LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO VYKDYTOJO, PRETENDUOJANČIO GAUTI PARAMĄ IŠ EUROPOS žemės ūkio fondo kaimo plėtrai PAGAL ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINES PRiemones, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ Pirkimo TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. sausio 31 d. Nr. 3D-46

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.1 ir 8.2 papunkčiais ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro tvirtinamas Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisykles,

t v i r t i n u Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                   Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3D-46

 

PROJEKTO VYKDYTOJO, PRETENDUOJANČIO GAUTI PARAMĄ IŠ EUROPOS ŽEMĖS ŪKIO FONDO KAIMO PLĖTRAI PAGAL ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO INTERVENCINES PRIEMONES, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencines priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja visus projektų vykdytojų prekių, paslaugų, kurių pirkimo vertė lygi arba viršija 70 000 Eur be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM), ar darbų pirkimus (jeigu intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse numatytas jų taikymas), kurių vertė lygi arba viršija 174 000 Eur be PVM, ir dėl kurių prašoma paramos pagal pateiktas paraiškas, išskyrus pirkimus:

1.1.      tų projektų vykdytojų, kurie, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

1.2.      tų projektų, kuriems tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintų išlaidų mokėjimo būdai (fiksuotieji įkainiai, fiksuotosios sumos ar fiksuotoji norma), nustatomi konkretūs  įkainiai tinkamoms finansuoti išlaidoms pagal Žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų Strateginio plano intervencinės priemonės įgyvendinimo ar administravimo taisykles;

1.3.      tų prekių, paslaugų, kurių pirkimo vertė iki 70 000 Eur be PVM, ar darbų, kurių vertė iki 174 000 Eur be PVM;

1.4.      pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinę priemonę „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“.

2.         Taisyklėse vartojami trumpiniai:

2.1.      Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos;

2.2.      BVPŽ – Bendrasis viešųjų pirkimų žodynas, patvirtintas 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 dėl bendro viešųjų pirkimų žodyno (BVPŽ), su visais pakeitimais;

2.3.      Strateginis planas – Žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginis planas;

2.4.      PVM – pridėtinės vertės mokestis;

2.5.      PVP – Agentūros Projektų vykdytojų pirkimų posistemė, kuri pasiekiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, skiltyje „Vykdykite pirkimus“;

2.6.      SP – Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginis planas.

3.         Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1.      prekių, paslaugų ar darbų pirkimo komisija (toliau – pirkimo komisija) – pareiškėjo, paramos gavėjo ar jų įgalioto asmens sudaroma komisija prekių, paslaugų ar darbų pirkimams pagal Taisykles organizuoti ir vykdyti;

3.2.      prekių, paslaugų ar darbų pirkimo organizatorius (toliau – pirkimo organizatorius) – pareiškėjas arba paramos gavėjas (fizinis asmuo), organizuojantis ir (arba) vykdantis prekių, paslaugų ar darbų pirkimą pagal reikalavimus, nustatytus Taisyklėse;

3.3.      prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – projekto vykdytojo ir konkursą arba derybas laimėjusio tiekėjo sutartis dėl prekių pirkimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo;

3.4.      Strateginio plano intervencinės priemonės projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – ūkininkas ar kitas fizinis asmuo arba juridinis asmuo, pateikęs Strateginio plano intervencinės priemonės 

3.5.      techninė specifikacija – dokumentas, kuriame nurodyti perkamos prekės, paslaugos ar darbo techniniai reikalavimai;

3.6.      tiekėjas – ūkio subjektas – fizinis ar juridinis asmuo arba tokių asmenų grupė, galintys siūlyti arba siūlantys prekes, paslaugas ar darbus;

3.7.      tiekėjo pasiūlymas (toliau – pasiūlymas) – tiekėjo raštu arba elektroninėmis priemonėmis pateikiamų dokumentų visuma siūlant tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal prekių, paslaugų ar darbų pirkimo dokumentuose nustatytas sąlygas;

3.8.      projektą ir pretenduojantis gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai;

3.9.      kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – VPĮ) ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose viešuosius pirkimus.

