vALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS reguliavimo tarybos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimo Nr. O3-367 „DĖL VALSTYBĖS REGULIUOJAMŲ KAINŲ GAMTINIŲ DUJŲ SEKTORIUJE NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. liepos 29 d. Nr. O3E-941

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 9 straipsnio 1, 2, 3 ir 6 dalimis, Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 5 straipsnio 2 ir 5 dalimis bei atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Dujų ir elektros departamento Dujų skyriaus 2021 m. liepos 23 d. pažymą Nr. O5E-835 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimo Nr. O3-367 „Dėl Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos patvirtinimo“ ir 2018 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. O3E-314 „Dėl Valstybės reguliuojamos gamtinių dujų perdavimo veiklos pajamų ir kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:

Pakeisti Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodiką, patvirtintą Tarybos 2013 m. rugsėjo 13 d. nutarimu Nr. O3-367 „Dėl Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų sektoriuje nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika):

1.   Pakeisti Metodikos 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Metodika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymu, Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymu, Suskystintų gamtinių dujų terminalo būtinojo kiekio tiekimo ir gamtinių dujų vartojimo pajėgumų nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 7 d. nutarimu Nr. 1354 „Dėl Suskystintų gamtinių dujų terminalo būtinojo kiekio tiekimo ir gamtinių dujų vartojimo pajėgumų nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Diversifikavimo tvarkos aprašas), Gamtinių dujų apskaitos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2013 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 1-245 „Dėl Gamtinių dujų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir atsižvelgiant į Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus, Energetikos reguliavimo institucijų bendradarbiavimo agentūros 2015 m. birželio 15 d. nuomonę Nr. 03/2015 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos sprendimo atitikimo Direktyvos 2009/73/EC, Reglamento (EC) Nr. 715/2009 gairėms bei kitoms susijusioms šios direktyvos bei reglamento nuostatoms“.“

2.   Pakeisti Metodikos 12.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.3. Operacinės sąnaudos, t. y. remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės sąnaudos, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos, išskyrus Gamtinių dujų, elektros energetikos, suskystintų naftos dujų įmonių investicijų vertinimo ir derinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka su Taryba suderintų projektų, skirtų pakeisti reguliuojamosios įmonės eksploatuojamą reguliuojamą ilgalaikį turtą, kuriais perkamos paslaugos iš išorės, (toliau – OPEX projektai) sąnaudas, (toliau – OPEX(be DU)). Šių sąnaudų atveju atsižvelgiama į:

12.3.1. praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį arba faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį, įvertinus priešpaskutinių ir paskutinių metų metinio vartotojų kainų indekso (toliau – VKI) pokyčius, pakoreguotus efektyvumo rodikliu, kuris yra lygus 1 proc. Jeigu Įmonė per praėjusį reguliavimo periodą veikė efektyviai, t. y. praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų faktinė pagrįsta OPEX(be DU) apimtis buvo mažesnė už Tarybos nustatytą, – atsižvelgiama į faktinę pagrįstą šių sąnaudų metinę apimtį. Jeigu praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų OPEX(be DU) apimtis buvo didesnė už Tarybos nustatytą ir Įmonė nepagrindė šio viršijimo – atsižvelgiama į Tarybos nustatytą šių sąnaudų metinę apimtį. Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama, papildomai įvertinus pasiektą faktinį efektyvumą per reguliavimo periodo laikotarpį, kurio metu Įmonė buvo skatinama, neatsižvelgiant į vienkartinius Įmonės reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi įtakos Įmonės veiklai bei kitus nuo Įmonės nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų /pajamų nuokrypius, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx). OPEX(be DU) dydis skaičiuojamas:

12.3.1.1. ekonomiškai pagrįstas metinis OPEX(be DU) dydis pirmiems reguliavimo periodo metams yra apskaičiuojamas pagal (1) formulę:

 

(1)

 

čia:

OPEXt+1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t+1 metais (pirmaisiais reguliavimo periodo metais), Eur;

OPEXt-1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo, personalo sąnaudų (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinių, rinkodaros ir pardavimo sąnaudų, kitų paskirstomų sąnaudų praėjusio reguliavimo periodo priešpaskutinių metų Tarybos nustatyta arba faktinė pagrįsta šių sąnaudų metinė apimtis, kuri skaičiuojama papildomai įvertinus pasiektą faktinį efektyvumą per reguliavimo periodo laikotarpį, kurio metu Operatorius buvo skatinamas, neatsižvelgiant į vienkartinius Įmonės reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi įtakos Įmonės veiklai bei kitus nuo Įmonės nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų /pajamų nuokrypius, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx), Eur;

It – Lietuvos statistikos departamento (toliau – Statistikos departamentas) paskutinį mėnesį prieš duomenų kainų ir (ar) pajamų viršutinėms riboms nustatyti pateikimą paskelbto VKI pokytis, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, proc.;

It-1 – VKI pokytis t-1 metais, proc. Jis nustatomas Statistikos departamento t-1 metų to paties mėnesio, kaip ir It atveju, paskelbtą VKI lyginant su praėjusių (t-2) metų to paties mėnesio VKI, proc.;

e – efektyvumo koeficientas, kuris yra lygus 1 proc.;

12.3.1.2. visais kitais metais, einančiais po pirmųjų naujojo reguliavimo periodo metų, OPEX (be DU) apimtis kiekvieniems metams nustatoma pagal Statistikos departamento paskutinį mėnesį prieš duomenų kainų ir (ar) pajamų viršutinėms riboms koreguoti pateikimą, paskelbto VKI pokytį, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, ir efektyvumo koeficientą. Antrųjų–penktųjų metų OPEX(be DU) skaičiuojamas pagal (2) formulę:

(2)

čia:

OPEXt+n (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t+n metais (antraisiais–penktaisiais reguliavimo periodo metais), Eur;

OPEXt+1 (be DU) – remonto, priežiūros, eksploatavimo sąnaudos, personalo sąnaudos (išskyrus darbo užmokesčio sąnaudas), administracinės sąnaudos, rinkodaros ir pardavimo sąnaudos, kitos paskirstomos sąnaudos t+1 metais (pirmaisiais reguliavimo periodo metais), Eur;

It+n – Statistikos departamento antraisiais–penktaisiais reguliavimo periodo metais paskutinį mėnesį prieš duomenų kainų ir (ar) pajamų viršutinėms riboms koreguoti pateikimą, paskelbto VKI pokytis, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, proc.

e – efektyvumo koeficientas, kuris yra lygus 1 proc.;

12.3.1.3. jeigu VKI pokytis ≤ 1 proc., tai OPEX(be DU) sąnaudos nekoreguojamos (paliekamos to paties dydžio);“

3.   Papildyti Metodiką 12.31 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

12.31. su Taryba suderintų OPEX projektų sąnaudos (toliau – OPEX(PROJ)).“

4.   Pakeisti Metodikos 12.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.4. Darbo užmokesčio sąnaudos, išskyrus su Taryba suderintų OPEX projektų sąnaudas, (toliau – OPEX(DU)). Šių sąnaudų atveju atsižvelgiama į:

12.4.1.1. ekonomiškai pagrįstas darbo užmokesčio sąnaudų dydis pirmiems reguliavimo periodo metams yra apskaičiuojamas pagal (3) formulę:

(3)

čia:

OPEXt+1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos t+1 metais (pirmais reguliavimo periodo metais), Eur;

OPEXt-1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos t-1 metais (priešpaskutiniais reguliavimo periodo metais), Eur. Šių sąnaudų faktinė arba nustatyta metinė apimtis skaičiuojama papildomai įvertinus pasiektą faktinį efektyvumą per reguliavimo periodo laikotarpį, kurio metu Įmonė buvo skatinama, neatsižvelgiant į vienkartinius Įmonės reikšmingus sąnaudų / pajamų nuokrypius, pagrįstus Tarybai, kurie turi įtakos Įmonės veiklai bei kitus nuo Įmonės nepriklausančių veiksnių kylančius sąnaudų /pajamų nuokrypius, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų (Cx);

ΔDUt – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis t metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

ΔDUt+1 – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis t+1 metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

e – efektyvumo koeficientas, kuris yra lygus 1 proc.

12.4.1.2. visais kitais metais, einančiais po pirmųjų naujo reguliavimo periodo metų, šių sąnaudų apimtis kiekvieniems metams nustatoma įvertinus Finansų ministerijos prognozuojamą vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytį ateinantiems metams ir efektyvumo rodiklį. Darbo užmokesčio sąnaudos antriesiems–penktiesiems reguliavimo periodo metams skaičiuojamos pagal (4) formulę:

(4)

čia:|

OPEXt+n(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos antraisiais–penktaisiais reguliavimo periodo metais, Eur;

OPEXt+1(DU) – darbo užmokesčio sąnaudos pirmaisiais reguliavimo periodo metais, Eur;

ΔDUt+n – prognozuojamas vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pokytis n-tiesiems metams, proc. Jis nustatomas pagal Finansų ministerijos pateiktą paskutinį ekonominės raidos scenarijų;

e – efektyvumo koeficientas, kuris yra lygus 1 proc.

