LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS 1996 M. RUGSĖJO 26 D. ĮSAKYMO NR. 304 „DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. liepos 11 d. Nr. 3-228(1.5 E)

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos 1996 m. rugsėjo 26 d. įsakymą Nr. 304 „Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimo Nr. 1517 „Dėl įstaigų prie ministerijų“
1.7.5 papunkčiu ir 2 punktu
,

t v i r t i n u Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatus (pridedama).“

2. Į g a l i o j u Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininką pasirašyti pakeistus nuostatus ir pateikti juos Juridinių asmenų registrui.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                              Rimantas Sinkevičius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos

1996 m. rugsėjo 26 d. įsakymu Nr. 304

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2016 m. liepos 11 d. įsakymo Nr. 3-228(1.5 E) redakcija)

 

 

VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) yra įstaiga prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos.

2. Inspekcijos paskirtis – įgyvendinti kelių transporto plėtros ir veiklos priežiūros, saugos ir neigiamo poveikio aplinkai mažinimo kelių transporte valstybės politiką.

3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos kelių transporto kodeksu, Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymais, kitais teisės aktais, šiais Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatais (toliau – Nuostatai).

4. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Inspekcijos buveinės adresas – Vilnius, Švitrigailos g. 42, interneto svetainės adresas – www.vkti.gov.lt.

5. Inspekcijai lėšos skiriamos ir administruojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka. Inspekcija gali turėti kitų teisės aktuose numatytų lėšų.

6. Inspekcija yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įsteigta biudžetinė įstaiga, kurios savininkė yra Lietuvos valstybė. Inspekcijos savininkės teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo nuostatas.

7. Inspekcija turi savo logotipą. Inspekcijos pareigūnai gali dėvėti uniformą, turėti pareigūno identifikacinį ženklą.

8. Vieši Inspekcijos pranešimai skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje www.vkti.gov.lt. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

9. Inspekcijos veiklos laikotarpis neribojamas.

10. Nuostatai keičiami Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

INSPEKCIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS

 

11. Pagrindiniai Inspekcijos veiklos tikslai:

11.1. įgyvendinti kelių transporto plėtros ir veiklos priežiūros valstybės politiką;

11.2. įgyvendinti saugos kelių transporte ir neigiamo poveikio aplinkai mažinimo valstybės politiką.

12. Inspekcija, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:

12.1. kelių transporto plėtros ir veiklos priežiūros valstybės politikos įgyvendinimo srityje:

12.1.1. tikrina, ar vežėjai atitinka 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1071/2009, nustatančio bendrąsias profesinės vežimo kelių transportu veiklos sąlygų taisykles ir panaikinančio Tarybos direktyvą 96/26/EB (OL 2009 L 300, p. 51) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1071/2009), 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus;

12.1.2. nustatyta tvarka išduoda licencijas verstis keleivių vežimu tarptautiniais ir (ar) vidaus maršrutais, krovinių vežimu tarptautiniais ir (ar) vidaus maršrutais, licencijas atitinkančias licencijų kopijas, sustabdo, atnaujina ar panaikina šių dokumentų galiojimą;

12.1.3. išduoda užsienio valstybių leidimus vykdyti tarptautinį krovinių vežimą keliais;

12.1.4. išduoda Lietuvos Respublikos leidimus vežti keleivius vienkartiniais reisais tarptautinio susisiekimo maršrutais ir tokiems vežimams naudojamus kelionės lapus (kelionės lapų knygas), dokumentus vykdyti keleivių tarptautinius vežimus;

12.1.5. kaupia ir sistemina ataskaitas apie vienkartinių ir specialių reguliarių paslaugų kabotažo operacijoms atlikti panaudotus kelionės lapus;

