FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. VASARIO 15 D. ĮSAKYMO NR. V-46 „DĖL KRITERIJŲ, PAGAL KURIUOS VERTINAMA, AR PELNO NESIEKIANČIOS ĮSTAIGOS AR ORGANIZACIJOS VEIKLOJE YRA GALIMO PINIGŲ PLOVIMO IR/AR TERORISTŲ FINANSAVIMO POŽYMIŲ, SĄRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. balandžio 10 d. Nr. V-76

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Kriterijų, pagal kuriuos vertinama, ar pelno nesiekiančios įstaigos ar organizacijos veikloje yra galimo pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo požymių, sąrašą, patvirtintą Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. V-46 „Dėl Kriterijų, pagal kuriuos vertinama, ar pelno nesiekiančios įstaigos ar organizacijos veikloje yra galimo pinigų plovimo ir/ar teroristų finansavimo požymių, sąrašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

laikinai atliekantis direktoriaus funkcijas                                                                    Šarūnas Rameikis


 

PATVIRTINTA

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos

prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2011 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. V-46

(2017 m. balandžio 10 d. įsakymo Nr. V-76

redakcija)

 

 

KRITERIJŲ, PAGAL KURIUOS VERTINAMA, AR PELNO NESIEKIANČIOS

ĮSTAIGOS AR ORGANIZACIJOS VEIKLOJE YRA GALIMO PINIGŲ PLOVIMO

IR (AR) TERORISTŲ FINANSAVIMO POŽYMIŲ, SĄRAŠAS

 

 

1. Kriterijai, pagal kuriuos vertinama, ar pelno nesiekiančios įstaigos ar organizacijos (toliau – PNĮ) veikloje yra galimo pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo požymių, susijusių su piniginėmis operacijomis ar sandoriais:

1.1. PNĮ piniginės operacijos ar sandoriai neatitinka jos steigimo dokumentuose nurodytų veiklos rūšių, pvz., sporto klubo piniginės operacijos nėra susijusios su sporto veikla;

1.2. PNĮ atliekamų piniginių operacijų ar sandorių pobūdis kelia įtarimą, kad siekiama išvengti būtinybės apie tokias pinigines operacijas ar sandorius informuoti Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo nustatytais atvejais (pvz., to paties subjekto kelios piniginės operacijos atliekamos sumomis, neviršijančiomis 15 000 eurų);

1.3. PNĮ atliekamos nuolatinės grynųjų pinigų operacijos, išmokant lėšas fiziniams asmenims, tarp jų ir nenuolatiniams Lietuvos Respublikos gyventojams;

1.4. sunku nustatyti išgrynintų PNĮ lėšų tolesnį panaudojimą arba tai neįmanoma;

1.5. atliekami pasikartojantys fizinių asmenų įnašai grynaisiais pinigais į PNĮ sąskaitą, o vėliau pinigai pervedami į Lietuvos ar užsienio valstybių kredito įstaigose esančias fizinių ar juridinių asmenų ir kitų organizacijų sąskaitas (savo ar kitų);

1.6. per 7 kalendorines dienas į PNĮ sąskaitą vienos ar kelių piniginių operacijų metu įnešama arba išimama iš jos 25 000 eurų ar didesnė grynųjų pinigų suma arba ją atitinkanti suma kita valiuta;

1.7. PNĮ sąskaitoje vykdomos tik kreditavimo ir išgryninimo operacijos;

1.8. į PNĮ steigėjų sąskaitas atliekami stambūs mokėjimo pavedimai;

1.9. iš PNĮ steigėjų sąskaitų nuolat atliekamos išgryninimo operacijos;

1.10. atliekami stambūs mokėjimo pavedimai į PNĮ sąskaitas ir pinigai nuolat išgryninami;

1.11. be aiškaus pagrindo pagausėja PNĮ sąskaitos papildymų smulkiomis sumomis;

1.12. atliekant mokėjimo pavedimus į PNĮ sąskaitą, pateikiami neišsamūs duomenys;

1.13. naudojamasi keliomis PNĮ sąskaitomis renkant lėšas, kurios vėliau pervedamos tiems patiems užsienio paramos gavėjams;

