MUITINĖS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LEIDIMO SUPAPRASTINTA TVARKA DEKLARUOTI SUMAS, KURIOS YRA PREKIŲ MUITINĖS VERTĖS DALIS, IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO


2021 m. spalio 19 d. Nr. 1B-725

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento
(ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, 73 straipsniu ir 2015 m.
liepos 28 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2015/2446, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013 papildomas išsamiomis taisyklėmis, kuriomis patikslinamos kai kurios Sąjungos muitinės kodekso nuostatos, 71 straipsniu:

1.  T v i r t i n u Leidimo supaprastinta tvarka deklaruoti sumas, kurios yra prekių muitinės vertės dalis, išdavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Šis įsakymas įsigalioja 2022 m. sausio 1 d. 

 

 

 

Generalinis direktorius                                                                                             Darius Žvironas

 

 

PATVIRTINTA

Muitinės departamento

prie Lietuvos Respublikos finansų

ministerijos generalinio direktoriaus

2021 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 1B-725

 

LEIDIMO SUPAPRASTINTA TVARKA DEKLARUOTI SUMAS, KURIOS YRA PREKIŲ MUITINĖS VERTĖS DALIS, IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.         Leidimo supaprastinta tvarka deklaruoti sumas, kurios yra prekių muitinės vertės dalis, išdavimo tvarkos aprašas (toliau ‒ Aprašas) nustato prašymų dėl supaprastinimo, nustatant sumas, kurios yra prekių muitinės vertės dalis (toliau – Prašymas), pateikimo, nagrinėjimo, muitinės sprendimo priėmimo ir leidimo  dėl supaprastinimo, nustatant sumas, kurios yra prekių muitinės vertės dalis (toliau ‒ Leidimas), išdavimo tvarką.

2.   Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Reglamentas (ES) 2015/2446 ‒ 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2015/2446, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 952/2013 papildomas išsamiomis taisyklėmis, kuriomis patikslinamos kai kurios Sąjungos muitinės kodekso nuostatos.

2.2. Reglamentas (ES) 2015/2447 ‒ 2015 m. lapkričio 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2015/2447, kuriuo nustatomos išsamios tam tikrų Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, nuostatų įgyvendinimo taisyklės.

2.3. Sąjungos muitinės kodeksas ‒ 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 925/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas.

2.4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Sąjungos muitinės kodekse, Reglamente (ES) 2015/2446, Reglamente (ES) 2015/2447, Lietuvos Respublikos muitinės įstatyme ir Muitinės leidimų, įtrauktų į Sąjungos muitinės kodekso Muitinės sprendimų sistemą, valdymo proceso apraše, patvirtintame Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2017 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 1B-891 „Dėl Muitinės leidimų, įtrauktų į Sąjungos muitinės kodekso muitinės sprendimų sistemą, valdymo proceso aprašo patvirtinimo“ (toliau ‒ Muitinės leidimų, įtrauktų į Sąjungos muitinės kodekso muitinės sprendimų sistemą valdymo proceso aprašas).

3.  Prašymai teikiami, priimami, nagrinėjami (įskaitant konsultavimosi su kitų Europos Sąjungos valstybių narių muitinėmis procedūrą) ir Leidimai išduodami Muitinės sprendimų valdymo sistemos (toliau ‒ MSVS) priemonėmis, kurios taikomos remiantis Muitinės leidimų, įtrauktų į Sąjungos muitinės kodekso muitinės sprendimų sistemą, valdymo proceso aprašo nuostatomis.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMO IŠDUOTI LEIDIMĄ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

4.   Pareiškėjas, pageidaujantis gauti Leidimą, naudodamasis jam suteiktomis prisijungimo prie Muitinės sprendimų sistemos ES verslininko portalo priemonėmis, pateikia Prašymą, jame nurodydamas privalomus duomenis ir informaciją, nustatytus Reglamento (ES) 2015/2446 A priede, ir elektronines su Prašymu susijusių dokumentų kopijas:

4.1.            prašomo Leidimo rūšį;

4.2.            Pareiškėjo ekonominės veiklos vykdytojo registracijos (toliau ‒ EORI) kodą. Jeigu Pareiškėjui suteiktas leidimas naudotis įgaliotojo ekonominės veiklos vykdytojo (toliau ‒ AEO) statusu, nurodomas šio leidimo numeris;

