LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO

2022 m. LIEPOS 11 d. įsakymo Nr. 4-861 „DĖL 2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-04-02 „SKATINTI ĮMONES PEREITI LINK NEUTRALIOS KLIMATUI EKONOMIKOS“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. kovo 28 d. Nr. 4-178

Vilnius

 

Pakeičiu 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 11 d. įsakymu nr. 4-861 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos aprašo patvirtinimo“, 13 priedą:

1.   Pakeičiu žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ aprašo

13 priedas“.

2.   Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

2022–2030 METŲ EKONOMIKOS TRANSFORMACIJOS IR KONKURENCINGUMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 05-001-01-04-02 „SKATINTI ĮMONES PEREITI LINK NEUTRALIOS KLIMATUI EKONOMIKOS“ 1 VEIKLOS „EFEKTYVUS INOVACIJŲ POLITIKOS ĮGYVENDINIMAS IR DIDESNĖ INOVACIJŲ PAKLAUSA, STARTUOLIŲ EKOSISTEMOS IR ŽALIŲJŲ INOVACIJŲ PLĖTRA“ 1.2 POVEIKLĖS „SKATINTI APLINKAI PALANKIŲ PRODUKTŲ ARBA TECHNOLOGIJŲ SUKŪRIMĄ IR (AR) DIEGIMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS“.

3.    Pakeičiu rodiklių lentelę ir ją išdėstau taip:

„Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Įgyvendintų inovatyvių projektų skaičius

P-05-001-01-04-02-24

P.S.1.1130

Vienetai

97

(2026 m. I ketv.)

Paramą gavusios įmonės

R-05-001-01-04-02-20

R.B.1.2009

Vienetai

n/a

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų: mažos ir labai mažos

R-05-001-01-04-02-21

R.B.1.2009.1

Vienetai

n/a

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų: vidutinės

R-05-001-01-04-02-22

R.B.1.2009.2

Vienetai

n/a

(2026 m. II ketv.)

Paramą gavusios įmonės, iš jų: didelės

R-05-001-01-04-02-23

R.B.1.2009.3

Vienetai

n/a

(2026 m. II ketv.)“.

 

4.   Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartis ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir diegimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas):

1.1.1. Bendrieji teisės aktai:

1.1.1.1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2024 m. vasario 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2024/795;

1.1.1.2. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo;

1.1.1.3. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ veiklos susitarimas, patvirtintas 2022 m. gegužės 5 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinamas Europos Komisijos ir Lietuvos veiklos susitarimas pagal Reglamentą (ES) 2021/241 (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. Ares (2022)3472216), su visais pakeitimais;

1.1.1.4. 2021 m. rugsėjo 28 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;

1.1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Investicijų programos ir plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės);

1.1.1.6. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);

1.1.1.7. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas);

1.1.1.8. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika);

1.1.1.9.  2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

1.1.1.10. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl
2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;

1.1.1.11. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2381 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas);

1.1.1.12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimas Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;

1.1.1.13. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315.

1.1.2. Specialieji teisės aktai ir kiti dokumentai:

1.1.2.1. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;

1.1.2.2. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;

1.1.2.3. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“;

1.1.2.4. Lietuvos Respublikos cheminių medžiagų ir cheminių mišinių įstatymas;

1.1.2.5. Oslo vadovas 2018: Duomenų apie inovacijas rinkimo, teikimo ir naudojimo gairės (angl. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities) (toliau – Oslo vadovas);

1.1.2.6. Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašas);

1.1.2.7. Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2019 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. 4-409 „Dėl Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Vykdomos eksperimentinės plėtros vertinimo metodika).“

5.   Pakeičiu 2.4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4.2. jeigu jis yra gavęs finansavimą projektui pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ aprašo 1 veiklos „Efektyvus inovacijų politikos įgyvendinimas ir didesnė inovacijų paklausa, startuolių ekosistemos ir žaliųjų inovacijų plėtra“ 1.2 poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir (ar) diegimą“ 2.1.2 poveiklę.“

6.   Pakeičiu 2.23 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.23. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis De minimis reglamento 6 straipsnio 3 punkte nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos suteikimo dienos.“

7.   Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose):

8.1. Pareiškėjui de minimis pagalba teikiama, vadovaujantis De minimis reglamento nuostatomis. Projektų de minimis pagalbos atitikties De minimis reglamento  nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede nustatytą Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.

