A picture containing text  Description automatically generated

 

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Informacijos apie pareikštus ieškinius dėl vartotojų viešojo intereso gynimo ir ieškinius dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo, jų nagrinėjimo eigą ir šių bylų rezultatus teikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tvarkos aprašO PATVIRTINIMO

 

2023 m. sausio 30 d. Nr. 1-20

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 34 straipsnio 2 dalies 1 punktu:

1. T v i r t i n u  Informacijos apie pareikštus ieškinius dėl vartotojų viešojo intereso gynimo ir ieškinius dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo, jų nagrinėjimo eigą ir šių bylų rezultatus teikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. birželio 25 d.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Goda Aleksaitė


 

PATVIRTINTA

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos

tarnybos direktoriaus

2023 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 1-20

 

 

Informacijos apie pareikštus ieškinius dėl vartotojų viešojo intereso gynimo ir ieškinius dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo, jų nagrinėjimo eigą ir šių bylų rezultatus teikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Informacijos apie pareikštus ieškinius dėl vartotojų viešojo intereso gynimo ir ieškinius dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo, jų nagrinėjimo eigą ir šių bylų rezultatus teikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato informacijos apie pareikštus ieškinius dėl vartotojų viešojo intereso gynimo ir ieškinius dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo, jų nagrinėjimo eigą ir šių bylų rezultatus teikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (toliau – Tarnyba) teikimo tvarką ir terminus.

2. Vadovaudamiesi šiuo Aprašu informaciją apie pareikštus ieškinius dėl vartotojų viešojo intereso gynimo ir ieškinius dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo, jų nagrinėjimo eigą ir šių bylų rezultatus Tarnybai teikia Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 2, 3 ir 4 punktuose ir 2 dalyje bei 33 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyti subjektai.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse ir Vartotojų teisių apsaugos įstatyme.

 

II SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

4. Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 2, 3 ir 4 punktuose ir 2 dalyje bei 33 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyti subjektai:

4.1. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ieškinio dėl vartotojų viešojo intereso gynimo ar ieškinio dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo priėmimo nagrinėti teisme dienos apie tai privalo pranešti Tarnybai, kartu pateikiant nuasmenintą ieškinio kopiją bei nurodant ieškinio pateikimo teisme datą ir bylos numerį. Jeigu teismui teikiamas patikslintas ieškinys, informaciją apie patikslintą ieškinį, jo nuasmenintą kopiją, pateikimo teismui datą;

4.2. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šiame papunktyje nurodytų įvykių dienos informuoja Tarnybą apie bylos nagrinėjimo eigą (paskirto teismo posėdžio datą ir laiką; įvykusio teismo posėdžio metu priimtus procesinius sprendimus, jų motyvus; taikinimo procedūrą bei jos metu priimtus sprendimus ir pan.), pateikia informaciją apie teismo specialiame interneto tinklalapyje suinteresuotų vartotojų informavimo tikslu paskelbtą pranešimą apie galimybę ieškinyje nenurodytiems vartotojams pateikti teismui pareiškimą;

4.3. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teismo sprendimo priėmimo dienos išsiunčia Tarnybai nuasmenintą teismo sprendimą;

4.4. jeigu teismo sprendimas apskundžiamas apeliacine ar kasacine tvarka, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teismo apeliacinio ar kasacinio skundo priėmimo dienos, apie tai informuoja Tarnybą bei pateikia nuasmenintą skundo kopiją. Informacijos apie apeliacinio ar kasacinio skundo nagrinėjimo eigą teikimui Tarnybai mutatis mutandis taikomi šio Aprašo 4.2 ir 4.3 papunkčiai;

4.5. teismo sprendimui įsiteisėjus, nedelsiant apie tai informuoja Tarnybą ir, jeigu reikia, pateikia informaciją apie vartotojų veiksmus, kurių jie turi imtis įgyvendinant teismo sprendimą.

5. Aprašo 4.1 – 4.5 papunkčiuose nurodyta informacija Tarnybai teikiama elektroniniu paštu tarnyba@vvtat.lt arba per Vartotojų teisių informacinę sistemą.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

6. Tarnyba, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo gautos nuasmenintos informacijos apie pareikštus ieškinius dėl vartotojų viešojo intereso gynimo, taip pat ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse pareikštus ieškinius dėl vartotojų kolektyvinių interesų gynimo, šių bylų nagrinėjimo eigą ir jų rezultatus, šią informaciją skelbia Tarnybos interneto tinklalapyje.

________________

 

part_f10adb8d55034d16a9e6f3b7e56000bb_end