12.1.6. teikia Europos Komisijai Reglamente (EB) Nr. 1071/2009, 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1072/2009 dėl bendrųjų patekimo į tarptautinio krovinių vežimo kelių transportu rinką taisyklių (OL 2009 L 300, p. 72) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1072/2009) ir 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1073/2009 dėl bendrųjų patekimo į tarptautinę keleivių vežimo tolimojo susisiekimo ir miesto autobusais rinką taisyklių ir iš dalies keičiančiame Reglamentą (EB) Nr. 561/2006 (OL 2009 L 300, p. 88) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1073/2009) nurodytas ataskaitas;

12.1.7. išduoda leidimus važiuoti valstybinės reikšmės keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis;

12.1.8. išduoda Reglamente (EB) Nr. 1072/2009 numatytus vairuotojų liudijimus Bendrijos licencijas verstis krovinių vežimu turintiems ūkio subjektams, kurie įdarbina vairuotojus, ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečius;

12.1.9. nustato, keičia ir panaikina tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutus; išduoda ir panaikina leidimus vežti keleivius šiais maršrutais;

12.1.10. nustatyta tvarka nagrinėja vežėjų prašymus gauti leidimą vežti keleivius reguliariais arba specialiais reisais (kai tokio leidimo reikia) tarptautinio susisiekimo maršrutais, išduoda leidimus vežti keleivius šiais maršrutais, pratęsia jų galiojimo terminą ar pakeičia sąlygas, kuriomis vykdomi leidime nurodyti vežimai;

12.1.11. išduoda Reglamente (EB) Nr. 1073/2009 numatytus keleivių vežimo savo sąskaita veiklos sertifikatus;

12.1.12. vykdo institucijos, atsakingos už 2011 m. vasario 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 181/2011 dėl miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų transporto keleivių teisių, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 (OL 2011 L 55, p. 1), nuostatų, susijusių su reguliariomis paslaugomis, kai vežama iš Lietuvos Respublikos teritorijoje esančių vietų, ir reguliariomis paslaugomis, kai vežama iš trečiosios valstybės į Lietuvos Respubliką, vykdymo užtikrinimą, funkcijas;

12.1.13. nustatyta tvarka ūkio subjektams kompensuoja (atlygina) dėl keleiviams taikytų važiavimo tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais lengvatų patirtas išlaidas (negautas pajamas), kontroliuoja, kaip vykdomi važiavimo tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais lengvatų teikimo tvarkos reikalavimai, analizuoja nustatytus pažeidimus ir taiko tokių pažeidimų prevencijos priemones;

12.1.14. vykdo ūkio subjektų, vykdančių keleivių ir (ar) krovinių vežimo veiklą, kontrolę, analizuoja nustatytus įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų pažeidimus ir įgyvendina pažeidimų prevencijos priemones;

12.1.15. konsultuoja ūkio subjektus ir įgyvendina kitas priemones, užtikrinančias, kad būtų tinkamai laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių kelių transporto veiklą, reikalavimų ir mažinamas galimų pažeidimų skaičius;

12.1.16. tikrina Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių kompetentingų institucijų išduotus keleivių ir krovinių vežimo dokumentus, leidimus važiuoti valstybinės reikšmės keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis;

12.1.17. organizuoja ir vykdo pavojingųjų krovinių vežimo automobilių keliais ir įmonių, kurios yra pavojingųjų krovinių vežimo automobilių keliais dalyvės, kontrolę, fizinės saugos priemonių įgyvendinimą, tvarko šioje veiklos srityje nustatomų pažeidimų apskaitą;

12.1.18. organizuoja ir atlieka kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo kontrolę;

12.1.19. kontroliuoja kelyje, ar kelių naudotojai yra sumokėję kelių naudotojo mokestį;

12.1.20. pagal kompetenciją kontroliuoja autobusų stočių veiklą, vertina autobusų stočių atitiktį nustatytiems reikalavimams;

12.1.21. kontroliuoja bandymo stočių ir tikrinimo įmonių veiklą, susijusią su specialių transporto priemonių tikrinimu ir bandymais;

12.1.22. organizuoja ir atlieka motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninės būklės kontrolę;

12.1.23. prižiūri, kaip laikomasi privalomosios techninės apžiūros ir techninės ekspertizės atlikimo tvarkos;

