LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl  PROJEKTO, SKIRTO AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMUI SAVIVALDYBĖSE STEBĖTI IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGOMS KONSULTUOTI SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ AKREDITAVIMO KLAUSIMAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2021 METAIS nuostatų patvirtinimo

 

2021 m. gegužės 13 d. Nr. A1-371

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunkčiu, Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, siekdama skaidraus ir sklandaus socialinės priežiūros akreditavimo įgyvendinimo:

1Tvirtinu Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatus (pridedama).

2Pavedu  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Monika Navickienė 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2021 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. A1-371

 

PROJEKTO, SKIRTO AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMUI SAVIVALDYBĖSE STEBĖTI IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGOMS KONSULTUOTI SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ AKREDITAVIMO KLAUSIMAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2021 METAIS nuostatAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo klausimais, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Projekto, skirto akredituotos socialinės priežiūros teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms konsultuoti socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo klausimais, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo 2021 metais bendrąsias nuostatas, finansuotinas projektų veiklas, projektų paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, projektų paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, projektų paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, projektų paraiškų vertinimo, finansavimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo, vykdymo ir kontrolės, atsiskaitymo už gautų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą tvarką, konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką.

2.    Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099;

2.2. paraiška pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma;

2.3. pareiškėjas nacionalinė skėtinė nevyriausybinė organizacija (toliau NVO), kuri pati neteikia socialinės priežiūros paslaugų ir nėra tokias paslaugas teikiančių įstaigų steigėja. Pareiškėju gali būti kelios skėtinės NVO, veikiančios pagal jungtinės veiklos sutartį;

2.4. projektas – tikslinė skėtinės NVO veikla, kuri turi nustatytus įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

2.5. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs Sutartį su SPPD;

2.6. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“.

3.    Konkursą organizuoja Ministerija. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

4.    Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą, skirtą akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimui savivaldybėse stebėti ir socialinių paslaugų įstaigoms, pageidaujančioms teikti akredituotos socialinės priežiūros paslaugas, konsultuoti visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje akredituotos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir teikimo klausimais, organizuoti socialinės priežiūros paslaugų teikėjų mokymus.

5.    Siektinas konkurso rezultatas – atrinktas ir finansuotas geriausiai įvertintas projektas, kurio vykdytojas stebės, kaip Lietuvos Respublikos savivaldybėse teikiamos akredituotos socialinės priežiūros paslaugos, taip pat visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje konsultuos socialinių paslaugų įstaigas akredituotos socialinės priežiūros paslaugų organizavimo ir (ar) teikimo klausimais, teiks joms metodinę pagalbą, organizuos mokymus.

6.    Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html). Skelbime nurodoma:

6.1. konkurso tikslas;

6.2. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga;

6.3. informacija apie tai, kad paraiškos Ministerijai turi būti teikiamos per informacinę sistemą;

6.4. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;

6.5. nuoroda į Nuostatus;

6.6. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

6.7. didžiausia ir mažiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

7.    Projekto įgyvendinimo terminas – nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, pareiškėjui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skiriamas, iki 2021 m. gruodžio 31 d.

8.    Pareiškėjas apibrėžtas Nuostatų 2.3 papunktyje.

9.    Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 11 punkte nurodytos veiklos.

10.  Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų: didžiausia projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų, o mažiausia – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų.

 

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS PROJEKTO VEIKLOS IR VEIKLŲ ORGANIZAVIMO PRINCIPAI

 

11.     Konkurso lėšomis finansuojamos projekto veiklos, kurias privaloma vykdyti įgyvendinant projektą:

11.1vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ir remiantis gerosios praktikos pavyzdžiais, socialinių paslaugų įstaigų konsultavimas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje (visose savivaldybėse) dėl socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo, akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo reikalavimų ir rekomendacijų;