12.4.1.3. jeigu pagal 3 arba 4 formulę skaičiuojamų OPEX(DU) sąnaudų ateinančių metų reikšmė gaunama mažesnė, nei prieš tai buvusių metų, OPEX (DU) sąnaudos ateinantiems metams paliekamos to paties dydžio;“

5.   Pakeisti Metodikos 12.6.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.6.1. protingumo kriterijų atitinkančios investicijų grąžos normą r (procentais) pagal (5) formulę:

 

čia:

ROIi – investicijų grąža, priskirtina paslaugai, Eur;

i – reguliuojamų kainų paslauga;

r – protingumo kriterijų atitinkanti investicijų grąžos norma, nustatoma pagal vidutinę svertinę kapitalo kainą (WACC), proc.;

rp protingumo kriterijų atitinkanti investicijų grąžos norma, nustatoma pagal vidutinę svertinę kapitalo kainą (WACC) ir Tarybos sprendimu skiriamą skatinimą pagal Tarybos Investicijų grąžos normos nustatymo metodiką, patvirtintą Tarybos 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau Investicijų grąžos normos nustatymo metodika), Tarybos Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodiką, patvirtintą Tarybos 2020 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. O3E-1572 „Dėl Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodika) ar diegiant pasiteisinusias energetikos inovacijas bandomojoje aplinkoje, kuris buvo finansuojamas iš Įmonės nuosavų ir (ar) skolintų lėšų, proc.

p – projektas, kuriam skiriamas skatinimas pagal Investicijų grąžos normos nustatymo metodiką, Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodiką, ar diegiant pasiteisinusias energetikos inovacijas bandomojoje aplinkoje, kuris buvo finansuojamas iš Įmonės nuosavų ir (ar) skolintų lėšų;

RABi – paslaugai priskirtino reguliuojamo turto vertė, apskaičiuota pagal (6) formulę; Eur;

RABPi – paslaugai priskirtino reguliuojamo turto, sukurto projektu, kuriam skiriamas skatinimas pagal Tarybos Investicijų grąžos normos nustatymo metodiką arba Tarybos Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodiką, vertė, apskaičiuota pagal (6) formulę, Eur;“

 

6.   Papildyti Metodiką 12.6.21 papunkčiu:

12.6.21. Įmonei įgyvendinus energetikos inovacijas, kurios laikomos pasiteisinusiomis pagal Asmenų prašymų leisti veikti bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje pateikimo ir nagrinėjimo bei veiklos bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Tarybos 2020 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. O3E-699 „Dėl Asmenų  prašymų leisti veikti bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje pateikimo ir nagrinėjimo bei veiklos bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Inovacijų aprašas) nuostatas, ateinančiam 5 metų periodui yra taikoma papildoma investicinė grąža, kuri apskaičiuojama įvertinus 1 procentiniu punktu padidintą WACC (Tarybos nustatytas WACC  + 1 proc.), padauginus iš likutinės ilgalaikio turto vienetų vertės dalies, sukurtos diegiant energetikos inovacijas bandomojoje aplinkoje, kuri buvo finansuojama iš Įmonės nuosavų ir (ar) skolintų lėšų.“

7.   Papildyti 12.6.41 papunkčiu:

12.6.41. į reguliuojamo turto vertę įtraukiama ilgalaikio turto vienetų vertės dalis, sukurta diegiant energetikos inovacijas, kuri buvo finansuojama iš Įmonės nuosavų ir (ar) skolintų lėšų, kai Taryba nustato, kad energetikos inovacijų diegimas bandomojoje aplinkoje yra laikomas pasiteisinusiu pagal Inovacijų aprašo nuostatas.“

8.   Pakeisti Metodikos 12.6.5.6.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.6.5.6.1. įmonės uždirbta faktinė investicijų grąža iš reguliuojamos veiklos; skaičiuojant investicijų grąžos viršijimo dydį, ROI pokyčiams įvertinti naudojama faktinė reguliuojamo turto vertė metų, einančių prieš metus, kuriems nustatoma ar koreguojama pajamų viršutinė riba, pabaigai, t. y. įvertinamas skirtumas tarp atitinkamo laikotarpio RAB prognozuojamo ir faktinio dydžio;“

9.   Papildyti Metodiką 12.6.5.6.7 papunkčiu:

12.6.5.6.7. nuokrypis nuo su Taryba suderintų OPEX projektų OPEX(PROJ) apimties, numatytos derinant atitinkamą OPEX projektą.

10. Pakeisti Metodikos 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Gamtinių dujų įmonė prognozuojamą gamtinių dujų ir apyvartinių taršos leidimų pirkimo kainą, įvertinus įsigijimo šaltinius, nustato atsižvelgdama į:

14.1. galiojančiose gamtinių dujų pirkimo–pardavimo ir (ar) transportavimo sutartyse nustatytas formules ar konkrečias kainas. Jei pagal gamtinių dujų pirkimo–pardavimo sutarčių sąlygas gamtinių dujų produkto kaina pagal formulę perskaičiuojama dažniau nei kartą per metus, suskaičiuojamas prognozuojamos dvylikos mėnesių gamtinių dujų produkto kainos svertinis vidurkis, gamtinių dujų tarifų buitiniams vartotojams nustatymo atveju suskaičiuojamas prognozuojamos šešių mėnesių gamtinių dujų produkto kainos svertinis vidurkis, taikant transportavimo sutartyse nustatytos dvylikos mėnesių vidutinį svertinį kainos dydį. Gamtinių dujų produkto kaina skaičiuojama kiekvienam mėnesiui pagal galiojančiose pirkimo–pardavimo sutartyse nustatytas formules ir (ar) kainas pagal sutartis įsigyjamų gamtinių dujų kiekių proporcijas, įskaitant SGD pakartotinio dujinimo ir transportavimo iki mažos apimties SGD pakartotinio dujinimo įrenginio sąnaudas;

14.2. per vienerius metus iki duomenų pateikimo gamtinių dujų biržoje įvykusius sandorius ir gamtinių dujų kainų kitimo tendencijas reguliuojamų paslaugų kainų taikymo laikotarpiu.

14.3. apyvartinių taršos leidimų kainų kitimo tendencijas reguliuojamų paslaugų kainų taikymo laikotarpiu.“

11. Pakeisti Metodikos 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. SGD terminalo operatorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo (toliau – SGDT įstatymas) 9 straipsnio 6 dalimi, ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. nuosavybės teise įsigyja plaukiojančiąją SGD saugyklą ir tampa jos valdytoju. SGD terminalo operatorius taiko priemones, mažinančias saugumo dedamąją dar iki plaukiojančiosios SGD saugyklos įsigijimo, paskirstydamas SGD terminalo pastoviųjų sąnaudų dalį per SGD terminalo veiklos laikotarpį, t. y. iki 2044 m. gruodžio 31 d. SGD pakartotinio dujinimo paslaugos pajamų viršutinė riba (Pd) skaičiuojama pagal (11) formulę:

čia:

SSGDT – SGD terminalo, jo infrastruktūros ir jungties metinės eksploatavimo bazinės sąnaudos skaičiuojamos pagal (12) formulę:

SSGDT = OPEXSGDT(be DU) + CDA + OPEXSGDT(DU) + OPEXSGDT(PROJ) + CT + CPS + PQ + CX − CF – Pperk + CINO; (Eur) (12)

čia:

OPEXSGDT(be DU) – SGD terminalo išlaikymo operacinės sąnaudos, išskyrus su Taryba suderintų OPEX projektų sąnaudas, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.3 papunktį. Po plaukiojančiosios SGD saugyklos įsigijimo į OPEXSGDT(be DU) taip pat įskaičiuojamos ir išpirktos plaukiojančiosios SGD saugyklos operacinės sąnaudos, Eur;

CDA – nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.2 papunktį. Po plaukiojančiosios SGD saugyklos įsigijimo į CDA taip pat įskaičiuojamos ir išpirktos plaukiojančiosios SGD saugyklos nusidėvėjimo sąnaudos, Eur;

OPEXSGDT (DU) – darbo užmokesčio, socialinio draudimo ir įmokų į garantinį fondą sąnaudos, išskyrus su Taryba suderintų OPEX projektų sąnaudas, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.4 papunktį. Po plaukiojančiosios SGD saugyklos įsigijimo į OPEXSGDT(DU) taip pat įskaičiuojamos ir išpirktos plaukiojančiosios SGD saugyklos įgulos išlaikymo sąnaudos, Eur;

OPEXSGDT(PROJ) – su Taryba suderintų OPEX projektų sąnaudos, Eur;

CT – mokesčių sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.5 papunktį, Eur;

CPS dalis SGD terminalo pastoviųjų sąnaudų, išdėstytų per SGD terminalo veiklos laikotarpį, kuris, vadovaujantis SGDT įstatymo 5 straipsnio 4 dalimi, trunka ne trumpiau, kaip iki 2044 m. gruodžio 31 d.