1.14. piniginės operacijos ar sandoriai pasižymi dideliais lėšų srautais per trumpą laikotarpį ir juose dalyvauja kelios PNĮ, kurios turi tą patį adresą, atstovus, darbuotojus ar sąskaitas;

1.15. be aiškaus pagrindo atidaroma daug PNĮ sąskaitų;

1.16. PNĮ lėšos laikomos fizinių asmenų sąskaitose.

2. Kriterijai, pagal kuriuos vertinama, ar PNĮ veikloje yra galimo pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo požymių, susijusių su piniginių operacijų ar sandorių geografiniu aspektu:

2.1. piniginės operacijos ar sandoriai atliekami su fiziniais ir juridiniais asmenimis iš aukštos rizikos regionų (pvz.: valstybių, kuriose aktyviai veikia teroristinės organizacijos, kurios nėra Finansinių veiksmų darbo grupės kovai su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu (FATF) ar FATF stebėtojo statusą turinčios bei kovą su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu vykdančios tarptautinės organizacijos narės ar kurioms taikomos Europos Sąjungos ir Jungtinių Tautų Organizacijos sankcijos arba kitos ribojamosios priemonės);

2.2. PNĮ atlieka pinigines operacijas ar sudaro sandorius su juridiniais asmenimis ar kitomis organizacijomis, registruotomis tikslinėse teritorijose, kurios apibrėžtos Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatyme, arba kitur įsteigtais juridiniais asmenimis, kurie pinigines operacijas ar sandorius vykdo per tose teritorijose ar šalyse įsteigtus asmenis;

2.3. periodiškai įnešami grynieji pinigai į PNĮ sąskaitą arba vykdomos grynųjų pinigų perlaidos, kurios yra skirtos rizikos šalyje veikiančiai PNĮ;

2.4. periodiškai įnešami grynieji pinigai į PNĮ sąskaitą, kurie vėliau bendra suma pervedami į rizikos šalį;

2.5. yra duomenų, leidžiančių manyti, kad asmuo, paaukojęs pinigines lėšas ar bet kokį kitą materialųjį turtą PNĮ, gali būti fiktyvus arba atstovauti asmeniui, kilusiam iš rizikos šalies, ir/arba aukojamos piniginės lėšos ar bet koks kitas materialusis turtas neatitinka aukojančiojo asmens finansinės padėties;

2.6. pelno nesiekiančiai įstaigai aukoja naujai įsteigtas juridinis asmuo, siejamas su rizikos šalimi arba tiksline teritorija;

2.7. atliekant mokėjimo pavedimą į PNĮ sąskaita, yra nurodoma sąlyga ‒ pervesti lėšas asmeniui, siejamu su rizikos šalimi;

2.8. įnešti į PNĮ sąskaitą grynieji pinigai pervedami į sąskaitą rizikos šalyje arba į asmens, siejamo su rizikos šalimi, sąskaitą;

2.9. atliekančio mokėjimo pavedimą į PNĮ sąskaitą fizinio asmens gimimo vieta, gyvenamoji vieta, pilietybė arba tautybė yra siejama su rizikos šalimi ir/arba fizinis asmuo yra siejamas su rizikos šalyje registruotu juridiniu asmeniu;

2.10. veiklos nevykdantis, su rizikos šalimi siejamas asmuo nuolat įneša grynuosius pinigus į PNĮ sąskaitą;

2.11. atliekant mokėjimo pavedimą, nurodoma paskirtis, pvz.: dole, donation, sadaqa, sadaga, zakat, zakaat, ramadaan, ei al‘adha, iftar, haj, sponsor aid. 

3. Kriterijai, pagal kuriuos vertinama, ar PNĮ veikloje yra galimo pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo požymių, susijusių su PNĮ valdymu:

3.1. PNĮ steigėjai ir atsakingi asmenys yra itin jauni;

3.2. PNĮ dirbantys asmenys turi kelias pareigybes organizacijoje;

3.3. nevykdoma veiksminga PNĮ vidaus kontrolė;

3.4. nėra informacijos apie PNĮ veiklą viešai prieinamuose šaltiniuose.