4.         Prekių, paslaugų ar darbų pirkimo verte laikoma numatomo sudaryti pirkimo sutarties vertė.

5.         Taisyklėse nurodyti prekių, paslaugų ar darbų pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principais. Projektų vykdytojai, atlikdami pirkimus, turi užtikrinti, kad Rusijos Federacijoje, Baltarusijos Respublikoje, Rusijos Federacijos aneksuotame Kryme, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje, Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamose Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijose pagamintos prekės, paslaugos bei darbai, atlikti šių šalių paslaugų ar darbų teikėjų, nebūtų nupirkti ir finansuoti paramos lėšomis.

 

II SKYRIUS

PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA

 

6.         Perkant konkurso būdu, pirkimas pradedamas apie jį paskelbus PVP. Perkant derybų būdu, pirkimas pradedamas, kai pirkimo komisija ar pirkimo organizatorius kreipiasi į tiekėją (-us) tiesiogiai prašydamas pateikti perkamų prekių, paslaugų ar darbų pasiūlymus.

7.         Pirkimas (ar atskira pirkimo dalis) pasibaigia, kai:

7.1.      sudaroma pirkimo sutartis;

7.2.      atmetami visi pasiūlymai;

7.3.      per nustatytą terminą nepateikiamas nė vienas pasiūlymas;

7.4.      pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjų;

7.5.      visi tiekėjai atsiima pasiūlymus ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį;

7.6.      pirkimo komisija ar pirkimo organizatorius pirkimo procedūras nutraukia dėl svarbių ir objektyvių aplinkybių, kurios nebuvo žinomos pirkimo pradžioje.

 

III SKYRIUS

PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ PIRKIMO BŪDAI

 

8.         Perkant prekes, paslaugas ar darbus, naudojami konkurso ar derybų pirkimo būdai.

9.         Projekto vykdytojas, prieš pradėdamas vykdyti pirkimą, kurio vertė lygi arba viršija 145 000 Eur be PVM, gali Agentūrai pateikti planuojamo pirkimo dokumentus išankstiniam vertinimui atlikti.

IV SKYRIUS

KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

10.       Kai projekto vykdytojas yra juridinis asmuo, prekių, paslaugų ar darbų pirkimui konkurso būdu organizuoti ir atlikti juridinio asmens vadovo sprendimu (potvarkiu, nutarimu, įsakymu) sudaroma pirkimo komisija (ne mažiau kaip iš 3 asmenų). Juridinio asmens vadovo sprendime (potvarkyje, nutarime, įsakyme) turi būti nurodoma komisijos personalinė sudėtis ir funkcijos.

11.       Kai projekto vykdytojas yra pirkimo organizatorius, komisija gali būti nesudaroma.

12.       Apie vykdomą konkursą privaloma skelbti PVP.

13.       Skelbime turi būti ši informacija:

13.1.    projekto vykdytojo pavadinimas (vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas), buveinė (adresas), telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas (jei turi);

13.2.    bendras pirkimo objekto apibūdinimas;

13.3.    pasiūlymų dalyvauti konkurse priėmimo terminas ir vokų su pasiūlymais atidarymo data, valanda ir minutė turi sutapti. Vokų atidarymo data negali būti ankstesnė kaip 14 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo Agentūros interneto svetainėje dienos, taip pat turi būti nurodytas tikslus laikas (valanda ir minutė).

14.       Kvietime pateikti pasiūlymą, kuris skelbiamas PVP, turi būti pateikta informacija, nurodyta Taisyklių 1 priede. Informacija tiekėjams pateikiama lietuvių kalba (gali būti pridedami vertimai į vieną ar kelias kalbas).