4.3.            atsakingo asmens identifikavimo duomenis (vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys), jeigu Pareiškėjui nesuteiktas AEO statusas;

4.4.            Prašymą pateikusio asmens identifikavimo duomenis, jeigu tai yra kitas asmuo, nei nurodytas Aprašo 4.3 papunktyje;

4.5.            Pareiškėjo įmonei vadovaujančio ar jos valdymą kontroliuojančio asmens identifikavimo duomenis, jeigu Pareiškėjui nesuteiktas AEO statusas;

4.6.            kompetentingą muitinės įstaigą, kuriai teikiamas prašymas; 

4.7.            prekių muitinės vertės elementą (-us), kuris turi būti pridėtas prie prekių muitinės vertės arba atskaitytas iš jos pagal Sąjungos muitinės kodekso 71 ir 72 straipsnius, arba prekių muitinės vertės elementą (-us), kurie sudaro faktiškai sumokėtos arba mokėtinos kainos pagal Sąjungos muitinės kodekso 70 straipsnio 2 dalį, kuriam taikomas supaprastinimas;

4.8.            prekių muitinės vertės elemento (-ų), dėl kurio prašomas Leidimas, sumos (-ų) apskaičiavimo metodą, remiantis konkrečiais ir įvertinamais kriterijais;

4.9.            Prašymo rūšį, jeigu prašoma iš dalies pakeisti arba atnaujinti galiojantį Leidimą, nurodant kompetentingos muitinės įstaigos sprendimo registracijos numerį;

4.10. prekės (-ių), dėl kurios prašoma Leidimo, identifikavimo požymius (išsamus prekių aprašymas, prekių tarifinė subpozicija pagal Kombinuotąją nomenklatūrą, kaip nustatyta 1987 m. liepos 23 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 2658/87 dėl tarifų ir statistinės nomenklatūros bei dėl Bendrojo muitų tarifo ir Europos Bendrijos integruoto tarifo kodas), prekių pardavimo‒pirkimo sutartį (sutartis);

4.11. pridedamo dokumento (-ų) rūšį ir, jei taikytina, jo identifikacinį numerį ir išdavimo datą;

4.12. įrodymus, kad Sąjungos muitinės kodekso 166 straipsnyje nurodytos procedūros taikymas

sukelia neproporcingai dideles administracines išlaidas, palyginti su procedūros taikymu turint Leidimą.

Pareiškėjas, siekdamas gauti Leidimą, kompetentingai muitinės įstaigai pateikia per paskutinius dvejus metus iki Prašymo pateikimo apibendrintus duomenų (įformintų muitinės dokumentų numeriai, juose deklaruotų prekių, dėl kurių prašomas Leidimas, muitinės vertės, sąskaitų faktūrų numeriai (invoice), prekių pardavimo‒pirkimo sutartys ir kt.), sąrašus;

4.13. apskaičiavimus, kad prekių muitinė vertė, kai į ją įtraukiami prekių muitinės vertės elementai, dėl kurių prašomas Leidimas, nedaug skiriasi nuo prekių muitinės vertės, deklaruotos be Leidimo, pagrindžiančius dokumentus;

4.14. informaciją apie numatomą Leidimo taikymo teritoriją, t. y. kokioje valstybėje narėje (narėse) Leidimas numatomas taikyti;

4.15. vietą, kurioje laikomi pagrindiniai muitinei reikalingi apskaitos registrai, vedama apskaita arba galima su jais susipažinti, jeigu Pareiškėjui nesuteiktas AEO statusas.

5.  Pareiškėjas su Prašymu susijusius privalomus duomenis ir informaciją, nurodytą Aprašo 4 punkte, ir Prašymą pagrindžiančius dokumentus pateikia MSVS priemonėmis tokiu būdu, kad kompetentinga muitinės įstaiga galėtų atlikti visų apskaičiavimų, juos pagrindžiančių dokumentų, surašytų apibendrintose lentelėse, patikrinimą ir vertinimą.

6.  Kompetentinga muitinės įstaiga nustačiusi, kad Prašymas atitinka priėmimo sąlygas ir kad pateikta visa būtina informacija ir dokumentai, reikalingi Leidimo išdavimui, vadovaudamasi Sąjungos muitinės kodekso 22 straipsnio 2 dalies nuostatomis, MSVS priemonėmis informuoja Pareiškėją apie Prašymo priėmimą.