Nuo 2019 m. iki plaukiojančiosios SGD saugyklos įsigijimo pagal SGDT įstatymą CPS sąnaudos skaičiuojamos pagal (121) formulę:

 

CPS = CNS1 – CL1 + CI1 + CBG1+ CBG2+CĮK; (Eur)                                                                 (121)

 

čia:

CNS1 – SGD terminalo sąnaudos, numatytos ilgalaikėmis sutartimis: plaukiojančiosios SGD saugyklos nuoma, eksploatavimo sąnaudos, nuomos garantijos, SGD terminalo krantinės nuoma, kitos su SGD pakartotinio dujinimo veikla susijusios ilgalaikių sutarčių sąnaudos, atsižvelgiant į SGD terminalo operatoriaus pateiktą aktualių valiutų santykio prognozę arba išankstinius sandorius, jeigu ilgalaikės sutartys yra draudžiamos naudojant finansines išvestines priemones, Eur. Taryba t+1 metų ilgalaikių sutarčių sąnaudų, apskaitytų išvestiniais sandoriais užfiksuotu valiutos kursu, kuris vėlesniais pajamų viršutinės ribos koregavimo laikotarpiais nebeperžiūrimas, pagrįstumą įvertina gavusi SGD terminalo operatoriaus pateiktą finansinį pagrindimą. Nustatytos SGD terminalo sąnaudos, numatytos ilgalaikėmis sutartimis, visais kitais metais, einančiais po pirmųjų naujojo reguliavimo periodo metų, yra koreguojamos atsižvelgiant į praėjusių metų faktinį SGD operatoriaus pagrįstą SGD terminalo sąnaudų, numatytų ilgalaikėmis sutartimis, dydį;

CL1 SGDT operatoriaus paskolos, skirtos finansuoti plaukiojančiosios SGD saugyklos nuomos kaštus laikotarpiu nuo 2019 m. iki 2024 m., dalis ir susiję administraciniai mokesčiai paskolas suteikusiai institucijai, Eur;

CI1 – paskolos, skirtos finansuoti plaukiojančiosios SGD saugyklos nuomos kaštus laikotarpiu nuo 2019 m. iki 2024 m. siekiant restruktūrizuoti plaukiojančiosios SGD saugyklos nuomos kaštus laikotarpiu nuo 2019 m. iki 2044 m., palūkanos, įtraukiamos į SGD terminalo, jo infrastruktūros ir jungties metines eksploatavimo bazines sąnaudas, vadovaujantis SGDT įstatymo 5 straipsnio 5 dalimi, Eur;

CBG1 – bankinės garantijos, skirtos plaukiojančiosios SGD saugyklos savininkui, įgyvendinant plaukiojančiosios SGD saugyklos nuomos refinansavimą, sąnaudos ir susiję administraciniai mokesčiai bankinę garantiją suteikusiai institucijai, Eur;

CBG2 bankinės garantijos, skirtos užtikrinti valstybės garantijos suteikimą, sąnaudos ir susiję administraciniai mokesčiai bankinę garantiją suteikusiai institucijai, Eur;

CĮK – SGD terminalo operatoriaus tiesioginės ir netiesioginės sąnaudos, patirtos dėl ilgalaikio turto, skirto užtikrinti valstybės garantijos suteikimą, įkeitimo, Eur.

 

Nuo plaukiojančiosios SGD saugyklos įsigijimo pagal SGDT įstatymą iki 2044 m. gruodžio 31 d. CPS sąnaudos skaičiuojamos pagal (122) formulę:

 

CPS = CNS2 + CL2 +CI1+ CBG2; (Eur)                                                                                   (122)

 

čia:

CNS2krantinės nuomos sąnaudos, Eur;

CL2 – grąžinamos paskolos, skirtos finansuoti plaukiojančiosios SGD saugyklos nuomos kaštus, dalis ir susiję administraciniai mokesčiai paskolas suteikusiai institucijai, Eur;

CI1 – paskolos, skirtos finansuoti plaukiojančiosios SGD saugyklos nuomos kaštus laikotarpiu nuo 2019 m. iki 2024 m. siekiant restruktūrizuoti plaukiojančiosios SGD saugyklos nuomos kaštus laikotarpiu nuo 2019 m. iki 2044 m., palūkanos, įtraukiamos į SGD terminalo, jo infrastruktūros ir jungties metines eksploatavimo bazines sąnaudas, vadovaujantis SGDT įstatymo 5 straipsnio 5 dalimi, ir susiję administraciniai mokesčiai paskolas suteikusiai institucijai, Eur;

CBG2 bankinės garantijos, skirtos užtikrinti valstybės garantijos suteikimą, sąnaudos ir susiję administraciniai mokesčiai bankinę garantiją suteikusiai institucijai, Eur;

PQ – pajamų nuokrypis dėl prognozuotų ir faktinių vartojimo pajėgumų skirtumo pasibaigusiais reguliavimo periodo (t-1) metais, Eur;

Cx – kiti sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi įtakos Įmonės veiklai, bei kiti dėl nuo Įmonės nepriklausančių veiksnių kylantys sąnaudų /pajamų nuokrypiai, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, Eur.

CF – Įmonės pagrįstas investicijų, skirtų įgyvendinti Lietuvos Respublikos suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 9 straipsnio 6 dalyje numatytą įpareigojimą, projekto akumuliuotas pinigų srautų rezultatas, kuris gali būti įvertinamas motyvuotu Tarybos sprendimu, siekiant subalansuoti šio projekto pinigų srautus jo atsipirkimo laikotarpiu, Eur. CF yra vertinamas tiems metams, kai prognozuojamas neigiamas pinigų srautas yra didesnis nei teigiamas akumuliuotas pinigų srautas, įvertinant pinigų kainą.

Pperk – pajamos, gautos už perkrovą pasibaigusiais reguliavimo periodo (t-1) metais, Eur;

čia:

CM – remonto, techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos, Eur;

CP – personalo sąnaudos be darbo užmokesčio sąnaudų, Eur;

CA – administracinės sąnaudos, Eur;

CS – rinkodaros ir pardavimų sąnaudos, Eur;

CO – kitos sąnaudos, Eur;

ROId – pagal Metodikos 12.6.1 papunktį suskaičiuota SGD terminalo infrastruktūrinės dalies investicijų (išskyrus investicijų, finansuotų dotacijų, subsidijų lėšomis) grąža, Eur.

CINO - Įmonės energetikos inovacijoms įgyvendinti skirta metinė sąnaudų dalis, finansuojama per reguliuojamas gamtinių dujų kainas, kuri negali sudaryti daugiau kaip 0,5 proc. Tarybos nustatyto metinio pajamų lygio (vertinamas Įmonės kreipimosi dėl energetikos inovacijos metu galiojantis Tarybos nustatytas pajamų lygis, iš jo eliminuojant praeitame laikotarpyje skirtą finansavimą energetikos inovacijoms ir nevertinant sąnaudų/pajamų nuokrypių (Cx), įskaitant ir investicijų grąžos nuokrypius), skaičiuojama atsižvelgiant į Metodikos 181 punktą, Eur. Ūkio subjektas prie su energetikos inovacijų plėtojimu susijusių išlaidų ne mažesne dalimi, negu skyrė Taryba turi prisidėti iš nuosavų ir (ar) skolintų lėšų. Jeigu Ūkio subjekto diegiamai energetikos inovacijai skiriama kitų institucijų ir (ar) fondų parama, paramos dydžiu lygiomis dalimis mažinama Tarybos energetikos inovacijoms įgyvendinti skirta metinė sąnaudų, finansuojamų per reguliuojamas kainas, dalis ir Ūkio subjekto nuosavomis ir (ar) skolintomis lėšomis finansuota energetikos inovacijos sąnaudų dalis;

12. Papildyti Metodiką 181 punktu:

181.1. Įmonei bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje teikiančiai paslaugas, produktus, verslo sprendimus, tokių produktų ir paslaugų teikimo būdus, veiklos modelius, vadovaujantis Inovacijų aprašo 14.5 papunkčiu, pratęsus energetikos inovacijos bandymo terminą, finansavimas pagal Metodikos 17 punkto nuostatas pratęsiamas iki energetikos inovacijos bandymo termino pabaigos.

181.2. Įmonei tiek bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje, tiek ne bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje bandant technologijas į energetikos infrastruktūrą, pirmus metus finansavimas pagal Metodikos 17 punkto nuostatas skiriamas energetikos inovacijos įsigijimo vertei padengti bei eksploatacinėms sąnaudoms, antrais ir trečiais metais finansavimas pagal Metodikos 17 punkto nuostatas skiriamas tik eksploatacinėms sąnaudoms.

181.3. Įmonei bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje bandant technologijas į energetikos infrastruktūrą, vadovaujantis Inovacijų aprašo 14.5 papunkčiu, pratęsus energetikos inovacijos bandymo terminą, finansavimas pagal Metodikos 17 punkto nuostatas energetikos inovacijos eksploatacinėms sąnaudoms pratęsiamas iki energetikos inovacijos bandymo termino pabaigos.

181.4. Įmonei, diegiančiai energetikos inovacijas bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje, Tarybai panaikinus teisę veikti bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje ir (arba) per du metus nuo finansavimo energetikos inovacijoms ne bandomojoje aplinkoje taikymo pradžios Įmonei nepradėjus vykdytis energetikos inovacijų, vartotojams grąžinamos visos Įmonei skirtos, per reguliuojamas gamtinių dujų kainas įsisavintos, lėšos, susijusios su energetikos inovacijos diegimu, mažinant tolesnių metų pajamų lygį.

