LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2004 M. SAUSIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 3-24 „DĖL SAUGAUS SAUSAKRŪVIŲ LAIVŲ PAKROVIMO IR IŠKROVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. balandžio 1 d.  Nr. 3-172

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 15 d. įsakymą Nr. 3-24 „Dėl Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir iškrovimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SAUGAUS SAUSAKRŪVIŲ LAIVŲ PAKROVIMO IR IŠKROVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 3 straipsnio 3 dalimi, 32 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindamas 2001 m. gruodžio 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/96/EB, nustatančią sausakrūvių laivų saugaus pakrovimo ir iškrovimo suderintus reikalavimus ir tvarką su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. lapkričio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/84/EB,

t v i r t i n u Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir iškrovimo taisykles (pridedama).“

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. gegužės 1 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                               Jaroslav Narkevič

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2004 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 3-24

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2020 m. balandžio 1 d. įsakymo Nr. 3-172

redakcija)

 

Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir iškrovimo taisyklės

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir iškrovimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato sausakrūvių laivų ir terminalų suderintus tinkamumo reikalavimus, siekiant užtikrinti sausakrūvių laivų saugą mažinant laivo konstrukcijos pernelyg didelio įtempimo ir fizinio apgadinimo riziką jį pakraunant arba iškraunant, taip pat sausakrūvių laivų ir terminalų bendradarbiavimo ir keitimosi informacija tvarką.

2. Taisyklių reikalavimai taikomi:

2.1. visiems su bet kurios valstybės vėliava plaukiojantiems sausakrūviams laivams, kurie atplaukia į Lietuvos Respublikos jūrų uostų terminalus pakrauti arba iškrauti bet kurias tiesiai į laivo krovinių patalpas be jokio tarpinio pakavimo sukraunamas medžiagas, kurios nėra nei skysčiai, nei dujos, susideda iš paprastai tolygios struktūros dalelių, granulių arba stambesnių gabalėlių, išskyrus grūdus (toliau – birieji kroviniai);

2.2. visiems Lietuvos Respublikos jūrų uostų terminalams, į kuriuos atplaukia sausakrūviai laivai.

3. Nepažeidžiant 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje su taikymo metu galiojančiais pakeitimais (toliau – SOLAS konvencija) VI skyriaus 7 taisyklės nuostatų, Taisyklių reikalavimai netaikomi įrenginiams, kurie naudojami biriesiems kroviniams pakrauti į juos gabenančius laivus arba iš jų iškrauti tik išskirtinėmis aplinkybėmis, ir netaikomi, kai pakraunama arba iškraunama tik tam skirtais sausakrūvio laivo įrenginiais.

4. Taisyklių reikalavimų laikymosi kontrolę vykdo Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija).

5. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

5.1. Terminalas – fiksuotasis, plūdrusis arba mobilusis įrenginys, kuris yra įrengtas ir naudojamas biriesiems kroviniams pakrauti į juos gabenančius laivus arba iškrauti iš jų.

5.2. Terminalo atstovas – terminalo operatoriaus paskirtas asmuo, kuris yra įgaliotas kontroliuoti terminale atliekamų konkretaus sausakrūvio laivo pakrovimo arba iškrovimo darbų parengimą, atlikimą ir užbaigimą ir yra už tai atsakingas.

5.3. Terminalo operatorius – terminalo savininkas arba fizinis ar juridinis asmuo, kuriam savininkas yra perdavęs atsakomybę už terminale atliekamus konkretaus sausakrūvio laivo pakrovimo arba iškrovimo darbus.

6. Taisyklių 5 punkte apibrėžiamos sąvokos vartojamos ir taip suprantamos tik Taisyklėse. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos SOLAS konvencijoje ir Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme.