15.       Kvietime pateikti pasiūlymą nurodoma informacija negali prieštarauti informacijai, nurodytai skelbime.

16.       Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal mažiausios kainos (kai pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasirenka kvalifikacinius ir techninius reikalavimus atitikusį tiekėją, pasiūliusį mažiausią kainą) vertinimo kriterijų arba ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kai pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasirenka kvalifikacinius ir techninius reikalavimus atitikusį tiekėją, pasiūliusį ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą) vertinimo kriterijų. Jei projekto vykdytojas yra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų kainos be PVM. Jei projekto vykdytojas nėra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos su PVM. Tuo atveju, kai siūlomos prekės, paslaugos ir (ar) darbai nėra apmokestinami PVM, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos be PVM.

17.       Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija išsiaiškina, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, nustatydamas kvalifikacinius reikalavimus. Tiekėjams keliami kvalifikaciniai reikalavimai turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui. Pirkimų organizatoriui ar pirkimų komisijai rengiant kvalifikacinius reikalavimus tiekėjams rekomenduojama vadovautis Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta 2017 m. birželio 29 d. viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“.

18.       Vykdant pirkimą konkurso būdu draudžiamos derybos tarp pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos ir tiekėjų, pateikusių pasiūlymus, išskyrus Taisyklių 25 punkte ir VI skyriuje numatytus atvejus.

19.       Tiekėjai, teikiantys pasiūlymus, arba jų atstovai gali dalyvauti vokų atidarymo procedūroje. Jei pasiūlymai vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų, posėdyje, kuriame atidaromi vokai, turi būti skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas (vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas) ir pasiūlyme nurodyta kaina. Jeigu pasiūlymai yra vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, tai pirmojo voko atidarymo procedūroje skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas (vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas) ir pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos, o antrojo voko atidarymo procedūroje – kaina. Tuo atveju, kai pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais. Jeigu bent vienas tiekėjas ar jo atstovas pageidauja, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.

20.       Su elektroninėmis priemonėmis pateiktais pasiūlymais susipažįsta vokų atidarymo posėdyje dalyvaujantys komisijos nariai ir (arba) pirkimo organizatorius. Pasiūlymų kainos turi būti fiksuojamos vokų atidarymo posėdžio protokole arba sprendime, jei pirkimą vykdo pirkimo organizatorius. Susipažinimas su elektroninėmis priemonėmis pateiktais pasiūlymais prilyginamas vokų atidarymui.

21.       Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, vokai su pasiūlymais turi būti atidaromi dviejuose Komisijos posėdžiuose. Pirmame posėdyje atidaromi tik tie vokai, kuriuose yra pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antras posėdis gali įvykti tik tada, kai pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija patikrina, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys ir tiekėjų kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis. Pasirinkus pirkimą organizuoti ir vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų, pirkimo organizatoriui ar pirkimo komisijai privaloma nustatyti, kad mažiausios kainos kriterijus turi sudaryti ne mažiau kaip 60 proc. visų kriterijų svorio.

22.       Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, patikrinę ir įvertinę pasiūlymų techninius duomenis ir informavę tiekėjus apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus, atlieka bendrą pasiūlymo įvertinimą atsižvelgdami į pasiūlymo kainą.

23.       Pasiūlymai vertinami tiekėjams nedalyvaujant.

24.       Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymą atmeta, jeigu:

24.1.    pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacinių reikalavimų arba jei tiekėjas pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos prašymu nepatikslino pateiktų neišsamių ar netikslių duomenų apie savo kvalifikaciją;

24.2.    pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

24.3.    tiekėjas pasiūlė per didelę, projekto vykdytojui nepriimtiną, kainą;

24.4.    tiekėjas pasiūlė neįprastai mažą kainą:

24.4.1. pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų neįprastai maža kaina – tai tiekėjo pasiūlyme nurodyta kaina, kuri pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos vertinimu gali būti nepakankama pirkimo sutarties tinkamam įvykdymui;

24.4.2. pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina visais atvejais turi būti laikoma neįprastai maža, jeigu ji yra 30 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių ir kurių pasiūlyta kaina neviršija pirkimui skirtų lėšų, nustatytų ir užfiksuotų pirkimų organizatoriaus ar pirkimų komisijos rengiamuose dokumentuose prieš pradedant pirkimo procedūrą, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį;