13. Pakeisti Metodikos 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. SGD perkrovos paslaugos (Tperk) kaina nustatoma metams ir yra skaičiuojama pagal (14) formulę:

čia:

Tperk – SGD perkrovos paslaugos kaina, Eur/MWh;

SSGDTp – SGD terminalo, jo infrastruktūros, būtinos SGD perkrovos veiklai vykdyti, metinės eksploatavimo sąnaudos, skaičiuojamos pagal (15) formulę:

 

SSGDTp = CDAp + CPS; (Eur)                                                                                                          (15)

čia:

CDAp – ilgalaikio turto, būtino perkrovos veiklai vykdyti, nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, Eur;

CPS – skaičiuojama pagal Metodikos 121 formulę.

ROIp – pagal Metodikos 12.6.1 papunktį suskaičiuota SGD terminalo infrastruktūrinės dalies, būtinos SGD perkrovos veiklai vykdyti, investicijų grąža, Eur;

QT – SGD terminalo techniniai pajėgumai per metus, MWh.“

14. Pakeisti Metodikos 26 punktą ir jį išdėstyti taip:

26. Gamtinių dujų Saugumo dedamoji, nurodyta šios Metodikos 24 punkte, skaičiuojama pagal (17) formulę:

čia:

Dsaug,t+1 – ateinantiems (t+1) metams skaičiuojama Saugumo dedamoji, Eur/(MWh/parą/metus);

Dp,t+1 – SGD pakartotinio dujinimo kainos pastovioji dalis, suskaičiuota ateinantiems metams pagal Metodikos 19.1 papunktį, Eur/(MWh/parą/metus);

Kįsig.,n – paskirtojo tiekėjo mokėtina faktinė kaina už per praėjusių keturių ketvirčių n-tąjį mėnesį įsigytą išdujinto ir (ar) perkrauto būtinojo kiekio dalį, Eur/MWh, kuri gali būti koreguojama atsižvelgiant į paskirtojo tiekėjo pateiktą pagrindimą kainų pokyčiui, susidariusiam dėl neįprastų veiklos sąlygų nuokrypių;

Kvid.,n – praėjusių keturių ketvirčių n-tojo mėnesio Vidutinė importo kaina, Eur/MWh;

Qn paskirtojo tiekėjo planuojama per n-tąjį mėnesį išdujinti ir (ar) perkrauti Diversifikavimo tvarkos apraše numatyta tvarka Vyriausybės nustatyto būtinojo kiekio ateinantiems metams (t+1) dalis, MWh. Ateinančių metų (t+1) sausio – gruodžio mėnesių Qn suma negali būti didesnė nei Diversifikavimo tvarkos apraše numatyta tvarka Vyriausybės nustatytas būtinasis kiekis ateinantiems metams (t+1);

STECH, t+1 – ateinantiems (t+1) metams prognozuojamos paskirtojo tiekėjo sąnaudos technologinėms reikmėms, skaičiuojamos pagal (18) formulę, Eur;

SFIN, t+1 – ateinantiems (t+1) metams prognozuojamos būtinojo kiekio tiekimo ilgalaikės garantijos finansavimo sąnaudos, Eur;

P∆,t,x – paskirtojo tiekėjo pajamų nuokrypis, susidaręs dėl prognozuotų ir faktinių SGD įsigijimo kainų, kiekių, Vidutinės importo kainos, technologinių sąnaudų, bei SGD terminalo būtinojo kiekio tiekimo ilgalaikės garantijos finansavimo sąnaudų skirtumo per praėjusius keturis ketvirčius, ir paskirtojo tiekėjo pajamų nuokrypis, susidaręs dėl prognozuotų ir faktinių vartojimo pajėgumų skirtumo per praėjusius (t-1) metus, Eur. Jeigu apskaičiuota P∆,t,x yra teigiama, susidaręs skirtumas gali būti išdėstomas per ilgesnį nei vienerių metų laikotarpį ir grąžinamas paskirtajam tiekėjui, kai paskirtasis tiekėjas pateikia motyvuotą prašymą Tarybai;

m – indeksas, nurodantis per praėjusius keturis ketvirčius vertinamų P∆,t dedamųjų skaičių.

Qvp,t+1 – vartojimo pajėgumai t+1 metams, MWh/parą/metus;

Sadm,t+1 – prognozuojamos ateinančių metų SGDT lėšų administravimo sąnaudos (toliau – administravimo sąnaudos), į kurias įskaičiuojamos metinės perdavimo sistemos operatoriaus sąnaudos t+1 metams dėl SGDT lėšų administravimo, Eur. Administravimo sąnaudos skaičiuojamos pagal (171) formulę:

; (171)

čia:

OPEXadm (be DU) – SGDT lėšų administravimui priskirtos operacinės sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.3 papunktį, Eur;

CDA – nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.2 papunktį, Eur;

OPEXadm (DU) – SGDT lėšų administravimui priskirtos darbo užmokesčio, socialinio draudimo ir įmokų į garantinį fondą sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.4 papunktį, Eur;

CT – SGDT lėšų administravimui priskirtos mokesčių sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.5 papunktį, Eur;

CX – kiti numatomi sąnaudų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi įtakos SGD terminalo lėšų administratoriaus veiklai, bei kiti nuo SGD terminalo lėšų administratoriaus nepriklausančių veiksnių kylantys sąnaudų nuokrypiai, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, Eur;

ΔSadm – skirtumas tarp praėjusiais metais gautinų ir pagrįstų faktinių SGDT lėšų administravimo sąnaudų, Eur. Vertinant SGD terminalo lėšų administravimo teisines sąnaudas pagrįstomis faktinėmis sąnaudomis yra pripažįstamos visos SGDT lėšų administravimui priskirtos faktinės teisinės sąnaudos, įsigytos viešųjų pirkimų būdu, jeigu visos faktinės praėjusių metų SGDT lėšų administravimo sąnaudos yra ne didesnės nei 144,81 tūkst. Eur.

26.1. Ateinantiems (t+1) metams prognozuojamos sąnaudos technologinėms reikmėms STECH,t+1 skaičiuojamos pagal (18) formulę:

čia:

QTECH – per keturis praėjusius ketvirčius SGD terminale technologinėms reikmėms sunaudotas SGD kiekis (toliau – technologinis kiekis), kuris yra kompensuojamas paskirtajam tiekėjui vadovaujantis Suskystintų gamtinių dujų terminalo įstatymo 11 straipsnio 4 dalies 2 punkto nuostatomis, nevertinant pagrįstų nuokrypių nuo įprastų veiklos sąlygų, MWh;

PGD – ateinantiems (t+1) metams prognozuojama dujų pirkimo kaina, skaičiuojama pagal (21) formulę.

26.2. Paskirtojo tiekėjo kompensuotinu technologiniu kiekiu (toliau – kompensuotinas kiekis) yra laikomas per paskutinius keturis ketvirčius susidaręs technologinis kiekis tomis paromis, kai: 

26.2.1. paskirtasis tiekėjas yra vienintelis SGD terminalo naudotojas, turintis SGD terminale fizinį ar virtualiai saugomą SGD likutį;

26.2.2. SGD terminale fizinį ar virtualiai saugomą SGD likutį turi ir kiti terminalo naudotojai ir paskirtojo tiekėjo technologinis kiekis viršija kitų terminalo naudotojų technologinį kiekį, skaičiuojant technologinius kiekius procentine išraiška nuo per parą išdujinto SGD kiekio.

26.3. Paskirtojo tiekėjo vieno mėnesio kompensuotinas kiekis skaičiuojamas pagal (19) formulę:

čia:

k – indeksas, nurodantis mėnesio parą, kurią paskirtasis tiekėjas buvo ne vienintelis terminalo naudotojas. Tomis dienomis, kai paskirtasis tiekėjas yra vienintelis SGD terminalo naudotojas, kompensuojamas visas paskirtojo tiekėjo technologinis kiekis;

QptBOG,k  – paskirtajam tiekimui priskirtas technologinis kiekis per parą, MWh;

QktBOG,k – kitiems išdujinamiems kiekiams, išskyrus paskirtojo tiekimo kiekius, priskirtas technologinis kiekis per parą, MWh;

Qktd,k – visas, išskyrus paskirtojo tiekimo kiekį, išdujinamas kiekis per parą, MWh;

Qptd,k – paskirtojo tiekimo išdujinamas kiekis per parą, MWh.

26.4. Kai per ataskaitinį mėnesį kiti SGD terminalo naudotojai nevykdė dujinimo ir jiems buvo priskirti technologiniai kiekiai (= 0), tai to mėnesio kitų SGD terminalo naudotojų technologinis kiekis procentine išraiška nuo jų išdujinto kiekio () skaičiuojamas kaip praėjusių keturių ketvirčių kitų SGD terminalo naudotojų technologinių kiekių ir jų išdujinto gamtinių dujų kiekio santykis procentais.

26.5. Kai to pačio ataskaitinio laikotarpio dalį, kai paskirtasis tiekėjas yra ne vienintelis SGD terminalo naudotojas ir paskirtojo tiekėjo technologinis kiekis procentine išraiška neviršija kitų SGD terminalo naudotojų vidutinio technologinio kiekio, QTECH,n yra prilyginamas 0.

26.6. Paskirtajam tiekėjui kompensuotinas kiekis skaičiuojamas pagal (20) formulę:

čia:

n – indeksas, nurodantis keturių praėjusių ketvirčių mėnesį, kurį paskirtasis tiekėjas  SGD terminale patiria sąnaudas technologinėms reikmėms; 

QTECH,n – paskirtojo tiekėjo vieno mėnesio kompensuotinas kiekis, suskaičiuotas pagal (19) formulę, MWh.

