Herbas (mažas4)

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO SAVANORIŠKOS TARNYBOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 23 d. Nr. TS-20

Kupiškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-317 „Dėl Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. rugsėjo    26 d. sprendimą Nr. TS-216 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

Savivaldybės meras Dainius Bardauskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. TS-20  

 

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO SAVANORIŠKOS TARNYBOS ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės jaunimo savanoriškos tarybos organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato savanoriškos tarnybos Kupiškio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) vykdytojus ir vykdytojų darbo organizavimą, finansavimą ir savanoriškos tarnybos organizavimą.

2. Jaunimo savanoriškos tarnybos (toliau – JST) įgyvendinimo ypatumai:

2.1. Aprašas taikomas, jei organizuojant savanorišką veiklą, dalyvauja savanoris, akredituota jaunimo savanorius priimanti organizacija (toliau – PO), jaunimo savanorišką veiklą organizuojanti organizacija (toliau – SVO organizacija) ir JST vykdyti skiriamas finansavimas iš Lietuvos Respublikos valstybės ar Savivaldybės biudžetų;

2.2. savanoris jaunimo savanorišką tarnybą gali įgyvendinti tik vienoje pasirinktoje PO.

3. Apraše minimi dokumentai – Jaunimo savanoriškos tarnybos veiklos grafikas ir Sutartis, atitinka Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-317 „Dėl Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, esančius 1 ir 2 priedus.

4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. JST – visuma organizuojamų ir vykdomų savanoriškų veiklų, kuriose dalyvauja savanoris, PO ir SVO organizacija.

4.2. Kuratorius – asmuo, dirbantis PO arba atliekantis savanorišką veiklą, atsakingas už savanoriškos veiklos organizavimą ir koordinavimą bei dalyvaujantis savanorio kompetencijų, įgytų savanoriškos tarnybos metu, vertinimo ir įsivertinimo procese.

4.3. Mentorius – asmuo, SVO organizacijoje dirbantis arba atliekantis savanorišką veiklą, atsakingas už savanorių dalyvavimą jaunimo savanoriškoje tarnyboje, savanoriškos veiklos metu įgytų kompetencijų vertinimo ir įsivertinimo organizavimą, kuratorių informavimą ir konsultavimą.

4.4. Organizacijos akreditavimas – procesas, kurio metu potenciali PO įvertinama vadovaujantis vertinimo kriterijais ir tvarka, nustatyta Priimančių organizacijų akreditavimą reguliuojančiuose teisės aktuose, arba procesas, kurio metu potenciali SVO organizacija įvertinama vadovaujantis vertinimo kriterijais ir tvarka, nustatyta SVO organizacijų akreditavimą reguliuojančiuose teisės aktuose.

4.5. PO – akredituotas Lietuvos Respublikoje įregistruotas ne pelno siekiantis juridinis asmuo (savanoriškos tarnybos organizatorius), galintis sudaryti sąlygas savanoriams tobulėti asmeniškai ar profesinėje srityje ir užtikrinti jų palaikymą.

4.6. Savanoris – jaunas žmogus, neatlygintinai atliekantis visuomenei naudingą veiklą Priimančioje organizacijoje.

4.7. Savanoriška veikla – savanorio neatlygintinai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus susitarimu.

4.8. SVO organizacija – akredituota Lietuvos Respublikoje veikianti nevyriausybinė organizacija, galinti užtikrinti savanorių dalyvavimą savanoriškoje veikloje, bendradarbiavimą su PO, teikti PO metodinį palaikymą dėl savanoriškos veiklos metu savanorio įgytų kompetencijų vertinimo ir įsivertinimo.

4.9. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-317 „Dėl Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SAVANORIŠKOS TARNYBOS VYKDYTOJAI IR JŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

5. Savanoriška veikla turi būti vykdoma ne mažiau kaip 2 val. per savaitę ir ne mažiau kaip 35 val. per mėnesį, tačiau ne mažiau kaip 110 val. ir ne daugiau kaip 130 val. per 3 mėnesius nuo Sutartyje nurodytos savanoriškos veiklos pradžios datos ir ne mažiau kaip 240 val. per 6 mėnesius. Ji turi būti vykdoma Sutartyje nustatytu terminu pagal savanorio, PO ir SVO organizacijos suderintą jaunimo savanoriškos veiklos savanorio grafiką. Pagal jaunimo savanoriškos veiklos savanorio grafiką savanoris gali be pateisinamos priežasties nevykdyti veiklos vieną kartą (ne daugiau kaip 1 savaitę) per visą Sutartyje nustatytą savanorio JST atlikimo terminą.