12.1.24. atlieka vairuotojų mokymo ir papildomo vairuotojų mokymo priežiūrą;

12.1.25. pripažįsta fizinį asmenį, einantį transporto vadybininko pareigas, netinkamu vadovauti vežėjo transporto veiklai;

12.1.26. kaupia, sistemina ir analizuoja duomenis ir informaciją apie ūkio subjektų, veikiančių kelių transporto srityje, veiklą ir kaip jie laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, tarptautinių susitarimų;

12.1.27. Reglamento (EB) Nr. 1071/2009 taikymo tikslais kaupia ir centralizuotai tvarko ūkio subjektų, vykdančių keleivių ir (ar) krovinių vežimo veiklą, duomenis, keičiasi duomenimis su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis narėmis;

12.1.28. kaupia, analizuoja ir apibendrina ūkio subjektų ataskaitas apie Europos transporto ministrų konferencijos daugiašalės kvotos tarptautinio krovinių vežimo kelių transporto priemonėmis leidimų panaudojimą; rengia reguliarias ataskaitas, skirtas Tarptautinio transporto forumo (ITF) sekretoriatui;

12.1.29. užtikrina Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 168/2013 dėl dviračių ir triračių transporto priemonių bei keturračių patvirtinimo ir rinkos priežiūros nuostatų, susijusių su dviračių ir triračių transporto priemonių bei keturračių, jų sistemų, komponentų ir atskirų techninių mazgų tipo patvirtinimu, vykdymą;

12.2. saugos kelių transporte ir neigiamo poveikio aplinkai mažinimo valstybės politikos įgyvendinimo srityje:

12.2.1. dalyvauja vykdant kelių transporto plėtros, saugos ir neigiamo poveikio aplinkai mažinimo projektus ir programas, teikia pasiūlymus dėl šių projektų įgyvendinimo;

12.2.2. vykdo kompetentingos institucijos funkcijas, įgyvendindama Sutarties dėl vienodų techninių nurodymų ratinėms transporto priemonėms, įrangai ir dalims, kurios gali būti sumontuotos ir (arba) naudojamos ratinėse transporto priemonėse, priėmimo ir pagal šiuos nurodymus išduotų patvirtinimų abipusio pripažinimo sąlygų nuostatas;

12.2.3. vykdydama transporto priemonių ir jų sudėtinių dalių (tarp jų ne keliais judančių mechanizmų vidaus degimo variklių) atitikties įvertinimo įgaliotosios institucijos funkcijas, išduoda transporto priemonių ir jų sudėtinių dalių tipo patvirtinimo sertifikatus, pranešimus, juos pakeičia ar panaikina šių sertifikatų, pranešimų galiojimą, suteikia teisę ūkio subjektams, atitinkantiems teisės aktų reikalavimus, bandyti transporto priemones ir (ar) jų sudėtines dalis, šią teisę sustabdo, atnaujina ar panaikina, tikrina gamintojo patvirtintą produkciją, ar ši atitinka patvirtintą tipą;

12.2.4. suteikia ūkio subjektams, atitinkantiems teisės aktų reikalavimus, teisę atlikti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą, taip pat motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninę ekspertizę, šią teisę sustabdo, atnaujina ar panaikina;

12.2.5. suteikia ūkio subjektų, atliekančių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą, taip pat motorinių transporto priemonių techninę ekspertizę, darbuotojams teisę atlikti privalomąją techninę apžiūrą, motorinių transporto priemonių ir jų priekabų techninę ekspertizę, šią teisę sustabdo, atnaujina, panaikina;

12.2.6. vykdo techninės priežiūros ir remonto paslaugų teikimo kontrolę;

12.2.7. vykdo Susitarimo dėl greitai gendančių maisto produktų tarptautinio gabenimo ir tokiam gabenimui naudojamų specialių transporto priemonių (ATP) kompetentingos kelių transporto srities įstaigos funkcijas;