8.2. Pagal PFSA teikiama de minimis pagalba gali būti teikiama ne ilgiau kaip iki De minimis reglamento galiojimo laikotarpio pabaigos, t. y. iki 2030 m. gruodžio 31 d.

8.3. Apribojimai teikti de minimis pagalbą tam tikruose sektoriuose veikiančiose įmonėse nustatomi taip, kaip tai nustatyta De minimis reglamento 1 straipsnyje.

8.4. De minimis pagalba pagal Aprašą negali būti teikiama:

8.4.1. įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;

8.4.2. įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

8.4.3. įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;

8.4.4. įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą ar kiekį arba kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams;

8.4.5. su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba Europos Sąjungos valstybėse narėse (t. y. veiklai, tiesiogiai susijusiai su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla);

8.4.6. pagalbai, kuri priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių.

8.5. Vadovaujantis De minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 300 000,00 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį.  Ši riba taikoma neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamą  tikslą ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.

8.6. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal Aprašo 4 priedą, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), taip pat patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta De minimis reglamento 3 straipsnyje.

8.7. Ekonomikos ir inovacijų ministerija, priėmusi sprendimą finansuoti projektą, per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre.

8.8. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. De minimis pagalba gali būti sumuojama su:

8.8.1. de minimis pagalba, suteikta pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2832 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, skiriamai visuotinės ekonominės svarbos paslaugas teikiančioms įmonėms;

8.8.2. de minimis pagalba, suteikta pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 4 d. Komisijos Reglamentu (ES) 2023/2391, ir 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 4 d. Komisijos Reglamentu (ES) 2023/2391, neviršijant Aprašo 8.5 papunktyje nurodytos sumos.

8.9. Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui, jei jis priskiriamas sunkumų patiriančio SVV subjekto kategorijai. Sunkumų patirianti įmonė suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Europos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte.

8.10. Pagal Aprašą finansavimas neteikiamas, jeigu pareiškėjas nėra sugrąžinęs anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

8.11. Jei Ekonomikos ir inovacijų ministerija nustato, kad suteikiant pagalbą buvo pažeistos Europos Sąjungos pagalbos taisyklės, neteisėta ir nesuderinama pagalba grąžinama (išieškoma ne ginčo tvarka) Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnyje nustatyta tvarka.“

8.   Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Projektų atrankos kriterijai

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

Didžiau-sias galimas kriteri-jaus balas (Y)

Kriteri-jaus svorio koeficien-tas

(S)

Didžiau-sias galimas kriteri-jaus balas, kai nusta-tomas svorio koefici-entas

(YxS)

 

1.

Specialusis

Ne pramonės srityje ir ne trumpiau kaip 12 mėn. veikiantis SVV subjektas

Pareiškėjas atitinka kriterijų, jei tenkina visus toliau nurodytus reikalavimus:

1. Veikia ne pramonės srityje (pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.).

2. Nevykdo pagrindinės veiklos, kuri priskiriama pagal EVRK 2 red.  B sekcijai „Kasyba ir karjerų eksploatavimas“, C sekcijai „Apdirbamoji gamyba“ ir De minimis reglamente nurodytiems sektoriams.

3. Pareiškėjo pajamos paskutiniais finansiniais metais iš ne pramonės veiklos (-ų) sudarė ne mažiau kaip 51 proc. visų veiklų.

4. Iki PĮP pateikimo veikia ne trumpiau kaip 12 mėn.

Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik atliekant projekto vertinimą.

-

-

-

 

2.

Specialusis

Paskutinio finansinio laikotarpio pajamos

Pareiškėjo pardavimo pajamos paskutiniais finansiniais metais sudarė ne mažiau kaip 25 000 Eur iš ne pramonės srities veiklos
(-ų).

Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik atliekant projekto vertinimą.

-

-

-

 

3.

Specialusis

Veiklos vykdymas MTEP srityse

Pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

1. Per paskutinius 3 metus iki PĮP pateikimo vykdė MTEP veiklas ir Valstybės duomenų agentūrai deklaravo (bent už vienus metus), kad vykdė viešosiomis lėšomis finansuojamas MTEP veiklas.

2. Per paskutinius 3 metus iki PĮP pateikimo yra vykdęs su mokslo ir studijų institucijomis bendrus MTEP projektus (turi rašytinę (-es) sutartį
(-is) kaip projekto partneris, įgyvendinęs bendrus MTEP projektus).

