Logo  Description automatically generated

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL NEPRIKLAUSOMŲ ELEKTROS ENERGIJOS TIEKĖJŲ PASIŪLYMŲ PALYGINIMO PRIEMONIŲ PATIKIMUMO ŽENKLO SUTEIKIMO IR PANAIKINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugpjūčio 31 d. Nr. O3E-1067

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 33 ir 35 punktais bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Elektros skyriaus 2021 m. rugpjūčio 31 d. pažymą Nr. O5E-992 „Dėl Nepriklausomų elektros energijos tiekėjų pasiūlymų palyginimo priemonių patikimumo ženklo suteikimo ir panaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Taryba n u t a r i a:

1. Patvirtinti Nepriklausomų elektros energijos tiekėjų pasiūlymų palyginimo priemonių patikimumo ženklo suteikimo ir panaikinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2021 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Tarybos pirmininkas Renatas Pocius

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos

2021 m. rugpjūčio 31 d. nutarimu Nr. O3E-1067

 

NEPRIKLAUSOMŲ ELEKTROS ENERGIJOS TIEKĖJŲ PASIŪLYMŲ PALYGINIMO PRIEMONIŲ PATIKIMUMO ŽENKLO SUTEIKIMO IR PANAIKINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nepriklausomų elektros energijos tiekėjų pasiūlymų palyginimo priemonių patikimumo ženklo suteikimo ir panaikinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nepriklausomų elektros energijos tiekėjų (toliau – tiekėjas) elektros energijos pasiūlymų palyginimo priemonėms (toliau – Palyginimo priemonė) išduodamų patikimumo sprendimų priėmimo dėl ženklų suteikimo ir panaikinimo tvarką bei Palyginimo priemonių, kurioms suteiktas patikimumo ženklas, priežiūros tvarką po patikimumo ženklo suteikimo.

2. Palyginimo priemonės tikslas – suteikti galimybę elektros energijos buitiniams vartotojams, labai mažoms ir mažoms įmonėms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, gauti tinkamiausios elektros energijos kainos pasiūlymą ir atsakingiau bei lengviau priimti sprendimą, renkantis tiekėją.

3. Ūkio subjektas, siekiantis Palyginimo priemonei gauti patikimumo ženklą, Aprašo nustatyta tvarka kreipiasi į Valstybinę energetikos reguliavimo tarybą (toliau – Taryba), kuri, išnagrinėjusi ūkio subjekto prašymą, priima sprendimą dėl patikimumo ženklo suteikimo arba nesuteikimo.

4. Nepriklausomų elektros energijos tiekėjų pasiūlymų palyginimo priemonės patikimumo ženklu (toliau – patikimumo ženklas) laikomas Tarybos suteiktas patikimumo ženklas, nurodantis, kad Palyginimo priemonė yra patikimas elektros energijos planų palyginimo įrankis ir atitinka reikalavimus, nurodytus Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 521 straipsnio 7 dalyje. Patikimumo ženklas susideda iš Tarybos logotipo, nuorodos į Tarybos tinklalapį bei tekstinės informacijos.

5. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PALYGINIMO PRIEMONĖMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

6. Palyginimo priemonės, kurioms yra suteiktas patikimumo ženklas arba kurioms siekiama gauti patikimumo ženklą, turi atitikti šiuos reikalavimus:

6.1. Palyginimo priemonę valdantis asmuo ir administravimą atliekantis asmuo turi būti nesusiję su elektros energijos rinkos dalyviais (toliau – rinkos dalyvis). Laikoma, kad toks Palyginimo priemonę valdantis asmuo, taip pat jos administravimą atliekantis asmuo ir rinkos dalyvis yra susiję, jeigu Palyginimo priemonę valdantis asmuo, taip pat jos administravimą atliekantis asmuo tiesiogiai arba netiesiogiai (per trečiuosius asmenis) turi daugiau kaip pusę rinkos dalyvio akcijų, kitokių vertybinių popierių ar turto arba turi teises į daugiau kaip pusę balsų, arba turi teisę skirti daugiau kaip pusę priežiūros ar valdymo organų narių, arba turi rinkos dalyvio valdymo teisę. Palyginimo priemonę valdantis asmuo, taip pat jos administravimą atliekantis asmuo ir rinkos dalyvis yra susiję ir jeigu rinkos dalyvis Palyginimo priemonę valdančiame asmenyje, taip pat jos administravimą atliekančiame asmenyje turi šiame papunktyje nurodytas teises;