11.2rekomendacijų socialinių paslaugų įstaigoms, pageidaujančioms teikti ir (ar) teikiančioms akredituotos socialinės priežiūros paslaugas, teikimas veiklos gerinimo, šių paslaugų teikimo ir jų kokybės užtikrinimo klausimais, metodinės pagalbos teikimas (pvz., pavyzdinių dokumentų formų, reikalingų socialinės priežiūros veiklai vykdyti, sukūrimas, viešas paskelbimas ir dalijimasis su visais socialinės priežiūros paslaugų organizatoriais, teikėjais);

11.3duomenų apie socialinių paslaugų įstaigas, pageidaujančias teikti akredituotos socialinės priežiūros paslaugas, jau teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas, rinkimas, stebėsena, sisteminga analizė, siekiant laiku spręsti socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo metu kylančias problemas, užtikrinti vienodą šių paslaugų teikimo praktiką ir kokybę visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje (visose savivaldybėse), gerinti jų prieinamumą ir tenkinti su šių paslaugų teikimu susijusį poreikį (informacijos apie socialinių paslaugų įstaigų, pageidaujančių teikti akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (juridinio asmens pavadinimas, kodas, pageidaujamų teikti arba jau teikiamų socialinės priežiūros paslaugų pavadinimas, problemos, kylančios akreditavimo metu ir paslaugų teikimo metu, problemų sprendimo būdai), darbuotojų (socialinių darbuotojų, socialinio darbuotojo padėjėjų, užimtumo specialistų) kompetencijas, išsilavinimą (turimas išsilavinimas, jo įgijimo data);

11.4.  vaikų dienos centrų, teikiančių akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą, darbuotojų mokymai pagal mokymo programas, suderintas su SPPD;

11.5.  bendradarbiavimas su savivaldybių administracijomis akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo, socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo klausimais;

11.6.  atsakymų į dažniausiai užduodamus klausimus rengimas ir atnaujinimas pagal poreikį, jų skelbimas pareiškėjo (projekto vykdytojo) ir SPPD interneto svetainėse.

12.       Vykdydamas Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi užtikrinti, kad:

12.1.    jis laikysis šių principų:

12.1.1. objektyvumo (pareiškėjo (projekto vykdytojo) vykdomos projekto veiklos – teikiamos konsultacijos, metodinė pagalba, atliekamos analizės – turi būti nešališkos ir teikiamos visoms NVO vienodai, nepriklausomai nuo jų steigėjo ar priklausymo kitai skėtinei NVO);

12.1.2. tikslingumo (pareiškėjas (projekto vykdytojas) renka tik tuos duomenis ir tik tą informaciją, kuri yra reikalinga ir tinkama akredituotos socialinės priežiūros paslaugoms teikti, socialinės priežiūros paslaugų kokybei įvertinti, sprendimams dėl socialinių paslaugų įstaigų veiklos ir jų teikiamų paslaugų kokybės gerinimo priimti);

12.1.3. nešališkumo (socialinės priežiūros paslaugų teikimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių, vengiant interesų konflikto, principo);

12.1.4. konfidencialumo ir asmens duomenų apsaugos (skelbiama tik ta informacija, kuri garantuoja fizinio asmens duomenų anonimiškumą, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus; vykdant ir administruojant projektą, asmens duomenys tvarkomi remiantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais);

12.1.5. bendradarbiavimo (pareiškėjas (projekto vykdytojas), vykdydamas projektą, siekia socialinės partnerystės valstybės, savivaldybių ir NVO lygiu);

12.1.6. efektyvumo (pareiškėjas (projekto vykdytojas), vykdydamas projektą, jam skirtus išteklius naudoja ekonomiškai, rezultatų siekia kuo mažesnėmis sąnaudomis);

12.2.  projekto veikla – stebėsena, konsultavimas ir bendradarbiavimas – bus vykdoma visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje (visose savivaldybėse) ir jis turės pakankamai žmogiškųjų bei techninių išteklių visoms Nuostatų 11 punkte nurodytoms veikloms vykdyti.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PROJEKTŲ TEIKIMAS

 

13.     Projektai aprašomi informacinėje sistemoje užpildant paraiškos formą pagal Nuostatų 15 punkto reikalavimus ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal Nuostatų 90–92 punktų reikalavimus.

