LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2017 M. SAUSIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3-23 „DĖL RINKLIAVŲ UŽ NAUDOJIMĄSI ORO NAVIGACIJOS PASLAUGOMIS LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖJE NUSTATYMO,  MOKĖJIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. vasario 2 d. Nr. 3-38

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2017 m. sausio 23 d. įsakymą Nr. 3-23 „Dėl Rinkliavų už naudojimąsi oro navigacijos paslaugomis Lietuvos Respublikos oro erdvėje nustatymo, mokėjimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 50 straipsnio 2 dalimi, įgyvendindamas 2019 m. vasario 11 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2019/317, kuriuo nustatoma Bendro Europos dangaus veiklos rezultatų ir mokesčių sistema ir panaikinami įgyvendinimo reglamentai (ES) Nr. 390/2013 ir (ES) Nr. 391/2013, ir 1981 m. vasario 12 d. Daugiašalį susitarimą dėl maršruto rinkliavų,“.

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Rinkliavų už naudojimąsi oro navigacijos paslaugomis Lietuvos Respublikos oro erdvėje nustatymo, mokėjimo ir naudojimo tvarkos aprašą:

2.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos 2004 m. kovo 10 d.  Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 550/2004 dėl oro navigacijos paslaugų teikimo bendrame Europos danguje (paslaugų teikimo reglamentas) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1070/2009 (toliau – Reglamentas 550/2004), Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2019/317, kuriuo nustatoma Bendro Europos dangaus veiklos rezultatų ir mokesčių sistema ir panaikinami įgyvendinimo reglamentai (ES)
Nr. 390/2013 ir (ES) Nr. 391/2013 (toliau – Reglamentas 2019/317), 1981 m. vasario
12 d. 
Daugiašaliame susitarime dėl maršruto rinkliavų (toliau – Susitarimas) ir Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme.

2.2. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Maršruto ir terminalo paslaugų teikimo nustatytųjų ir faktinių sąnaudų tinkamumą, taip pat dėl nenumatytų pokyčių patirtų sąnaudų pripažinimą tinkamomis kompensuoti, planuojamą ir faktinį paslaugų vienetų skaičių bei maršruto ir terminalo zonų vienetinius tarifus nustato TKA, vadovaudamasi Reglamento 550/2004, Reglamento 2019/317, Susitarimo nuostatomis, Eurokontrolės dokumentais „Maršruto rinkliavų sąnaudų nustatymo ir vienetinių tarifų skaičiavimo principai“ (angl. Principles for establishing the cost-base for en route charges and the calculation of the unit rates) ir „Maršruto rinkliavų sistemos taikymo ir mokėjimo sąlygos“ (angl. Conditions of Application of the Route Charges System and Conditions of Payment). Lietuvoje sertifikuoti oro navigacijos paslaugų teikėjai vadovaujasi Oro navigacijos paslaugų teikimo sąnaudų nustatymo ir priskyrimo maršruto ir terminalo paslaugoms metodika, kurią tvirtina TKA po konsultacijų su oro navigacijos paslaugų teikėjais. Akcinė bendrovė „Oro navigacija“ maršruto ir terminalo paslaugų rinkliavų vienetinius tarifus skelbia oro navigacijos informacijos aplinkraštyje (angl. Aeronautical Information Circulars).“

2.3. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Krašto apsaugos ministerija sudaro ir tikslina NATO ar Europos Sąjungos valstybių narių ir tarptautinių organizacijų, kurių karinių orlaivių naudotojai atleidžiami nuo rinkliavų už oro navigacijos paslaugas Lietuvos Respublikos oro erdvėje, sąrašą ir jį pateikia oro navigacijos paslaugų teikėjui ir TKA, kuri informuoja Eurokontrolę. Tvarkos aprašo 14 ir 15 punktuose numatytos išimtys sąraše nurodytų NATO ar Europos Sąjungos valstybių narių ir tarptautinių organizacijų karinių orlaivių naudotojams pradedamos taikyti pirmąją kito mėnesio dieną nuo sudaryto ar patikslinto sąrašo pateikimo.

Informaciją apie numatomus Lietuvos Respublikos oro erdvėje vykdyti žvalgomuosius (inspekcinius) skrydžius ar tranzitinius skrydžius žvalgymo (inspekcijos) tikslais pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar kitus jos tarptautinius įsipareigojimus Krašto apsaugos ministerija ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki šių skrydžių vykdymo pateikia akcinei bendrovei „Oro navigacija“.“

2.4. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Oro navigacijos paslaugų teikėjai kasmet suderina su TKA strateginių ir metinių veiklos rezultatų planų projektus, kurie pagal Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2017/373, kuriuo nustatomi oro eismo valdymo ir oro navigacijos paslaugų teikėjų, kitų oro eismo valdymo tinklo funkcijų vykdytojų ir tų subjektų priežiūros bendrieji reikalavimai, panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 482/2008, įgyvendinimo reglamentai (ES) Nr. 1034/2011, (ES) Nr. 1035/2011 ir (ES) 2016/1377 ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 677/2011, III priedo ATM/ANS.OR.D.005 dalies nuostatas turi atitikti ataskaitinio laikotarpio veiklos rezultatų planą ir jame numatytus tikslinius rodiklius ir valstybinę saugos programą. Oro navigacijos paslaugų teikėjai TKA taip pat teikia strateginių veiklos planų įgyvendinimo ataskaitas, kas ketvirtį – investicinių projektų įgyvendinimo ataskaitas. Ne vėliau kaip prieš 7 mėnesius iki kiekvieno ataskaitinio laikotarpio pradžios ar pagal atskirą TKA prašymą oro navigacijos paslaugų teikėjai TKA teikia duomenis, kurių reikia veiklos rezultatų planams parengti pagal Reglamento 2019/317 reikalavimus. Be to, oro navigacijos paslaugų teikėjai pagal atskirą TKA ar Europos Komisijos prašymą teikia duomenis ir kitais Reglamente 2019/317 numatytais atvejais.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                  Marius Skuodis