JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

 

SPRENDIMAS

DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS ASMENS NAMUOSE PASLAUGOS ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugsėjo 30 d. Nr. T2-260

Jurbarkas

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Jurbarko rajono savivaldybės dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2008 m. kovo 27 d. sprendimą Nr. T2-71 „Dėl Dienos socialinės globos asmens namuose organizavimo ir teikimo tvarkos  aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2022 m. sausio 1 d.

4. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                           Skirmantas Mockevičius

 

PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2021 m. rugsėjo 30 d. sprendimu Nr. T2-260

 

 

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS DIENOS SOCIALINĖS

GLOBOS ASMENS NAMUOSE PASLAUGOS ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Jurbarko rajono savivaldybės dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos teikėjus ir gavėjus, šios paslaugos poreikio nustatymą, skyrimą, sustabdymą ir nutraukimą, nustato mokėjimo už paslaugas tvarką ir kitus dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos teikimo aspektus Jurbarko rajono savivaldybėje.

2.    Dienos socialinė globa asmens namuose – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui jo namuose teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu.

3.    Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos (toliau – Paslauga) teikimo tikslas – sudaryti palankias sąlygas asmeniui su negalia kuo ilgiau savarankiškai ir visavertiškai gyventi savo namuose, padėti jam integruotis į visuomenę, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą gyvenamojoje aplinkoje bei sudaryti galimybes šeimos nariams derinti profesinį ir asmeninį gyvenimą.

4.    Paslauga organizuojama ir teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme ir kituose teisės aktuose įtvirtintais principais.

5.     Paslaugos įkainį ir mokėjimo už Paslaugą tvarką tvirtina Jurbarko rajono savivaldybės taryba.

6.    Paslaugos kaina – tai socialinių paslaugų teikimo vienam paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.

7.    Paslaugos teikėjas – socialinių paslaugų įstaiga, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nustatyta tvarka turinti teisę teikti dienos socialinę globą.

8.    Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PASLAUGOS GAVĖJAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

9.     Paslauga organizuojama ir teikiama asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Jurbarko rajono savivaldybėje ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Jurbarko rajono savivaldybėje (toliau – Paslaugos gavėjas (-ai):

9.1.    vaikams su negalia, kuriems pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymą (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas) nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir pagal Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą (toliau – Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas) pripažintas sunkus neįgalumo lygis ir kuriems teisės aktų numatyta tvarka nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis;

9.2.    suaugusiems asmenims su negalia, kuriems pagal Socialinių paslaugų įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir kuriems teisės aktų numatyta tvarka nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis;

9.3.    senyvo amžiaus asmenims, kurie yra sukakę senatvės pensijos amžių ir kuriems pagal Socialinių paslaugų įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis, ir teisės aktų numatyta tvarka nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis.

10.  Paslaugos gavėjo šeimos nariai ir (ar) kiti asmenys, gyvenantys kartu su Paslaugų gavėju ir kuriems nenustatytas Paslaugos poreikis, neturi teisės gauti Paslaugą saviems poreikiams tenkinti. Jiems gali būti teikiamos tik  informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos.

11.  Paslauga neskiriama ir neteikiama:

11.1     asmenims, sergantiems psichikos liga ir agresyviems asmenims, kai asmuo savo veiksmais kelia grėsmę ir gali būti pavojingas savo ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei;

11.2. asmenims, sergantiems užkrečiama liga ar įtarus ja sergant, iki kol nebus gauta gydytojų pažyma, kad asmuo yra sveikas;

11.3. asmenims, piktnaudžiaujantiems ir (ar) apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų;

11.4. kai nesudaromos sąlygos Paslaugai teikti (Paslaugos teikėjas neįsileidžiamas į namus; Paslaugos gavėjas ar jo šeimos nariai nepriima pagalbos; Paslaugos gavėjo namuose lankosi pašaliniai asmenys, yra girtaujama, smurtaujama ir kyla grėsmė darbuotojų saugumui; namuose antisanitarinės ir nesaugios fizinės sąlygos ir pan.) ar Paslaugos teikėjui daromas psichologinis spaudimas (jis yra žeminamas, vadinamas necenzūriniais žodžiais ir pan.).