6. Savanorio motyvuotu prašymu Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) dėl vertinimo komisijos (toliau – Komisija) pateisinamomis pripažintų aplinkybių (ligos, artimųjų giminaičių mirties ir kt.) savanorystės veikla gali būti sustabdyta vieną kartą ne daugiau kaip 30 kalendorinių dienų per visą Sutartyje nustatytą savanorio JST atlikimo terminą. Komisiją sudaro Departamento, SVO organizacijos, PO organizacijų atstovai.

Esant išimtinėms aplinkybėms ir savanorio motyvuotu prašymu, kuriuo pagrindžiama būtinybė stabdyti jaunimo savanorišką tarnybą ilgesniam nei 30 kalendorinių dienų laikotarpiui ir pateikiami tokio stabdymo aplinkybes įrodantys dokumentai, Komisijos sprendimu savanorio atliekama JST gali būti sustabdyta vieną kartą ilgesniam nei 30 kalendorinių dienų laikotarpiui, kurį nustato Komisija, atsižvelgdama į savanorio prašyme nurodytas aplinkybes ir kartu su prašymu pateiktus dokumentus.

Komisijai šiame Aprašo punkte nustatytais atvejais priėmus sprendimą stabdyti savanorio atliekamą JST, Departamentas ne vėliau nei per 10 darbo dienų nuo nurodyto sprendimo priėmimo dienos parengia ir su savanoriu, SVO organizacija bei PO suderina Sutarties pakeitimo projektą, pakeisdamas Sutartyje nustatytą JST atlikimo terminą ir (ar) jaunimo savanoriškos veiklos savanorio grafiką.

Laikotarpis, kuriuo savanorio JST buvo sustabdyta, neįskaitomas į JST atlikimo terminą.

JST sustabdymo metu reikalavimas, kad JST būtų vykdoma ne mažiau kaip 2 val. per savaitę arba ne mažiau kaip 35 val. per mėnesį, netaikomas.

7. JST vykdytojai yra:

7.1. akredituota PO;

7.2. akredituota SVO organizacija;

7.3. Departamentas.

8. JST ir Aprašo 7.1–7.2 papunkčiuose nurodytų JST vykdytojų akreditavimą bei jų veiklos stebėseną koordinuoja Departamentas, vadovaudamasis Departamento direktoriaus patvirtintais savanorišką veiklą reguliuojančiais teisės aktais, nustatančiais PO ir SVO organizacijų akreditavimo tvarkas ir kriterijus bei JST įgyvendinimo kokybės kriterijus ir priežiūros tvarką. PO ir SVO organizacijos turi vadovautis patvirtintais Departamento jaunimo savanorišką veiklą reguliuojančiais teisės aktais bei šiuo Aprašu.

9. Už Aprašo įgyvendinimą Savivaldybėje atsakingas Savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorius (toliau – JRK), kuris prisideda prie JST įgyvendinimo, viešinimo ir akredituotų PO tinklo plėtros Savivaldybėje.

10. Norėdamas tapti savanoriu, jaunas žmogus turi pateikti užpildyti registracijos anketą oficialioje Departamento interneto svetainėje.

11. Departamentas pasibaigus registracijos laikotarpiui SVO organizacijai perduoda registracijų duomenis pagal savivaldybėse esančių finansuojamų vietų skaičių. Pagal savanorių registracijos datos eiliškumą yra susisiekiama su jaunuoliais.

12. Savanoris jaunimo savanorišką veiklą vykdo PO, veikiančioje tik Savivaldybės teritorijoje. PO, vykdančių savanorišką veiklą Savivaldybėje, sąrašas skelbiamas oficialioje Departamento interneto svetainėje ir Savivaldybės interneto svetainėje.

13. Ta pati organizacija gali būti ir PO, ir SVO organizacija. Kuratoriaus ir mentoriaus veiklas privalo vykdyti skirtingi asmenys.