 

II SKYRIUS

SAUSAKRŪVIŲ LAIVŲ EKSPLOATACINIO TINKAMUMO REIKALAVIMAI

 

7. Terminalo operatorius, siekdamas įsitikinti sausakrūvių laivų tinkamumu biriesiems kroviniams pakrauti arba iškrauti, vertina, ar į terminalą atplaukiantis sausakrūvis laivas atitinka Taisyklių 8 punkte nurodytus reikalavimus.

8. Sausakrūviuose laivuose, įplaukiančiuose į Lietuvos Respublikos jūrų uostus biriesiems kroviniams pakrauti arba iškrauti:

8.1. turi būti įrengti pakankamų dydžių krovinių triumai ir liukai, kurių konstrukcija leistų krovinius deramai pakrauti, pripildyti, tolygiai išdėstyti ir iškrauti;

8.2. turi būti nurodyti krovinių triumų liukų atpažinimo numeriai, naudojami pakrovimo arba iškrovimo plane; šie numeriai turi būti pažymėti taip, kad būtų aiškiai matomi, kad terminalo pakrovimo arba iškrovimo įrangos operatorius galėtų juos atpažinti;

8.3. krovinių triumų liukai, liukų valdymo sistemos ir saugumo technika turi gerai veikti ir būti naudojami tik pagal paskirtį;

8.4. prieš pradedant pakrovimo arba iškrovimo darbus turi būti patikrinama, ar veikia pasvirimą rodančios šviesos (jeigu jos yra įrengtos);

8.5. jeigu reikalaujama, kad sausakrūviame laive būtų patvirtintas krovimo prietaisas, šis prietaisas turi būti patvirtintas ir naudojamas apkrovai apskaičiuoti pakrovimo arba iškrovimo darbų metu;

8.6. pagrindiniai ir papildomi varikliai turi būti geros funkcinės būklės;

8.7. denio įranga, skirta sausakrūviui laivui švartuotis ir pritvirtinti, turi veikti, būti sutvarkyta, geros būklės.

 

III SKYRIUS

TERMINALŲ TINKAMUMO REIKALAVIMAI

 

9. Terminalų operatoriai privalo užtikrinti, kad:

9.1. terminalai atitiktų Taisyklių 10 punkte nustatytus reikalavimus;

9.2. būtų paskirtas terminalo atstovas (-ai);

9.3. būtų parengtos informacinės knygos, į kurias įtraukta informacija, išvardyta Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir iškrovimo praktikos kodekso, priimto Tarptautinės jūrų organizacijos (toliau – TJO) rezoliucija A.862(20), su taikymo metu galiojančiais pakeitimais (toliau – BLU kodeksas), 1 priedo 1 dalies 2 punkte, ir kad šiomis knygomis galėtų naudotis į terminalą atplaukiančių sausakrūvių laivų kapitonai;

9.4. būtų parengta, įdiegta ir naudojama kokybės vadybos sistema, patvirtinta pagal Lietuvos standartą LST EN ISO 9001:2015 „Kokybės vadybos sistemos. Reikalavimai“ ir tikrinama pagal Lietuvos standarto LST EN ISO 19011:2018 „Vadybos sistemų audito gairės“ reikalavimus.

10. Terminalų reikalavimai:

10.1. terminalai pakrauti ar iškrauti priima tik tokius sausakrūvius laivus, kuriuos galima saugiai prišvartuoti išilgai pakrovimo arba iškrovimo įrenginių, atsižvelgiant į gylį prie prieplaukos, didžiausią laivo tūrį, laivų stovėjimo vietos įrangą, išorinę švartavimosi siją, saugią prieigą ir galimas kliūtis atliekant pakrovimo arba iškrovimo darbus;

10.2. terminalo pakrovimo ir iškrovimo įranga yra gamintojo sertifikuota (jeigu gamintojas privalo sertifikatą išduoti), techniškai tvarkinga, naudojama ir prižiūrima laikantis gamintojo nurodytų reikalavimų ir standartų;