24.4.3. jeigu pateiktame pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina yra neįprastai maža, pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija raštu privalo kreiptis į tiekėją dėl neįprastai mažos kainos pagrindimo. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija turi paprašyti pateikti pasiūlymo ekonomiškumo ir jo mažos kainos pagrindimo dokumentus ir atsižvelgti į:

24.4.3.1gamybos proceso, teikiamų paslaugų ar statybos metodo ekonomiškumą;

24.4.3.2.  pasirinktus techninius sprendimus arba išskirtinai palankias sąlygas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus;

24.4.3.3.  dalyvio siūlomų prekių, paslaugų ar darbų originalumą (pavyzdžiui, technologijos patentas);

24.4.3.4.  įrodymus, kad tiekėjas, vykdydamas pirkimo sutartis, laikysis aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės įpareigojimų, nustatytų Europos Sąjungos ir nacionalinėje teisėje;

24.4.3.5.  informaciją apie tiekėjo galimybę gauti valstybės pagalbą;

24.4.3.6.  subteikėjų pasitelkimo sąlygas, kurios leistų sumažinti pasiūlymo kainą, aprašymą;

24.4.3.7.  naudojimosi technine įranga (turima ar galima pasitelkti) sąlygų aprašymą;

24.4.3.8.  kainos išskaidymą, kur matytųsi detalios sudedamosios kainos dalys (jeigu pasiūlyme yra nurodyta tik bendra kaina, jos nedetalizuojant) ir išskaidytos kainos pagrindimas;

24.4.4. pasiūlyme nurodytai prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažai kainai pagrįsti turi būti nustatytas ne trumpesnis kaip 3 darbo dienų terminas;

24.4.5. jeigu pirkimo organizatoriui ar pirkimo komisijai kyla neaiškumų dėl tiekėjo pateikto kainos pagrindimo (tiekėjas pateikia tinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus, tačiau jie nėra visiškai aiškūs), jie gali prašyti tiekėjo paaiškinti savo pateiktą pagrindimą;

24.4.6. pasiūlymas turi būti atmestas, jei tiekėjas nepateikia arba pateikia netinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus.

25.       Tais atvejais, kai konkursui nepateikiamas nė vienas pasiūlymas arba visi pasiūlymai atmetami kaip neatitinkantys pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų, ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, gali būti organizuojamos derybos Taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka. Jeigu konkursas laikomas neįvykusiu dėl pasiūlytos per didelės projekto vykdytojui nepriimtinos kainos ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, kurie atitinka projekto vykdytojo nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus ir kurių pasiūlymai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, gali būti kviečiami į derybas.

26.       Pirkimo komisijos sprendimai įforminami protokolu, o pirkimo organizatorius priima sprendimą. Komisija ar pirkimo organizatorius nustato pasiūlymų eilę (išskyrus atvejus, kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas). Pasiūlymų eilė nustatoma kainos didėjimo arba ekonominio naudingumo mažėjimo tvarka. Tais atvejais, kai kelių tiekėjų pasiūlymų kainos ar ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę, pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymas pateiktas anksčiausiai.

27.       Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija per 7 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl neįvykusio konkurso arba laimėtojo nustatymo priėmimo dienos turi apie tai raštu pranešti tiekėjams, dalyvavusiems konkurse (jeigu dalyvavo bent vienas).

 

V SKYRIUS

TIEKĖJO KONKURSINIO PASIŪLYMO RENGIMAS IR PATEIKIMAS

 

 

28.       Tiekėjas gali pateikti tik vieną pasiūlymą.

29.       Jei tiekėjas yra fizinių ar juridinių asmenų grupė, jis gali pateikti pasiūlymą jungtinės veiklos sutarties pagrindu. Steigti naujo juridinio asmens nebūtina.

30.       Pasiūlyme turi būti informacija, nurodyta Taisyklių 2 priede, kai taikomas mažiausios kainos vertinimo kriterijus, ir šių Taisyklių 3 ir 4 prieduose, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.