14.     Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, konkursui pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ir (ar) teikti papildomų dokumentų pareiškėjo iniciatyva negalima.

15.     Paraiškoje nurodoma:

15.1.  projekto pavadinimas, paraiškos užpildymo data;

15.2.  informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė);

15.3.  projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

15.4.  banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

15.5.  trumpas projekto aprašymas (santrauka);

15.6.  problemos iškėlimas ir pagrindimas;

15.7.  projekto tikslas;

15.8.  projekto uždaviniai;

15.9.  projekto įgyvendinimo laikotarpis;

15.10.  laukiami rezultatai;

15.11.  veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (pvz.: informacija apie patalpas, kuriose bus vykdomos veiklos, ir apie jų tinkamumą projektui vykdyti; darbuotojų ir savanorių skaičius; telefono linijų skaičius; projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.);

15.12.  projekto veiklų vykdytojo (-ų) kvalifikacija (turima kvalifikacija, jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą;

15.13.  informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuotuose ir organizuojamuose konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones);

15.14.  projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, planuojama vykdymo vieta, atsakingas jos vykdytojas (-ai) (juridinio asmens pavadinimas), kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į veiklas, nurodytas Nuostatų 11 punkte, taip pat informacija apie planuojamą projekto viešinimą;

15.15.  detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant išlaidų rūšis ir kiek lėšų prašoma iš SPPD skirtų valstybės biudžeto asignavimų;

15.16.  pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

16.  Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo) pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens patvirtintas elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

16.1.  galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

16.2projekto vadovo, projekto veiklų vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį), projekto buhalterio (-ių) gyvenimo aprašymo (-ų), kuriame (-iuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys;

16.3.  jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

16.4Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos likus ne daugiau kaip 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams (dokumentą pateikti privaloma, jei konkurso nuostatuose numatoma mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų ar didesnė);

16.5dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jeigu konkurso nuostatuose nustatyti reikalavimai patalpoms ir jei joms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pvz., nekilnojamojo turto nuomos, panaudos sutarčių);

16.6.  deklaracijos, kurios forma pateikta Projektų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 1 priede (toliau – Deklaracija);

16.7.  ne mažesnę nei 3 metų darbo socialinių paslaugų srityje patirtį (dalyvavimas rengiant ir vertinant teisės aktų projektus, pastabų ir pasiūlymų teikimas atsakingoms institucijoms, dalyvavimas darbo grupėse, komisijose, tarybose) patvirtinančių dokumentų;

16.8.  bendradarbiavimo susitarimų socialinių paslaugų srityje su savivaldybėmis ir jungtinės veiklos susitarimų socialinių paslaugų srityje su kitomis skėtinėmis NVO;

16.9.  kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

17.     Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.

18.     Pareiškėjai, pildydami paraiškas, turi teisę raštu ir (ar) žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurias pagal kompetenciją teikia konkurso skelbime nurodyti konkursą organizuojančios ir konkursą administruojančios įstaigos – SPPD – specialistai. Į pareiškėjo pateiktą prašymą ir (ar) klausimą turi būti atsakoma tokia pačia forma ir tokiomis pačiomis priemonėmis, kokiomis pareiškėjas pateikė prašymą ir (ar) klausimą, per 3 darbo dienas nuo prašymo ir (ar) klausimo gavimo konkursą organizuojančioje ir (ar) konkursą administruojančioje įstaigoje dienos. Informacija bei konsultacijos pareiškėjams teikiamos iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 14.00 val. Lietuvos Respublikos laiku. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kreipdamiesi el. pašto adresu akreditacijostebesena@socmin.lt. Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas numeris, paskelbiama SPPD interneto svetainėje per 1 darbo dieną nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).

