LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2016 M. SAUSIO 7 D. ĮSAKYMO NR. 1K-10 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS PATIRIAMŲ IŠLAIDŲ PRISKYRIMO APMOKĖTINOMS IŠ TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. vasario 20   d. Nr. 1K-48

Vilnius

 

 

1.    P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. sausio 7 d. įsakymą Nr. 1K-10 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patiriamų išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš techninės paramos lėšų metodikos patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IŠLAIDŲ PRISKYRIMO APMOKĖTINOMS IŠ TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ METODIKOS PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Techninės paramos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. 1K-337 „Dėl Techninės paramos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 124 punktu,

t v i r t i n u Išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš techninės paramos lėšų metodiką (pridedama).“

2.   Šis įsakymas įsigalioja 2020 m. kovo 1 d.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Vilius Šapoka

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2016 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. 1K-10

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2020 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 1K-48

redakcija)

 

IŠLAIDŲ PRISKYRIMO APMOKĖTINOMS IŠ TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Išlaidų priskyrimo apmokėtinoms iš techninės paramos lėšų metodikoje (toliau – Metodika) reglamentuojama:

1.1. Lietuvos Respublikos finansų ministro (toliau – ministras) ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – ministerija) valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau kartu – darbuotojai), pareigybių funkcijų susiejimo su ministerijai pavestomis Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis – projektų, finansuotų iš 2000−2006 m. Sanglaudos fondo lėšų, užbaigimo, Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475, Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, ir Techninės paramos veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 18 d. sprendimu Nr. K(2007)6717, įgyvendinimo ir užbaigimo, 2014−2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), įgyvendinimo, pasirengimo įgyvendinti programą, kitą finansavimo laikotarpį pakeisiančią Veiksmų programą, ir (ar) techninės paramos projektų administravimo funkcijomis tvarka;

1.2. informacijos apie pareigybių funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis teikimo ir įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis (toliau – Įsakymas dėl pareigybių funkcijų susiejimo) rengimo tvarka.

1.3. apmokėjimo techninės paramos lėšomis tvarka;

1.4. reikalavimai perduodant iš techninės paramos lėšų įsigytą ilgalaikį turtą.

 

II SKYRIUS

PAREIGYBIŲ FUNKCIJŲ SUSIEJIMO SU ES STRUKTŪRINIŲ FONDŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO FUNKCIJOMIS TVARKA

 

2. Pareigybės funkcijos su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis susiejamos taip:

2.1. Grupės vadovas, departamento direktorius, savarankiško skyriaus (išskyrus Centralizuoto vidaus audito skyrių) vedėjas, departamento skyriaus vedėjas, įvertinęs jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų atliekamas ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas ir kitas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas bei jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis procentine išraiška, apvalinant iki sveiko skaičiaus.

2.2. Grupės vadovo, departamento direktoriaus, savarankiško skyriaus (išskyrus Centralizuoto vidaus audito skyrių) vedėjo, departamento skyriaus vedėjo pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis procentų sumą dalijant iš visų jam tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pareigybių skaičiaus, apvalinant iki sveiko skaičiaus.

2.3. Ministrui tiesiogiai pavaldūs darbuotojai (išskyrus ministerijos kanclerį, Lietuvos Respublikos finansų viceministrus (toliau – viceministras) ir Centralizuoto vidaus audito skyriaus vedėją), įvertinę savo atliekamas ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas ir kitas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis nesusijusias pareigybės funkcijas bei darbo laiko, skiriamo minėtoms funkcijoms atlikti, pasiskirstymą, apskaičiuoja savo pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis procentine išraiška, apvalinant iki sveiko skaičiaus.

2.4. Viceministro pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas pagal viceministrui nustatytas veiklos sritis priskirtų ministerijos administracijos padalinių darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis procentų sumą dalijant iš visų pagal viceministrui nustatytas veiklos sritis priskirtų ministerijos administracijos padalinių darbuotojų pareigybių skaičiaus, apvalinant iki sveiko skaičiaus.

2.5. Ministerijos kanclerio pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų ministerijos administracijos padalinių (išskyrus Centralizuoto vidaus audito skyrių) darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis procentų sumą dalijant iš visų ministerijos administracijos padalinių (išskyrus Centralizuoto vidaus audito skyrių) darbuotojų pareigybių skaičiaus, apvalinant iki sveiko skaičiaus.

2.6. Ministro pareigybės ir Centralizuoto vidaus audito skyriaus darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų ministerijos darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis procentų sumą dalijant iš visų ministerijos darbuotojų pareigybių skaičiaus, apvalinant iki sveiko skaičiaus.

2.7. Bendras funkcijų susiejimas – bendras ministro, visų ministerijos darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis vidurkis – apskaičiuojamas ministro, visų ministerijos darbuotojų (išskyrus ministerijos specialiuosius atašė (toliau – atašė) pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis procentų sumą dalijant iš ministro, visų ministerijos darbuotojų (išskyrus atašė) pareigybių skaičiaus, apvalinant iki sveiko skaičiaus.