31.       Kartu su pasiūlymu turi būti pateikiami tiekėjo kvalifikacijos (jei kvalifikacijos reikalavimai keliami) patvirtinimo dokumentai.

32.       Pasiūlymas, pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens, turi būti pateiktas PVP. Kai pasiūlymą teikia įgaliotas asmuo (organizacijos atstovas), su pasiūlymu turi būti pateiktas įgaliojimas asmeniui teikti pasiūlymą organizacijos vardu.

33.       Vykdant pirkimą pasiūlymas pateikiamas PVP el. voke (nuostata netaikoma vykdant pirkimą derybų būdu). Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija numato pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad tiekėjai pasiūlymo kainą pateiktų viename el. voke, o likusias pasiūlymo dalis (techninius pasiūlymo duomenis, kitą informaciją ir dokumentus) – kitame el. voke. El. vokas su pasiūlymo kaina bei el. vokas su techniniais duomenimis PVP pateikiami vienu metu.

34.       Prekių, paslaugų ar darbų kainos pateikiamos eurais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos turi būti perskaičiuojamos eurais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą euro ir užsienio valiutos santykį paskutinę pasiūlymo pateikimo termino dieną.

35.       Į prekių, paslaugų ar darbų kainą turi įeiti visi mokesčiai ir visos tiekėjo išlaidos (sandėliavimo, transportavimo, pakavimo ir kt.).

36.       Tiekėjo pasiūlymas bei kita informacija, susijusi su pasiūlymu, pateikiama lietuvių kalba. Jei atitinkami dokumentai yra išduoti kita kalba, turi būti pateikti šių dokumentų  tiekėjo ir (arba) vertėjo, išvertusio dokumentus, vertimai į lietuvių kalbą. 

37.       Pasiūlymas turi būti pateiktas iki skelbime ir kvietime pateikti pasiūlymą nurodytos pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija neatsako už PVP sutrikimus ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių pasiūlymai nebuvo gauti ar gauti pavėluotai. Vokai su pasiūlymais, pateikti pavėluotai, nepriimami.

38.       Tiekėjas iki galutinio pasiūlymų pateikimo termino turi teisę pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą. Pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jei jis gaunamas raštu iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

39.       Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija turi teisę pratęsti pasiūlymų pateikimo terminą. Apie naują pasiūlymų pateikimo terminą pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija praneša raštu visiems tiekėjams, atsiliepusiems į skelbimą.

 

VI SKYRIUS

DERYBŲ ORGANIZAVIMAS

 

 

40.       Derybas vykdo pirkimo organizatorius, o jei projekto vykdytojas yra juridinis asmuo, deryboms vykdyti sudaroma komisija.

41.       Pirkimas derybų būdu atliekamas šiais atvejais:

41.1.    jei paskelbus konkursą nebuvo gauta pasiūlymų arba visi pasiūlymai atmetami kaip neatitinkantys pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;

41.2.    kai prekes, paslaugas ar darbus dėl techninių, meninių ar kitų objektyvių priežasčių gali pateikti (tiekti, atlikti, suteikti) tik konkretus tiekėjas ir nėra kitos alternatyvos;

41.3.    perkant pašto, telekomunikacijų, transporto paslaugas ar degalus;

41.4.    kai konkursas laikomas neįvykusiu dėl pasiūlytos per didelės projekto vykdytojui nepriimtinos kainos ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos. 

41.5. Vykdant derybas Taisyklių 41.1–41.3 papunkčiuose nustatytais atvejais, rengiamas ir tiekėjams siunčiamas kvietimas teikti pasiūlymus, kuriame išdėstomos pagrindinės pirkimo sąlygos ir pirkimo objekto techninė specifikacija bei nustatomas ne trumpesnis kaip 5 darbo dienų terminas pasiūlymams pateikti. Pirkimo objekto skaidymas į dalis ar leidimas pateikti alternatyvius pasiūlymus yra negalimas. Kvietimas turi būti siunčiamas tiekėjams paštu ar faksu.