26.7. Prognozuojama būtinojo kiekio SGD pirkimo kaina (PGD) apskaičiuojama kaip metų, kuriems yra nustatoma Saugumo dedamoji, prognozuojamų būtinojo kiekio kainų svertinis vidurkis aktyviaisiais mėnesiais, kuriais pagal sutartį su tiekėju ateinančiais metais yra numatomas SGD pristatymas į SGD terminalą, ir skaičiuojama pagal (21) formulę:

čia:

i – indeksas (nuo 1 iki n), nurodantis metų, kuriems nustatoma Saugumo dedamoji, aktyvųjį mėnesį, kuriam yra prieinami visi istoriniai duomenys, reikalingi pagal ilgalaikės sutarties formulę faktinei SGD pirkimo kainai apskaičiuoti, įvertinus pirmaisiais SGD terminalo veikimo metais neparduotą būtinojo  kiekio likutį (toliau – likutis);

n – aktyvių mėnesių, kuriems yra prieinami visi istoriniai duomenys, reikalingi pagal ilgalaikės sutarties formulę faktinei būtinojo kiekio SGD pirkimo kainai apskaičiuoti, skaičius (įskaitant likutį) per kalendorinius metus, kuriems nustatoma Saugumo dedamoji;

Pi – faktinė būtinojo kiekio pirkimo kaina i-tąjį mėnesį, apskaičiuojama pagal ilgalaikės sutarties nuostatas, (Eur/MWh);

j – indeksas, nurodantis metų, kuriems nustatoma Saugumo dedamoji, aktyvųjį mėnesį (nuo 1 iki m), kuriam nėra prieinami visi istoriniai duomenys, reikalingi pagal ilgalaikės sutarties formulę prognozuojamai būtinojo kiekio SGD pirkimo kainai apskaičiuoti;

m – aktyvių mėnesių, kuriems nėra prieinami visi istoriniai duomenys, reikalingi pagal ilgalaikės sutarties formulę faktinei būtinojo kiekio pirkimo kainai apskaičiuoti, skaičius per kalendorinius metus, kuriems nustatoma Saugumo dedamoji;

Pj – prognozuojama būtinojo kiekio SGD pirkimo kaina j-tąjį mėnesį, apskaičiuojama pagal ilgalaikės sutarties nuostatas, Eur/MWh;

Qi – faktinė būtinojo kiekio dalis, kuri buvo pristatyta i-tąjį mėnesį paskirtojo kiekio tiekimo užtikrinimui metams, kuriems nustatoma Saugumo dedamoji, MWh;

Qj – prognozuojama būtinojo kiekio dalis, kurią planuojama pristatyti j-tąjį mėnesį būtinojo kiekio tiekimo užtikrinimui metams, kuriems nustatoma Saugumo dedamoji, MWh, atsižvelgiant į kiekvienos dienos būtinojo kiekio išdujinimo grafiką ir faktinį, o jei tokio nėra, planuojamą būtinojo kiekio, importuoto per SGD terminalą, sunaudojimą technologinėms reikmėms pagal Naudojimosi SGD terminalu taisyklėse nurodytas leistino sunaudojimo technologinėms reikmėms normas, MWh;

Pl – gamtinių dujų likučio, kuris bus naudojamas kaip būtinasis kiekis metais, kuriems skaičiuojama prognozuojama gamtinių dujų įsigijimo kaina, vidutinė svertinė kaina, Eur/MWh;

Ql – gamtinių dujų likučio, kuris bus naudojamas kaip būtinasis kiekis metais, kuriems skaičiuojama prognozuojama gamtinių dujų įsigijimo kaina, kiekis, MWh.

26.8. Prognozuojama būtinojo kiekio importo kaina apskaičiuojama pagal paskirtojo tiekėjo būtinojo kiekio importo sutarties nuostatas, įvertinančias aktyviųjų mėnesių importo kainos formulės kintamųjų reikšmes ir būtinojo kiekio likučio kainą.“

15. Pakeisti Metodikos 28 punktą ir jį išdėstyti taip:

28. Gamtinių dujų skirstymo pajamų viršutinė riba Psk skaičiuojama pagal (22) formulę:

 

(22)

 

čia:

Ssk – nustatytos metinės skirstymo paslaugos bazinės sąnaudos, skaičiuojamos pagal (23) formulę:

 

(23)

 

čia:

OPEXsk(beDU) – nustatytos skirstymo paslaugos operacinės sąnaudos, išskyrus su Taryba suderintų OPEX projektų sąnaudas, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.3 papunktį, Eur;

CL – gamtinių dujų sąnaudos technologinėms reikmėms, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.1 papunktį, Eur;

CDA – nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.2 papunktį, Eur;

OPEXsk(DU) – darbo užmokesčio, socialinio draudimo ir įmokų į garantinį fondą sąnaudos, išskyrus su Taryba suderintų OPEX projektų sąnaudas, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.4 papunktį, Eur;

OPEXsk(PROJ) –su Taryba suderintų OPEX projektų sąnaudos, Eur;

CT – mokesčių sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.5 papunktį, Eur;

CKB – skirstymo sistemos balansavimo sąnaudos, jeigu skirstymo sistemos operatorius yra atsakingas už skirstymo sistemos subalansavimą, Eur;

PQ – pajamų nuokrypis dėl prognozuotų ir faktinių kiekių skirtumo t-1 metais, Eur;

Cx – kiti sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi įtakos Įmonės veiklai, bei kiti nuo Įmonės nepriklausančių veiksnių kylantys sąnaudų /pajamų nuokrypiai, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, Eur;

CINO - Įmonės energetikos inovacijoms įgyvendinti skirta metinė sąnaudų dalis, finansuojama per reguliuojamas gamtinių dujų kainas, kuri negali sudaryti daugiau kaip 0,5 proc. Tarybos nustatyto metinio pajamų lygio (vertinamas Įmonės kreipimosi dėl energetikos inovacijos metu galiojantis Tarybos nustatytas pajamų lygis, iš jo eliminuojant praeitame laikotarpyje skirtą finansavimą energetikos inovacijoms ir nevertinant sąnaudų/pajamų nuokrypių (Cx), įskaitant ir investicijų grąžos nuokrypius), skaičiuojama atsižvelgiant į Metodikos 291 punktą, Eur. Ūkio subjektas prie su energetikos inovacijų plėtojimu susijusių išlaidų ne mažesne dalimi, negu skyrė Taryba turi prisidėti iš nuosavų ir (ar) skolintų lėšų. Jeigu Ūkio subjekto diegiamai energetikos inovacijai skiriama kitų institucijų ir (ar) fondų parama, paramos dydžiu lygiomis dalimis mažinama Tarybos energetikos inovacijoms įgyvendinti skirta metinė sąnaudų, finansuojamų per reguliuojamas kainas, dalis ir Ūkio subjekto nuosavomis ir (ar) skolintomis lėšomis finansuota energetikos inovacijos sąnaudų dalis;

 

(24)

 

čia:

CM – remonto, techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos, Eur;

CP – personalo sąnaudos be darbo užmokesčio sąnaudų, Eur;

CA – administracinės sąnaudos, Eur;

CS – rinkodaros ir pardavimų sąnaudos, Eur;

CO – kitos paskirstytinos sąnaudos, Eur;

ROIsk – pagal Metodikos 12.6.1 papunktį suskaičiuota skirstymo veiklos investicijų grąža, (Eur).

Qsk – metinis bazinis skirstomų dujų kiekis, MWh.“

16. Papildyti Metodiką 291 punktu:

291.1. Įmonei bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje teikiančiai paslaugas, produktus, verslo sprendimus, tokių produktų ir paslaugų teikimo būdus, veiklos modelius, vadovaujantis Inovacijų aprašo 14.5 papunkčiu, pratęsus energetikos inovacijos bandymo terminą, finansavimas pagal Metodikos 28 punkto nuostatas pratęsiamas iki energetikos inovacijos bandymo termino pabaigos.

291.2. Įmonei tiek bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje, tiek ne bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje bandant technologijas į energetikos infrastruktūrą, pirmus metus finansavimas pagal Metodikos 28 punkto nuostatas skiriamas energetikos inovacijos įsigijimo vertei padengti bei eksploatacinėms sąnaudoms, antrais ir trečiais metais finansavimas pagal Metodikos 28 punkto nuostatas skiriamas tik eksploatacinėms sąnaudoms.

291.3. Įmonei bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje bandant technologijas į energetikos infrastruktūrą, vadovaujantis Inovacijų aprašo 14.5 papunkčiu, pratęsus energetikos inovacijos bandymo terminą, finansavimas pagal Metodikos 28 punkto nuostatas energetikos inovacijos eksploatacinėms sąnaudoms pratęsiamas iki energetikos inovacijos bandymo termino pabaigos.