12.      Paslaugos gavėjas turi teisę:

12.1.    į Paslaugos teikimą, atsižvelgiant į Paslaugos gavėjo individualius / šeimos poreikius;

12.2.    gauti informaciją, konsultavimo, atstovavimo ir tarpininkavimo paslaugas sprendžiant iškilusias problemas;

12.3.    išsakyti savo nuomonę ir dalyvauti priimant sprendimus planuojant, teikiant ir nutraukiant Paslaugą;

12.4.    į asmens duomenų apsaugą ir konfidencialumą;

12.5.    priimtina forma susipažinti apie jį surinkta informacija ir Paslaugos gavėjo bylos dokumentais;

12.6.    į asmens saugumą, nediskriminavimą ir pagarbą, nešališką, mandagų ir pagarbų darbuotojų, teikiančių Paslaugą, elgesį;

12.7.    teikti prašymus, pasiūlymus ar skundus, kai yra pažeistos jo, kaip Paslaugos gavėjo, teisės ar Paslauga buvo suteikta nekokybiškai.

13.      Paslaugos gavėjo pareigos:

13.1.    teikti Paslaugų gavėjo gyvenamosios vietos seniūnijos (toliau – seniūnija) ir Paslaugos teikėjo atsakingiems darbuotojams teisingą ir išsamią informaciją, reikalingą Paslaugos poreikiui nustatyti ir finansinėms galimybėms mokėti už Paslaugą įvertinti;

13.2.    geranoriškai, pagarbiai ir mandagiai bendradarbiauti ir bendrauti su darbuotojais, organizuojančiais ir teikiančiais socialines paslaugas, užtikrinti saugią ir sveiką aplinką darbuotojui Paslaugos gavėjo namuose, kad darbuotojai iš Paslaugos gavėjo ir jo artimos aplinkos nepatirtų žeminančio, agresyvaus, užgaulaus elgesio ir veiksmų, kuriais būtų pažeidžiamas darbuotojo orumas, fizinis ar psichologinis saugumas;

13.3.    išklausyti ir išgirsti seniūnijos ir (ar) Paslaugos teikėjo atsakingo darbuotojo vertinimus, rekomendacijas, pasiūlymus ir galimus sprendimo būdus;

13.4.    kuo aktyviau įsitraukti į Paslaugos planavimo ir teikimo procesą;

13.5.    prisiimti individualią atsakomybę už pagalbos plane numatytų veiksmų vykdymą, už pasirinktus sprendimus bei šių sprendimų pasekmes;

13.6.    laiku informuoti seniūnijos ir (ar) Paslaugos teikėjo atsakingą darbuotoją apie pokyčius, susijusius su Paslaugos poreikio nustatymu, finansinių galimybių mokėti už Paslaugą vertinimu, sveikatos būkle ar kitus pokyčius, turinčius (galinčius turėti) įtakos teikiant Paslaugą;

13.7.    laikytis Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos teikimo ir lėšų kompensavimo sutarties (toliau – Sutartis) sąlygų.

 

 

III SKYRIUS

PASLAUGOS SUDĖTIS IR TEIKIMO TRUKMĖ

 

14.       Paslauga susideda iš socialinės globos paslaugų, kuriomis tenkinami Paslaugos gavėjo globos poreikiai dienos metu namų sąlygomis (priedas).

15.       Laikino atokvėpio paslaugą, teikiant dienos socialinę globą, sudaro socialinės globos paslaugos asmens namuose, kuriomis tenkinami Paslaugos gavėjo globos poreikiai dienos metu namų sąlygomis (priedas).

16.       Bendra Paslaugos teikimo trukmė Paslaugos gavėjui nuo 2 iki 10 val. per dieną, iki 7 kartų per savaitę asmens namuose. Bendra Paslaugos teikimo trukmė Paslaugos gavėjui, kai teikiama laikino atokvėpio paslaugos teikimo per metus negali viršyti 720 val.

17.       Paslaugų teikimo trukmę asmens namuose lemia šių paslaugų poreikis, objektyvi asmens sveikatos būklė, asmens nesavarankiškumas.

18.       Kai asmenims, nurodytiems Aprašo 9 punkte, reikalinga ir slauga namuose, vadovaujantis Slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-558/A1-183 „Dėl Slaugos ir socialinių paslaugų bendro teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, sudaroma bendradarbiavimo sutartis tarp socialinių paslaugų įstaigos ir pirminės sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje numatomos sąlygos dėl informacijos pasikeitimo, konfidencialumo, paslaugų teikimo, apmokėjimo, atsakomybės.