10.3. terminalo darbuotojai pagal jų pareigas turi būti parengti saugiai pakrauti ir iškrauti sausakrūvius laivus pagal BLU kodekso reikalavimus ir gaires, numatytas TJO parengtame Biriųjų krovinių pakrovimo ir iškrovimo vadove terminalų atstovams; mokymų metu darbuotojai turi būti supažindinti su bendro pobūdžio pavojais pakraunant ir iškraunant biriuosius krovinius ir galimu neigiamu poveikiu sausakrūvio laivo saugumui netinkamai jį pakraunant ar iškraunant;

10.4. terminalo darbuotojai, atliekantys pakrovimo ir iškrovimo darbus, turi būti aprūpinti ir mokėti naudotis asmeninėmis darbo apsaugos priemonėmis, būti pailsėję, kad būtų išvengta nelaimingų atsitikimų.

 

IV SKYRIUS

SAUSAKRŪVIO LAIVO KAPITONO IR TERMINALO ATSTOVO PAREIGOS

 

11. Sausakrūvio laivo kapitono pareigos:

11.1. sausakrūvio laivo kapitonas yra atsakingas už jo vadovaujamo sausakrūvio laivo saugų pakrovimą ir iškrovimą;

11.2. sausakrūvio laivo kapitonas, prieš sausakrūviui laivui atplaukiant į terminalą, pateikia terminalui Taisyklių 1 priede nurodytą informaciją;

11.3. sausakrūvio laivo kapitonas pasirūpina, kad prieš pakraunant birųjį krovinį į sausakrūvį laivą gautų informaciją apie šį krovinį, kaip numatyta SOLAS konvencijos VI skyriaus 2 taisyklės 2 dalyje, ir prireikus pagal SOLAS konvencijos XII skyriaus 10 taisyklę – biriojo krovinio tankio deklaraciją; ši informacija pateikiama krovinio deklaracijos formoje, pateiktoje BLU kodekso 5 priede;

11.4. prieš pradedant pakrovimo ar iškrovimo darbus ir jų metu sausakrūvio laivo kapitonas paskirsto Taisyklų 2 priede išvardytas pareigas.

12. Terminalo atstovo pareigos:

12.1. gavęs iš sausakrūvio laivo pirmąjį pranešimą dėl numatomo atvykimo laiko, terminalo atstovas pateikia sausakrūvio laivo kapitonui Taisyklių 3 priede nurodytą informaciją;

12.2. terminalo atstovas užtikrina, kad sausakrūvio laivo kapitonui krovinio deklaracijos formoje esanti informacija būtų pateikiama kuo anksčiau;

12.3. terminalo atstovas nedelsdamas praneša sausakrūvio laivo kapitonui ir Administracijai apie akivaizdžius trūkumus, pastebėtus tame sausakrūviame laive, kurie galėtų trukdyti saugiai jį pakrauti ar iškrauti;

12.4. prieš pradedant pakrovimo ar iškrovimo darbus arba jų metu terminalo atstovas privalo duoti pavedimus, užtikrinančius Taisyklių 4 priede nustatytų pareigų įgyvendinimą.

 

V SKYRIUS

SAUSAKRŪVIŲ LAIVŲ IR TERMINALŲ DARBO TVARKA

 

13. Pakraunant ar iškraunant sausakrūvius laivus turi būti laikomasi šios tvarkos:

13.1. prieš pakraunant arba iškraunant biriuosius krovinius sausakrūvio laivo kapitonas suderina su terminalo atstovu pakrovimo ar iškrovimo planą (toliau – planas), vadovaudamasis SOLAS konvencijos VI skyriaus 7 taisyklės 3 dalies nuostatomis; planas rengiamas pagal BLU kodekso 2 priede pateiktą formą; pakrovimo ar iškrovimo plane nurodomas konkretaus sausakrūvio laivo TJO numeris, sausakrūvio laivo kapitonas ir terminalo atstovas pakrovimo ar iškrovimo planą patvirtina parašais;

13.2. bet kokie pakeitimai plane, kurie, vienos ar kitos šalies manymu, galėtų pakenkti sausakrūvio laivo ar įgulos saugumui, parengiami, priimami ir dėl jų susitariama parengiant dvišalį pataisytą planą;