291.4. Įmonei, diegiančiai energetikos inovacijas bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje, Tarybai panaikinus teisę veikti bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje ir (arba) per du metus nuo finansavimo energetikos inovacijoms ne bandomojoje aplinkoje taikymo pradžios Įmonei nepradėjus vykdytis energetikos inovacijų, vartotojams grąžinamos visos Įmonei skirtos, per reguliuojamas gamtinių dujų kainas įsisavintos, lėšos, susijusios su energetikos inovacijos diegimu, mažinant tolesnių metų pajamų lygį.“

 

17. Pakeisti Metodikos 40 punktą ir jį išdėstyti taip:

40. Gamtinių dujų tiekimo kainos viršutinė riba (Trib) skaičiuojama pagal (25) formulę:

 

čia:

Sbaz – pagal Įmonės pateiktus duomenis nustatytos pagrįstos metinės gamtinių dujų tiekimo bazinės sąnaudos, skaičiuojamos pagal (24) formulę, Eur;

St saug – gamtinių dujų tiekimo saugumo buitiniams vartotojams užtikrinimo metinės bazinės sąnaudos, skaičiuojamos pagal (25) formulę, Eur;

Qbaz – nustatytas metinis bazinis (pirmųjų reguliavimo metų) gamtinių dujų kiekis, MWh;

TGD (TGD(t+1)) prognozuojama vidutinė metinė gamtinių dujų pirkimo kaina, (Eur/MWh);

0,031 ir 0,03 – gamtinių dujų kainų svyravimus įvertinantys koeficientai;

Tbaz – bazinė gamtinių dujų pirkimo kaina lygi Tarybos nustatytai vidutinei svertinei gamtinių dujų importo kainai, Eur/MWh.

 

Sbaz = CDA + OPEXt(be DU) + OPEXt(DU) + CT + CX + CINO; (Eur) (26)

 

čia:

CDA – nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.2 papunktį, Eur;

OPEXt(beDU) – nustatytos tiekimo paslaugos operacinės sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.3 papunktį, Eur;

OPEXt(DU) – nustatytos tiekimo paslaugos darbo užmokesčio sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.4 papunktį, Eur;

CT – mokesčių sąnaudos, skaičiuojamos pagal Metodikos 12.5 papunktį, Eur;

Cx – kiti sąnaudų / pajamų nuokrypiai, pagrįsti Tarybai, kurie turi įtakos Įmonės veiklai, bei kiti nuo Įmonės nepriklausančių veiksnių kylantys sąnaudų /pajamų nuokrypiai, įskaitant ir dėl veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, Eur;

CINO - Įmonės energetikos inovacijoms įgyvendinti skirta metinė sąnaudų dalis, finansuojama per reguliuojamas gamtinių dujų kainas, kuri negali sudaryti daugiau kaip 0,5 proc. Tarybos nustatyto metinio pajamų lygio (vertinamas Įmonės kreipimosi dėl energetikos inovacijos metu galiojantis Tarybos nustatytas pajamų lygis, iš jo eliminuojant praeitame laikotarpyje skirtą finansavimą energetikos inovacijoms ir nevertinant sąnaudų/pajamų nuokrypių (Cx), įskaitant ir investicijų grąžos nuokrypius), skaičiuojama atsižvelgiant į Metodikos 401 punktą, Eur. Ūkio subjektas prie su energetikos inovacijų plėtojimu susijusių išlaidų ne mažesne dalimi, negu skyrė Taryba turi prisidėti iš nuosavų ir (ar) skolintų lėšų. Jeigu Ūkio subjekto diegiamai energetikos inovacijai skiriama kitų institucijų ir (ar) fondų parama, paramos dydžiu lygiomis dalimis mažinama Tarybos energetikos inovacijoms įgyvendinti skirta metinė sąnaudų, finansuojamų per reguliuojamas kainas, dalis ir Ūkio subjekto nuosavomis ir (ar) skolintomis lėšomis finansuota energetikos inovacijos sąnaudų dalis;

18. Papildyti Metodiką 401 punktu:

401.1. Įmonei bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje teikiančiai paslaugas, produktus, verslo sprendimus, tokių produktų ir paslaugų teikimo būdus, veiklos modelius, vadovaujantis Inovacijų aprašo 14.5 papunkčiu, pratęsus energetikos inovacijos bandymo terminą, finansavimas pagal Metodikos 40 punkto nuostatas pratęsiamas iki energetikos inovacijos bandymo termino pabaigos.

401.2. Įmonei tiek bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje, tiek ne bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje bandant technologijas į energetikos infrastruktūrą, pirmus metus finansavimas pagal Metodikos 40 punkto nuostatas skiriamas energetikos inovacijos įsigijimo vertei padengti bei eksploatacinėms sąnaudoms, antrais ir trečiais metais finansavimas pagal Metodikos 40 punkto nuostatas skiriamas tik eksploatacinėms sąnaudoms.

401.3. Įmonei bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje bandant technologijas į energetikos infrastruktūrą, vadovaujantis Inovacijų aprašo 14.5 papunkčiu, pratęsus energetikos inovacijos bandymo terminą, finansavimas pagal Metodikos 40 punkto nuostatas energetikos inovacijos eksploatacinėms sąnaudoms pratęsiamas iki energetikos inovacijos bandymo termino pabaigos.

401.4. Įmonei, diegiančiai energetikos inovacijas bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje, Tarybai panaikinus teisę veikti bandomojoje energetikos inovacijų aplinkoje ir (arba) per du metus nuo finansavimo energetikos inovacijoms ne bandomojoje aplinkoje taikymo pradžios Įmonei nepradėjus vykdytis energetikos inovacijų, vartotojams grąžinamos visos Įmonei skirtos, per reguliuojamas gamtinių dujų kainas įsisavintos, lėšos, susijusios su energetikos inovacijos diegimu, mažinant tolesnių metų pajamų lygį.“

19. Papildyti Metodiką 491 punktu ir jį išdėstyti taip:

491. Skaičiuojant faktinę gamtinių dujų produkto kainą:

491.1. įvertinami nupirktų gamtinių dujų, kurios buvo parduotos atitinkamą mėnesį, kiekiai ir sąnaudos;

491.2. įvertinamos Lietuvoje nupirktos gamtinės dujos ir visi į Lietuvą importuotų gamtinių dujų įsigijimo šaltiniai;

491.3. jeigu gamtinių dujų tiekimo įmonė perka SGD naudodamasi SGD terminalu, skaičiuojant šių SGD įsigijimo kainą:

491.3.1. būtinojo kiekio įsigijimo sąnaudos įvertinamos atitinkamą mėnesį išdujintam būtinajam kiekiui pritaikant atitinkamo mėnesio Vidutinę importo kainą;

491.3.2. vertinamos gamtinių dujų tiekimo įmonės SGD terminale patirtos sąnaudos technologinėms reikmėms, kurios gamtinių dujų tiekimo įmonei nėra kompensuojamos per valstybės reguliuojamas kainas. Ataskaitinio mėnesio paskirtojo tiekėjo SGD terminale technologinėms reikmėms sunaudoto SGD kiekio sąnaudų, kurios yra įtrauktos į Saugumo dedamąją, dydis nustatomas atitinkamą mėnesį paskirtojo tiekėjo patirtas faktines SGD terminale technologinėms reikmėms sunaudoto SGD kiekio sąnaudas padauginus iš Tarybos nurodyto faktinio ar prognozuojamo atitinkamo mėnesio paskirtojo tiekėjo kompensuojamo ir nekompensuojamo SGD terminale technologinėms reikmėms sunaudoto SGD kiekio santykio.“

20. Papildyti Metodiką 53.5 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

53.5. duomenis apie metines kapitalizuotas OPEX (be DU) ir OPEX (DU) sąnaudas bei gautą Europos Sąjungos paramą (dotacijas), dengiančią OPEX (be DU) ir OPEX (DU) sąnaudas.“

21. Pakeisti Metodikos 54.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

54.4. aiškinamąjį raštą, kuriame nurodomas detalus pateiktų duomenų pagrindimas ir sąnaudų detalizavimas pagal Metodikos 12 punkto nuostatas.“

22. Papildyti Metodiką 54.5 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

54.5. duomenis apie metines kapitalizuotas OPEX (be DU) ir OPEX (DU) sąnaudas bei gautą Europos Sąjungos paramą (dotacijas), dengiančią OPEX (be DU) ir OPEX (DU) sąnaudas.“

23. Pakeisti Metodikos 58 punktą ir jį išdėstyti taip:

58. Gamtinių dujų įmonės ne vėliau kaip prieš 60 dienų iki kainų įsigaliojimo Tarybai pateikia Gamtinių dujų tarifų buitiniams vartotojams projektą kartu su:

58.1. duomenų suvestine gamtinių dujų tarifams nustatyti (Metodikos 5 priedas);

58.2. skirtumo tarp faktinės ir prognozuotos gamtinių dujų produkto kainos lentele (Metodikos 6 priedas);

58.3. aiškinamąjį raštą, kuriame nurodomas detalus prognozuojamų patiekti gamtinių dujų kiekio, priskiriamų perdavimo paslaugos užsakomų ir vartojimo pajėgumų vienetų ir kitų pateiktų duomenų pagrindimas.“

24. Pakeisti Metodikos 60.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

60.3. SGD terminalo lėšų administratorius (praėjusių ir ateinančių metų detalizuotą SGD terminalo lėšų administravimo sąnaudų suvestinę pagal Metodikos 10 priedą ir informaciją apie faktinius praėjusiais metais nustatytus vartojimo pajėgumus pagal Metodikos 11 priedą).“

25. Pakeisti Metodikos 1 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

26. Pakeisti Metodikos 2 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

27. Pakeisti Metodikos 3 priedą ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

28. Papildyti Metodiką 11 priedu (pridedama).

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                                                       Renatas Pocius

 

Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų

sektoriuje nustatymo metodikos

1 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

___________________________________________________ DUOMENŲ SUVESTINĖ PAJAMŲ VIRŠUTINEI

RIBAI NUSTATYTI

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

 

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Rodiklis

Vnt.