12.2.8. išduoda izoliuotų transporto priemonių, transporto priemonių-šaldytuvų, mechaninių transporto priemonių-refrižeratorių ir apšildomų transporto priemonių, naudojamų greitai gendančių maisto produktų tarptautiniam gabenimui sausumos keliais sertifikatus, pratęsia, atnaujina, tvarko jų apskaitą;        

12.2.9. suteikia teisę bandymo stotims ir tikrinimo įmonėms, jų ekspertams tikrinti ir bandyti specialias transporto priemones pagal Susitarimo dėl greitai gendančių maisto produktų tarptautinio gabenimo ir tokiam gabenimui naudojamų specialių transporto priemonių (ATP) reikalavimus;

12.2.10. vykdo Europos sutartyje dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) su A ir B techniniais priedais (toliau – ADR) nurodytos kompetentingos institucijos funkcijas nesupakuotų didelių ir sunkių gaminių, išskyrus priskiriamus pirmos klasės sprogstamiesiems gaminiams ir septintos klasės radioaktyviosioms medžiagoms, vežimo srityje pagal atitinkamas ADR 4.1.3.8 papunkčio nuostatas;

12.2.11. kartu su Aplinkos apsaugos agentūra sprendžia su ADR 2.2.41.1.13 ir 2.2.52.1.8 papunkčių nuostatų ir 3.3.1 skirsnio 309 specialiosios nuostatos įgyvendinimu susijusius klausimus;

12.2.12. vykdydama ADR nurodytos Lietuvos Respublikos kompetentingos institucijos kelių transporto priemonės tinkamumo vežti pavojinguosius krovinius patvirtinimo srityje funkcijas,  išduoda, pratęsia ar panaikina transporto priemonių, vežančių tam tikrus pavojinguosius krovinius, patvirtinimo sertifikatus, jų dublikatus ir  tvarko jų apskaitą;

12.2.13. kaupia ir analizuoja ūkio subjektų pateiktas ataskaitas apie įmonių veiklą ir avarijas ar įvykius kraunant, pripildant ar vežant pavojinguosius krovinius automobilių keliais, prireikus organizuoja tokių avarijų ar įvykių, sukėlusių sunkių pasekmių, ekspertizių atlikimą; tvarko pavojingųjų krovinių vežimo automobilių transportu saugos specialistų apskaitą;

12.2.14. vertina, ar ūkio subjektai, siekiantys vykdyti ar vykdantys vairuotojų mokymą, papildomą vairuotojų mokymą ir asmenų, susijusių su pavojingųjų krovinių vežimu automobilių keliais, mokymą, atitinka teisės aktų nustatytus reikalavimus, suteikia jiems teisę vykdyti atitinkamą mokymą, tvarko šių ūkio subjektų apskaitą;

12.2.15. suteikia teisę asmenims dirbti vairuotojų mokytoju ir (arba) vairavimo instruktoriumi;

12.2.16. egzaminuoja pavojingųjų krovinių vežimo saugos specialistus (pagal atitinkamas ADR 1.8.3 skirsnio nuostatas), pavojinguosius krovinius vežančius kelių transporto priemonių vairuotojus (pagal atitinkamas ADR 8.2 skyriaus nuostatas), transporto vadybininkus, valstybinės techninės apžiūros kontrolierius, kelių transporto priemonių ekspertus, kitus asmenis, kurių veikla susijusi su kelių transportu, ir išduoda jiems atitinkamus liudijimus ar pažymėjimus, kuriais suteikiama teisė verstis tam tikra kelių transporto veikla; kaupia duomenis apie egzaminuotus asmenis;

12.2.17. atestuoja asmenis, siekiančius tapti mokytojais, ir mokytojus, mokančius asmenis, susijusius su pavojingųjų krovinių vežimu automobilių keliais; suteikia ir panaikina teisę mokyti asmenis, susijusius su pavojingųjų krovinių vežimu automobilių keliais, kaupia duomenis apie atestuotus asmenis;