19.       Konkursui pasibaigus, projektai pareiškėjams negrąžinami. Projektai, kurie nebuvo atrinkti finansuoti, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka vienus metus, kiti – Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS IR PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA BEI PAGRINDAI

 

20SPPD ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:

20.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

20.2.  paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.;

20.3.  paraiška atitinka Nuostatų 15 punkte nustatytus reikalavimus;

20.4.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

20.5pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

20.6.  pareiškėjas pateikė Nuostatų 16 punkte nurodytus dokumentus;

20.7.  paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 16 punkte;

20.8.  tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų;

20.9.  pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 10 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

21Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 16 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, SPPD kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas tam pačiam konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai. Paraiška (-os), kuri (-ios) buvo pateikta (-os) anksčiau, atmetama (-os) Taisyklių 29 punkte nustatyta tvarka.

22.     Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšos projektams neskiriamos, jeigu jos ar pareiškėjai atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

22.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

22.2.  paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.;

22.3.  pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų ir (ar) patikslinimų;

22.4.  paraiška neatitinka Nuostatų 15 punkte nustatytų reikalavimų;

22.5.  pareiškėjas yra likviduojamas;

22.6pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių. Pareiškėjo prašoma skirti suma yra mažesnė ar didesnė už Nuostatų 10 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

23SPPD apie projektą (-us), kuris (-ie) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), nurodyto (-ų) Nuostatų 22 punkte, informuoja pareiškėją elektroniniu laišku, kuriame nurodo projekto (‑ų), neatitinkančio (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (‑ų), atmetimo priežastis.

24SPPD turi teisę kreiptis į komisijos sekretorių ir prašyti komisijos konsultacijos dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams įvertinimo.

25Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo komisijos protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia rekomendacinę išvadą dėl SPPD paklausimo. Galutinį sprendimą dėl pareiškėjo ir jo pateiktų dokumentų atitikties formaliesiems kriterijams, įvertinęs komisijos pateiktą išvadą, priima SPPD.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

26Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, vertinami ir atrenkami Nuostatų 29–48 punktuose nustatyta tvarka.

27Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (pvz.: iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

28.  Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su šiuo reglamentu patvirtinama kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams, eksperto konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijų formos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo forma (-os), kurioje (-iose) yra apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.

29.  Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.

30.  Vertintinus projektus SPPD paskirsto ekspertams.

31.  Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Taisyklių 19 punkte nurodytais pagrindais.

32Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas) pateiktą informaciją, nurodydami šio prašymo pagrindus. SPPD per informacinę sistemą nurodo pareiškėjui pateikti patikslintą informaciją ir (ar) dokumentus per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją ir (ar) dokumentus, kurių SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos ir (ar) dokumentų, kurie nebūtų svarbūs vertinant projektą. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą nepatikslina ir nepateikia informacijos ir (ar) dokumentų, SPPD apie tai informuoja komisiją (nurodomas juridinio asmens pavadinimas) ir nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ir nepateikta informacija ir (ar) dokumentai turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo, jei pareiškėjas nepatikslina ir nepateikia trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų, komisijos sekretorius pateikia komisijai SPPD pasiūlymą projektą atmesti. Komisija, įvertinusi SPPD pasiūlymą bei argumentus, priima sprendimą pritarti arba nepritarti projekto atmetimui.

33.  Ekspertas projektus vertina pildydamas vertinimo anketą informacinėje sistemoje, vadovaudamasis nurodytais vertinimo kriterijais. Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno eksperto skirto balo pagrindimas. Jeigu eksperto pasiūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio pasiūlymo priežastys.

34.  Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

34.1.  projekto tikslo, uždavinių ir aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–9 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 10 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;

34.2.  projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–14 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 15 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

34.3.  sąmatos pagrįstumą, atitiktį numatytoms veikloms, aiškumą, detalumą ir racionalumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 114 iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 15 aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

34.4.  pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti;

34.5.  laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs; 1–9 – iš dalies aiškūs ir konkretūs; 10 – aiškūs ir konkretūs.

35.  Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 55. Privaloma surinkti minimali balų suma – 40. Projektai, kurie nesurinko minimalios balų sumos, nefinansuojami.

36.  Projektai reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

37.  Projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo komisijai dienos.

38.  Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, projektų vertinimo terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms.