Skirstymo/SGD pakartotinio dujinimo/Laikymo/Tiekimo/SGDT lėšų administravimo veikla

Praėjęs reguliavimo periodas

Vidurkis

Būsimas reguliavimo periodas

20__

20__

20__

20__

20__

20__-20__

20__

20__

20__

20__

20__

VEIKLOS RODIKLIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

S

Reguliuojamos gamtinių dujų veiklos sąnaudos, iš viso

Eur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.'

S'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

 

Kintamosios sąnaudos, iš viso

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

CGP

Gamtinių dujų įsigijimo (importo) sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2.

CL

Gamtinių dujų sąnaudos technologinėms reikmėms

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.3.

CKB

Gamtinių dujų sąnaudos balansavimo reikmėms

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.4.

CK

Kitos kintamos sąnaudos (išvardinti)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

Pastoviosios sąnaudos, iš viso

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1.

CDA

Nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1.'

CDA'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.

CM

Remonto, techninės priežiūros ir eksploatavimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.'

CM'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.1.

 

rangos būdu

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.2.

 

ūkio būdu

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.3.

 

komunalinių paslaugų (elektros energija, šiluma, vanduo, nuotekos, šiukšlės, etc.) sąnaudos (ne administracinių patalpų)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.4.

 

kuras

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.5.

 

medžiagos, atsarginės dalys, mažavertis inventorius

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2.6.

 

techninės priežiūros ir eksploatavimo darbai ir paslaugos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.3.

CSS

Sąnaudos tiekimo saugumui pažeidžiamiems vartotojams užtikrinti

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.3.1.

 

palūkanų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.3.2.

 

dujų transportavimo ir saugojimo

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.4.

CSF

Dujų saugojimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.4.1.

 

dujų saugojimo požeminėje saugykloje sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.4.2.

 

dujų saugojimo dujotiekiuose sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.

CP

Personalo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.'

CP'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.1.

 

darbo užmokesčio sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.2.

 

privalomojo socialinio draudimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.3.

 

garantinio fondo įmokų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.4.

 

darbuotojų saugos ir sveikatos sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.5.

 

mokymų, kvalifikacijos kėlimo, studijų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.5.6.

 

komandiruočių sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.

CT

Mokesčių sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.'

CT'

Planuojamos sąnaudos dėl investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.1.

 

turto mokestis

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.2.

 

žemės nuomos mokestis

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.3.

 

mokestis už aplinkos teršimą

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.4.

 

neatskaitomas PVM

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.5.

 

žyminis mokestis

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.6.6.

 

kiti mokesčiai

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.

CA

Administracinės sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.1.

 

teisinės paslaugos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.2.

 

konsultacinės paslaugos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.3.

 

ryšių paslaugos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.7.4.

 

Kitos administracinės sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.8.

CS

Rinkodaros ir pardavimų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.8.1.

 

reklamos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.8.2.

 

klientų mokėjimų administravimo, surinkimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.8.3.

 

kitos rinkodaros, pardavimų sąnaudos (nurodyti sumas didesnes kaip 5% nuo 1.2.8papunkčio sumos)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.

CO

Kitos paskirstytinos sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.1.

 

Turto draudimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.2.

 

Veiklos rizikos draudimo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.3.

 

Audito sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.4.

 

Narystės, stojamųjų įmokų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.9.5.

 

Kitos paskirstytinos sąnaudos (nurodyti sumas didesnes kaip 5% nuo 1.2.9papunkčio sumos)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.

CNS

SGD terminalo veiklai palaikyti sudarytos ilgalaikės nuomos sutartys

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.1.

 

SGD laivo–saugyklos nuoma

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.2.

 

SGD laivo–saugyklos eksploatavimo sąnaudos:

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.2.1.

 

aptarnavimo ir einamojo remonto sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.2.2.

 

planinio remonto sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.2.3.

 

darbo užmokesčio, socialinio draudimo ir kitos įgulos išlaikymo sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.2.4.

 

administravimo mokestis

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.3.

 

SGD krantinės nuoma

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.4.

 

SGD laivo–saugyklos nuomos garantijos ir kredito perviršio sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.5.

CL

Refinansavimo paskolos dalis

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.6.

CI

Paskolų palūkanos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.10.7.

CBG

Banko garantija

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.11.

CINO

Sąnaudos skirtos energetikos inovacijoms

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.12

OPEX(PROJ)

OPEX projektų sąnaudos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

Reguliuojamos gamtinių dujų veiklos pajamų, iš viso

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

 

iš jų (išvardinti pagal grupes ir detalizuoti vartotojus, suvartojančius daugiau nei 156 GWh per metus)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Naujų vartotojų pagal naujo vartotojo prijungimo sutartis sumokėti minimalių nebuitinio vartotojo transportuotinų dujų kiekių ir pajėgumų mokesčiai

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

Kitos pajamos

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

ROI

Investicijų grąža

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

P

PAJAMŲ VIRŠUTINĖ RIBA

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.

 

PREKYBA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Q

Dujų suvartojimas (transportavimas), iš viso

MWh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jų (išvardinti pagal grupes ir detalizuoti vartotojus, suvartojančius daugiau nei 156 GWh per metus)

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

QTECH

Dujų suvartojimas technologinėms reikmėms

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Q'

Dujų suvartojimas (transportavimas) dėl įvykdytų investicijų

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Qb

Dujų kiekiai dėl balansavimo

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

Qb1

Iš jų: parduota rinkos dalyviams

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

Qb2

nupirkta iš rinkos dalyvių

„-“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III.

K

KAINOS VIRŠUTINĖ RIBA

Eur/ MWh

-

-

-

-

-

 

-

-

-

-

-

IV

 

EFEKTYVUMO RODIKLIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

Reguliuojamos veiklos sąnaudos iš viso, tenkančios 1-am dujotiekio km

Eur/ km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

OPEX be DU, tenkantis 1 MWh dujų

Eur/MWh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

OPEX be DU, tenkantis 1-am dujotiekio km

Eur/km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

OPEXDU, tenkantis 1 MWh dujų

Eur/MWh

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

OPEXDU, tenkantis 1 dujotiekio km

Eur/km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

Pristatymo vietų skaičius, tenkantis 1 darbuotojui

vart./darb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

Eksploatuojamų dujotiekių ilgis, tenkantis 1 darbuotojui

km/darb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

Bendras dujotiekių ilgis

km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

Vidutinis viršutinis šilumingumas

MWh/tūkst. m3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

 

 

_______________________

 

Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų

sektoriuje nustatymo metodikos

2 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

__________________DUOMENŲ SUVESTINĖ PAJAMŲ VIRŠUTINEI RIBAI KOREGUOTI

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

 

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Rodiklis

Vnt.

Skirstymo/SGD pakartotinio dujinimo/ Laikymo/ veikla

I

II__

III_

IV

V

20__

20__

20__

20__

20__

1

2

3

4

5

6

7

8

9

I.1*

Qt

Prognozuotas bazinis gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai)

MWh, (MWh/ parą, metus)

 

 

 

 

 

I.2**

Qtf

Faktinis t+1ųjų metų gamtinių dujų kiekis (vartojimo pajėgumai)

MWh, (MWh/ parą, metus)

 

 

 

 

 

II.1*

It

VKI pokytis, įvertinus efektyvumą, naudojamas ateinančių metų OPEX(be DU) skaičiavimui

proc.

 

 

 

 

 

II.2*

OPEX (be DU)t

Nustatytas OPEX(be DU)t

Eur

 

 

 

 

 

II.3**

OPEX (be DU)f

Faktinis OPEX(be DU)f

„-“

 

 

 

 

 

III.1*

OPEX (PROJ)t

Nustatytas OPEX(PROJ)t

Eur

 

 

 

 

 

III.2**

OPEX (PROJ)f

Faktinis OPEX(PROJ)f

„-“

 

 

 

 

 

IV.1*

ΔDUt

Nustatytas (prognozuotas) ΔDUt įvertinus efektyvumą naudojamas ateinančių metų OPEX (DU) nustatyti

proc.

 

 

 

 

 

IV.2*

OPEX(DU)t

Nustatytas (prognozuotas) OPEX(DU)

Eur

 

 

 

 

 

IV.2**

OPEX(DU)f

Faktinis OPEX(DU)f

„-“

 

 

 

 

 

IV.4**

ΔDUtf

Faktinis (patikslintas) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą)

proc.