14. Mentorius prašymą pateikusiam jaunam žmogui privalo sudaryti sąlygas susitikti su PO kuratoriumi. Susitikimai su PO kuratoriumi organizuojami siekiant užtikrinti, kad jaunimo savanoriška veikla atlieptų jauno žmogaus lūkesčius, sumažintų ankstyvo pasitraukimo iš jaunimo savanoriškos veiklos riziką.

15. JST vykdoma tik sudarius Sutartį tarp jauno žmogaus, PO ir SVO organizacijos, kurioje apibrėžiami šalių įsipareigojimai bei atsakomybės: savanorio užduotys, darbų apimtys, pareigos, PO ir SVO organizacijos pareigos, atsakomybė, savanorio, PO ir SVO organizacijos kontaktiniai duomenys.

16. PO turi teisę atsisakyti sudaryti Sutartį ar nutraukti su savanoriu sudarytą Sutartį, jei:

16.1. organizacijoje siūlomos savanoriškos veiklos neįmanoma suderinti su savanorio gebėjimais, interesais, poreikiais ir motyvacija;

16.2. savanoris negali atlikti jam siūlomos savanoriškos veiklos dėl sveikatos problemų, negalios;

16.3. savanoris neturi teisės dirbti su tiksline grupe (pvz.: dėl neišnykusio ar nepanaikinto teistumo, neturi sveikatos pažymėjimo, leidžiančio dirbti su vaikais, nors tokį pažymėjimą privaloma turėti ir pan.);

16.4. dėl kitų objektyvių priežasčių.

17. PO apie atsisakymą sudaryti Sutartį arba apie Sutarties nutraukimą, atsisakymo sudaryti Sutartį ar Sutarties nutraukimo priežastis jauną žmogų, pateikusį prašymą, arba savanorį pasirašytinai informuoja raštu.

 

III SKYRIUS

JST FINANSAVIMAS

18. JST Savivaldybėje organizavimas gali būti finansuojamas iš:

18.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jai pavaldžių įstaigų skirtų asignavimų;

18.2. Savivaldybės biudžeto;

18.3. kitų teisėtų finansavimo šaltinių.

19. Lėšos JST Savivaldybėje organizavimui yra skiriamos SVO organizacijai.

20. Lėšos iš Savivaldybės biudžeto JST organizavimui gali būti skiriamos:

20.1. kaip Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jai pavaldžių įstaigų organizuojamo(-ų) konkurso(-ų) laimėtos JST programos dalinis finansavimas;

20.2. viešųjų pirkimų teisės aktų nustatyta tvarka perkant JST Savivaldybėje organizavimo paslaugą.

21. SVO organizacija, organizuojanti savanorišką veiklą Savivaldybėje, gavusi finansavimą pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jai pavaldžių įstaigų organizuotą JST programų finansavimo konkursą, kurio rezultatai tvirtinami Departamento direktoriaus įsakymu, gali pateikti prašymą Savivaldybės administracijos direktoriui ir pagal sudarytą sąmatą gauti papildomą finansavimą prisidėjimą JST Savivaldybėje programai įgyvendinti. JST finansavimo tvarkos aprašas tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

22. Lėšos, skirtos JST programai Savivaldybėje įgyvendinti, patvirtintos Žinių visuomenės, kultūrinio ir sportinio efektyvino skatinimo programoje.

23. JST Savivaldybėje organizavimui skirtos lėšos naudojamos SVO organizacijos JST veiklos ir administravimo išlaidoms padengti bei savanoriams reikalingoms prekėms ir paslaugoms kompensuoti.

24. SVO organizacija savanoriškos veiklos metu savanorio patirtas išlaidas kompensuoja tokia proporcija: 90 proc. administracinėms lėšoms padengti, likę 10 proc., esant poreikiui, savanorių išlaidoms padengti. 

25. SVO jaunimo reikalų koordinatoriui pateikia garantinį raštą, kad asmens, su kuriuo sudaryta Sutartis, gyvenamoji vieta deklaruota Kupiškio rajono savivaldybės teritorijoje, nurodant Sutarties datą ir numerį.