39Konkursą administruojanti įstaiga apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl projektų finansavimo, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydama dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį) ir ją pateikia komisijai. Kartu su paraiškų vertinimų suvestine konkursą administruojanti įstaiga komisijos nariams pateikia informaciją apie galimybę per informacinę sistemą susipažinti su ekspertų vertinimo anketomis, jų vertintomis paraiškomis arba elektroninėmis jų versijomis (jei pildomos elektroninės dokumentų formos), kurios turi būti pateiktos konkursą organizuojančiai įstaigai elektroniniu paštu. Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintas paraiškas (elektronines jų versijas), komisijos sekretorius komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų projektų vertinimais, išvadomis ir pasiūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

40.  Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei pasiūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis, kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.

41.  Jeigu Taisyklių 37 punkte nurodytais atvejais projektui įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, konkursą administruojanti įstaiga apibendrina jo pasiūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.

42.  Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui skirta lėšų dalis yra mažesnė.

43Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 31–41 punktuose nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 44–46 punktuose nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

44.  Atliekant pakartotinį vertinimą, vieną projektą vertina ne mažiau kaip du komisijos nariai. Projektus komisijos nariams vertinti paskirsto komisijos pirmininkas. Komisijos nariai įvertina projektą ir skiria balų vadovaudamiesi Nuostatų 34 punktu.

45.  Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, komisijos narys pakartotinio vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei išlaidos planuojamos ne Nuostatų 11 punkte nurodytoms veikloms.

46.  Jei komisija, vadovaudamasi Nuostatų 49 punktu, įvertinusi projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, nusprendžia siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat nurodo siūlomą skirti lėšų sumą.

47.  Komisijos sekretorius nedelsdamas, per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos, per informacinę sistemą informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat prašo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, taip pat patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus, atsižvelgiant į komisijos priimtą protokolinį sprendimą.

48.  Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo komisijos sekretoriaus pranešimo gavimo dienos komisijai informacinės sistemos priemonėmis patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos priimtame protokoliniame sprendime pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

49Komisijai iš pareiškėjo informacinės sistemos priemonėmis gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatų V skyriuje nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus įvertina, SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

50.  Pareiškėjui per Nuostatų 48 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatų 11 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

51Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma yra mažesnė nei Nuostatų 10 punkte nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.

52Pasiūlymus dėl lėšų skyrimo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

53Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams.

54.  Ministerijos kanclerio sprendime dėl lėšų skyrimo projektui nurodoma:

54.1.  pagrindas finansuoti projektą arba jo nefinansuoti (teisės aktų nuostatos, komisijos protokolų duomenys);

54.2.  finansuotinas projektas, nurodant pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą, jo juridinio asmens kodą, projekto pavadinimą, surinktų balų vidurkį, prašomą skirti sumą, skiriamą sumą;

54.3.  nefinansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, siūlomas skirti sumas;

54.4.  atmestinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, prašomas skirti sumas.

55.  Komisijos sekretorius informacinėje sistemoje išsaugo Ministerijos kanclerio potvarkio kopiją ir visus komisijos protokolinius sprendimus.

56.  Sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD sudaroma per 15 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui ir kitų Nuostatų 55 punkte nurodytų dokumentų išsaugojimo informacinėje sistemoje dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

57.  Nesudarius Sutarties per Nuostatų 56 punkte nurodytą terminą ar ją nutraukus, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti lėšų.

58.  Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 56 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies skirtų lėšų ar atsisakius toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, taip pat Nuostatų 48–50 punktuose numatytais atvejais per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos lėšos komisijos pasiūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos kitam aukščiausiais balais įvertintam projektui. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo dėl lėšų skyrimo projektui gavimo dienos.

59.  Pareiškėjas Komisijos sekretoriaus raštu informuojamas apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant jam sprendimo išrašą. Pareiškėjus, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą Komisijos sekretorius informuoja raštu, nurodydamas jų atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

60Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv. lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html), nurodant subjektų, kuriems skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projekto pavadinimą ir skirtų lėšų sumą.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

61.  Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas.

62.  Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys.

63.  Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Taisyklėmis, Nuostatais, Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu, kitais teisės aktais.