7.   Kompetentinga muitinės įstaiga, nustačiusi, kad Leidimo išdavimui pateikta ne visa būtina informacija ir dokumentai, MSVS priemonėmis informuoja pareiškėją, prašydama pateikti trūkstamą informaciją ir dokumentus ir nustatydama 30 dienų neviršijantį terminą, per kurį pareiškėjas MSVS priemonėmis turi pateikti trūkstamą informaciją ir dokumentus.

8.   Kompetentinga muitinės įstaiga, nustačiusi, kad Prašymas neatitinka teisės aktų nustatytų priėmimo sąlygų ir kad nenurodyti duomenys, nustatyti Reglamento (ES) 2015/2446 A priede ir Aprašo 4 punkte, Prašymo nepriima ir MSVS priemonėmis informuoja pareiškėją, nurodydama Prašymo nepriėmimo priežastis.

9.   Pareiškėjas per visą Leidimo išdavimo procesą iki tol, kol neišduotas Leidimas, gali atsiimti Prašymą, tai patvirtindamas MSVS priemonėmis.

 

III SKYRIUS

SPRENDIMO DĖL MUITINĖS LEIDIMO PRIĖMIMAS

 

10. Kompetentinga muitinės įstaiga, priėmusi Prašymą, patikrina:

10.1. ar pareiškėjas atitinka kriterijus, išvardytus Sąjungos muitinės kodekso 39 straipsnio
a punkte, jeigu pareiškėjui nesuteiktas įgaliotojo ekonominės veiklos vykdytojo statusas;

10.2. ar pateikti pakankami įrodymai, remiantis konkrečiais kriterijais ir duomenimis, kad Sąjungos muitinės kodekso 166 straipsnyje nurodytos procedūros taikymas sukelia neproporcingai dideles administracines išlaidas, palyginti su procedūros taikymu turint Leidimą;

10.3. ar pateiktas sumų, kurios turi būti įtrauktos į prekių muitinę vertę pagal Sąjungos muitinės kodekso 70 straipsnio 2 dalį ir 71 ir 72 straipsnius, kurių neįmanoma nustatyti muitinės procedūros forminimo metu, apskaičiavimas atliktas remiantis konkrečiais kriterijais ir duomenimis;

10.4. ar pateiktas apskaičiavimas, įrodantis, kad prekių muitinė vertė nežymiai skiriasi nuo muitinės vertės, deklaruotos komercinių dokumentų pagrindu be Leidimo, atliktas remiantis konkrečiais kriterijais ir dokumentais.

11. Kompetentinga muitinės įstaiga, atlikusi atitikties numatytoms būtinoms palankaus sprendimo priėmimo sąlygoms ir kriterijams vertinimą ir nustačiusi, kad Pareiškėjas atitinka visas būtinas palankaus sprendimo priėmimo sąlygas ir kriterijus, Prašymą tenkina ir MSVS priemonėmis informuoja pareiškėją apie Leidimo išdavimą.

12. Kompetentinga muitinės įstaiga nurodo sprendimo galiojimo pradžią, informaciją apie Pareiškėjo pareigą informuoti sprendimą priėmusią kompetentingą muitinės įstaigą apie visus pagrindinių faktų ir sąlygų pasikeitimus, kaip numatyta Sąjungos muitinės kodekso 23 straipsnio
2 dalyje.

13. Deklaruota muitinė vertė netaisoma ir yra galutinė, kol galioja kompetentingos muitinės įstaigos išduotas Leidimas.

14. Jeigu kompetentinga muitinės įstaiga nustato, kad pareiškėjas neatitinka bent vieno privalomo kriterijaus, reikalingo Leidimo išdavimui, MSVS priemonėmis informuoja pareiškėją apie galimą nepalankų sprendimą ir, laikydamasi Reglamento (ES) 2015/2446 8 straipsnio nuostatų, nurodo 30 dienų terminą pareikšti nuomonei dėl galimo nepalankaus sprendimo. Jeigu Pareiškėjas per nurodytą terminą nepateikia nuomonės dėl numatomo nepalankaus sprendimo, kompetentinga muitinės įstaiga priima sprendimą neišduoti Leidimo.