26. Vadovaudamasis Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintu einamųjų metų biudžetu ir atsižvelgdamas į JST finansavimo tvarkos aprašą, lėšas SVO organizacijai atskiru įsakymu skiria Savivaldybės administracijos direktorius.

27. JRK Departamento interneto svetainėje patikrina, ar SVO organizacija yra akredituota JST programoje. Įvertina SVO organizacijos pateiktą prašymą ir sąmatą bei parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą dėl lėšų skyrimo JST išlaidoms finansuoti.

28. Savivaldybės administracija sudaro biudžeto lėšų naudojimo sutartį su SVO organizacija.

29Savivaldybės JRK turi teisę vykdyti stebėseną, kaip SVO organizacija laikosi šio Aprašo ir biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų ir, esant reikalui, siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui nutraukti finansavimo sutartį.

30. SVO organizacija, gavusi Savivaldybės finansavimą, kiekvieną ketvirtį JRK turi pateikti sąskaitą, informuoti apie JST Savivaldybėje programos įgyvendinimą ir pasiektus rodiklius. JRK turi teisę tikrinti, kaip SVO organizacija laikosi šio Aprašo ir Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų ir, esant reikalui, siūlyti Administracijos direktoriui nutraukti finansavimo sutartį.

31. Savanoriui nutraukus JST Sutartį anksčiau nustatyto termino (JST Sutarties įgyvendinimo terminas negali būti trumpesnis negu 6 mėnesiai), tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, atitinkančios Aprašo 23––24 punktuose nurodytus reikalavimus, patirtos ir apmokėtos iki JST Sutarties nutraukimo datos. Savanoriui nutraukus JST Sutartį, kiekvienas JST Sutartyje numatyto įgyvendinimo termino mėnuo vertinamas tokiomis sąlygomis:

31.1. jei savanoris (-ė) atliko iki 5 astronominių valandų trukmės JST per mėnesį, išlaidos nėra tinkamos finansuoti;

31.2. jei savanoris (-ė) atliko 6–20 astronominių valandų trukmės JST per mėnesį, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma iki 50 procentų nuo visos mėnesio sumos;

31.3. jei savanoris (-ė) atliko 21 ir daugiau astronominių valandų trukmės JST per mėnesį, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma 100 procentų mėnesio sumos.

32. SVO organizacijai iš Savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, skirtos jaunų žmonių savanoriškai veiklai skatinti Savivaldybėje ir su savanoriška veikla susijusioms išlaidoms kompensuoti, turi būti panaudotos einamaisiais biudžetiniais metais iki gruodžio 31 d.

33. Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo kontrolę vykdo Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

IV SKYRIUS

JST ORGANIZAVIMAS

34. SVO organizacijos funkcijos:

34.1. bendradarbiauti su Departamento direktoriaus paskirtu atsakingu specialistu jaunimo savanoriškos veiklos vykdymo klausimais;

34.2. konsultuoti prašymą pateikusius jaunus žmones savanoriškos tarnybos atlikimo, PO pasirinkimo ir kitais su savanoriška veikla susijusiais klausimais;

34.5. sudaryti sąlygas savanoriui įsivertinti savanoriškos veiklos metu įgytas kompetencijas, atlikti reikalingas užduotis;

34.6. padėti spręsti konfliktus, kilusius tarp mentoriaus, kuratoriaus ir savanorio ar savanorių;

34.7. padėti spręsti konfliktus tarp mentoriaus, kuratoriaus, savanorio ar savanorių ir kitų suinteresuotų asmenų, jei tokių kilo ir (ar) jei jų nepavyksta išspręsti kuratoriui;

34.8. bendradarbiaujant su PO, spręsti savanorių apgyvendinimo (kai reikia), kelionių (kai reikia), maitinimo, konsultavimo, administracinės pagalbos teikimo klausimus;

34.9. tvarkyti administracinius savanorio išlaidų kompensavimo klausimus;

34.10. užtikrinti tinkamą savanorišką veiklą pagrindžiančių dokumentų administravimą;

34.11. teikti lydėjimo paslaugas PO;

34.12. teikti individualias konsultacijas su savanoriška tarnyba susijusiais klausimais PO kuratoriams;

34.13. skatinti PO numatyti ilgalaikes savanoriškos veiklos perspektyvas;

34.14. konsultuotis ir bendrauti su kitų SVO organizacijų mentoriais, partneriais;

34.15. viešinti informaciją apie savanoriškos tarnybos galimybes oficialioje SVO organizacijos interneto svetainėje.