3. Yra sudaręs MTEP paslaugų sutartį su mokslo ir studijų institucijomis dėl PĮP planuojamų vykdyti MTEP veiklų.

4. Turi darbuotoją (-ų), turintį (-čių) MTEP veiklų vykdymo patirties (turi dokumentus, įrodančius dalyvavimą MTEP projekte (-uose)) ar kvalifikaciją vykdyti MTEP veiklas (turi mokslinių publikacijų ir (ar) mokslo laipsnio diplomą)) ir dirbantį
(-čius) pareiškėjo įmonėje ne trumpiau kaip 6 mėn.

Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik atliekant projekto vertinimą.

Šis kriterijus tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo horizontaliojo principo.

-

-

-

 

4.

Specialusis

Prototipo atitiktis

Įgyvendinant projektą pareiškėjo numatomo kurti ir diegti aplinkai palankaus produkto arba technologijos prototipas turi atitikti nuo 6 iki 9 MTEP etapą pagal Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašą veiklą.

Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik atliekant projekto vertinimą.

Šis kriterijus tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo horizontaliojo principo.

-

-

-

 

5.

Specialusis

 

Atitiktis žaliosios ekonomikos principui

Projektu numatomas kurti ir diegti aplinkai palankus produktas arba technologija turi atitikti bent vieną iš šių kriterijų:

1. Mažės aplinkai palankiam produktui pagaminti sunaudojamų žaliavų kiekis arba aplinkai palankios technologijos taikymas padės sumažinti sunaudojamų žaliavų kiekį. Pokytis – ne mažiau kaip 15 proc.

2. Aplinkai palankus produktas sunaudos mažiau energijos arba aplinkai palankios technologijos taikymas padės sunaudoti mažiau energijos. Pokytis – ne mažiau kaip 15 proc.

3. Aplinkai palankiems produktams pagaminti bus naudojamas mažesnis pavojingų cheminių medžiagų ir (ar) preparatų kiekis arba iš viso bus nenaudojama jokių pavojingų cheminių medžiagų ir (ar) preparatų arba aplinkai palankių produktų, arba technologijų taikymas padės sumažinti įmonės veikloje (-ose) naudojamų pavojingų cheminių medžiagų ir (ar) preparatų kiekį, arba padės iš viso išvengti pavojingų cheminių medžiagų ir (ar) preparatų naudojimo. Pokytis – ne mažiau kaip 15 proc.

4. Aplinkai palankius produktus bus galima perdirbti pasibaigus jų galiojimo terminui arba aplinkai palankių produktų arba technologijų taikymas padės perdirbti produktus pasibaigus  jų galiojimo terminui.

Šis atrankos kriterijus prisideda prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo.

-

-

-

 

6.

Prioritetinis

Projekto poveikis aplinkai

Projekto poveikio aplinkai vertinimas atliekamas įvertinus kuriamo ir (ar) diegiamo aplinkai palankaus produkto savybių pakeitimą. Savybių pakeitimas vertinamas pagal tai, ar:

1. mažės aplinkai palankiems produktams pagaminti sunaudojamų žaliavų kiekis arba aplinkai palankios technologijos taikymas padės sumažinti sunaudojamų žaliavų kiekį. Pokytis – bent 15 proc.;

2. aplinkai palankūs produktai sunaudos mažiau energijos arba aplinkai palankios technologijos taikymas padės sunaudoti mažiau energijos. Pokytis – ne mažiau kaip 15 proc.;

3. aplinkai palankiems produktams pagaminti bus naudojamas mažesnis pavojingų cheminių medžiagų ir (ar) preparatų kiekis arba iš viso bus nenaudojama jokių pavojingų cheminių medžiagų ir (ar) preparatų arba aplinkai palankių produktų, arba technologijos taikymas padės sumažinti įmonės veikloje (-ose) naudojamų pavojingų cheminių medžiagų ir (ar) preparatų kiekį, arba padės iš viso išvengti pavojingų cheminių medžiagų ir (ar) preparatų naudojimo. Pokytis – bent 15 proc.;

4. aplinkai palankius produktus bus galima perdirbti suėjus jų galiojimo terminui arba aplinkai palankių produktų arba technologijų taikymas padės perdirbti produktus suėjus jų galiojimo terminui.