 

 

 

 

 

IV.5**

OPEX(DU)tf

Skaičiuotina OPEX(DU)tf reikšmė pagal faktinį (patikslintą) ΔDUtf (įvertinus efektyvumą)

Eur

 

 

 

 

 

V.1*

CLt

Sąnaudos technologinėms reikmėms, nustatytos

„-“

 

 

 

 

 

V.2**

CLf

Sąnaudos technologinėms reikmėms, faktinės

„-“

 

 

 

 

 

VI.1*

CDAt

Nusidėvėjimo sąnaudos, nustatytos

„-“

 

 

 

 

 

VI.2**

CDAf

Nusidėvėjimo sąnaudos, faktinės

„-“

 

 

 

 

 

VII.1*

CT

Mokesčių sąnaudos, nustatytos

„-“

 

 

 

 

 

VII.2**

CTf

Mokesčių sąnaudos, faktinės

„-“

 

 

 

 

 

VIII.1*

CNSt

SGD terminalo sąnaudos, numatytos ilgalaikėmis sutartimis

„-“

 

 

 

 

 

VIII.2**

CNSf

SGD terminalo sąnaudos, numatytos ilgalaikėmis sutartimis, faktinės

„-“

 

 

 

 

 

IX.1*

Cxt

Kiti sąnaudų / pajamų nuokrypiai

„-“

 

 

 

 

 

IX.2**

Cxf

Kiti sąnaudų / pajamų nuokrypiai

„-“

 

 

 

 

 

X.1*

CL

Refinansavimo paskolos dalis

„-“

 

 

 

 

 

XI.1*

CIt

Paskolų palūkanos

„-“

 

 

 

 

 

XI.2**

CIf

Paskolų palūkanos

„-“

 

 

 

 

 

XII.1*

CBGt

Banko garantija

„-“

 

 

 

 

 

XII.2**

CBGf

Banko garantija

„-“

 

 

 

 

 

XII.11*

CINOt

Sąnaudos skirtos energetikos inovacijoms

„-“

 

 

 

 

 

XII.21**

CINOf

Sąnaudos skirtos energetikos inovacijoms

„-“

 

 

 

 

 

XIII.1**

PQf

Pajamų nuokrypis dėl kiekio (pajėgumų) nuokrypio

„-“

 

 

 

 

 

XIV.1*

WACC

Nustatyta investicijų grąžos norma t-aisiais metais

proc.

 

 

 

 

 

XIV.2*

RAB

Licencijuojamoje veikloje naudojamo turto vertė

Eur

 

 

 

 

 

XIV.3*

ROIt

Investicijų grąža, nustatyta

„-“

 

 

 

 

 

XIV.4**

ROIf

Investicijų grąža, faktinė

„-“

 

 

 

 

 

XIV.5

ROI(f-t)

Investicijų grąžos skirtumas

„-“

 

 

 

 

 

XV.1*

St+ROIt

Pajamų lygis, nustatytas

„-“

 

 

 

 

 

XV.2**

Sf+ROIf

Pajamų lygis, faktinis

„-“

 

 

 

 

 

XVI.1*

OPEXnust.

OPEX(be DU)t + OPEX(DU)t

„-“

 

 

 

 

 

XVI.2**

OPEX fakt

OPEX(be DU)f + OPEX(DU)f

„-“

 

 

 

 

 

XVI.3***

G1+2, G3–5

OPEXnustatyt.OPEX faktinis

„-“

x

x

 

x

 

XVI.4***

 

Dydis, kuriuo mažinama leistinų pajamų riba

„-“

x

x

 

x

 

 

* Pradedama pildyti antriesiems reguliavimo periodo metais pildant 5 ir 6 skiltis. Skaičiuojant sąnaudas antriesiems reguliavimo periodo metams įvertinamas skirtumas tarp praėjusio reguliavimo periodo nustatytų ir faktinių OPEX ir ROI.

** Pradedama pildyti tretiesiems reguliavimo periodo metais turint faktinius (patikslintus) pirmųjų metų duomenis (5 skiltis) ir pildant prognozuojamus duomenis tretiesiems metams.

*** Pradedama pildyti ketvirtiesiems reguliavimo periodo metams, turint faktinius pirmųjų ir antrųjų metų duomenis ir suskaičiavus XVI.3 ir XVI.4 eilučių rezultatus.

 

Tvirtinu:

 

 

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

 

____________________

 

Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų

sektoriuje nustatymo metodikos

3 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

_________________________ LICENCIJUOJAMOJE VEIKLOJE NAUDOJAMO TURTO

(gamtinių dujų įmonės pavadinimas)

VERTĖS SKAIČIAVIMO LENTELĖ

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Eil. Nr.

Pavadinimas

Mato vnt.

____________veikla

20__ m. gruodžio 31 d.

1.

Ekonomiškai pagrįsta ilgalaikio turto vertė (RAB) 20__ gruodžio 31 d.(2+3-4-5+6-7-8-9+10/2-11)

Eur

 

2.

Likutinė reguliuojamos veiklos ilgalaikio turto vertė 20__ sausio 1 d. (ataskaitinio laikotarpio pradžioje)

„-“

 

2.1.

Likutinės reguliuojamos veiklos ilgalaikio turto vertės dalis 20_sausio 1 d. (ataskaitinio laikotarpio pradžioje), sukurtos diegiant energetikos inovacijas bandomojoje aplinkoje, kuri buvo finansuojama iš gamtinių dujų įmonės nuosavų ir (ar) skolintų lėšų

„-“

 

2.2

Likutinės ilgalaikio turto vienetų, sukurtų projektais, įgyvendinančiais Lietuvos Respublikos klimato kaitos mažinimo, šiltnamio efektą sukeliančių dujų mažinimo, aplinkos apsaugos tikslus, nustatytus atskiriems reguliuojamiems sektoriams ir prisidedančiais prie teigiamo poveikio nustatytiems rodikliams pagal atskirų sektorių kainodaros metodikas, vertės dalis 20 sausio 1 d. (ataskaitinio laikotarpio pradžioje)

„-“

 

2.3.

Ilgalaikio turto vienetų, sukurtų Operatoriaus įgyvendinamais projektais, kuriems Tarybos nutarimu skiriamas skatinimas pagal Tarybos patvirtintą Investicijų projektų papildomų reguliacinių paskatų ir rizikų vertinimo metodiką, vertės dalis 20 sausio 1 d. (ataskaitinio laikotarpio pradžioje)

„-“

 

3.

Dujų įmonės su Taryba suderintos bei įgyvendintos investicijos per 20__ m. (ataskaitinius metus)

„-“

 

4.

Ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos priskaitytos per 20__ m. (ataskaitinius metus)

„-“

 

5.

Parduoto, perleisto ir nurašyto turto likutinė vertė 20__ gruodžio 31 d. (ataskaitinių metų pabaigai)

„-“

 

6.

Atsargos, kurias dujų įmonė privalo laikyti 20__ m. gruodžio 31 d. (ataskaitinio laikotarpio pabaigoje)

„-“

 

7.

Dotacijų ir subsidijų (įskaitant vartotojų prijungimo įmokas, ES fondų lėšas) likutinė vertė 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

7.1.

iš jų: naujų vartotojų prijungimo įmokos

„-“

 

8.

Nenaudojamo, laikinai nenaudojamo (užkonservuoto) turto vertė 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

9.

Nebaigtos statybos vertė ataskaitinio laikotarpio pabaigai 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

10.

Turto dalis, finansuota kitų infrastruktūrinių įmonių dėl inžinerinių darbų sąnaudų pasidalinimo 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

11.

Turto, kuris buvo atnaujintas įvykdžius su Taryba suderintas investicijas, likutinė vertė, 20__ m. gruodžio 31 d.

„-“

 

 

Tvirtinu:

 

____________

Pareigos

 

____________

Parašas

 

_______________

Vardas, pavardė

 

______________________

 

Valstybės reguliuojamų kainų gamtinių dujų

sektoriuje nustatymo metodikos

11 priedas

 

Duomenys apie ūkio subjektą:

 

Duomenys apie kontaktinį asmenį:

 

Pavadinimas

 

V., pavardė

 

Kodas

 

Pareigos

 

Buveinės adresas

 

Telefonas

 

Telefonas

 

Faksas

 

Faksas

 

El. paštas

 

Tinklalapis

 

 

 

El. paštas

 

 

 

 

__________________ m. nustatytų faktinių vartojimo pajėgumų suvestinė

 

________________________

sudarymo data

 

Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai

Verkių g. 25C-1, Vilnius, LT-08223, info@vert.lt

Laikotarpis

Deklaruoti ir / ar nustatyti vartojimo pajėgumai

Pajėgumų viršijimas per 5 didžiausio vartojimo paras (sausio mėnesį)

Viršyti pajėgumai < 5% (sausio mėnesį)

Viršyti pajėgumai > 5% (sausio mėnesį)

Pajėgumų viršijimas per 5 didžiausio vartojimo paras (vasario mėnesį)

Viršyti pajėgumai < 5% (vasario mėnesį)

Viršyti pajėgumai > 5% (vasario mėnesį)

<...>

Pajėgumų viršijimas per 5 didžiausio vartojimo paras (gruodžio mėnesį)

Viršyti pajėgumai < 5% (gruodžio mėnesį)

Viršyti pajėgumai > 5% (gruodžio mėnesį)

Sausis

 

 

 

 

Vasaris

 

 

 

 

Kovas

 

 

 

 

Balandis

 

 

 

 

Gegužė

 

 

 

 

Birželis

 

 

 

 

Liepa

 

 

 

 

Rugpjūtis

 

 

 

 

Rugsėjis

 

 

 

 

Spalis

 

 

 

 

Lapkritis

 

 

 

 

Gruodis

 

 

 

 

Pasibaigus metams

 

 

 

 

 

Tvirtinu:

____________

Pareigos

____________

Parašas

_______________

Vardas, pavardė

 

___________________