LIETUVOS RESPUBLIKOS

 

IR

 

JUNGTINĖS DIDŽIOSIOS BRITANIJOS IR ŠIAURĖS AIRIJOS KARALYSTĖS

 

SUSITARIMO MEMORANDUMAS

 

DĖL ORO SUSISIEKIMO PASLAUGŲ

 

 

 

 

 

ĮVADAS

 

1. Lietuvos Respublikos (toliau – Lietuva) ir Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystės (toliau – Jungtinė Karalystė) atstovų delegacijos 2021 m. birželio 10 d. surengė vaizdo konferenciją, kad aptartų oro susisiekimo paslaugų susitarimus tarp abiejų šalių, atsižvelgiant į neseniai Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos (toliau – ES) pasirašytą Prekybos ir bendradarbiavimo susitarimą[1] (toliau – PBS).

 

2. Diskusijų atmosfera buvo draugiška ir konstruktyvi. Abiejų delegacijų sudėtys pateiktos A priede.

 

3. Lietuva ir Jungtinė Karalystė (toliau kartu – Dalyvės) pasiekė susitarimus, kurie pateikti šiame Susitarimo memorandume.

 

 

 

VISŲ KROVINIŲ VEŽIMO PASLAUGOS

 

4. Vadovaudamosi PBS 419 straipsnio 4 dalimi Dalyvės nusprendė, kad toliau nurodytomis penktosios skrydžių laisvės teisėmis gali būti naudojamasi neribojant maršrutų, pajėgumų ar dažnumo:

 

a) Jungtinės Karalystės atveju – teise jos oro vežėjams nutūpti Lietuvos teritorijoje, kad jie galėtų teikti reguliariąsias ir nereguliariąsias visų krovinių vežimo oro transportu paslaugas tarp punktų, esančių Lietuvos teritorijoje, ir punktų, esančių trečiojoje šalyje už ES ribų, teikdami paslaugą, kurios teikimo pradžios arba paskirties vieta yra Jungtinės Karalystės teritorijoje;

 

b) Sąjungos oro vežėjų atveju – teise nutūpti Jungtinės Karalystės teritorijoje, kad jie galėtų teikti reguliariąsias ir nereguliariąsias visų krovinių vežimo oro transportu paslaugas tarp punktų, esančių Jungtinės Karalystės teritorijoje, ir punktų, esančių trečiojoje šalyje už ES ribų, teikdami paslaugą, kurios teikimo pradžios arba paskirties vieta yra Lietuvos teritorijoje.

 

 

PAPILDOMOS NEREGULIARIOSIOS PASLAUGOS

 

5. Dalyvės atkreipė dėmesį, kad PBS 419 straipsnio 9 dalyje nurodyta, jog Jungtinė Karalystė ir Lietuva gali leisti teikti nereguliariojo oro susisiekimo paslaugas, kuriomis viršijamos 419 straipsnyje nurodytos teisės, jeigu tos paslaugos nėra paslėptos formos reguliariojo oro susisiekimo paslaugos.

 

6. Jungtinė Karalystė patvirtino, kad paraiškos dėl leidimo teikti tokias paslaugas bus įvertintos kiek galima greičiau, laikantis Jungtinės Karalystės vidaus taisyklių ir procedūrų[2].

 

7. Lietuva patvirtino, kad paraiškos dėl leidimo teikti tokias paslaugas bus įvertintos kiek galima greičiau, laikantis Lietuvos vidaus taisyklių ir procedūrų[3].

 

8. Kiekviena Dalyvė patvirtino, kad svarstydama, ar suteikti leidimą teikti 5 punkte minėtas paslaugas, atsižvelgs į tai, ar panašiomis aplinkybėmis jos oro vežėjams bus taikomos tos pačios sąlygos.

 

 

 

PAKEITIMAI

 

9. Šis Susitarimo memorandumas gali būti keičiamas bet kuriuo metu bendru rašytiniu Dalyvių sutikimu.

 

 

 

NUTRAUKIMAS

 

10. Kiekviena Dalyvė bet kuriuo metu gali nutraukti šį Susitarimo memorandumą, pateikdama rašytinį pranešimą kitai Dalyvei. Tokiu atveju šis Susitarimo memorandumas nustos galioti pasibaigus einamajam IATA skrydžių sezonui, pirmąją devintojo mėnesio dieną po pranešimo apie nutraukimą pateikimo dienos. Dalyvės konsultuosis, kaip reikėtų tvarkyti likusius neišspręstus klausimus.

 

 

AIŠKINIMAS

 

11. Žodžiai ir žodžių junginiai, vartojami šiame Susitarimo memorandume ir PBS antros dalies antro podalio I antraštinėje dalyje (Oro transportas), vartojami ta pačia reikšme kaip ir minėtoje antraštinėje dalyje.

 

 

 

Įsigaliojimas

 

12. Šis Susitarimo memorandumas įsigalioja jo paskutinio pasirašymo dieną.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

Vyriausybės vardu

 

 

 

 

 

 

Susisiekimo ministras

 

Marius Skuodis

 

 

 

Vieta: Londonas

 

Data: 2022 m. birželio 29 d.

 

 

Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystės Vyriausybės vardu

 

 

 

 

 

Transporto valstybės sekretorius

 

Grant Shapps

 

 

 

Vieta: Londonas

 

Data: 2022 m. birželio 29 d.

 

 

 

 

 

 

 

 


A PRIEDAS

 

 

 

Lietuvos delegacija

 

Justas Rašomavičius, Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas

 

Vilius Veitas, Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Virginija Žegunytė, Lietuvos transporto saugos administracijos Civilinės aviacijos skyriaus vedėja

 

Vlada Žegunienė, Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės patarėja

 

Dmitrij Zadojenko, Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyriausiasis specialistas

 

Jurgita Jakavičiūtė, Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyriausioji specialistė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jungtinės Karalystės delegacija

 

Mark Bosly, Transporto departamento vyriausiasis oro tarnybos derybininkas 

 

Anna Ozog, Transporto departamento vyresnioji oro tarnybos derybininkė

 

Mike Boon, Transporto departamento vyresnysis teisininkas

 

David Kendrick, Civilinės aviacijos administracijos Oro linijų licencijavimo skyriaus vadovas

 



[1] Europos Sąjungos bei Europos atominės energijos bendrijos ir Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystės prekybos ir bendradarbiavimo susitarimas, pasirašytas 2020 m. gruodžio 30 d. Briuselyje ir Londone

[2] Žr. https://www.caa.co.uk/Commercial-industry/Airlines/Licensing/Foreign-carrier-permits/About-foreign-carrier-permits/ ir https://www.caa.co.uk/Commercial-industry/Airlines/Licensing/Foreign-carrier-permits/Foreign-carrier-permits---scheduled-and-charter-flights/

 

[3] Žr. https://ltsa.lrv.lt/en/sector-activities/civil-aviation/flight-permits