 

Projekto poveikio aplinkai vertinimas klasifikuojamas į tris grupes ir prioritetiniai balai skiriami, jei:

keičiamos dvi aplinkai palankaus produkto arba technologijos savybės – skiriami 2 balai;

keičiamos trys aplinkai palankaus produkto arba technologijos savybės – skiriami 6 balai;

keičiamos keturios aplinkai palankaus produkto arba technologijos savybės – skiriami 8 balai.

Šis atrankos kriterijus prisideda prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo.

8

5

40

 

7.

Prioritetinis

Produkto arba technologijos naujumo lygmuo

Naujumas klasifikuojamas į dvi grupes, kaip nurodyta Oslo vadove, ir prioritetiniai balai skiriami, jei:

1. produktas arba technologija naujas rinkos lygiu – skiriami 3 balai;

2. produktas arba technologija naujas pasaulio lygiu – skiriami 6 balai.

Šis kriterijus tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo horizontaliojo principo.

6

5

30

 

8.

Prioritetinis

Privačių investicijų dalis

Privačių investicijų dalies vertinimas klasifikuojamas į tris grupes ir prioritetiniai balai skiriami, jeigu:

1. pareiškėjas prisideda prie projekto įgyvendinimo nuo 21 iki 29,99 proc. bendros projekto vertės (skiriami 2 balai);

2. pareiškėjas prisideda prie projekto įgyvendinimo nuo 30 iki 39,99 proc. bendros projekto vertės (skiriami 4 balai);

3. pareiškėjas prisideda prie projekto įgyvendinimo 40 arba daugiau proc. nuo bendros projekto vertės (skiriami 6 balai).

6

5

30

 

Minimali privaloma surinkti balų suma kvietimui:

50

Maksimali galima balų suma:

100

Balas apskaičiuojamas pagal formulę:

P = Y6 * S6 + Y7 * S7 + Y8 * S8,

 

kurioje: P – projekto surinktas balų skaičius, Y – kriterijaus gautas vertinimo balas ir S – kriterijui suteiktas svorio koeficientas, skaičius prie Y ir S – kriterijaus eilės numeris.

 

Jei projektas vertinimo metu nesurenka Aprašo 9 punkte nurodytos minimalios balų sumos, PĮP atmetamas. Kai projektams, surinkusiems vienodą galutinį balų skaičių, nepakanka pagal kvietimą teikti PĮP skirtos finansavimo lėšų sumos, pirmenybė teikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal pirmąjį Aprašo nurodytą prioritetinį atrankos kriterijų. Jeigu projektai pagal šį prioritetinį atrankos kriterijų įvertinti vienodai, pirmenybė suteikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą prioritetinį atrankos kriterijų. Jeigu suteikti vienodi balai pagal visus prioritetinius atrankos kriterijus, šie projektai nurodomi PĮP vertinimo ataskaitos sąraše „Projektai, kuriems rekomenduojama skirti finansavimą“ pagal PĮP pateikimo laiką.“

 

9.   Pakeičiu 1 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ 1 veiklos „Efektyvus inovacijų politikos įgyvendinimas ir didesnė inovacijų paklausa, startuolių ekosistemos ir žaliųjų inovacijų plėtra“ 1.2 poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir (ar) diegimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas“.

10. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

11. Pakeičiu 3 priedą:

11.1.  Pakeičiu žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ 1 veiklos „Efektyvus inovacijų politikos įgyvendinimas ir didesnė inovacijų paklausa, startuolių ekosistemos ir žaliųjų inovacijų plėtra“ 1.2 poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir (ar) diegimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas“.

11.2. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Pareiškėjų vykdomos veiklos ir projekto veiklos priskiriamos Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus tvirtinamam Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriui (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) (taikoma vertinant projekto atitiktį 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – PFSA) 9 punkto nuostatoms:“.

11.3. Pakeičiu 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.1. Pareiškėjo vykdomos veiklos pradžia (įrašyti veiklos registravimo VĮ Registrų centre (toliau – JAR) ar Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) datą): ____________________________

 

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

EVRK 2 red. kodas

Pardavimo pajamos už paskutinius finansinius metus, Eur

1.2.