42.       Derybos laikomos įvykusiomis, jei gautas bent vienas pasiūlymas, atitinkantis kvietime pateikti pasiūlymą nurodytas sąlygas. Pasiūlymai, pateikti pavėluotai, nevertinami.

43.       Raštu pateikti tiekėjų pasiūlymai fiksuojami pirkimo komisijos protokole arba pirkimo organizatoriaus sprendime.

44. Vykdant derybas Taisyklių 41.4 papunktyje nustatytu atveju, dėl derybų susitikimo vietos ir laiko visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, kurie atitinka projekto vykdytojo nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus ir kurių pasiūlymai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus (ir tarp kitų reikalavimų pirkimo dokumentų rengėjai nustato tiekėjų pasiūlymų pateikimo kalbą, būdą ir kt.), informuojami raštu. Tiekėjui sutikus, derybos gali būti vykdomos vaizdo ar telefoninės konferencijos būdu. Jų metu projekto vykdytojas, laikydamasis Taisyklių 4 punkte nustatytų principų, su kiekvienu tiekėju atskirai derasi dėl kainos, kuri negali būti didesnė nei nurodyta pasiūlyme. Derybos protokoluojamos. Protokolas pasirašomas derybų metu arba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po derybų. Tuo atveju, jeigu tiekėjas atsisako pasirašyti protokolą ar nepasirašo jo per nustatytą terminą, laikoma, jog derybos yra neįvykusios. Derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka projekto vykdytojo reikalavimus.

 

VII SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS

 

 

45.       Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija sutartį siūlo sudaryti tam tiekėjui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu pagal Taisyklių nuostatas. Tais atvejais, kai pasiūlymą pateikia daugiau nei vienas tiekėjas, turi būti taikomas sutarties pasirašymo atidėjimo terminas, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 10 kalendorinių dienų ir skaičiuojamas nuo pranešimo tiekėjams apie laimėtojo nustatymą išsiuntimo dienos.

46.  Sutartis sudaroma lietuvių kalba. Prie jos gali būti pridedami vertimai į vieną ar kelias kalbas.

47.  Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba iki pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti sutarties, arba atsisako sudaryti sutartį kvietime pateikti pasiūlymą bei pasiūlyme nurodytomis sąlygomis, pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija siūlo sudaryti sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti sutartį.

48.  Pirkimo objekto kaina, nurodyta sutartyje, turi būti tokia pat, kaip ir pirkimo objekto kaina, nurodyta pasiūlyme arba derybų protokole. Kitos sutarties sąlygos negali prieštarauti skelbime ir kvietime pateikti pasiūlymą nurodytai informacijai.

49.       Projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo pirkimo pabaigos PVP turi užpildyti ataskaitą apie pirkimo rezultatus, jeigu pirkimas buvo vykdytas PVP.

 

VIII SKYRIUS

PRETENZIJŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

 

50.       Tiekėjai turi teisę raštu per 10 kalendorinių dienų pateikti pretenziją (-as) PVP projekto vykdytojui iki pirkimo sutarties sudarymo dienos, o projekto vykdytojas ar jo įgalioti vykdyti pirkimą asmenys privalo išnagrinėti pretenziją (-as) ir priimti pagrįstą sprendimą ne vėliau kaip per 6 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešti pretenziją (-as) pateikusiam tiekėjui PVP.

51.       Pirkimo organizatorius, gavęs pretenziją, nedelsdamas sustabdo pirkimo procedūras, kol bus išnagrinėta pretenzija (-os) ir priimtas sprendimas. Pirkimo organizatorius negali sudaryti pirkimo sutarties anksčiau kaip po 10 kalendorinių dienų nuo rašytinio pranešimo apie jo priimtą sprendimą išsiuntimo pretenziją (-as) pateikusiam tiekėjui dienos.