19.       Paslaugos trukmę ir sudėtį pagal aprašo VII skyriuje numatomus Paslaugos komplektus Paslaugos gavėjui nustato seniūnijos socialinis darbuotojas ir (arba) Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas pirmo apsilankymo metu, atsižvelgdamas į seniūnijos socialinio darbuotojo įvertintą Paslaugos poreikį, Paslaugos gavėjo sveikatos būklę, šeimos narių galimybes slaugyti asmenį. Nustatytą Paslaugos teikimo trukmę ir sudėtį socialinis darbuotojas suderina su Paslaugos gavėju ir (ar) rūpintoju, globėju ar kitu teisėtu Paslaugos gavėjo atstovu (toliau – atstovas). 

 

IV SKYRIUS

PASLAUGOS POREIKIO NUSTATYMAS

 

20.  Paslaugos poreikį įvertina ir nustato seniūnijos socialinis darbuotojas.

21.  Asmuo (šeima), pageidaujantis gauti Paslaugą, arba jo rūpintojas, globėjas, įgaliotas asmuo kreipiasi į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos seniūniją ir užpildo Prašymo – paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Prašymas). Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje.

22.  Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl Paslaugos skyrimo gali pateikti seniūnija, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo atstovas negali to padaryti pats.

23.  Kartu su Prašymu reikia pateikti šiuos dokumentus:

23.1.  asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;

23.2.    Savivaldybės seniūnijos pagal deklaruotą gyvenamąją vietą arba Valstybės įmonės Registrų centro išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenį apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose;

23.3.    teismo nutartį dėl globos, rūpybos nustatymo (jei asmeniui nustatyta globa, rūpyba) arba teisės aktų nustatyta tvarka išduotą įgaliojimą;

23.4.    asmens socialinį statusą patvirtinantį dokumentą: pensijos gavėjo, neįgaliojo pažymėjimą, darbingumo lygio pažymą;

23.5.    pažymą apie nustatytą specialųjį nuolatinės slaugos poreikį.

23.6.    asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojo (esant poreikiui, psichiatro) medicinos dokumentų išrašas (siuntimas) (forma F027/a), kuriame turi būti nurodytos ligų diagnozės, informacija apie asmens sveikatos būklę, medikamentų vartojimą, kineziterapijos ir slaugos paslaugų namuose poreikį ir patvirtinimas, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis;

23.7.    pažyma apie asmens (šeimos) 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl Paslaugos teikimo gautas pajamas (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų);

23.8.    jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti Paslaugą yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo ar jo atstovas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos Savivaldybės administracijos prašymu privalo nemokamai teikti Savivaldybės administracijai dokumentus ir (ar) duomenis, kurių reikia nustatant teisę gauti Paslaugą.

24.       Kai asmuo ar jo atstovas negali pateikti reikiamų dokumentų ar nėra kitų asmenų, galinčių tai padaryti, dokumentus surenka seniūnijos socialinis darbuotojas.

25.       Seniūnijos socialinis darbuotojas, gavęs Prašymą:

25.1.    registruoja Prašymą sistemoje Parama;

25.2.    supažindina asmenį, kuriam reikalinga Paslauga ir (ar) jo atstovą, su Paslaugos organizavimo, teikimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkomis;

25.3.    surenka duomenis apie asmens (kai asmuo gyvena šeimoje, jo šeimos), kuriam prašoma Paslauga, gaunamas išmokas, neįgalumo, darbingumo, specialiųjų poreikių lygio nustatymą, šeimos sudėtį, deklaruotą gyvenamąją vietą iš valstybės ir žinybų registrų bei valstybės informacinių sistemų;

25.4.    per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos apsilanko asmens namuose ir nustato asmens socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro;

25.5.    nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį ir padarius išvadą, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, per 20 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos atlieka asmens socialinės globos poreikio vertinimą, užpildydamas asmens socialinės globos poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirto valstybės tarnautojo sprendimu asmens dienos socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, seniūnijos socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą;

25.6.    vertina Paslaugos teikimo trukmės ir dažnumo poreikį.

25.7.    jei, atliekant vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su Paslaugos poreikio nustatymu, prašo asmens, jo atstovo ar kitų institucijų pateikti papildomus dokumentus, reikalingus Paslaugos poreikiui nustatyti;

25.8.    registruoja socialinių paslaugų ir socialinės globos poreikio vertinimo formas;

25.9.    sudaro Paslaugos dokumentų bylą ir pateikia Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui (toliau – Socialinės paramos skyrius).

