Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2020 M. BALANDŽIO 29 D. NUTARIMO NR. 449 „DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMO KARANTINO METU TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. birželio 16 d. Nr.  465

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Pakeisti Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimo karantino metu tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 449 „Dėl Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimo karantino metu tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Papildyti 21 punktu:

21. Aprašo nuostatos LNSS priklausančių įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl paslaugų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, darbuotojų darbo užmokesčio didinimui taikomos tiek, kiek šių teisinių santykių nereguliuoja Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnio 2 dalies pagrindu parengtas sveikatos apsaugos ministro tvirtinamas asmens sveikatos priežiūros įstaigų išlaidų darbo užmokesčio didinimui dėl ypač pavojingos užkrečiamosios ligos kompensavimą Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis reglamentuojantis dokumentas.“

1.2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip: 

4. Vertinant paslaugos teikimo metu atliekamų funkcijų pobūdį atsižvelgiama į tai:

4.1. ar paslaugos teikimo metu darbuotojo patiriamas tiesioginis kontaktas su pacientu,  kuriam įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga, yra nuolatinio ir ilgalaikio pobūdžio;  

4.2. ar darbuotojas paslaugos teikimo metu pacientui, kuriam įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga, atlieka invazinę ir (ar) intervencinę procedūrą;

4.3. kokio saugumo lygio asmeninės apsaugos priemones pagal teikiamų paslaugų pobūdį darbuotojas privalo naudoti teikdamas paslaugas (kuo aukštesnio saugumo lygio asmeninės apsaugos priemonės teikiant paslaugas privalo būti naudojamos, tuo pavojingesniu ir sudėtingesniu laikomas atliekamų funkcijų pobūdis);

4.4. ar paslaugos teikimo metu generuojami aerozoliai, ar darbuotojas patiria ilgalaikę ekspoziciją su aerozoliais, ar yra sąlyčio su kitais biologiniais paciento skysčiais rizika.“

1.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Vertinant darbuotojo veiksmų, atliekamų teikiant paslaugas, sudėtingumą, atsakomybę ir veiklos mastą, atsižvelgiama į tai:

5.1. ar darbuotojas ypač pavojingos užkrečiamosios ligos padarinių šalinimą organizuoja nacionaliniu ar regioniniu, ar lokaliu mastu;

5.2. ar darbuotojas:

5.2.1. paslaugas teikia dirbdamas sveikatos apaugos ministro paskirtose pagrindinėse ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų  gydymo paslaugas teikiančiose ir (ar) ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų gydymo paslaugų teikimą organizuojančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose;

5.2.2. paslaugas teikia dirbdamas visuomenės sveikatos priežiūros įstaigose, kurių pagrindinė funkcija – ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės vykdymas;

5.3. ar darbuotojas:

5.3.1. paslaugas teikia dirbdamas specialiai paslaugas teikti pacientams, kuriems įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga (įskaitant greitosios medicinos pagalbos paslaugas  ir autopsijos mirusiesiems atlikimą), organizuotame ir (ar) pritaikytame sveikatos priežiūros įstaigos padalinyje, kuriame paslaugos teikiamos tiesioginio (ne nuotolinio) kontakto būdu;

5.3.2. paslaugas teikia dirbdamas sveikatos priežiūros įstaigos padalinyje, kuriame ypač pavojingos užkrečiamosios ligos atvejų ir protrūkių epidemiologinė diagnostika vykdoma vykstant į ypač pavojingos užkrečiamosios ligos židinius;  

5.4. ar darbuotojas ypač pavojingos užkrečiamosios ligos padariniams (protrūkiams) šalinti yra pasitelktas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą (kitą tos pačios sveikatos priežiūros įstaigos padalinį).“

1.4. Papildyti 61 punktu:

61. Darbuotojui atitinkant Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnio 1 dalies sąlygas, darbuotojo darbo užmokesčio didinimo konkretus procentinis dydis nuo 60 iki 100 procentų nustatomas:

61.1. vertinant darbuotojo veiklą pagal kiekvieną Aprašo 4.1–4.4, 5.1–5.3 ir 6.1–6.3 papunktį (už kiekvieną papunktyje (Aprašo 5.2 ir 5.3 papunkčių atvejais vertinimui pasirenkamas vienas iš atitinkamai 5.2.1 arba 5.2.2 papunktyje ir atitinkamai 5.3.1 arba 5.3.2 papunktyje nurodytų kriterijų) nurodytą kriterijų skiriant nuo 60 iki 100 procentų ir už kiekvieną papunkčio kriterijų skirtus procentus sumuojant (toliau – bendra suma)). Jeigu Aprašo 4.2, 5.2, 5.3, 5.4 ir 6.2 papunkčiuose nustatytais atvejais vertinant atitiktį kriterijui atsakoma „NE“, už kriterijų skiriama 60 procentų, jeigu „TAIP“ – 100 procentų. Aprašo 4.1, 4.3, 4.4, 5.1, 6.1 ir 6.3 papunkčiuose nurodytais atvejais skiriant konkretų procentinį dydį nuo 60 iki 100 procentų, vertinamas konkretaus darbuotojo veiklos pobūdis pagal kriterijuje nurodytas aplinkybes;

61.2. bendrą sumą dalijant iš papunkčių (kriterijų), pagal kuriuos buvo vertinta, skaičiaus (Aprašo 5.2.1 papunktis ir 5.2.2 papunktis (tik vienas iš jų pasirinktinai) yra laikomi vienu vertintinu kriterijumi, Aprašo 5.3.1 papunktis ir 5.3.2 papunktis (tik vienas iš jų pasirinktinai) taip pat yra laikomi vienu vertintinu kriterijumi);

61.3. nustatant darbuotojo darbo užmokesčio didinimo konkretų procentinį dydį, darbuotojo veikla turi būti vertinama pagal visus Aprašo 4.1–4.4, 5.1–5.3 ir 6.1–6.3 papunkčiuose nurodytus  kriterijus;

61.4. jeigu sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo veiklos pobūdis atitinka Aprašo 5.4 papunkčio kriterijų, nustatant darbuotojo darbo užmokesčio didinimo mastą Aprašo 5.4 papunktis vertinamas vadovaujantis Aprašo 61.1–61.3 papunkčiuose nustatyta tvarka.“

1.5. Papildyti 91 punktu:  

91. Sutarties neturinčių LNSS įstaigų ir LNSS nepriklausančių įstaigų patirtos išlaidos, susijusios su šių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimu, apmokamos iš tam tikslui Sveikatos apsaugos ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų Aprašo nustatyta tvarka, jei darbuotojo darbo užmokestis pagal Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnio 1 dalį buvo didinamas proporcingai darbo laikui (valandomis arba dienomis – priklausomai nuo sutarties neturinčioje LNSS įstaigoje ir LNSS nepriklausančioje įstaigoje taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos), kai darbuotojo veikla atitiko Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnio 1 dalyje nurodytas darbo užmokesčio didinimo sąlygas.“

1.6. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Sutarties neturinčios LNSS įstaigos, vadovaudamosi Aprašo II skyriaus ir 91 punkto nuostatomis, LNSS nepriklausančios įstaigos, vadovaudamosi LNSS nepriklausančiose įstaigose taikoma darbuotojų darbo apmokėjimo sistema ir  Aprašo II skyriaus bei 91 punkto nuostatomis, iki kiekvieno kalendorinio mėnesio 10 d. apskaičiuoja praėjusio (-ių) kalendorinio (-ių) mėnesio (-ių) lėšų, susijusių su įstaigos darbuotojų darbo užmokesčio didinimu, poreikį ir pateikia Sveikatos apsaugos ministerijai įstaigos vadovo pasirašytą sveikatos apsaugos ministro patvirtintos formos paraišką gauti valstybės biudžeto lėšų. Kartu su paraiška turi būti pateikiamas laisvos formos rašytinis įstaigos vadovo pasirašytas darbuotojų veiklos atitikties Aprašo II skyriaus ir 91 punkto  nuostatoms  pagrindimas (toliau  – pagrindimas). Už paraiškoje gauti valstybės biudžeto lėšų ir pagrindime pateiktos informacijos teisingumą atsako paraišką gauti valstybės biudžeto lėšų ir pagrindimą pateikusios įstaigos vadovas.“

2. Nustatyti, kad šio nutarimo nuostatos taikomos po šio nutarimo įsigaliojimo pagal Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnį nustatytam sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimui ir jo kompensavimui.

 

 

 

Finansų ministrė,

pavaduojanti Ministrą Pirmininką                                                   Gintarė Skaistė

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                          Arūnas Dulkys