6.2. Palyginimo priemonėje nėra tiekėjų reklamų, t. y. Palyginimo priemonei draudžiama tinklalapyje skelbti tiekėjų reklamas;

6.3. Palyginimo priemonėje turi būti aiškiai nurodomas Palyginimo priemonę valdantis asmuo ir jos administravimą atliekantis asmuo:

6.3.1. Juridinio asmens atveju turi būti nurodyta:

6.3.1.1. įmonės kodas;

6.3.1.2. įmonės pavadinimas;

6.3.1.3. įmonės buveinės adresas;

6.3.1.4. įmonės telefono ryšio numeris;

6.3.1.5. įmonės el. pašto adresas;

6.3.1.6. konsultacijų teikimo laikas;

6.3.2. Fizinio asmens atveju turi būti nurodyta:

6.3.2.1. vardas, pavardė;

6.3.2.2. el. pašto adresas;

6.3.2.3. konsultacijų telefono ryšio numeris;

6.3.2.4. konsultacijų teikimo laikas.

6.4. Palyginimo priemonėje turi būti nurodyta informacija apie Palyginimo priemonės finansavimo šaltinius. Laikoma, kad informacija apie finansavimo šaltinius yra tinkamai atskleista, jeigu tenkinamos bent šios sąlygos:

6.4.1. skelbiamas juridinių asmenų, finansavusių Palyginimo priemonę, sąrašas ir iš kiekvieno jų gauto finansavimo suma, Eur. Fizinio asmens atveju jo asmens duomenys neskelbiami, bet nurodoma bendra iš fizinių asmenų gauto finansavimo suma, Eur. Atskirai išskiriamas finansavimo dydis, gautas iš rinkos dalyvių ar su jais susijusių įmonių;

6.4.2. skelbiami einamųjų ir praėjusių kalendorinių metų finansavimo šaltinių duomenys nuo patikimumo ženklo suteikimo datos. Informacija turi būti atnaujinama kiekvienam metų ketvirčiui pasibaigus per 40 kalendorinių dienų;

6.4.3. skelbiamas trumpas Palyginimo priemonės finansavimo būdo (modelio) aprašymas;

6.5. Palyginimo priemone turi būti užtikrinama, kad visų tiekėjų pasiūlymai (planai) būtų lyginami pagal tuos pačius aiškius ir objektyvius kriterijus, kuriais yra grindžiamas tiekėjų kainos pasiūlymų, įskaitant kintamosios (dinaminės) elektros energijos kainos pasiūlymus (toliau – kintamosios kainos pasiūlymas) ir kitus pasiūlymus, kuriuose numatomi elektros energijos kainos pokyčiai, susiję su biržos elektros energijos kainos pokyčiais (toliau – kiti su biržos kaina susieti pasiūlymai), palyginimas bei paskelbtas palyginimo būdų aprašymas. Palyginimo rezultatai turi būti nešališki tiekėjo atžvilgiu. Laikoma, kad planai lyginami objektyviai, jeigu tenkinami Aprašo 6.6 papunktyje įtvirtinti reikalavimai;

6.6. Palyginimo rezultatuose turi būti:

6.6.1. atvaizduojami bent šie elektros planų palyginimo pjūviai:

6.6.1.1. prognozuojama mokama metinė mokėtina suma (metinė sąskaita) su PVM (Eur);

6.6.1.2. prognozuojama vidutinė mėnesinė mokėtina suma su PVM (Eur);

6.6.1.3. prognozuojama vidutinė kaina už 1 kWh su PVM (Eur);

6.6.1.4. rezultatų palyginimo lange pateikiama prognozuojama mokama metinė ir vidutinė mėnesinė mokėtina suma bei vidutinė kaina pagal 6.6.1.1–6.6.1.3 papunkčius, įvertinus atitinkamo laikotarpio svertinę nuolaidą;

6.6.1.5. nuolaida už elektros energiją ir nuolaidos galiojimo terminas ir (ar) pobūdis (vienkartinė, mėnesinė, metinė, pirmoms suvartojamoms kilovatvalandėms, pirmai mokėtinai sąskaitai ar kt.).