26.       Paslaugos poreikis nustatomas individualiai pagal asmens savarankiškumą ir galimybes ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant šeimos narių, suaugusių vaikų gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

27.       Paslaugos poreikį Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas pervertina, atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su asmens sveikatos būkle ar teikiamų paslaugų pasikeitimais.

 

V SKYRIUS

PASLAUGOS SKYRIMAS

 

28.       Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, gavęs Paslaugos dokumentų bylą:

28.1.    patikrina ar yra surinkti visi Paslaugai skirti reikalingi dokumentai. Jei dokumentų nepakanka, per 3 darbo dienas informuoja seniūnijos socialinį darbuotoją;

28.2.    gavus visus reikiamus dokumentus, organizuoja sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo (toliau – Sprendimas) priėmimą Jurbarko rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Jurbarko rajono savivaldybėje tvarkos aprašo nuostatomis;

28.3.    apskaičiuoja mokėjimo už Paslaugą dydį;

28.4.    parengia Sutartį, kurioje nustatomos Paslaugos gavėjo ir Paslaugos teikėjo tarpusavio teisės ir pareigos, Paslaugos laikino sustabdymo ir nutraukimo pagrindai;

28.5.    informaciją apie Paslaugos skyrimą suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą (toliau – SPIS);

28.6.    Pasirašytą Sprendimo kopiją per 3 darbo dienas išsiunčia Paslaugų gavėjui. Sprendimą įsega į Paslaugos dokumentų bylą ir kartu su lydraščiu perduoda Paslaugos teikėjui.

29.       Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas, atsakingas už Paslaugos teikimą, gavęs Paslaugos dokumentų bylą:

29.1.    susipažįsta su dokumentais;

29.2.    jeigu laikinai nėra galimybės teikti Paslaugos, Paslaugos gavėją įrašo į laukiančiųjų eilę šiai Paslaugai gauti (pagal sprendimo datą ir numerį);

29.3.    per 3 darbo dienas susisiekia su Paslaugos gavėju ir (ar) jo atstovu Pašyme nurodytais kontaktais, informuoja apie Paslaugos teikimo galimybes, susitaria dėl datos ir laiko susitikimui. Jei Paslaugos gavėjas yra įrašytas į laukiančiųjų Paslaugos eilę, nurodo eilės numerį ir galimybes bei būdus, kaip sekti laukimo eilėje pokyčius;

29.4.    susitikimo metu Paslaugos gavėją ir (ar) jo atstovą supažindina su Paslaugos teikimo tvarka, Paslaugos gavėjo ir Paslaugos teikėjo teisėmis ir pareigomis, asmens duomenų tvarkymu, prašymų ir skundų pateikimo ir kitomis tvarkomis, aptaria ir suderina Paslaugos teikimo pradžią, trukmę, sudėtį, paskiria Paslaugą teiksiančius darbuotojus.

30.  Paslauga Paslaugos gavėjui turi būti pradėta teikti per 30 kalendorinių dienų nuo dienos, kai Paslaugos gavėjui atėjo eilė pradėti teikti Paslaugą, Paslaugos teikėjui su Paslaugos gavėju ar jo atstovu pasirašius Sutartį.

31.  Kai Paslaugos gavėjas dėl objektyvių priežasčių (ligos, negalios) negali pats pasirašyti Sutarties, neturi teisėto atstovo, ir (ar) už Paslaugą moka jo suaugę vaikai ar kiti suinteresuoti asmenys, jie savo parašais patvirtina, kad Paslaugos gavėjui yra išaiškintas Sutarties turinys. Kai nėra Paslaugos gavėjo atstovo ar už paslaugas mokėti sutinkančio asmens, Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas ir seniūnijos atsakingas darbuotojas savo parašais patvirtina, kad Paslaugos gavėjui yra išaiškintas Sutarties turinys.

32.  Sutartis gali būti keičiama arba papildoma Sutarties šalių susitarimu. Visi Sutarties pakeitimai yra įforminami raštu ir laikomi neatsiejama Sutarties dalimi.