13.3. patvirtintas planas ir visi vėlesni patvirtinti pataisymai saugomi laive ir terminale ne trumpiau kaip šešis mėnesius, kad prireikus juos būtų galima patikrinti;

13.4. prieš pradedant pakrovimo ar iškrovimo darbus sausakrūvio laivo kapitonas kartu su terminalo atstovu pagal BLU kodekso 4 priede pateiktus nurodymus užpildo ir pasirašo laivo / kranto saugumo kontrolinį sąrašą;

13.5. tarp sausakrūvio laivo ir terminalo nustatomas ir nuolat palaikomas veiksmingas informacijos perdavimo ryšys, kuriuo naudojantis galima greitai atsakyti į prašymus pateikti informaciją apie pakrovimo ar iškrovimo darbų eigą ir, sausakrūvio laivo kapitonui arba terminalo atstovui nurodžius, sustabdyti pakrovimo ar iškrovimo darbus, užtikrinti, jog nurodymas bus skubiai įvykdytas;

13.6. sausakrūvio laivo kapitonas ir terminalo atstovas vykdo pakrovimo ar iškrovimo darbus pagal patvirtintą planą; terminalo atstovas atsako už tai, kad birieji kroviniai būtų pakraunami ir iškraunami pagal plane nustatytą tvarką triume, laikantis pakrovimo ir iškrovimo kiekio bei tempo; terminalo atstovas vadovaujasi patvirtintu pakrovimo ar iškrovimo planu ir  gali nuo jo nukrypti tik iš anksto pasitaręs su sausakrūvio laivo kapitonu ir gavęs pastarojo pritarimą raštu;

13.7. užbaigus pakrovimo ar iškrovimo darbus, sausakrūvio laivo kapitonas ir terminalo atstovas patvirtina raštu, kad pakrovimo ar iškrovimo darbai buvo atlikti pagal pakrovimo ar iškrovimo planą, įskaitant pakeitimus, dėl kurių buvo susitarta. Iškraunant laivą į tokį dokumentą įrašoma, kad krovinio triumai buvo ištuštinti ir išvalyti pagal sausakrūvio laivo kapitono reikalavimus, ir įrašoma apie bet kokį sausakrūvio laivo apgadinimą ir atliktus remonto darbus, jeigu tokių buvo.

 

VI SKYRIUS

KONTROLĖ

 

14. Gavusi atitinkamą informaciją ir nepažeisdama sausakrūvio laivo kapitono teisių ir pareigų, nustatytų pagal SOLAS konvencijos VI skyriaus 7 taisyklę, Administracija uždraudžia arba sustabdo biriųjų krovinių pakrovimo arba iškrovimo darbus, kai aiškiai mato, kad šie darbai galėtų sukelti pavojų sausakrūvio laivo arba įgulos saugumui.

15. Administracija, gavusi informaciją, kad sausakrūvio laivo kapitonas ir terminalo atstovas nesusitaria dėl sausakrūvio laivo pakrovimo ir iškrovimo tvarkos, nurodytos Taisyklių 13 punkte, imasi priemonių laivybos saugumui užtikrinti ir (arba) jūros aplinkai apsaugoti.

16. Terminalų patikrinimų, įskaitant ir tuos, apie kuriuos neįspėjama ir kurie atliekami pakraunant ar iškraunant sausakrūvį laivą, metu Administracija įsitikina, kad laikomasi Taisyklių 9, 12 ir 13 punktuose nustatytų reikalavimų.

 

VII SKYRIUS

PAKROVIMO ARBA IŠKROVIMO METU PADARYTŲ APGADINIMŲ TAISYMAS

 

17. Jeigu pakraunant arba iškraunant biriuosius krovinius apgadinama sausakrūvio laivo konstrukcija arba įranga, apie tai terminalo atstovas praneša sausakrūvio laivo kapitonui ir, jeigu būtina, ji taisoma.