6.6.2. atskleidžiamos mokėjimo sudedamosios dalys:

6.6.2.1. už tiekėjų kintamąsias ir pastoviąsias dedamąsias;

6.6.2.2. už valstybės reguliuojamas kainos dalis;

6.6.3. sudaryta galimybė elektros planus filtruoti pagal požymius:

6.6.3.1. atsinaujinančių išteklių elektros energiją;

6.6.3.2. laiko zonas, kurioms taikomi planų tarifai;

6.6.3.3. išmaniosios apskaitos;

6.6.3.4. vartotojo tipą:

6.6.3.4.1. buitinis;

6.6.3.4.2. nebuitinis:

6.6.3.4.2.1.             su elektros energijos persiuntimo paslauga;

6.6.3.4.2.2.             be elektros energijos persiuntimo paslaugos;

6.6.3.5. skirstomųjų tinklų įtampa:

6.6.3.5.1. žema;

6.6.3.5.2. vidutinė;

6.6.3.6. skirstomųjų tinklų operatorius;

6.6.3.7. sutarties tipą:

6.6.3.7.1. fiksuotos kainos sutartis. Šiuo atveju turi būti galimybė filtruoti pagal kainos fiksavimo terminą;

6.6.3.7.2. kintamosios elektros energijos kainos sutartis (kaip ji apibrėžta Elektros energetikos įstatymo 2 straipsnio 245 punkte ir 462 straipsnyje);

6.6.3.7.3.  kita sutartis, kurioje numatomi elektros energijos kainos pokyčiai, susiję su biržos elektros energijos kainos pokyčiais, taikomais pagal likutinį tiekimo grafiką, sudarytą pagal skirstomųjų tinklų operatoriaus skelbiamus duomenis;

6.6.4. elektros planuose atvaizduojamos žymos su požymiais:

6.6.4.1. kainos fiksavimo terminas, jeigu taikoma;

6.6.4.2. atsinaujinančių išteklių elektros energijos;

6.6.4.3. laiko zonos, kuriai taikomi planų tarifai;

6.6.4.4. sutarties tipas;

6.6.4.5. papildomos naudos, nesusijusios su elektros energija kaip preke, jeigu taikomos, pateikiant apie jas tekstinę informaciją ir nuorodą į tiekėjo tinklalapyje esantį aprašymą;

6.6.4.6. akcizas, jeigu taikoma;

6.6.5. elektros planų pasiūlymų palyginimai turi būti atliekami vienodiems laikotarpiams ir tik tarp:

6.6.5.1. fiksuotos kainos pasiūlymų su fiksuotos kainos pasiūlymais;

6.6.5.2. kintamosios kainos pasiūlymų ir kitų su biržos kaina susietų pasiūlymų su kintamosios kainos pasiūlymais ir kitais su biržos kaina susietais kainų pasiūlymais;

6.6.6. papildomai kintamosios kainos pasiūlymų ir kitų biržos kaina susietų pasiūlymų palyginimas atliekamas vadovaujantis šiais principais:

6.6.6.1. skelbiama ne tik konkreti galutinė mokėtina kaina, bet ir formulė, kurioje nurodomas taikomas biržos indeksas ir prie jo taikoma papildoma tiekėjo dedamoji (marža);

6.6.6.2. biržos indeksas turi būti nustatomas vadovaujantis viešai skelbiamais elektros energijos biržos ir (arba) viešai skelbiamais elektros energijos ateities sandorių duomenimis;

6.6.6.3. pasiūlymo atvaizdavimo tinkamumą, įskaitant naudojamų duomenų šaltinį, naudojamą ataskaitinį palyginimo laikotarpį, įvertina Taryba, gavusi Prašymą ir jo priedus;

6.6.6.4. netaikomi Aprašo 6.6.1.1–6.6.1.3 papunkčių reikalavimai;

6.6.6.5. pasiūlymo atvaizdavimo principo aprašymas, įskaitant biržos indekso paaiškinimą, turi būti paprastas ir suprantamas vartotojui;

6.6.6.6. pasiūlymo atvaizdavimo principo aprašymas, įskaitant biržos indekso paaiškinimą, turi būti skelbiamas Palyginimo priemonės tinklalapyje;

6.7. Palyginimo priemonėje teikiama informacija turi būti aiški ir nedviprasmiška, t. y.:

6.7.1. teikiama tiksli ir aktuali informacija (turi būti pateikiami ir lyginami tik galiojantys tiekėjų planai);

6.7.2. turi būti nurodyta žyma, kada buvo atliktas paskutinis informacijos atnaujinimas;