33.  Jei Paslaugos gavėjas, kuriam pagal eilės sąrašą gali būti pradėta teikti Paslauga ir (ar) jo atstovas atsisako ją gauti, jis per 10 kalendorinių dienų turi pateikti atsisakymą raštu, kuriame nurodoma Paslaugos atsisakymo priežastis. Nesulaukus Paslaugos gavėjo ir (ar) jo atstovo atsisakymo raštu per 10 kalendorinių dienų, Paslaugos gavėjas yra vienašališkai išbraukiamas iš laukiančiųjų Paslaugos eilės sąrašo.

34.  Jei Paslaugos gavėjas, kuriam pagal eilės sąrašą turi būti pradėta teikti Paslauga, prašo Paslaugos teikimą laikinai atidėti, Paslaugos gavėjas netenka pirmumo teisės gauti Paslaugą ir yra keliamas į laukiančių Paslaugos eilės sąrašo pabaigą. Antrą kartą nesudarius sąlygų pradėti teikti Paslaugą, Paslaugos gavėjas yra išbraukiamas iš laukiančių Paslaugos eilės sąrašo.

35.    Paslaugos teikimą galima atidėti Paslaugos gavėjo gydymosi sveikatos priežiūros įstaigoje metu ar dėl kitų objektyvių priežasčių, pateikus raštišką motyvuotą prašymą Seniūnijai apie Paslaugos gavėjo gydymąsi ar kitas objektyvias priežastis.

 

VI SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMAS

 

36.  Paslaugą teikia vyriausiasis socialinis darbuotojas, socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjas.

37.  Paslaugai teikti Paslaugos teikėjo direktoriaus įsakymu tvirtinamas Paslaugos teikimo grafikas.

38.  Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas per 30 kalendorinių dienų nuo Paslaugos teikimo pradžios kartu su Paslaugos gavėju ir (ar) jo šeimos nariais bei Paslaugą teikiančiais Paslaugos teikėjo darbuotojais sudaro individualų socialinės globos planą (plano forma tvirtinama Paslaugos teikėjo direktoriaus įsakymu). Teikiant Paslaugą vykdoma nuolatinė stebėsena ir, esant poreikiui, tikslinamas individualus socialinės globos planas. Planas peržiūrimas ne rečiau kaip 1 kartą per metus.

39Socialinės globos poreikį bei Asmens šeimos socialinių paslaugų poreikį šių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus socialinėms aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, ir ne rečiau kaip kartą per metus peržiūri Paslaugų teikėjo socialinis darbuotojas.

40.  Socialinio darbuotojo padėjėjais, teikiančiais socialinės globos paslaugas, negali dirbti asmenys, kuriuos su paslaugų gavėjais sieja giminystės ar svainystės ryšiai.

41.  Paslaugos sudėtis ir teikimo grafikas gali būti keičiami Paslaugos gavėjo ir (ar) jo atstovo prašymu, pakitus asmens sveikatos būklei ar dėl kitų svarbių priežasčių.

42.  Jei Paslaugos gavėjui nebeužtenka Paslaugos ar ši Paslauga nebepatenkina asmens poreikių, Paslaugos teikėjo socialinis iš naujo vertina asmens socialinių paslaugų poreikį ir sprendžia kitų, poreikius atitinkančių, socialinių paslaugų skyrimo klausimą. Socialinis darbuotojas teikia išvadas dėl Paslaugos pakeitimo kita socialinės globos rūšimi: trumpalaike ar ilgalaike socialine globa institucijoje.

43.  Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas Paslaugos gavėjui sudaro ir veda Paslaugos dokumentų bylą, kurioje kaupia visus su Paslaugos skyrimu, teikimu, sustabdymu, nutraukimu susijusius dokumentus bei kitą informaciją.

44.  Darbuotojai, teikiantys Paslaugą, pildo dienos socialinės globos asmens namuose paslaugų gavėjo kasdienės veiklos lapą, pavirtintą Paslaugų teikėjo direktoriaus įsakymu.

45.  Dokumentuose už suteiktas Paslaugas pasirašo Paslaugos gavėjas ar jo atstovas, ir darbuotojai, teikiantys ir organizuojantys Paslaugą.

46.  Paslaugų planavimo ir įgyvendinimo tvarką nustatoma  Paslaugos teikėjo vidaus dokumentais patvirtintais direktorius.

47.  Duomenis apie Paslaugos laikiną sustabdymą, tęsimą ir teikimą Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą. Informaciją apie Paslaugos nutraukimą raštu pateikia Socialinės paramos skyriui.