Pareiškėjo vykdoma
(-os) veikla (-os) pagal EVRK 2 red. ir pajamos iš šios (-ių) veiklos (-ų), Eur (nurodyti veiklos (-ų) pavadinimus ir kodus bei iš jų gautas pajamas kiekvienais nurodytais metais) (visos pajamos iš šios (-ių) veiklos (-ų) turi atitikti pareiškėjo patvirtintuose finansinės atskaitomybės dokumentuose (pelno (nuostolių) ataskaitoje) nurodytas pardavimo pajamas)

Veikla Nr. 1 „Pavadinimas pagal EVRK 2 red.“

Veikla Nr. 2

„Pavadinimas pagal EVRK 2 red.“

Veikla Nr. 3

„Pavadinimas pagal EVRK 2 red.“

Veikla Nr. n

„Pavadinimas pagal EVRK 2 red.“

1.3.

Iš viso pajamų, Eur (turi sutapti su pelno (nuostolių) ataskaitoje nurodyta suma eilutėje „Pardavimo pajamos“)

 

1.4.

Pardavimo pajamų iš ne pramonės sektorių veiklos (-ų) dalis nuo visų pajamų, proc.“

 

 

12. Pakeičiu 4 priedą:

12.1. Pakeičiu žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ 1 veiklos „Efektyvus inovacijų politikos įgyvendinimas ir didesnė inovacijų paklausa, startuolių ekosistemos ir žaliųjų inovacijų plėtra“ 1.2 poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir (ar) diegimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

4 priedas“.

12.2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

„3.

„Vienos įmonės“ apibrėžtis

Vadovaujantis  Europos Komisijos Reglamento (ES) Nr. 2023/2831  (toliau – Reglamentas) 2 straipsnio 2 punktu, viena įmonė apima visas įmones, kurių tarpusavio santykiai yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų:

a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

b) viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;

c) viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata;

d) viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą.

Įmonės, kurios a–d punktuose nurodytais santykiais yra susijusios per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos viena įmone.“

 

13. Pakeičiu 5 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ 1 veiklos „Efektyvus inovacijų politikos įgyvendinimas ir didesnė inovacijų paklausa, startuolių ekosistemos ir žaliųjų inovacijų plėtra“ 1.2 poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir (ar) diegimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

5 priedas“.

14. Pakeičiu 6 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ 1 veiklos „Efektyvus inovacijų politikos įgyvendinimas ir didesnė inovacijų paklausa, startuolių ekosistemos ir žaliųjų inovacijų plėtra“ 1.2 poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir (ar) diegimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

6 priedas“.

15. Pakeičiu 7 priedo žymą ir ją išdėstau taip:

„2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ 1 veiklos „Efektyvus inovacijų politikos įgyvendinimas ir didesnė inovacijų paklausa, startuolių ekosistemos ir žaliųjų inovacijų plėtra“ 1.2 poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir (ar) diegimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

7 priedas“.

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                           Aušrinė Armonaitė

 

2022–2030 m. ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ 1 veiklos „Efektyvus inovacijų politikos įgyvendinimas ir didesnė inovacijų paklausa, startuolių ekosistemos ir žaliųjų inovacijų plėtra“ 1.2 poveiklės „Skatinti aplinkai palankių produktų arba technologijų sukūrimą ir (ar) diegimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

 

(Atitikties De minimis pagalbos taisyklėms (Komisijos reglamentui (ES) 2023/2831) patikros lapo forma) 

 

ATITIKTIES DE MINIMIS PAGALBOS TAISYKLĖMS* (KOMISIJOS REGLAMENTUI (ES) 2023/2831) PATIKROS LAPAS

 

BENDRA INFORMACIJA

Tikrinamo objekto gavimo data

 

Objektas

<Objekto trumpinys>

 

(Objektų sutrumpinimai nurodyti klasifikatoriuje (H.0.10 forma, 29 lentelė „Sutrumpinimas“. Pvz., SUT. Pildant INVESTIS, šis duomenų laukas užpildomas automatiškai.)

 

 

Patikros lapo unikalus numeris

< Patikros lapo numeris>

 

(PL numeruojami taikant šias taisykles:

<sutrumpintas objekto pavadinimas.objekto numeris(kai taikoma)_projekto kodas_chronologinis PL numeris konkrečiame objekte>.

Pvz., TF_05-007-V-0023_01

Pvz., SUT_05-007-V-0023_01

Pvz., VA.001_05-007-V-0023_01

Pildant INVESTIS, šis duomenų laukas užpildomas automatiškai.)