6.7.3. turi būti nurodyta žyma, jog Palyginimo priemonė apima visą rinką, kaip ji suprantama Aprašo 6.10 papunktyje;

6.7.4. yra aiškus pasiūlymų rikiavimas, indikuojantis, kuris tiekėjo planas yra tinkamiausias vartotojui pagal jo suvartojamą elektros energijos kiekį bei kitus vartotojo pasirinktus filtrus (įskaitant, bet neapsiribojant Aprašo 6.6.3 papunktyje nurodytais filtrais);

6.7.5. turi būti nurodyta, su kuriuo elektros energijos persiuntimo planu yra pateikiamas tiekėjo pasiūlymas;

6.7.6. nurodomos visos kainą sudarančios dedamosios;

6.7.7. informacija turi būti teikiama be skaičiavimo, gramatikos, kalbos kultūros, sąvokų ar faktinių aplinkybių klaidų;

6.7.8. kainą sudarančių dedamųjų pavadinimai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus pavadinimus ir (ar) portale turi būti pateikti kainą sudarančių dedamųjų paaiškinimai;

6.7.9. Palyginimo priemonės tinklalapyje aiškiai turi būti pateikiamas įspėjimas vartotojams apie riziką, kad kintamosios kainos pasiūlymai ir kiti su biržos kaina susieti pasiūlymai yra susiję su rizika, jog pateikiamos kainos yra prognozuojamos ir ne galutinės, ir kad nurodomos kintamųjų kainos pasiūlymų kainos nebūtinai bus mažesnės, nei nurodomos fiksuotos kainos pasiūlymų kainos;

6.7.10. pateikiami kiti būtini paaiškinimai apie palyginimo priemonės funkcionalumus ir skelbiama dažniausiai užduodamų klausimų skiltis;

6.7.11. palyginimo priemonėje prie kiekvieno plano turi būti pateikiamas tiekėjo prekės ženklas bei nuoroda į tiekėjo internetinės svetainės vietą, kur pateikiami nepriklausomo tiekimo planai ir kainos;

6.8. Palyginimo priemonė turi būti prieinama neįgaliesiems – pastebima, paprastai naudojama, suprantama ir patvari (turi būti realizuota šrifto padidinimo ir (ar) sumažinimo funkcija). Palyginimo priemonėje turi būti realizuotas funkcionalumas, kuris užtikrintų svetainės pritaikymą neįgaliesiems, vadovaujantis Pasaulio saityno konsorciumo (angl. World Wide Web Consortium) rekomendacijomis dėl interneto tinklalapių turinio pasiekiamumo, pritaikant svetaines žmonėms su negalia, bei Neįgaliesiems pritaikytų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainių kūrimo, testavimo ir įvertinimo metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2004 kovo 31 d. įsakymu Nr. T-40 „Dėl Neįgaliesiems pritaikytų interneto tinklalapių kūrimo, testavimo ir įvertinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo;

6.9. Palyginimo priemonėje turi būti numatyta veiksminga pranešimo apie neteisingą informaciją apie paskelbtus pasiūlymus galimybė, t. y. palyginimo priemonėje turi būti realizuota galimybė vartotojams pranešti palyginimo priemonę valdančiam asmeniui ir (ar) administravimą atliekančiam asmeniui apie palyginimo priemonėje esančias klaidas ir netikslumus;

6.10. Palyginimo priemonėje sudaryta galimybė palyginti visų tiekėjų mažmeninius tiekimo pasiūlymus, skirtus buitiniams vartotojams ir labai mažoms ir mažoms įmonėms, kaip jos apibrėžtos Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, kurių kalendorinių metų vidutinis elektros energijos suvartojimas yra mažesnis kaip 100 000 kWh. Laikoma, kad Palyginimo priemonė apima visą rinką, jei joje realizuotas funkcionalumas palyginti visus standartizuotus pasiūlymus, neįskaitant specializuotų pasiūlymų, skirtų konkrečiam rinkos dalyviui, ir neįskaitant pasiūlymų, kurie susiję su papildomų naudų teikimu, kurios nesusijusios su elektros energija kaip preke;

