LIETUVOS RESPUBLIKOS
IR
JUNGTINĖS DIDŽIOSIOS BRITANIJOS IR ŠIAURĖS AIRIJOS KARALYSTĖS
SUSITARIMO MEMORANDUMAS
DĖL ORO SUSISIEKIMO PASLAUGŲ
ĮVADAS
1. Lietuvos Respublikos (toliau – Lietuva) ir Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystės (toliau – Jungtinė Karalystė) atstovų delegacijos 2021 m. birželio 10 d. surengė vaizdo konferenciją, kad aptartų oro susisiekimo paslaugų susitarimus tarp abiejų šalių, atsižvelgiant į neseniai Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos (toliau – ES) pasirašytą Prekybos ir bendradarbiavimo susitarimą[1] (toliau – PBS).
2. Diskusijų atmosfera buvo draugiška ir konstruktyvi. Abiejų delegacijų sudėtys pateiktos A priede.
3. Lietuva ir Jungtinė Karalystė (toliau kartu – Dalyvės) pasiekė susitarimus, kurie pateikti šiame Susitarimo memorandume.
VISŲ KROVINIŲ VEŽIMO PASLAUGOS
4. Vadovaudamosi PBS 419 straipsnio 4 dalimi Dalyvės nusprendė, kad toliau nurodytomis penktosios skrydžių laisvės teisėmis gali būti naudojamasi neribojant maršrutų, pajėgumų ar dažnumo:
a) Jungtinės Karalystės atveju – teise jos oro vežėjams nutūpti Lietuvos teritorijoje, kad jie galėtų teikti reguliariąsias ir nereguliariąsias visų krovinių vežimo oro transportu paslaugas tarp punktų, esančių Lietuvos teritorijoje, ir punktų, esančių trečiojoje šalyje už ES ribų, teikdami paslaugą, kurios teikimo pradžios arba paskirties vieta yra Jungtinės Karalystės teritorijoje;
b) Sąjungos oro vežėjų atveju – teise nutūpti Jungtinės Karalystės teritorijoje, kad jie galėtų teikti reguliariąsias ir nereguliariąsias visų krovinių vežimo oro transportu paslaugas tarp punktų, esančių Jungtinės Karalystės teritorijoje, ir punktų, esančių trečiojoje šalyje už ES ribų, teikdami paslaugą, kurios teikimo pradžios arba paskirties vieta yra Lietuvos teritorijoje.
PAPILDOMOS NEREGULIARIOSIOS PASLAUGOS
5. Dalyvės atkreipė dėmesį, kad PBS 419 straipsnio 9 dalyje nurodyta, jog Jungtinė Karalystė ir Lietuva gali leisti teikti nereguliariojo oro susisiekimo paslaugas, kuriomis viršijamos 419 straipsnyje nurodytos teisės, jeigu tos paslaugos nėra paslėptos formos reguliariojo oro susisiekimo paslaugos.
6. Jungtinė Karalystė patvirtino, kad paraiškos dėl leidimo teikti tokias paslaugas bus įvertintos kiek galima greičiau, laikantis Jungtinės Karalystės vidaus taisyklių ir procedūrų[2].
7. Lietuva patvirtino, kad paraiškos dėl leidimo teikti tokias paslaugas bus įvertintos kiek galima greičiau, laikantis Lietuvos vidaus taisyklių ir procedūrų[3].
PAKEITIMAI
NUTRAUKIMAS
10. Kiekviena Dalyvė bet kuriuo metu gali nutraukti šį Susitarimo memorandumą, pateikdama rašytinį pranešimą kitai Dalyvei. Tokiu atveju šis Susitarimo memorandumas nustos galioti pasibaigus einamajam IATA skrydžių sezonui, pirmąją devintojo mėnesio dieną po pranešimo apie nutraukimą pateikimo dienos. Dalyvės konsultuosis, kaip reikėtų tvarkyti likusius neišspręstus klausimus.
AIŠKINIMAS
Įsigaliojimas
12. Šis Susitarimo memorandumas įsigalioja jo paskutinio pasirašymo dieną.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės vardu
Susisiekimo ministras
Marius Skuodis
Vieta: Londonas
Data: 2022 m. birželio 29 d.
|
Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystės Vyriausybės vardu
Transporto valstybės sekretorius
Grant Shapps
Vieta: Londonas
Data: 2022 m. birželio 29 d. |
Lietuvos delegacija
Justas Rašomavičius, Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas
Vilius Veitas, Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Virginija Žegunytė, Lietuvos transporto saugos administracijos Civilinės aviacijos skyriaus vedėja
Vlada Žegunienė, Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės patarėja
Dmitrij Zadojenko, Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyriausiasis specialistas
Jurgita Jakavičiūtė, Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinio bendradarbiavimo grupės vyriausioji specialistė
|
|
|
|
Jungtinės Karalystės delegacija
Mark Bosly, Transporto departamento vyriausiasis oro tarnybos derybininkas
Anna Ozog, Transporto departamento vyresnioji oro tarnybos derybininkė
Mike Boon, Transporto departamento vyresnysis teisininkas
David Kendrick, Civilinės aviacijos administracijos Oro linijų licencijavimo skyriaus vadovas
[1] Europos Sąjungos bei Europos atominės energijos bendrijos ir Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystės prekybos ir bendradarbiavimo susitarimas, pasirašytas 2020 m. gruodžio 30 d. Briuselyje ir Londone
[2] Žr. https://www.caa.co.uk/Commercial-industry/Airlines/Licensing/Foreign-carrier-permits/About-foreign-carrier-permits/ ir https://www.caa.co.uk/Commercial-industry/Airlines/Licensing/Foreign-carrier-permits/Foreign-carrier-permits---scheduled-and-charter-flights/
[3] Žr. https://ltsa.lrv.lt/en/sector-activities/civil-aviation/flight-permits