64.  Komisijos sekretorius:

64.1.  parengia skelbimą apie konkursą ir organizuoja jo paskelbimą;

64.2.  organizuoja komisijos posėdžius, rašo ir kartu su komisijos pirmininku pasirašo posėdžių protokolus;

64.3.  Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lrv.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html) organizuoja informacijos apie komisijos posėdžius (numatomas posėdžių datas ir darbotvarkes), kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, paskelbimą ir tikslinimą, ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio organizuoja jo darbotvarkės paskelbimą;

64.4.  renka komisijos narių, SPPD bei ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą, jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas, konfidencialumo pasižadėjimus;

64.5.  rengia komisijos veiklos dokumentų projektus;

64.6.  elektroninio ryšio priemonėmis siunčia derinti komisijos posėdžio protokolo projektą komisijos nariams;

64.7.  organizuoja konkurso rezultatų paskelbimą Ministerijos interneto svetainėje http://www.socmin.lt/lt/konkursai/konkursu-rezultatai.html;

64.8.  saugo su komisijos veikla susijusius dokumentus Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

65.  Pagrindinė komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių.

66.  Komisijos posėdžiuose dalyvauja projektą (-us) vertinę ekspertai. Jeigu projektą (‑us) vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, komisija Nuostatų 71 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį projektą (-us) vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol galės dalyvauti projektą (-us) vertinę ekspertai.

67.  Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl komisijos posėdžio eigos, kurios įrašomos į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl komisijos posėdžio eigos, komisija ją įvertina ir atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti komisijos posėdyje, komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu. Visi posėdyje dalyvaujantys asmenys turi būti pasirašę konfidencialumo pasižadėjimą.

68.  Komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų projektų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

69.  Komisijos nariams, ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu posėdžio dalyviams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį (numatomą posėdžio datą ir darbotvarkę) taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“.

70.  Komisijos narys ir projektus vertinę ekspertai, negalintys atvykti į posėdį, ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komisijos posėdžio turi apie tai elektroninio ryšio priemonėmis pranešti komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

71.  Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir (ar) dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu, rezultatais.

72.  Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

73.  Prieš komisijos nariui gaunant bet kokią su konkursu ir paraiškų vertinimu susijusią informaciją, komisijos narys ir sekretorius privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (Taisyklių 2 priedas) ir Nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (Taisyklių 3 priedas).

74.  Komisijos posėdyje stebėtojo (-ų) teisėmis dalyvaujantis (-ys) pareiškėjo (-ų) atstovas (‑ai), SPPD atstovas (-ai), projektą (-us) vertinantys ekspertai, kiti posėdžio dalyviai pasirašo Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (Taisyklių 4 priedas),. Projektus vertinantys ekspertai taip pat pasirašo Nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (Taisyklių 3 priedas), kuria patvirtina, kad nedirba Ministerijoje ar SPPD, nėra susiję su pareiškėju, kurio projektą vertins (pvz.: iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys). Ekspertai konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją pasirašo prieš dieną, kurią jiems perduodamos vertintinos paraiškos.

75.  Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą (-us), komisijos narys, prieš pradėdamas nagrinėti vertinimo suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus komisijos nario funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (‑ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (‑us) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, komisija iš naujo balsuoja ir priima sprendimą (-us).

76.  Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje Taisyklių 82 punkte nustatytais pagrindais.

77.  Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu, o komisijos narys, sekretorius ar ekspertas – komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodoma asmens pareigos, vardas, pavardė, nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastis (-ys).

78.  Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos narys ar sekretorius, jo funkcijas atlieka pakaitinis komisijos narys ar pakaitinis sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintas paraiškas SPPD perduoda vertinti kitam ekspertui.

79.  Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių dviejų trečdalių komisijos narių balsų dauguma. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.