18. Jeigu apgadinimai sumažina konstrukcinį pajėgumą ar sausakrūvio laivo korpuso sandarumą arba sausakrūvio laivo pagrindines technines sistemas, terminalo atstovas ir (arba) sausakrūvio laivo kapitonas praneša apie tai sausakrūvio laivo vėliavos valstybės kompetentingai institucijai arba jos vardu veikiančiai laivų klasifikavimo bendrovei ir Administracijai. Sprendimą dėl būtinumo nedelsiant taisyti ar taisymo darbus atidėti priima Administracija, deramai atsižvelgdama į sausakrūvio laivo vėliavos valstybės kompetentingos institucijos arba jos vardu veikiančios laivų klasifikavimo bendrovės nuomonę, jeigu ji yra pareikšta, taip pat į sausakrūvio laivo kapitono nuomonę. Kai būtina nedelsiant taisyti, taisymo darbai atliekami sausakrūvio laivo kapitonui ir kompetentingai institucijai priimtinu būdu prieš sausakrūviui laivui išplaukiant iš uosto.

19. Kad būtų priimtas Taisyklių 18 punkte minimas sprendimas, Administracija gali pavesti laivų klasifikavimo bendrovei patikrinti apgadinimus ir patarti, ar būtina nedelsiant taisyti, ar taisymo darbus galima atidėti.

20. Šio Taisyklių skyriaus nuostatos taikomos nepažeidžiant Užsienio valstybių laivų kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. 3-23 „Dėl Užsienio valstybių laivų kontrolės taisyklių patvirtinimo“, nuostatų.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Administracija kas treji metai teikia Europos Komisijai atliktų terminalų patikrinimų rezultatų ataskaitą bei suderintos sausakrūvių laivų ir terminalų bendradarbiavimo ir informacijos perdavimo tvarkos veiksmingumo įvertinimą. Ataskaita pateikiama ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po trejų ataskaitinių kalendorinių metų, balandžio 30 d.

22. Administracijos sprendimai, susiję su Taisyklių taikymu, ir neveikimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_________

 

 

 

Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir

iškrovimo taisyklių

1 priedas

 

sausakrūvio LAIVO KAPITONO TERMINALUI TEIKIAMos INFORMACIJos sąrašas

 

1. Kuo anksčiau turi būti pateikiamas  numatomas sausakrūvio laivo atplaukimo į uostą laikas. Prireikus ši informacija atitinkamai patikslinama.

2. Pirmą kartą pranešant apie atvykimo laiką pateikiami šie duomenys:

2.1. laivo pavadinimas, šaukinys, TJO numeris, valstybės vėliava, įregistravimo uostas;

2.2. pakrovimo arba iškrovimo planas, kuriame nurodomas krovinių kiekis, triumų užpildymas pagal liukus, pakrovimo arba iškrovimo tvarka ir kiekvienu pakrovimo etapu pakraunamas arba kiekvienu iškrovimo etapu iškraunamas kiekis;

2.3. laivo atplaukimo ir numatoma išplaukimo grimzlė;

2.4. laikas, kurio reikia balastui pakrauti arba iškrauti;

2.5. bendras sausakrūvio laivo ilgis, plotis ir kroviniui skirtos vietos nuo toliausiai sausakrūvio laivo priekyje esančio liuko priekinio apytvaro iki toliausiai laivagalyje esančio liuko galinio apytvaro, per kuriuos pakraunamas arba iškraunamas krovinys;

2.6. nuotolis nuo vandens linijos iki pirmojo liuko, per kurį pakraunama arba iškraunama, ir nuotolis nuo sausakrūvio laivo borto iki liuko angos;

2.7. sausakrūvio laivo užbortinio trapo vieta;

2.8. sausakrūvio laivo aukštis virš vandens;

2.9. sausakrūvio laivo krovos įrangos, jeigu ji yra laive, aprašymas ir galingumas;

2.10. lynų sausakrūviui laivui prišvartuoti skaičius ir rūšis;

2.11. konkretūs reikalavimai, pavyzdžiui, dėl krovinio paskirstymo laive arba dėl vandens nuolatinio kiekio matavimo;

2.12. būtino remonto, dėl kurio užsitęstų švartavimasis, pakrovimo ar iškrovimo darbų pradžia arba būtų atidėtas sausakrūvio laivo išplaukimas jį pakrovus ar iškrovus, aprašymas;

2.13. bet kuri terminalo prašoma informacija apie sausakrūvį laivą.

