LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. 3-297 „DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. birželio 27 d. Nr. 3-333

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“:

1.  Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Geležinkelio įmonės (vežėjai) bendradarbiauja su geležinkelių infrastruktūros valdytojais, siekdami nustatyti suderintas bendrų rizikų valdymo priemones: įvykių, įvykusių geležinkelių infrastruktūroje, tyrimo, jų padarinių likvidavimo, avarinių situacijų valdymo planų išbandymo ir pasikeitimo informacija procedūras, kurios užtikrintų kaip įmanoma palankesnes sąlygas skubiems gelbėjimo tarnybų veiksmams, įvykus įvykiui geležinkelių infrastruktūroje, taip pat asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, praktinio mokymo tvarką, užtikrinančią geležinkelių transporto eismo saugos (toliau – eismo sauga) požiūriu tinkamiausią praktinio mokymo apimtį (toliau – bendrų rizikų valdymo priemonės).“

2.  Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, rengdami eismo saugos valdymo sistemas, turi atsižvelgti į geležinkelių tinkle veikiančių geležinkelio įmonių (vežėjų) veiklą ir sudaryti sąlygas, kad geležinkelio įmonės (vežėjai) veiktų, vadovaudamosi techninės sąveikos specifikacijomis (toliau – TSS) ir nacionalinėmis taisyklėmis bei pagal jų bendrajame saugos sertifikate nurodytas sąlygas ir įpareigojimus. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) gali nustatyti priemones, kurios užtikrintų geležinkelio įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų bendrų rizikų valdymo priemonių suderinimą.“

3.  Pakeičiu 11.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.10. nustatyti geležinkelio įmonės (vežėjo), geležinkelių infrastruktūros valdytojo kokybinius ir kiekybinius eismo saugos tikslus, kuriais būtų gerinama eismo sauga, jų pasiekimo planus, priemones ir tvarką;“.

4.  Pakeičiu 1 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Traukinio mašinisto mokymo programose nustatomi asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo metodai turi užtikrinti teorinio mokymo (seminarai ir demonstraciniai užsiėmimai) ir praktinio mokymo (mokymas darbo vietoje, traukos riedmenų valdymas prižiūrint arba be priežiūros) trukmės santykį, kurį nustato geležinkelių infrastruktūros valdytojai ar geležinkelio įmonės (vežėjai), kai priima spendimą dėl asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo.“

5.  Pakeičiu 3 priedo 3 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

3. Fiziniams asmenims, pageidaujantiems gauti traukinio mašinisto sertifikatus ir išlaikiusiems Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus atitinkančius egzaminus, turi būti išduodami traukinio mašinisto sertifikatai, suteikiantys teisę valdyti vienos ar abiejų kategorijų geležinkelių riedmenis geležinkelių infrastruktūroje, kuri pasižymi panašiomis charakteristikomis ir kuriai taikomos panašios eksploatavimo taisyklės:“.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                    Marius Skuodis