2.8. Konkretaus ministerijos administracijos padalinio funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis apskaičiuojamas visų konkretaus ministerijos administracijos padalinio darbuotojų pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis procentų sumą dalijant iš visų konkretaus ministerijos administracijos padalinio darbuotojų pareigybių skaičiaus, apvalinant iki sveiko skaičiaus.

 

III SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PAREIGYBIŲ FUNKCIJŲ SUSIEJIMĄ PATEIKIMO IR ĮSAKYMO DĖL PAREIGYBIŲ FUNKCIJŲ SUSIEJIMO RENGIMO TVARKA

 

3. Pareigybių funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis ir bendras funkcijų susiejimas tvirtinami Įsakymu dėl pareigybių funkcijų susiejimo.

4. Kai atsiranda poreikis keisti Įsakymą dėl pareigybių funkcijų susiejimo, ministerijos administracijos padaliniai ir (arba) ministrui tiesiogiai pavaldūs darbuotojai per kompiuterinę administracinę sistemą (AIS) arba pateikdami popierinį dokumentą kreipiasi į ministerijos Veiklos valdymo departamentą (toliau – VVD), nurodydami Įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo keitimo priežastis ir informaciją apie pareigybių funkcijų susiejimo atsiradimą arba pasikeitimą.

5. Ministerijos Personalo valdymo skyrius per kompiuterinę administracinę informacinę sistemą (AIS) arba popieriniu dokumentu informuoja VVD apie priimtus įsakymus dėl naujai įsteigtų ir (arba) panaikintų darbuotojų pareigybių ir viceministrų veiklos sričių arba ministerijos kanclerio administravimo sričių pasikeitimo per 3 darbo dienas nuo šių įsakymų priėmimo dienos.

6. VVD, atsižvelgdamas į ministerijos administracijos padalinių ir (arba) ministrui tiesiogiai pavaldžių darbuotojų pateiktą informaciją apie pareigybių funkcijų susiejimo su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis atsiradimą ir (arba) pasikeitimą ir Personalo valdymo skyriaus pateiktą informaciją apie ministerijoje naujai įsteigtas ir (arba) panaikintas darbuotojų pareigybes, viceministrų veiklos sričių arba ministerijos kanclerio administravimo sričių pasikeitimus, rengia Įsakymo dėl pareigybių funkcijų susiejimo pakeitimo projektą.

 

IV SKYRIUS

APMOKĖJIMO TECHNINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DARBO UŽMOKESČIO IR KITŲ SU DARBO UŽMOKESČIU SUSIJUSIŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TECHNINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKA

 

7. Darbo užmokesčio ir kitos su darbo užmokesčiu susijusios išlaidos apmokamos:

7.1. techninės paramos lėšomis, skirtomis Veiksmų programos 11 prioritetui „Techninė parama veiksmų programai administruoti“ įgyvendinti pagal kiekvienos pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, jeigu pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis yra 11 procentų ir didesnis;

7.2. kitomis lėšomis nei techninės paramos lėšos, jeigu pareigybės funkcijų susiejimas su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis yra mažesnis negu 11 procentų.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PREKIŲ, PASLAUGŲ, DARBŲ IR TURTO ĮSIGIJIMO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TECHNINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKA

 

8. Ministerijos prekių, paslaugų, darbų ir turto įsigijimo išlaidos (išskyrus kvalifikacijos kėlimo, tarnybinių komandiruočių, konsultavimo, vertimo, studijų, tyrimų, audito ir kitų patikrinimų, renginių organizavimo paslaugų, ES struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos (toliau – SFMIS) išlaidas):

8.1. apmokamos 100 procentų techninės paramos lėšomis, jeigu šios išlaidos tiesiogiai ir pagrįstai susijusios tik su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis. Tuo atveju, kai tik dalis išlaidų tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis ir yra galimybė apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, 100 procentų techninės paramos lėšomis apmokama tik ta išlaidų dalis, kuri tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;

8.2. apmokamos techninės paramos lėšomis pagal bendrą funkcijų susiejimą, kai šios išlaidos būtinos ministerijos darbuotojų ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijų vykdymui užtikrinti ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri minėtų išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms;

8.3. apmokamos techninės paramos lėšomis pagal ministro arba konkretaus ministerijos administracijos padalinio, arba konkretaus darbuotojo pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, kai šios išlaidos būtinos ministro arba konkretaus ministerijos administracijos padalinio, arba konkretaus darbuotojo ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijų vykdymui užtikrinti ir nėra galimybės apskaičiuoti, kuri minėtų išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

KVALIFIKACIJOS KĖLIMO, TARNYBINIŲ KOMANDIRUOČIŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TECHNINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKA

 

9. Kvalifikacijos kėlimo išlaidos apmokamos 100 procentų techninės paramos lėšomis, kai:

9.1. kvalifikacijos kėlimo išlaidos skirtos darbuotojų, atliekančių ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas, administraciniams gebėjimams stiprinti ir kvalifikacijos kėlimas reikalingas jų vykdomoms funkcijoms tinkamai atlikti;

9.2. kvalifikacijos kėlimo išlaidos skirtos kompetentingų regioninių, vietos savivaldos ir kitų institucijų, ekonominių ir socialinių partnerių ir atitinkamų subjektų, atstovaujančių pilietinei visuomenei, įskaitant aplinkosaugos partnerius, nevyriausybines organizacijas ir asociacijas, subjektų, atsakingų už socialinės įtraukties, lyčių lygybės ir nediskriminavimo skatinimą, nurodytų Europos Parlamento ir Tarybos 2013 m. gruodžio 17 d. reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL L 347, 2013, p. 320), 5 straipsnyje, ir institucijų, kurių veikla prisideda prie Veiksmų programos rengimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo, kompetencijoms, reikalingoms prisidedant prie Veiksmų programos rengimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo, ugdyti.