 

IX SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

 

52.       Projekto vykdytojas, atlikęs pirkimą, privalo Agentūrai arba institucijai, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, pateikti:

52.1.    projekto vykdytojo vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo komisijos sudarymo kopiją, jei pirkimą atliko pirkimo komisija;

52.2.    skelbimo ir kvietimų pateikti pasiūlymus kopijas, jei pirkimas vykdomas derybų būdu;

52.3.    pasiūlymų, gautų iš tiekėjų, kopijas, jei pirkimas vykdomas derybų būdu;

52.4.    įgaliojimo, jei pasiūlymas pasirašytas tiekėjo įgalioto asmens, kopiją;

52.5.    pirkimo organizatoriaus sprendimų arba pirkimo komisijos protokolų kopijas;

52.6.    raštų, kuriais tiekėjai buvo informuoti apie laimėtojo nustatymą arba konkurso neįvykimo priežastis, kopijas;

52.7.    pasirašytos pirkimo sutarties kopiją;

52.8.    pretenzijų (jei tokių buvo gauta) ir atsakymų į jas kopijas.

53.       Projekto vykdytojas pirkimo dokumentus ir kitą su pirkimu susijusią informaciją turi pateikti lietuvių kalba paštu, el. paštu, per kurjerį, per Žemės ūkio ministerijos informacinę sistemą (ŽŪMIS) ar Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (E. siuntų pristatymo sistema). Dokumentai teikiami su lydraščiu, įsegti į segtuvą arba skenuoti. Kiekviena dokumento kopija turi būti patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka. Nereikia pateikti tų dokumentų, kurie pateikti PVP.

54.       Pirkime dalyvavusių tiekėjų reikalavimu, projekto vykdytojas turi juos supažindinti su kitų dalyvių pasiūlymais, išskyrus tą informaciją, kurią dalyviai nurodė kaip konfidencialią (pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ar vardas ir pavardė bei pasiūlyme nurodyta kaina – nėra konfidenciali informacija).

55.       Įtarusi Taisyklėse nustatytų reikalavimų pažeidimą arba įtarusi ir (ar) nustačiusi, kad sutarties su tiekėju kaina neatitinka analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinės rinkos kainos, Agentūra arba institucija, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, turi teisę patikrinti, ar dalyvauti pirkime buvo kviesti potencialūs tiekėjai, iš projekto vykdytojo reikalauti papildomų pagrindimo dokumentų ir (ar) atlikti rinkos kainų patikrinimą. Agentūra arba institucija, kuri nurodyta priemonės įgyvendinimo taisyklėse, rinkos kainą viršijančią išlaidų dalį turi teisę pripažinti netinkamomis finansuoti išlaidomis.

 

X SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIES PAKEITIMAI

 

56.       Pirkimo sutartis gali būti keičiama tik paaiškėjus, kad, siekiant ją tinkamai įvykdyti, būtina daryti pirkimo sutarties pakeitimus, kurie iš esmės nekeis pirkimo objekto, jo tiesioginės paskirties, atitikties Europos Sąjungos standartams, esminių sutarties vykdymo sąlygų, nurodytų 1 priedo 4 punkte, ir pirkimo kainos. Pirkimo sutarties pakeitimai prieš pasirašant sutarties šalims turi būti raštu suderinti su Agentūra, o vietos projektų pirkimų atveju, pirkimo sutarties pakeitimai turi būti raštu suderinti su atitinkama vietos plėtros strategijos vykdytoja. Pirkimų objekto, numatyto pirkimų sutartyje, pakeitimai, jų nederinant galimi, kai keičiamo pirkimo objekto dalies vertė ar apimtis neviršija 5 proc. visos pirkimo sutarties vertės ir kai, atlikus pirkimą, pirkimo dokumentai teikiami institucijai, nurodytai priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Agentūra ir (arba) vietos plėtros strategijos vykdytoja, vertindama pakeitimų būtinybę, atsižvelgia į tai, ar, atlikus numatomus pakeitimus, nebus pažeisti Taisyklių 4 punkte įtvirtinti pirkimų principai, ar bus pasiekti numatyti projekto tikslai bei uždaviniai, ar pakeitimai yra ekonomiškai pagrįsti bei naudingi, o aplinkybių, dėl kurių kilo pirkimo sutarties keitimo poreikis, nebuvo galima numatyti vykdant pirkimą.

____________