12.2.18. vykdydama valstybės narės, atsakingos už skaitmeninių tachografų ir jų kortelių sistemos veikimą ir priežiūrą, institucijos (angl.  Member State Authority, toliau – MSA) funkcijas, formuoja ir įgyvendina Skaitmeninių tachografų sistemos Lietuvos Respublikos nacionalinę sertifikavimo politiką, paskiria skaitmeninių tachografų kortelių išdavimo centrą (angl. Card Issuing Authority, toliau – CIA), valstybės narės sertifikavimo centrą (angl. Member State Certification Authority, toliau – MSCA), personalizavimo centrą (angl. Card Personaliser, toliau –CP), organizuoja paskirtųjų MSCA ir CP auditą, vykdo kitas MSA funkcijas, nustatytas Skaitmeninių tachografų sistemos Europos Sąjungos pagrindinėje politikoje;

12.2.19. suteikia teisę ūkio subjektams vykdyti tachografų techninę priežiūrą, ją sustabdo, atnaujina ar panaikina, pagal kompetenciją kontroliuoja šių ūkio subjektų veiklą;

12.3. teikia pasiūlymus dėl teisės aktų projektų ir dalyvauja rengiant, svarstant, nagrinėjant Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus, o priėmus juos pagal kompetenciją įgyvendina;

12.4. rengia ir dalyvauja rengiant ir teikiant Lietuvos Respublikos pozicijas dėl pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus, pagal kompetenciją pristato šias pozicijas Europos Sąjungos Tarybos ir Europos Komisijos darbo grupių ir komitetų posėdžiuose;

12.5. bendradarbiauja su tarptautinėmis organizacijomis ir užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis atstovaudama Lietuvos Respublikai pagal savo kompetenciją arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro pavedimu; pagal savo kompetenciją dalyvauja tarptautinių organizacijų darbe ir rengiant tarptautinio bendradarbiavimo susitarimų projektus;

12.6. vykdo veiksmus, susijusius su valstybės, vidaus administravimo ir kitokių informacinių sistemų tvarkymu ir (ar) valdymu, kitų valstybės informacinių išteklių ir informacinių technologijų paslaugų valdymu; vykdo veiksmus, užtikrinančius elektroninės informacijos, kitų valstybės informacinių išteklių ir informacinių technologijų paslaugų saugų naudojimą; 

12.7. kuria, saugo ir kitaip tvarko valstybinės reikšmės elektroninius duomenis, elektroninėmis priemonėmis vykdo šių duomenų mainus su registrais ir kitų juridinių asmenų informacinėmis sistemomis bei Europos Sąjungos šalių narių atsakingomis institucijomis; vykdo veiksmus, kurie užtikrina Inspekcijoje tvarkomos elektroninės informacijos saugą;

12.8. pagal kompetenciją dalyvauja rengiamose konferencijose, seminaruose, parodose, mokymuose, kituose renginiuose ir juos organizuoja;

12.9. nustatyta tvarka nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, pagal kompetenciją imasi reikiamų priemonių iškilusiems klausimams spręsti;

12.10. nustatyta tvarka informuoja ir konsultuoja ūkio subjektus žodžiu ir raštu Inspekcijos kompetencijai priskirtų teisės aktų reikalavimų laikymosi klausimais, rengia atsakymus, išaiškinimus, metodikas ir rekomendacijas;

12.11. informuoja visuomenę apie Inspekcijos veiklą, misiją, tikslus ir funkcijas;

12.12. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

INSPEKCIJOS TEISĖS

 

13. Inspekcija, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

13.1. iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, organizacijų, kitų fizinių ir juridinių asmenų gauti duomenis, dokumentus ir informaciją, kurių reikia Inspekcijos funkcijoms vykdyti, suderinusi su minėtų subjektų vadovais pasitelkti jų atstovus ir specialistus Inspekcijos kompetencijai priskirtiems klausimams nagrinėti;

13.2. sudaryti komisijas (darbo grupes) teisės aktų projektams rengti ir klausimams pagal kompetenciją nagrinėti;