6.11. Buitiniams vartotojams užtikrinama galimybė Palyginimo priemonėje atlikti tiekėjų mažmeninės elektros energijos tiekimo kainos pasiūlymų, įskaitant mažmeninės kintamosios kainos pasiūlymus ir kitus su biržos kaina susietus pasiūlymus, palyginimą nenaudojant jokių vartotojų asmens duomenų. Tai reiškia, kad palyginimo rezultatai turi būti rodomi iš karto atlikus paiešką, t. y. vartotojui neatlikus prisijungimo prie tinklalapio paskyros ar įvedus savo kontaktinių duomenų. Jeigu tinklalapyje yra realizuota funkcija vartotojui tiesiogiai sudaryti sutartį su tiekėju ir (ar) yra realizuota galimybė vartotojui prisijungti prie AB „Energijos skirstymo operatorius“ administruojamos Duomenų mainų platformos (angl. Data Hub) siekiant pagal vartotojo istorinius suvartojimo duomenis parinkti palankiausią specializuotą elektros energijos tiekimo planą, vartotojui turi būti pateikiama informacija, nurodanti, kad vartotojas pereina į kitą tinklalapį (aplinką), t. y. išeina iš Palyginimo priemonės tinklalapio, kuriam yra suteiktas patikimumo ženklas;

6.12. Palyginimo priemone vartotojai turi naudotis neatlygintinai (be papildomo mokėjimo);

6.13. Palyginimo priemonėje turi būti skelbiamas Europos Komisijos parengtas aiškus ir glaustas klausimų ir atsakymų sąrašas, kuriame teikiama praktinė informacija apie vartotojų teises, kaip įtvirtinta Elektros energetikos įstatymo 51 straipsnio 11 dalyje.

 

III SKYRIUS

PATIKIMUMO ŽENKLO SUTEIKIMAS PALYGINIMO PRIEMONEI

 

7. Fizinis arba juridinis asmuo, valdantis internetinį tinklalapį (portalą), kuriame vartotojai gali atlikti elektros energijos kainų (pasiūlymų) palyginimą (toliau  – ūkio subjektas), arba jo įgaliotas asmuo, norėdamas gauti patikimumo ženklą Palyginimo priemonei, Tarybai pateikia:

7.1. užpildytą prašymą dėl patikimumo ženklo išdavimo (toliau – Prašymas), pateiktą Aprašo priede;

7.2. laisvos formos Palyginimo priemonės funkcionalumų aprašymą;

7.3. informaciją, numatytą Aprašo 6.1 papunktyje. Informacija nėra teikiama, jeigu tokie duomenys yra pateikti Juridinių asmenų registrui;

7.4. kitą informaciją, pagrindžiančią, kad Palyginimo priemonė atitinka Aprašo 6 punkte nustatytus reikalavimus.

8. Bendravimas tarp Tarybos ir ūkio subjekto arba jo įgalioto asmens gali būti vykdomas visais komunikacijos kanalais pagal ūkio subjekto nurodytą kontaktinę informaciją.

9. Taryba įvertina, ar Prašyme ir jo prieduose nurodyta informacija yra teisingai užpildyta, ir atlieka ūkio subjekto Palyginimo priemonės funkcionalumų išbandymus pagal Aprašo 6 punkte nustatytus reikalavimus.

10. Taryba, nustačiusi, kad pateikta ne visa reikalinga informacija ar informacija užpildyta neteisingai, apie tai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų informuoja ūkio subjektą ir paprašo pakartotinai atsiųsti pakoreguotą ir (ar) papildytą Prašymą ir jo priedus.

11. Laikoma, kad Prašymas užpildytas tinkamai, jeigu pateikti teisingi duomenys apie ūkio subjektą, pateikta veikianti nuoroda į Palyginimo priemonę ir Prašymas pasirašytas ūkio subjekto arba jo įgalioto asmens parašu.

12. Taryba ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Prašymo ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos įvertina Prašyme ir jo prieduose nurodytos Palyginimo priemonės atitikimą Aprašo 6 punkte nurodytiems reikalavimams ir priima vieną iš sprendimų – suteikti arba nesuteikti patikimumo ženklą Palyginimo priemonei.

13. Patikimumo ženklas gali būti suteikiamas tik toms Palyginimo priemonėms, kurios atitinka Aprašo 6 punkte nustatytus patikimumo reikalavimus.

14. Vartotojas, paspaudęs ant patikimumo ženklo, turi būti nukreipiamas į Tarybos internetinę svetainę www.vert.lt. Patikimumo ženklas yra sudarytas iš:

14.1. Tarybos logotipo;

14.2. nuorodos į Tarybos tinklalapį;

14.3. tekstinės informacijos. Patikimumo ženklo tekstinė informacija:

„Valstybinė energetikos reguliavimo taryba suteikė patikimumo ženklą (Palyginimo priemonės adresas), kaip nepriklausomam, nešališkam ir tiksliam nepriklausomų elektros energijos tiekėjų pasiūlymų palyginimo įrankiui.

