konsultavimo veiklas, įvykdytas nuo pasiūlymo įgyvendinimo pradžios (jų įvykdymo datos ir trumpas veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas);

60.4.3. informacija apie konsultavimo veiklų viešinimą nuo pasiūlymo įgyvendinimo pradžios.

61. Konsultavimo veikloms vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti konsultavimo veikloms vykdyti skirtos išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su paraiškoje numatytomis veiklomis ir būtinos konsultavimo veikloms vykdyti, pagrįstos konsultavimo veiklų vykdymo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

62. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą įrodančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir konsultavimo veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Priemonės konsultantas paslaugas ar prekes konsultavimo veikloms vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

63. Lėšos privalo būti naudojamos tik paraiškoje ir bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartyse su partneriais nurodytoms veikloms vykdyti.

64. Konsultavimo veikloms vykdyti skirtos lėšos laikomos panaudotomis tinkamai, jei jos panaudotos pagal paraiškoje ir Sutartyje nurodytą tikslinę paskirtį ir reikalavimus.

65. Norėdamas patikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą, Priemonės konsultantas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų išlaidų sąmatą. SPPD, išnagrinėjęs Priemonės konsultanto prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis informuoja Priemonės konsultantą. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis. 

66. Prašymai patikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Priemonės konsultantas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

67. Norėdamas patikslinti pasiūlyme nurodytą veiklų planą, Priemonės konsultantas atsakingam SPPD specialistui elektroniniu paštu ir per informacinę sistemą pateikia pagrįstą prašymą patikslinti pasiūlyme nurodytą veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą. Priemonės konsultantas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįgyvendintų veiklų planą. Apie leidimą patikslinti veiklų planą SPPD atsakingas specialistas informuoja Priemonės konsultantą per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d. Priemonės konsultantas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.

68. SPPD nutraukia Sutartį, sustabdo lėšų pervedimą ir inicijuoja pervestų lėšų grąžinimą, kai:

68.1. nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

68.2. nustato esminių Atrankos aprašo, Aprašo, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, pažeidimų;

68.3. vadovaujantis Atrankos aprašo 73 punktu, sustabdomas Sutarties vykdymas ir nepašalinami nustatyti veiklos trūkumai ar pašalinami, bet apie jų pašalinimą laiku neinformuojamas SPPD.

69. Už informacijos ir su konsultavimo veiklomis bei jų vykdymu susijusių duomenų tikslumą, teisingumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Priemonės konsultantas. Dokumentus, susijusius su konsultavimo veiklomis ir jų įgyvendinimu (paraišką, buhalterinės apskaitos dokumentus ir kt.), Priemonės konsultantas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti atrankai pateiktų dokumentų ir su konsultavimo veiklų vykdymu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas tiek vykdydamas konsultavimo veiklas, tiek 24 mėnesius po jų įvykdymo (po 2021 m. gruodžio 31 d.).

70. Priemonės konsultantas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

71. Priemonės konsultantas privalo raštu informuoti SPPD apie numatytų konsultavimo veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą Priemonės konsultantui. Priemonės konsultantui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė numatytas konsultavimo veiklas, atnaujinus numatytų konsultavimo veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

72. Priemonės konsultantas privalo informuoti raštu Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti konsultavimo veiklas.

73. SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad Priemonės konsultantas netinkamai vykdo Atrankos aprašo, Aprašo, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus, SPPD apie tai raštu informuoja Priemonės konsultantą ir sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD Priemonės konsultantui nustato protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Priemonės konsultantas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Atrankos apraše, Apraše, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus. SPPD, įvertinęs iš Priemonės konsultanto gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei Priemonės konsultantas per nustatytą terminą veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Atrankos apraše, Apraše, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai Priemonės konsultantą įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

74. Priemonės konsultantas turi viešinti konsultavimo veiklų vykdymą, kad visuomenė daugiau sužinotų apie konsultavimo veiklų tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas konsultavimo veiklų vykdymą, Priemonės konsultantas negali pažeisti viešosios tvarkos, asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad pasiūlymui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija. SPPD tikrina, kaip Priemonės konsultantas laikosi šiame punkte nurodyto įsipareigojimo.

75. Viešindamas konsultavimo veiklų vykdymą ir jas vykdydamas ir (ar) naudodamasis konsultavimo veiklų rezultatais bent 6 mėnesius po to, kai konsultavimo veiklos baigtos įgyvendinti, Priemonės konsultantas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota konsultavimo veikloms vykdyti. SPPD tikrina, kaip Priemonės konsultantas laikosi šiame punkte nurodyto įsipareigojimo.

 

 

 

 

 

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

76. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

77. Ministerija turi teisę atlikti konsultavimo veiklų vykdymo ir tam skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

78. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

79. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl pareiškėjo (Priemonės konsultanto) paraiškoje ir (arba) Sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) jo nepasiekia laiškai arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.

80. Jei ne dėl Priemonės konsultanto veiksmų atsirado nenumatytų, Atrankos apraše nenustatytų aplinkybių, dėl kurių jis negali vykdyti konsultavimo veiklų, numatytų veiklų plane, kad būtų pasiekti konsultavimo veiklų vykdymo rodikliai, jis gali keisti tų veiklų vykdymo būdus (veiklas vykdyti pasitelkęs elektroninių ryšių ar bekontaktes priemones), jei dėl to nereikia tikslinti konsultavimo veiklų išlaidų sąmatos.

 

__________________________