______________

 

 

Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir

iškrovimo taisyklių

2 priedas

 

sausakrūvio laivo KAPITONO VEIKSMŲ PRIEŠ ATLIEKANT PAKROVIMO AR IŠKROVIMO DARBUS IR JŲ METU SĄRAŠAS

 

1. Prieš atliekant pakrovimo ar iškrovimo darbus arba jų metu sausakrūvio laivo kapitonas privalo užtikrinti, kad:

1.1. krovinio pakrovimo ar iškrovimo ir balastinio vandens išpylimo ar įleidimo darbams vadovautų ir už tai atsakytų laivo kapitono paskirtas įgulos narys;

1.2. pakrovimo ar iškrovimo metu krovinio ir balastinio vandens paskirstymas būtų prižiūrimas siekiant užtikrinti, kad sausakrūvio laivo konstrukcija nebūtų pernelyg apkrauta;

1.3. sausakrūvis laivas būtų laikomas vertikalioje padėtyje, o jeigu atliekant darbus būtinas pasvirimas, jis būtų išlaikomas kuo mažesnis;

1.4. sausakrūvis laivas stovėtų saugiai prišvartuotas, būtų deramai atsižvelgiama į vietos oro sąlygas ir prognozes;

1.5. sausakrūvyje laive būtų pakankamai įgulos narių švartavimosi lynams arba bet kuriai eilinei ar avarinei padėčiai tvarkyti atsižvelgiant į tai, jog įgulai reikia laiko pailsėti, kad nepervargtų;

1.6. terminalo atstovui būtų pranešami krovinio tolygaus išdėstymo reikalavimai, atitinkantys Tarptautinio jūrų laivais gabenamų biriųjų krovinių (IMSBC) kodekso reikalavimus;

1.7. terminalo atstovui būtų pranešama apie laivo balasto ir krovinių iškrovimo ar pakrovimo proporcijų suderinimo reikalavimus ir apie bet kuriuos balasto pakrovimo ar iškrovimo plano nesilaikymo bei visus kitus atvejus, galinčius pakenkti pakraunant ar iškraunant krovinį;

1.8. balastinis vanduo būtų išpilamas proporcingai, laikantis patvirtinto krovimo plano, ir neužtvindytų krantinės ar šalia esančių laivų; kai sausakrūviui laivui nenaudinga praktiniu požiūriu visiškai išpilti balastinį vandenį prieš krovinių tolygaus paskirstymo etapą atliekant krovos darbus, sausakrūvio laivo kapitonas susitaria su terminalo atstovu dėl laiko, kada gali prireikti sustabdyti krovos darbus, ir dėl tokių sustabdymų trukmės;

1.9. būtų susitarta su terminalo atstovu dėl veiksmų, kurių bus imamasi, jeigu imtų lyti arba kitaip pasikeistų oras, kai dėl krovinio pobūdžio gali kilti pavojus;

1.10. sausakrūviame laive arba netoli jo nebūtų dirbama su ugnimi, kol sausakrūvis laivas stovi prie krantinės, išskyrus tuos atvejus, kai terminalo atstovas, laikydamasis visų kompetentingos institucijos reikalavimų, leidžia tai daryti;

1.11. būtų atidžiai stebimi pakrovimo ar iškrovimo darbai ir pats sausakrūvis laivas baigiant jį pakrauti ar iškrauti;