15. Kompetentinga muitinės įstaiga MSVS priemonėmis gali kreiptis į pareiškėją, prašydama pateikti patikslinančią informaciją, nustatydama 30 dienų neviršijantį terminą, per kurį Pareiškėjas MSVS priemonėmis turi pateikti prašomą informaciją.

Kompetentinga muitinės įstaiga, turėdama svarbių priežasčių, gali pratęsti sprendimo priėmimo terminą MSVS priemonėmis informuodama apie tai Pareiškėją ir nurodydama termino pratęsimo priežastis.

Pareiškėjas, siekdamas įvykdyti teisės aktų nustatytas palankiam sprendimui būtinas sąlygas ir atitikti kriterijus, MSVS priemonėmis gali kreiptis į kompetentingą muitinės įstaigą, prašydamas pratęsti sprendimo priėmimo terminą, nurodydamas laikotarpį, reikalingą padėčiai sureguliuoti.

16. Jeigu Prašymas susijęs su Leidimo galiojimu daugiau nei vienoje valstybėje narėje, kompetentinga muitinės įstaiga MSVS priemonėmis visoms Prašyme nurodytų valstybių narių kompetentingoms muitinės įstaigoms išsiunčia konsultavimosi prašymą, nurodydama:

16.1. Prašymo registracijos numerį, pagal kurį turi būti pateiktas konsultavimosi rezultatas;

16.2. sąlygas ir kriterijus, kuriuos reikia patikrinti;

16.3. 45 dienų konsultavimosi rezultatų pateikimo terminą. Šis terminas kompetentingos muitinės įstaigos, su kuria konsultuojamasi, prašymu gali būti vieną kartą pratęstas. Jeigu už Leidimo išdavimą atsakinga kompetentinga muitinės įstaiga priima sprendimą pratęsti tikrinimo rezultatų pateikimo terminą, MSVS konsultavimosi su ta valstybe nare terminas automatiškai pratęsiamas ir išsiunčiamas pranešimas, nurodant naują konsultavimosi proceso pabaigos datą. Jeigu kompetentingos muitinės įstaigos, su kuria konsultuojamasi, prašymas pratęsti terminą atmetamas, pranešime nurodoma atmetimo priežastis.

17.  Kai valstybė narė, su kuria konsultuojamasi, neatsako į konsultavimosi prašymą per nustatytą terminą, laikoma, kad šioje valstybėje narėje, su kuria konsultuotasi, sąlygų ir kriterijų yra laikomasi.

18.  Kompetentingos muitinės įstaigos išduotas Leidimas galioja tol, kol nepasikeičia Leidimo vykdymo sąlygos, nenustatoma, kad Pareiškėjas nebeatitinka kriterijų, išvardytų Sąjungos muitinės kodekso 39 straipsnio a punkte ir (arba) sąlygų, nurodytų Aprašo 10 punkte.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19.  Sąlygų ir kriterijų, kuriuos turi atitikti Leidimo turėtojas, ir Leidime nustatytų pareigų vykdymo stebėseną atlieka Leidimą išdavusi kompetentinga muitinės įstaiga.

20.  Leidimų valdymas (galiojimo sustabdymas, sustabdymo atšaukimas, keitimas, atšaukimas, pripažinimas negaliojančiu) vykdomas remiantis Muitinės leidimų, įtrauktų į Sąjungos muitinės kodekso muitinės sprendimų sistemą valdymo proceso aprašo nuostatomis.

21.  Nepalankaus sprendimo atveju kompetentinga muitinės įstaiga rengia rašytinį sprendimą, kurį Pareiškėjui įteikia Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo nustatyta tvarka ir apie tai informuoja Pareiškėją MSVS priemonėmis.

22.  Skundai dėl Leidimo išdavimo ar neišdavimo, nepalankaus sprendimo priėmimo ar jo nepriėmimo pateikiami nesinaudojant MSVS priemonėmis Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

23.  Laikinojo MSVS veikimo sutrikimo atveju specialios priemonės nėra taikomos. Informacija, reikalinga atitinkamiems formalumams atlikti, pateikiama MSVS priemonėmis, pašalinus sistemos veikimo sutrikimus.

_________________________