80.  Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurio projektas elektroniniu būdu turi būti suderintas su posėdyje dalyvavusiais komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolo projektą komisijos sekretorius komisijos nariams elektroniniu paštu pateikia derinti per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio protokolo projekto pateikia komisijos sekretoriui elektroniniu paštu per 2 darbo dienas nuo jo pateikimo suderinimui dienos. Per nustatytą terminą negavus komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad komisijos narys posėdžio protokolo projektui pritaria. Su komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

81.  Protokolai įforminami vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami per 5 darbo dienas po posėdžio.

82.  Komisijos narys turi teisę raštu pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

83.  Protokole nurodoma:

83.1.    komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris;

83.2.    komisijos posėdžio pirmininkas, komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę komisijos nariai, SPPD atstovas (-ai), projektus vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys (vardas, pavardė, pareigos);

83.3.    komisijos posėdyje svarstyti projektai, klausimai;

83.4.    projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

83.5.    informacija apie komisijos pritarimą / nepritarimą skirti projektui finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas projektui skirtas nebuvo arba siūloma skirti mažiau lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodoma tokio pasiūlymo priežastis (-ys) ir jos (jų) pagrindimas;

83.6.    komisijai nepritarus projektus vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi argumentai, kodėl nepritariama ekspertų įvertinimui ar išvadai, ir tai, kad projektas perduodamas vertinti trečiajam ekspertui arba kad komisija pati atliks projekto vertinimą;

83.7.    siūlytinas finansuoti projektas ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;

83.8.    nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

83.9.    projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą;

83.10.  sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas;

83.11.  bendri balsavimo dėl kiekvieno posėdyje svarstomo klausimo rezultatai;

83.12.  informacija apie galimą komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, SPPD atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą (pareigos, vardas, pavardė, interesų konfliktas);

83.13.  kiti komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

83.14.  kita, komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

84.  Komisijos posėdžio eiga fiksuojama garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną ir sunaikinamas. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

85Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

86Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, pareiškėjui prisiėmus riziką, jeigu finansavimas projektui įgyvendinti nebūtų skiriamas, – iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais, buhalterinės apskaitos dokumentais ir projektui įgyvendinti skirtų veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

87Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti.

88Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

89.  Finansuojamos tik Nuostatų 90 punkte nurodytos išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

90.  Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:

90.1.    projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

90.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

90.1.2. asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, projekto vykdytojo yra įdarbintas pagal darbo sutartį);

90.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, projekto vykdytojo nėra įdarbintas pagal darbo sutartį);

90.2.    projekto įgyvendinimo išlaidos (susijusios su Nuostatų 11 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

90.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

90.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

90.2.3. ryšio paslaugų išlaidos (telefono, interneto ryšio ir pašto siuntimo paslaugų išlaidos);

90.2.4. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (projekto vykdytojo nuosavybės, patikėjimo teise valdomų, naudojamų pagal nuomos arba panaudos sutartis automobilių nuomos, degalų, tepalų bei visuomeninio transporto priemonių bilietų įsigijimo išlaidos);

90.2.5. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);

90.2.6. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos;

90.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (t. y. kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui), išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 92.5 papunktyje, įsigyti;

90.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų ir renginių organizavimo, projekto viešinimo, išskyrus informacinių technologinių paslaugų bei programinės įrangos administravimo, priežiūros, palaikymo ir modifikavimo paslaugų įsigijimo išlaidas), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

91.         Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, nurodytos Nuostatų 90.1.1, 90.1.2 ir 90.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 75 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų. Projekto vykdymui skirtos valstybės biudžeto lėšos (naudojamos pagal išlaidų sąmatas išlaidoms apmokėti) turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

92.         Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

92.1.  projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

92.2.  pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, aplinkos ir teritorijos tvarkymui bei priežiūrai;

92.3.  išperkamajai nuomai;

92.4.  patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

92.5.  ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

92.6.  kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

92.7.  transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

92.8išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos imtinai, padengti;

92.9kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

93.  Norėdamas patikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas SPPD informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu pateikia pagrįstą prašymą tikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą), kartu pateikdamas lyginamąjį išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

94.  SPPD projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 5 darbo dienas nuo projekto vykdytojo prašymo gavimo SPPD dienos ir apie leidimą tikslinti sąmatą jį informuoja informacinės sistemos priemonėmis. Prašymai tikslinti Sutartimi patvirtintą išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

95Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui elektroniniu paštu ir per informacinę sistemą pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, projekto kodas ir prašymas tikslinti projekto veiklų planą). Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįgyvendintų projekto veiklų planą. Apie leidimą patikslinti projekto veiklų planą SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu, ar raštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos. Prašymas patikslinti projekto veiklų planą SPPD teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.