1.12. būtų nedelsiant pranešta terminalo atstovui, jeigu pakrovimo ar iškrovimo darbai padaro žalos, sukelia pavojingą situaciją arba atrodo, kad ją gali sukelti;

1.13. būtų pranešta terminalo atstovui, kada turi būti pradėti baigiamieji sausakrūvio laivo krovinio tolygaus išdėstymo darbai, kad būtų sudaryta galimybė konvejerinei sistemai nudžiūti;

1.14. kairiojo borto triumo iškrovimas būtų gerai suderintas su dešiniojo borto triumo iškrovimu, kad nepersikreiptų sausakrūvio laivo konstrukcija;

1.15. pripildant balastu vieną ar daugiau triumų būtų atsižvelgta į tai, kad iš triumų gali išsiskirti degūs garai, ir imamasi atsargumo priemonių prieš leidžiant dirbti su ugnimi šalia ar virš šių triumų.

______________

 

 

Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir

iškrovimo taisyklių

3 priedas

 

TERMINALO SAUSAKRŪVIO LAIVO KAPITONUI TEIKIAMos INFORMACIJOS SĄRAŠAS

 

1. Prieplaukos, prie kurios vyks pakrovimo arba iškrovimo darbai, pavadinimas bei apskaičiuotas stovėjimo prisišvartavus ir pakrovimo ar iškrovimo darbų užbaigimo laikas.

2. Pakrovimo ar iškrovimo įrangos techniniai duomenys, įskaitant terminalo nominalų pakrovimo ar iškrovimo greitį ir pakrovimui ar iškrovimui naudojamų mechanizmų skaičių bei apskaičiuotą laiką, kurio reikia kiekvienam įpylimui užbaigti arba kiekvienam išpylimo etapui, kai atliekami iškrovimo darbai.

3. Prieplaukos ar pirso savybės, įskaitant stacionarių ir mobilių užtvarų, išorinių švartavimosi sijų, prisišvartavimo stulpelių ir švartavimosi įrangos išdėstymą, apie kurias turi žinoti sausakrūvio laivo kapitonas.

4. Mažiausias vandens gylis prie prieplaukos, įplaukimo bei išplaukimo kanaluose.

5. Vandens tankis prie prieplaukos.

6. Didžiausias nuotolis tarp vandens linijos ir krovinių liukų dangčių ar apytvarų viršaus, kurie yra svarbūs atliekant pakrovimo ar iškrovimo darbus, ir didžiausias aukštis virš vandens. 

7. Trapų ir priėjimo įrengimas.

8. Kuria puse sausakrūvis laivas stovės prie prieplaukos.

9. Didžiausias leistinas greitis įplaukiant prie pirso ir galimybė panaudoti vilkikus, vilkikų rūšis ir prisišvartavimo stulpelių traukos jėga.

10. Skirtingų krovinio partijų krovimo seka ir bet kokie kiti apribojimai, jeigu nėra galimybės krovinį paimti bet kuria sausakrūviui laivui tinkančia tvarka ar į bet kurį triumą.

11. Bet kurios krovinio, kuris bus kraunamas, savybės, galinčios kelti pavojų, jeigu krovinys liesis prie laive esančio krovinio ar likučių.

12. Išankstinė informacija apie siūlomus pakrovimo ar iškrovimo darbus arba jau sudarytų pakrovimo ar iškrovimo planų pakeitimus.

13. Ar terminalo pakrovimo ar iškrovimo įrenginiai yra stacionarūs, ar jų perkėlimas yra apribotas.

14. Reikalingi švartavimosi lynai.

15. Perspėjimas apie neįprastus švartavimosi įrenginius.

16. Balasto pripylimo arba išleidimo apribojimai.

17. Kompetentingos institucijos leidžiama didžiausia navigacinė grimzlė.

18. Bet kuri kita, su terminalu susijusi, sausakrūvio laivo kapitonui reikalinga informacija.

______________

 

 

 