13.3. patekti į ūkio subjektų teritoriją, pastatus ir patalpas, gavusi jų savininkų, valdytojų ar naudotojų sutikimą; Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, įstatymų nustatyta tvarka turi teisę pasitelkti policijos pareigūnus;

13.4. savarankiškai planuoti veiklą, pagal nustatytus kriterijus pasirinkti tikrintinus ūkio subjektus, tikrinimo mastą ir periodiškumą;

13.5. įstatymų nustatyta tvarka taikyti teisinio poveikio priemones asmenims, pažeidusiems teisės aktų reikalavimus;

13.6. teikti paaiškinimus Inspekcijos kompetencijai priskirtais klausimais;

13.7. sustabdyti krovinines ir keleivines kelių transporto priemones, nurodyti važiuoti paskui specialiąją transporto priemonę iki patikrinimo ar stovėjimo vietos, jas pasverti, tikrinti jų matmenis, apipavidalinimą, techninę būklę, privalomosios techninės apžiūros atlikimo periodiškumą, privalomus turėti ekipažo, keleivių, bagažo ir krovinių vežimo dokumentus, tarp jų keleivių bilietus, bagažo kvitus, važtaraščius, taip pat tikrinti, kaip laikomasi ekipažo darbo ir poilsio režimo, ar nesinaudojama įtaisais, pakeičiančiais darbo ir poilsio režimo apskaitos prietaisų rodmenis ir (ar) duomenis, gauti paaiškinimus iš juridinių ir (ar) fizinių asmenų raštu ir (ar) žodžiu;

13.8. nustačius pažeidimų, siųsti transporto priemonę į techninės apžiūros stotį ar tachografų dirbtuvę, uždrausti transporto priemonei važiuoti toliau, laikinai paimti transporto priemonės registracijos ir kitus keleivių ar krovinių vežimo dokumentus, kol pažeidimai bus pašalinti;

13.9. nustačius pavojingųjų krovinių vežimo automobilių keliais ar su tuo susijusios veiklos reikalavimų pažeidimus, keliančius grėsmę viešajai tvarkai, visuomenės saugumui, visuomenės sveikatai ar aplinkos apsaugai, laikinai sustabdyti atitinkamą pavojingųjų krovinių vežimo automobilių keliais ar su tuo susijusios transporto veiklos operaciją, įmonės, kuri yra pavojingųjų krovinių vežimo automobilių keliais dalyvė, veiklą, duoti nurodymus pašalinti pažeidimus;

13.10. ūkio subjekto, vykdančio privalomąją techninę apžiūrą, teritorijoje sustabdyti transporto priemonę ir nukreipti ją atlikti kontrolinę apžiūrą; įpareigoti ūkio subjektą pakeisti techninės apžiūros kontrolieriaus sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka;

13.11. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis (susitarimus) su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių viešaisiais ir privačiais juridiniais asmenimis;

13.12. organizuoti, koordinuoti, įgyvendinti ar dalyvauti įgyvendinant Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos bendrai finansuojamus projektus, taip pat dalyvauti kituose tarptautiniuose projektuose.

14. Inspekcija turi ir kitų teisių, suteiktų Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

 

IV SKYRIUS

INSPEKCIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

15. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka parengtu ir susisiekimo ministro patvirtintu metiniu veiklos planu. Inspekcijos metiniai veiklos planai ir jų įgyvendinimo ataskaitos skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje.

16. Inspekcijos struktūrinių padalinių veikla reglamentuojama Inspekcijos viršininko patvirtintu Inspekcijos darbo reglamentu, struktūrinių padalinių nuostatais, vidaus tvarkos taisyklėmis, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais ir kitais teisės aktais.