96.  Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija, ir pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perėmęs jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

97.     Projekto vykdytojas raštu privalo informuoti SPPD, kad projekte numatytos veiklos nutraukiamos ar stabdomos. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.

98.  Projekto vykdytojas privalo:

98.1.    su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų matyti suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos teikimo periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;

98.2.    projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.;

98.3.    kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas; pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pateikti metinę veiklos ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

98.3.1.   biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą veiklos vykdymo laikotarpį);

98.3.2.   išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą veiklos vykdymo laikotarpį);

98.3.3.   buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, paslaugų sutarties, paslaugų perdavimo–priėmimo akto, darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą veiklos vykdymo laikotarpį);

98.3.4.   veiklos ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą veiklos vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

98.3.4.1.     nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytų veiklų pavadinimai (pagal Nuostatų 11 punktą), jų įvykdymo datos ir trumpas veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas; informacija apie projekto įgyvendinimo kriterijus, išvardytus Nuostatų 108 punkte ir pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios;

98.3.4.2.     informacija apie specialistų, dalyvavusių projekte nuo jo įgyvendinimo pradžios, skaičių;

98.3.4.3.     informacija apie projekto viešinimą nuo projekto įgyvendinimo pradžios;

98.3.4.4.     išvados, pastabos, pasiūlymai, rekomendacijos dėl socialinių paslaugų įstaigų, pageidaujančių teikti ir (ar) teikiančių akredituotos socialinės priežiūros paslaugas, veiklos organizavimo ir planuojamų teikti akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės užtikrinimo;

98.4. užtikrinti, kad projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, atsižvelgiant į valstybės biudžeto lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Sutarties nuostatas;

98.5. nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą.

99. SPPD nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti SPPD per jo nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., – jas pervesti į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

100. SPPD konsultuoja pareiškėją (projekto vykdytoją) projekto administravimo klausimais.

101. SPPD koordinuoja ir kontroliuoja Sutarties vykdymą užtikrindamas, kad projekto vykdytojui skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, laikantis Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

102. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:

102.1. SPPD nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

102.2 SPPD nustato, kad nesilaikoma Taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų nuostatų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį;

102.3. vadovaujantis Nuostatų 103 punktu, Sutarties vykdymas sustabdomas ir neatnaujinamas;

102.4. paaiškėjus, kad Deklaracijoje pateikta klaidinanti ir (ar) melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudaręs Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) biudžetinei įstaigai Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūrai iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos.

103. SPPD, nustatęs, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus, ar, turėdamas dėl to pagrįstų įtarimų, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir Sutarties vykdymą sustabdo. Tokiu atveju SPPD nustato projekto vykdytojui terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

104. Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas negali pažeisti viešosios tvarkos, asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad projektui įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

105. Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, taip pat bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

106. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, Deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti (po 2021 m. gruodžio 31 d.).

107. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

108. Nustatomi projektų įgyvendinimo kriterijai:

108.1. socialinių paslaugų įstaigų, pageidaujančių teikti ir teikiančių akredituotas socialinės priežiūros paslaugas, kurioms suteiktos konsultacijos ir (ar) metodinė pagalba, skaičius;

108.2. suteiktų konsultacijų skaičius;

108.3. atliktų stebėsenos analizių skaičius;

108.4. surengtų su projekto įgyvendinimu ir jo rezultatų pristatymu susijusių renginių skaičius;

108.5. vaikų dienos socialinę priežiūrą teikiančių socialinių paslaugų įstaigų darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, skaičius.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

109. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

110. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, ar kitiems dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo (projekto vykdytojo) paraišką.

111. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

112. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

113. Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintą atitinkamų priemonių (konkursų) įgyvendinimo ataskaitą.

114. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

__________________