48.  Iškilus grėsmei Paslaugą teikiančio darbuotojo sveikatai ir saugumui, darbuotojas pateikia raštišką pranešimą Paslaugos teikėjo direktoriui.

49.  Paslauga gali būti teikiama, pasitelkiant savanorius ir praktiką atliekančius studentus. Darbas su savanoriais organizuojamas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

VII SKYRIUS

PASLAUGOS KOMPLEKTAI

 

50Paslauga skiriama asmenims, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis ir visiško nesavarankiškumo lygis.

51.  Atsižvelgiant į socialinės globos poreikį, asmens nesavarankiškumo lygį ir neįgalumo lygį (vaikams), sudaromi Paslaugos komplektai asmens poreikių atstatymui arba patenkinimui. Komplektų formos yra parenkamos individualiai pagal asmens fizinį, protinį ir dvasinį pajėgumą, sugebėjimus, socialinę padėtį, sveikatos būklę, gyvenimo ir buities sąlygas ir kitas socialines aplinkybes:

51.1.    Pirmas Paslaugos komplektas: paslaugų trukmė – nuo 2 iki 4 val. per dieną iki 7 kartų per savaitę;

51.2.    Antras Paslaugos komplektas: paslaugų trukmė – nuo 5 iki 7 val. per dieną iki 7 kartų per savaitę;

51.3.    Trečias Paslaugos komplektas: paslaugų trukmė – nuo 8 iki 10 val. per dieną iki 7 kartų per savaitę

52Socialinės globos komplektą parenka socialinis darbuotojas ir (arba) Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas, o pakartotinai atliekant socialinės globos poreikio vertinimą – Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas kartu su asmeniu (vienu iš suaugusiųjų šeimos narių), globėju, rūpintoju pagal Aprašo 51 punkto nuostatas.

 

VIII SKYRIUS

PASLAUGOS SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

53.    Gavus Paslaugos teikėjo ar seniūnijos informaciją, ar (ir) Paslaugos gavėjo (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl Paslaugos teikimo sustabdymo (nurodomos priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma sustabdyti Paslaugos teikimą, Paslaugos teikėjo pavadinimas bei sustabdymo laikotarpis), Paslaugos teikėjas priima sprendimą dėl Paslaugos teikimo laikino sustabdymo. Paslaugos gavėjui yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti Paslaugą tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis Paslauga buvo teikiama prieš sustabdant jų teikimą, jeigu per Paslaugos teikimo sustabdymo laikotarpį nepasikeičia Paslaugų gavėjo socialinių paslaugų poreikis.

54.  Paslaugos teikimas atnaujinamas, išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti Paslaugos teikimą.

55.     Paslaugos teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai Paslaugos teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti Paslaugos gavėjui priverstinį gydymą, o pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, Paslauga pradedama teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiama tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.

56.     Gavus Paslaugos teikėjo ar seniūnijos informaciją, ar (ir) Paslaugos gavėjo (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl Paslaugos teikimo nutraukimo (nurodomos priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma nutraukti Paslaugos teikimą), Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas priima sprendimą dėl Paslaugos teikimo nutraukimo.

57.   Nutraukus Paslaugą, Paslaugos gavėjas ar jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys už gautą Paslaugą privalo visiškai atsiskaityti per 5 darbo dienas.

 

IX SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGĄ

 

58.    Paslaugos finansavimo šaltiniai:

58.1. valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti;

58.2. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos;

58.3. Savivaldybės biudžeto lėšos;

58.4. lėšos, gautos už suteiktas Paslaugas;

58.5. kitos teisėtai gautos lėšos.

59.    Asmens sveikatos priežiūros paslaugos asmens namuose Integralios pagalbos plėtros veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-435 „Dėl Integralios pagalbos plėtros veiksmų plano patvirtinimo“, įgyvendinimo laikotarpiu, kai jos finansuojamos Europos socialinio fondo lėšomis, teikiamos nemokamai.

60.    Mokėjimo už Paslaugą dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

61.    Paslaugos teikimui skirtos lėšos asmeniui (šeimos nariams) grynaisiais pinigais neišmokamos.

62.    Mokėjimo už Paslaugą dydį apskaičiuoja ir finansines galimybes mokėti už Paslaugą pervertina Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.

63.    Asmens pajamos ir mokesčio už Paslaugą dydis apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir Mokėjimo už socialines paslaugas Jurbarko rajone tvarkos aprašu patvirtintu Jurbarko rajono savivaldybės tarybos.