17. Inspekcijos administracijos struktūrą tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras.

18. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka (ne politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu) ketverių metų kadencijai skiria ir atleidžia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras. Inspekcijos viršininkas gali būti skiriamas eiti Inspekcijos viršininko pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Inspekcijos viršininkas yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui. Inspekcijos viršininkas skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

19. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotojus, kuriuos jis skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Inspekcijos viršininko pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi Inspekcijos viršininkui, kuris nustato jų kompetenciją. Laikinai nesant Inspekcijos viršininko, jo pareigas eina vienas iš  Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu paskirtų Inspekcijos viršininko pavaduotojų.

20. Inspekcijos viršininkas:

20.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Inspekcijos darbą, kad būtų įgyvendinami Inspekcijos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos; Inspekcijos viršininkas asmeniškai atsako už Inspekcijai nustatytų funkcijų ir jai pavestų uždavinių įgyvendinimą; 

20.2. pagal kompetenciją priima įsakymus ir  kitus teisės aktus, prižiūri, kaip jie vykdomi; 

20.3. užtikrina, kad Inspekcijos veikloje būtų laikomasi Europos Sąjungos teisės aktų, įstatymų, kitų Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, kad būtų vykdomi Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymai, Inspekcijos nuostatų reikalavimai ir kiti teisės aktai;

20.4. veikia Inspekcijos vardu, atstovauja jai Europos Sąjungos, valstybės ir savivaldybių institucijose, santykiuose su kitais asmenimis arba įgalioja tai daryti kitus Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

20.5. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarkas priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ar skiria tarnybines (drausmines) nuobaudas, atlieka kitas su personalo valdymu susijusias funkcijas;

20.6. užtikrina, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;

20.7. Inspekcijos vardu sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti savo pavaduotojus (-ą) arba kitus Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

20.8. kontroliuoja ir užtikrina, kad Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos pavedimai būtų vykdomi laiku ir kokybiškai;

20.9. užtikrina racionalų ir taupų lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Inspekcijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

20.10. atsako už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir kitų programų Inspekcijos kompetencijai priklausančiais klausimais įgyvendinimą;

20.11. sprendžia Inspekcijos kompetencijai priskirtus klausimus;

20.12. teikia visuomenei informaciją apie Inspekcijos veiklą;

20.13. teikia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministrui Inspekcijos veiklos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių vykdymo ataskaitas, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

20.14. kontroliuoja, kaip įgyvendinami Inspekcijos metiniai veiklos planai;

20.15. konsultuoja ir teikia metodinę pagalbą ūkio subjektams Inspekcijos kompetencijos klausimais;

20.16. organizuoja ir kontroliuoja ūkio subjektų veiklos priežiūrą;

20.17. teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja asmenų pareiškimus, skundus ir pasiūlymus ir imasi reikiamų priemonių iškilusiems klausimams spręsti;

20.18. diegia Inspekcijos veiklos kokybės gerinimo modelius ir įgyvendina veiklos tobulinimo priemones;

20.19. kontroliuoja, ar pasiekti Inspekcijos veiklos efektyvumo vertinimo kriterijai ir ar įgyvendinti veiklos efektyvumo gerinimo priemonių planai;

20.20. vykdo kitas teisės aktų jam pavestas funkcijas ir vienkartinio pobūdžio Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos vadovybės pavedimus pagal priskirtą kompetenciją.

21. Inspekcijos viršininko  pavaduotojai jiems nustatytose administravimo srityse atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų įgyvendinimo organizavimą ir koordinavimą, padeda Inspekcijos viršininkui nustatyti Inspekcijos strateginius tikslus ir jų siekti, pagal Inspekcijos viršininko nustatytas administravimo sritis koordinuoja ir kontroliuoja Inspekcijos struktūrinių padalinių veiklą, atlieka kitas Inspekcijos viršininko įsakymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

 

V SKYRIUS

INSPEKCIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

22. Inspekcijos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

23. Inspekcijos vidaus auditą atlieka Inspekcijos Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

24. Inspekcijos finansų ir veiklos kontrolę teisės aktų nustatyta tvarka vykdo vidaus kontrolės teisę turintys valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

25. Inspekcijos metinio veiklos plano įgyvendinimą kontroliuoja Inspekcijos viršininkas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Inspekcija pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________