Taryba teikia vartotojams visą reikiamą informaciją apie jų teises, galiojančius teisės aktus ir jiems prieinamus ginčų sprendimo būdus. Daugiau informacijos ieškokite adresu https://www.vert.lt.

 

IV SKYRIUS

PALYGINIMO PRIEMONĖS, KURIAI SUTEIKTAS PATIKIMUMO ŽENKLAS, PANAIKINIMAS IR STEBĖSENA

 

15. Palyginimo priemonė, kuriai suteiktas patikimumo ženklas, periodiškai tikrinama dėl atitikties Aprašo 6 punkte nurodytiems reikalavimams ne rečiau kaip vieną kartą per metus.

16. Taryba gali inicijuoti neplanuotą Palyginimo priemonės atitikties Aprašo 6 punkte nurodytiems reikalavimams vertinimą motyvuotu valstybės ar savivaldybių institucijų prašymu, motyvuotu suinteresuotų asmenų prašymu arba savo iniciatyva.

17. Vertinimas, nurodytas Aprašo 16 punkte, inicijuojamas tik tada, jeigu:

17.1. yra pagrįstas įtarimas, jog Palyginimo priemonė neatitinka Aprašo 6 punkte įtvirtintų reikalavimų;

17.2. elektros energetikos rinkoje pradedami teikti iš esmės naujo tipo planai ar paslaugos;

17.3. ūkio subjektas atlieka Palyginimo priemonės atnaujinimą, kuris turi esminį poveikį teikiamai palyginimo paslaugai;

17.4. susidaro bet kokios kitos aplinkybės, kurioms esant Taryba mano, kad yra būtina atlikti vertinimą siekiant užtikrinti Aprašo 6 punkte įtvirtintų reikalavimų atitiktį.

18. Jeigu Tarybos atliekamo vertinimo metu nustatomi Palyginimo priemonės trūkumai, Taryba ūkio subjektui nustato 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti.

19. Ūkio subjektui per nustatytą terminą nepašalinus trūkumų, Taryba priima sprendimą panaikinti patikimumo ženklą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokių aplinkybių paaiškėjimo ir raštu arba el. paštu informuoja ūkio subjektą. Ūkio subjektas privalo pašalinti patikimumo ženklą iš savo tinklalapio. Atitinkamai, Taryba pašalina Palyginimo priemonės adresą iš Tarybos tinklalapyje paskelbto Palyginimo priemonių, kurioms yra suteiktas patikimumo ženklas, sąrašo.

20. Ūkio subjektas turi teisę pakartotinai kreiptis dėl patikimumo ženklo išdavimo po jo panaikinimo, kai ištaiso Tarybos nustatytus trūkumus.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Draudžiama naudoti patikimumo ženklą ūkio subjektams, kuriems Tarybos sprendimu jis nebuvo suteiktas ar buvo apribota teisė naudotis šiuo ženklu, taip pat ūkio subjektams, neišreiškusiems noro gauti patikimumo ženklą.

22. Draudžiama keisti patikimumo ženklą, jį platinti ar naudoti kitais, su elektros energijos kainų palyginimu nesusijusiais tikslais.

23. Palyginimo priemonių, kurioms suteiktas patikimumo ženklas, sąrašas skelbiamas Tarybos internetinėje svetainėje www.vert.lt.

24. Palyginimo priemonių valdytojams pateikta informacija iki jos paviešinimo palyginimo priemonėje laikoma konfidencialia. Po informacijos paviešinimo Palyginimo priemonėje palyginimo priemonių valdytojams pateikta informacija gali būti viešinama visa apimtimi, išskyrus informaciją, kurią nepriklausomi tiekėjai nurodė laikyti konfidencialia.

25. Ūkio subjektas privalo raštu arba el. paštu informuoti Tarybą apie bet kokius Prašyme ir jo prieduose pateiktų duomenų pasikeitimus per 10 darbo dienų po šių duomenų pasikeitimo. Taryba, gavusi ūkio subjekto informaciją dėl duomenų pasikeitimo, per 10 darbo dienų nuo informacijos gavimo dienos priima sprendimą dėl poreikio iš naujo įvertinti, ar ūkio subjekto Palyginimo priemonė atitinka Palyginimo priemonei keliamus reikalavimus.

