Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠILUMOS ŪKIO ĮSTATYMO 11, 12, 16, 27 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIP-1214

 

2014 m. lapkričio 12 d. Nr. 1248
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2014 m. birželio 19 d. sprendimo Nr. SV-S-682 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 11, 12, 16, 27 ir 29 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XIIP-1214 (toliau – Projektas) numatomam teisinio reguliavimo tikslui – užtikrinti deramą buitinių šilumos vartotojų teisių apsaugą atsijungiant nuo centralizuoto šildymo sistemos, įsirengiant individualią suvartotos šilumos energijos apskaitą ir keičiant šilumos apskaitos prietaisus, tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti Projektą:

1. Atsisakyti Projekto 1–3 straipsnių, nes Lietuvos Respublikos Vyriausybė numato ne vėliau kaip iki 2015 m. balandžio 31 d. Lietuvos Respublikos Seimui pateikti 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2012/27/ES dėl energijos vartojimo efektyvumo, kuria iš dalies keičiamos direktyvos 2009/125/EB ir 2010/30/ES bei kuria panaikinamos direktyvos 2004/8/EB ir 2006/32/EB (OL 2012 L 315, p. 1) (toliau – Direktyva), nuostatas įgyvendinančių įstatymų, kurie reguliuos klausimus, susijusius su individualios šilumos energijos apskaitos prietaisų įrengimu daugiabučiuose namuose, projektus.

Siekdama nustatyti prievolę daugiabučiuose namuose ir kitos paskirties pastatuose įrengti individualius šilumos apskaitos prietaisus ar sistemas, valstybė narė, kaip nurodyta Direktyvoje, turi išnagrinėti ekonominį nurodytos priemonės įgyvendinimo veiksmingumą, taip pat galimybę naudoti alternatyvius ekonomiškai veiksmingus suvartotos šilumos matavimo metodus. Siekdama išnagrinėti ekonominį nurodytos priemonės įgyvendinimo veiksmingumą, Lietuvos Respublikos energetikos ministerija 2014 metų IV ketvirtį organizuoja, o 2015 metų I ketvirtį numato baigti tyrimą, kurio pagrindu bus sprendžiamas klausimas dėl minėtų nuostatų įgyvendinimo.

2. Patikslinti Projekto 4 straipsnio 1 dalį ir 5 straipsnį – suderinti juos tarpusavyje ir tiksliai nurodyti, kuriais teisės aktais privalo vadovautis šildymo ir (ar) apsirūpinimo karštu vandeniu būdą keičiantis vartotojas. Reikėtų paminėti, kad, keičiant šildymo ir (ar) apsirūpinimo karštu vandeniu būdą, visais atvejais pertvarkoma pastato (buto) inžinerinė sistema, o tai pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą prilyginama paprastajam statinio remontui. Taigi šildymo ir (ar) apsirūpinimo karštu vandeniu būdo keitimo techniniai sprendiniai diegiami Lietuvos Respublikos statybos įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, o energetikos ministro įsakymu tvirtinamos Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklės nustato šilumos vartotojų tarpusavio santykius, sprendimų dėl šildymo ir apsirūpinimo karštu vandeniu būdo keitimo priėmimo tvarką, veiksmų keičiant šildymo ir apsirūpinimo karštu vandeniu būdą eiliškumą ir atlikimo tvarką tiek, kiek to nereguliuoja kiti teisės aktai.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Energetikos ministras                                                                      Rokas Masiulis