Patikros lapo pavadinimas

 

Projekto kodas

<projekto kodas>

Projekto pavadinimas

<projekto pavadinimas>

Pareiškėjo / Projekto vykdytojo kodas

 

Pareiškėjo / Projekto vykdytojo pavadinimas

<pavadinimas >

Patikros lapą paskyrė

<nepildoma>

(Pildant INVESTIS, šis duomenų laukas užpildomas automatiškai.)

Patikros lapą užpildė

<nepildoma>

(Pildant INVESTIS, šis duomenų laukas užpildomas automatiškai.)

Patikros lapo užpildymo terminas

<nepildoma>

(Pildant INVESTIS, šis duomenų laukas užpildomas automatiškai.)

Užpildymo data

<nepildoma>

(Pildant INVESTIS, šis duomenų laukas užpildomas automatiškai.)

Patikros lapą patvirtino

<nepildoma>

(Pildant INVESTIS, šis duomenų laukas užpildomas automatiškai.)

Patvirtinimo data

<nepildoma>

(Pildant INVESTIS, šis duomenų laukas užpildomas automatiškai.)

 

PATIKROS KLAUSIMAI

Eil. Nr.

Klausimai

Vertinimo išvada

Komentaras

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms vertinimas

1.1.                

Ar de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio
(-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklai, kuriai taikomas Reglamentas Nr. 1379/2013*
*?

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.2.                

Ar de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio
(-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.3.                

Ar  de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio
 (-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklai? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.4.                

Ar  de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio
(-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kuriai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.5.                

Ar  de minimis pagalba nėra teikiama pareiškėjo / projekto vykdytojo / partnerio
(-ių) / galutinio naudos gavėjo / galutinio gavėjo vykdomai  žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos veiklai, kuriai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.6.                

Ar de minimis pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse (t. y. ar pagalba nėra teikiama veiklai, tiesiogiai susijusiai su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.7.                

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui / partneriui (-iams) / galutiniam naudos gavėjui / galutiniam gavėjui teikiama pagalba nepriklauso nuo to, ar daugiau vartojama vidaus nei importuotų prekių ar paslaugų? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.8.                

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas / partneris (-iai) / galutinis naudos gavėjas / galutinis gavėjas vykdo veiklą viename iš šio patikros lapo 1.1–1.5 punkte nurodytų sektorių ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas De minimis reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas De minimis reglamentas, ar užtikrinama, kad De minimis reglamentas taikomas pagalbai, kuri suteikta pastaruosiuose sektoriuose ar pastarajai veiklai, bei ar tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, neteikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal De minimis reglamentą? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.9.                

Ar bendra vienai įmonei (viena įmonė suprantama taip, kaip apibrėžta De minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje neviršija (ir ar neviršys suteikus de minimis pagalbą) 300 000 Eur per bet kurį trejų metų laikotarpį? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.10.                

Jei pagalba išmokama keliomis dalimis, ar jos vertė yra diskontuojama iki vertės suteikimo momento ir ar palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma?

 

1.11.                

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojama, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei neviršija De minimis reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nustatytos viršutinės ribos ir ar atsižvelgta į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą? 

 

1.12.                

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskirta įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstyta remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? 

 

1.13.                

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai ir teikiama de minimis pagalba yra skaidri?  

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.14.                

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal De minimis reglamento reikalavimus? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

1.15.                

Ar de minimis pagalba  teikiama De minimis reglamento galiojimo laikotarpiu? 

 

Atsakymas „Netaikoma“ nėra tinkamas atsakant į klausimą.

 

SPRENDIMAS

Vertinimo išvada

 

Ar teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamentą?

Taip

Taip su išlyga

Ne

Pildymo instrukcija

 

„Taip“ žymima, jei į visus I dalies klausimus atsakyta teigiamai / netaikoma. Teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamente nustatytas sąlygas.

„Taip su išlyga“ nėra tinkamas sprendimo variantas.

„Ne“ žymima, jei į nors vieną I dalies klausimą atsakyta neigiamai. Teikiamas finansavimas neatitinka visų De minimis reglamente nustatytų sąlygų.

 

 

PASTABOS <PAREIŠKĖJUI/PROJEKTO VYKDYTOJUI>

Neprivalomas

Pildymo instrukcija

Neteikiama

 

PASTABOS (nesiunčiamos Pareiškėjui / Projekto vykdytojui)

Neprivalomas

Pildymo instrukcija

Neteikiama

 

Pastabos:

* Remiantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas).

**2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000.

 

________________