64.  Mokėjimo už Paslaugą dydis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už Paslaugą.

65.  Tais atvejais, kai šeima (jos nariai) negyvena kartu ir neveda bendro namų ūkio, seniūnijai pateikus buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, mokėjimo už Paslaugą dydis apskaičiuojamas vertinant asmens, kuriam teikiama Paslauga, faktiškai gaunamas pajamas.

66.  Paslaugos gavėjas ar jo atstovas, ar kiti suinteresuoti asmenys, mokantys už suteiktą Paslaugą, pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki kito mėnesio 10 dienos gali sumokėti šiais būdais: banko pavedimu, grynais pinigais pašte ar kitomis finansines operacijas vykdančiomis priemonėmis.

67.  Paslaugos gavėjas ar jo atstovas, ar kiti suinteresuoti asmenys mokestį už suteiktą Paslaugą pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki paskutinio mėnesio dienos gali perduoti Paslaugos teikėjo socialinio darbuotojo padėjėjui. Paslaugos teikėjo socialinio darbuotojo padėjėjas iki kito mėnesio 10 dienos gautus pinigus sumoka 66 punkte nurodytais mokėjimo būdais.

68.  Jeigu Paslaugos gavėjas ar jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys atsisako mokėti ir (ar) nemoka 2 mėnesius iš eilės už suteiktą Paslaugą, Paslaugos teikimas stabdomas iki kol bus padengta skola ir išsiunčiamas pranešimas dėl skolos padengimo.

69.  Paslaugos gavėjas ar jo atstovas, ar kiti suinteresuoti asmenys privalo pranešti Paslaugos teikėjo socialiniam darbuotojui apie Paslaugos gavėjo ir jo šeimos (jei asmuo gyvena šeimoje) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Jei Paslaugų gavėjo ar jo šeimos (kai asmuo gyvena šeimoje) pajamų dydis keičiasi kiekvieną mėnesį, kartą per 3 mėnesius turi būti pateikta pažyma apie 3 praėjusių mėnesių Paslaugų gavėjo (šeimos) pajamas, jeigu Paslaugos teikėjas Paslaugų gavėjo pajamų dydžio negali matyti valstybiniuose registruose.

70.  Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems norminiams aktams ar asmens (šeimos) pajamoms, Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos iš naujo vertina Paslaugos gavėjo (jo šeimos narių) finansines galimybes ir parengia susitarimą, kuris laikomas Sutarties neatskiriama dalimi.

71.       Paslaugos gavėjas, jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys gali kreiptis į Socialinės paramos skyrių dėl atleidimo nuo mokesčio (ar jo dalies) už Paslaugą, pateikdamas motyvuotą prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus.

 

X SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PASLAUGOS GAVĖJĄ SAUGOJIMAS

 

72.  Informacija apie Paslaugos skyrimą ir teikimą kaupiama Socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS).

73.  Informacija apie Paslaugos gavėją, kaupiama ir saugoma Paslaugos dokumentų byloje Paslaugos teikėjo buveinėje pagal Paslaugos teikėjo nustatytą tvarką.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74.  Lėšos, gautos už Paslaugą, apskaitomos ir naudojamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

75.  Seniūnijos ir Paslaugos teikėjas atsako už Paslaugos organizavimą ir teikimą.

76.  Paslaugos gavėjas ir (ar) jo atstovas, ar kiti suinteresuoti asmenys išvadas dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo, sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo gali apskųsti Jurbarko rajono savivaldybės administracijai.

77.  Seniūnijų ir Paslaugos teikėjo atsakingi darbuotojai dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

78.  Ginčai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir teikimo sprendžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

79.  Šio Aprašo įgyvendinimą kontroliuoja Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.

 

___________________________________

 

Jurbarko rajono savivaldybės dienos socialinės

globos asmens namuose paslaugos organizavimo

ir teikimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ ASMENS NAMUOSE SĄRAŠAS

Nr.

Paslaugos pavadinimas

Specialistas

1.

Informavimas

Socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjas

2.

Konsultavimas

Socialinis darbuotojas

3.

Bendravimas

Socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjas

4.

Tarpininkavimas ir atstovavimas

Socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjas

5.

Kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas ir palaikymas

5.1.

Dokumentų ar pažymų tvarkymas

Socialinis darbuotojas, Socialinio darbuotojo padėjėjas

5.2.