35. PO funkcijos:

35.1. numatyti savanorių veiklas ir sudaryti savanorių lankomumo grafikus, atsižvelgiant į individualius jų poreikius, turimas ir norimas įgyti kompetencijas;

35.2. sudaryti sąlygas savanoriams įsitraukti į PO kolektyvą;

35.3. pasirašytinai supažindinti savanorius su PO vidaus tvarkos taisyklėmis ir darbo saugos reikalavimais;

35.4. informuoti SVO organizacijos mentorių apie savanorių lankomumą pagal PO ir SVO organizacijos susitarimą, bet ne rečiau kaip vieną kartą per vieną kalendorinį mėnesį;

35.5. sudaryti sąlygas savanoriams dalyvauti jiems skirtuose susitikimuose su mentoriumi ir kitose su savanoriškos veiklos vykdymu susijusiose veiklose;

35.6 atsižvelgiant į finansines galimybes, padėti SVO organizacijai užtikrinti savanorio apgyvendinimą, maitinimą, aprūpinimą veiklos ar kitomis būtinomis priemonėmis;

35.7. periodiškai organizuoti susitikimus su savanoriu, siekiant aptarti klausimus, susijusius su savanoriška veikla. Privaloma susitikimus organizuoti reguliariai, ne rečiau kaip vieną kartą per 14 kalendorinių dienų;

35.8. Sutartyje numatytomis sąlygomis padėti savanoriui ugdyti kompetencijas, reikalingas veikloms vykdyti.

36. Savanorio funkcijos:

36.1. atlikti savanorišką veiklą PO Sutartyje nustatytais terminais ir sąlygomis;

36.2. susipažinti ir laikytis PO vidaus tvarkos taisyklių bei darbo saugos reikalavimų;

36.3. aktyviai bendrauti su kuratoriumi ir mentoriumi, kitomis SVO organizacijomis ir PO;

36.4. dalyvauti savanoriškos veiklos susitikimuose su kuratoriumi ir mentoriumi;

36.5. dalyvauti į(-si)vertinant kompetencijas Departamento direktoriaus nustatyta tvarka pagal kriterijus jaunimo savanorių įgytoms kompetencijoms vykdant savanorišką veiklą įvertinti ir įsivertinti;

36.6. savanoriškos veiklos pradžioje ir pabaigoje įsivertinti norimas įgyti, įgytas, patobulintas kompetencijas (pasiekimus), savanoriškos veiklos rezultatus ir įgytos kompetencijos panaudojimo perspektyvas.

37. Departamento funkcijos:

37.1. teikti metodinę pagalbą, rekomendacijas Savivaldybei, SVO organizacijoms ir PO organizacijoms JST įgyvendinimo klausimais;

37.2. organizuoti PO ir SVO organizacijų akreditaciją;

37.3. analizuoti PO kaitą, sritis, kuriose jos veikia, bei jų galimybes ir poreikį priimti savanorius;

37.4. organizuoti ir vykdyti savanorių kompetencijos pripažinimą;

37.5. analizuoti jaunų žmonių, vykdžiusių savanorišką veiklą, skaičius, pasiekimus, kokybinius ir kiekybinius savanoriškos tarnybos rodiklius;

37.6. esant galimybėms, finansuoti SVO organizacijų veiklą;

37.7. viešinti jaunimo savanoriškos galimybes Lietuvoje.

38. Savivaldybės funkcijos:

38.1. Savivaldybės biudžete numatyti lėšas, skirtas JST organizavimui;

38.2. skatinti Savivaldybės nevyriausybines organizacijas tapti SVO organizacijomis;

38.3. skatinti Savivaldybės įstaigas tapti PO;

38.4. viešinti JST galimybes Kupiškio rajone.

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Savivaldybės administracijos JRK savanoriškos tarnybos įgyvendinimo klausimais teikia metodinę pagalbą, rekomendacijas SVO organizacijoms ir Priimančioms organizacijoms, kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims.

40. Aprašą tvirtina, keičia ir (ar) papildo Savivaldybės taryba.

______________________________