26. Ūkio subjektas prisiima visą atsakomybę už neteisingos informacijos pateikimą Prašyme ir jo prieduose.

27. Ūkio subjektas savo iniciatyva gali nutraukti patikimumo ženklo naudojimą Palyginimo priemonėje, raštu ar el. paštu pateikęs Tarybai Prašymą. Taryba, gavusi šį Prašymą, priima sprendimą dėl patikimumo ženklo panaikinimo ir pašalina Palyginimo priemonės internetinį adresą iš viešai skelbiamo Palyginimo priemonių, kurioms suteiktas patikimumo ženklas, sąrašo.

28. Tarybai panaikinus ūkio subjekto Palyginimo priemonei suteiktą patikimumo ženklą, ūkio subjektas per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie patikimumo ženklo panaikinimą gavimo dienos privalo pašalinti patikimumo ženklą iš savo internetinės svetainės.

29. Ūkio subjekto duomenų, tvarkomų patikimumo ženklo išdavimo tikslu, duomenų valdytojas yra Taryba. Šie duomenys Taryboje tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c punktu (tvarkyti duomenis būtina, kad būtų įvykdyta duomenų valdytojui taikoma teisinė prievolė). Duomenų apsaugos pareigūno kontaktinė informacija nurodoma Tarybos tinklalapio ir intraneto skiltyse „Asmens duomenų apsauga“. Apraše nurodyti asmens duomenys neteikiami duomenų gavėjams bei neperduodami į trečiąją valstybę arba tarptautinę organizaciją, išskyrus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos institucijoms, esant teisėtam pagrindui ir tikslui tokiems duomenims gauti (pvz., teisėsaugos institucijoms). Asmens duomenys saugomi 1 metus nuo patikimumo ženklo panaikinimo ir pasibaigus šiam terminui automatiškai ištrinami. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje aprašu, patvirtintu Tarybos pirmininko 2020 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. O1E-157 „Dėl Duomenų subjekto teisių įgyvendinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje aprašo patvirtinimo“. Tarybos veiksmus ar neveikimą įgyvendinant duomenų subjekto teises duomenų subjektas turi teisę skųsti pats arba duomenų subjekto atstovas, taip pat jo įgaliota ne pelno įstaiga, organizacija ar asociacija, atitinkanti BDAR 80 straipsnio reikalavimus, Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, L. Sapiegos g. 17, Vilnius, el. paštas ada@ada.lt, interneto svetainė www.vdai.lrv.lt.

30. Tarybos veiksmai ar neveikimas, įgyvendinant šį Aprašą, gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

_______________________

 

 

Nepriklausomų tiekėjų pasiūlymų palyginimo priemonių patikimumo ženklo suteikimo ir panaikinimo tvarkos aprašo priedas

 

 

______________________________________________________________________________

(ūkio subjekto fizinio asmens – vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas; juridinio asmens – pavadinimas, juridinio asmens kodas ir juridinio asmens buveinės adresas ; telefono ryšio numeris ir fakso numeris, elektroninio pašto adresas)

 

Valstybinei energetikos

reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1

LT-08223 Vilnius

 

PRAŠYMAS

DĖL PATIKIMUMO ŽENKLO IŠDAVIMO ARBA PANAIKINIMO NEPRIKLAUSOMŲ ELEKTROS ENERGIJOS TIEKĖJŲ PASIŪLYMŲ PALYGINIMO PRIEMONEI

 

__________________

(data)

__________________

(vieta)

 

________________________________________________________________________________

                         (ūkio subjekto fizinio asmens – vardas, pavardė; juridinio asmens – pavadinimas)

prašo _____________ nepriklausomų elektros energijos tiekėjų pasiūlymų palyginimo priemonei,
            (išduoti, panaikinti)

esančiai adresu___________________________________________________________________ ,

                                                           (nurodyti adresą http://www...)

patikimumo ženklą.

 

 

Ūkio subjektas, teikdamas prašymą suteikti patikimumo ženklą patikina, kad palyginimo priemonė, kuriai siekiama gauti patikimu ženklą, atitinka Nepriklausomų tiekėjų pasiūlymų palyginimo priemonių patikimumo ženklo suteikimo ir panaikinimo tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus reikalavimus.

 

 

PRIDEDAMA:

Dokumentai, lapai (-ų).

 

 

(Pareigų pavadinimas)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)