Mokesčių apskaičiavimas, sumokėjimas, planavimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

5.3.

Transporto organizavimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

5.4.

Laisvalaikio ir užimtumo organizavimas (laikraščių, knygų skaitymas ir pan.)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

5.5.

Namų ruošos darbų planavimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.

Maitinimo organizavimas

6.1.

Maisto produktų pirkimas ir pristatymas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.2.

Maisto ruošimas ir maitinimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.2.1.

Maisto ruošimas (sutvarkant darbo vietą)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.2.2.

Pagaminto maisto pašildymas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.2.3.

Maitinimas per burną (maisto paruošimas, maitinimas ar pagalba maitinantis, skysčių sugirdymas).

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.

Pagalba buityje ir namų ruošoje

7.1.

Indų plovimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.2.

Lovos klojimas ir patalynės keitimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.

Buities patalpų ir inventoriaus tvarkymas (paslaugų gavėjo buvimo erdvėje), užtikrinant estetinį vaizdą

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.1.

Virtuvės patalpos kasdienis* valymas ir priežiūra, jei paslaugų gavėjas naudojosi ja arba po maisto ruošimo.

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.2.

Tualeto patalpos kasdienis* valymas ir priežiūra, jei paslaugų gavėjas naudojosi juo

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.3.

Vonios patalpos kasdienis* valymas ir priežiūra, jei paslaugų gavėjas naudojosi ja

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.4.

Šiukšlių rūšiavimas ir išnešimas iki 5 kg vienu metu

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.5.

Miegamosios erdvės kasdienis* valymas ir priežiūra

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.4.

Asmens naudojimo ir pramoninių prekių pirkimas ir pristatymas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.5.

Patalpų vėdinimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.

Asmens higienos paslaugų organizavimas ir teikimas

8.1.

Skalbimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.1.1.

Skalbimas automatine skalbimo mašina

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.1.2.

Skalbimo organizavimas skalbykloje

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.1.3.

Skalbinių džiovinimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.1.4.

Skalbinių lyginimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.

Pagalba rengiantis, prausiantis / maudantis

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.1.

Asmens higienos priemonių ir vandens paruošimas asmeniui apsiprausti, maudytis

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.2.

Pagalba prausiantis / maudantis

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.3.

Burnos ertmės priežiūra (dantų valymas, burnos gleivinės priežiūra, išimamų dantų protezų priežiūra)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.4.

Akių priežiūra (plovimas, akinių, lęšių, dirbtinės akies higiena)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.5.

Plaukų priežiūra (šukavimas, galvos plovimas, džiovinimas, vyrams – barzdos skutimas)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.6.

Vienkartinių asmens higienos priemonių keitimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.7.

Pagalba naudojantis tualetu

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.8.

Pakišamųjų indų naudojimas (antelės, basonai)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.9.

Šlapimo surinkimo maišo ištuštinimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.10.

Pagalba rengiantis / rengimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

9.

Sveikatos priežiūros organizavimas

9.1.

Medikamentų pirkimas artimiausioje vaistinėje ir pristatymas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

9.2.

Gydytojo kvietimo organizavimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

9.2.1.

Gydytojo kvietimo organizavimas ar užrašymas pas gydytoją telefonu

Socialinio darbuotojo padėjėjas

9.2.2.

Paslaugų gavėjo lydėjimas į gydymo įstaigą (darbuotojo darbo laiku)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.

Kitos paslaugos, reikalingos asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį

10.1.

Pagalba asmeniui judant ar keičiant kūno padėtį

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.2.

Pagalba naudojantis specialiaisiais įtvarais, ramentais, lazdomis, kitomis techninėmis pagalbos neįgaliesiems priemonėmis, išskyrus protezus

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.3.

Pagalba sveikatos priežiūros specialistui teikiant slaugos paslaugą asmeniui: klojant lovą, keičiant patalynę, vienkartines asmens higienos priemones, prausiant, maudant, rengiant ir pan.

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.4.

Pagalba vartojant paskirtus medikamentus (slaugytojui prižiūrint)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.5.

Pagalba matuojant organizmo sistemų veiklą (slaugytojui prižiūrint)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

11.

Psichologinė pagalba

Psichologas

Paslaugos teikiamos pagal poreikį.

* - atliekami tik būtini valymo veiksmai, siekiant palaikyti švarą ir estetinį vaizdą.

_______________________________