10. Tarnybinių komandiruočių išlaidos apmokamos:

10.1. 100 procentų techninės paramos lėšomis, kai tarnybinės komandiruotės tikslas susijęs tik su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;

10.2. kitomis lėšomis nei techninės paramos lėšos, kai tarnybinės komandiruotės tikslas tik iš dalies susijęs su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

KONSULTAVIMO, VERTIMO, STUDIJŲ IR TYRIMŲ, AUDITO IR KITŲ PATIKRINIMŲ, RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TECHNINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKA

 

11. Konsultavimo, vertimo, studijų, tyrimų, audito ir kitų patikrinimų, renginių organizavimo paslaugų išlaidos apmokamos:

11.1. 100 procentų techninės paramos lėšomis, kai paslaugos skirtos tik ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms atlikti;

11.2. techninės paramos lėšomis ta dalimi, kuri tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo veiklomis, kai paslaugos skirtos ne tik ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms atlikti.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

SFMIS IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TECHNINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKA

 

12. SFMIS sukūrimo, eksploatavimo, tobulinimo išlaidos apmokamos:

12.1. 100 procentų techninės paramos lėšomis, kai šios išlaidos susijusios tik su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;

12.2. techninės paramos lėšomis ta dalimi, kuri tiesiogiai ir pagrįstai susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis, kai išlaidos susijusios su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis ir paramos pagal 2009−2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus lėšų valdymu ir kontrole ir yra galimybė apskaičiuoti, kuri išlaidų dalis tenka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms.

13. Jeigu turtas skirtas SFMIS, jo įsigijimo išlaidos buvo apmokėtos iš techninės paramos lėšų ir jis pradedamas naudoti ne tik ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijoms, kai šio turto naudingo tarnavimo laikas dar nėra pasibaigęs, turto įsigijimo išlaidos, tenkančios jo naudingo tarnavimo laikui, apmokėtos techninės paramos lėšomis, turi būti sugrąžintos, o jeigu jos buvo deklaruotos Europos Komisijai ir pripažintos tinkamomis finansuoti, turi būti grąžintos iš kitų lėšų nei techninės paramos lėšos proporcingai tai daliai, kuri nėra susijusi su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

ATAŠĖ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TECHNINĖS PARAMOS LĖŠOMIS TVARKA

 

14. Atašė patirtos išlaidos, išskyrus kvalifikacijos kėlimo ir tarnybinių komandiruočių išlaidas, apmokamos techninės paramos lėšomis pagal atašė pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.

15. Atašė kvalifikacijos kėlimo ir tarnybinių komandiruočių išlaidos apmokamos vadovaujantis Metodikos 9 ir 10 punktais.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PERDUODANT IŠ TECHNINĖS PARAMOS LĖŠŲ ĮSIGYTĄ ILGALAIKĮ TURTĄ

 

16. Iš techninės paramos lėšų įsigytas ilgalaikis turtas esant pagrįstoms ir objektyvioms aplinkybėms gali būti perduotas kitam ministerijos administracijos padaliniui, kitam darbuotojui, kai ilgalaikio turto perdavimas suderinamas su VVD. Tuo atveju, kai iš techninės paramos lėšų įsigytas ilgalaikis turtas, kurio naudingo tarnavimo laikas dar nėra pasibaigęs, perduodamas:

16.1. kitam ministerijos administracijos padaliniui, kitam darbuotojui, kuris ilgalaikio turto perdavimo dieną neatlieka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijų, šio turto įsigijimo išlaidos turi būti sugrąžintos iš kitų lėšų nei techninės paramos lėšos ta dalimi, kuri tenka ilgalaikio turto naudingo tarnavimo laikui nuo šio turto perdavimo dienos;

16.2. kitam darbuotojui, kuris ilgalaikio turto perdavimo dieną atlieka ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijas, šio turto įsigijimo išlaidų dalis, tenkanti ilgalaikio turto naudingo tarnavimo laikui nuo šio turto perdavimo dienos, turi būti perskaičiuojama pagal ilgalaikio turto perdavimo dieną galiojantį to darbuotojo pareigybės funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis;

16.3. kitam ministerijos administracijos padaliniui, šio turto įsigijimo išlaidų dalis, tenkanti ilgalaikio turto naudingo tarnavimo laikui nuo šio turto perdavimo dienos, turi būti perskaičiuojama pagal turto perdavimo dieną galiojantį konkretaus ministerijos administracijos padalinio funkcijų susiejimą su ES struktūrinių fondų lėšų administravimo funkcijomis.

____________________