Saugaus sausakrūvių laivų pakrovimo ir

iškrovimo taisyklių

4 priedas

 

TERMINALO ATSTOVO VEIKSMŲ PRIEŠ ATLIEKANT PAKROVIMO AR IŠKROVIMO DARBUS ARBA JŲ METU SĄRAŠAS

 

1. Prieš pradedant pakrovimo ar iškrovimo darbus arba jų metu terminalo atstovas privalo:

1.1. pranešti sausakrūvio laivo kapitonui terminalo darbuotojų arba ekspeditoriaus atstovų, kurie bus atsakingi už pakrovimo ar iškrovimo darbus ir su kuriais sausakrūvio laivo kapitonas turės palaikyti ryšį, pavardes ir ryšio palaikymo tvarką;

1.2. imtis visų atsargumo priemonių, kad pakrovimo ar iškrovimo įrenginiai neapgadintų sausakrūvio laivo, ir informuoti sausakrūvio laivo kapitoną, jeigu sausakrūvis laivas apgadinamas;

1.3. užtikrinti sausakrūvio laivo vertikalią padėtį arba, jeigu dėl darbų būtinas sausakrūvio laivo pasvirimas, išlaikyti kuo mažesnį pasvirimą;

1.4. užtikrinti, kad kairysis bortas atitiktų to paties triumo dešinįjį bortą, kad nepersikreiptų sausakrūvio laivo konstrukcijos;

1.5. jeigu būna didelio tankio kroviniai arba didelės atskiros griebtuvo įkrovos, įspėti sausakrūvio laivo kapitoną, kad sausakrūvio laivo konstrukciją gali veikti didelė lokalinė apkrova, kol talpyklos viršus nėra visiškai uždengtas kroviniais, ypač kai yra leidžiamas laisvas krovinio kritimas iš didelio aukščio, ir pradedant krovos darbus užtikrinti, jog laikomasi ypatingo atsargumo kiekviename krovinių triume;

1.6. užtikrinti, kad sausakrūvio laivo kapitonas ir terminalo atstovas susitartų visuose darbų etapuose dėl visų pakrovimo ar iškrovimo darbų aspektų ir kad laivo kapitonui būtų pranešama apie visus krovimo tempo pasikeitimus bei apie kiekvieno kraunamo svorio įpylimo užbaigimą;

1.7. tvarkyti svorio apskaitą ir turimą pakraunamą ar iškraunamą krovinį ir užtikrinti, kad svoris triumuose nenukryptų nuo numatytojo pakrovimo ar iškrovimo plane;

1.8. užtikrinti, kad pakraunami ar iškraunami kroviniai būtų tolygiai paskirstomi pagal sausakrūvio laivo kapitono reikalavimus;

1.9. užtikrinti, kad krovinio kiekis, kurio reikia tam, kad būtų užtikrinta grimzlė išplaukiant iš uosto, ir tolygus krovinio paskirstymas leistų visam kroviniui nubyrėti nuo terminalo konvejerio sistemos ir ištuštinti ją pabaigus krovos darbus; dėl to terminalo atstovas privalo pranešti sausakrūvio laivo kapitonui apie nominalų tonažą ant terminalo konvejerio sistemos ir visus konvejerio sistemos sutvarkymo reikalavimus baigus krovimo darbus;

1.10. iškraunant krovinį įspėti sausakrūvio laivo kapitoną ir pateikti visą būtiną informaciją, jeigu ketinama padidinti ar sumažinti naudojamų iškrovimo mechanizmų skaičių, ir pranešti sausakrūvio laivo kapitonui, kai manoma, kad iškrovimo darbai iš kiekvieno triumo yra baigti;

1.11. užtikrinti, kad sausakrūviame laive arba šalia jo nedirbama su ugnimi, kol sausakrūvis laivas stovi prisišvartavęs prie prieplaukos, išskyrus tuos atvejus, kai sausakrūvio laivo kapitonas, laikydamasis visų atitinkamų reikalavimų, leidžia tai daryti.

______________